Die ratio zou heel slecht zijn. Voor Oekraïne is ze ongetwijfeld beter . Het geeft ook aan hoeveel moeite ze doen hun mensen te redden.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 19:25 schreef BEFEM het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Stukje over het aantal slachtoffers, heb het nog nieit gekeken dus weet niet of er onzin in staat. Naar mijn mening dan
Hij noemt ook een ratio van 1:1.3 van doden/gewonden wat volgens het document zo is.
Daar zijn vaker discussies hier over geweest.
Die ratio is ook heel slecht maar als je filmpjes van de aanvallen ziet is het niet onwaarschijnlijk. Compleet ander3 oorlog dan Irak, Afghanistan of welke oorlog dan ook.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 20:05 schreef LXIV het volgende:
[..]
Die ratio zou heel slecht zijn. Voor Oekraïne is ze ongetwijfeld beter . Het geeft ook aan hoeveel moeite ze doen hun mensen te redden.
In de Irakoorlog werden eigenlijk teveel mensen in leven gehouden. Had je mensen met nog maar één ledemaat en 50% verbrand. Volgens mij is nu het beleid wat aangepast
Het heeft er meer mee te maken hoe de verzorging achteraf is.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 20:08 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Die ratio is ook heel slecht maar als je filmpjes van de aanvallen ziet is het niet onwaarschijnlijk. Compleet ander3 oorlog dan Irak, Afghanistan of welke oorlog dan ook.
Mijn stokpaardje is ook om tegen iedereen die een ratio van 1:3 noemt in te gaan
Vooral of ze überhaupt wel terug kunnen komen. Of opgehaald worden.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 20:17 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het heeft er meer mee te maken hoe de verzorging achteraf is.
Niet gelezen.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 19:21 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet en iedereen mag zijn mening hier verkopen maar ik verwacht wel enige consistentie met onderbouwing en niet dat gezwabber waar jij een abonnement op hebt:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Etc... En zolang jij hier een beetje van links naar rechts zit te clownen zonder ook maar enige vorm van onderbouwing blijf ik daar op reageren.
En heel eerlijk gezegd denk ik gewoon dat je bewust zit te trollen of je hebt je korte termijn geheugen echt naar de klote gezopen met dank aan Perrin...
Dat moet voor Rusland als ze telkens een stukje veroveren toch te doen zijn in principe. Ze raken ook de meeste doden op aan beide kanten.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 20:19 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Vooral of ze überhaupt wel terug kunnen komen. Of opgehaald worden.
Voor elke oorlog is het ratio dan ook weer anders. Experts schreven over het eerste jaar van de oorlog dat het ratio tussen 1:4 en 1:5 zou liggen maar dat kan vanwege de drones wel afnemen. 1-1,3 lijkt me wel erg laag gezien de moderne medische mogelijkheden.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 20:08 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Die ratio is ook heel slecht maar als je filmpjes van de aanvallen ziet is het niet onwaarschijnlijk. Compleet ander3 oorlog dan Irak, Afghanistan of welke oorlog dan ook.
Mijn stokpaardje is ook om tegen iedereen die een ratio van 1:3 noemt in te gaan
Het is ook wat je allemaal nog als gewonde meerekentquote:Op woensdag 8 oktober 2025 20:21 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Voor elke oorlog is het ratio dan ook weer anders. Experts schreven over het eerste jaar van de oorlog dat het ratio tussen 1:4 en 1:5 zou liggen maar dat kan vanwege de drones wel afnemen. 1-1,3 lijkt me wel erg laag gezien de moderne medische mogelijkheden.
Cijfers gebruikt door Zelensky gingen uit van 1:7,8 aan Oekraïnse kant.
Er valt dus weinig pijl op te trekken.
Er is een heel breed niemandsland vanwege drones. Je ziet in bijna alle filmpjes dat er gewoon lopende gasten of op een step of motor geraakt worden. Individuele poppetjes, of in hele kleine groepjes die aanvallen. Het is dan onmogelijk om gewonden 10/20/30 km terug naar veilig gebied terug te brengen.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 20:21 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat moet voor Rusland als ze telkens een stukje veroveren toch te doen zijn in principe. Ze raken ook de meeste doden op aan beide kanten.
Het is eerder gewoon een primitieve en tekortschietende geneeskundige dienst denk ik.
Daar zijn wel cijfers van inderdaad. Zie: bij Exchanges: https://en.wikipedia.org/(...)_Russo-Ukrainian_Warquote:Op woensdag 8 oktober 2025 20:21 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat moet voor Rusland als ze telkens een stukje veroveren toch te doen zijn in principe. Ze raken ook de meeste doden op aan beide kanten.
Het is eerder gewoon een primitieve en tekortschietende geneeskundige dienst denk ik.
Dit is een goed punt. En ze sturen gewonden ook weer terug naar voren in sommige gevallen, telt die dan als gewond of als dood?quote:Op woensdag 8 oktober 2025 20:23 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is ook wat je allemaal nog als gewonde meerekent
Welnee ik weet toch wie het zegt.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 20:21 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nee snap ik, is nogal confronterend voor je.
Nee hoor. Het EU verdrag is veel krachtiger.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 18:13 schreef Elan het volgende:
[..]
Tja dat "alle mogelijke middelen" blijft natuurlijk voor allerlei interpretatie vatbaar.
Dat is ook het probleem met Artikel 5.
Alsof er eensgezindheid is binnen de EU.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 20:29 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Nee hoor. Het EU verdrag is veel krachtiger.
Had het over de invulling die jij er aan geeft Ik zeg louter verstandige dingenquote:
Uhu, dat blijkt...quote:Op woensdag 8 oktober 2025 20:35 schreef Elan het volgende:
Had het over de invulling die jij er aan geeft Ik zeg louter verstandige dingen
Ik ben benieuwd!quote:Verder kom je nogal geobserdeerd en kleinzielig over, dus dit is het laatste woord dat ik aan jou en je persoonlijke geneuzel vuil ga maken.
De G6?quote:Op woensdag 8 oktober 2025 20:51 schreef Straatcommando. het volgende:
Ophouden of ik roep de lt erbij
Die ken jij denk ik beter dan ikquote:
Dat zei ik al jaren voor Merkels aftreden en de start van de Oekraïne oorlog.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 16:43 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Poetin heeft Merkel jarenlang bespeeld. Zo erg zelfs dat ze zelfs nu nog denkt ze dat er met Poetin te praten valt. Trots dat ze is zal ze nooit haar eigen functioneren en nalatenschap afvallen. Het beste wat we kunnen doen is haar gewoon negeren. Ze leeft nog met oude informatie in een oude wereld waarin ze de leugens van Poetin nog altijd gelooft. Bedankt en tot nooit meer ziens.
Overigens vind ik de insteek van "wandel durch handel" helemaal niet gek. Het werkt alleen niet als één partij de gezamelijke afhankelijk juist misbruikt en op het spel zet i.p.v. koestert. Als je dan niet met gelijke munt terugslaat zoals speltheorie voorschrijft dan raak je van de regen in de drup zoals we met Rusland gezien hebben.
Wat BEFEM hierboven ook schrijft. Het regent getuigenissen van soldaten aan beide kanten die melden dat een X aantal kilometer rond de "frontlinie" een niemandsland is, dat wemelt van de drones.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 20:21 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Voor elke oorlog is het ratio dan ook weer anders. Experts schreven over het eerste jaar van de oorlog dat het ratio tussen 1:4 en 1:5 zou liggen maar dat kan vanwege de drones wel afnemen. 1-1,3 lijkt me wel erg laag gezien de moderne medische mogelijkheden.
Cijfers gebruikt door Zelensky gingen uit van 1:7,8 aan Oekraïnse kant.
Er valt dus weinig pijl op te trekken.
Er zijn wel filmpjes van eenheden die in dit gebied opereren. Moet zenuwslopend zijn!quote:Op woensdag 8 oktober 2025 22:31 schreef oheng het volgende:
[..]
Wat BEFEM hierboven ook schrijft. Het regent getuigenissen van soldaten aan beide kanten die melden dat een X aantal kilometer rond de "frontlinie" een niemandsland is, dat wemelt van de drones.
Evacuatie is vaak extreem gevaarlijk.
Ik heb meerdere filmpjes bekeken.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 23:07 schreef LXIV het volgende:
[..]
Er zijn wel filmpjes van eenheden die in dit gebied opereren. Moet zenuwslopend zijn!
quote:Ukraine has a real chance to win a war of attrition, — Atlantic
Russia was counting on a quick breakthrough in the northeast, but key cities and logistical hubs remain under Kyiv’s control.
Despite the numerical superiority, enemy attacks on fortified positions do not yield significant results.
Containing the offensive depends on the rational use of limited resources: UAVs, precise artillery strikes, and optimal maneuvering schemes.
Nine months ago, the situation was critical — Ukrainian weapons were lagging behind, while Russia’s massive offensives were advancing.
Currently, Ukraine has adapted to a protracted war, inflicting constant losses on the enemy and at the same time reducing its risks.
https://x.com/DzisMaksym/status/1975838120454029719
https://www.theatlantic.c(...)ar-attrition/684419/
Geen slecht idee, zeg ik als leekquote:Op woensdag 8 oktober 2025 23:59 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik heb meerdere filmpjes bekeken.
Maar zijn hagelpatronen niet de meest handige optie voor die drones?
Zijn Brabanders, dus friet.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 00:20 schreef svann het volgende:
Mooie docu Patatje Oorlog over Franky en Coen daarnet op NPO2.
Maar weer eens wat patat sturen.
Realiteit is helaas geen COD waar je tig wapen bij je hebt zonder dat je het merkt.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 23:59 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
quote:Rusland biedt soldaten steeds hogere bonussen: 'Enthousiasme voor oorlog laag'
Russen die zich aanmelden voor de oorlog in Oekraïne kunnen steeds grotere tekenbonussen verwachten. In sommige delen van Rusland wordt het bedrag verviervoudigd, om maar nieuwe rekruten aan te trekken. 'Het enthousiasme voor de oorlog is sterk afgenomen', zegt Rusland-correspondent Olaf Koens.
In de regio Tjoemen in Siberië belooft de lokale overheid 3 miljoen roebel, oftewel zo'n 31.500 euro, te betalen aan nieuwe rekruten. Het bedrag komt bovenop de tekenbonus van zo'n 4200 euro die de centrale overheid aan alle nieuwe rekruten belooft. In totaal krijgen nieuwe rekruten in één klap ongeveer drie lokale jaarsalarissen, schrijft CNN.
Het bedrag dat soldaten krijgen wanneer ze zich aanmelden voor het leger verschilt per regio, en wordt bepaald door de lokale overheid. Naast Tjoemen hebben zeker zes regio's onlangs aangekondigd dat ze de bedragen fors gaan verhogen.
Met de grote geldbedragen trekt het Russische leger veel rekruten aan uit armere gebieden. "Er worden steeds grotere geldbedragen geboden om niet alleen armlastige mensen uit de provincie in te lijven in het leger, maar wellicht ook rekruten uit kleinere en middelgrote steden", zegt Koens.
De Russische overheid wil dat mannen en vrouwen zich vrijwillig aansluiten, maar mobiliseert ook personeel onder dwang. Er is ook een schaduweconomie ontstaan: Russen betalen grote sommen geld voor vervalste medische verklaringen om aan de dienstplicht te ontkomen.
https://www.rtl.nl/nieuws(...)ekruten-meer-betalen
"De Russische overheid wil dat mannen en vrouwen zich vrijwillig aansluiten, maar mobiliseert ook personeel onder dwang"quote:
Onzin. Want het komt blijkbaar voor, je mattie chatgpt zegt blijkbaar dat er geen overtuigend bewijs is dat het op grote schaal voorkomt. Maar, dat zegt RTL ook niet. Zeggen alleen dat het gebeurt.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 01:07 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
"De Russische overheid wil dat mannen en vrouwen zich vrijwillig aansluiten, maar mobiliseert ook personeel onder dwang"
Het Russische leger heeft de juridische en praktische middelen om onder dwang te mobiliseren, maar er is geen overtuigend bewijs dat dat op grote schaal gebeurt.
Misinformatie van RTL.
RTL maakt er een generaliserend bericht van, alsof het op grote schaal voorkomt. Dat is geen objectieve journalistiek meer. Beeldvorming.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 01:19 schreef ExTec het volgende:
[..]
Onzin. Want het komt blijkbaar voor, je mattie chatgpt zegt blijkbaar dat er geen overtuigend bewijs is dat het op grote schaal voorkomt. Maar, dat zegt RTL ook niet. Zeggen alleen dat het gebeurt.
Dat zeggen ze anders niet.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 01:31 schreef inslagenreuring het volgende:
alsof het op grote schaal voorkomt.
Er was pas een bericht over nieuw ontwikkelde shotguns tegen drones.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 00:11 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Geen slecht idee, zeg ik als leek
quote:French Thales has developed and delivered to Ukraine a batch of new 70mm laser-guided rockets with a specialized fragmentation warhead and radio-controlled fuse, designed specifically to counter UAVs, - TWZ
According to the company, when detonated, the new warhead disperses thousands of steel balls, creating a destructive cloud approximately 24 meters in diameter, while the rocket's maximum effective range is up to 3 km.
Thales is already ramping up production of these munitions at its plant in Herstal, where it plans to produce approximately 3,500 rockets by the end of the year and 10,000 per year in 2026.
Doen ze toch ook!quote:Op woensdag 8 oktober 2025 23:59 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Maatjes van elkaar hè.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 07:14 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Ga hem vooral elke keer taggen... jezus
Wat is COD?quote:Op donderdag 9 oktober 2025 00:33 schreef ExTec het volgende:
[..]
Realiteit is helaas geen COD waar je tig wapen bij je hebt zonder dat je het merkt.
Je hebt het over naast aanvalsgeweer en mss pistool ook nog een shotgun + munitie mee moeten zeulen.
Grote schaal, kleine schaal. Dat zegt de RTL toch niet?quote:Op donderdag 9 oktober 2025 01:07 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
"De Russische overheid wil dat mannen en vrouwen zich vrijwillig aansluiten, maar mobiliseert ook personeel onder dwang"
Het Russische leger heeft de juridische en praktische middelen om onder dwang te mobiliseren, maar er is geen overtuigend bewijs dat dat op grote schaal gebeurt.
Misinformatie van RTL.
quote:Tusk wijst uitlevering van Nord Stream-verdachte af
Jippie 09-10-2025 00:20 print
Drie jaar na de aanval op de Nord Stream-pijpleiding heeft premier Donald Tusk zich uitgesproken tegen de uitlevering van een verdachte die in Polen gevangen zit. "
Het is zeker niet in het belang van Polen, noch in het belang van fatsoen en rechtvaardigheid, om deze burger te vervolgen of hem uit te leveren aan een andere staat", zei Tusk tijdens een bezoek aan Litouwen.
De Poolse premier schreef later op X : "
Het probleem met Nord Stream 2 is niet dat het is opgeblazen.
Het probleem is dat het is gebouwd."
Polen verzette zich van meet af aan tegen de aanleg van de pijpleiding.
Warschau waarschuwde al jaren dat Rusland de afhankelijkheid van Europa van zijn gasvoorraden zou vergroten en druk zou uitoefenen op bestaande doorvoerlanden.
Duitsland is een betrouwbare rechtsstaat. Het is zeker wel fatsoenlijk en rechtvaardig om een terreurverdachte uit te leveren als daarom gevraagd wordt.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 12:16 schreef michaelmoore het volgende:
Tusk wijst uitlevering van Nord Stream-verdachte af
[..]
Dit is natuurlijk een logica van jan lul.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 12:16 schreef michaelmoore het volgende:
Het probleem met Nord Stream 2 is niet dat het is opgeblazen.
Het probleem is dat het is gebouwd."
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |