Ja, dat zou kunnen. Je zit alleen wel met de uitdaging dat als je een bepaalde plaats wilt reanimeren dat er wat bij komt kijken. Je zou bij thuiswerken en een vast contract in Nederland misschien de stap kunnen maken. Maar met een onderneming of een idee voor iets, moet je alweer kijken of het daar past. Deense of Zweedse werkgevers zitten mogelijk juist weer in de plaatsen die deze halve spooksteden hebben leeggetrokken en kinderen migreren als ze Deens of Zweeds leren naar waar het werk zit.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 15:57 schreef Saboo het volgende:
[..]
Even out of the box. Soms vraag ik me wel af of daar geen oplossing ligt. Heb zelf deze zomer een rondreis gemaakt in noord-zweden. Genoeg regio's waar bevolkingskrimp een enorm probleem is. Kunnen we niet gewoon een paar Nederlandse enclaves beginnen daar? Scandinavië ligt dicht bij onze cultuur, Denemarken is zelfs ook nog eens dichtbij en in een dagje aan te rijden, en genoeg mensen die juist op zoek zijn naar meer rust en natuur.
Als je een inkomstenbron vindt is het te doen. Zweden is wel een land voor toekomstig toerisme met het s'zomers kokende weer in het zuiden. Schijnt ook in trek te zijn bij vermogenden. Dus, ja.. een gokje waard.quote:Zet er een paar Nederlandse bedrijven, zorg voor een goede verbinding tussen NL en uitgestorven dorp nummer 25, zorg voor een goede snackbar met frikandellen. De huizen kosten er al geen drol, dus de bestaanszekerheid zou voor veel mensen vele malen groter zijn.
Ik ook wel. Ik heb geen ervaring in die betreffende landen wat migratie betreft, maar ik was in de 20 toen ik de stap naar het buitenland maakte, buiten de EU. Er is wel een keerpunt geweest toen er een politiek roer omging, maar van de ervaring zelf nooit spijt gehad.quote:In het zuiden heb je ook wel een paar van zulke gebieden.
Voor iedereen een win/win situatie. Ik ben nu in de dertig en heb (mede door geluk) mijn zaakjes voor elkaar, dus vanalles te verliezen... Maar op mijn 19e zou ik dit zonder twijfelen aangegrepen hebben; als ik dan verzekerd was van een toekomst en onderdak.
De EU is qua eerste stap wel ideaal wat dat betreft. Gaan en staan waar je maar wilt. In Noorwegen staan ze trouwens ook te springen om inwoners, dat is er net buiten, maar Europees gezien zou je warme baden kunnen creeeren waardoor mensen vrijwillig vertrekken om daar meer zekerheid te krijgen.quote:Snap dat het niet zo eenvoudig gaat (belastingsregels, yada yada). En dat je niet zomaar duizenden Nederlanders kunt overtuigen om te emigreren. Maar er moet toch een manier zijn om de bevolkingsdruk wat meer te verspreiden op een manier dat iedereen er blij van wordt.
Dat is een heel raar verband.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 08:06 schreef Shotty het volgende:
En bevolkingsgroei blijf je houden. Wereldwijd gingen we van 6 naar 8 miljard. Dus 33% er bij. Dan is onze 20% nog niets.
Trap de arbeidsmigranten en de ex-asielzoekers er uit en je bent er al.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 14:20 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Ik wist niet dat je emotioneel zou worden
Momenteel hebben we al 70.000 arbeidsmigranten in de bouw werken, naar schatting zijn er op korte termijn 60.000 extra arbeiders nodig om aan de bouwvraag te voorzien.
We hebben 1 miljoen huizen nodig in 10 jaar tijd. Gemiddeld wordt een huis bewoond door 2.2 mensen. Dat betekent dat we een negatief migratiesaldo van 2.2 miljoen mensen nodig hebben.
Je snapt zelf ook wel dat dat compleet absurd is.
Het is natuurljk en-en. Rechts (lees VVD / D66) wil vooral veel arbeidsmigranten en expats. Links (D66 en alles links daarvan) wil vooral veel asielzoekers. Resultaat is elke 10 jaar 1 miljoen mensen erbij. En dat al 40 jaar lang. Waanzin voor zo'n klein land.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 02:05 schreef Hawk234 het volgende:
In het vorige topic was ik, gezien ik niet elke dag op dit forum ben "te laat" zoals ik het zelf bekeek. Ik zal zeggen wat ik ervan vind als "Links-stemmer". Nou, wat mij betreft is rechts verantwoordelijk voor bevolkingstoename, ja ik geef zeker rechts hier de schuld.
Als rechts ooit zou komen met plannen voor bevolkingskrimp dan ga ik me daar meteen in verdiepen. Het feit is echter dat rechts graag zoveel mogelijk migranten binnen haalt, zo lang het maar in hun straatje past. Dus geen asielzoekers maar zoveel mogelijk arbeidsmigranten, expats, studenten en "overig?" Rechts wil graag naar 20 miljoen in 2050 omdat er anders onvoldoende mensen zijn die mensen kunnen verzorgen, voor zover mij bekend.
Met deze context nog even antwoord op de vraag, Wat is nou de oplossing voor de bevolkingstoename?
Nou, dat is dat ik graag zou willen zien dat de helft van de mensen gaat emigreren zodat Nederland kan worden gerund met 9 miljoen mensen. De oplossing is dus bevolkingskrimp. En je ziet dat ik niet in ga op al dat gezeur over asielzoekers, de kleinste groep migranten die we kennen.
Reken niet op kritische vragen op de NPO hier over.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 23:53 schreef antweerkie het volgende:
Het valt ook niet uit te leggen.
Uit het PvdA programma :
Gematigde groei. In navolging van de Staatscommissie Demografische Ontwikkeling kiezen we voor actieve sturing op een gemiddeld migratiesaldo van 40.000 tot 60.000 per jaar, dat leidt tot een gematigde groei van de bevolking
Waarom zou je een groei van de bevolking willen als het al stervensdruk is hier? Het lost niks op en brengt alleen meer problemen met zich mee.
Voer echt sociaal beleid, stop die migratiewaanzin en stuur aan op emigratie.
juist wat er ook gebeurt we gaan geen woningen in de weilanden bouwen , nooitquote:Op zaterdag 11 oktober 2025 00:26 schreef Beathoven het volgende:
[..]
En dat begint met een coalitie die een visie uitdraagt. Anders verzandt 't land net als de wereld eromheen.
Ja, beide is waar.quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 19:17 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
juist wat er ook gebeurt we gaan geen woningen in de weilanden bouwen , nooit
Groen Links noemt dat soms Natuur en soms dode weiland gronden
Iddd hoe meer mensen hoe meer druk op natuur en milieu, 1+1=2quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 18:54 schreef Alpha0 het volgende:
Bevolkinsgroei is natuurlijk hartstikke slecht voor het milieu. Toch wil GL er in NL alleen maar immigranten bij hebben. Dat is natuurlijk gigantisch tegenstrijdig aangezien hier hun idealen botsen. Daar hoor je ze echter angstvallig nooit over.
Het probleem is niet dat er een migratie overschot is ,dat is van alle tijden, nooit anders geweestquote:Op vrijdag 17 oktober 2025 21:06 schreef antweerkie het volgende:
[..]
Iddd hoe meer mensen hoe meer druk op natuur en milieu, 1+1=2
Het is ook een groot gemis dat er geen linkse partij met een streng immigratiebeleid is in het Nederlandse politieke spectrum.
Normaal zou je zeggen dat de PvdA een voorstander zou moeten zijn om anti immigratie ( ook 'vluchtelingen'!) beleid te voeren om zo de'arbeidersklasse' te beschermen die toch wel zowel sociaal en economisch het meest te verduren hebben van het open grenzen beleid.
Dat is ook gewoon dė reden dat Wilders zoveel zetels heeft.
Nee hoor, hoe kom je bij dat er altijd een migratieoverschot is geweest.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 00:16 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Het probleem is niet dat er een migratie overschot is ,dat is van alle tijden, nooit anders geweest
het probleem is een bijna stilstand in woningbouw gecombineerd met gecreerde huishoudensverdunning door het sluiten van de bejaardenhuizen bij een snelle veroudering
Die zijn er wel maar niet in de linkse gemeenten, leefbaar Rotterdam wel, die is al jaren druk met doelgroepen bouwquote:Op zaterdag 18 oktober 2025 10:29 schreef antweerkie het volgende:
[..]
Nee hoor, hoe kom je bij dat er altijd een migratieoverschot is geweest.
Ben wel met je eens dat de snelle veroudering een gerichte aanpak vergt, en (her)opening van bejaardentehuizen lijkt me een goede stap in de richting
Onzin.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 00:16 schreef michaelmoore het volgende:
Het probleem is niet dat er een migratie overschot is ,dat is van alle tijden, nooit anders geweest
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |