Ben je serieus? Waar gaan we al die beoogde investeringen dan heen, want op wat Duits spul na zijn wij als EU toch amper in staat om relevant defensiematerieel te produceren.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 23:35 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee.
Als je denkt "Ja", som dan maar ff op wat we daar gaan halen.
Wij hebben die tech simpelweg niet hier. China en de VS wel.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 23:37 schreef Cherni het volgende:
[..]
Ik ben meer voorstander van onze eigen ontwikkeling(defensie) en industrie ipv afhankelijk te zijn van de VS en al zeker van Ruslan/China.Je mag niet eens de wapens die je van de VS koopt zelfstandig gebruiken zonder toestemming van de VS. We zien het nu bij die tomahawk waar Trump wel wil weten waar we ze op gaan inzetten. Iedere keer krijg je hiermee te maken wat voor enorme vertragingen zorgt.
dat denkt ook helemaal niemand toch..quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 21:19 schreef LXIV het volgende:
De reden dat Putin in 2022 de invasie van Oekraïne aandurfde was dat hij verwachtte (net als iedere ‘expert’ wel binnen drie weken gewonnen te hebben. En zo het Westen voor een fait accompli te stellen.
Denken dat Putin het zou verwachten nu van de gehele navo te kunnen winnen is idioot
Precies. Poetin is enorm onvoorspelbaar en doet dingen die niemand voor mogelijk hield.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 21:11 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als Elan dacht dat Rusland niet zou aanvallen of dat de SMO maar drie weken zou duren was hij in ieder geval in goed gezelschap
Daar is anders heel weinig van te merken de afgelopen jaren.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 22:24 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Is niet zo, de VS zijn de eersten die erop vliegen en de leiding nemen. De republikeinen hebben een schijthekel aan de Russen.
Vind Poetin niet onvoorspelbaar. Gelukkig.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 02:15 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
Precies. Poetin is enorm onvoorspelbaar en doet dingen die niemand voor mogelijk hield.
quote:Russian regions are dramatically increasing the amount of money they pay to new military recruits as analysts say “ideological” recruitment campaigns are no longer enough to motivate people to fight in Ukraine.
Several regions announced in recent days they would as much as quadruple the sign-up bonuses in a bid to boost their recruitment numbers.
CNNquote:But while Belousov claimed recruitment targets were being met, the independent Russian investigative outlet IStories reported otherwise.
It said that, based on official budget expenditure data, some 37,900 people signed contracts with the defense ministry in the second quarter of 2025 – two-and-a-half times fewer than a year ago.
The Institute for the Study of War (ISW), a US-based conflict monitor, said that Russian force generation efforts were “increasingly resembling complex business models rather than an ideologically driven recruitment campaign.”
In an analyst note in September, the ISW said Russian authorities and informal recruiters “continue to employ financial incentives, deception, and coercion” to bolster recruitment.
Wacht even, eerst aankomen met "NATO stronk" en Putin kijkt wel uit en nu is het europese NATO smaldeel plotseling weer tot niks in staat. Vanwaar die ommezwaai?quote:Op woensdag 8 oktober 2025 00:35 schreef Elan het volgende:
Ben je serieus? Waar gaan we al die beoogde investeringen dan heen, want op wat Duits spul na zijn wij als EU toch amper in staat om relevant defensiematerieel te produceren.
https://www.politico.eu/a(...)ns-purchases-report/
155% increase ook echt over de afgelopen 5 jaar. Laat staan als we naar 3/4 of zelfs 5% gaan.
NAVO is zowel supersterk als superzwak. Geloof Elan maar, want die snapt dat. En investeringen hebben geen nut. Het was niks en het wordt niks. Maar Poetin kijkt wel uit ons aan te vallen!quote:Op woensdag 8 oktober 2025 08:24 schreef AchJa het volgende:
[..]
Wacht even, eerst aankomen met "NATO stronk" en Putin kijkt wel uit en nu is het europese NATO smaldeel plotseling weer tot niks in staat. Vanwaar die ommezwaai?
Schrödingers NAVO.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 08:30 schreef Perrin het volgende:
[..]
NAVO is zowel supersterk als superzwak. Geloof Elan maar, want die snapt dat. En investeringen hebben geen nut. Het was niks en het wordt niks. Maar Poetin kijkt wel uit ons aan te vallen!
Hij was eerst pro-Rusland en nu blijkbaar pro-Oekraïne. Het kan verkeren, aldus Php, die de omgekeerde weg bewandeld heeftquote:Op woensdag 8 oktober 2025 08:24 schreef AchJa het volgende:
[..]
Wacht even, eerst aankomen met "NATO stronk" en Putin kijkt wel uit en nu is het europese NATO smaldeel plotseling weer tot niks in staat. Vanwaar die ommezwaai?
Niet alleen dat, maar ook heel denigrerend doen tegen mensen die wel zagen dat de invasie ophanden was.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 21:37 schreef AchJa het volgende:
[..]
Maar dat zei betrokkene niet, hij was er 12 dagen voor de invasie nog volledig van overtuigd dat Putin heus, echt, echt, echt geen inval zou plegen.
Dit dusquote:Op [url=https://forum.fok.nl/topic[quote]
[b]Op woensdag 8 oktober 2025 08:44 schreef Zwoerd het volgende:
Poetin weet dat ze bij een directe militaire confrontatie kansloos zijn. Maar ik kan me voorstellen dat hij speelt met het idee dat de decadente democratieën bij een oorlog zelf ten ondergaan door interne onrust. Dat Amerika Europa in de steek laat en dat ze China meekrijgen die misschien denken dat dit het moment zal zijn om leiders positie in de wereld over te nemen.
Ik verwacht geen oorlog tussen Navo en Rusland, maar laten we het ook niet uitsluitenen. Het is niet alsof Poetin nou altijd zo rationeel handelt.
Het nadeel is dat lui die er telkens heel overtuigd consequent naast zitten ook vaak de grootste bek hebben.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 08:47 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Niet alleen dat, maar ook heel denigrerend doen tegen mensen die wel zagen dat de invasie ophanden was.
Waar exact zeg ik dat ze tot niks in staat zijn?quote:Op woensdag 8 oktober 2025 08:24 schreef AchJa het volgende:
[..]
Allemaal dingen die ik nooit gezegd hebquote:Op woensdag 8 oktober 2025 08:30 schreef Perrin het volgende:
[..]
NAVO is zowel supersterk als superzwak. Geloof Elan maar, want die snapt dat. En investeringen hebben geen nut. Het was niks en het wordt niks. Maar Poetin kijkt wel uit ons aan te vallen!
Perrin is toch de man van Mon Mothma?quote:Op woensdag 8 oktober 2025 10:13 schreef Elan het volgende:
Perrin is zoals zijn username al doet vermoeden een stevige drinker.
Ik ken het eigenlijk vooral als groot Frans wijnhuis. Maar wellicht zegt dat ook weer wat over mij.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 10:17 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Perrin is toch de man van Mon Mothma?
quote:Op woensdag 8 oktober 2025 10:20 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik ken het eigenlijk vooral als groot Frans wijnhuis. Maar wellicht zegt dat ook weer wat over mij.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |