Die van CA zijn al federalized.quote:Op zondag 5 oktober 2025 22:03 schreef Janneke141 het volgende:
De NG van Oregon mag niet. Dus dan stuur je gewoon die uit een andere staat. Tegen de tijd dat dat ook niet mag hebben die al lang een paar blokjes door de straten kunnen marcheren.
Fox News knutselt filmpjes in elkaar met beelden uit 2020 er doorheen en Trump trapt daar in/ maakt daar gebruik van.quote:Op zondag 5 oktober 2025 22:20 schreef Barbusse het volgende:
"Burning to the ground"...
Is die vent niet gewoon in de war en denkt hij dat films van Michael Bay en Roland Emmerich nieuwsitems zijn?
Chicago is echt compleet bizar. Ik bedoel, moet je kijken hoe het er daar aan toe gaat:quote:Op zondag 5 oktober 2025 22:20 schreef Barbusse het volgende:
"Burning to the ground"...
Is die vent niet gewoon in de war en denkt hij dat films van Michael Bay en Roland Emmerich nieuwsitems zijn?
Trump is niet bepaald het scherpste mes in de la, maar heeft er profijt van dat zijn achterban pas echt veel te dom om te poepen is, zoals je op dit forum ook keer op keer terugziet.quote:Op zondag 5 oktober 2025 22:23 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Fox News knutselt filmpjes in elkaar met beelden uit 2020 er doorheen en Trump trapt daar in/ maakt daar gebruik van.
Ze willen schijnbaar ook het federale leger inzetten. Dat was in ieder geval een belangrijke ondergeschikte van Stephen Miller openbaar (quote:Op zondag 5 oktober 2025 22:17 schreef Barbusse het volgende:
Hoe lang gaat het duren tot governors de national guard in hun staat oproepen om te voorkomen dat national guards uit andere staten hun staat/stad intrekken denken jullie?
Gaat echt smooth daar heur...
Nou, ik ga Civil War maar weer even opzettenquote:Op zondag 5 oktober 2025 22:33 schreef kipknots het volgende:
[..]
Ze willen schijnbaar ook het federale leger inzetten. Dat was in ieder geval een belangrijke ondergeschikte van Stephen Miller openbaar () aan het appen.
https://www.theguardian.c(...)trump-administration
Je illustreert mijn punt. Voer de druk op, wacht op een escalatie en zet steeds zwaarder geschut in.quote:Op zondag 5 oktober 2025 20:30 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Nobody is above the law Koos. Als je federale agenten gaat klemrijden, vervolgens gaat rammen met een auto en daarna ook nog eens een vuurwapen trekt dan rechtvaardigt dit soort gedrag een harde response. Ik merk vooral dat je de zaken hier nu omdraait, als er geen sprake is van geweld/dreiging van geweld dan hoeft de nationale garde ook niet ingezet te worden.
Die gedachte heb ik al een tijd.quote:Op zondag 5 oktober 2025 22:17 schreef Barbusse het volgende:
Hoe lang gaat het duren tot governors de national guard in hun staat oproepen om te voorkomen dat national guards uit andere staten hun staat/stad intrekken denken jullie?
Gaat echt smooth daar heur...
Precies de reden voor het Second Amendment, dus de GOP kan dat alleen maar toejuichen.quote:Op zondag 5 oktober 2025 22:58 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Die gedachte heb ik al een tijd.
De National Guard van een staat bestaat uit mensen uit die staat.
Kwestie van tijd als dit zo doorgaat dat ze hun eigen omgeving, waar hun leven zich afspeelt, hun familie, vrienden en alles leven en wonen.
En op een gegeven moment op het punt komen dat ze dat gaan verdedigen tegen eenieder die dat kapot wil maken.
Ik vond met name het einde goed.quote:Op zondag 5 oktober 2025 22:39 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Nou, ik ga Civil War maar weer even opzetten
In hoeverre mag de legertop eigenlijk orders in twijfel trekken?quote:Op maandag 6 oktober 2025 09:12 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Trump is nu aan het testen of het leger achter hem staat of de wet, zo lijkt het.
Wie weigert of zijn twijfels heeft kan er dadelijk ook meteen uit gegooid worden.
Ja, dat lijkt me wel. Ze dienen immers de grondwet en niet de president.quote:Op maandag 6 oktober 2025 09:16 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
In hoeverre mag de legertop eigenlijk orders in twijfel trekken?
Was dat dit? In het bijgevoegde artikel met van seconde tot seconde filmpjes blijkt toch wel iets anders, geen rammen en de enigen die een wapen trekken zijn de ICE’ers.quote:Op zondag 5 oktober 2025 20:30 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Nobody is above the law Koos. Als je federale agenten gaat klemrijden, vervolgens gaat rammen met een auto en daarna ook nog eens een vuurwapen trekt dan rechtvaardigt dit soort gedrag een harde response. Ik merk vooral dat je de zaken hier nu omdraait, als er geen sprake is van geweld/dreiging van geweld dan hoeft de nationale garde ook niet ingezet te worden.
quote:Op zondag 5 oktober 2025 21:00 schreef Kijkertje het volgende:
Een eerdere beschieting van ICE met dodelijke afloop waarbij DHS ook loog over de toedracht:
How an Attempted ICE Arrest Turned Deadly
[ afbeelding ]
[..]
De huidige president heeft eerder al vrij duidelijk laten weten wat hij van het leger vindt.quote:Op maandag 6 oktober 2025 09:18 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ja, dat lijkt me wel. Ze dienen immers de grondwet en niet de president.
Helemaal van het padje af, die idiootquote:“We don’t want that. Need to walk nice and easy. You not have – you don’t have to set any record. Be cool, be cool when you walk down, but don’t, don’t bop down the stairs. That’s the one thing with Obama, I had zero respect for him as a president, but he would bop down those stairs, I’ve never seen – da da da da da da, bop, bop, bop, he’d go down the stairs, wouldn’t hold on. I said, it’s great, I don’t want to do it. I guess I could do it, but eventually bad things are going to happen and it only takes once, but he did a lousy job as president.”
En zodra er meer opstand komt, kan hij een crisis uitroepen en die loopt dan sowieso door tot aan de midterms.quote:Op maandag 6 oktober 2025 09:12 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Trump is nu aan het testen of het leger achter hem staat of de wet, zo lijkt het.
Wie weigert of zijn twijfels heeft kan er dadelijk ook meteen uit gegooid worden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |