abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218957608
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 09:34 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Waar moedig ik dit aan dan?
in jouw reactie keur je het in ieder geval goed. Matig :)
pi_218957610
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 09:47 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Demonstreren mag gewoon.
Niemand zegt dat het verboden is, maar demonstreren tegen de komst van een volksvertegenwoordiger ipv debatteren met die volksvertegenwoordiger is wel gewoon enorm idioot gedrag. Dan pas je in elk geval qua denkniveau niet op een universiteit.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_218957611
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 09:47 schreef Hanca het volgende:
Ik merk ook een enorm dubbele standaard. Toen Kaag vanwege bedreigingen stopte met de politiek was dat een enorm dieptepunt, als Van der Plas ergens niet heen kan vanwege bedreigingen stelt ze zich aan en probeert ze politiek munt te slaan uit 'wat demonstranten'. Hoe hypocriet kunnen mensen zijn?
Nu krijg je vast allerlei opmerkingen waarom dat niet vergelijkbaar is.
Leer mij de mensen hier kennen.
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 09:49:48 #79
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_218957613
quote:
Ik merk ook een enorm dubbele standaard. Toen Kaag vanwege bedreigingen stopte met de politiek was dat een enorm dieptepunt, als Van der Plas ergens niet heen kan vanwege bedreigingen stelt ze zich aan en probeert ze politiek munt te slaan uit 'wat demonstranten'. Hoe hypocriet kunnen mensen zijn?
Klopt. Als je in de bres springt voor tractorterroristen moet je niet verbaasd zijn dat daar een keer een brandbom op gaat. Valt me nog mee dat dat niet al is gebeurd. Dit is kennelijk de manier hoe er tegenwoordig wordt gecommuniceerd. Koekje van eigen deeg voor rechts.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 09:50:30 #80
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_218957620
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 09:48 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
in jouw reactie keur je het in ieder geval goed. Matig :)
Over extreem rechts hoor ik je anders nooit. Hebben we toch iets meer last van. Dubbele standaard. Van mij mag er inderdaad een brandbom op tractoren als ze nog een keer zo'n optocht organiseren. Daar vragen ze zelf om met hun intimidatie, brandstichting en bezetting van snelwegen.
pi_218957630
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 09:49 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Klopt. Als je in de bres springt voor tractorterroristen moet je niet verbaasd zijn dat daar een keer een brandbom op gaat. Valt me nog mee dat dat niet al is gebeurd. Dit is kennelijk de manier hoe er tegenwoordig wordt gecommuniceerd. Koekje van eigen deeg voor rechts.
Ga het lekker goedpraten, joh. Lekker de democratieslopers aanmoedigen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_218957635
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 09:49 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Ik zou hier heel erg mee oppassen.

Wat voor een land je wenst.
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 09:53:44 #83
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_218957640
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 09:51 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ga het lekker goedpraten, joh. Lekker de democratieslopers aanmoedigen.
Nogmaals, ik moedig niets aan en praat het ook niet goed. Extreemrechts vraagt hier zelf om door hun eigen gedrag.
pi_218957641
quote:
Wordt van der Plas bedreigd dan? Volgens mij laat ze zich hier toch alleen weerhouden door demonstranten, en niet persé vanwege bedreigingen?

Ze gebruikt dit vooral goed om de slachtofferkaart te kunnen spelen volgens mij.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_218957644
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 09:50 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Over extreem rechts hoor ik je anders nooit. Hebben we toch iets meer last van. Dubbele standaard. Van mij mag er inderdaad een brandbom op tractoren als ze nog een keer zo'n optocht organiseren. Daar vragen ze zelf om met hun intimidatie, brandstichting en bezetting van snelwegen.
ik veroordeel beide. Heb al vaker aangegeven dat dat links is goed, rechts is slechts en andersom heel vermoeiend is :)
pi_218957648
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 09:53 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Nogmaals, ik moedig niets aan en praat het ook niet goed. Extreemrechts vraagt hier zelf om door hun eigen gedrag.
met je laatste zin praat je het aardig goed hoor :')
pi_218957651
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 09:42 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het debat was voor de lol verplaatst naar een geheime locatie? Jij denkt dat ze bij De Gelderlander gek zijn?
Het debat is verplaatst op basis van Caroline's gevoel.

quote:
Van der Plas is een van de lijsttrekkers die voorafgaand aan de verkiezingen in gesprek zou gaan met journalisten van De Gelderlander en studenten van de Radboud Universiteit. Omdat Van der Plas zich niet veilig voelt op de campus, is al in een vroeg stadium besloten het gesprek op de redactie van De Gelderlander te houden. Ook is er geen grote ruchtbaarheid aan het bezoek gegeven.
Nergens ook maar één woord over daadwerkelijk gevaar of bedreiging.

quote:
En zelfs al heeft een volksvertegenwoordiger (in haar geval op basis van eerdere ervaringen, plus de stroom aan bedreigingen die ze online krijgt, ze heeft wel eens een bloemlezing daaruit gegeven) alleen maar het gevoel dat ze ergens niet veilig is, dan is dat nog zeer ernstig.
Als ze alleen maar het gevoel heeft ergens niet veilig te zijn, zonder dat daarvoor enige daadwerkelijke aanwijzingen zijn, dan ligt dat helemaal bij haar zelf.

quote:
De democratie wordt hier gewoon afgebroken waar we bij staan.
Lol. Nee. Een demonstratie doet op geen enkele manier afbraak aan de democratie. Die versterkt die juist.

quote:
Als je het met iemand niet eens bent: ga in debat.
Of demonstreer. Dat mag gewoon he Hanca. Het is een prima legitieme manier om je onvrede te uiten.

quote:
Dat leer je normaal gesproken op een universiteit. En daar was dit juist het perfecte moment voor, voor de verplaatsing. De bedoeling was dat studenten in gesprek konden gaan met de politici.
En Caroline wil dat blijkbaar niet meer.

quote:
Als je dan enigszins op een universiteit hoort, zou Van der Plas op inhoud onderuit halen in een debat niet zo moeilijk moeten zijn.
Daarvoor is een middelbare school diploma ook wel genoeg.

quote:
Maar nee hoor, die malloten gaan demonstreren tegen de komst van een volksvertegenwoordiger. Alleen dat dat bij mensen op komt is al ernstig.
Want demonstreren is nu opeens slecht ofzo? Iets wat mensen malloten maakt?
"Pools are perfect for holding water"
pi_218957653
quote:
Welke bedreigingen? Er staat niets over bedreigingen. Waar lees jij dat?
pi_218957655
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 09:53 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Niemand vraagt er om bedreigd te worden. Dat allereerst.

Ik sta inhoudelijk misschien wel het verst van iedereen hier af van BBB, als bewuste veganist die al jaren de problemen van de landbouw aan kaart. Maar dan pak je deze gelegenheid toch aan om met haar in gesprek te gaan?

En ze is een verkozen volksvertegenwoordiger, dat heeft een betekenis. Dan moet ze gewoon welkom zijn op die universiteit, zeker als daar een politiek debat wordt georganiseerd. Als volksvertegenwoordigers alleen welkom zijn als ze jouw mening delen, ben je vergelijkbaar met de leiding in Georgië, of met Poetin.
pi_218957661
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 09:49 schreef Hanca het volgende:

[..]
Niemand zegt dat het verboden is, maar demonstreren tegen de komst van een volksvertegenwoordiger ipv debatteren met die volksvertegenwoordiger is wel gewoon enorm idioot gedrag. Dan pas je in elk geval qua denkniveau niet op een universiteit.
Demonstreren tegen de komst van een volksvertegenwoordiger is niets nieuws onder de zon. Gebeurt al sinds we volksvertegenwoordigers hebben.
pi_218957662
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 09:56 schreef probeer het volgende:

[..]

Want demonstreren is nu opeens slecht ofzo? Iets wat mensen malloten maakt?
Demonstreren tegen de komst van een volksvertegenwoordiger bij een politiek debat is inderdaad zeer slecht. Dan ben je echt tegen de democratie.
pi_218957665
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 09:58 schreef probeer het volgende:

[..]
Demonstreren tegen de komst van een volksvertegenwoordiger is niets nieuws onder de zon. Gebeurt al sinds we volksvertegenwoordigers hebben.
En is al sinds het begin fout, maar loopt tegenwoordig extreem uit de hand.
pi_218957666
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 09:42 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het debat was voor de lol verplaatst naar een geheime locatie? Jij denkt dat ze bij De Gelderlander gek zijn?

En zelfs al heeft een volksvertegenwoordiger (in haar geval op basis van eerdere ervaringen, plus de stroom aan bedreigingen die ze online krijgt, ze heeft wel eens een bloemlezing daaruit gegeven) alleen maar het gevoel dat ze ergens niet veilig is, dan is dat nog zeer ernstig. De democratie wordt hier gewoon afgebroken waar we bij staan. Als je het met iemand niet eens bent: ga in debat. Dat leer je normaal gesproken op een universiteit. En daar was dit juist het perfecte moment voor, voor de verplaatsing. De bedoeling was dat studenten in gesprek konden gaan met de politici. Als je dan enigszins op een universiteit hoort, zou Van der Plas op inhoud onderuit halen in een debat niet zo moeilijk moeten zijn.

Maar nee hoor, die malloten gaan demonstreren tegen de komst van een volksvertegenwoordiger. Alleen dat dat bij mensen op komt is al ernstig.
Daar was de BBB zelf, met de aanval op RvS, al hard mee bezig, zoals te zien was bij Buitenhof afgelopen zondag. En we moeten ook het gekrijs over "linkse rechters" natuurlijk niet vergeten.

Wat onverlet laat dat zo'n Pettit de democratie meer kwaad dan goed doet met zo'n actie.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_218957672
quote:
Als Van der Plas daadwerkelijk bedreigd wordt en daarom niet komt is dat volledig hetzelfde als bij ieder andere politicus en dus nooit acceptabel.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 10:01:51 #95
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_218957673
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 09:55 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
met je laatste zin praat je het aardig goed hoor :')
Dan begrijp jij niet hoe onze taal in elkaar zit.
pi_218957676
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 09:58 schreef Hanca het volgende:

[..]
Demonstreren tegen de komst van een volksvertegenwoordiger bij een politiek debat is inderdaad zeer slecht. Dan ben je echt tegen de democratie.
En hoe werkt dat dan? Als volksvertegenwoordiger mag je de grootste onzin ooit roepen, maar wanneer er dan mensen zijn die "uiten dat ze haar liever niet langs zien komen" dan is dát opeens schadelijk?

Kom nou zeg. Wat een onzin.

https://time.com/7317530/(...)tate-visit-protests/

Oooh, boehoe, wat een slopers van de democratie zeg!
pi_218957677
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 09:54 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Wordt van der Plas bedreigd dan? Volgens mij laat ze zich hier toch alleen weerhouden door demonstranten, en niet persé vanwege bedreigingen?

Ze gebruikt dit vooral goed om de slachtofferkaart te kunnen spelen volgens mij.
Van der Plas heeft een aantal keer een bloemlezing gegeven en ook wel eens journalisten mee laten kijken in haar inboxen, die wordt zeer regelmatig bedreigd ja. Al jaren: https://nos.nl/artikel/24(...)antasting-rechtstaat

Bergkamp wist tenminste nog te melden wat dat is: een aantasting van de rechtstaat.
pi_218957684
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 10:01 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Als Van der Plas daadwerkelijk bedreigd wordt en daarom niet komt is dat volledig hetzelfde als bij ieder andere politicus en dus nooit acceptabel.
Áls, ja.

En zelfs dan, is dat te wijten aan de bedreigers, en niet aan elke demonstrant.
  Moderator dinsdag 7 oktober 2025 @ 10:05:26 #99
236264 crew  capricia
pi_218957697
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 10:03 schreef probeer het volgende:

[..]
Áls, ja.

En zelfs dan, is dat te wijten aan de bedreigers, en niet aan alle demonstranten.
Zou het voor je mening uitmaken als blijkt dat ze wel degelijk bedreigd werd?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_218957699
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 10:02 schreef probeer het volgende:

[..]
En hoe werkt dat dan? Als volksvertegenwoordiger mag je de grootste onzin ooit roepen, maar wanneer er dan mensen zijn die "uiten dat ze haar liever niet langs zien komen" dan is dát opeens schadelijk?

Kom nou zeg. Wat een onzin.

https://time.com/7317530/(...)tate-visit-protests/

Oooh, boehoe, wat een slopers van de democratie zeg!
Met een demonstratie laten merken dat een deel van de gekozen volksvertegenwoordigers ongewenst is, is totaal ondemocratisch inderdaad. Zeker als je ze wil uitsluiten uit een politiek debat.

Wat is het verschil dan nog met Georgië en Rusland, waar aan dergelijke debatten alleen mensen met de 'goede mening' mee mogen doen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')