abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203908879
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 16:36 schreef YoshiBignose het volgende:Hij is juist wel een sociale, leuke gast die altijd mensen aan het lachen maakt en ieder jaar een andere vriendin heeft
Dat je dit overigens als een soort hoger doel ziet is overigens vrijwel exact wat ik bedoel met het soort leegte. Jij bent waarschijnlijk het type dat denkt dat het heel gaaf is om zoiets in de groep te gooien maar iedereen neemt dan even een slokje van z’n drinken zonder iets te zeggen om daarmee gezamenlijk te concluderen dat ze te maken hebben met een treurige stakker.

[ Bericht 0% gewijzigd door Raw85 op 02-03-2022 17:06:29 ]
pi_203908991
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 16:40 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Ja, dat zal het zijn inderdaad! Hoop dat ik vanavond nog in slaap kan komen nu ik moet constateren dat mijn post na enkele minuten nog geen enkele like heeft opgeleverd. ;(
Dat wil ik niet op mijn geweten hebben dus heb ik je een like gegeven ;)
pi_203909066
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 16:27 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Dat is natuurlijk de klassieke grap maar denk dat dat uiteindelijk wel meevalt. Ze zijn hier oververtegenwoordigd maar echt niet iedereen op Fok is zo
Een vriendin van mij kent mij en nog iemand anders die op FOK! zitten. Héél af en toe kijkt ze hier wel eens volgens mij heeft ze niet eens een account. Dan zegt ze wel eens 'godallemachtig wat moet er mis met je zijn om je tijd aan zo'n forum te spenderen'.

Maar goed terug on topic. Welke politici zijn verantwoordelijk geweest voor het ontmantelen van de weinige atoomschuilkelders die we nog hadden i nde 20e eeuw?

Ik denk dat dat ee ngrote fout is geweest. Ze hadden die schuilkelders nooit af moeten breken totdat er geen kernwapen meer te vinden zou zijn op aarde.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_203909139
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 16:58 schreef sirdanilot het volgende:
Welke politici zijn verantwoordelijk geweest voor het ontmantelen van de weinige atoomschuilkelders die we nog hadden i nde 20e eeuw?
niemand... dacht je soms dat 'politici' dat gaan bepalen?
of dat er moeite gedaan wordt die dingen die verdomd zwaar gebouwd zijn weg te halen?

Misschien dat het gewoon een refelex van je is om als je iets bevalt gelijk te gaan roepen dat het de 'schuld van de politici' is... zoals helaas veel van de generatie Z eiigenlijk denkt dat alles wat ze ervaren in hun leven afhangt van politici die dat moeten regelen?

de atoomschuilkelders die gebouwd zijn bestaan nog steeds, al hebben ze veelal ook andere doeleinden gekregen (vaak opslag oid)
https://www.omroepbrabant(...)u-open-voor-iedereen

veel zin heeft het overigens niet en het is niet zo dat we er in het Oekraine conflict verder veel aan hebben
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_203909146
quote:

[..]
Een vriendin van mij kent mij en nog iemand anders die op FOK! zitten. Héél af en toe kijkt ze hier wel eens volgens mij heeft ze niet eens een account. Dan zegt ze wel eens 'godallemachtig wat moet er mis met je zijn om je tijd aan zo'n forum te spenderen'.

Maar goed terug on topic. Welke politici zijn verantwoordelijk geweest voor het ontmantelen van de weinige atoomschuilkelders die we nog hadden i nde 20e eeuw?

Ik denk dat dat ee ngrote fout is geweest. Ze hadden die schuilkelders nooit af moeten breken totdat er geen kernwapen meer te vinden zou zijn op aarde.
Ten eerste, er zijn geen schuilkelders afgebroken, dat is niet eens mogelijk omdat ze meestal onder bestaande infrastructuur liggen. Ze hebben wel andere doelen gekregen.

Ten tweede, Nederland heeft aardig wat atoom schuilkelders, onder ieder overheidsgebouw of gemeentegebouw van voor 1990 ligt er een bijvoorbeeld, verder zijn alle ondergrondse metro en trein stations in Nederland ook atoom schuilkelders.
  woensdag 2 maart 2022 @ 17:11:17 #81
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_203909219
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 17:04 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ten eerste, er zijn geen schuilkelders afgebroken, dat is niet eens mogelijk omdat ze meestal onder bestaande infrastructuur liggen. Ze hebben wel andere doelen gekregen.
Inderdaad. En er zijn geen investeringen gedaan in de faciliteiten, dus je hebt geen werkend elektriciteit, luchtroosters die niet meer werken en/of andere technieken uit het jaar kruik. En zelfs al had je willen investeren, dan had menig bezuinigende partij je voor gek verklaard.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_203909236
quote:
2s.gif Op woensdag 2 maart 2022 17:11 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Inderdaad. En er zijn geen investeringen gedaan in de faciliteiten, dus je hebt geen werkend elektriciteit, luchtroosters die niet meer werken en/of andere technieken uit het jaar kruik. Je kunt ze elk jaar in juni bekijken tijdens de jaarlijkse bunkerdagen.
Het concept is ook redelijk achterhaald, volgens mij, ik denk dat iedereen wel door heeft dat degenen in zo'n bunker er slechter vanaf komt dan degenen die buiten blijven bij een serieuze nucleaire aanval. Ik zou er iig niet ingaan.
  woensdag 2 maart 2022 @ 17:15:56 #83
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_203909253
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 17:12 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Het concept is ook redelijk achterhaald, volgens mij, ik denk dat iedereen wel door heeft dat degenen in zo'n bunker er slechter vanaf komt dan degenen die buiten blijven bij een serieuze nucleaire aanval. Ik zou er iig niet ingaan.
Afgelopen week kwam er een schuilkelder voorbij bij EditieNL, geloof ik, die sowieso maar voor max. 100 man was, met een fietsje om elektriciteit op te wekken o.a.

Ah ja, gevonden:
https://www.rtlxl.nl/video/2783c4b7-9c46-4a2c-a7f5-84a81ac5dde7

Ik denk dat dit de staat van veel schuilkelders is.

[ Bericht 2% gewijzigd door SEMTEX op 02-03-2022 17:21:27 ]
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_203909271
quote:
de atoomschuilkelders die gebouwd zijn bestaan nog steeds, al hebben ze veelal ook andere doeleinden gekregen (vaak opslag oid)
https://www.omroepbrabant(...)u-open-voor-iedereen
Ze bestaan nog steeds, maar als museum. Ze zijn niet actief ingericht om ook echt een doel te dienen mocht er een kernkop op Nederland worden afgevuurd.

Dus misschien kan het wel enigszins helpen maar je moet maar net geluk hebben dat de deur uberhaupt openstaat als er een kernkop op ons afvliegt.

quote:
veel zin heeft het overigens niet en het is niet zo dat we er in het Oekraine conflict verder veel aan hebben
Nederland ligt niet in de Oekraïne maar is wel een mogelijk doelwit van Russische kernaanvallen mocht NAVO de oorlog aan Rusland verklaren of vice versa.

[ Bericht 27% gewijzigd door Viv op 02-03-2022 21:07:53 ]
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_203910058
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2022 16:44 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Dat je dit overigens als een soort hoger doel ziet is overigens vrijwel exact wat ik bedoel met het soort leegte. Jij bent waarschijnlijk het type dat denkt dat het heel gaaf is om zoiets in de groep te gooien maar iedereen neemt dan even een slokje van z’n drinken zonder iets te zeggen om daarmee gezamenlijk te concluderen dat ze te maken hebben met een treurige stakker.
Nergens zeg ik dat ik zoiets als een hoger doel zie. Jij bent diegene die duidelijk ergens gefrustreerd over is omdat je 14 mensen die het eens zijn met een post trolls vindt, mij een treurige stakker noemt en mensen die overal homoacceptatie, vrouwen en blm bijhalen geen sociaal leven hebben.

quote:

[..]
In jouw geval ben ik het met haar eens :')
Facts don't care about your feelings
pi_203911276
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 18:13 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]
Nergens zeg ik dat ik zoiets als een hoger doel zie. Jij bent diegene die duidelijk ergens gefrustreerd over is omdat je 14 mensen die het eens zijn met een post trolls vindt, mij een treurige stakker noemt en mensen die overal homoacceptatie, vrouwen en blm bijhalen geen sociaal leven hebben.
[..]
In jouw geval ben ik het met haar eens :')
De OP haalde die zaken erbij, wel even bijblijven.
  Manager PR/Moderator woensdag 2 maart 2022 @ 21:10:12 #87
269689 crew  Viv
pi_203913334
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 17:12 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
:o Kun je dat toelichten?

(Ik woon in een land met schuilkelders op iedere straathoek, als ik die beter niet kan gebruiken hoor ik het graag!)
pi_203913581
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 21:10 schreef Viv het volgende:

[..]

(Ik woon in een land met schuilkelders op iedere straathoek, als ik die beter niet kan gebruiken hoor ik het graag!)
De vraag is hoe leefbaar de wereld om je heen is na een atoombom, hoeveel van je geliefden er dood zijn, of er uberhaupt nog genoeg eten is wat geen straling heeft opgelopen, of er nog iets functioneert of dat er totale anarchie is waardoor het recht van de sterkste gaat gelden... ik weet ook niet of ik in zo'n wereld wil leven. Als iedereen een schuilkelder heeft wordt het wellicht wel anders, in Nederland zijn er misschien genoeg om een paar duizend man te redden.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_203913667
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 21:10 schreef Viv het volgende:

[..]

Ik denk dat bij een volledige nucleaire oorlog de huidige wereld nogal onleefbaar word, je overleeft dan mischien de eerste klap maar de inzet van dergelijke wapens gaat zoveel fallout geven van een type wat veel schadelijker is dan een Tjernobyl situatie dat je levensduur ernstig beperkt gaat zijn, al het voedsel en drinkwater zwaar vervuild gaat zijn en dat de schade aan infrastructuur en leefomgeving dusdanig gaat zijn dat je terug bent bij holbewoner status.

We weten dankzij Tjernobyl ook hoe snel fallout zich verspreid en hoe ver dat reikt, de reikwijdte van Tjernobyl was vele duizenden kilometers en dat was geen nucleaire bom waarin zich veel schadelijker materiaal bevind. Denk aan cesium-137, jodium-131, strontium-90 en andere onplezierige zaken. Verder zal de wereld bij een volledige nucleaire oorlog al snel in een nuclear winter terecht komen, voordeel is dat je van klimaatsopwarming af bent. Het nadeel laat zich wel raden.

Ik zou daar weinig heil in zien, persoonlijk, dan maar liever bij de eerste klap weg zijn.

Niet om angst te zaaien maar op dit moment zijn er 14 Amerikaanse onderzeers operationeel onder water met ieder 22 Trident raketten met ieder MIRV's, dus meervoudige atoomkoppen aan boord die allemaal klaar zijn om binnen zeer korte tijd afgevuurd te worden en dat is maar een klein deel van het arsenaal.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 02-03-2022 21:29:46 ]
  Manager PR/Moderator woensdag 2 maart 2022 @ 21:28:00 #90
269689 crew  Viv
pi_203913693
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 21:21 schreef Hanca het volgende:

[..]
De vraag is hoe leefbaar de wereld om je heen is na een atoombom, hoeveel van je geliefden er dood zijn, of er uberhaupt nog genoeg eten is wat geen straling heeft opgelopen, of er nog iets functioneert of dat er totale anarchie is waardoor het recht van de sterkste gaat gelden... ik weet ook niet of ik in zo'n wereld wil leven. Als iedereen een schuilkelder heeft wordt het wellicht wel anders, in Nederland zijn er misschien genoeg om een paar duizend man te redden.
Hier is plek voor 7 op de 10 inwoners:

https://www.thelocal.se/2(...)allout-shelters/?amp

Het zal inderdaad absoluut geen pretje zijn om een atoombom te overleven, maar om dan bewust géén dekking te zoeken lijkt me heel tegennatuurlijk. :{
pi_203913752
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 21:28 schreef Viv het volgende:

[..]

Het zal inderdaad absoluut geen pretje zijn om een atoombom te overleven, maar om dan bewust géén dekking te zoeken lijkt me heel tegennatuurlijk. :{
Tja, om het filosofisch te zeggen, liever kwaliteit van leven dan kwantiteit? Ik zal ook eerlijk zeggen dat ik geen kinderen heb dus mischien dat als je wel kinderen hebt je er anders in zal staan.
pi_203913781
quote:

[..]

Ik ga er maar niet over nadenken, de kans dat Rusland op een land als Nederland met een niet significant leger gaat schieten lijkt me nihil. Dan zijn Duitsland, Frankrijk, Polen en natuurlijk Brussel toch wat logischer, al kan ik me nog niet voorstellen dat hij daar wel een atoombom op af stuurt (hij weet dat dan binnen enkele uren alle grote steden in Rusland weg zijn).
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  woensdag 2 maart 2022 @ 21:32:48 #93
418311 Claude_Viole
Loopt te kloten...
pi_203913783
Kan Elon Musk niet een super-drone ontwikkelen die zich voordoet als Russische straaljager die het Kremlin bombardeert?

Staat Putin zo te kijken van: Mijn Kremlin! Wat doe je? Zegt die drone zo van: Welk Kremlin :') !!!11!!!!
pi_203913858
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 21:32 schreef Claude_Viole het volgende:
Kan Elon Musk niet een super-drone ontwikkelen die zich voordoet als Russische straaljager die het Kremlin bombardeert?

Staat Putin zo te kijken van: Mijn Kremlin! Wat doe je? Zegt die drone zo van: Welk Kremlin :') !!!11!!!!
Met de accuratesse van Tesla bombardeert dat ding Berlijn in plaats van Moskou.
  woensdag 2 maart 2022 @ 21:37:57 #95
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_203913867
quote:

[..]

Ja, het is tegen natuurlijk. Maar wel het meest verstandige. In 1 klap dood of vanaf dat moment lijden tot je alsnog dood bent (binnen x aantal maanden zonder enige levenskwaliteit en iemand die voor je kan zorgen). Doe mij maar boem weg. De mens heeft alleen doorgaans de neiging alles zo lang mogelijk te willen rekken. Ook het lijden.
pi_203913902
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 21:32 schreef Claude_Viole het volgende:

Dan liever gewoon Poetin neerschieten. Ik ben op het Rode Plein geweest en ik moet zeggen dat het indrukwekkend mooi was. Poetin lijkt me een kleiner verlies voor de wereld.
pi_203914012
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 21:39 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dan liever gewoon Poetin neerschieten. Ik ben op het Rode Plein geweest en ik moet zeggen dat het indrukwekkend mooi was. Poetin lijkt me een kleiner verlies voor de wereld.
Ja, maar dat is de optie niet, he :P

Als het zo makkelijk was dan was het allang voor elkaar :)
pi_203914037
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 21:45 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ja, maar dat is de optie niet, he :P

Als het zo makkelijk was dan was het allang voor elkaar :)
Als alleen het Kremlin plat schieten makkelijk was, was Poetin neerschieten ook wel doenbaar.
pi_203914630
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 14:07 schreef Elan het volgende:

[..]
Vanuit Russisch perspectief is dat het wel degelijk. Beperk de schade en slachtoffers aan eigen zijde zoveel mogelijk terwijl je het moraal van je tegenstander kapot maakt.
En dat zijn ze nu aan het doen denk je _O-

De soldaten van Rusland zijn allemaal jonge gasten die denken dat ze op oefening zijn. Als ze een paar doden zien roepen ze om hun moeti.
Je ziet zelfs burgers in Oekraine die materieel van de Russen jatten die geen idee hebben wat ze moeten doen.

Putin heeft gewoon zijn hand overspeeld met zijn gedrag. Hij dacht als held ontvangen te worden en nu dat niet gebeurt is het klaar met Rusland.
  woensdag 2 maart 2022 @ 22:35:02 #100
8369 speknek
Another day another slay
pi_203914882
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 16:17 schreef SuperNeger het volgende:
Maar gelukkig hebben we gender neutraliteit, homoacceptatie, vrouwenquotum, stikstofbeleid en blm protesten. _O_
Eens _O_.

Verder hebben we geen tanks nodig want die heeft Rusland ook niet meer
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')