Dat je dit overigens als een soort hoger doel ziet is overigens vrijwel exact wat ik bedoel met het soort leegte. Jij bent waarschijnlijk het type dat denkt dat het heel gaaf is om zoiets in de groep te gooien maar iedereen neemt dan even een slokje van z’n drinken zonder iets te zeggen om daarmee gezamenlijk te concluderen dat ze te maken hebben met een treurige stakker.quote:Op woensdag 2 maart 2022 16:36 schreef YoshiBignose het volgende:Hij is juist wel een sociale, leuke gast die altijd mensen aan het lachen maakt en ieder jaar een andere vriendin heeft
Dat wil ik niet op mijn geweten hebben dus heb ik je een like gegevenquote:Op woensdag 2 maart 2022 16:40 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Ja, dat zal het zijn inderdaad! Hoop dat ik vanavond nog in slaap kan komen nu ik moet constateren dat mijn post na enkele minuten nog geen enkele like heeft opgeleverd.
Een vriendin van mij kent mij en nog iemand anders die op FOK! zitten. Héél af en toe kijkt ze hier wel eens volgens mij heeft ze niet eens een account. Dan zegt ze wel eens 'godallemachtig wat moet er mis met je zijn om je tijd aan zo'n forum te spenderen'.quote:Op woensdag 2 maart 2022 16:27 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk de klassieke grap maar denk dat dat uiteindelijk wel meevalt. Ze zijn hier oververtegenwoordigd maar echt niet iedereen op Fok is zo
niemand... dacht je soms dat 'politici' dat gaan bepalen?quote:Op woensdag 2 maart 2022 16:58 schreef sirdanilot het volgende:
Welke politici zijn verantwoordelijk geweest voor het ontmantelen van de weinige atoomschuilkelders die we nog hadden i nde 20e eeuw?
Ten eerste, er zijn geen schuilkelders afgebroken, dat is niet eens mogelijk omdat ze meestal onder bestaande infrastructuur liggen. Ze hebben wel andere doelen gekregen.quote:Op woensdag 2 maart 2022 16:58 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Een vriendin van mij kent mij en nog iemand anders die op FOK! zitten. Héél af en toe kijkt ze hier wel eens volgens mij heeft ze niet eens een account. Dan zegt ze wel eens 'godallemachtig wat moet er mis met je zijn om je tijd aan zo'n forum te spenderen'.
Maar goed terug on topic. Welke politici zijn verantwoordelijk geweest voor het ontmantelen van de weinige atoomschuilkelders die we nog hadden i nde 20e eeuw?
Ik denk dat dat ee ngrote fout is geweest. Ze hadden die schuilkelders nooit af moeten breken totdat er geen kernwapen meer te vinden zou zijn op aarde.
Inderdaad. En er zijn geen investeringen gedaan in de faciliteiten, dus je hebt geen werkend elektriciteit, luchtroosters die niet meer werken en/of andere technieken uit het jaar kruik. En zelfs al had je willen investeren, dan had menig bezuinigende partij je voor gek verklaard.quote:Op woensdag 2 maart 2022 17:04 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ten eerste, er zijn geen schuilkelders afgebroken, dat is niet eens mogelijk omdat ze meestal onder bestaande infrastructuur liggen. Ze hebben wel andere doelen gekregen.
Het concept is ook redelijk achterhaald, volgens mij, ik denk dat iedereen wel door heeft dat degenen in zo'n bunker er slechter vanaf komt dan degenen die buiten blijven bij een serieuze nucleaire aanval. Ik zou er iig niet ingaan.quote:Op woensdag 2 maart 2022 17:11 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Inderdaad. En er zijn geen investeringen gedaan in de faciliteiten, dus je hebt geen werkend elektriciteit, luchtroosters die niet meer werken en/of andere technieken uit het jaar kruik. Je kunt ze elk jaar in juni bekijken tijdens de jaarlijkse bunkerdagen.
Afgelopen week kwam er een schuilkelder voorbij bij EditieNL, geloof ik, die sowieso maar voor max. 100 man was, met een fietsje om elektriciteit op te wekken o.a.quote:Op woensdag 2 maart 2022 17:12 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het concept is ook redelijk achterhaald, volgens mij, ik denk dat iedereen wel door heeft dat degenen in zo'n bunker er slechter vanaf komt dan degenen die buiten blijven bij een serieuze nucleaire aanval. Ik zou er iig niet ingaan.
Ze bestaan nog steeds, maar als museum. Ze zijn niet actief ingericht om ook echt een doel te dienen mocht er een kernkop op Nederland worden afgevuurd.quote:de atoomschuilkelders die gebouwd zijn bestaan nog steeds, al hebben ze veelal ook andere doeleinden gekregen (vaak opslag oid)
https://www.omroepbrabant(...)u-open-voor-iedereen
Nederland ligt niet in de Oekraïne maar is wel een mogelijk doelwit van Russische kernaanvallen mocht NAVO de oorlog aan Rusland verklaren of vice versa.quote:veel zin heeft het overigens niet en het is niet zo dat we er in het Oekraine conflict verder veel aan hebben
Nergens zeg ik dat ik zoiets als een hoger doel zie. Jij bent diegene die duidelijk ergens gefrustreerd over is omdat je 14 mensen die het eens zijn met een post trolls vindt, mij een treurige stakker noemt en mensen die overal homoacceptatie, vrouwen en blm bijhalen geen sociaal leven hebben.quote:Op woensdag 2 maart 2022 16:44 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Dat je dit overigens als een soort hoger doel ziet is overigens vrijwel exact wat ik bedoel met het soort leegte. Jij bent waarschijnlijk het type dat denkt dat het heel gaaf is om zoiets in de groep te gooien maar iedereen neemt dan even een slokje van z’n drinken zonder iets te zeggen om daarmee gezamenlijk te concluderen dat ze te maken hebben met een treurige stakker.
In jouw geval ben ik het met haar eensquote:Op woensdag 2 maart 2022 16:58 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Een vriendin van mij kent mij en nog iemand anders die op FOK! zitten. Héél af en toe kijkt ze hier wel eens volgens mij heeft ze niet eens een account. Dan zegt ze wel eens 'godallemachtig wat moet er mis met je zijn om je tijd aan zo'n forum te spenderen'.
De OP haalde die zaken erbij, wel even bijblijven.quote:Op woensdag 2 maart 2022 18:13 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Nergens zeg ik dat ik zoiets als een hoger doel zie. Jij bent diegene die duidelijk ergens gefrustreerd over is omdat je 14 mensen die het eens zijn met een post trolls vindt, mij een treurige stakker noemt en mensen die overal homoacceptatie, vrouwen en blm bijhalen geen sociaal leven hebben.
[..]
In jouw geval ben ik het met haar eens
quote:Op woensdag 2 maart 2022 17:12 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het concept is ook redelijk achterhaald, volgens mij, ik denk dat iedereen wel door heeft dat degenen in zo'n bunker er slechter vanaf komt dan degenen die buiten blijven bij een serieuze nucleaire aanval. Ik zou er iig niet ingaan.
De vraag is hoe leefbaar de wereld om je heen is na een atoombom, hoeveel van je geliefden er dood zijn, of er uberhaupt nog genoeg eten is wat geen straling heeft opgelopen, of er nog iets functioneert of dat er totale anarchie is waardoor het recht van de sterkste gaat gelden... ik weet ook niet of ik in zo'n wereld wil leven. Als iedereen een schuilkelder heeft wordt het wellicht wel anders, in Nederland zijn er misschien genoeg om een paar duizend man te redden.quote:Op woensdag 2 maart 2022 21:10 schreef Viv het volgende:
[..]Kun je dat toelichten?
(Ik woon in een land met schuilkelders op iedere straathoek, als ik die beter niet kan gebruiken hoor ik het graag!)
Ik denk dat bij een volledige nucleaire oorlog de huidige wereld nogal onleefbaar word, je overleeft dan mischien de eerste klap maar de inzet van dergelijke wapens gaat zoveel fallout geven van een type wat veel schadelijker is dan een Tjernobyl situatie dat je levensduur ernstig beperkt gaat zijn, al het voedsel en drinkwater zwaar vervuild gaat zijn en dat de schade aan infrastructuur en leefomgeving dusdanig gaat zijn dat je terug bent bij holbewoner status.quote:Op woensdag 2 maart 2022 21:10 schreef Viv het volgende:
[..]Kun je dat toelichten?
(Ik woon in een land met schuilkelders op iedere straathoek, als ik die beter niet kan gebruiken hoor ik het graag!)
Hier is plek voor 7 op de 10 inwoners:quote:Op woensdag 2 maart 2022 21:21 schreef Hanca het volgende:
[..]
De vraag is hoe leefbaar de wereld om je heen is na een atoombom, hoeveel van je geliefden er dood zijn, of er uberhaupt nog genoeg eten is wat geen straling heeft opgelopen, of er nog iets functioneert of dat er totale anarchie is waardoor het recht van de sterkste gaat gelden... ik weet ook niet of ik in zo'n wereld wil leven. Als iedereen een schuilkelder heeft wordt het wellicht wel anders, in Nederland zijn er misschien genoeg om een paar duizend man te redden.
Tja, om het filosofisch te zeggen, liever kwaliteit van leven dan kwantiteit? Ik zal ook eerlijk zeggen dat ik geen kinderen heb dus mischien dat als je wel kinderen hebt je er anders in zal staan.quote:Op woensdag 2 maart 2022 21:28 schreef Viv het volgende:
[..]
Hier is plek voor 7 op de 10 inwoners:
https://www.thelocal.se/2(...)allout-shelters/?amp
Het zal inderdaad absoluut geen pretje zijn om een atoombom te overleven, maar om dan bewust géén dekking te zoeken lijkt me heel tegennatuurlijk.
Ik ga er maar niet over nadenken, de kans dat Rusland op een land als Nederland met een niet significant leger gaat schieten lijkt me nihil. Dan zijn Duitsland, Frankrijk, Polen en natuurlijk Brussel toch wat logischer, al kan ik me nog niet voorstellen dat hij daar wel een atoombom op af stuurt (hij weet dat dan binnen enkele uren alle grote steden in Rusland weg zijn).quote:Op woensdag 2 maart 2022 21:28 schreef Viv het volgende:
[..]
Het zal inderdaad absoluut geen pretje zijn om een atoombom te overleven, maar om dan bewust géén dekking te zoeken lijkt me heel tegennatuurlijk.
Met de accuratesse van Tesla bombardeert dat ding Berlijn in plaats van Moskou.quote:Op woensdag 2 maart 2022 21:32 schreef Claude_Viole het volgende:
Kan Elon Musk niet een super-drone ontwikkelen die zich voordoet als Russische straaljager die het Kremlin bombardeert?
Staat Putin zo te kijken van: Mijn Kremlin! Wat doe je? Zegt die drone zo van: Welk Kremlin!!!11!!!!
Ja, het is tegen natuurlijk. Maar wel het meest verstandige. In 1 klap dood of vanaf dat moment lijden tot je alsnog dood bent (binnen x aantal maanden zonder enige levenskwaliteit en iemand die voor je kan zorgen). Doe mij maar boem weg. De mens heeft alleen doorgaans de neiging alles zo lang mogelijk te willen rekken. Ook het lijden.quote:Op woensdag 2 maart 2022 21:28 schreef Viv het volgende:
[..]
Dan liever gewoon Poetin neerschieten. Ik ben op het Rode Plein geweest en ik moet zeggen dat het indrukwekkend mooi was. Poetin lijkt me een kleiner verlies voor de wereld.quote:Op woensdag 2 maart 2022 21:32 schreef Claude_Viole het volgende:
Kan Elon Musk niet een super-drone ontwikkelen die zich voordoet als Russische straaljager die het Kremlin bombardeert?
Staat Putin zo te kijken van: Mijn Kremlin! Wat doe je? Zegt die drone zo van: Welk Kremlin!!!11!!!!
Ja, maar dat is de optie niet, hequote:Op woensdag 2 maart 2022 21:39 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dan liever gewoon Poetin neerschieten. Ik ben op het Rode Plein geweest en ik moet zeggen dat het indrukwekkend mooi was. Poetin lijkt me een kleiner verlies voor de wereld.
Als alleen het Kremlin plat schieten makkelijk was, was Poetin neerschieten ook wel doenbaar.quote:Op woensdag 2 maart 2022 21:45 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, maar dat is de optie niet, he
Als het zo makkelijk was dan was het allang voor elkaar
En dat zijn ze nu aan het doen denk jequote:Op woensdag 2 maart 2022 14:07 schreef Elan het volgende:
[..]
Vanuit Russisch perspectief is dat het wel degelijk. Beperk de schade en slachtoffers aan eigen zijde zoveel mogelijk terwijl je het moraal van je tegenstander kapot maakt.
Eensquote:Op dinsdag 1 maart 2022 16:17 schreef SuperNeger het volgende:
Maar gelukkig hebben we gender neutraliteit, homoacceptatie, vrouwenquotum, stikstofbeleid en blm protesten.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |