abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218950565
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2025 10:23 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Ik denk dat je ook goed na moet denken wat voor hem alles is. Als ik naar mijn ouders en hun vrienden kijk dan is de sociale omgeving (het dorp waar ze wonen), de ruimte om te hobbiën (een garage of schuur) en de eigen tuin alles, al deze dingen staan nogal veraf van de door jou genoemde penthouse. Ik kan mij voorstellen dat iemand die altijd met liefde op een boerderij woonde helemaal niets heeft met midden in de stad wonen?
Inderdaad. Als je dus voor ouderen appartementen gaat bouwen (want er zijn er inderdaad ook die dat wel willen), dan wordt dat kleinschalige appartementenbouw in de wijk. Zodat ze in hun sociale kring blijven. Met het liefst een fatsoenlijke gedeelde tuin en eventueel nog gedeelde ruimtes.

Dat is niet wat ik nu aan appartementenbouw zie.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_218950602
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2025 10:30 schreef Hanca het volgende:

[..]
Inderdaad. Als je dus voor ouderen appartementen gaat bouwen (want er zijn er inderdaad ook die dat wel willen), dan wordt dat kleinschalige appartementenbouw in de wijk. Zodat ze in hun sociale kring blijven. Met het liefst een fatsoenlijke gedeelde tuin en eventueel nog gedeelde ruimtes.

Dat is niet wat ik nu aan appartementenbouw zie.
De hofjewoning anno 2025?
pi_218950613
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2025 10:36 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
De hofjewoning anno 2025?
Ja, het is er wel, gelukkig. Maar minder dan eigenlijk zou moeten. Ouderen uit hun gebied en dus sociale kring trekken, werkt eenzaamheid in de hand. Ze willen gewoon met de hond (of zonder) hetzelfde rondje maken als altijd en met dezelfde mensen een praatje maken.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_218950650
Het hoeven niet per se appartementen te zijn. Het kan ook gewoon kleinschaliger. Ik denk ook niet dat er veel animo is voor een flat vol bejaarden - feitelijk praat je dan min of meer over een veredeld bejaardenhuis natuurlijk.

De kijk op ouder worden is ook veranderd, dat speelt ook mee. Mijn opa en oma van 70 waren echt oude, grijze mensjes met gebreken. Nu zijn m’n ouders midden 60 en die staan nog midden in het leven en ondernemen van alles en hebben een enorm sociaal leven.
pi_218950674
5 oktober 2025 Amsterdam.... 'Wij zijn Nederland'
En wat doet de rechtse regering en kamermeerderheid ?
Brief sturen ? Telefoontje...
Maar fel die terroristen veroordelen. Israel boycotten, militair, politiek, cultureel en economisch en Nederlanders oproepen daartoe zullen ze nooit doen.

Bekijk deze YouTube-video
pi_218950691
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2025 10:49 schreef Bluesdude het volgende:
5 oktober 2025 Amsterdam.... 'Wij zijn Nederland'
En wat doet de rechtse regering en kamermeerderheid ?
Brief sturen ? Telefoontje...
Maar fel die terroristen veroordelen. Israel boycotten, militair, politiek, cultureel en economisch zullen ze nooit doen

Bekijk deze YouTube-video
Jij denkt echt dat dit Nederland is?
Vind groeperingen die denken voor het volk te spreken altijd eng.
pi_218950724
quote:
1s.gif Op maandag 6 oktober 2025 10:53 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]

Jazeker...
Dit was Nederland 5 oktober 2025 te Amsterdam. 250.000 Nederlanders bijeen
Peilingen zeggen al maanden dat de Nederlandse bevolking vind dat Nederlandse politiek veel meer moet doen .
Natuurlijk zijn er mensen die te weinig empathisch vermogen hebben.... en zijn er niet mee eens.

Ik denk dat deze 250.000 Nederlanders jouw desinteresse eng vinden. Wat het ook is.
pi_218950736
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2025 10:58 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Jazeker...
Dit was Nederland 5 oktober 2025 te Amsterdam. 250.000 Nederlanders bijeen
Peilingen zeggen al maanden dat de Nederlandse bevolking vind dat Nederlandse politiek veel meer moet doen .
Natuurlijk zijn er mensen die te weinig empathisch vermogen hebben...Die vinden dat niet
Juist ja.
Mensen die menen voor het volk te spreken zijn totalitair van aard.
Enge mensen zijn dat.
Daarom hou ik zo van democratie.
pi_218950750
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2025 10:59 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Juist ja.
Enge mensen zijn dat.
Je bent aan het trollen..... Het is bewezen hoe het Nederlandse volk over de Israelische terreur denkt en dat Nederland te weinig doet
pi_218950753
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2025 10:59 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Juist ja.
Enge mensen zijn dat.
Nou, als 250.000 mensen op een demonstratie afkomen dan kun je er vanuit gaan dat het een redelijke doorsnede van Nederland is ja.

De laatste keer dat er zoveel bijeen kwamen voor een demonstratie was tegen de oorlog in Irak, waar ook een groot deel van de samenleving tegen was destijds, en heel goed door had dat we een oorlog werden ingerommeld.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_218950775
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2025 11:01 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Je bent aan het trollen..... Het is bewezen hoe het Nederlandse volk over de Israelische terreur denkt en dat Nederland te weinig doet
De kiezer heeft de PVV de grootste partij gemaakt.
En we gaan wel zien wat het de komende verkiezingen wordt.

Besef goed dat er geen volkswil bestaat.
  maandag 6 oktober 2025 @ 11:09:45 #237
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_218950800
Toch knap dat Caroline bij extreemrechtse demonstratie, die uitliepen op rellen, vond dat de vreedzame demonstranten (hoeveel waren dat precies?) beloond moesten worden en ze nu doodstil is.

Belonen werkt blijkbaar maar één kant op.
pi_218951043
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2025 11:05 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
De kiezer heeft de PVV de grootste partij gemaakt.
En we gaan wel zien wat het de komende verkiezingen wordt.

Besef goed dat er geen volkswil bestaat.
De grootste partij, die 20% van de stemmen haalt. Wat zegt dat nou helemaal? 80% stemde niet op de PVV.
pi_218951076
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2025 11:44 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
De grootste partij, die 20% van de stemmen haalt. Wat zegt dat nou helemaal? 80% stemde niet op de PVV.
En 95% van de mensen ging niet naar die demo.
Wat zegt dat nou helemaal?

Dat er geen volkswil is, en dat je niet voor het volk kunt spreken dus.
pi_218951090
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2025 11:50 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
En 95% van de mensen ging niet naar die demo.
Wat zegt dat nou helemaal?
Het is dan ook inherent aan een demo dat er alleen tegenstanders op af komen. Je gaat niet demonstreren tegen beleid waar je voor bent immers. Ik heb geen idee in hoeverre deze groep representatief is. Het debat rondom Gaza maakt bij veel mensen een hoop emotie los, ik meng me er niet meer in. Je bent ofwel een antisemiet ofwel een hamasknuffelaar, een zinnig gesprek valt er meestal toch niet te voeren.
pi_218951107
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2025 11:54 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Het is dan ook inherent aan een demo dat er alleen tegenstanders op af komen. Je gaat niet demonstreren tegen beleid waar je voor bent immers. Ik heb geen idee in hoeverre deze groep representatief is. Het debat rondom Gaza maakt bij veel mensen een hoop emotie los, ik meng me er niet meer in. Je bent ofwel een antisemiet ofwel een hamasknuffelaar, een zinnig gesprek valt er meestal toch niet te voeren.
Precies.
Je kunt dus onmogelijk stellen dat de demo de volkswil of de wil van Nederland vertegenwoordigt.
Ook al roepen ze 'wij zijn Nederland'.
En dat was mijn hele argument.
pi_218951192
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2025 11:58 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Precies.
Je kunt dus onmogelijk stellen dat de demo de volkswil of de wil van Nederland vertegenwoordigt.
Ook al roepen ze 'wij zijn Nederland'.
En dat was mijn hele argument.
Lastig in te schatten. De Dam stond ook vol voor BLM, wat veel mensen geen fluit kon interesseren. Dus ja, zeg het maar.

Ik denk sowieso dat het gematigde deel van de samenleving niet snel geneigd is ergens voor de straat op te gaan, dan eindig je al snel bij activisten te linker- en rechterzijde. Afhankelijk van het onderwerp van de demo.
pi_218951228
De steun voor het Nederlandse beleid rond de oorlog in Gaza brokkelt verder af. Uit een nieuwe peiling van Ipsos I&O blijkt dat zes op de tien Nederlanders vinden dat de regering kritischer moet zijn richting Israël. Nog niet eerder lag dat percentage zo hoog.
---
Metronieuws van 9 sept 2025
  maandag 6 oktober 2025 @ 12:15:21 #244
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_218951237
Een demonstratie van 100k, 150k of nu zelfs 250k is natuurlijk geen activistisch gedeelte meer. Dat is gewoon een representatief deel van het volk.

Dat je het er nog niet mee eens bent is een keuze maar het is vreemd om dat af te doen als niets. Daar heeft dit kabinet ook een handje van.
pi_218951248
quote:
1s.gif Op maandag 6 oktober 2025 12:08 schreef Spablauw214 het volgende:

Ik denk sowieso dat het gematigde deel van de samenleving niet snel geneigd is ergens voor de straat op te gaan, dan eindig je al snel bij activisten te linker- en rechterzijde. Afhankelijk van het onderwerp van de demo.
Bij dit soort massademonstraties is de meerderheid gematigd en niet activistisch te noemen.
pi_218951294
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2025 12:15 schreef Frozen-assassin het volgende:
Een demonstratie van 100k, 150k of nu zelfs 250k is natuurlijk geen activistisch gedeelte meer. Dat is gewoon een representatief deel van het volk.

Dat je het er nog niet mee eens bent is een keuze maar het is vreemd om dat af te doen als niets. Daar heeft dit kabinet ook een handje van.
Wie zegt dat? Ik neem gewoon geen standpunt in. Als mensen ergens voor de straat op willen gaan dan is dat hun goed recht. Zo lang ze de boel een beetje heel laten.
pi_218951731
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2025 11:54 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Denk dat de meeste Nederlanders er inmiddels zo in zitten. Geen antisemiet en geen hamasknuffelaar, maar gewoon erkennen dat beide fout zitten en dat pro of contra één van beide zijn en dus een kant kiezen wat dat betreft niet gaat.
pi_218952273
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2025 10:23 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Ik denk dat je ook goed na moet denken wat voor hem alles is. Als ik naar mijn ouders en hun vrienden kijk dan is de sociale omgeving (het dorp waar ze wonen), de ruimte om te hobbiën (een garage of schuur) en de eigen tuin alles, al deze dingen staan nogal veraf van de door jou genoemde penthouse. Ik kan mij voorstellen dat iemand die altijd met liefde op een boerderij woonde helemaal niets heeft met midden in de stad wonen?
Dat klopt inderdaad. Maar ver van alles af wonen is gewoon geen optie. Dat doet ie nu dus. Je kunt niet altijd er op blijven vertrouwen dat je alles via picknick kan bestellen.
Maar goed, het komt er op neer dat oude besjes die willen verhuizen een enorme eisenlijst hebben (idd ook wat jij noemde: grote tuin, hobbyruimte) en dan is niets goed genoeg. Ja een mooie bungalow ergens. Maar die liggen ook ver van alles af vaak en er staan er maar een paar te koop binnen de range. En dat wordt dan afgewezen op een miniem puntje.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_218952326
quote:
1s.gif Op maandag 6 oktober 2025 10:53 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Vind je dat ook voor groeperingen die spreken voor de (normale) Nederlander?
pi_218952507
quote:
1s.gif Op maandag 6 oktober 2025 10:59 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Juist ja.
Enge mensen zijn dat.
Daarom hou ik zo van democratie.

Toen die paar duizend man onder Els Rechts gingen rellen klonk hier op de fora ineens HET VOLK IS HET ZAT. Nu zijn het er een kwart miljoen en is het ineens niet representatief? :?
beter een knipoog dan een blauw oog
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')