En transport is vrijdag 3 okt. Dus dan ook al rentedragend, lekker vlot allemaal.quote:Op vrijdag 26 september 2025 08:06 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Hypotheekvestiging gaat ook razendsnel. 1 dag na volschrijving al een betaalverzoek.
En van die 88 mio komt 66 mio waarschijnlijk niet meer binnen.quote:Op donderdag 25 september 2025 20:46 schreef Collin63 het volgende:
Totaal is er bij Duurzaaminvesteren bijna 400 miljoen geinvesteerd. Waarvan 88 miljoen door
Mister Green en Trio Investment.
Dat is maar liefst 22% in die 2 fondsen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Aangezien het 6+ mnd te koop heeft gestaan en al in prijs is verlaagd lijkt me dat niet waarschijnlijk, maar eerder een erg optimistische taxateur.quote:Op vrijdag 26 september 2025 15:30 schreef Lezer8857 het volgende:
Nieuw project GVE
https://www.geldvoorelkaa(...)en/project/?id=32045
Het gaat om dit pand https://www.fundainbusine(...)0-nieuwe-markt-75-d/
Aankoopwaarde ¤ 210k + ¤ 35k (k.k.).
Marktwaarde in huidige staat (voor verbouwing) bedraagt ¤ 370k.
Iemand die er graag vanaf wilde en tegen een lage prijs van de hand heeft gedaan?
Ik heb het voor mijn gevoel afgeschreven, alles wat ik nog terugkrijg zal dan meevallen. Zit er gelukkig erg licht in. Dus inderdaad een dure les, maar weer van geleerd.quote:Op vrijdag 26 september 2025 15:39 schreef obligataire het volgende:
[..]
En van die 88 mio komt 66 mio waarschijnlijk niet meer binnen.
Maar ze hebben er van geleerdEen dure les voor de investeerders.
Ik hoop dat Trois beter kookt dan dat ze wervende teksten schrijven.....quote:Op donderdag 25 september 2025 17:36 schreef KrekelJapie het volgende:
We zijn met Restaurant Trois Deventer nu bijna 3 maanden onderweg en onze stoelen worden elke dag een beetje meer gevuld
Het klinkt inderdaad niet alsof ze vanaf het begin stampend vol zaten. Nu hoeft dat ook niet per se maar de aflossingsvrije maanden zijn voorbij en de noodzaak voor wat cash begint zich wat meer te laten voelen.quote:Op vrijdag 26 september 2025 17:35 schreef paardendokter het volgende:
[..]
Ik hoop dat Trois beter kookt dan dat ze wervende teksten schrijven.....
quote:Op donderdag 25 september 2025 13:52 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
6 maanden tegen 7,5% en in die periode valt ook nog de peildatum VRH. Nee dank jeDat laatste is een argument dat ik hier wel vaker lees, maar als je dit geld herinvesteert in februari (oid) dan heb je 10 maanden lang belastingvrij rendement. Het argument is eigenlijk alleen echt valide als je een krimpende porto hebt. Als je telkens vrijkomend geld herinvesteert en zelfs groeit, dan maakt het m.i. niets uit of je nu in project A of B zit en met welke resterende duur.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Pecunia non olet
Zou het wel doen, maar drink niet meer en dat is met wild wel zonde van het geld dan.quote:Op donderdag 25 september 2025 17:36 schreef KrekelJapie het volgende:
Uitnodiging 4 gangen wildmenu voor de liefhebber van CCF project
[..]
Je kan nu risicoloos geld op een suffe spaarrekening zetten en dan begin Januari gaan investeren. Bruto rendement is lager, maar vanwege de fiscale wetgeving houd je er misschien al meer aan over als box 3 belegger.quote:Op zaterdag 27 september 2025 10:20 schreef obligataire het volgende:
[..]
Dat laatste is een argument dat ik hier wel vaker lees, maar als je dit geld herinvesteert in februari (oid) dan heb je 10 maanden lang belastingvrij rendement. Het argument is eigenlijk alleen echt valide als je een krimpende porto hebt. Als je telkens vrijkomend geld herinvesteert en zelfs groeit, dan maakt het m.i. niets uit of je nu in project A of B zit en met welke resterende duur.
Uiteraard, maar je kunt natuurlijk ook een goed project nemen van een paar jaar looptijd en met een serieuze rente. Dan smeer je de belastingdruk uit over meerdere jaren zodat het schokeffect er wat uit is.quote:Op zaterdag 27 september 2025 11:49 schreef Crowdyfunder het volgende:
[..]
Je kan nu risicoloos geld op een suffe spaarrekening zetten en dan begin Januari gaan investeren. Bruto rendement is lager, maar vanwege de fiscale wetgeving houd je er misschien al meer aan over als box 3 belegger.
Volledig met je eens. Goede projecten van 2 jaar of langer pak ik nu nog mee. Kortlopend laat ik lopen.quote:Op zaterdag 27 september 2025 12:16 schreef obligataire het volgende:
[..]
Uiteraard, maar je kunt natuurlijk ook een goed project nemen van een paar jaar looptijd en met een serieuze rente. Dan smeer je de belastingdruk uit over meerdere jaren zodat het schokeffect er wat uit is.
Als investeerders maandenlang hun geld gaan oppotten , dan moet er in januari/februari voldoende aanbod zijn van (goede!) projecten, zo niet dan blijft het lang staan op die suffe spaarrekening zonder rente want je kunt het ook niet vastzetten op deposito. Want je wilt herinvesteren.
Ik zie/doe het ook net even anders.quote:Op zaterdag 27 september 2025 12:16 schreef obligataire het volgende:
[..]
Als investeerders maandenlang hun geld gaan oppotten , dan moet er in januari/februari voldoende aanbod zijn van (goede!) projecten, zo niet dan blijft het lang staan op die suffe spaarrekening zonder rente want je kunt het ook niet vastzetten op deposito. Want je wilt herinvesteren.
Herkenbaar.quote:Op zaterdag 27 september 2025 10:23 schreef nostra het volgende:
[..]
Zou het wel doen, maar drink niet meer en dat is met wild wel zonde van het geld dan.
Nu is het nog de vraag wat de verzekering doet. In het artikel wordt gezegd dat "crowdfunding moet worden ingezet om het weer op te bouwen".quote:Op zaterdag 27 september 2025 15:25 schreef KrekelJapie het volgende:
Schijnt geen verder onderzoek gedaan te worden naar de hennep in het B&B project van CCF in Rheeze
https://archive.is/2025.0(...)-ik-er-van~a220c034/
Niet functionerende oplader van een scootmobiel wordt nu als oorzaak aangemerkt door eigenaar.
Pand is niets meer van over.
Zonder een schadeuitkering zouden ze dubbele crowdfunding nodig hebben, om de oude schuld af te betalen en om een nieuwe plantage B&B te bouwen.quote:Op zaterdag 27 september 2025 16:16 schreef Lezer8857 het volgende:
Nu nog de vraag
[..]
Nu is het nog de vraag wat de verzekering doet. In het artikel wordt gezegd dat "crowdfunding moet worden ingezet om het weer op te bouwen".
Vermoeden:quote:Op zaterdag 27 september 2025 16:26 schreef obligataire het volgende:
[..]
Zonder een schadeuitkering zouden ze dubbele crowdfunding nodig hebben, om de oude schuld af te betalen en om een nieuwe plantage B&B te bouwen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Heeft TRIO alleen bij DI geld opgehaald?
Ik blijf bij mijn strategie om maximaal 2 projecten van eenzelfde leningnemer mee te nemen. Ook al lijken de projecten onafhankelijk van elkaar, in praktijk gaat het geld toch vaak via dezelfde beurs en wordt het ene gat met de andere gevuld. Daarnaast kan er ook iets met de leningnemer zelf gebeuren waardoor alle projecten van die leningnemer in de problemen komen.
Lijkt mij ook wel. Pand is rijp voor binnen-buldozeren, alles eruit. ben er zelf nog niet uit vwb mogelijkheden. Pand is relatief smal en diep. Gescheiden ingangen voor beneden en boven (appartement) lijken mij gewenst, is vlgs mij geen achterom. Maar een goede architect weet wel een aanvaardbare oplossing voor het pand, uiteindelijk indien fris en fruitig ideaal pandje voor een fastfood bezorg met wat zitplaatsen toko en een appartementje er boven. Kleine inleg durf ik wel aan.quote:Op vrijdag 26 september 2025 16:10 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
[..]
Aangezien het 6+ mnd te koop heeft gestaan en al in prijs is verlaagd lijkt me dat niet waarschijnlijk, maar eerder een erg optimistische taxateur.
Er is zeker wat van te maken, maar zonder bouwdepot vind ik het risico net wat te groot dat er om wat voor reden dan ook niets gebeurt en er over een jaar alleen een onderpand met een waarde van ca. 200k is voor een schuld van 390k. Hier was m.i. een bouwdepot of een veel hogere rente op zijn plaats geweest.quote:Op zondag 28 september 2025 13:01 schreef peterc het volgende:
[..]
Lijkt mij ook wel. Pand is rijp voor binnen-buldozeren, alles eruit. ben er zelf nog niet uit vwb mogelijkheden. Pand is relatief smal en diep. Gescheiden ingangen voor beneden en boven (appartement) lijken mij gewenst, is vlgs mij geen achterom. Maar een goede architect weet wel een aanvaardbare oplossing voor het pand, uiteindelijk indien fris en fruitig ideaal pandje voor een fastfood bezorg met wat zitplaatsen toko en een appartementje er boven. Kleine inleg durf ik wel aan.
klopt , maar ook HA w.o. ook de eigen woning met een WOZ v 812k, dus bescheiden inleg durf ik welquote:Op zondag 28 september 2025 13:55 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
[..]
Er is zeker wat van te maken, maar zonder bouwdepot vind ik het risico net wat te groot dat er om wat voor reden dan ook niets gebeurt en er over een jaar alleen een onderpand met een waarde van ca. 200k is voor een schuld van 390k. Hier was m.i. een bouwdepot of een veel hogere rente op zijn plaats geweest.
Staat deze info in de pitch? Ik zie het niet zo gauw staan.quote:Op zondag 28 september 2025 14:22 schreef peterc het volgende:
[..]
klopt , maar ook HA w.o. ook de eigen woning met een WOZ v 812k, dus bescheiden inleg durf ik wel
Zekerheid (meer uitleg)quote:Op maandag 29 september 2025 08:52 schreef obligataire het volgende:
[..]
Staat deze info in de pitch? Ik zie het niet zo gauw staan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu kan ziijn eigen woning natuurlijk aardig vol belast zijn, maar hij heeft het toch kunnen kopen en financieren blijkbaar. Op streetview 2024 staat/stond het te koop , blijkbaar heeft hij het gekocht van de ondernemer die er zat. Zijn KvK inschrijvingen en adres opdr gever in tax rapport staan op dit adres r. Nu zal de cash niet super zijn gezien de GVE mnd & rentedepo's. Maar denk dat hij zijn hutje niet heel snel op het spel zet, kan natuurlijk op iemand anders naam staan. Wel dan blijft enkel het GVE pandje over. Dus bescheiden inleg durf ik wel aan.
[ Bericht 1% gewijzigd door peterc op 29-09-2025 10:25:37 ]
Netjes.quote:Op maandag 29 september 2025 10:25 schreef KrekelJapie het volgende:
Ik weet niet of dit project in Gouda nog ergens een lopend cf project van Anand.
Hij past zijn plannen aan na overleg met de buurt ondanks dat het commercieel minder aantrekkelijk is
https://archive.is/2025.0(...)84da8a6ae9&auth_rd=1
quote:Op maandag 29 september 2025 10:15 schreef peterc het volgende:
[..]
Zekerheid (meer uitleg)
Toelichting GVE
1. Hoofdelijke aansprakelijkheid in privé
A. Majed (op dit moment van materiële waarde)Bescheiden meegenomen, met deel terugstorting van APOC AV.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu kan ziijn eigen woning natuurlijk aardig vol belast zijn, maar hij heeft het toch kunnen kopen en financieren blijkbaar. Op streetview 2024 staat/stond het te koop , blijkbaar heeft hij het gekocht van de ondernemer die er zat. Zijn KvK inschrijvingen en adres opdr gever in tax rapport staan op dit adres r. Nu zal de cash niet super zijn gezien de GVE mnd & rentedepo's. Maar denk dat hij zijn hutje niet heel snel op het spel zet, kan natuurlijk op iemand anders naam staan. Wel dan blijft enkel het GVE pandje over. Dus bescheiden inleg durf ik wel aan.Pecunia non olet
quote:Graag maken wij u erop attent dat aan onderstaand project een extra rente is toegevoegd in de vorm van een Early Bird. Wanneer u in deze periode uw investering doet, ontvangt u eenmalig 0,25% extra rente. In de pitch vindt u alle relevante informatie.
StoreBox Breda en Drop & Clean Breda
gelijk allemaal een mail naar GVE sturen.quote:Op maandag 29 september 2025 16:10 schreef Red_arrow het volgende:
Het huis in Almere van J*st Esc*pe van GVE is onder bod op funda. Zou er dan eindelijk na ruim een jaar nog eens wat betaald gaan worden...
Alles zou wel meevallen lijkt me met een 2e hypotheek, maar zoals ik eerder schreef zal er nog wel een restschuld overblijven. Of ondernemers deze wel gaan bijven betalen is de grote vraag. Waarschijnlijk blijft het dossier bij Flanderijn.quote:Op maandag 29 september 2025 16:39 schreef Jaco078 het volgende:
[..]
gelijk allemaal een mail naar GVE sturen.
Flanderijn zijn boevig genoeg om alles aan kosten af te romen en nauwelijks iets door te storten....
28 april:quote:De afwikkeling van de verkoop van het andere object van de initiatiefnemer, waaruit de aflossing zal plaatsvinden, bevindt zich in de afrondende fase. De bank van de kopende partij heeft bevestigd binnen enkele weken duidelijkheid te kunnen geven over het bijbehorende financieringstraject. Na ontvangst van deze terugkoppeling worden het aflossingsplan en de bijbehorende tijdslijnen vastgesteld en met investeerders gedeeld. Tot het moment van aflossing blijft uw investering rentedragend.
10 juni:quote:De laatste update is nog steeds actueel. Zodra de terugkoppeling is ontvangen, worden het aflossingsplan en de bijbehorende tijdslijnen vastgesteld en gedeeld met investeerders.
22 juni:quote:Parallel aan het verkooptraject en de beoogde bancaire herfinanciering van het andere object van de leningnemer, zal een kortlopende overbruggingsfinanciering tot stand worden gebracht. Dit met als doel om de aflossing op korte termijn te realiseren. Uiterlijk eind volgende week geven wij een uitgebreidere update over de planning en verdere afwikkeling van deze propositie.
(stilte)quote:Er wordt op dit moment toegewerkt naar de herfinanciering van het object, met het doel om de aflossing gefaseerd te realiseren in het vierde kwartaal van dit jaar. De eerste aflossing van circa 50% zal naar verwachting in de loop van het vierde kwartaal plaatsvinden. Parallel hieraan loopt een verkooptraject van een ander project van de initiatiefnemer, waarvan de uitkomst mogelijk kan leiden tot een eerdere of aanvullende aflossing van het resterende deel (circa 50%). De exacte aflossingsdata worden momenteel afgestemd met de betrokken partijen. Zodra deze definitief zijn, brengen wij u hiervan op de hoogte. Tot die tijd blijven de maandelijkse rentebetalingen ongewijzigd doorlopen.
En uiteraard weer stil (ja, het is maar 1 werkdag, maar toch). Mag, zou, mogelijk, kortlopend, herfinanciering, nog een paar voorwaarden, plan, andere bieder, wat een rad.quote:De leningnemer heeft een koopaanbieding ontvangen voor de verkoop van het verzorgingshuis, waarmee de lening bij Crowdrealestate kan worden afgelost. De verkoop is nog afhankelijk van enkele voorwaarden. Wij hebben de leningnemer verzocht uiterlijk 26 september een definitief aflossingsplan te overleggen. Wij houden u op de hoogte van de voortgang.
Ruim vijf (VIJF!! and still counting) maanden is het al wachten op überhaupt een inhoudelijk bericht over de achterstand van L*ndtong Amsterd*m. Niet een berichtje dat er contact is, dat er wordt meegewerkt of dat er nog aan een oplossing wordt gewerkt: he-le-maal niets. Ik snap wel dat ze soms signalen krijgen van investeerders die het lang vinden duren. Dit heeft mijns inziens namelijk ook helemaal niets meer te maken met het bewaken van het investeerdersbelang; dit is vooral het ontbreken van doelmatig debiteurenbeheer.quote:Hoe wij omgaan met betalingsachterstanden en wanneer er wordt gecommuniceerd
Soms krijgen we van investeerders het signaal dat ze het lang vinden duren alvorens duidelijk wordt wat de vervolgstappen zijn in het geval van een betalingsachterstand.
...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 29 september 2025 22:48 schreef Fredericm het volgende:
Van A*ram A*rsen, 52055 heb ik geen betaling ontvangen op 25 september. Hierbij de weergave van een telefoongesprek met CollinHelemaal uniek is het niet, maar bij Collin verwacht je het niet zo gauw. De lijst wordt steeds langer. Het wordt tijd dat ze daar eens wat steviger omgaan met de wanbetalers. De zekerheden worden niet voor niets gevestigd!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Pecunia non olet
Over 7 maandtermijnen is deze helemaal afbetaald zonder restschuld. Totaal 13k nog af te lossen + nog 2e hypotheek als zekerheid.quote:Op dinsdag 30 september 2025 09:44 schreef zeeland6 het volgende:
Ccf
Eetcafé Witte Ruiter te koop
https://www.zeeuwsehoreca(...)eD0bHW38SwDUyvlgp4Rg
Status veranderd naar 'verkocht onder voorbehoud'.quote:Op maandag 29 september 2025 16:10 schreef Red_arrow het volgende:
Het huis in Almere van J*st Esc*pe van GVE is onder bod op funda. Zou er dan eindelijk na ruim een jaar nog eens wat betaald gaan worden...
quote:Op maandag 29 september 2025 22:48 schreef Fredericm het volgende:
Van A*ram A*rsen, 52055 heb ik geen betaling ontvangen op 25 september. Hierbij de weergave van een telefoongesprek met CollinGodver, ik zat er nog zwaar over te twijfelen, maar toch meegepakt. Gelukkig alleen maar basis. Toch, hoe dan.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
Zwaar falende ballotage?quote:Op dinsdag 30 september 2025 15:06 schreef nostra het volgende:
[..]
Godver, ik zat er nog zwaar over te twijfelen, maar toch meegepakt. Gelukkig alleen maar basis. Toch, hoe dan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |