abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 2 maart 2022 @ 14:29:13 #51
331026 hakunamatafaka
Presentie=existentie
pi_203907165
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 16:16 schreef SuperNeger het volgende:
Europa is een lachertje en kan echt niks beginnen mochten de Russen verder gaan dan Oekraïne. Duitsland die investeert nu snel 2 miljard extra in defensie, maar dat is al vrij laat. Nederland heeft niet eens tanks meer en roept pang pang. :') Hier wordt dus echt niks gedaan voor defensie want de europese unie dat is echt belangrijk.

En nu worden mensen eindelijk een beetje wakker dat dat slappe gedoe onze doodswens is geweest want in andere delen van de wereld heb je nog wel steeds ouderwetse agressieve wereldleiders die maar al te graag extra land en economie voor zichzelf willen. We zijn allemaal zo naïef en zwak geworden je gaat er allemaal maar vanuit dat iedereen zo liberaal redenteert "oh oorlog dat gebeurt niet meer in 2022"

We hebben sowieso Amerika nodig mochten de Russen zich tegen heel Europa keren. En China is met Taiwan bezig. En dan hebben we ook nog Erdogan die het op Europa heeft gemunt.

Volgens mij moeten ze heel erg snel de Europese legers gaan verbeteren al willen we een kans hebben als Amerika straks niks doet zijn we de sjaak zullen we maar zeggen.
Er had dan ook allang een Europees leger moeten zijn ipv overal een beetje losse legertjes. Juist de aversie tegen de Europese Unie in de laatste jaren van prominente politieke partijen hebben geresulteerd in een slechte samenwerking. We hebben een oorlog nodig om te verbinden naar het schijnt, maar misschien is het nu te laat.
pi_203907222
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 14:07 schreef Elan het volgende:
Vanuit Russisch perspectief is dat het wel degelijk. Beperk de schade en slachtoffers aan eigen zijde zoveel mogelijk terwijl je het moraal van je tegenstander kapot maakt.
dan moet je echter je tegenstander ook 'de-humaniseren'... deze in je propaganda als boze onbeschaafde vijand voorstellen die je verschrikkelijks aan wilen doen en die jij wel moet kapotmaken...
vaak benadrukken hoe 'anders' ze zijn, een andere cultuur, andere uiterlijke kenmerken en andere religie... maar dat is tussen de oekrainers en russen moeilijk, die zijn juist enorm gelijkend qua volk.

Dat doet de rusissche propaganda niet en durft ook de russische overheid niet te stellen...
De oekrainers zijn hun broedervolk en héél veel russen hebben familiaire banden en een positief beeld van de oekrainers..

de Russische propaganda moet het ervan hebben dat ze beelden verspreiden waarin alles rustig is en er vrijwel geen geweld plaatsvind en al helemaal geen burgerdoden vallen..

De kans is groot dat de Russische regering wel doorheeft dat als bij het russische volk bekend wordt dat er veel oekrainse burgerdoden vallen, er juist steeds duidelijk openljk afkeuring geuit zal worden en dat ze dat niet aanhoudend kunnen onderdrukken...
dan bestaat juist ook een groot gevaar dat op een golf van afkeuring tegen die oorlog ook de regring zelf bloot kan komen te staan aan kritiek en protesten en dat zou wel eens een volksopstand kunnen opwekken...
een reele angst voor de rusische machtselite (die vermoedelijk zelfs bereid zal zijn Putin te laten vallen om de eigen macht te behouden).

Het is dus zeker geen werkzame strategie voor de Russen om zomaar ongekend geweld tegen de oekrainers aan te wenden, omdat het juist snel ertoe klan leiden dat de ondersteunbing vanuit eigen bevolking voor deze oorlog snel zal toenemen en het tot interne protesten kan leiden, die ze niet blijvend kunnen onderdrukken...

Macht is nooit eindeloos.
Ook met propaganda en sterke onderdrukking kun je een volk niet eindeloos onderdrukken en blijvend voorliegen, zeker als het gaat om een oorlog tegen een buurvolk met zeer broederlijke banden en een basis-vriendschapsband.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_203907230
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 14:29 schreef hakunamatafaka het volgende:

[..]
Er had dan ook allang een Europees leger moeten zijn ipv overal een beetje losse legertjes. Juist de aversie tegen de Europese Unie in de laatste jaren van prominente politieke partijen hebben geresulteerd in een slechte samenwerking. We hebben een oorlog nodig om te verbinden naar het schijnt, maar misschien is het nu te laat.
Eh, militair is de samenwerking helemaal niet problematisch, de Nederlanders werken al jaren goed samen met de Duitsers en ook de Fransen en Duitsers kunnen uitstekend door een deur. Het is hooguit op politiek nivo dat er belemmeringen zijn.
Sowieso werken we eigenlijk allemaal samen in de NAVO en dat gaat best goed.
pi_203907256
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 14:22 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Na 2 atoombommen, ja. Niet na de talloze bombardementen door de Amerikanen voor die tijd. Duitsland heeft zich nooit overgegeven omdat de steden gebombardeerd werden, Rusland (Sovjet Unie) ook nooit vanwege de enorme verliezen onder burgers.

Dit soort bommen lijken me ook best demotiverend als je met je vol goede bedoelingen met je Kalasjnikov de stad probeert te verdedigen. En zelfs als je de moraal niet breekt, iedereen in een straal van 200 meter boven of onder de grond gaat dood. Kun je nog zo fanatiek zijn zonder mankracht kun je geen stad verdedigen.

Daarbij is Zelensky geen Hitler of Stalin die dat soort krankzinnige orders kan uitvaardigen en mensen te dwingen om ergens te blijven om te vechten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Elan op 02-03-2022 14:44:00 ]
blablablabla
  woensdag 2 maart 2022 @ 14:40:37 #55
469863 RobjeGeus
Hier word ik vrolijk van!!
pi_203907320
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 16:16 schreef SuperNeger het volgende:
En dan hebben we ook nog Erdogan die het op Europa heeft gemunt.
Turkije is lid van de Navo
  woensdag 2 maart 2022 @ 14:51:14 #56
331026 hakunamatafaka
Presentie=existentie
pi_203907469
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 14:34 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Eh, militair is de samenwerking helemaal niet problematisch, de Nederlanders werken al jaren goed samen met de Duitsers en ook de Fransen en Duitsers kunnen uitstekend door een deur. Het is hooguit op politiek nivo dat er belemmeringen zijn.
Sowieso werken we eigenlijk allemaal samen in de NAVO en dat gaat best goed.
Schijnbaar niet goed genoeg. Poetin zag Europa nooit als een gevaar vanwege onze verdeeldheid en ook dat kan een reden voor hem zijn geweest om Oekraïne binnen te vallen.

De anti-EU lobbyisten moeten nu wel voortschrijdend inzicht hebben gekregen met betrekking tot een krachtig EU op alle fronten me dunkt.
pi_203907497
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 14:51 schreef hakunamatafaka het volgende:

[..]
Schijnbaar niet goed genoeg om ongeleide projectielen (putin) in te dammen die een Derde Wereldoorlog willen ontketenen. Poetin zag Europa nooit als een gevaar vanwege onze verdeeldheid en ook dat kan een reden voor hem zijn geweest om Oekraïne binnen te vallen.

De anti-EU lobbyisten moeten nu wel voortschrijdend inzicht hebben gekregen met betrekking tot een kracht EU op alle fronten me dunkt.
Dan ga je uit van de verkeerde positie, denk ik, en Poetin lijkt vooral degene te zijn die zich verrekend heeft. De prestaties van het Russische leger zijn bepaald niet goed en de EU lijkt eensgezinder dan ooit.
  woensdag 2 maart 2022 @ 14:54:16 #58
331026 hakunamatafaka
Presentie=existentie
pi_203907513
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 14:52 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dan ga je uit van de verkeerde positie, denk ik, en Poetin lijkt vooral degene te zijn die zich verrekend heeft. De prestaties van het Russische leger zijn bepaald niet goed en de EU lijkt eensgezinder dan ooit.
Ja, hij heeft zich inderdaad verrekend, want nu zijn we ineens wel van samenwerken en eenwording. Alleen jammer dat we daar een dergelijk conflict voor nodig hebben.. Dat is mijn punt. Dat had al veel eerder gemoeten.
pi_203907552
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 14:54 schreef hakunamatafaka het volgende:

[..]
Ja, hij heeft zich inderdaad verrekend, want nu zijn we ineens wel van samenwerken en eenwording. Alleen jammer dat we daar een dergelijk conflict voor nodig hebben.. Dat is mijn punt. Dat had al veel eerder gemoeten.
Maar dat had Poetin niet tegengehouden, we kunnen geen landen dwingen om lid te worden of om onze levensstijl te accepteren. Het blijkt ook dat de Russische militaire slagkracht benedenmaats is, dat was toch niet echt de verwachting.
  woensdag 2 maart 2022 @ 15:03:12 #60
331026 hakunamatafaka
Presentie=existentie
pi_203907622
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 14:57 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Maar dat had Poetin niet tegengehouden, we kunnen geen landen dwingen om lid te worden of om onze levensstijl te accepteren. Het blijkt ook dat de Russische militaire slagkracht benedenmaats is, dat was toch niet echt de verwachting.
Ik zou ook niet willen stellen dat dát hem specifiek heeft tegengehouden, maar je moet wel toegeven lijkt me dat een verbindend en sterk Europa hem wel meer angst in schrikt dan een verdeeld Europa. Hij heeft immers ook jaren Europese landen tegen elkaar uitgespeeld, juist om die verdeeldheid extra te maken. Alle anti-EU partijen hebben mijns inzien dan ook altijd het niet-juiste perspectief gehad.
pi_203907652
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 15:03 schreef hakunamatafaka het volgende:

[..]
Ik zou ook niet willen stellen dat dát hem specifiek heeft tegengehouden, maar je moet wel toegeven lijkt me dat een verbindend en sterk Europa hem wel meer angst in schrikt dan een verdeeld Europa. Hij heeft immers ook jaren Europese landen tegen elkaar uitgespeeld, juist om die verdeeldheid extra te maken. Alle anti-EU partijen hebben mijns inzien dan ook altijd het niet-juiste perspectief gehad.
Ja, dat ben ik met je eens maar de schuld ligt niet allen bij anti-EU partijen, alle politieke partijen hebben er een handje van om alles wat goed gaat op eigen conto te schrijven en alles wat fout gaat is de schuld van de EU zonder erbij te vermelden dat zijzelf verantwoordelijk zijn voor de EU.
  woensdag 2 maart 2022 @ 15:13:16 #62
331026 hakunamatafaka
Presentie=existentie
pi_203907745
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 15:05 schreef Tijger_m het volgende:
t ben ik met je eens maar de schuld ligt niet allen bij anti-EU partijen, alle politieke partijen hebben er een handje van om alles wat goed gaat op eigen conto te schrijven en alles wat fout gaat is de schuld van de EU zonder erbij te vermelden dat zijzelf verantwoordelijk zijn voor de EU
Ja, maar te weinig politieke partijen hebben de laatste jaren veel aandacht aan de EU besteed in het algemeen... D66 heeft zich altijd pro-EU uitgesproken en wil ook de niet-democratische aspecten van da de unie aanpakken. Nu heb je Volt dan, maar dat loopt ook niet aardig met al die interne problemen. De andere partijen hebben om electorale redenen toch weggekeken, genegeerd of zijn er juist hard tegen ingegaan.

Waarschijnlijk mede met de gedachte: ach, het zal niet zo'n vaart lopen op geopolitiek niveau. Nou, wel dus.
  woensdag 2 maart 2022 @ 15:57:11 #63
80382 manny
30 is best veel
pi_203908255
Die oorlog dat zal allemaal wel, hoe vervelend ook voor die mensen daar.

Maar er gaan 2 andere dingen gebeuren die Nederland (vermoedelijk) veel harder gaan raken.

1) Een vluchtelingenstroom. Wordt nog leuk voor allerlei lieden die hun mond altijd vol hadden van "opvang in eigen regio". Dat zijn wij nu.
2) Europa hangt aan het Russisch gas. Ik vraag me af of alle geel blauwe twitteraarster en geel blauw bevlagde Facebook profielen straks nog zo principieel tegen Rusland zijn als je 4 keer zoveel voor wat warmte moet betalen, want steun betuigen met een plaatje is 1, maar met je portemonnaie is heel wat anders.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_203908354
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 16:17 schreef SuperNeger het volgende:
Maar gelukkig hebben we gender neutraliteit, homoacceptatie, vrouwenquotum, stikstofbeleid en blm protesten. _O_
Kan jij (of een van de 14 trollaccounts die deze onzin liken) misschien dan toch eens uitleggen waarom Putin zo doodsbang is voor de NAVO en onze manier van leven?
  woensdag 2 maart 2022 @ 16:08:57 #65
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_203908422
quote:
19s.gif Op woensdag 2 maart 2022 15:57 schreef manny het volgende:
Die oorlog dat zal allemaal wel, hoe vervelend ook voor die mensen daar.

Maar er gaan 2 andere dingen gebeuren die Nederland (vermoedelijk) veel harder gaan raken.

1) Een vluchtelingenstroom. Wordt nog leuk voor allerlei lieden die hun mond altijd vol hadden van "opvang in eigen regio". Dat zijn wij nu.
2) Europa hangt aan het Russisch gas. Ik vraag me af of alle geel blauwe twitteraarster en geel blauw bevlagde Facebook profielen straks nog zo principieel tegen Rusland zijn als je 4 keer zoveel voor wat warmte moet betalen, want steun betuigen met een plaatje is 1, maar met je portemonnaie is heel wat anders.
Och, de US is LNG fabrieken aan het bouwen. Op de korte termijn doet het pijn. Op de lange termijn hebben we er juist plezier van, want we kunnen aan 2 kanten gas inkopen. Dat is significant beter dan aan het infuus van een leipo blijven hangen omdat je geen alternatieven hebt
  Moderator woensdag 2 maart 2022 @ 16:10:39 #66
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_203908442
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 16:03 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Kan jij (of een van de 14 trollaccounts die deze onzin liken) misschien dan toch eens uitleggen waarom Putin zo doodsbang is voor de NAVO en onze manier van leven?
Ben ook wel benieuwd waarom het er altijd aan de haren bijgesleept moet worden die deze figuren.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_203908485
Het conventionele Russische leger gaat wel lukken hoor. Ook al moeten onze soldaten pang pang roepen, de soldaten zijn er wel en zijn getraind en we kunnen ook gewoon extra geld printen om Amerikaanse wapens te kopen. De enorme inflatie die dat veroorzaakt is minder erg dan een verwoest continent met miljoenen doden.

Het probleem is dat er een knettergekke psychopaat in het Kremlin zit met toegang to de rode knop om alle kernbommen af te schieten, niet zozeer het Russische leger zelf.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  woensdag 2 maart 2022 @ 16:17:29 #68
80382 manny
30 is best veel
pi_203908512
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 16:08 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Och, de US is LNG fabrieken aan het bouwen. Op de korte termijn doet het pijn. Op de lange termijn hebben we er juist plezier van, want we kunnen aan 2 kanten gas inkopen. Dat is significant beter dan aan het infuus van een leipo blijven hangen omdat je geen alternatieven hebt
Op korte temijn komt 40% van al het gas uit Rusland. Dat is niet zomaar even te vervangen. Helemaal eens dat dit geen excuus is om met een dictator te blijven werken; maar een realistisch alternatief moet er wel zijn natuurlijk.

Overigens valt het voor Nederland mee, maar als we gaan herverdelen binnen europa dan gaan we er zeker ook last van krijgen (nog los van de prijs).
pi_203908559
quote:
2s.gif Op woensdag 2 maart 2022 16:10 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ben ook wel benieuwd waarom het er altijd aan de haren bijgesleept moet worden die deze figuren.
Heb er uiteraard geen uitgebreid onderzoek naar gedaan maar mensen die ik via via in m’n eigen omgeving ken die in dit soort hoeken zitten vaak mannen zijn die net niet sociaal genoeg zijn om echt lekker mee te komen met de rest. Of überhaupt geen sociaal leven hebben. Toevalligerwijs is het nooit de leuke, sociale gozer met een vrouw/vriendin/gezin uit de groep die dit soort onzin uitdraagt. Kijk, met figuren die hun pronouns in hun Twitterbio moeten zetten oid heb ik ook niet direct wat mee, maar het afzetten tegen bijvoorbeeld homo’s komt volgens mij vooral voort uit frustratie over hun eigen teleurstellingen in het leven.
pi_203908603
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 16:22 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Heb er uiteraard geen uitgebreid onderzoek naar gedaan maar mensen die ik via via in m’n eigen omgeving ken die in dit soort hoeken zitten vaak mannen zijn die net niet sociaal genoeg zijn om echt lekker mee te komen met de rest. Of überhaupt geen sociaal leven hebben. Toevalligerwijs is het nooit de leuke, sociale gozer met een vrouw/vriendin/gezin uit de groep die dit soort onzin uitdraagt.
Dat kan je natuurlijk ook zeggen over mensen die op FOK! ziitten in het algemeen.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  woensdag 2 maart 2022 @ 16:25:55 #71
80382 manny
30 is best veel
pi_203908607
quote:
2s.gif Op woensdag 2 maart 2022 16:10 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Die obsessie is erg groot bij dat sommige internetters. Binnen no time gaat het over gendergeneuzel of BLM, terwijl we het over een oorlog in Oost Europa of van mijn part de nieuwe linksbuiten van VVV hebben. Van de andere zijde had je dat ook met Trump. Het kon geen 2 dagen slecht weer op IJsland zijn of via via kwamen we bij Trump uit.
pi_203908629
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 16:25 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Dat kan je natuurlijk ook zeggen over mensen die op FOK! ziitten in het algemeen.
Dat is natuurlijk de klassieke grap maar denk dat dat uiteindelijk wel meevalt. Ze zijn hier oververtegenwoordigd maar echt niet iedereen op Fok is zo
pi_203908687
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 16:27 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Dat is natuurlijk de klassieke grap maar denk dat dat uiteindelijk wel meevalt. Ze zijn hier oververtegenwoordigd maar echt niet iedereen op Fok is zo
Ja, ja, dat zeg je nu ;)
pi_203908758
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 16:22 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Heb er uiteraard geen uitgebreid onderzoek naar gedaan maar mensen die ik via via in m’n eigen omgeving ken die in dit soort hoeken zitten vaak mannen zijn die net niet sociaal genoeg zijn om echt lekker mee te komen met de rest. Of überhaupt geen sociaal leven hebben. Toevalligerwijs is het nooit de leuke, sociale gozer met een vrouw/vriendin/gezin uit de groep die dit soort onzin uitdraagt. Kijk, met figuren die hun pronouns in hun Twitterbio moeten zetten oid heb ik ook niet direct wat mee, maar het afzetten tegen bijvoorbeeld homo’s komt volgens mij vooral voort uit frustratie over hun eigen teleurstellingen in het leven.
Interessante berekening, zou best kunnen. OF misschien is er gewoon een veel logischere reden dat hij 14 likes krijgt en jij niets. Hij is juist wel een sociale, leuke gast die altijd mensen aan het lachen maakt en ieder jaar een andere vriendin heeft en jij bent de loser die vast zit met z'n zeurende vrouw en een paar jonge kinderen. Voor je gevoel is dit hoe je rest van je leven eruit gaat zien en heb je steeds minder vrijheid. Je spreekt ook steeds minder vrienden en daarom ga je maar op zoek op het internet om zoveel mogelijk politiek correcte opmerkingen te maken en zo likes te krijgen.
Facts don't care about your feelings
pi_203908812
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 16:36 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]
Interessante berekening, zou best kunnen. OF misschien is er gewoon een veel logischere reden dat hij 14 likes krijgt en jij niets. Hij is juist wel een sociale, leuke gast die altijd mensen aan het lachen maakt en ieder jaar een andere vriendin heeft en jij bent de loser die vast zit met z'n zeurende vrouw en een paar jonge kinderen. Voor je gevoel is dit hoe je rest van je leven eruit gaat zien en heb je steeds minder vrijheid. Je spreekt ook steeds minder vrienden en daarom ga je maar op zoek op het internet om zoveel mogelijk politiek correcte opmerkingen te maken en zo likes te krijgen.
Ja, dat zal het zijn inderdaad! Hoop dat ik vanavond nog in slaap kan komen nu ik moet constateren dat mijn post na enkele minuten nog geen enkele like heeft opgeleverd. ;(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')