abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203930895
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2022 22:17 schreef HPoi het volgende:
Die 60km lange stoet aan Russische troepen vraagt erom om platgegooid te worden. Toch jammer dat de Oekraïne daar (nauwelijks) de middelen voor heeft. Kunnen we niet wat Straaljagers of betere drones uitlenen?
Helaas niet hoewel Turkije naar verluid meer TB-2 drones gaat leveren aan Oekraine.
pi_203930912
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2022 22:17 schreef HPoi het volgende:
Die 60km lange stoet aan Russische troepen vraagt erom om platgegooid te worden. Toch jammer dat de Oekraïne daar (nauwelijks) de middelen voor heeft. Kunnen we niet wat Straaljagers of betere drones uitlenen?
Nee, want die kan Oekraïne niet besturen. Dan moeten we ook piloten uitlenen en dan wordt het wel echt een oorlogshandeling, in plaats van steun aan een aangevallen land.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_203930984
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 16:25 schreef sjorsie1982 het volgende:
Rusland heeft al moeite met oekraine met 200k soldaten, 5 vliegtuigen en 7 helis ...
Ukrains propaganda man. Paar nukes en klaar
Op maandag 26 juli 2021 17:30 schreef Ixnay het volgende:[/b]
Van alle terechte klachten ooit is deze het meest terechte.
pi_203931142
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2022 22:25 schreef ZeventiendeEtage het volgende:

[..]
Met een paar nukes is alles en iedereen klaar.
pi_203931189
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2022 22:25 schreef ZeventiendeEtage het volgende:

[..]
Maar dat is wel alles wat Rusland lijkt te hebben, het leger op de grond is verouderd, slecht onderhouden en niet te bevoorraden en blijkbaar is hun luchtmacht ook niet bruikbaar.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_203932959
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2022 22:21 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, want die kan Oekraïne niet besturen. Dan moeten we ook piloten uitlenen en dan wordt het wel echt een oorlogshandeling, in plaats van steun aan een aangevallen land.
Onze oost Europese vrienden zouden toch wat MIG's verzenden?
pi_203932964
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 07:29 schreef HPoi het volgende:

[..]
Dat gaat niet door.
pi_203932992
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 12:58 schreef Hanca het volgende:

[..]
En de VS heeft al decennia 24/7 minstens 1 onderzeeër met kernwapens in de buurt van Noorwegen liggen, die is zo bij Rusland.
En die zal met de huidige situatie ook niet snel terugvaren :') die zal er waarschijnlijk ook niet meer alleen liggen nu.

Zodra de VS betrokken raakt is het klaar voor Poetin en Rusland.
Brutal. Fucking. Metal.
  vrijdag 4 maart 2022 @ 08:04:34 #134
271507 tesssssssss
meenjeniet?
pi_203933187
De situatie bij de kerncentrale leidde tot bezorgde reacties. De Oekraïense minister van Buitenlandse Zaken Dmitro Kuleba, meldde op Twitter dat de centrale 'van alle kanten' werd beschoten door het Russische leger. "Als het wordt opgeblazen, zal dat tien keer groter zijn dan Tsjernobyl", schreef hij.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)beschietingen-russen
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_203933347
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 07:30 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat gaat niet door.
Jammer. Of wij denken dat en het gaat nu in het geheim wel door.
  vrijdag 4 maart 2022 @ 11:59:21 #136
331026 hakunamatafaka
Presentie=existentie
pi_203935492
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 08:04 schreef tesssssssss het volgende:
De situatie bij de kerncentrale leidde tot bezorgde reacties. De Oekraïense minister van Buitenlandse Zaken Dmitro Kuleba, meldde op Twitter dat de centrale 'van alle kanten' werd beschoten door het Russische leger. "Als het wordt opgeblazen, zal dat tien keer groter zijn dan Tsjernobyl", schreef hij.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)beschietingen-russen
Zo geen zin in. Lijkt me ook niet bevorderend voor het klimaat. Ik begin fatalistisch te worden en laat de kraan gewoon weer lopen tijdens het tanden poetsen. Het heeft toch geen zin.
pi_203935521
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 07:29 schreef HPoi het volgende:

[..]
Polen levert MIG 29's, de anderen die ook dergelijke toestellen hadden zien daarvan af omdat ze de situatie te bedreigend vinden mbt Rusland. Zo heeft Slovakije een squadron MIG 29's maar als ze die overdragen hebben ze geen enkel gevechtsvliegtuig meer dus dat is geen optie nu

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-03-2022 12:08:03 ]
pi_203936350
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 16:23 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Rusland heeft ongeveer 1 miljoen soldaten in actieve dienst, de EU 27 landen alleen al hebben er 1.4 miljoen in actieve dienst. Dat is dus zonder het VK of de VS.

Europa heeft dus 50% meer aan troepen alleen al wat overwegend beroeps zijn met een vrij redelijk opleidingsnivo, Rusland steunt voor 85% op dienstplichtigen met slechte opleiding en moraal, verder zijn EU legers redelijk modern qua materieel, Rusland veel minder, wat er aan nieuwe wapensystemen is in Rusland is maar heel beperkt voorhanden.
Laat TS toch lekker in propaganda geloven en bang zijn dat Rusland ons straks verovert. :')
  vrijdag 4 maart 2022 @ 13:15:41 #139
331026 hakunamatafaka
Presentie=existentie
pi_203936371
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 13:13 schreef n__n het volgende:

[..]
Laat TS toch lekker in propaganda geloven en bang zijn dat Rusland ons straks verovert. :')
Wacht maar tot er een rus bij je voordeur staat en je dwingt een liter wodka te drinken. Dan praat je wel anders.
  vrijdag 4 maart 2022 @ 13:40:54 #140
64288 Bensel
Ladderzat
pi_203936713
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 13:15 schreef hakunamatafaka het volgende:

[..]
Wacht maar tot er een rus bij je voordeur staat en je dwingt een liter wodka te drinken. Dan praat je wel anders.
laat ik alvast indrinken dan om mijn tolerantie te verhogen
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
  vrijdag 4 maart 2022 @ 14:04:58 #141
331026 hakunamatafaka
Presentie=existentie
pi_203936989
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 13:40 schreef Bensel het volgende:

[..]
laat ik alvast indrinken dan om mijn tolerantie te verhogen
Geen slecht idee. Drinken, masturberen en doodsangsten zijn sowieso de drie ingrediënten voor een goede oorlogservaring. En dan later aan je kleinkinderen vertellen dat je Europa tegen de Russen hebt beschermd.
pi_203937061
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 13:15 schreef hakunamatafaka het volgende:

[..]
Als er hier zo'n Rus staat, bel ik gewoon de Nederlandse politie die hier dan nog steeds de macht zal hebben, omdat het Russische leger hier nooit zal komen.
pi_203937066
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 11:59 schreef hakunamatafaka het volgende:

[..]
Zo geen zin in. Lijkt me ook niet bevorderend voor het klimaat. Ik begin fatalistisch te worden en laat de kraan gewoon weer lopen tijdens het tanden poetsen. Het heeft toch geen zin.
Ik poets mijn tanden altijd als ik onder de douche sta, scheelt tijd. (maar ik heb dan ook de gewoonte van opstaan -> thee maken en ontbijten -> dan pas douchen -> aankleden en weggaan. ) Als je begint met douchen is het niet zo handig
Weg met de riooljournalistiek. Klik er niet op. Ze vergiftigen de maatschappij.
  vrijdag 4 maart 2022 @ 14:11:51 #144
331026 hakunamatafaka
Presentie=existentie
pi_203937101
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 14:09 schreef vaarsuvius het volgende:

[..]
Ik poets mijn tanden altijd als ik onder de douche sta, scheelt tijd. (maar ik heb dan ook de gewoonte van opstaan -> thee maken en ontbijten -> dan pas douchen -> aankleden en weggaan. ) Als je begint met douchen is het niet zo handig
Uit protest douche ik niet meer sinds de oorlog is uitgebroken. Ik doe ook geen schoon ondergoed meer aan, maar dat is niet om humanitaire redenen.
  vrijdag 4 maart 2022 @ 14:14:02 #145
331026 hakunamatafaka
Presentie=existentie
pi_203937128
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 14:09 schreef Hanca het volgende:

[..]
Als er hier zo'n Rus staat, bel ik gewoon de Nederlandse politie die hier dan nog steeds de macht zal hebben, omdat het Russische leger hier nooit zal komen.
Positivisten waren er ook tijdens de Tweede Wereldoorlog, totdat alle vernietigingskampen werden ontdekt. Toen was het over met de vrolijke emoties en kwam het existentialisme van de grond.
pi_203937167
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 14:14 schreef hakunamatafaka het volgende:

[..]
Positivisten waren er ook tijdens de Tweede Wereldoorlog, totdat alle vernietigingskampen werden ontdekt. Toen was het over met de vrolijke emoties en kwam het existentialisme van de grond.
Je hoeft geen positivist te zijn om te weten dat Rusland, dat nu de helft van haar leger heeft ingezet (wat ongeveer de max is omdat het land intern ook nog militairen nodig heeft en veel grenzen heeft), nu al moeite heeft met Oekraïne. En dus nooit door Polen en Duitsland heen zal komen. Die kans is niet eens klein, die kans is onbestaande.

Het enige wat eventueel een heel klein kansje heeft is een kernbom, maar die kans is ook miniem en dan staat er hier nog steeds geen Rus voor de deur.
  vrijdag 4 maart 2022 @ 14:20:08 #147
331026 hakunamatafaka
Presentie=existentie
pi_203937186
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 14:17 schreef Hanca het volgende:

[..]
Je hoeft geen positivist te zijn om te weten dat Rusland, dat nu de helft van haar leger heeft ingezet (wat ongeveer de max is omdat het land intern ook nog militairen nodig heeft en veel grenzen heeft), nu al moeite heeft met Oekraïne. En dus nooit door Polen en Duitsland heen zal komen. Die kans is niet eens klein, die kans is onbestaande.

Het enige wat eventueel een heel klein kansje heeft is een kernbom, maar die kans is ook miniem en dan staat er hier nog steeds geen Rus voor de deur.
Je hebt een punt. Maar wat loopt iedereen dan te stressen? Angst is een slechte raadgever!
pi_203937218
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 14:20 schreef hakunamatafaka het volgende:

[..]
Je hebt een punt. Maar wat loopt iedereen dan te stressen? Angst is een slechte raadgever!
Ik stress niet, ik volg wel de oorlog in Oekraïne. Nu stressen alsof er een kans is dat de oorlog overwaait naar Nederland is inderdaad totaal onnodig. Het grootste risico hier lijkt me dat een kerncentrale in Oekraïne ontploft en we hier een stuk straling mee krijgen. Naast de financiële risico's: de gasprijs, olieprijs en prijs voor graan gaan voorlopig niet omlaag.
  vrijdag 4 maart 2022 @ 14:32:12 #149
331026 hakunamatafaka
Presentie=existentie
pi_203937351
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 14:22 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik stress niet, ik volg wel de oorlog in Oekraïne. Nu stressen alsof er een kans is dat de oorlog overwaait naar Nederland is inderdaad totaal onnodig. Het grootste risico hier lijkt me dat een kerncentrale in Oekraïne ontploft en we hier een stuk straling mee krijgen. Naast de financiële risico's: de gasprijs, olieprijs en prijs voor graan gaan voorlopig niet omlaag.
Een stuk straling zou de cosmetische chirurgie in Nederland financieel wel een boost geven, me dunkt. Of heeft dat geen effect op het uiterlijk? Ben nietbekend mee, maar als ik van die vervormde baby's in Hiroshima enzo zag, dan word ik daar ook niet vrolijk van.
pi_203937435
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 14:32 schreef hakunamatafaka het volgende:

[..]
Een stuk straling zou de cosmetische chirurgie in Nederland financieel wel een boost geven, me dunkt. Of heeft dat geen effect op het uiterlijk? Ben nietbekend mee, maar als ik van die vervormde baby's in Hiroshima enzo zag, dan word ik daar ook niet vrolijk van.
Tsjernobyl gaf ook straling en radioactieve deeltjes tot hier. Geen misvormingen volgens mij, wel risico op stralingsziekte (met name door hier verbouwd eten).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')