Ik heb het liefst niemand uit de Arib-Bergkamp periode en als het even kan ook niemand van GL-PvdA of D66.quote:Op maandag 6 oktober 2025 21:28 schreef -XOR- het volgende:
Hopelijk blijft het Bosma, de voordelen overschaduwen de nadelen wat mij betreft.
Ze overdreef weer eens.quote:Op maandag 6 oktober 2025 21:40 schreef Mikeytt het volgende:
Maar Nederland gaat KAPOT!!!!!!!!! want Caroline mocht geen sigaretten kopen
[ x ]
Beginnen met een explosie is altijd mooi.quote:
De Hond en Van der Plas maken mooie sluikreclame voor de tabaksindustrie hier.quote:Op maandag 6 oktober 2025 21:40 schreef Mikeytt het volgende:
Ah ja.
Onderwijs verslechterd.
Zorg uitgehold.
Boodschappen duurder dan ooit.
Woningen amper te betalen.
[ x ]
Ze overdrijft, maar het slaat nergens op dat je altijd een ID moeten laten zien. Alsof vd Plas jonger dan 18 lijkt.quote:Op maandag 6 oktober 2025 21:40 schreef Mikeytt het volgende:
Ah ja.
Onderwijs verslechterd.
Zorg uitgehold.
Boodschappen duurder dan ooit.
Woningen amper te betalen.
[ x ]
quote:Op maandag 6 oktober 2025 21:57 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ze overdreef weer eens.
Maar het is een onzinnig regeltje...
Komt gewoon vanuit de bedrijven. Is een stuk handiger voor de werknemers om gewoon een standaardregel in te voeren.quote:Op maandag 6 oktober 2025 22:05 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ze overdrijft, maar het slaat nergens op dat je altijd een ID moeten laten zien. Alsof vd Plas jonger dan 18 lijkt.
In die zin is het wel typisch dat iedereen maar moet "lijden" omdat het eea niet goed gaat.
Ja, niet dus. Waar je eerst alleen gedoe kreeg met proleten van rond de 25 kunnen ze nu op iedere leeftijd ontploffen omdat ze vanwege wat bureaucratie hun kankerstaafjes niet mogen kopen. Dit werkt contraproductief. En geloof me, ik spreek uit ervaring.quote:
Het scheelt juist geen agressie. En die regels worden ze opgelegd hé? De boetes zijn bizar hoog, we zetten mystery guests in..nee dit is gewoon weer het gevolg van het ouderwetse "hard aanpakken"quote:Op maandag 6 oktober 2025 22:12 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
[..]
Komt gewoon vanuit de bedrijven. Is een stuk handiger voor de werknemers om gewoon een standaardregel in te voeren.
Tuurlijk kan je zien of een 60-jarige ouder is dan 18, maar zo'n grens is gewoon heel moeilijk te trekken. Als je gewoon dezelfde regel hebt voor iedereen, dan is dat een stuk fijner voor de werknemers. Scheelt ook heel wat agressie.
quote:Op maandag 6 oktober 2025 22:05 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ze overdrijft, maar het slaat nergens op dat je altijd een ID moeten laten zien. Alsof vd Plas jonger dan 18 lijkt.
In die zin is het wel typisch dat iedereen maar moet "lijden" omdat het eea niet goed gaat.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een breed gedragen invoering
Ik snap het overigens wel. Het was bedoeld om twijfel weg te nemen in groepen met leden onder en boven de 18 waaraan je het niet kan zien. Het heeft ook wel wat geholpen in vermindering van tabaks en alcoholconsumptie. Maar ja, het leverde ook weleens situaties op dat iemand die altijd jonger lijkt altijd om de ID wordt gevraagd. En om die discriminatie tegen te gaan, net als met controle zelfscan zijn er winkeliers die meer tot altijd ID controle aan iedereen vragen.
Die ontploffen omdat de regelgeving simpelweg niet duidelijk is. Iedereen die jonger dan 25 lijkt wordt gecontroleerd, maar dat is heel afhankelijk van de werknemer. Iemand die maandenlang peuken koopt zonder enige problemen als jong uitziende 28 jarige kan ineens wel in een situatie komen waarin die ineens wel een ID moet laten zien die die niet bij heeft.quote:Op maandag 6 oktober 2025 22:14 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja, niet dus. Waar je eerst alleen gedoe kreeg met proleten van rond de 25 kunnen ze nu op iedere leeftijd ontploffen omdat ze vanwege wat bureaucratie hun kankerstaafjes niet mogen kopen. Dit werkt contraproductief. En geloof me, ik spreek uit ervaring.
Je kunt het nog drie keer op dezelfde manier herhalen, maakt mij verder niet uit, maar dit is gewoon echt niet hoe het in de praktijk werkt. Ook als ze op de kantoren van de BOVAG denken van wel.quote:Op maandag 6 oktober 2025 22:17 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Die ontploffen omdat de regelgeving simpelweg niet duidelijk is. Iedereen die jonger dan 25 lijkt wordt gecontroleerd, maar dat is heel afhankelijk van de werknemer. Iemand die maandenlang peuken koopt zonder enige problemen als jong uitziende 28 jarige kan ineens wel in een situatie komen waarin die ineens wel een ID moet laten zien die die niet bij heeft.
Op deze manier is de regel bij iedereen duidelijk en weet een ieder dat alle werknemers verplicht een ID check moeten doen en er dus geen ruimte is voor twijfel. De argumentatie van BOVAG is ook dat de agressie een reden is.
Het is toch ook grote bullshit. Wat was er mis met zeg tot 25 controleren.quote:Op maandag 6 oktober 2025 22:17 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Die ontploffen omdat de regelgeving simpelweg niet duidelijk is. Iedereen die jonger dan 25 lijkt wordt gecontroleerd, maar dat is heel afhankelijk van de werknemer. Iemand die maandenlang peuken koopt zonder enige problemen als jong uitziende 28 jarige kan ineens wel in een situatie komen waarin die ineens wel een ID moet laten zien die die niet bij heeft.
Op deze manier is de regel bij iedereen duidelijk en weet een ieder dat alle werknemers verplicht een ID check moeten doen en er dus geen ruimte is voor twijfel. De argumentatie van BOVAG is ook dat de agressie een reden is.
Ik denk juist wel dat je hierdoor minder agressie krijgt. Iedereen gelijk en de bediende volgt een duidelijke regel. Terwijl een 28 jarige die er 23 uit ziet onder de oude regels onterecht geen sigaretten mee kreeg zonder ID, kan die nu van te voren weten dat je een ID mee moet nemen.quote:Op maandag 6 oktober 2025 22:29 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Het is toch ook grote bullshit. Wat was er mis met zeg tot 25 controleren.
Herkennen dat van der Plas boven de 18 is moet toch zelfs voor de domste cassier wel te doen zijn.
En welk probleem lost het op?
Je moet in zo'n situatie natuurlijk nooit agressief worden maar ik snap best dat iemand met een slechte dag een keer bij zoiets zegt wat een teringzooi is dit nou weer. Het klinkt ook bijna als een plot uit een slechte film, bejaarde die geen peuken of drank mag kopen want geen ID
Dit is precies het type nodeloze regelgeving waar ik me wel kan vinden in het rechtse standpunt dat het wel wat minder mag.
Agressie kan de reden niet zijn. Je vergroot de groep die boos kan worden over het niet bijhebben van ID gigantisch. Dat er dan een duidelijke regel is kan dat nooit compenseren. Wat nu heb je misschien ruzie met mannen tussen de 18 en 25. Met die nieuwe regelgeving heb je potentieel ruzie met elke volwassen klant hierover. Naar een bullshitregel wijzen met de boodschap iedereen heeft hier last van zal ook niet super deescaleren.
En die vallen blijkbaar momenteel alleen in Gaza wat ik zie qua marsen en protesten.quote:Op maandag 6 oktober 2025 20:07 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ik vind dat we altijd solidair moeten zijn met slachtoffers wereldwijd. Toen Engeland Ierland liet stikken was het een Ottomaanse Sultan die Ierland hielp en mede daarom zijn de Ieren in de breedte het meest vocaal over steun aan Gaza.
Caroline heeft het maar zwaar, niets te roken en nu wil Links haar ook nog eens vermoorden in Nijmegen.quote:Op maandag 6 oktober 2025 22:33 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik denk juist wel dat je hierdoor minder agressie krijgt. Iedereen gelijk en de bediende volgt een duidelijke regel. Terwijl een 28 jarige die er 23 uit ziet onder de oude regels onterecht geen sigaretten mee kreeg zonder ID, kan die nu van te voren weten dat je een ID mee moet nemen.
Sowieso is het op zak hebben van zo'n ding verplicht, dus wat is het probleem? Van der Plas overtrad gewoon de wet door niks bij zich te hebben.
Ja, vergeleken met de verstokte roker is een palliewappie of een extreemrechtser een aaibaar persoon.quote:Op maandag 6 oktober 2025 22:14 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja, niet dus. Waar je eerst alleen gedoe kreeg met proleten van rond de 25 kunnen ze nu op iedere leeftijd ontploffen omdat ze vanwege wat bureaucratie hun kankerstaafjes niet mogen kopen. Dit werkt contraproductief. En geloof me, ik spreek uit ervaring.
Dat gaat om dit: https://www.gelderlander.(...)er-zegt-af~afa59caf/quote:Op maandag 6 oktober 2025 22:35 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Caroline heeft het maar zwaar, niets te roken en nu wil Links haar ook nog eens vermoorden in Nijmegen.
Dat is het enige conflict waar wij het actief ondersteunen.quote:Op maandag 6 oktober 2025 22:34 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
En die vallen blijkbaar momenteel alleen in Gaza wat ik zie qua marsen en protesten.
Dat is een hele andere discussie. Als oplossing voor het probleem 'agressie aan de kassa' werkt deze 'oplossing' contraproductief.quote:Op maandag 6 oktober 2025 22:33 schreef Hanca het volgende:
Sowieso is het op zak hebben van zo'n ding verplicht, dus wat is het probleem? Van der Plas overtrad gewoon de wet door niks bij zich te hebben. Vind het eigenlijk niet normaal dat een Kamerlid zo losjes met de wet om gaat en dat openlijk toe geeft.
Als zelfs Carolientje al bedreigingen krijgt weet je dat Links compleet overspannen en hysterisch in de maatschappij staat door de verre oorlog tegen het terrorisme van Hamas.quote:Op maandag 6 oktober 2025 22:38 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat gaat om dit: https://www.gelderlander.(...)er-zegt-af~afa59caf/
Dat is uiteraard ernstig, een volksvertegenwoordiger die niet overal kan komen is schandalig, wat voor mening die volksvertegenwoordiger ook heeft.
Volgens mij steunen wij Oeganda veel meer dan Israël, momenteel.quote:Op maandag 6 oktober 2025 22:38 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Dat is het enige conflict waar wij het actief ondersteunen.
Al die partijen doen hun ding beter dan de vvd, waarom zou je dan in godsnaam verder borduren op een tactiek die je vooral zetels heeft gekost?quote:Op maandag 6 oktober 2025 20:14 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Rechtse kiezers werven... van PVV , JA21 en CDA door afzetten tegen GL/PvdA.
Eens hoor, maar ik heb bij Caroline wel een beetje het idee dat het allemaal een tandje wordt aangedikt als het in haar voordeel kan uitpakken. Ik sluit niet uit dat ze met haar spindoctors heeft bedacht dat dit zo'n situatie is waarbij de slachtofferrol haar meer kan opleveren dan daadwerkelijk de Gelderlander bezoekenquote:Op maandag 6 oktober 2025 22:38 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat gaat om dit: https://www.gelderlander.(...)er-zegt-af~afa59caf/
Dat is uiteraard ernstig, een volksvertegenwoordiger die niet overal kan komen is schandalig, wat voor mening die volksvertegenwoordiger ook heeft.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |