Maar voor de oorlog was Nederland de belangrijkste Europese exportpartner van Rusland, gevolgd door het VK. Laten we wel eerlijk blijven en de zwarte piet doorschuiven naar ons eigen land als de belangrijkste Europese financier van Rusland.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 15:53 schreef oheng het volgende:
[..]
Merkel heeft er hoogstpersoonlijk (mede) voor gezorgd dat rusland genoeg geld had om deze oorlog te beginnen.
De toondoofheid, zelfs nu nog, mag je haar best aanrekenen.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 16:12 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Maar voor de oorlog was Nederland de belangrijkste Europese exportpartner van Rusland, gevolgd door het VK. Laten we wel eerlijk blijven en de zwarte piet doorschuiven naar ons eigen land als de belangrijkste Europese financier van Rusland.
Ja, dat ben ik best met je eens - regeren is vooruitzien - zoals het spreekwoord luidt.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 16:23 schreef ExTec het volgende:
[..]
De toondoofheid, zelfs nu nog, mag je haar best aanrekenen.
Al gaat het best ver, om van een politicus te verwachten dat deze achteraf eerlijk is over dat haar termijn achteraf gezien gewoon 1 grote ramp is geweest.
Ik praat over de verantwoordelijkheid van 1 persoon, niet van een heel land. Natuurlijk met een heleboel nuances.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 16:12 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Maar voor de oorlog was Nederland de belangrijkste Europese exportpartner van Rusland, gevolgd door het VK. Laten we wel eerlijk blijven en de zwarte piet doorschuiven naar ons eigen land als de belangrijkste Europese financier van Rusland.
2020:
Russian Federation exports to China worth US$ 49,146 million, with a partner share of 14.58 percent.
Russian Federation exports to Netherlands worth US$ 24,819 million, with a partner share of 7.36 percent.
Russian Federation exports to United Kingdom worth US$ 23,158 million, with a partner share of 6.87 percent.
Russian Federation exports to Germany worth US$ 18,619 million, with a partner share of 5.52 percent.
Russian Federation exports to Belarus worth US$ 15,979 million, with a partner share of 4.74 percent.
Tja, ikzelf hoogstpersoonlijk heeft ooit in dit forum gepost dat Nordstream 2 een goed idee is, en dat gejank van de Amerikanen puur uit eigenbelang was. Ooit waren de Russen een handelspartner. En Poetin heeft dat ontzettend goed gespeeld. Alleen jammer (en gelukkig) dat zijn opus magnum vlak voor moment supreme chokede en hij er met zijn ratachtige plan niet op gerekend had dat zijn volgers net zo ratachtig zijn en zn leger uitgehold was.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 15:53 schreef oheng het volgende:
[..]
Merkel heeft er hoogstpersoonlijk (mede) voor gezorgd dat rusland genoeg geld had om deze oorlog te beginnen.
Het is de vraag of die bespeling niet wederzijds is geweest en wat precies Poetin richting een oorlog gedreven heeft. Wat vooral bevreemdend is, is de vraag waarom Rusland zo lang heeft gewacht met het binnenvallen van Oekraïne. Direct na de maidanopstand was Oekraïne rijp voor de slacht en was een invasie veel gemakkelijker geweest. Waarom precies 2022?quote:Op woensdag 8 oktober 2025 16:43 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Poetin heeft Merkel jarenlang bespeeld. Zo erg zelfs dat ze zelfs nu nog denkt ze dat er met Poetin te praten valt. Trots dat ze is zal ze nooit haar eigen functioneren en nalatenschap afvallen. Het beste wat we kunnen doen is haar gewoon negeren. Ze leeft nog met oude informatie in een oude wereld waarin ze de leugens van Poetin nog altijd gelooft. Bedankt en tot nooit meer ziens.
Wellicht heeft Poetin gedacht dat de handel gewoon door zou gaan en dat Oekraïne, aangezien het geen EU en NAVO lid is, gewoon geofferd zou worden?quote:Overigens vind ik de insteek van "wandel durch handel" helemaal niet gek. Het werkt alleen niet als één partij de gezamelijke afhankelijk juist misbruikt en op het spel zet i.p.v. koestert. Als je dan niet met gelijke munt terugslaat zoals speltheorie voorschrijft dan raak je van de regen in de drup zoals we met Rusland gezien hebben.
Dat gejank van de Amerikanen was waarschijnlijk ook uit eigen belang. De VS heeft ook enorm weten te profiteren van de oorlog in Oekraïne qua gas en olieexport.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 17:42 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Tja, ikzelf hoogstpersoonlijk heeft ooit in dit forum gepost dat Nordstream 2 een goed idee is, en dat gejank van de Amerikanen puur uit eigenbelang was. Ooit waren de Russen een handelspartner. En Poetin heeft dat ontzettend goed gespeeld. Alleen jammer (en gelukkig) dat zijn opus magnum vlak voor moment supreme chokede en hij er met zijn ratachtige plan niet op gerekend had dat zijn volgers net zo ratachtig zijn en zn leger uitgehold was.
En dat Europeanen als écht nood aan de man is, ineens onverwacht veel voor elkaar krijgen en geen hamsters met kerst hoefden te eten in de kou.
Maargoed, achteraf gezien is alles duidelijk. Consequent juist voorspellen onmogelijk.
quote:Op woensdag 8 oktober 2025 11:08 schreef Elan het volgende:
[..]
Frankrijk is lid van de EU dus dan zou je kunnen redeneren dat een aanval op een medelid inzet rechtvaardigt van Franse inzet. Maar zo eenvoudig is dat dus niet.
Just quoting 🤓quote:Het Verdrag van Lissabon bevat een clausule inzake collectieve verdediging (artikel 42, lid 7, van het Verdrag betreffende de Europese Unie (VEU)) binnen de regels van het gemeenschappelijk veiligheids- en defensiebeleid van de Europese Unie (EU). Wanneer een EU-lidstaat op zijn grondgebied gewapenderhand wordt aangevallen, moeten de andere EU-lidstaten te hulp schieten en met alle mogelijke middelen bijstand bieden. Deze verplichtingen komen overeen met de verplichtingen die de EU-lidstaten hebben als lid van de NAVO.
Tja dat "alle mogelijke middelen" blijft natuurlijk voor allerlei interpretatie vatbaar.quote:
Wat je wilt dat er in past past er in, inclusie de ‘force de frappe’.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 18:13 schreef Elan het volgende:
[..]
Tja dat "alle mogelijke middelen" blijft natuurlijk voor allerlei interpretatie vatbaar.
Dat is ook het probleem met Artikel 5.
Het is ook veelzeggend dat ze landen als Hongarije bezoekt om haar verhaal te doen. Ze vermijdt de landen die ze dolgraag onder de bus gooide voor dat heerlijke Russische gas.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 18:20 schreef HiZ het volgende:
En Merkel heeft een uitmuntende gelegenheid haar mond dicht te houden misgelopen. Dat is het enige wat ik erover kan zeggen. Kennelijk is ze vergeten dat de Russen al in 2015 op de Krim stonden en zij niet alleen verder wilde praten met de Russen, maar zelfs zaken wilden doen die het in 2022 bijna onmogelijk bleken te maken Oekraïne te helpen tegen de Russische agressie.
Ik denk dat ik nooit in mijn leven eerder heb meegemaakt dat ik mijn respect voor een leider zo ben verloren. Haar aantreden als Kanselier was een zwarte dag voor Europa.
Je kunt ze niet dwingen.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 18:22 schreef HiZ het volgende:
[..]
Wat je wilt dat er in past past er in, inclusie de ‘force de frappe’.
Dat zal ook een hoop doorvoer zijn. Zoals altijd in Nederland.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 16:12 schreef BlaZ het volgende:
[..]
2020:
Russian Federation exports to China worth US$ 49,146 million, with a partner share of 14.58 percent.
Russian Federation exports to Netherlands worth US$ 24,819 million, with a partner share of 7.36 percent.
Russian Federation exports to United Kingdom worth US$ 23,158 million, with a partner share of 6.87 percent.
Russian Federation exports to Germany worth US$ 18,619 million, with a partner share of 5.52 percent.
Russian Federation exports to Belarus worth US$ 15,979 million, with a partner share of 4.74 percent.
Geen leger leven dan een legerleven...quote:Op woensdag 8 oktober 2025 14:18 schreef StateOfMind het volgende:
En als ze het eten vol zitten, een voller leger 😱
Ik kende die term niet dus vraag ik het even. Jij doet alsof je alles weet en vervolgens doe je de meest insane uitspraken. Dat is veel pijnlijker.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 18:39 schreef AchJa het volgende:
[..]
Okee... Maar wel een mening hebben over dit, dat, alles...
Gewoon een beroepsleger.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 18:52 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik kende die term niet dus vraag ik het even. Jij doet alsof je alles weet en vervolgens doe je de meest insane uitspraken. Dat is veel pijnlijker.
Je hebt nul komma nul militaire ervaring, je blaast enorm hoog van de toren, doet voorspellingen die 180 graden anders uitgepakt zijn en nog loop je bijdehand te doen.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 18:52 schreef Elan het volgende:
Ik kende die term niet dus vraag ik het even. Jij doet alsof je alles weet en vervolgens doe je de meest insane uitspraken. Dat is veel pijnlijker.
Als dat een vereiste is om hier te posten kunnen we de boel wel opdoeken.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 19:08 schreef AchJa het volgende:
[..]
Je hebt nul komma nul militaire ervaring,
Dat zeg ik niet en iedereen mag zijn mening hier verkopen maar ik verwacht wel enige consistentie met onderbouwing en niet dat gezwabber waar jij een abonnement op hebt:quote:Op woensdag 8 oktober 2025 19:12 schreef Elan het volgende:
Als dat een vereiste is om hier te posten kunnen we de boel wel opdoeken.
quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 21:07 schreef Elan het volgende:
Als je ziet wat voor clowns er aan dat front vechten lach je je rot.
quote:Op maandag 22 mei 2023 17:08 schreef Elan het volgende:
Ik mag geen quotes er bij halen van een poos terug maar lees vooral deze reeks terug en het bij vlagen euforische gebazel waarmee de staat van het Russische leger neergezet werd.
Voor een stel incompetente nietskunners houden ze deze oorlog toch al aardig lang vol.
quote:Op woensdag 2 maart 2022 10:29 schreef Elan het volgende:
Gefaal? Wat we tot nu toe hebben gezien waren plaagstootjes. Ze zijn pas net begonnen, volgens Amerikaanse inlichtingsdiensten hebben ze nog enorme reserves achter de hand.
Daarbij stelt het Oekraïense leger zelf geen fuck voor qua materiaal vergeleken met de Russen.
quote:Op dinsdag 1 maart 2022 16:39 schreef Elan het volgende:
'we' zijn helemaal niet fucked, Oekraïne is fucked. Dat is iets heel anders.
Russische leger is kattenpis vergeleken bij wat NAVO kan inzetten.
Etc... En zolang jij hier een beetje van links naar rechts zit te clownen zonder ook maar enige vorm van onderbouwing blijf ik daar op reageren.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 11:53 schreef Elan het volgende:
Ze staan er niet bepaald alleen voor. Daarbij zal het aantal beschikbare mankrachten uiteindelijk de doorslag gaan geven. En daarin beschikt Rusland nu eenmaal over een veel veelvoud dan Oekraïne. Natuurlijk lees je hier vanwege de indoctrinatie alleen dat Russen bij bosjes afgeslacht worden, maar het is veilig om aan te nemen dat dat beide kanten op werkt.
Dat zou een schatting van 134.000 doden en 402.000 gewonden dit jaar zijn tegenover recrutering van ongeveer 270.000. Dat lijkt me weinig realistisch gezien het feit dat Rusland nog altijd terreinwinst boekt, dat zou niet kunnen met dergelijke cijfers.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 19:25 schreef BEFEM het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Stukje over het aantal slachtoffers, heb het nog nieit gekeken dus weet niet of er onzin in staat. Naar mijn mening dan
Hij noemt ook een ratio van 1:1.3 van doden/gewonden wat volgens het document zo is.
Daar zijn vaker discussies hier over geweest.
Iets van 190k gewonden, niet 402. 1 op 1.3quote:Op woensdag 8 oktober 2025 19:47 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat zou een schatting van 134.000 doden en 402.000 gewonden dit jaar zijn tegenover recrutering van ongeveer 270.000. Dat lijkt me weinig realistisch gezien het feit dat Rusland nog altijd terreinwinst boekt, dat zou niet kunnen met dergelijke cijfers.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |