Mijn observatie is eigenlijk dat nu pas pijnlijk duidelijk wordt hoe het electorale succes van de VVD op Rutte gebaseerd was. Hij is weg en er is geen enkel verhaal.quote:Op maandag 6 oktober 2025 19:23 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Sprak vandaag een vrij trouwe VVD stemmer die dit jaar D66 overweegt.
De VVD heeft gewoon geen klinkend verhaal. Het heeft z'n vingers aan het bedorven Amerika verbrandt.
Het positieve vind ik dat, als we de partijen even negeren die nog krampachtig aan de VS hangen, langzaam weer terug naar het Rijnlandmodel lijken te willen gaan en die hele Amerikaanse troep achter ons laten inclusief de spindoctors.
Uiteraard zijn er nog adviseurs, maar de hele kant van de trucjes is aan het verdwijnen en de inhoud gaat weer tellen. Iedereen die geen plan heeft (goed of slecht) doet er met de tijd minder toe.
Nu de polls nog afschaffen.
Het is toch min of meer wat iedereen hier ook al zegt/denkt.quote:Op maandag 6 oktober 2025 18:52 schreef Hanca het volgende:
[..]
Inderdaad, een 'de campagne moet eigenlijk nog beginnen, de VVD heeft een sterk verhaal en kan alles nog omdraaien' lijkt me logischer. Maar dat zal 90% wel gezegd hebben, die worden niet geciteerd. Als je genoeg mensen belt heb je vanzelf een smeuïg, desnoods uit de context gerukt of in de mond gelegd, citaat.
Maar de mensen hier hebben een klein bereik en vertegenwoordigen de VVD niet, dat is echt een enorm verschil.quote:Op maandag 6 oktober 2025 19:39 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Het is toch min of meer wat iedereen hier ook al zegt/denkt.
Niet mijn Nederland...quote:Op maandag 6 oktober 2025 10:58 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Jazeker...
Dit was Nederland 5 oktober 2025 te Amsterdam. 250.000 Nederlanders bijeen
Peilingen zeggen al maanden dat de Nederlandse bevolking vind dat Nederlandse politiek veel meer moet doen .
Natuurlijk zijn er mensen die te weinig empathisch vermogen hebben.... en zijn er niet mee eens.
Ik denk dat deze 250.000 Nederlanders jouw desinteresse eng vinden. Wat het ook is.
Woke is dan ook al een tijdje buitengewoon representatief. Mijn hemel, alleen al onder collega's... was echt weer een dagje uit met z'n allen, even 'opkomen' voor de goede zaak.quote:Op maandag 6 oktober 2025 12:15 schreef Frozen-assassin het volgende:
Een demonstratie van 100k, 150k of nu zelfs 250k is natuurlijk geen activistisch gedeelte meer. Dat is gewoon een representatief deel van het volk.
Dat je het er nog niet mee eens bent is een keuze maar het is vreemd om dat af te doen als niets. Daar heeft dit kabinet ook een handje van.
Er was na de moord op Fortuyn een sterke roep om verjonging en versnelling. De media-politiek. Want ineens moest er na mensenheugenis aan ervaren oudere krachten (Kok, Bolkestein, Van Mierlo, Borst bijvoorbeeld) verjongd worden. Alles moest net zo hip en energiek als in de mediawereld. Soundbites, spindoctors, Amerikaanse inspiratie, geen moeilijke verhalen.quote:Op maandag 6 oktober 2025 19:32 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Mijn observatie is eigenlijk dat nu pas pijnlijk duidelijk wordt hoe het electorale succes van de VVD op Rutte gebaseerd was. Hij is weg en er is geen enkel verhaal.
Rutte en zijn kliekje hebben de VVD omgetoverd in een big tent om vooral zo veel mogelijk stemmen te harken. De tegenstanders waren versplinterd over 17 partijen, de voorstanders stemden VVD. Dat is helemaal weggevallen en er is niemand om de premiersbonus op te strijken.
quote:Op maandag 6 oktober 2025 18:34 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Israel is nooit een democratie geweest. Het land is gejat, bewoners zijn verdreven of worden gewelddadig onderdrukt.... Dat heet kolonialisme.
Die terreur nu in Gaza ligt in de lijn van koloniaal denken, land bezetten, kolonies stichte en waarin men de oorspronkelijke bevolking minacht en demoniseert tot veelal terroristen en dus mag men sneller doden.
Ik vind dat we altijd solidair moeten zijn met slachtoffers wereldwijd. Toen Engeland Ierland liet stikken was het een Ottomaanse Sultan die Ierland hielp en mede daarom zijn de Ieren in de breedte het meest vocaal over steun aan Gaza.quote:Op maandag 6 oktober 2025 17:58 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
De grote vraag blijft waarom en voorlopig heb ik daar nog geen goed antwoord op gezien (behalve de standaard antwoorden; waarbij iedereen die anders denkt gelijk staat aan Hitler*).
*die tel ik dan niet mee voor mijn eigen bingokaart
Rechtse kiezers werven... van PVV , JA21 en CDA door afzetten tegen GL/PvdA.quote:Op maandag 6 oktober 2025 20:05 schreef Nebelwerfer het volgende:
Waarom legt de vvd in vredesnaam de nadruk op een centrum rechts kabinet in hun reclamespotjes?
Lijkt me dat het CDA daar het meeste van profiteert. Of is GL/PvdA weer aan het stijgen?quote:Op maandag 6 oktober 2025 20:14 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Rechtse kiezers werven... van PVV , JA21 en CDA door afzetten tegen GL/PvdA.
Wat niet helemaal lijkt te werken met partijpropagandaspotjes over brandhaarden van bedreigingen en Yesilgoz die liters olie op dat vuur van bedreigingen gooit ipv de brandjes blust.quote:Op maandag 6 oktober 2025 20:14 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Rechtse kiezers werven... van PVV , JA21 en CDA door afzetten tegen GL/PvdA.
Het was sowieso vrij beschamend gister…quote:Op maandag 6 oktober 2025 20:00 schreef KoosVogels het volgende:
BBB’er Henk Vermeer verspreidt foute cijfers in tv-programma Buitenhof
Tsja....
Ben je nu een beetje mensen aan het cancellen omdat ze een andere mening als jou hebben?quote:Op maandag 6 oktober 2025 19:50 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Niet mijn Nederland...
wil niks met deze hobbyisten te maken hebben.
Sowieso, geen NLse vlag gezien. Snap ik ook, de NLse vlag is natuurlijk een symbool van kolonialisme, racisme en slavernij. Toch?
Persoonlijk vind ik beschamend eigenlijk ongeveer het enige wat BBB levert momenteel.quote:Op maandag 6 oktober 2025 20:18 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Het was sowieso vrij beschamend gister…
lol...quote:Op maandag 6 oktober 2025 20:19 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Ben je nu een beetje mensen aan het cancellen omdat ze een andere mening als jou hebben?
Mensen die denken voor het Nederlandse volk te spreken op een demo, zijn sws niet goed democratisch onderlegd. Of hebben er geen hoge pet van op. Of willen gewoon hun zin doordrammen.quote:Op maandag 6 oktober 2025 20:19 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Ben je nu een beetje mensen aan het cancellen omdat ze een andere mening als jou hebben?
Spreken deze mensen voor het Nederlandse volk of maken ze gewoon gebruik van één van haar burgerrechten en dat ook nog op een vreedzame wijze?quote:Op maandag 6 oktober 2025 20:23 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Mensen die denken voor het Nederlandse volk te spreken op een demo, zijn sws niet goed democratisch onderlegd. Of hebben er geen hoge pet van op. Of willen gewoon hun zin doordrammen.
Het gros heeft vooral de eigen religieuze plicht c.q. het eigen narcisme kunnen voeden.quote:Op maandag 6 oktober 2025 20:25 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Spreken deze mensen voor het Nederlandse volk of maken ze gewoon gebruik van één van haar burgerrechten en dat ook nog op een vreedzame wijze?
Alleen al denken dat je de volkswil uitdraagt is eng.quote:Op maandag 6 oktober 2025 20:25 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Spreken deze mensen voor het Nederlandse volk of maken ze gewoon gebruik van één van haar burgerrechten en dat ook nog op een vreedzame wijze?
Een één doet dit, een ander dat, volgens mij stond jij altijd van vrijheid voor de individu?quote:Op maandag 6 oktober 2025 20:28 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Het gros heeft vooral de eigen religieuze plicht c.q. het eigen narcisme kunnen voeden.
Is de volkswil wat gelijk aan de wil van de (gewone) Nederlander?quote:Op maandag 6 oktober 2025 20:31 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Alleen al denken dat je de volkswil uitdraagt is eng.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |