Nog meer aangedikte verwijten van van der Plasquote:Op maandag 6 oktober 2025 22:47 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Eens hoor, maar ik heb bij Caroline wel een beetje het idee dat het allemaal een tandje wordt aangedikt als het in haar voordeel kan uitpakken.
LOL, wat is het toch een stokende hooi trol!quote:Op maandag 6 oktober 2025 22:56 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Nog meer aangedikte verwijten van van der Plas
https://x.com/mmeeuw/status/1975223092168495609
Is dat 'altijd solidair'? Soms heb ik de indruk dat mensen niet goed kunnen lezen.quote:Op maandag 6 oktober 2025 22:38 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Dat is het enige conflict waar wij het actief ondersteunen.
Ze moet zich niet aanstellen. Van der Plas als volksvertegenwoordiger is schandalig, zo iemand zou allang moeten zijn afgeserveerd. Goed dat mensen zich uitspreken tegen haar politiek.quote:Op maandag 6 oktober 2025 22:38 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat gaat om dit: https://www.gelderlander.(...)er-zegt-af~afa59caf/
Dat is uiteraard ernstig, een volksvertegenwoordiger die niet overal kan komen is schandalig, wat voor mening die volksvertegenwoordiger ook heeft.
Nederlandse bedrijven investeren per jaar meer dan 50 miljard in Oeganda???!!!quote:Op maandag 6 oktober 2025 22:40 schreef Hanca het volgende:
[..]
Volgens mij steunen wij Oeganda veel meer dan Israël, momenteel.
https://www.volkskrant.nl(...)-in-israel~b7268424/quote:Nederland heeft in 2023 ruim 49 miljard euro in Israël gestoken
De act van Caroline die zich als buitenstaander van Haagse politieke spelletjes presenteert kan ook wel definitief bij het grof vuilquote:Op maandag 6 oktober 2025 22:59 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
LOL, wat is het toch een stokende hooi trol!
Kijk, dit is nou het barmhartige linksquote:Op maandag 6 oktober 2025 23:03 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ze moet zich niet aanstellen. Van der Plas als volksvertegenwoordiger is schandalig, zo iemand zou allang moeten zijn afgeserveerd. Goed dat mensen zich uitspreken tegen haar politiek.
Ik vind jou wederom overdreven reageren. Ik zal het niet "compleet en overspannen en hysterisch" noemen. Dat is jouw demonisering.quote:Op maandag 6 oktober 2025 22:40 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Als zelfs Carolientje al bedreigingen krijgt weet je dat Links compleet overspannen en hysterisch in de maatschappij staat door de verre oorlog tegen het terrorisme van Hamas.
Dit is hoogleraar bij de uni waar het debat is hè, dat is volkomen doorgeslagen tuig.quote:Op maandag 6 oktober 2025 23:03 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ze moet zich niet aanstellen. Van der Plas als volksvertegenwoordiger is schandalig, zo iemand zou allang moeten zijn afgeserveerd. Goed dat mensen zich uitspreken tegen haar politiek.
Het debat was al verplaatst naar De Gelderlander op kantoor.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 07:44 schreef nostra het volgende:
[..]
Dit is hoogleraar bij de uni waar het debat is hè, dat is volkomen doorgeslagen tuig.
[ afbeelding ]
De agro-industriequote:Op maandag 6 oktober 2025 23:21 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Kijk, dit is nou het barmhartige links![]()
Wie wil hier nou niet op stemmen?
Denk je nou echt dat dit mensen helpt overtuigen dat links het beter zou doen? Als ik zulke teksten lees denk ik vooral: laten we maar hopen op zoveel mogelijk middenkabinet, als links ook al net zo radicaliseert als rechts. Probeer eens wat nuance en zonder polariseren.quote:Op maandag 6 oktober 2025 23:03 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Dat weten die lui natuurlijk ook en die zijn ook gewoon mobiel. Gezien de oproepen en de teksten van hun semi- (of inmiddels volkomen) gelegitimeerde voortrekker, zou ik ook niet verwachten dat dat protest zou bestaan uit wat pollepels op lege pannen slaan.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 07:50 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het debat was al verplaatst naar De Gelderlander op kantoor.
https://www.ad.nl/binnenl(...)gd-protest~afa59caf/
Het verplaatsen was tot het afzeggen van Van der Plas geheim gehouden. Maar blijkbaar niet geheim genoeg, er heeft iemand gelekt.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 07:55 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat weten die lui natuurlijk ook en die zijn ook gewoon mobiel. Gezien de oproepen en de teksten van hun semi- (of inmiddels volkomen) gelegitimeerde voortrekker, zou ik ook niet verwachten dat dat protest zou bestaan uit wat pollepels op lege pannen slaan.
Ja, die hebben hun doel weer bereikt. Dat vd Plas zelf ook een idioot is doet daar niets aan af.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 07:44 schreef nostra het volgende:
[..]
Dit is hoogleraar bij de uni waar het debat is hè, dat is volkomen doorgeslagen tuig.
[ afbeelding ]
lolquote:Op dinsdag 7 oktober 2025 08:42 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Terrorisme is ze zelf ook niet vies van. Dit is gewoon loon naar werken.
Waarom deze ophitser niet allang is ontslagen en het land uit is gezet is me een raadsel.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 07:44 schreef nostra het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Die Pettit vierde ook al de dood van Kirk. Lijkt me zo op het oog inderdaad totaal ongeschikt als docent. De Kamer heeft de minister ook al gevraagd om met de universiteit om tafel te gaan over zijn uitlatingen, maar de universiteit weigert dat.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 09:17 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Waarom deze ophitser niet allang is ontslagen en het land uit is gezet is me een raadsel.
Maar het is toch best leuk om met droge ogen te zeggen "Sorry mevrouw maar ik heb geen flauw idee wie u bent. Geen ID, geen sigaretten. Dat is het beleid."quote:Op maandag 6 oktober 2025 22:05 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ze overdrijft, maar het slaat nergens op dat je altijd een ID moeten laten zien. Alsof vd Plas jonger dan 18 lijkt.
In die zin is het wel typisch dat iedereen maar moet "lijden" omdat het eea niet goed gaat.
Nee, dit is niet ernstig. Nergens staat dat veiligheidsinstanties haar veiligheid niet meer kunnen garanderen als ze daar heen gaat. Nergens staat iets over enige (gerichte) bedreigingen. Ze besluit gewoon zelf af te haken puur en alleen op basis van haar eigen gevoel, "want demonstranten".quote:Op maandag 6 oktober 2025 22:38 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat gaat om dit: https://www.gelderlander.(...)er-zegt-af~afa59caf/
Dat is uiteraard ernstig, een volksvertegenwoordiger die niet overal kan komen is schandalig, wat voor mening die volksvertegenwoordiger ook heeft.
Slachtofferrol om er politiek gewin uit te halen, veel meer is het niet nee.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 09:28 schreef probeer het volgende:
[..]
Nee, dit is niet ernstig. Nergens staat dat veiligheidsinstanties haar veiligheid niet meer kunnen garanderen als ze daar heen gaat. Ze besluit gewoon zelf af te haken, want demonstranten.
Tsja.
Het debat was voor de lol verplaatst naar een geheime locatie? Jij denkt dat ze bij De Gelderlander gek zijn?quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 09:28 schreef probeer het volgende:
[..]
Nee, dit is niet ernstig. Nergens staat dat veiligheidsinstanties haar veiligheid niet meer kunnen garanderen als ze daar heen gaat. Nergens staat iets over enige (gerichte) bedreigingen. Ze besluit gewoon zelf af te haken puur en alleen op basis van haar eigen gevoel, "want demonstranten".
Tsja.
Demonstreren mag gewoon.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 09:42 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het debat was voor de lol verplaatst naar een geheime locatie? Jij denkt dat ze bij De Gelderlander gek zijn?
En zelfs al heeft een volksvertegenwoordiger (in haar geval op basis van eerdere ervaringen, plus de stroom aan bedreigingen die ze online krijgt, ze heeft wel eens een bloemlezing daaruit gegeven) alleen maar het gevoel dat ze ergens niet veilig is, dan is dat nog zeer ernstig. De democratie wordt hier gewoon afgebroken waar we bij staan. Als je het met iemand niet eens bent: ga in debat. Dat leer je normaal gesproken op een universiteit. En daar was dit juist het perfecte moment voor, voor de verplaatsing. De bedoeling was dat studenten in gesprek konden gaan met de politici. Als je dan enigszins op een universiteit hoort, zou Van der Plas op inhoud onderuit halen in een debat niet zo moeilijk moeten zijn.
Maar nee hoor, die malloten gaan demonstreren tegen de komst van een volksvertegenwoordiger. Alleen dat dat bij mensen op komt is al ernstig.
Niemand zegt dat het verboden is, maar demonstreren tegen de komst van een volksvertegenwoordiger ipv debatteren met die volksvertegenwoordiger is wel gewoon enorm idioot gedrag. Dan pas je in elk geval qua denkniveau niet op een universiteit.quote:
Nu krijg je vast allerlei opmerkingen waarom dat niet vergelijkbaar is.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 09:47 schreef Hanca het volgende:
Ik merk ook een enorm dubbele standaard. Toen Kaag vanwege bedreigingen stopte met de politiek was dat een enorm dieptepunt, als Van der Plas ergens niet heen kan vanwege bedreigingen stelt ze zich aan en probeert ze politiek munt te slaan uit 'wat demonstranten'. Hoe hypocriet kunnen mensen zijn?
Klopt. Als je in de bres springt voor tractorterroristen moet je niet verbaasd zijn dat daar een keer een brandbom op gaat. Valt me nog mee dat dat niet al is gebeurd. Dit is kennelijk de manier hoe er tegenwoordig wordt gecommuniceerd. Koekje van eigen deeg voor rechts.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 09:47 schreef Hanca het volgende:
Ik merk ook een enorm dubbele standaard. Toen Kaag vanwege bedreigingen stopte met de politiek was dat een enorm dieptepunt, als Van der Plas ergens niet heen kan vanwege bedreigingen stelt ze zich aan en probeert ze politiek munt te slaan uit 'wat demonstranten'. Hoe hypocriet kunnen mensen zijn?
Over extreem rechts hoor ik je anders nooit. Hebben we toch iets meer last van. Dubbele standaard. Van mij mag er inderdaad een brandbom op tractoren als ze nog een keer zo'n optocht organiseren. Daar vragen ze zelf om met hun intimidatie, brandstichting en bezetting van snelwegen.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 09:48 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
in jouw reactie keur je het in ieder geval goed. Matig
Ga het lekker goedpraten, joh. Lekker de democratieslopers aanmoedigen.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 09:49 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Klopt. Als je in de bres springt voor tractorterroristen moet je niet verbaasd zijn dat daar een keer een brandbom op gaat. Valt me nog mee dat dat niet al is gebeurd. Dit is kennelijk de manier hoe er tegenwoordig wordt gecommuniceerd. Koekje van eigen deeg voor rechts.
Ik zou hier heel erg mee oppassen.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 09:49 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Klopt. Als je in de bres springt voor tractorterroristen moet je niet verbaasd zijn dat daar een keer een brandbom op gaat. Valt me nog mee dat dat niet al is gebeurd. Dit is kennelijk de manier hoe er tegenwoordig wordt gecommuniceerd. Koekje van eigen deeg voor rechts.
Nogmaals, ik moedig niets aan en praat het ook niet goed. Extreemrechts vraagt hier zelf om door hun eigen gedrag.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 09:51 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ga het lekker goedpraten, joh. Lekker de democratieslopers aanmoedigen.
Wordt van der Plas bedreigd dan? Volgens mij laat ze zich hier toch alleen weerhouden door demonstranten, en niet persé vanwege bedreigingen?quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 09:47 schreef Hanca het volgende:
ik veroordeel beide. Heb al vaker aangegeven dat dat links is goed, rechts is slechts en andersom heel vermoeiend isquote:Op dinsdag 7 oktober 2025 09:50 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Over extreem rechts hoor ik je anders nooit. Hebben we toch iets meer last van. Dubbele standaard. Van mij mag er inderdaad een brandbom op tractoren als ze nog een keer zo'n optocht organiseren. Daar vragen ze zelf om met hun intimidatie, brandstichting en bezetting van snelwegen.
met je laatste zin praat je het aardig goed hoorquote:Op dinsdag 7 oktober 2025 09:53 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Nogmaals, ik moedig niets aan en praat het ook niet goed. Extreemrechts vraagt hier zelf om door hun eigen gedrag.
Het debat is verplaatst op basis van Caroline's gevoel.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 09:42 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het debat was voor de lol verplaatst naar een geheime locatie? Jij denkt dat ze bij De Gelderlander gek zijn?
Nergens ook maar één woord over daadwerkelijk gevaar of bedreiging.quote:Van der Plas is een van de lijsttrekkers die voorafgaand aan de verkiezingen in gesprek zou gaan met journalisten van De Gelderlander en studenten van de Radboud Universiteit. Omdat Van der Plas zich niet veilig voelt op de campus, is al in een vroeg stadium besloten het gesprek op de redactie van De Gelderlander te houden. Ook is er geen grote ruchtbaarheid aan het bezoek gegeven.
Als ze alleen maar het gevoel heeft ergens niet veilig te zijn, zonder dat daarvoor enige daadwerkelijke aanwijzingen zijn, dan ligt dat helemaal bij haar zelf.quote:En zelfs al heeft een volksvertegenwoordiger (in haar geval op basis van eerdere ervaringen, plus de stroom aan bedreigingen die ze online krijgt, ze heeft wel eens een bloemlezing daaruit gegeven) alleen maar het gevoel dat ze ergens niet veilig is, dan is dat nog zeer ernstig.
Lol. Nee. Een demonstratie doet op geen enkele manier afbraak aan de democratie. Die versterkt die juist.quote:De democratie wordt hier gewoon afgebroken waar we bij staan.
Of demonstreer. Dat mag gewoon he Hanca. Het is een prima legitieme manier om je onvrede te uiten.quote:Als je het met iemand niet eens bent: ga in debat.
En Caroline wil dat blijkbaar niet meer.quote:Dat leer je normaal gesproken op een universiteit. En daar was dit juist het perfecte moment voor, voor de verplaatsing. De bedoeling was dat studenten in gesprek konden gaan met de politici.
Daarvoor is een middelbare school diploma ook wel genoeg.quote:Als je dan enigszins op een universiteit hoort, zou Van der Plas op inhoud onderuit halen in een debat niet zo moeilijk moeten zijn.
Want demonstreren is nu opeens slecht ofzo? Iets wat mensen malloten maakt?quote:Maar nee hoor, die malloten gaan demonstreren tegen de komst van een volksvertegenwoordiger. Alleen dat dat bij mensen op komt is al ernstig.
Welke bedreigingen? Er staat niets over bedreigingen. Waar lees jij dat?quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 09:47 schreef Hanca het volgende:
Niemand vraagt er om bedreigd te worden. Dat allereerst.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 09:53 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Nogmaals, ik moedig niets aan en praat het ook niet goed. Extreemrechts vraagt hier zelf om door hun eigen gedrag.
Demonstreren tegen de komst van een volksvertegenwoordiger is niets nieuws onder de zon. Gebeurt al sinds we volksvertegenwoordigers hebben.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 09:49 schreef Hanca het volgende:
[..]
Niemand zegt dat het verboden is, maar demonstreren tegen de komst van een volksvertegenwoordiger ipv debatteren met die volksvertegenwoordiger is wel gewoon enorm idioot gedrag. Dan pas je in elk geval qua denkniveau niet op een universiteit.
Demonstreren tegen de komst van een volksvertegenwoordiger bij een politiek debat is inderdaad zeer slecht. Dan ben je echt tegen de democratie.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 09:56 schreef probeer het volgende:
[..]
Want demonstreren is nu opeens slecht ofzo? Iets wat mensen malloten maakt?
En is al sinds het begin fout, maar loopt tegenwoordig extreem uit de hand.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 09:58 schreef probeer het volgende:
[..]
Demonstreren tegen de komst van een volksvertegenwoordiger is niets nieuws onder de zon. Gebeurt al sinds we volksvertegenwoordigers hebben.
Daar was de BBB zelf, met de aanval op RvS, al hard mee bezig, zoals te zien was bij Buitenhof afgelopen zondag. En we moeten ook het gekrijs over "linkse rechters" natuurlijk niet vergeten.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 09:42 schreef Hanca het volgende:
[..]
En zelfs al heeft een volksvertegenwoordiger (in haar geval op basis van eerdere ervaringen, plus de stroom aan bedreigingen die ze online krijgt, ze heeft wel eens een bloemlezing daaruit gegeven) alleen maar het gevoel dat ze ergens niet veilig is, dan is dat nog zeer ernstig. De democratie wordt hier gewoon afgebroken waar we bij staan. Als je het met iemand niet eens bent: ga in debat. Dat leer je normaal gesproken op een universiteit. En daar was dit juist het perfecte moment voor, voor de verplaatsing. De bedoeling was dat studenten in gesprek konden gaan met de politici. Als je dan enigszins op een universiteit hoort, zou Van der Plas op inhoud onderuit halen in een debat niet zo moeilijk moeten zijn.
Maar nee hoor, die malloten gaan demonstreren tegen de komst van een volksvertegenwoordiger. Alleen dat dat bij mensen op komt is al ernstig.
Als Van der Plas daadwerkelijk bedreigd wordt en daarom niet komt is dat volledig hetzelfde als bij ieder andere politicus en dus nooit acceptabel.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 09:47 schreef Hanca het volgende:
Dan begrijp jij niet hoe onze taal in elkaar zit.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 09:55 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
met je laatste zin praat je het aardig goed hoor
En hoe werkt dat dan? Als volksvertegenwoordiger mag je de grootste onzin ooit roepen, maar wanneer er dan mensen zijn die "uiten dat ze haar liever niet langs zien komen" dan is dát opeens schadelijk?quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 09:58 schreef Hanca het volgende:
[..]
Demonstreren tegen de komst van een volksvertegenwoordiger bij een politiek debat is inderdaad zeer slecht. Dan ben je echt tegen de democratie.
Van der Plas heeft een aantal keer een bloemlezing gegeven en ook wel eens journalisten mee laten kijken in haar inboxen, die wordt zeer regelmatig bedreigd ja. Al jaren: https://nos.nl/artikel/24(...)antasting-rechtstaatquote:Op dinsdag 7 oktober 2025 09:54 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Wordt van der Plas bedreigd dan? Volgens mij laat ze zich hier toch alleen weerhouden door demonstranten, en niet persé vanwege bedreigingen?
Ze gebruikt dit vooral goed om de slachtofferkaart te kunnen spelen volgens mij.
Áls, ja.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 10:01 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Als Van der Plas daadwerkelijk bedreigd wordt en daarom niet komt is dat volledig hetzelfde als bij ieder andere politicus en dus nooit acceptabel.
Zou het voor je mening uitmaken als blijkt dat ze wel degelijk bedreigd werd?quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 10:03 schreef probeer het volgende:
[..]
Áls, ja.
En zelfs dan, is dat te wijten aan de bedreigers, en niet aan alle demonstranten.
Met een demonstratie laten merken dat een deel van de gekozen volksvertegenwoordigers ongewenst is, is totaal ondemocratisch inderdaad. Zeker als je ze wil uitsluiten uit een politiek debat.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 10:02 schreef probeer het volgende:
[..]
En hoe werkt dat dan? Als volksvertegenwoordiger mag je de grootste onzin ooit roepen, maar wanneer er dan mensen zijn die "uiten dat ze haar liever niet langs zien komen" dan is dát opeens schadelijk?
Kom nou zeg. Wat een onzin.
https://time.com/7317530/(...)tate-visit-protests/
Oooh, boehoe, wat een slopers van de democratie zeg!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |