Typisch gevalletje FAFO: Fuck Around, Find Out 😝quote:Voorafgaand aan de schietpartij, rond 16.30 uur, kwam er een melding binnen van een beroving aan het nabijgelegen Wisselspoor. De verdachte zouden daar hebben geprobeerd om iemand van zijn fatbike te beroven, en liet daarbij een vuurwapen zien.
Toen de politie ter plaatse kwam, vluchtte de verdachte richting de McDonalds. „Daar liet hij opnieuw het vuurwapen zien”, verklaart de woordvoerder. Agenten met getrokken wapens sommeerden de man om zich over te geven. Toen hij opeens wegvluchtte, schoten de agenten.
Daar heb ik ook een foto van gezien, dat is nog een kind. Dit topic is dubbel geopend en ik moet gaan werken.quote:Op maandag 22 september 2025 08:13 schreef Gibson88 het volgende:
Vind het eerlijk gezegd erger voor die ouders van de jongen. Wat moeten die in de ellende zitten.
Is dat een IJslander? Zijn zusje Jerrydottir?quote:
Nog triester zijn alle omstanders bij de mcdonalds inclusief veel kinderen die nu trauma's krijgen door zo'n kindquote:Op maandag 22 september 2025 08:32 schreef nixxx het volgende:
[..]
Is dat een IJslander? Zijn zusje Jerrydottir?
Verder trieste zaak, maar nog triester dat je als 15 jarige denkt even met een vuurwapen mensen te gaan beroven en politie bevelen te gaan negeren, fafo
Dit is inderdaad erg opmerkelijk.quote:Op maandag 22 september 2025 07:27 schreef TheVulture het volgende:
Ik begrijp dat mensen hadden gewild dat er pas geschoten zou zijn als deze jongen wellicht zelf eerst zijn wapen had gebruiktAls je zelf met een pistool een fatbike denkt te scoren en je de herhaalde instructies van de politie negeert en zelfs op de vlucht slaat kunnen dit de gevolgen zijn.
Of stel dat hij zich omgedraaid had en geschoten had, en dan een omstander raakt, dan is het: Waarom doet de politie niets!quote:Op maandag 22 september 2025 08:38 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit is inderdaad erg opmerkelijk.
Men ziet blijkbaar liever een agent worden neergeschoten dan dat de agent zelf zijn wapen gebruikt. Nee, dit is nu eenmaal hoe het werk: als jij overgaat tot crimineel gedrag en vervolgens ook nog eens een agent gaat bedreigen met een vuurwapen, dan is er de kans dat je wordt neergeschoten. De politie heeft een geweldsmonopolie en mag een wapen gebruiken.
En dat het dan een 15-jarige 'jongere' betreft doet er helemaal niets aan af. Kogels maken geen onderscheid op leeftijd.
Kamper?quote:
Het zijn altijd weer die Ijslandersquote:Op maandag 22 september 2025 08:32 schreef nixxx het volgende:
[..]
Is dat een IJslander? Zijn zusje Jerrydottir?
Verder trieste zaak, maar nog triester dat je als 15 jarige denkt even met een vuurwapen mensen te gaan beroven en politie bevelen te gaan negeren, fafo
Hadden ze wat meer aan de opvoeding moeten doen denk ik dan.quote:Op maandag 22 september 2025 08:13 schreef Gibson88 het volgende:
Vind het eerlijk gezegd erger voor die ouders van de jongen. Wat moeten die in de ellende zitten.
Niet alles is altijd aan ouders te wijtenquote:Op maandag 22 september 2025 08:47 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Hadden ze wat meer aan de opvoeding moeten doen denk ik dan.
Op je 15de berovingen met een pistool uitvoeren lijkt me geen kattekwaad meer.quote:Op maandag 22 september 2025 08:51 schreef roos94 het volgende:
[..]
Niet alles is altijd aan ouders te wijten
Jij hebt vast veel kinderen..
Ik vind het voor de politieagent en omstanders/slachtoffers die zich zeer bedreigd voelde bijna net zo erg.quote:Op maandag 22 september 2025 08:13 schreef Gibson88 het volgende:
Gewoon even collecteren in de moskee dan maar.quote:Op maandag 22 september 2025 08:13 schreef Gibson88 het volgende:
Hij had een pistool. Deze bleek later ook echt te zijn. Dus correct gehandeld door de agent.quote:Op maandag 22 september 2025 08:58 schreef SurpriseGirl het volgende:
Afgelopen zaterdag was denk ik de situatie vele malen erger toen hadden ze pistolen moeten gebruiken
Had die jongen echt een pistool vraag ik me af, is dat ook door anderen geconstateerd?
Je denkt dat het pistool een verzinsel is?quote:Op maandag 22 september 2025 08:58 schreef SurpriseGirl het volgende:
Afgelopen zaterdag was denk ik de situatie vele malen erger toen hadden ze pistolen moeten gebruiken
Had die jongen echt een pistool vraag ik me af, is dat ook door anderen geconstateerd?
Hij was gewoon een gewapende overvaller ongeacht zijn leeftijd.quote:Op maandag 22 september 2025 09:04 schreef Kamelenteen het volgende:
[..]
Je denkt dat het pistool een verzinsel is?
Bij de beroving is een vuurwapen getoond en later bij de McDonalds is er eveneens een vuurwapen getoond. En van het tonen van het vuurwapen bij de McDonalds vraag ik me dus af wat de bedoeling daarvan was. Wederom een poging tot beroving of wat anders?
https://nos.nl/artikel/25(...)rdachte-door-politiequote:Volgens de politie is de verdachte meerdere keren gewaarschuwd, maar heeft hij daar niet naar geluisterd en is hij weggerend. Daarna heeft de politie op hem geschoten.
Iemand die met een vuurwapen iemand heeft beroofd laat je doorgaans niet ‘gewoon’ lopen.quote:Op maandag 22 september 2025 09:11 schreef SurpriseGirl het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/25(...)rdachte-door-politie
Weggerend? En dan ga je een klein jongetje van 15 doodschieten? Nee dit klopt niet allemaal. Klinkt geewoon laf. Je had die jongen ook gewoon kunnen laten lopen en later kunnen oppakken. Zwakke actie van de politie.
Ga er maar van uit dat het een neppistool is, vooral op die leeftijd. En totaal niet professioneel.quote:Op maandag 22 september 2025 09:04 schreef Kamelenteen het volgende:
Je denkt dat het pistool een verzinsel is?
hahaha dat gebeurd heel vaak in de praktijk. Meestal duiken die agenten dan overal weg of ze doen geen flikker, maar bij zo een klein ventje die ook nog is zwart heeft zo een PVV agentje ineens wel lef natuurlijk.quote:Op maandag 22 september 2025 09:12 schreef Caland het volgende:
[..]
Iemand die met een vuurwapen iemand heeft beroofd laat je doorgaans niet ‘gewoon’ lopen.
Ik hoor 3 minuten geleden politiewetenschapper Jaap Timmer op radio 1 en die zegt dat zoals het er nu uit ziet er correct is gehandeld:quote:Op maandag 22 september 2025 09:11 schreef SurpriseGirl het volgende:
[..]
Weggerend? En dan ga je een klein jongetje van 15 doodschieten? Nee dit klopt niet allemaal. Klinkt geewoon laf. Je had die jongen ook gewoon kunnen laten lopen en later kunnen oppakken. Zwakke actie van de politie.
Natuurlijk niet.quote:Op maandag 22 september 2025 09:13 schreef SurpriseGirl het volgende:
[..]
hahaha dat gebeurd heel vaak in de praktijk.
Het was een echt wapenquote:Op maandag 22 september 2025 09:12 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ga er maar van uit dat het een neppistool is, vooral op die leeftijd. En totaal niet professioneel.
Zwaar misdrijfquote:Op maandag 22 september 2025 09:14 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ik hoor 3 minuten geleden politiewetenschapper Jaap Timmer op radio 1 en die zegt dat zoals het er nu uit ziet er correct is gehandeld:
- vuurwapengevaarlijke verdachte
- zojuist een zwaar misdrijf gepleegd, althans daar van verdacht.
- identiteit onbekend dus aanhouding op later moment kan niet.
- onttrekt zich aan zijn aanhouding
Dan is de politie bevoegd je voor je sodemieter te schieten voordat je weet weg te komen en met je vuurwapen nieuwe slachtoffers maakt. Je bent gewoon een vuurwapengevaarlijke crimineel, ook al ben je 15.
Het was een beroving onder bedreiging van een vuurwapen simpele ziel.quote:Op maandag 22 september 2025 09:15 schreef SurpriseGirl het volgende:
[..]
Zwaar misdrijf![]()
Er worden jaarlijks miljoenen fietsen in nederland gestolen op 1 of andere manier. Het was geen bankberoving ofzo.
Laten lopen zodat hij nog meer onschuldige slachtoffers kan maken? En wie krijgt dan de schuld van al die slachtoffers met gaatjes in hun hoofd?quote:Op maandag 22 september 2025 09:11 schreef SurpriseGirl het volgende:
[..]
Heeft hij geschoten? Nee, dan kan het ook niet bevestigd worden dat het wapen echt was. En zeker bij een minderjarige kan je er wel vanuit gaan dat het wapen nep was. De kans is heel klein dat het wapen echt is.quote:Op maandag 22 september 2025 09:16 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Het was een beroving onder bedreiging van een vuurwapen simpele ziel.
Een fiets stelen uit een fietsenstalling is iets heel anders dan een fiets/fatbike stelen onder bedreiging met een vuurwapen. Dan maakt het niet zo heel veel uit wat het is wat je wil stelen, dan is vooral het vuurwapen van belang.quote:Op maandag 22 september 2025 09:15 schreef SurpriseGirl het volgende:
[..]
Zwaar misdrijf![]()
Er worden jaarlijks miljoenen fietsen in nederland gestolen op 1 of andere manier. Het was geen bankberoving ofzo.
Dit krijgt natuurlijk nog een extra onderzoek. En dan zal de politieagent waarschijnlijk wel zijn baan kwijt raken heb ik zo een vermoeden.quote:Op maandag 22 september 2025 09:19 schreef -river- het volgende:
[..]
Laten lopen zodat hij nog meer onschuldige slachtoffers kan maken? En wie krijgt dan de schuld van al die slachtoffers met gaatjes in hun hoofd?
quote:Op maandag 22 september 2025 09:19 schreef SurpriseGirl het volgende:
[..]
Heeft hij geschoten? Nee, dan kan het ook niet bevestigd worden dat het wapen echt was. En zeker bij een minderjarige kan je er wel vanuit gaan dat het wapen nep was. De kans is heel klein dat het wapen echt is.
quote:Het vuurwapen dat hij getoond zou hebben, is door de politie in beslag genomen. Volgens de woordvoerder gaat het om een echt vuurwapen.
Jij snapt echt helemaal niets van de geweldsinstructie van de politiequote:Op maandag 22 september 2025 09:19 schreef SurpriseGirl het volgende:
[..]
Heeft hij geschoten? Nee, dan kan het ook niet bevestigd worden dat het wapen echt was. En zeker bij een minderjarige kan je er wel vanuit gaan dat het wapen nep was. De kans is heel klein dat het wapen echt is.
Ja dat roept de politie natuurlijk alleen maar om zelf niet beschuldigd te gaan worden. Het is allemaal logische dat de politie dat roept. Ze moeten zichzelf natuurlijk vrijpleiten.quote:
Een tijdje terug waren er hier in een dorp verderop kinderen met een kermispistool op verkeersborden aan het schieten. Een bewoner heeft toen de politie gebeld die met meerdere eenheden die kids van de weg hebben gereden en onder schot staande hebben gehouden.quote:Op maandag 22 september 2025 09:20 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Een fiets stelen uit een fietsenstalling is iets heel anders dan een fiets/fatbike stelen onder bedreiging met een vuurwapen. Dan maakt het niet zo heel veel uit wat het is wat je wil stelen, dan is vooral het vuurwapen van belang.
Het was echt; maar dat is zelfs irrelevantquote:Op maandag 22 september 2025 09:19 schreef SurpriseGirl het volgende:
[..]
Ik snap het heel goed. Je mag pas schieten als je zelf beschoten wordt. De kans dat het vuurwapen echt is heel klein bij een minderjarige die een fatbike gaat stelen.quote:Op maandag 22 september 2025 09:21 schreef kevin85 het volgende:
[..]
Jij snapt echt helemaal niets van de geweldsinstructie van de politie
evenmin iets van zwaartes en definities van strafbare feiten..
Hij heeft er mee gedreigd. Of hij er mee geschoten heeft is helemaal irrelevant. En het vuurwapen bleek echt.quote:Op maandag 22 september 2025 09:19 schreef SurpriseGirl het volgende:
[..]
quote:Vanmorgen is agent Peter Paul van het korps IJsselstein gehuldigd na zijn heldhaftige optreden nav het schietincident bij de McDonalds aan de Lorentzlaan. Namens het koningshuis was prinses Amalia aanwezig om de erepenning voor menslievend hulpbetoon uit te reiken aan de betreffende agent. Later vandaag zal een officieel banket op het stadhuis volgen. Later meer
quote:Op maandag 22 september 2025 09:23 schreef SurpriseGirl het volgende:
[..]
Ik snap het heel goed. Je mag pas schieten als je zelf beschoten wordt. De kans dat het vuurwapen echt is heel klein bij een minderjarige die een fatbike gaat stelen.
Ook onzin.quote:Op maandag 22 september 2025 09:23 schreef SurpriseGirl het volgende:
[..]
Ik snap het heel goed. Je mag pas schieten als je zelf beschoten wordt.
Het vuurwapen was echt en de politie gaat natuurlijk niet wachten tot ze zelf neergeschoten worden voordat ze terugschieten.quote:Op maandag 22 september 2025 09:23 schreef SurpriseGirl het volgende:
[..]
Ik snap het heel goed. Je mag pas schieten als je zelf beschoten wordt. De kans dat het vuurwapen echt is heel klein bij een minderjarige die een fatbike gaat stelen.
En terecht. Je kunt daarmee geen risico's nemen. Ik mag hopen dat de kinderen in kwestie gruwelijk geschrokken zijn en zoiets nooit meer doen.quote:Op maandag 22 september 2025 09:22 schreef Caland het volgende:
[..]
Een tijdje terug waren er hier in een dorp verderop kinderen met een kermispistool op verkeersborden aan het schieten. Een bewoner heeft toen de politie gebeld die met meerdere eenheden die kids van de weg hebben gereden en onder schot staande hebben gehouden.
Die werkten gelukkig wel mee en het liep allemaal met een sisser af, maar dan zie je hoe snel dat soort dingen kunnen gaan.
quote:Op maandag 22 september 2025 09:24 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Hij heeft er mee gedreigd. Of hij er mee geschoten heeft is helemaal irrelevant. En het vuurwapen bleek echt.
En dat hij minderjarig was stond niet op zijn voorhoofd. Zijn identiteit was onbekend. Daarbij zijn minderjarigen met vuurwapens niet minder gevaarlijk.
quote:
Bij dit soort incidenten zal er altijd een onderzoek gedaan worden of de politie terecht gehandeld heeft. Ik verwacht namelijk ook een rechtszaak tegen de politie in dit geval. De politie zal met hele goede argumenten moeten komen waarom ze die 3 schoten gelost hebben. ik heb de video gisteren gezien waarop de politieagent 3 schoten loste terwijl er niet zoveel aan de hand was behalve een vluchtende jongetje.quote:
20 minuten geleden haarfijn uitgelegd op radio 1 door politiewetenschapper Jaap Timmer.quote:Op maandag 22 september 2025 09:25 schreef kevin85 het volgende:
[..]
Pak de ambtsinstructie en de politiewet er eens bij en ga die eens goed lezen ipv zulke onzin spuien.
Dat hebben ze ook wel.quote:Op maandag 22 september 2025 09:27 schreef SurpriseGirl het volgende:
De politie zal met hele goede argumenten moeten komen waarom ze die 3 schoten gelost hebben.
Ik quote de verkeerde persoon.. excuses..quote:Op maandag 22 september 2025 09:27 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
20 minuten geleden haarfijn uitgelegd op radio 1 door politiewetenschapper Jaap Timmer.
Politie is bevoegd te schieten bij een verdachte die gewapend is, een zwaar misdrijf heeft gepleegd, zijn identiteit is onbekend dus ze kunnen hem niet later arresteren, en hij onttrekt zich aan zijn aanhouding.
Dan mag er geschoten worden.
En ook als het wapen achteraf nep zou zijn geweest dan was er goed gehandeld. Het is niet zo dat die agent alle tijd en mogelijkheid had om de echtheid van dat wapen te onderzoeken.quote:Op maandag 22 september 2025 09:01 schreef NoXia het volgende:
[..]
Hij had een pistool. Deze bleek later ook echt te zijn. Dus correct gehandeld door de agent.
Bingoquote:Op maandag 22 september 2025 09:13 schreef SurpriseGirl het volgende:
[..]
hahaha dat gebeurd heel vaak in de praktijk. Meestal duiken die agenten dan overal weg of ze doen geen flikker, maar bij zo een klein ventje die ook nog is zwart heeft zo een PVV agentje ineens wel lef natuurlijk.
quote:Kort antwoord: ja — onder strikte voorwaarden mag een agent in Nederland schieten op een vluchtende persoon, ook als die persoon minderjarig is, maar alleen wanneer het noodzakelijk en proportioneel is (bijvoorbeeld omdat er een direct levensgevaar is of omdat redelijkerwijs mag worden aangenomen dat de persoon een wapen bij zich heeft en dat zal gebruiken). Iedere inzet van een vuurwapen wordt achteraf gecontroleerd en kan leiden tot een onderzoek door de Rijksrecherche en een juridische toetsing.
Politie
+2
InView
+2
Hier de belangrijkste punten, duidelijk en praktisch uitgelegd:
Wettelijke kaders en regels
Politiehandelingen worden getoetst aan de Ambtsinstructie en de Politiewet. Die teksten geven aan in welke situaties het gebruik van een vuurwapen is toegestaan — kort gezegd: alleen wanneer dat noodzakelijk is om een gevaar af te wenden of een aanhouding te effectueren en er geen minder ingrijpende middelen beschikbaar of effectief zijn.
Wetten Overheid
+1
Wanneer wél schieten?
Een agent mag een vuurwapen inzetten bijvoorbeeld:
als een persoon een vuurwapen bij zich heeft en (met redelijk bestaan) verwacht kan worden dat hij/zij dat wapen zal gebruiken tegen anderen; of
om te voorkomen dat iemand die verdachte is van een ernstig misdrijf zich onttrekt en daarmee direct levensgevaar voor anderen (of de agent) veroorzaakt.
In zulke acute situaties kan ook gericht op het lichaam geschoten worden (in plaats van op de benen).
01-strafrecht-advocaat.nl
+1
Leeftijd van de verdachte (minderjarige)
De leeftijd van de verdachte verandert de toelaatbaarheid van het vuurwapengebruik niet automatisch: als een minderjarige echt een direct en ernstig gevaar vormt (bijvoorbeeld omdat hij/zij een echt vuurwapen gebruikt of dreigt te gebruiken), gelden dezelfde noodzaak- en proportionaliteitscriteria als bij volwassenen. Wel geldt dat de juridische en strafrechtelijke behandeling van minderjarigen anders is (jeugdstrafrecht), maar dat is een aparte procedure na het incident.
De Strafrechtadvocaat
Proportionaliteit en subsidiariteit
Voordat er wordt geschoten moet de agent — binnen de seconden die daarvoor zijn — aannemelijk maken dat minder ingrijpende middelen niet afdoende of niet mogelijk zijn. Schieten is het uiterste middel. Achteraf zal worden beoordeeld of het gebruik van het wapen proportioneel en noodzakelijk was.
Politie
+1
Opsporing & verantwoording
Als er door politiegeweld gewond of dodelijk letsel ontstaat, volgt meestal een onderzoek door de Rijksrecherche en juridische toetsing (OM/rechter). Uitspraak in eerdere zaken laat zien dat rechters soms begrip tonen voor een politieagent die in acute gevaarlijke situaties handelt, maar ook dat elk geval strikt wordt onderzocht.
Openbaar Ministerie
+1
Praktische nuance (bijvoorbeeld bij vluchtende auto of rennende verdachte)
Schieten op rijdende voertuigen of op benen wordt vaak afgeraden vanwege risico’s voor omstanders en onvoorspelbare ricochets; gericht schieten op het lichaam wordt in sommige levensbedreigende gevallen toegestaan. Dit is echter een tactische afweging die per situatie afhangt.
RTL Nederland
+1
Kort voorbeeld ter illustratie:
Als een 16-jarige met een echt vuurwapen een winkel overvalt, op het moment vlucht en richting een druk café loopt terwijl hij het wapen richt, kan dat zodanig veel direct gevaar voor omstanders opleveren dat een agent (volgens de ambtsinstructie) in uiterste noodzaak het wapen mag inzetten om dat gevaar te stoppen. Achteraf wordt dat handelen streng onderzocht en juridisch beoordeeld.
Een vluchtende vuurwapengevaarlijke verdachtequote:Op maandag 22 september 2025 09:27 schreef SurpriseGirl het volgende:
[..]
[..]
[..]
Bij dit soort incidenten zal er altijd een onderzoek gedaan worden of de politie terecht gehandeld heeft. Ik verwacht namelijk ook een rechtszaak tegen de politie in dit geval. De politie zal met hele goede argumenten moeten komen waarom ze die 3 schoten gelost hebben. ik heb de video gisteren gezien waarop de politieagent 3 schoten loste terwijl er niet zoveel aan de hand was behalve een vluchtende jongetje.
quote:
Was dit het geval? Ik zeg neequote:Wanneer wél schieten?
Een agent mag een vuurwapen inzetten bijvoorbeeld:
als een persoon een vuurwapen bij zich heeft en (met redelijk bestaan) verwacht kan worden dat hij/zij dat wapen zal gebruiken tegen anderen; of
om te voorkomen dat iemand die verdachte is van een ernstig misdrijf zich onttrekt en daarmee direct levensgevaar voor anderen (of de agent) veroorzaakt.
In zulke acute situaties kan ook gericht op het lichaam geschoten worden (in plaats van op de benen).
01-strafrecht-advocaat.nl
+1
Niks zwakke actie. Uitstekende actie!quote:Op maandag 22 september 2025 09:11 schreef SurpriseGirl het volgende:
[..]
Hoe oud ben jij?quote:Op maandag 22 september 2025 09:23 schreef SurpriseGirl het volgende:
[..]
Tja het is simpelweg dom om de suggestie te wekken dat je schietgevaarlijk bent, want dan gaan agenten terugschieten.quote:Op maandag 22 september 2025 09:23 schreef SurpriseGirl het volgende:
[..]
En je bent spontaan vergeten dat het joch iemand onder bedreiging van een vuurwapen zn fatbike afhandig heeft gemaakt en bij de McDonalds ook zn vuurwapen-heeft getoond.quote:Op maandag 22 september 2025 09:27 schreef SurpriseGirl het volgende:
[..]
[..]
[..]
Bij dit soort incidenten zal er altijd een onderzoek gedaan worden of de politie terecht gehandeld heeft. Ik verwacht namelijk ook een rechtszaak tegen de politie in dit geval. De politie zal met hele goede argumenten moeten komen waarom ze die 3 schoten gelost hebben. ik heb de video gisteren gezien waarop de politieagent 3 schoten loste terwijl er niet zoveel aan de hand was behalve een vluchtende jongetje.
Mwah, ik acht de kans groter dat die user echt zo simpel is en woest om zich heen aan het slaan is.quote:Op maandag 22 september 2025 09:34 schreef RamboDirk het volgende:
Mensen die reageren op een obvious trollaccount
Ik kwalifificeer de politie agent hierbij als moordenaar tot dat het tegendeel is bewezen.quote:Op maandag 22 september 2025 09:40 schreef Kamelenteen het volgende:
[..]
En je bent spontaan vergeten dat het joch iemand onder bedreiging van een vuurwapen zn fatbike afhandig heeft gemaakt en bij de McDonalds ook zn vuurwapen-heeft getoond.
Maar, ja de agent zal wel even moeten uitleggen waarom ie heeft geschoten. Niet meer dan logisch.
Voor iemand die onder bedreiging van een vuurwapen iemand van zn fiets heeft beroofd. En doe daarnaast ook bij de McDonalds het vuurwapen tevoorschijn heeft gehaald. Een zware crimineel in het bezit van een dodelijk wapen dat binnen twee tellen in een auto had kunnen stappen en de inzittenden zou kunnen gijzelen. Die binnen 2 tellen de agent had kunnen neerschieten of iedere willekeurige voorbijganger die in de weg liep.quote:Op maandag 22 september 2025 09:40 schreef SurpriseGirl het volgende:
We hebben hier gewoon te maken met een overspannen politieagent. De man wordt op non actief gezet natuurlijk. Schieten bij de Macvoor iemand die een fiets steelt.
Nee dat kan niet.
De agent had onschuldige burgers kunnen raken in de Mac zelf. Hij heeft buitensporig gehandeld. Hij had de veiligheid in acht moeten nemen van de velen mensen die rond dat gebied aanwezig waren. Hij heeft de publieke orde in gevaar gebracht. HIj zal door de rijksrecherche heel hard aangepakt moeten worden.
Kijk eens even dom? OK stop maar.quote:Op maandag 22 september 2025 09:40 schreef SurpriseGirl het volgende:
We hebben hier gewoon te maken met een overspannen politieagent. De man wordt op non actief gezet natuurlijk. Schieten bij de Macvoor iemand die een fiets steelt.
Nee dat kan niet.
De agent had onschuldige burgers kunnen raken in de Mac zelf. Hij heeft buitensporig gehandeld. Hij had de veiligheid in acht moeten nemen van de velen mensen die rond dat gebied aanwezig waren. Hij heeft de publieke orde in gevaar gebracht. HIj zal door de rijksrecherche heel hard aangepakt moeten worden.
Het ging niet om iemand die een fiets heeft gestolen het ging om een gewapende gek die zojuist iemand onder bedreiging van een vuurwapen heeft beroofd van een fiets. Een levensgevaarlijke gek dus.quote:Op maandag 22 september 2025 09:40 schreef SurpriseGirl het volgende:
Nee dat kan niet.
Twee weken geleden account aangemaakt en alleen maar ge-troll ( zie pohi ). Ik ga er niet meer op in.quote:Op maandag 22 september 2025 09:42 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Mwah, ik acht de kans groter dat die user echt zo simpel is en woest om zich heen aan het slaan is.
Die willen nooit meer naar de Macquote:Op maandag 22 september 2025 08:35 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Nog triester zijn alle omstanders bij de mcdonalds inclusief veel kinderen die nu trauma's krijgen door zo'n kind
Wat gebruik jij voor medicijnen.quote:Op maandag 22 september 2025 09:44 schreef Kamelenteen het volgende:
[..]
Voor iemand die onder bedreiging van een vuurwapen iemand van zn fiets heeft beroofd. En doe daarnaast ook bij de McDonalds het vuurwapen tevoorschijn heeft gehaald. Een zware crimineel in het bezit van een dodelijk wapen dat binnen twee tellen in een auto had kunnen stappen en de inzittenden zou kunnen gijzelen. Die binnen 2 tellen de agent had kunnen neerschieten of iedere willekeurige voorbijganger die in de weg liep.
Heb je de link naar dat onderzoek ?quote:Op maandag 22 september 2025 09:56 schreef SurpriseGirl het volgende:
[..]
Wat gebruik jij voor medicijnen.
Een fietsendief gaat geen mensen neerschieten. Het zogenaamde wapen dat hij bij zich had was puur bedoelt om iemand te bedreigen zijn spullen af te geven. De kans dat hij echt zou gaan schieten is 0.000000000009 procent en natuurlijk nog veel minder. Hij was natuurlijk in paniek toen hij de politie zag.
De politie had hier op moeten inspelen. Wat ik me ook afvraag heeft de politie naar deze jongen geroepen dat hij zich moest overgeven. Uit de video kan ik dit niet herleiden, men heeft gelijk een beslissing genomen om een minderjarige jongen die donker is gelijk af te schiten. Dit is een kwalijke zaak en niet echt proffessioneel te noemen.
Er zullen genoeg filmpjes beschikbaar zijn om mijn gelijk te beargumenteren dat de politie in dit geval niet proffessioneel gehandeld heeft. Ik zou graag een foto van de politieagent willen zien en van daaruit een verdere analyse maken. Was de politie agent bijvoorbeeld dik? Dikke politieagenten schieten eerder is uit een onderzoek uit de verenigde staten gebleken. Die kunnen niet zo snel rennen en schieten veel eerder.
Ehhh...quote:Op maandag 22 september 2025 09:23 schreef SurpriseGirl het volgende:
[..]
Heerlijk man die simpele zielenquote:
quote:
quote:Op maandag 22 september 2025 09:54 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat zou dan al helemaal win-win zijn.
Nos geeft net aan dat het wapen echt was.quote:Op maandag 22 september 2025 09:58 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Ehhh...
En als die agent als 1ste dodelijk geraakt wordt dan?
En jij, als afgestudeerd deskundige, ziet van afstand meteen dat het om een nepwapen gaat?
Meisje, log uit en ga weer naar de klas...
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op maandag 22 september 2025 09:58 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Heb je de link naar dat onderzoek ?
Nou, terecht dus..quote:Op maandag 22 september 2025 10:05 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Nos geeft net aan dat het wapen echt was.
Elk nadeel hep ze voordeel!quote:
Geloof maar dat die rellen komen voor dit lief onschuldig jongetje dat zo maar dood is geschoten door stoute meneer agent puur om zijn kleurtje.quote:Op maandag 22 september 2025 10:24 schreef StarTrek het volgende:
Als er straks allemaal mensen gaan rellen dan bewijst dat dat er niet met ze samen te leven valt
Wat bewijzen dat Haagse rellen van Elsfest dan?quote:Op maandag 22 september 2025 10:24 schreef StarTrek het volgende:
Als er straks allemaal mensen gaan rellen dan bewijst dat dat er niet met ze samen te leven valt
Misschien moet je is 5 paracetemolletjes tegelijk gaan innemenquote:Op maandag 22 september 2025 10:10 schreef Kamelenteen het volgende:
[..]
Zo'n eens in de paar maanden een paracetamolletje. En jij?
[..]
Heb je je al aangemeld bij een comedy club?
Zodra je een vuurwapen gebruikt om iemand te beroven ben je al een grens over gegaan. Twee zelfs: de fatsoensgrens om iemand te beroven en daarbij dat ook te doen met een dodelijk wapen.
Paniek.. je weet dat je dan gekke dingen kan doen? Bijvoorbeeld een trekker overhalen van het pistool dat je bij je draagt omdat je koste wat kost niet in de cel wilt belanden bijvoorbeeld?
[..]
Ok, je bent een trol. Waarschijnlijk een met een tintje, vandaar dat je het ook gelijk weer een racistisch motief van probeert te maken.
[..]
Zelfs al zou ze die geven, wat is de waarde ervan?
De politie in Amerika is totaal niet te vergelijken met die in Nederland.
Ja dus? Daarom bestaan forums zoals FOK! waarvan jij notabene moderator bent.quote:Op maandag 22 september 2025 10:26 schreef dick_laurent het volgende:
Naja mijn 2 cents: Weet je wat het is met al die hele sociale media en tig online nieuwskanalen? Ze hebben tegenwoordig bijna allemaal een “comment” sectie onder het artikel of onder de beelden….. en dan krijg je heeeeel veel poppetjes die dit gaan doen:
[ afbeelding ]
Politie schiet verdachte neer:
50% > Ohhhh walgelijk! Hoe durven ze! Dit is ongeoorloofd geweld! Schande!
En andere 50%: > Goedzo politie! Het werd hoog tijd dat ze dit tuig opruimen, lekker bezig!!
En dat dan tegen elkaar in in de comments like:
[ afbeelding ]
Yea true. Het houdt de mensen dus lekker van de straat bedoel ik maar te zeggenquote:Op maandag 22 september 2025 10:30 schreef -river- het volgende:
[..]
Ja dus? Daarom bestaan forums zoals FOK! waarvan jij notabene moderator bent.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |