Rusland heeft ongeveer 1 miljoen soldaten in actieve dienst, de EU 27 landen alleen al hebben er 1.4 miljoen in actieve dienst. Dat is dus zonder het VK of de VS.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 16:16 schreef SuperNeger het volgende:
Europa is een lachertje en kan echt niks beginnen mochten de Russen verder gaan dan Oekraïne. Duitsland die investeert nu snel 2 miljard extra in defensie, maar dat is al vrij laat. Nederland heeft niet eens tanks meer en roept pang pang.Hier wordt dus echt niks gedaan voor defensie want de europese unie dat is echt belangrijk.
En nu worden mensen eindelijk een beetje wakker dat dat slappe gedoe onze doodswens is geweest want in andere delen van de wereld heb je nog wel steeds ouderwetse agressieve wereldleiders die maar al te graag extra land en economie voor zichzelf willen. We zijn allemaal zo naïef en zwak geworden je gaat er allemaal maar vanuit dat iedereen zo liberaal redenteert "oh oorlog dat gebeurt niet meer in 2022"
We hebben sowieso Amerika nodig mochten de Russen zich tegen heel Europa keren. En China is met Taiwan bezig. En dan hebben we ook nog Erdogan die het op Europa heeft gemunt.
Volgens mij moeten ze heel erg snel de Europese legers gaan verbeteren al willen we een kans hebben als Amerika straks niks doet zijn we de sjaak zullen we maar zeggen.
Gelukkig wel. Anders konden we net zo goed in Rusland leven met massale alcoholisme en depressiviteit.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 16:17 schreef SuperNeger het volgende:
Maar gelukkig hebben we gender neutraliteit, homoacceptatie, vrouwenquotum, stikstofbeleid en blm protesten.
Het enige waar Rusland een kleine meerderheid van heeft zijn nucleaire middelen. Voor de rest zal Putin gewetenlozer zijn en dat is het gevaarlijkste wat hij te bieden heeft.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 16:39 schreef Elan het volgende:
'we' zijn helemaal niet fucked, Oekraïne is fucked. Dat is iets heel anders.
Russische leger is kattenpis vergeleken bij wat NAVO kan inzetten.
Nederland heeft Pzh 2000's, die zouden een dergelijke kolonne binnen 5 minuten tot puin reduceren en geen luchtverdediging die daar iets aan kan doen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 16:46 schreef Gehrman het volgende:
TanksZelfs onze karige luchtmacht had nu al al die colonnes helemaal de moeder gebombardeerd.
die gasten hebben geen idee johquote:Op dinsdag 1 maart 2022 16:58 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nederland heeft Pzh 2000's, die zouden een dergelijke kolonne binnen 5 minuten tot puin reduceren en geen luchtverdediging die daar iets aan kan doen.
Nucleaire optie is helemaal geen reële optie voor Poetin. Tegelijkertijd gaat dit wel vreselijk dramatisch aflopen, waarschijnlijk een soort guerrilla-oorlog in de puinhopen van wat ooit Kiev was.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 16:44 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Het enige waar Rusland een kleine meerderheid van heeft zijn nucleaire middelen. Voor de rest zal Putin gewetenlozer zijn en dat is het gevaarlijkste wat hij te bieden heeft.
De Westerse landen zijn helemaal niet meer bezig met oorlog maar met het opbouwen van de samenleving. Oorlog is zo niet meer nodig in deze wereld als men open zou staan voor rede. Niet meer op basis van recht van de sterkste maar op basis van gelijkwaardigheid. Dat zou de wereld een stuk fijner maken, voor iedereen. Op een aantal haantjes na dan.
een stuk of 50quote:Op dinsdag 1 maart 2022 16:58 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nederland heeft Pzh 2000's, die zouden een dergelijke kolonne binnen 5 minuten tot puin reduceren en geen luchtverdediging die daar iets aan kan doen.
Gaap.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 16:17 schreef SuperNeger het volgende:
Maar gelukkig hebben we gender neutraliteit, homoacceptatie, vrouwenquotum, stikstofbeleid en blm protesten.
quote:Op dinsdag 1 maart 2022 16:17 schreef SuperNeger het volgende:
ook dat niet eens gezien het gefaal van het russische leger.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 16:39 schreef Elan het volgende:
'we' zijn helemaal niet fucked, Oekraïne is fucked. Dat is iets heel anders.
Misschien kan Nederland indringers opsluiten in genderneutrale toiletten.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 16:17 schreef SuperNeger het volgende:
Hiermee weet je wel in 1 keer je topic te verpesten.quote:
2 miljard is alleen Nederland, de totale Defensie uitgaven van de EU 27 zijn ongeveer 3x zo groot als die van Rusland, even voor de beeldvorming en om even te benadrukken hoe weinig verstand de TS van de materie heeft.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:54 schreef Jimbo het volgende:
2 miljard? Misschien moet je de nulletjes even opnieuw tellen...
Ik doel de meer op "Duitsland verhoogt defensiebudget om Russische inval Oekraïne: 100 miljard in strijdkrachtenfonds"quote:Op dinsdag 1 maart 2022 18:25 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
2 miljard is alleen Nederland, de totale Defensie uitgaven van de EU 27 zijn ongeveer 3x zo groot als die van Rusland, even voor de beeldvorming en om even te benadrukken hoe weinig verstand de TS van de materie heeft.
Verder, EU 27 bevolking van 500 miljoen, Rusland 144 miljoen en kernwapens is ook geen punt, Frankrijk heeft het 3e kernwapen arsenaal ter wereld.
Lullig hoor, binnen 1 reactie zijn hele topic om zeep helpen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 16:23 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Rusland heeft ongeveer 1 miljoen soldaten in actieve dienst, de EU 27 landen alleen al hebben er 1.4 miljoen in actieve dienst. Dat is dus zonder het VK of de VS.
Europa heeft dus 50% meer aan troepen alleen al wat overwegend beroeps zijn met een vrij redelijk opleidingsnivo, Rusland steunt voor 85% op dienstplichtigen met slechte opleiding en moraal, verder zijn EU legers redelijk modern qua materieel, Rusland veel minder, wat er aan nieuwe wapensystemen is in Rusland is maar heel beperkt voorhanden.
quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:53 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Lullig hoor, binnen 1 reactie zijn hele topic om zeep helpen.
Gefaal? Wat we tot nu toe hebben gezien waren plaagstootjes. Ze zijn pas net begonnen, volgens Amerikaanse inlichtingsdiensten hebben ze nog enorme reserves achter de hand.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:49 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
ook dat niet eens gezien het gefaal van het russische leger.
Het leger van de VS zeker nu heeft een ruime oorlogservaring en uitstekend materiaal. Een van de dingen die Poetin bereikt heeft is dat de NATO weer helemaal als een macht tegenover hem staat.quote:
Daar kan je van mening over verschillen. Je kan ook zeggen dat het Russiche leger veel meer weerstand ontmoet dan gedacht. Ik denk dat Poetin de boel maar dat zie je wel vaker met dictators die zelf vrijwel geen militaire ervaring hebben zwaar onderschat heeft.quote:Op woensdag 2 maart 2022 10:29 schreef Elan het volgende:
[..]
Gefaal? Wat we tot nu toe hebben gezien waren plaagstootjes. Ze zijn pas net begonnen, volgens Amerikaanse inlichtingsdiensten hebben ze nog enorme reserves achter de hand.
Daarbij stelt het Oekraïense leger zelf geen fuck voor qua materiaal vergeleken met de Russen.
Er staat 60 kilometer aan zwaar materieel voor de poorten van Kiev, je kan zelf wel invullen wat er gaat gebeuren als die de stad in trekken. De suggestie dat De Russen het niet aan kunnen is veel te voorbarig. Het is amper begonnen. En elk incidenteel Oekraïens succes wordt in de media uitvergroot.quote:Op woensdag 2 maart 2022 10:35 schreef Megumi het volgende:
[..]
Daar kan je van mening over verschillen. Je kan ook zeggen dat het Russiche leger veel meer weerstand ontmoet dan gedacht. Ik denk dat Poetin de boel maar dat zie je wel vaker met dictators die zelf vrijwel geen militaire ervaring hebben zwaar onderschat heeft.
Dat is nu al niet fraai.quote:Op woensdag 2 maart 2022 10:50 schreef Elan het volgende:
[..]
Er staat 60 kilometer aan zwaar materieel voor de poorten van Kiev, je kan zelf wel invullen wat er gaat gebeuren als die de stad in trekken. De suggestie dat De Russen het niet aan kunnen is veel te voorbarig. Het is amper begonnen. En elk incidenteel Oekraïens succes wordt in de media uitvergroot.
Poetin zal uiteindelijk aan het kortste eind trekken maar de manier waarop gaat niet fraai zijn.
En de VS heeft al decennia 24/7 minstens 1 onderzeeër met kernwapens in de buurt van Noorwegen liggen, die is zo bij Rusland.quote:
Ok, ga jij morgen in dienst als het zover is?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 16:16 schreef SuperNeger het volgende:
Europa is een lachertje en kan echt niks beginnen mochten de Russen verder gaan dan Oekraïne. Duitsland die investeert nu snel 2 miljard extra in defensie, maar dat is al vrij laat. Nederland heeft niet eens tanks meer en roept pang pang.Hier wordt dus echt niks gedaan voor defensie want de europese unie dat is echt belangrijk.
En nu worden mensen eindelijk een beetje wakker dat dat slappe gedoe onze doodswens is geweest want in andere delen van de wereld heb je nog wel steeds ouderwetse agressieve wereldleiders die maar al te graag extra land en economie voor zichzelf willen. We zijn allemaal zo naïef en zwak geworden je gaat er allemaal maar vanuit dat iedereen zo liberaal redenteert "oh oorlog dat gebeurt niet meer in 2022"
We hebben sowieso Amerika nodig mochten de Russen zich tegen heel Europa keren. En China is met Taiwan bezig. En dan hebben we ook nog Erdogan die het op Europa heeft gemunt.
Volgens mij moeten ze heel erg snel de Europese legers gaan verbeteren al willen we een kans hebben als Amerika straks niks doet zijn we de sjaak zullen we maar zeggen.
Ik herinner me dat ze ze in de jaren '90 onder Chirac nog uitvoerig hebben getest. Was dat niet op Mururoa?quote:
Tenzij hij boven of onder een bepaalde leeftijd is zou hij niet veel keus hebben, dienstplicht bestaat nog steedsquote:Op woensdag 2 maart 2022 13:23 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ok, ga jij morgen in dienst als het zover is?
Ja, correct, Frankrijk heeft het 3e nucleaire arsenaal ter wereld vermoedelijk, ik zeg vermoedelijk omdat zowel Frankrijk als China niet echt transparant zijn over de aantallen die ze bezitten. Sommige schattingen zeggen dat China nu meer kernwapens heeft dan Frankrijk.quote:Op woensdag 2 maart 2022 13:25 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ik herinner me dat ze ze in de jaren '90 onder Chirac nog uitvoerig hebben getest. Was dat niet op Mururoa?
daar ergens ja, een of ander atolquote:Op woensdag 2 maart 2022 13:25 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ik herinner me dat ze ze in de jaren '90 onder Chirac nog uitvoerig hebben getest. Was dat niet op Mururoa?
Niet zomaar 'een atoll' : https://www.volkskrant.nl(...)orige-eeuw~bac3554e/quote:Op woensdag 2 maart 2022 13:30 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
daar ergens ja, een of ander atol
ja triest. ik weet het.quote:Op woensdag 2 maart 2022 13:35 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Niet zomaar 'een atoll' : https://www.volkskrant.nl(...)orige-eeuw~bac3554e/
quote:Op woensdag 2 maart 2022 12:30 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dat is nu al niet fraai.
[ twitter ]
Lafjes bombarderen van burgerdoelen kan ik niet echt zien als 'prima oorlog voeren'.quote:Op woensdag 2 maart 2022 13:50 schreef Elan het volgende:
[..]
Daarom, dit is pas het begin. Mensen die denken dat het wel meevalt of dat de Russen het niet aankunnen/ een stel prutsers zijn, dat zijn ze niet. Ze hebben in Syrië laten zien prima oorlog te kunnen voeren.
Vanuit Russisch perspectief is dat het wel degelijk. Beperk de schade en slachtoffers aan eigen zijde zoveel mogelijk terwijl je het moraal van je tegenstander kapot maakt.quote:Op woensdag 2 maart 2022 14:01 schreef 2xHenk het volgende:
[..]
Lafjes bombarderen van burgerdoelen kan ik niet echt zien als 'prima oorlog voeren'.
Dat is nog nooit een succes geweest om op die manier je tegenstander te demoraliseren.quote:Op woensdag 2 maart 2022 14:07 schreef Elan het volgende:
[..]
Vanuit Russisch perspectief is dat het wel degelijk. Beperk de schade en slachtoffers aan eigen zijde zoveel mogelijk terwijl je het moraal van je tegenstander kapot maakt.
Volgens mij heeft Rusland daar nog nooit wakker van gelegen.quote:Op woensdag 2 maart 2022 14:07 schreef Elan het volgende:
[..]
Vanuit Russisch perspectief is dat het wel degelijk. Beperk de schade en slachtoffers aan eigen zijde zoveel mogelijk terwijl je het moraal van je tegenstander kapot maakt.
Niet? Japan besloot er om te capituleren.quote:Op woensdag 2 maart 2022 14:15 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is nog nooit een succes geweest om op die manier je tegenstander te demoraliseren.
Na 2 atoombommen, ja. Niet na de talloze bombardementen door de Amerikanen voor die tijd. Duitsland heeft zich nooit overgegeven omdat de steden gebombardeerd werden, Rusland (Sovjet Unie) ook nooit vanwege de enorme verliezen onder burgers.quote:Op woensdag 2 maart 2022 14:21 schreef Elan het volgende:
[..]
Niet? Japan besloot er om te capituleren.
De enige troef die Rusland daarnaast nog heeft is de inzet van kernwapens, maar dat is linksom of rechtsom een enorme kamikaze-actie.quote:Op woensdag 2 maart 2022 14:22 schreef RM-rf het volgende:
Rusland moet het hebben van relatief snel succes en in geval van de Ukraine blijkt dat al iets teveel gevraagd en hebben ze na enkele dagen als materiele, logistieke en financiele problemen en bv een brandstoftekort.
Er had dan ook allang een Europees leger moeten zijn ipv overal een beetje losse legertjes. Juist de aversie tegen de Europese Unie in de laatste jaren van prominente politieke partijen hebben geresulteerd in een slechte samenwerking. We hebben een oorlog nodig om te verbinden naar het schijnt, maar misschien is het nu te laat.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 16:16 schreef SuperNeger het volgende:
dan moet je echter je tegenstander ook 'de-humaniseren'... deze in je propaganda als boze onbeschaafde vijand voorstellen die je verschrikkelijks aan wilen doen en die jij wel moet kapotmaken...quote:Op woensdag 2 maart 2022 14:07 schreef Elan het volgende:
Eh, militair is de samenwerking helemaal niet problematisch, de Nederlanders werken al jaren goed samen met de Duitsers en ook de Fransen en Duitsers kunnen uitstekend door een deur. Het is hooguit op politiek nivo dat er belemmeringen zijn.quote:Op woensdag 2 maart 2022 14:29 schreef hakunamatafaka het volgende:
[..]
Er had dan ook allang een Europees leger moeten zijn ipv overal een beetje losse legertjes. Juist de aversie tegen de Europese Unie in de laatste jaren van prominente politieke partijen hebben geresulteerd in een slechte samenwerking. We hebben een oorlog nodig om te verbinden naar het schijnt, maar misschien is het nu te laat.
quote:Op woensdag 2 maart 2022 14:22 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Na 2 atoombommen, ja. Niet na de talloze bombardementen door de Amerikanen voor die tijd. Duitsland heeft zich nooit overgegeven omdat de steden gebombardeerd werden, Rusland (Sovjet Unie) ook nooit vanwege de enorme verliezen onder burgers.
Turkije is lid van de Navoquote:Op dinsdag 1 maart 2022 16:16 schreef SuperNeger het volgende:
En dan hebben we ook nog Erdogan die het op Europa heeft gemunt.
Schijnbaar niet goed genoeg. Poetin zag Europa nooit als een gevaar vanwege onze verdeeldheid en ook dat kan een reden voor hem zijn geweest om Oekraïne binnen te vallen.quote:Op woensdag 2 maart 2022 14:34 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Eh, militair is de samenwerking helemaal niet problematisch, de Nederlanders werken al jaren goed samen met de Duitsers en ook de Fransen en Duitsers kunnen uitstekend door een deur. Het is hooguit op politiek nivo dat er belemmeringen zijn.
Sowieso werken we eigenlijk allemaal samen in de NAVO en dat gaat best goed.
Dan ga je uit van de verkeerde positie, denk ik, en Poetin lijkt vooral degene te zijn die zich verrekend heeft. De prestaties van het Russische leger zijn bepaald niet goed en de EU lijkt eensgezinder dan ooit.quote:Op woensdag 2 maart 2022 14:51 schreef hakunamatafaka het volgende:
[..]
Schijnbaar niet goed genoeg om ongeleide projectielen (putin) in te dammen die een Derde Wereldoorlog willen ontketenen. Poetin zag Europa nooit als een gevaar vanwege onze verdeeldheid en ook dat kan een reden voor hem zijn geweest om Oekraïne binnen te vallen.
De anti-EU lobbyisten moeten nu wel voortschrijdend inzicht hebben gekregen met betrekking tot een kracht EU op alle fronten me dunkt.
Ja, hij heeft zich inderdaad verrekend, want nu zijn we ineens wel van samenwerken en eenwording. Alleen jammer dat we daar een dergelijk conflict voor nodig hebben.. Dat is mijn punt. Dat had al veel eerder gemoeten.quote:Op woensdag 2 maart 2022 14:52 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dan ga je uit van de verkeerde positie, denk ik, en Poetin lijkt vooral degene te zijn die zich verrekend heeft. De prestaties van het Russische leger zijn bepaald niet goed en de EU lijkt eensgezinder dan ooit.
Maar dat had Poetin niet tegengehouden, we kunnen geen landen dwingen om lid te worden of om onze levensstijl te accepteren. Het blijkt ook dat de Russische militaire slagkracht benedenmaats is, dat was toch niet echt de verwachting.quote:Op woensdag 2 maart 2022 14:54 schreef hakunamatafaka het volgende:
[..]
Ja, hij heeft zich inderdaad verrekend, want nu zijn we ineens wel van samenwerken en eenwording. Alleen jammer dat we daar een dergelijk conflict voor nodig hebben.. Dat is mijn punt. Dat had al veel eerder gemoeten.
Ik zou ook niet willen stellen dat dát hem specifiek heeft tegengehouden, maar je moet wel toegeven lijkt me dat een verbindend en sterk Europa hem wel meer angst in schrikt dan een verdeeld Europa. Hij heeft immers ook jaren Europese landen tegen elkaar uitgespeeld, juist om die verdeeldheid extra te maken. Alle anti-EU partijen hebben mijns inzien dan ook altijd het niet-juiste perspectief gehad.quote:Op woensdag 2 maart 2022 14:57 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Maar dat had Poetin niet tegengehouden, we kunnen geen landen dwingen om lid te worden of om onze levensstijl te accepteren. Het blijkt ook dat de Russische militaire slagkracht benedenmaats is, dat was toch niet echt de verwachting.
Ja, dat ben ik met je eens maar de schuld ligt niet allen bij anti-EU partijen, alle politieke partijen hebben er een handje van om alles wat goed gaat op eigen conto te schrijven en alles wat fout gaat is de schuld van de EU zonder erbij te vermelden dat zijzelf verantwoordelijk zijn voor de EU.quote:Op woensdag 2 maart 2022 15:03 schreef hakunamatafaka het volgende:
[..]
Ik zou ook niet willen stellen dat dát hem specifiek heeft tegengehouden, maar je moet wel toegeven lijkt me dat een verbindend en sterk Europa hem wel meer angst in schrikt dan een verdeeld Europa. Hij heeft immers ook jaren Europese landen tegen elkaar uitgespeeld, juist om die verdeeldheid extra te maken. Alle anti-EU partijen hebben mijns inzien dan ook altijd het niet-juiste perspectief gehad.
Ja, maar te weinig politieke partijen hebben de laatste jaren veel aandacht aan de EU besteed in het algemeen... D66 heeft zich altijd pro-EU uitgesproken en wil ook de niet-democratische aspecten van da de unie aanpakken. Nu heb je Volt dan, maar dat loopt ook niet aardig met al die interne problemen. De andere partijen hebben om electorale redenen toch weggekeken, genegeerd of zijn er juist hard tegen ingegaan.quote:Op woensdag 2 maart 2022 15:05 schreef Tijger_m het volgende:
t ben ik met je eens maar de schuld ligt niet allen bij anti-EU partijen, alle politieke partijen hebben er een handje van om alles wat goed gaat op eigen conto te schrijven en alles wat fout gaat is de schuld van de EU zonder erbij te vermelden dat zijzelf verantwoordelijk zijn voor de EU
Kan jij (of een van de 14 trollaccounts die deze onzin liken) misschien dan toch eens uitleggen waarom Putin zo doodsbang is voor de NAVO en onze manier van leven?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 16:17 schreef SuperNeger het volgende:
Och, de US is LNG fabrieken aan het bouwen. Op de korte termijn doet het pijn. Op de lange termijn hebben we er juist plezier van, want we kunnen aan 2 kanten gas inkopen. Dat is significant beter dan aan het infuus van een leipo blijven hangen omdat je geen alternatieven hebtquote:Op woensdag 2 maart 2022 15:57 schreef manny het volgende:
Die oorlog dat zal allemaal wel, hoe vervelend ook voor die mensen daar.
Maar er gaan 2 andere dingen gebeuren die Nederland (vermoedelijk) veel harder gaan raken.
1) Een vluchtelingenstroom. Wordt nog leuk voor allerlei lieden die hun mond altijd vol hadden van "opvang in eigen regio". Dat zijn wij nu.
2) Europa hangt aan het Russisch gas. Ik vraag me af of alle geel blauwe twitteraarster en geel blauw bevlagde Facebook profielen straks nog zo principieel tegen Rusland zijn als je 4 keer zoveel voor wat warmte moet betalen, want steun betuigen met een plaatje is 1, maar met je portemonnaie is heel wat anders.
Ben ook wel benieuwd waarom het er altijd aan de haren bijgesleept moet worden die deze figuren.quote:Op woensdag 2 maart 2022 16:03 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Kan jij (of een van de 14 trollaccounts die deze onzin liken) misschien dan toch eens uitleggen waarom Putin zo doodsbang is voor de NAVO en onze manier van leven?
Op korte temijn komt 40% van al het gas uit Rusland. Dat is niet zomaar even te vervangen. Helemaal eens dat dit geen excuus is om met een dictator te blijven werken; maar een realistisch alternatief moet er wel zijn natuurlijk.quote:Op woensdag 2 maart 2022 16:08 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Och, de US is LNG fabrieken aan het bouwen. Op de korte termijn doet het pijn. Op de lange termijn hebben we er juist plezier van, want we kunnen aan 2 kanten gas inkopen. Dat is significant beter dan aan het infuus van een leipo blijven hangen omdat je geen alternatieven hebt
Heb er uiteraard geen uitgebreid onderzoek naar gedaan maar mensen die ik via via in m’n eigen omgeving ken die in dit soort hoeken zitten vaak mannen zijn die net niet sociaal genoeg zijn om echt lekker mee te komen met de rest. Of überhaupt geen sociaal leven hebben. Toevalligerwijs is het nooit de leuke, sociale gozer met een vrouw/vriendin/gezin uit de groep die dit soort onzin uitdraagt. Kijk, met figuren die hun pronouns in hun Twitterbio moeten zetten oid heb ik ook niet direct wat mee, maar het afzetten tegen bijvoorbeeld homo’s komt volgens mij vooral voort uit frustratie over hun eigen teleurstellingen in het leven.quote:Op woensdag 2 maart 2022 16:10 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ben ook wel benieuwd waarom het er altijd aan de haren bijgesleept moet worden die deze figuren.
Dat kan je natuurlijk ook zeggen over mensen die op FOK! ziitten in het algemeen.quote:Op woensdag 2 maart 2022 16:22 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Heb er uiteraard geen uitgebreid onderzoek naar gedaan maar mensen die ik via via in m’n eigen omgeving ken die in dit soort hoeken zitten vaak mannen zijn die net niet sociaal genoeg zijn om echt lekker mee te komen met de rest. Of überhaupt geen sociaal leven hebben. Toevalligerwijs is het nooit de leuke, sociale gozer met een vrouw/vriendin/gezin uit de groep die dit soort onzin uitdraagt.
Die obsessie is erg groot bij dat sommige internetters. Binnen no time gaat het over gendergeneuzel of BLM, terwijl we het over een oorlog in Oost Europa of van mijn part de nieuwe linksbuiten van VVV hebben. Van de andere zijde had je dat ook met Trump. Het kon geen 2 dagen slecht weer op IJsland zijn of via via kwamen we bij Trump uit.quote:Op woensdag 2 maart 2022 16:10 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ben ook wel benieuwd waarom het er altijd aan de haren bijgesleept moet worden die deze figuren.
Dat is natuurlijk de klassieke grap maar denk dat dat uiteindelijk wel meevalt. Ze zijn hier oververtegenwoordigd maar echt niet iedereen op Fok is zoquote:Op woensdag 2 maart 2022 16:25 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Dat kan je natuurlijk ook zeggen over mensen die op FOK! ziitten in het algemeen.
Ja, ja, dat zeg je nuquote:Op woensdag 2 maart 2022 16:27 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk de klassieke grap maar denk dat dat uiteindelijk wel meevalt. Ze zijn hier oververtegenwoordigd maar echt niet iedereen op Fok is zo
Interessante berekening, zou best kunnen. OF misschien is er gewoon een veel logischere reden dat hij 14 likes krijgt en jij niets. Hij is juist wel een sociale, leuke gast die altijd mensen aan het lachen maakt en ieder jaar een andere vriendin heeft en jij bent de loser die vast zit met z'n zeurende vrouw en een paar jonge kinderen. Voor je gevoel is dit hoe je rest van je leven eruit gaat zien en heb je steeds minder vrijheid. Je spreekt ook steeds minder vrienden en daarom ga je maar op zoek op het internet om zoveel mogelijk politiek correcte opmerkingen te maken en zo likes te krijgen.quote:Op woensdag 2 maart 2022 16:22 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Heb er uiteraard geen uitgebreid onderzoek naar gedaan maar mensen die ik via via in m’n eigen omgeving ken die in dit soort hoeken zitten vaak mannen zijn die net niet sociaal genoeg zijn om echt lekker mee te komen met de rest. Of überhaupt geen sociaal leven hebben. Toevalligerwijs is het nooit de leuke, sociale gozer met een vrouw/vriendin/gezin uit de groep die dit soort onzin uitdraagt. Kijk, met figuren die hun pronouns in hun Twitterbio moeten zetten oid heb ik ook niet direct wat mee, maar het afzetten tegen bijvoorbeeld homo’s komt volgens mij vooral voort uit frustratie over hun eigen teleurstellingen in het leven.
Ja, dat zal het zijn inderdaad! Hoop dat ik vanavond nog in slaap kan komen nu ik moet constateren dat mijn post na enkele minuten nog geen enkele like heeft opgeleverd.quote:Op woensdag 2 maart 2022 16:36 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Interessante berekening, zou best kunnen. OF misschien is er gewoon een veel logischere reden dat hij 14 likes krijgt en jij niets. Hij is juist wel een sociale, leuke gast die altijd mensen aan het lachen maakt en ieder jaar een andere vriendin heeft en jij bent de loser die vast zit met z'n zeurende vrouw en een paar jonge kinderen. Voor je gevoel is dit hoe je rest van je leven eruit gaat zien en heb je steeds minder vrijheid. Je spreekt ook steeds minder vrienden en daarom ga je maar op zoek op het internet om zoveel mogelijk politiek correcte opmerkingen te maken en zo likes te krijgen.
Dat je dit overigens als een soort hoger doel ziet is overigens vrijwel exact wat ik bedoel met het soort leegte. Jij bent waarschijnlijk het type dat denkt dat het heel gaaf is om zoiets in de groep te gooien maar iedereen neemt dan even een slokje van z’n drinken zonder iets te zeggen om daarmee gezamenlijk te concluderen dat ze te maken hebben met een treurige stakker.quote:Op woensdag 2 maart 2022 16:36 schreef YoshiBignose het volgende:Hij is juist wel een sociale, leuke gast die altijd mensen aan het lachen maakt en ieder jaar een andere vriendin heeft
Dat wil ik niet op mijn geweten hebben dus heb ik je een like gegevenquote:Op woensdag 2 maart 2022 16:40 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Ja, dat zal het zijn inderdaad! Hoop dat ik vanavond nog in slaap kan komen nu ik moet constateren dat mijn post na enkele minuten nog geen enkele like heeft opgeleverd.
Een vriendin van mij kent mij en nog iemand anders die op FOK! zitten. Héél af en toe kijkt ze hier wel eens volgens mij heeft ze niet eens een account. Dan zegt ze wel eens 'godallemachtig wat moet er mis met je zijn om je tijd aan zo'n forum te spenderen'.quote:Op woensdag 2 maart 2022 16:27 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk de klassieke grap maar denk dat dat uiteindelijk wel meevalt. Ze zijn hier oververtegenwoordigd maar echt niet iedereen op Fok is zo
niemand... dacht je soms dat 'politici' dat gaan bepalen?quote:Op woensdag 2 maart 2022 16:58 schreef sirdanilot het volgende:
Welke politici zijn verantwoordelijk geweest voor het ontmantelen van de weinige atoomschuilkelders die we nog hadden i nde 20e eeuw?
Ten eerste, er zijn geen schuilkelders afgebroken, dat is niet eens mogelijk omdat ze meestal onder bestaande infrastructuur liggen. Ze hebben wel andere doelen gekregen.quote:Op woensdag 2 maart 2022 16:58 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Een vriendin van mij kent mij en nog iemand anders die op FOK! zitten. Héél af en toe kijkt ze hier wel eens volgens mij heeft ze niet eens een account. Dan zegt ze wel eens 'godallemachtig wat moet er mis met je zijn om je tijd aan zo'n forum te spenderen'.
Maar goed terug on topic. Welke politici zijn verantwoordelijk geweest voor het ontmantelen van de weinige atoomschuilkelders die we nog hadden i nde 20e eeuw?
Ik denk dat dat ee ngrote fout is geweest. Ze hadden die schuilkelders nooit af moeten breken totdat er geen kernwapen meer te vinden zou zijn op aarde.
Inderdaad. En er zijn geen investeringen gedaan in de faciliteiten, dus je hebt geen werkend elektriciteit, luchtroosters die niet meer werken en/of andere technieken uit het jaar kruik. En zelfs al had je willen investeren, dan had menig bezuinigende partij je voor gek verklaard.quote:Op woensdag 2 maart 2022 17:04 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ten eerste, er zijn geen schuilkelders afgebroken, dat is niet eens mogelijk omdat ze meestal onder bestaande infrastructuur liggen. Ze hebben wel andere doelen gekregen.
Het concept is ook redelijk achterhaald, volgens mij, ik denk dat iedereen wel door heeft dat degenen in zo'n bunker er slechter vanaf komt dan degenen die buiten blijven bij een serieuze nucleaire aanval. Ik zou er iig niet ingaan.quote:Op woensdag 2 maart 2022 17:11 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Inderdaad. En er zijn geen investeringen gedaan in de faciliteiten, dus je hebt geen werkend elektriciteit, luchtroosters die niet meer werken en/of andere technieken uit het jaar kruik. Je kunt ze elk jaar in juni bekijken tijdens de jaarlijkse bunkerdagen.
Afgelopen week kwam er een schuilkelder voorbij bij EditieNL, geloof ik, die sowieso maar voor max. 100 man was, met een fietsje om elektriciteit op te wekken o.a.quote:Op woensdag 2 maart 2022 17:12 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het concept is ook redelijk achterhaald, volgens mij, ik denk dat iedereen wel door heeft dat degenen in zo'n bunker er slechter vanaf komt dan degenen die buiten blijven bij een serieuze nucleaire aanval. Ik zou er iig niet ingaan.
Ze bestaan nog steeds, maar als museum. Ze zijn niet actief ingericht om ook echt een doel te dienen mocht er een kernkop op Nederland worden afgevuurd.quote:de atoomschuilkelders die gebouwd zijn bestaan nog steeds, al hebben ze veelal ook andere doeleinden gekregen (vaak opslag oid)
https://www.omroepbrabant(...)u-open-voor-iedereen
Nederland ligt niet in de Oekraïne maar is wel een mogelijk doelwit van Russische kernaanvallen mocht NAVO de oorlog aan Rusland verklaren of vice versa.quote:veel zin heeft het overigens niet en het is niet zo dat we er in het Oekraine conflict verder veel aan hebben
Nergens zeg ik dat ik zoiets als een hoger doel zie. Jij bent diegene die duidelijk ergens gefrustreerd over is omdat je 14 mensen die het eens zijn met een post trolls vindt, mij een treurige stakker noemt en mensen die overal homoacceptatie, vrouwen en blm bijhalen geen sociaal leven hebben.quote:Op woensdag 2 maart 2022 16:44 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Dat je dit overigens als een soort hoger doel ziet is overigens vrijwel exact wat ik bedoel met het soort leegte. Jij bent waarschijnlijk het type dat denkt dat het heel gaaf is om zoiets in de groep te gooien maar iedereen neemt dan even een slokje van z’n drinken zonder iets te zeggen om daarmee gezamenlijk te concluderen dat ze te maken hebben met een treurige stakker.
In jouw geval ben ik het met haar eensquote:Op woensdag 2 maart 2022 16:58 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Een vriendin van mij kent mij en nog iemand anders die op FOK! zitten. Héél af en toe kijkt ze hier wel eens volgens mij heeft ze niet eens een account. Dan zegt ze wel eens 'godallemachtig wat moet er mis met je zijn om je tijd aan zo'n forum te spenderen'.
De OP haalde die zaken erbij, wel even bijblijven.quote:Op woensdag 2 maart 2022 18:13 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Nergens zeg ik dat ik zoiets als een hoger doel zie. Jij bent diegene die duidelijk ergens gefrustreerd over is omdat je 14 mensen die het eens zijn met een post trolls vindt, mij een treurige stakker noemt en mensen die overal homoacceptatie, vrouwen en blm bijhalen geen sociaal leven hebben.
[..]
In jouw geval ben ik het met haar eens
quote:Op woensdag 2 maart 2022 17:12 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het concept is ook redelijk achterhaald, volgens mij, ik denk dat iedereen wel door heeft dat degenen in zo'n bunker er slechter vanaf komt dan degenen die buiten blijven bij een serieuze nucleaire aanval. Ik zou er iig niet ingaan.
De vraag is hoe leefbaar de wereld om je heen is na een atoombom, hoeveel van je geliefden er dood zijn, of er uberhaupt nog genoeg eten is wat geen straling heeft opgelopen, of er nog iets functioneert of dat er totale anarchie is waardoor het recht van de sterkste gaat gelden... ik weet ook niet of ik in zo'n wereld wil leven. Als iedereen een schuilkelder heeft wordt het wellicht wel anders, in Nederland zijn er misschien genoeg om een paar duizend man te redden.quote:Op woensdag 2 maart 2022 21:10 schreef Viv het volgende:
[..]Kun je dat toelichten?
(Ik woon in een land met schuilkelders op iedere straathoek, als ik die beter niet kan gebruiken hoor ik het graag!)
Ik denk dat bij een volledige nucleaire oorlog de huidige wereld nogal onleefbaar word, je overleeft dan mischien de eerste klap maar de inzet van dergelijke wapens gaat zoveel fallout geven van een type wat veel schadelijker is dan een Tjernobyl situatie dat je levensduur ernstig beperkt gaat zijn, al het voedsel en drinkwater zwaar vervuild gaat zijn en dat de schade aan infrastructuur en leefomgeving dusdanig gaat zijn dat je terug bent bij holbewoner status.quote:Op woensdag 2 maart 2022 21:10 schreef Viv het volgende:
[..]Kun je dat toelichten?
(Ik woon in een land met schuilkelders op iedere straathoek, als ik die beter niet kan gebruiken hoor ik het graag!)
Hier is plek voor 7 op de 10 inwoners:quote:Op woensdag 2 maart 2022 21:21 schreef Hanca het volgende:
[..]
De vraag is hoe leefbaar de wereld om je heen is na een atoombom, hoeveel van je geliefden er dood zijn, of er uberhaupt nog genoeg eten is wat geen straling heeft opgelopen, of er nog iets functioneert of dat er totale anarchie is waardoor het recht van de sterkste gaat gelden... ik weet ook niet of ik in zo'n wereld wil leven. Als iedereen een schuilkelder heeft wordt het wellicht wel anders, in Nederland zijn er misschien genoeg om een paar duizend man te redden.
Tja, om het filosofisch te zeggen, liever kwaliteit van leven dan kwantiteit? Ik zal ook eerlijk zeggen dat ik geen kinderen heb dus mischien dat als je wel kinderen hebt je er anders in zal staan.quote:Op woensdag 2 maart 2022 21:28 schreef Viv het volgende:
[..]
Hier is plek voor 7 op de 10 inwoners:
https://www.thelocal.se/2(...)allout-shelters/?amp
Het zal inderdaad absoluut geen pretje zijn om een atoombom te overleven, maar om dan bewust géén dekking te zoeken lijkt me heel tegennatuurlijk.
Ik ga er maar niet over nadenken, de kans dat Rusland op een land als Nederland met een niet significant leger gaat schieten lijkt me nihil. Dan zijn Duitsland, Frankrijk, Polen en natuurlijk Brussel toch wat logischer, al kan ik me nog niet voorstellen dat hij daar wel een atoombom op af stuurt (hij weet dat dan binnen enkele uren alle grote steden in Rusland weg zijn).quote:Op woensdag 2 maart 2022 21:28 schreef Viv het volgende:
[..]
Het zal inderdaad absoluut geen pretje zijn om een atoombom te overleven, maar om dan bewust géén dekking te zoeken lijkt me heel tegennatuurlijk.
Met de accuratesse van Tesla bombardeert dat ding Berlijn in plaats van Moskou.quote:Op woensdag 2 maart 2022 21:32 schreef Claude_Viole het volgende:
Kan Elon Musk niet een super-drone ontwikkelen die zich voordoet als Russische straaljager die het Kremlin bombardeert?
Staat Putin zo te kijken van: Mijn Kremlin! Wat doe je? Zegt die drone zo van: Welk Kremlin!!!11!!!!
Ja, het is tegen natuurlijk. Maar wel het meest verstandige. In 1 klap dood of vanaf dat moment lijden tot je alsnog dood bent (binnen x aantal maanden zonder enige levenskwaliteit en iemand die voor je kan zorgen). Doe mij maar boem weg. De mens heeft alleen doorgaans de neiging alles zo lang mogelijk te willen rekken. Ook het lijden.quote:Op woensdag 2 maart 2022 21:28 schreef Viv het volgende:
[..]
Dan liever gewoon Poetin neerschieten. Ik ben op het Rode Plein geweest en ik moet zeggen dat het indrukwekkend mooi was. Poetin lijkt me een kleiner verlies voor de wereld.quote:Op woensdag 2 maart 2022 21:32 schreef Claude_Viole het volgende:
Kan Elon Musk niet een super-drone ontwikkelen die zich voordoet als Russische straaljager die het Kremlin bombardeert?
Staat Putin zo te kijken van: Mijn Kremlin! Wat doe je? Zegt die drone zo van: Welk Kremlin!!!11!!!!
Ja, maar dat is de optie niet, hequote:Op woensdag 2 maart 2022 21:39 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dan liever gewoon Poetin neerschieten. Ik ben op het Rode Plein geweest en ik moet zeggen dat het indrukwekkend mooi was. Poetin lijkt me een kleiner verlies voor de wereld.
Als alleen het Kremlin plat schieten makkelijk was, was Poetin neerschieten ook wel doenbaar.quote:Op woensdag 2 maart 2022 21:45 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, maar dat is de optie niet, he
Als het zo makkelijk was dan was het allang voor elkaar
En dat zijn ze nu aan het doen denk jequote:Op woensdag 2 maart 2022 14:07 schreef Elan het volgende:
[..]
Eensquote:Op dinsdag 1 maart 2022 16:17 schreef SuperNeger het volgende:
We hebben ze wel, net als alle bedrijfswagens in Nederland leasen we diequote:Op woensdag 2 maart 2022 22:35 schreef speknek het volgende:
[..]
Eens.
Verder hebben we geen tanks nodig want die heeft Rusland ook niet meer
Wel een mooie uitbreiding voor Battlefield: Battle of Kievquote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:26 schreef Elan het volgende:
[..]
Nucleaire optie is helemaal geen reële optie voor Poetin. Tegelijkertijd gaat dit wel vreselijk dramatisch aflopen, waarschijnlijk een soort guerrilla-oorlog in de puinhopen van wat ooit Kiev was.
Geloof je dit serieus?quote:Op woensdag 2 maart 2022 22:16 schreef KereldeGrote het volgende:
[..]
En dat zijn ze nu aan het doen denk je![]()
De soldaten van Rusland zijn allemaal jonge gasten die denken dat ze op oefening zijn. Als ze een paar doden zien roepen ze om hun moeti.
Je ziet zelfs burgers in Oekraine die materieel van de Russen jatten die geen idee hebben wat ze moeten doen.
Putin heeft gewoon zijn hand overspeeld met zijn gedrag. Hij dacht als held ontvangen te worden en nu dat niet gebeurt is het klaar met Rusland.
De soldaten zijn dienstplichtigen, dat is geen verzinsel en dienstplichtigen in Rusland is geen verhaal waar je vrolijk van word, ze wisten inderdaad niet dat ze een oorlog ingingen maar dat is niet verassend want operationele security, je gaat gewone soldaten niet een week van te voren vertellen waar ze een oorlog ingaan want dan ligt dat binnen no time op straat.quote:Op donderdag 3 maart 2022 10:15 schreef Elan het volgende:
[..]
Geloof je dit serieus?![]()
De Westerse propaganda doet zijn werk uitstekend kennelijk.
veel van die sociale media filmpjes zijn zeer incidenteel.... (overigens verder geen 'westerse propaganda' maar gewoon vooral verspreid door oekrainse burgers, al kun je idd stellen dat juist door de russische aanval die veel westerser geworden zijn en verder afgeraakt zijn van hun russische broeders)quote:Op donderdag 3 maart 2022 10:15 schreef Elan het volgende:
[..]
Geloof je dit serieus?![]()
De Westerse propaganda doet zijn werk uitstekend kennelijk.
Misschien zet Poetin die dienstplichtigen wel als eerste in puur als wisselgeld, weten wij veel wat hij nog achter de hand heeft. Je mag toch ook aannemen dat ondanks het andere karakter in Syrië de nodige relevante gevechtservaring is opgedaan door zijn leger.quote:Op donderdag 3 maart 2022 10:42 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De soldaten zijn dienstplichtigen, dat is geen verzinsel en dienstplichtigen in Rusland is geen verhaal waar je vrolijk van word, ze wisten inderdaad niet dat ze een oorlog ingingen maar dat is niet verassend want operationele security, je gaat gewone soldaten niet een week van te voren vertellen waar ze een oorlog ingaan want dan ligt dat binnen no time op straat.
Er zijn incidenten met achtergelaten voertuigen, tanks en ander materieel, hoe vaak dat gebeurt weet niemand maar inderdaad, ieder incident van dien aard zal je op social media zien, Oekraine doet dat gewoon heel slim en het is propaganda. Maar het gebeurt wel.
Oké propaganda was flauw, we leven tenslotte niet in Rusland (quote:Op donderdag 3 maart 2022 10:43 schreef RM-rf het volgende:
[..]
veel van die sociale media filmpjes zijn zeer incidenteel.... (overigens verder geen 'westerse propaganda' maar gewoon vooral verspreid door oekrainse burgers, al kun je idd stellen dat juist door de russische aanval die veel westerser geworden zijn en verder afgeraakt zijn van hun russische broeders)
Maar ook als je bv uitgaat van wat de russen aangeven is het duidelijk dat hun gebrek aan overtuigende tegen-propaganda maar één reden kan hebben..... ze _hebben_ gewoon praktisch geen overtuigend beeldmateriaal dat hun versie van hun 'waarheid' zou moeten aantonen:
dat zij er hooguit op een vredesmissie zijn en ze toegejuichd worden door oekrainse burgers die hen als bevrijders zien
de media-stilte in rusland zelf is natuurlijk het meest veelzeggend... dat de russen iets vooral te verbergen hebben en moeite hebben een eigen versie van het verhaal voor hun zijde te vertellen.
En dat geeft idd te denken dat de oorlog voor de russen tot nu toe een bijster succesloos en misschien zelfs rampzalige misser geworden is...
net zoals de amerikanen voorheen stukliepen in Viewetnam en later in Irak en Afghinastan, maken de russen nu precies eenzelfde grote en altijd catastrfaal aflopende fout.... een ander land binnenvallen dat ze niet werkelijk kunnen veroveren of onder controle brengen en daar vastlopen in een schier eindeloze bezettingsoorlog die nmet zo lang door zal lopen tot ze net als de amerikanen met hangende pootjes zich terug moeten ttrekken, helaas wel een vernield land achterlatend.
Prima mening verder, maar wil je daarmee beweren dat de russische aanval tot nu toe zo succesvol is?quote:Op donderdag 3 maart 2022 11:04 schreef Elan het volgende:
[..]
Lijkt me eerder dat ze zo dominant zijn in het gebied (o.a. door luchtsuperioriteit) dat ze zich dat gewoon kunnen permitteren dan een tactische blunder of dommigheid.
Dit ja. Die langzame colonne bijvoorbeeld, staat nu op ca. 25km van Kyiv. En wat nou "toevallig" is, is dat Russische artillerie ook zover kan schieten. Verder zie je ook een wo2-achtige omcirceling van Kyiv ontstaan waar Zhukov zich niet voor geschaamd zou hebben. En daarnaast, Russische verliezen mogen misschien groot zijn, maar hebben ze daar ooit ene fuck om gegeven in hogere Russische regionen?quote:Op donderdag 3 maart 2022 11:00 schreef Elan het volgende:
[..]
Misschien zet Poetin die dienstplichtigen wel als eerste in puur als wisselgeld, weten wij veel wat hij nog achter de hand heeft. Je mag toch ook aannemen dat ondanks het andere karakter in Syrië de nodige relevante gevechtservaring is opgedaan door zijn leger.
Hoop het van harte natuurlijk maar het zou wel naïef zijn om na een week te denken dat ze het allemaal niet aan kunnen. Persoonlijk geloof ik dat we nog amper iets gezien hebben van waar Poetin werkelijk toe in staat is, en dat de situatie vanaf nu rap zal intensiveren.
Succesvol weet je niet. Ik weet niet wat het plan van Poetin precies is, niemand eigenlijk. Wij gaan er hier maar vanuit dat het een soort Blitzkrieg-achtige oorlog moet zijn. We zijn pas een week onderweg, en er komen steeds meer troepen bij.quote:Op donderdag 3 maart 2022 11:12 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Prima mening verder, maar wil je daarmee beweren dat de russische aanval tot nu toe zo succesvol is?
Ik vind het eerder vreemd als jij wel van mening bent dat het russische leger zoveel indruk zou maken?
Waarin vind je de russen dan wél overtuigend handelen, militair gezien?
Vind ik bijzonder, heb je daar voor geleerd, of is het meer gebaseerd op het principe dat de wens de vader van de gedachte is als je zulke beelden onder ogen krijgt?quote:Ik haal ook wel degelijk sterke aanwijzingen uit luchtbeelden rondom russisch materieel en dat konvooi dat chaos behoorlijk troef lijkt te zijn bij de russische troepen..
Dat valt dus tegen. Rusland heeft nu 75-80% ingezet van wat ze in kunnen zetten. En het blijkt slecht onderhouden, daarom kunnen ze niet offroad.quote:Op donderdag 3 maart 2022 11:27 schreef Elan het volgende:
[..]
Succesvol weet je niet. Ik weet niet wat het plan van Poetin precies is, niemand eigenlijk. Wij gaan er hier maar vanuit dat het een soort Blitzkrieg-achtige oorlog moet zijn. We zijn pas een week onderweg, en er komen steeds meer troepen bij.
Sorry, maar je kunt toch ook zelf wel een beetje denken?quote:Op donderdag 3 maart 2022 11:27 schreef Elan het volgende:
[..]
Succesvol weet je niet. Ik weet niet wat het plan van Poetin precies is, niemand eigenlijk. Wij gaan er hier maar vanuit dat het een soort Blitzkrieg-achtige oorlog moet zijn. We zijn pas een week onderweg, en er komen steeds meer troepen bij.
[..]
Vind ik bijzonder, heb je daar voor geleerd, of is het meer gebaseerd op het principe dat de wens de vader van de gedachte is als je zulke beelden onder ogen krijgt?
Dat beweer ik dan ook niet. Maar zolang niemand exact schijnt te weten wat de doelstellingen nou precies zijn en Poetin daar zelf ook niets over zegt kun je ook niet zeggen of hij faalt of slaagt in zijn campagne.quote:Op donderdag 3 maart 2022 11:52 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Sorry, maar je kunt toch ook zelf wel een beetje denken?
Het russische leger is vele malen groter en deze aanval hebben ze erg lang kunnen voorbereiden...
Maar toch lukt het ze niet de oekrainse communicatoelijnen stil te leggen.
De opmars van hun troepen gaat eerder tergend traag en het aantal beelden van vernietigde russische tanks is toch zorgwekkend hoog.
Nee, als je wil beweren dat de russen zo succesvol zijn , vraag ik me werkelijk in wat voor alternatieve werkelijkheid je leeft.
Zelfs russische propagandamedia kunnen helemaal geen 'succes-verhalen' meldden, wat zo ongeveer het meest veelzeggende is in deze, de aleszeggende mediastilte aan russische zijde
Ben jij een van zijn generaals dat je dat zo precies weet?quote:Op donderdag 3 maart 2022 11:35 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat valt dus tegen. Rusland heeft nu 75-80% ingezet van wat ze in kunnen zetten. En het blijkt slecht onderhouden, daarom kunnen ze niet offroad.
Dat het op niks uit draait is inderdaad te vroeg. Al kan ik niet zien hoe Rusland hier op langere termijn kan winnen. Maar zeggen dat het wel mee valt met de aangenomen grote Russische slagkracht kun je al wel, het Russische leger blijkt minder voor te stellen dan veel specialisten dachten.quote:Op donderdag 3 maart 2022 11:57 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat beweer ik dan ook niet. Maar zolang niemand exact schijnt te weten wat de doelstellingen nou precies zijn en Poetin daar zelf ook niets over zegt kun je ook niet zeggen of hij faalt of slaagt in zijn campagne.
Andersom gaan roepen dat het op niks uitdraait na een weekje oorlog is erg voorbarig denk je niet.
Zie het topic over de tactische analyse, daar heb ik een artikel van Het Parool met De Kruif gelinkt. En @xpompompomx had een goede link over waarom we alleen maar Russen op de weg zien (meestal een domme tactiek).quote:Op donderdag 3 maart 2022 11:58 schreef Elan het volgende:
[..]
Ben jij een van zijn generaals dat je dat zo precies weet?
Alleen op de weg? Laatste post van zijn hand uit dat topic gaat over een mogelijke amfibische aanval op Odessa:quote:Op donderdag 3 maart 2022 12:01 schreef Hanca het volgende:
[..]
Zie het topic over de tactische analyse, daar heb ik een artikel van Het Parool met De Kruif gelinkt. En @:xpompompomx had een goede link over waarom we alleen maar Russen op de weg zien (meestal een domme tactiek).
Ja, vanuit zee. Maar de voertuigen moeten op de weg blijven (zie 1 pagina eerder).quote:Op donderdag 3 maart 2022 12:07 schreef Elan het volgende:
[..]
Alleen op de weg? Laatste post van zijn hand uit dat topic gaat over een mogelijke amfibische aanval op Odessa:
https://www.thedrive.com/(...)-southern-city-falls
Nogmaals, hoe kut dat ook is, ze zijn amper begonnen. Al hoeven wij ons daar in absolute zin hier geen zorgen om te maken, de oorlog raakt ons alleen in de portemonnee. Poetin gaat echt geen NAVO-landen binnenvallen.
sorry, maar je moet jezelf wel héél dom voordoen om te beweren dat dat niet bekend zou zijn of te ontkennen dat we op basis van nu beschikbarte informatie best bepaalde conclusies kunnen trekken...quote:Op donderdag 3 maart 2022 11:57 schreef Elan het volgende:
Maar zolang niemand exact schijnt te weten
Je kunt hier een beetje misplaatst arrogant lopen doen maar zelfs de Amerikaanse President heeft geen flauw idee wat Poetin precies wil in en met Oekraïne en daarbuiten. Het is vooral anticiperen op elke stap die hij zet en de eigen NAVO-kaders duidelijk afgrenzen.quote:Op donderdag 3 maart 2022 14:09 schreef RM-rf het volgende:
[..]
sorry, maar je moet jezelf wel héél dom voordoen om te beweren dat dat niet bekend zou zijn of te ontkennen dat we op basis van nu beschikbarte informatie best bepaalde conclusies kunnen trekken...
het spijt me zeer, ik wil graag een serieuze discussie aangaan over zaken als wat mogelijk propaganda in berichtgeving is...
maar dat is ook onmogelijk als mensen hen onwelgevallige vaststellingen opeens domweg niet _willen_ horen
jij bent degenene die hier wat uit je duim zit te zuigen...quote:Op donderdag 3 maart 2022 14:30 schreef Elan het volgende:
[..]
Je kunt hier een beetje misplaatst arrogant lopen doen maar zelfs de Amerikaanse President heeft geen flauw idee wat Poetin precies wil in en met Oekraïne en daarbuiten. Het is vooral anticiperen op elke stap die hij zet en de eigen NAVO-kaders duidelijk afgrenzen.
Ga ergens anders je lariekoek verkondigen.
Qua intel en troepenbewegingen ja, dat is gewoon af te lezen uit satellieten. Maar wat nu zijn exacte intenties zijn, de toekomstplannen en hoe Poetin het spel gaat spelen heeft helemaal niemand een flauw idee van. Nogmaals er staat een colonne van tientallen kilometers voor de poorten van Kiev en er ligt een vloot voor Odessa. Dat beloofd niet echt veel goeds.quote:Op donderdag 3 maart 2022 14:44 schreef RM-rf het volgende:
[..]
jij bent degenene die hier wat uit je duim zit te zuigen...
Het valt mij juist op dat de amerikaanse inlichtingendiensten zeer goed bovenop de oekraine zitten en schijnbaar zeer goed ook interne informatie tijdig vanuit russische kringen krijgen... ze blijken relatief vroeg zeer goed op de hoogte te zijn geweest van de russische aanvalsplannen.
En hebben deze ook vroegtijdig publiek gedeeld, wat achteraf een goede strategie geweest blijkt te zijn en ook volledig bleek te kloppen.
dat is zeker geen automatisme omdat de amerikaanse inlichtingendiensten juist notisch bekend waren wegens hun gebrek an bronnen vanuit rusland zelf (veelal voeren ze sterk op israelische diensten die daar veel beter geintegreerd waren, maar deze keer lijken ze ook buiten israelische bronnen informatie te krijgen, mogelijk vanuit interne rusische legerkringen, wat voor Puttin geen goed teken zou zijn)
https://theconversation.c(...)an-aggression-178084
Helaas niet hoewel Turkije naar verluid meer TB-2 drones gaat leveren aan Oekraine.quote:Op donderdag 3 maart 2022 22:17 schreef HPoi het volgende:
Die 60km lange stoet aan Russische troepen vraagt erom om platgegooid te worden. Toch jammer dat de Oekraïne daar (nauwelijks) de middelen voor heeft. Kunnen we niet wat Straaljagers of betere drones uitlenen?
Nee, want die kan Oekraïne niet besturen. Dan moeten we ook piloten uitlenen en dan wordt het wel echt een oorlogshandeling, in plaats van steun aan een aangevallen land.quote:Op donderdag 3 maart 2022 22:17 schreef HPoi het volgende:
Die 60km lange stoet aan Russische troepen vraagt erom om platgegooid te worden. Toch jammer dat de Oekraïne daar (nauwelijks) de middelen voor heeft. Kunnen we niet wat Straaljagers of betere drones uitlenen?
Ukrains propaganda man. Paar nukes en klaarquote:Op dinsdag 1 maart 2022 16:25 schreef sjorsie1982 het volgende:
Rusland heeft al moeite met oekraine met 200k soldaten, 5 vliegtuigen en 7 helis ...
Met een paar nukes is alles en iedereen klaar.quote:Op donderdag 3 maart 2022 22:25 schreef ZeventiendeEtage het volgende:
[..]
Ukrains propaganda man. Paar nukes en klaar
Maar dat is wel alles wat Rusland lijkt te hebben, het leger op de grond is verouderd, slecht onderhouden en niet te bevoorraden en blijkbaar is hun luchtmacht ook niet bruikbaar.quote:Op donderdag 3 maart 2022 22:25 schreef ZeventiendeEtage het volgende:
[..]
Ukrains propaganda man. Paar nukes en klaar
Onze oost Europese vrienden zouden toch wat MIG's verzenden?quote:Op donderdag 3 maart 2022 22:21 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, want die kan Oekraïne niet besturen. Dan moeten we ook piloten uitlenen en dan wordt het wel echt een oorlogshandeling, in plaats van steun aan een aangevallen land.
Dat gaat niet door.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 07:29 schreef HPoi het volgende:
[..]
Onze oost Europese vrienden zouden toch wat MIG's verzenden?
En die zal met de huidige situatie ook niet snel terugvarenquote:Op woensdag 2 maart 2022 12:58 schreef Hanca het volgende:
[..]
En de VS heeft al decennia 24/7 minstens 1 onderzeeër met kernwapens in de buurt van Noorwegen liggen, die is zo bij Rusland.
Zo geen zin in. Lijkt me ook niet bevorderend voor het klimaat. Ik begin fatalistisch te worden en laat de kraan gewoon weer lopen tijdens het tanden poetsen. Het heeft toch geen zin.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 08:04 schreef tesssssssss het volgende:
De situatie bij de kerncentrale leidde tot bezorgde reacties. De Oekraïense minister van Buitenlandse Zaken Dmitro Kuleba, meldde op Twitter dat de centrale 'van alle kanten' werd beschoten door het Russische leger. "Als het wordt opgeblazen, zal dat tien keer groter zijn dan Tsjernobyl", schreef hij.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)beschietingen-russen
Polen levert MIG 29's, de anderen die ook dergelijke toestellen hadden zien daarvan af omdat ze de situatie te bedreigend vinden mbt Rusland. Zo heeft Slovakije een squadron MIG 29's maar als ze die overdragen hebben ze geen enkel gevechtsvliegtuig meer dus dat is geen optie nuquote:Op vrijdag 4 maart 2022 07:29 schreef HPoi het volgende:
[..]
Onze oost Europese vrienden zouden toch wat MIG's verzenden?
Laat TS toch lekker in propaganda geloven en bang zijn dat Rusland ons straks verovert.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 16:23 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Rusland heeft ongeveer 1 miljoen soldaten in actieve dienst, de EU 27 landen alleen al hebben er 1.4 miljoen in actieve dienst. Dat is dus zonder het VK of de VS.
Europa heeft dus 50% meer aan troepen alleen al wat overwegend beroeps zijn met een vrij redelijk opleidingsnivo, Rusland steunt voor 85% op dienstplichtigen met slechte opleiding en moraal, verder zijn EU legers redelijk modern qua materieel, Rusland veel minder, wat er aan nieuwe wapensystemen is in Rusland is maar heel beperkt voorhanden.
Wacht maar tot er een rus bij je voordeur staat en je dwingt een liter wodka te drinken. Dan praat je wel anders.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:13 schreef n__n het volgende:
[..]
Laat TS toch lekker in propaganda geloven en bang zijn dat Rusland ons straks verovert.
laat ik alvast indrinken dan om mijn tolerantie te verhogenquote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:15 schreef hakunamatafaka het volgende:
[..]
Wacht maar tot er een rus bij je voordeur staat en je dwingt een liter wodka te drinken. Dan praat je wel anders.
Geen slecht idee. Drinken, masturberen en doodsangsten zijn sowieso de drie ingrediënten voor een goede oorlogservaring. En dan later aan je kleinkinderen vertellen dat je Europa tegen de Russen hebt beschermd.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:40 schreef Bensel het volgende:
[..]
laat ik alvast indrinken dan om mijn tolerantie te verhogen
Als er hier zo'n Rus staat, bel ik gewoon de Nederlandse politie die hier dan nog steeds de macht zal hebben, omdat het Russische leger hier nooit zal komen.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:15 schreef hakunamatafaka het volgende:
[..]
Wacht maar tot er een rus bij je voordeur staat en je dwingt een liter wodka te drinken. Dan praat je wel anders.
Ik poets mijn tanden altijd als ik onder de douche sta, scheelt tijd. (maar ik heb dan ook de gewoonte van opstaan -> thee maken en ontbijten -> dan pas douchen -> aankleden en weggaan. ) Als je begint met douchen is het niet zo handigquote:Op vrijdag 4 maart 2022 11:59 schreef hakunamatafaka het volgende:
[..]
Zo geen zin in. Lijkt me ook niet bevorderend voor het klimaat. Ik begin fatalistisch te worden en laat de kraan gewoon weer lopen tijdens het tanden poetsen. Het heeft toch geen zin.
Uit protest douche ik niet meer sinds de oorlog is uitgebroken. Ik doe ook geen schoon ondergoed meer aan, maar dat is niet om humanitaire redenen.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:09 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
Ik poets mijn tanden altijd als ik onder de douche sta, scheelt tijd. (maar ik heb dan ook de gewoonte van opstaan -> thee maken en ontbijten -> dan pas douchen -> aankleden en weggaan. ) Als je begint met douchen is het niet zo handig
Positivisten waren er ook tijdens de Tweede Wereldoorlog, totdat alle vernietigingskampen werden ontdekt. Toen was het over met de vrolijke emoties en kwam het existentialisme van de grond.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:09 schreef Hanca het volgende:
[..]
Als er hier zo'n Rus staat, bel ik gewoon de Nederlandse politie die hier dan nog steeds de macht zal hebben, omdat het Russische leger hier nooit zal komen.
Je hoeft geen positivist te zijn om te weten dat Rusland, dat nu de helft van haar leger heeft ingezet (wat ongeveer de max is omdat het land intern ook nog militairen nodig heeft en veel grenzen heeft), nu al moeite heeft met Oekraïne. En dus nooit door Polen en Duitsland heen zal komen. Die kans is niet eens klein, die kans is onbestaande.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:14 schreef hakunamatafaka het volgende:
[..]
Positivisten waren er ook tijdens de Tweede Wereldoorlog, totdat alle vernietigingskampen werden ontdekt. Toen was het over met de vrolijke emoties en kwam het existentialisme van de grond.
Je hebt een punt. Maar wat loopt iedereen dan te stressen? Angst is een slechte raadgever!quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:17 schreef Hanca het volgende:
[..]
Je hoeft geen positivist te zijn om te weten dat Rusland, dat nu de helft van haar leger heeft ingezet (wat ongeveer de max is omdat het land intern ook nog militairen nodig heeft en veel grenzen heeft), nu al moeite heeft met Oekraïne. En dus nooit door Polen en Duitsland heen zal komen. Die kans is niet eens klein, die kans is onbestaande.
Het enige wat eventueel een heel klein kansje heeft is een kernbom, maar die kans is ook miniem en dan staat er hier nog steeds geen Rus voor de deur.
Ik stress niet, ik volg wel de oorlog in Oekraïne. Nu stressen alsof er een kans is dat de oorlog overwaait naar Nederland is inderdaad totaal onnodig. Het grootste risico hier lijkt me dat een kerncentrale in Oekraïne ontploft en we hier een stuk straling mee krijgen. Naast de financiële risico's: de gasprijs, olieprijs en prijs voor graan gaan voorlopig niet omlaag.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:20 schreef hakunamatafaka het volgende:
[..]
Je hebt een punt. Maar wat loopt iedereen dan te stressen? Angst is een slechte raadgever!
Een stuk straling zou de cosmetische chirurgie in Nederland financieel wel een boost geven, me dunkt. Of heeft dat geen effect op het uiterlijk? Ben nietbekend mee, maar als ik van die vervormde baby's in Hiroshima enzo zag, dan word ik daar ook niet vrolijk van.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:22 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik stress niet, ik volg wel de oorlog in Oekraïne. Nu stressen alsof er een kans is dat de oorlog overwaait naar Nederland is inderdaad totaal onnodig. Het grootste risico hier lijkt me dat een kerncentrale in Oekraïne ontploft en we hier een stuk straling mee krijgen. Naast de financiële risico's: de gasprijs, olieprijs en prijs voor graan gaan voorlopig niet omlaag.
Tsjernobyl gaf ook straling en radioactieve deeltjes tot hier. Geen misvormingen volgens mij, wel risico op stralingsziekte (met name door hier verbouwd eten).quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:32 schreef hakunamatafaka het volgende:
[..]
Een stuk straling zou de cosmetische chirurgie in Nederland financieel wel een boost geven, me dunkt. Of heeft dat geen effect op het uiterlijk? Ben nietbekend mee, maar als ik van die vervormde baby's in Hiroshima enzo zag, dan word ik daar ook niet vrolijk van.
Ik ook en ik pis ook tegelijkertijd onder de douche, dat is pas efficiënt. Geen wasbak en geen toilet nodig.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:09 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
Ik poets mijn tanden altijd als ik onder de douche sta, scheelt tijd. (maar ik heb dan ook de gewoonte van opstaan -> thee maken en ontbijten -> dan pas douchen -> aankleden en weggaan. ) Als je begint met douchen is het niet zo handig
heb Wikipedia even geraadpleegd omtrent die ziekte.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:38 schreef Hanca het volgende:
[..]
Tsjernobyl gaf ook straling en radioactieve deeltjes tot hier. Geen misvormingen volgens mij, wel risico op stralingsziekte (met name door hier verbouwd eten).
Je kunt beter deze bekijken voor Nederland: https://www.rivm.nl/stral(...)ngevallen/tsjernobylquote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:42 schreef hakunamatafaka het volgende:
[..]
heb Wikipedia even geraadpleegd omtrent die ziekte.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Stralingsziekte
"Symptomen bij opklimmende doses
Afhankelijk van de dosis is het waarschijnlijk dat de volgende symptomen optreden:
Doe dan maar een Rus voor de deur.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |