abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218953950
quote:
1s.gif Op maandag 6 oktober 2025 19:23 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Sprak vandaag een vrij trouwe VVD stemmer die dit jaar D66 overweegt.

De VVD heeft gewoon geen klinkend verhaal. Het heeft z'n vingers aan het bedorven Amerika verbrandt.

Het positieve vind ik dat, als we de partijen even negeren die nog krampachtig aan de VS hangen, langzaam weer terug naar het Rijnlandmodel lijken te willen gaan en die hele Amerikaanse troep achter ons laten inclusief de spindoctors.

Uiteraard zijn er nog adviseurs, maar de hele kant van de trucjes is aan het verdwijnen en de inhoud gaat weer tellen. Iedereen die geen plan heeft (goed of slecht) doet er met de tijd minder toe.

Nu de polls nog afschaffen.
Mijn observatie is eigenlijk dat nu pas pijnlijk duidelijk wordt hoe het electorale succes van de VVD op Rutte gebaseerd was. Hij is weg en er is geen enkel verhaal.

Rutte en zijn kliekje hebben de VVD omgetoverd in een big tent om vooral zo veel mogelijk stemmen te harken. De tegenstanders waren versplinterd over 17 partijen, de voorstanders stemden VVD. Dat is helemaal weggevallen en er is niemand om de premiersbonus op te strijken.
pi_218954062
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2025 18:52 schreef Hanca het volgende:

[..]
Inderdaad, een 'de campagne moet eigenlijk nog beginnen, de VVD heeft een sterk verhaal en kan alles nog omdraaien' lijkt me logischer. Maar dat zal 90% wel gezegd hebben, die worden niet geciteerd. Als je genoeg mensen belt heb je vanzelf een smeuïg, desnoods uit de context gerukt of in de mond gelegd, citaat.
Het is toch min of meer wat iedereen hier ook al zegt/denkt.
pi_218954112
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2025 19:39 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Het is toch min of meer wat iedereen hier ook al zegt/denkt.
Maar de mensen hier hebben een klein bereik en vertegenwoordigen de VVD niet, dat is echt een enorm verschil.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  maandag 6 oktober 2025 @ 19:50:44 #279
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218954293
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2025 10:58 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Jazeker...
Dit was Nederland 5 oktober 2025 te Amsterdam. 250.000 Nederlanders bijeen
Peilingen zeggen al maanden dat de Nederlandse bevolking vind dat Nederlandse politiek veel meer moet doen .
Natuurlijk zijn er mensen die te weinig empathisch vermogen hebben.... en zijn er niet mee eens.

Ik denk dat deze 250.000 Nederlanders jouw desinteresse eng vinden. Wat het ook is.
Niet mijn Nederland...

wil niks met deze hobbyisten te maken hebben.

Sowieso, geen NLse vlag gezien. Snap ik ook, de NLse vlag is natuurlijk een symbool van kolonialisme, racisme en slavernij. Toch?

[ Bericht 4% gewijzigd door EttovanBelgie op 06-10-2025 20:01:47 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 6 oktober 2025 @ 19:51:31 #280
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218954306
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2025 12:15 schreef Frozen-assassin het volgende:
Een demonstratie van 100k, 150k of nu zelfs 250k is natuurlijk geen activistisch gedeelte meer. Dat is gewoon een representatief deel van het volk.

Dat je het er nog niet mee eens bent is een keuze maar het is vreemd om dat af te doen als niets. Daar heeft dit kabinet ook een handje van.
Woke is dan ook al een tijdje buitengewoon representatief. Mijn hemel, alleen al onder collega's... was echt weer een dagje uit met z'n allen, even 'opkomen' voor de goede zaak.

Dat verbaast me totaal niet.

Overigens hebben meer mensen PVV gestemd. En gaan dat weer doen.

Ook een representatief deel van het volk dat je serieus moet nemen?

[ Bericht 7% gewijzigd door EttovanBelgie op 06-10-2025 19:56:50 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218954324
quote:
1s.gif Op maandag 6 oktober 2025 19:32 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Mijn observatie is eigenlijk dat nu pas pijnlijk duidelijk wordt hoe het electorale succes van de VVD op Rutte gebaseerd was. Hij is weg en er is geen enkel verhaal.

Rutte en zijn kliekje hebben de VVD omgetoverd in een big tent om vooral zo veel mogelijk stemmen te harken. De tegenstanders waren versplinterd over 17 partijen, de voorstanders stemden VVD. Dat is helemaal weggevallen en er is niemand om de premiersbonus op te strijken.
Er was na de moord op Fortuyn een sterke roep om verjonging en versnelling. De media-politiek. Want ineens moest er na mensenheugenis aan ervaren oudere krachten (Kok, Bolkestein, Van Mierlo, Borst bijvoorbeeld) verjongd worden. Alles moest net zo hip en energiek als in de mediawereld. Soundbites, spindoctors, Amerikaanse inspiratie, geen moeilijke verhalen.

Rutte en Bos waren toen de beloofde twee talenten in de politiek. Rutte beantwoorde bijna alle mails van burgers en was altijd optimistisch en energiek, Bos deed het ook goed.

Als personage was hij wel succesvol maar de koers is aan hem te danken. Hij was degene ook die hielp om Pvda en Groenlinks op elkaar te zetten waarvan velen nu zeggen dat ze PvdA hadden gestemd of zich mogelijk bij de PvdA hadden aangesloten als Groen Links er niet bij zou zitten, inclusief Dijkhof.

Los van elkaar hadden ze waarschijnlijk beter gepeild. Maar ja.
  maandag 6 oktober 2025 @ 19:53:16 #282
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218954335
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2025 18:34 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Israel is nooit een democratie geweest. Het land is gejat, bewoners zijn verdreven of worden gewelddadig onderdrukt.... Dat heet kolonialisme.
Die terreur nu in Gaza ligt in de lijn van koloniaal denken, land bezetten, kolonies stichte en waarin men de oorspronkelijke bevolking minacht en demoniseert tot veelal terroristen en dus mag men sneller doden.
_O- _O- _O-
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218954452
quote:
1s.gif Op maandag 6 oktober 2025 19:20 schreef Caland het volgende:
[ afbeelding ]

Ik schrik hiervan
Kun je iets meer duiding geven?
pi_218954459
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 6 oktober 2025 @ 20:05:04 #285
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_218954537
Waarom legt de vvd in vredesnaam de nadruk op een centrum rechts kabinet in hun reclamespotjes?

De meeste Nederlanders willen gewoon goede plannen horen waarmee we vooruit kunnen. Goede plannen en zicht op uitvoering hiervan.

Geen idee wat de vvd nog wil uitstralen, maar voorlopig is het vooral nog meer van dezelfde ellende.
pi_218954588
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2025 17:58 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
De grote vraag blijft waarom en voorlopig heb ik daar nog geen goed antwoord op gezien (behalve de standaard antwoorden; waarbij iedereen die anders denkt gelijk staat aan Hitler*).

*die tel ik dan niet mee voor mijn eigen bingokaart
Ik vind dat we altijd solidair moeten zijn met slachtoffers wereldwijd. Toen Engeland Ierland liet stikken was het een Ottomaanse Sultan die Ierland hielp en mede daarom zijn de Ieren in de breedte het meest vocaal over steun aan Gaza.

De meme (jaja, niveautje..) vat het mooi samen

[ Bericht 0% gewijzigd door Beathoven op 06-10-2025 20:16:32 ]
pi_218954688
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2025 20:05 schreef Nebelwerfer het volgende:
Waarom legt de vvd in vredesnaam de nadruk op een centrum rechts kabinet in hun reclamespotjes?

Rechtse kiezers werven... van PVV , JA21 en CDA door afzetten tegen GL/PvdA.
  Moderator maandag 6 oktober 2025 @ 20:16:02 #288
236264 crew  capricia
pi_218954707
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2025 20:14 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Lijkt me dat het CDA daar het meeste van profiteert. Of is GL/PvdA weer aan het stijgen?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_218954735
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2025 20:14 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Wat niet helemaal lijkt te werken met partijpropagandaspotjes over brandhaarden van bedreigingen en Yesilgoz die liters olie op dat vuur van bedreigingen gooit ipv de brandjes blust.

Bekijk deze YouTube-video
pi_218954737
quote:
Het was sowieso vrij beschamend gister…
pi_218954742
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2025 19:50 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Niet mijn Nederland...

wil niks met deze hobbyisten te maken hebben.

Sowieso, geen NLse vlag gezien. Snap ik ook, de NLse vlag is natuurlijk een symbool van kolonialisme, racisme en slavernij. Toch?
Ben je nu een beetje mensen aan het cancellen omdat ze een andere mening als jou hebben?
pi_218954756
quote:
10s.gif Op maandag 6 oktober 2025 20:18 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Het was sowieso vrij beschamend gister…
Persoonlijk vind ik beschamend eigenlijk ongeveer het enige wat BBB levert momenteel.
  maandag 6 oktober 2025 @ 20:20:46 #293
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218954764
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2025 20:19 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Ben je nu een beetje mensen aan het cancellen omdat ze een andere mening als jou hebben?
lol...

Alsof je dat volk kúnt cancellen al zou je het willen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218954790
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2025 20:19 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Mensen die denken voor het Nederlandse volk te spreken op een demo, zijn sws niet goed democratisch onderlegd. Of hebben er geen hoge pet van op. Of willen gewoon hun zin doordrammen.
pi_218954809
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2025 20:23 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Mensen die denken voor het Nederlandse volk te spreken op een demo, zijn sws niet goed democratisch onderlegd. Of hebben er geen hoge pet van op. Of willen gewoon hun zin doordrammen.
Spreken deze mensen voor het Nederlandse volk of maken ze gewoon gebruik van één van haar burgerrechten en dat ook nog op een vreedzame wijze?
  maandag 6 oktober 2025 @ 20:28:43 #296
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218954834
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2025 20:25 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Spreken deze mensen voor het Nederlandse volk of maken ze gewoon gebruik van één van haar burgerrechten en dat ook nog op een vreedzame wijze?
Het gros heeft vooral de eigen religieuze plicht c.q. het eigen narcisme kunnen voeden.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218954871
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2025 20:25 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Alleen al denken dat je de volkswil uitdraagt is eng.
pi_218954876
quote:
1s.gif Op maandag 6 oktober 2025 19:20 schreef Caland het volgende:
[ afbeelding ]

Ik schrik hiervan
Snap ik.

Ga je de bombardementen uit Wo2 terugdraaien?
pi_218954887
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2025 20:28 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Het gros heeft vooral de eigen religieuze plicht c.q. het eigen narcisme kunnen voeden.
Een één doet dit, een ander dat, volgens mij stond jij altijd van vrijheid voor de individu?
pi_218954896
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2025 20:31 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Alleen al denken dat je de volkswil uitdraagt is eng.
Is de volkswil wat gelijk aan de wil van de (gewone) Nederlander?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')