abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218814151
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 16:40 schreef SurpriseGirl het volgende:
[ x ]
Toch wel een trekje altijd dat verbieden bij het CDA.

Als je dat vind dien je t.z.t. maar een wetsvoorstel in.
pi_218814176
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 17:25 schreef vPlien het volgende:

[..]
Ik ben wel benieuwd hoe dit zich op de lange termijn ontwikkeld, tijdperk Wilders gaat namelijk langzaam maar zeker richting een einde toe dus dan is het de vraag of de PVV nog een doorstart gaat maken. En stel deze wetgeving wordt de komende kabinetsperiode ingevoerd dan loopt dat redelijk gelijk op. Nou denk ik dat Wilders de partij gewoon laat imploderen, denk dat hij zoiets heeft van ‘ik bén de PVV en je richt maar lekker zelf een partij op’.
Wilders is nu 62. Ik denk dat wij nog lang niet van hem af zijn. Ik denk dat hij het komende 10 jaar wel gaat volhouden. Het grote probleem voor wilders is wat als hij stopt?

De dreiging op zijn leven zal denk ik altijd wel blijven. Eigenlijk heeft hij maar 1 optie dan en dat is zo lang mogelijk in de 2e kamer blijven zitten want hij kan verder toch niets doen.

Of hij moet in het geheim een makeover krijgen door plastische chirurgie en naar een land overgebracht worden met een nieuwe identiteit. Ik zie dat niet zo snel gebeuren.
  vrijdag 19 september 2025 @ 17:45:33 #228
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_218814183
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 16:56 schreef -XOR- het volgende:

[..]
En VVD en BBB doen lekker mee. YOLO
en groen links is druk met het onkruid en tegels wippen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_218814188
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 16:38 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
PVV had laatst zelf nota bene een debat aangevraagd en niemand van ze kwam opdagen. Bizar.
Dat was Markuszower
  Moderator vrijdag 19 september 2025 @ 17:55:18 #230
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_218814258
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 17:45 schreef SurpriseGirl het volgende:

[..]
Wilders is nu 62. Ik denk dat wij nog lang niet van hem af zijn. Ik denk dat hij het komende 10 jaar wel gaat volhouden. Het grote probleem voor wilders is wat als hij stopt?

De dreiging op zijn leven zal denk ik altijd wel blijven. Eigenlijk heeft hij maar 1 optie dan en dat is zo lang mogelijk in de 2e kamer blijven zitten want hij kan verder toch niets doen.

Of hij moet in het geheim een makeover krijgen door plastische chirurgie en naar een land overgebracht worden met een nieuwe identiteit. Ik zie dat niet zo snel gebeuren.
En bovendien, welke en wat voor rattenvanger krijgen we er voor terug?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_218814311
quote:
2s.gif Op vrijdag 19 september 2025 17:55 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
En bovendien, welke en wat voor rattenvanger krijgen we er voor terug?
Ik zat nog aan 1 optie te denken. Zijn dood in scene zetten, maar dan wordt het helemaal een film :)

Er zijn genoeg gekkies die de plek van Wilders willen overnemen heb ik zo een vermoeden.
pi_218814313
Wilders bepaalde dat zijn club uit de regering moest stappen, heeft hij dat overlegd met de PVV-fractie ?
Of was dat weer zo'n decreet van de partijdictator ?

Deze pagina van HP de Tijd vertelt iets meer over Bontenbal versus die partijdictatuur
quote:
CDA-lijsttrekker Henri Bontenbal eist dat de PVV van Geert Wilders een democratische partij wordt. Anders kan de PVV volgens hem niet langer meedoen aan verkiezingen. Bontenbal zegt in een interview met HP/De Tijd: “Het is een eis die we stellen aan alle partijen, niet alleen aan de PVV, ook aan nieuwkomers.” Hij beaamt expliciet dat de partij van Wilders wat het CDA betreft anders politiek buitenspel staat: “Ja, anders kunnen ze niet meedoen aan verkiezingen.”
De CDA-leider hoopt dat het ‘zover niet hoeft te komen’ en zegt op de vraag of hij denkt dat Wilders zijn partij inderdaad democratische zal gaan organiseren: “Waarom niet?”

Nu is Wilders het enige lid van de door hem opgerichte PVV en kan hij naar believen besluiten nemen zonder inspraak van medestanders. Bontenbal denkt dat er veel politieke steun voor zijn voorstel is. “Ik ben niet de enige. Ik denk dat hier een brede Kamermeerderheid voor is,” aldus de voorman van het CDA.

[ Bericht 83% gewijzigd door Bluesdude op 19-09-2025 18:10:28 ]
pi_218814318
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 18:01 schreef SurpriseGirl het volgende:

[..]
Ik zat nog aan 1 optie te denken. Zijn dood in scene zetten, maar dan wordt het helemaal een film :)

Er zijn genoeg gekkies die de plek van Wilders willen overnemen heb ik zo een vermoeden.
Ja, genoeg wannabe-dictators. Of ze het net zo goed kunnen verkopen?
  vrijdag 19 september 2025 @ 18:02:25 #234
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_218814321
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 18:01 schreef Bluesdude het volgende:
Wilders bepaalde dat zijn club uit de regering moest stappen, heeft hij dat overlegd met de PVV-fractie ?
Het was een unaniem besluit van de Algemene Ledenvergadering.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_218814327
quote:
Al die andere mannen zeggen zelf dat ze geen eigen mening mogen hebben en niets mogen zeggen of doen zonder opdracht van het opperhoofd.
pi_218814406
In Duitsland is wettelijk vastgelegd dat een politieke partij die meedoet aan verkiezingen democratisch georganiseerd moet zijn... Een logische reactie op die führerpartij. Dat wilden ze nooit meer.
Maar hoe simpel kan een dergelijke wet in Nederland ingevoerd worden? Moet er een grondwetsherziening komen ?
pi_218814417
Laat partijen zichzelf maar organiseren hoe ze willen. We stemmen op personen.
pi_218814438
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 18:17 schreef MoreDakka het volgende:
Theoretisch wel, praktisch niet. Alleen als al die mensen die in de kamer terecht komen ook de benodigde stemmen hebben gekregen.
pi_218814445
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 18:17 schreef MoreDakka het volgende:
In de praktijk stemt een grote meerderheid op een partij, en wel nr 1
pi_218814447
quote:

Deze pagina van HP de Tijd vertelt iets meer over Bontenbal versus die partijdictatuur
[..]

Het zou oprecht het beste nieuws van de maand zijn wanneer Bontenbal de deur voor de PVV ferm dicht trekt.
"Pools are perfect for holding water"
pi_218814460
Wilders heeft al laten zien dat zijn fuhrerinstelling leidt tot ontwrichting van regeringscoalities. Dus sabotage van het landsbestuur.....2012 en 2025
pi_218814470
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 17:45 schreef SurpriseGirl het volgende:

[..]

Hij is een kettingroker en staat dagelijks onder enorm veel stress. Hij moet nog maar eerst eens die 10 jaar vol maken
pi_218814480
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 17:03 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Nee hoor, dit zijn gewoon keiharde feiten
Kom maar met een onderbouwing dan.
  vrijdag 19 september 2025 @ 18:29:08 #244
346939 Janneke141
pi_218814482
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 18:25 schreef Bluesdude het volgende:
Wilders heeft al laten zien dat zijn fuhrerinstelling leidt tot ontwrichting van regeringscoalities. Dus sabotage van het landsbestuur.....2012 en 2025
Was dat anders geweest als de PVV wel een ledenstructuur gehad had?
pi_218814503
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 18:29 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Dan had de PVV niet bestaan. Wilders duld geen inspraak.
pi_218814519
quote:
12s.gif Op vrijdag 19 september 2025 17:33 schreef Vallon het volgende:

[..]
Ik denk dat dit serieus geen slechte alternatief is.
Ik zou daarbij willen pleiten voor een kiesdrempel van minimaal 5% voor partijen en de overblijvende mijn part een lijstverbinding aangaan om tot dat percentage te kunnen komen.
NB: gedacht vanuit ooit het traditionele huishouden, heeft die vermeende "eenheid", twee stemmen.

Het stemmen op één partij, laat staan een persoon, komt uit een (andere) tijd waar zaken relatief overzichtelijk bleven tot een ideologische mijn en dijn; met dat die gekozen vertegenwoordiger zelf ten principale stond voor de verzuilde uitgangspunten.
We hadden Nederland in Benelux verband, dat Nederland van ooit klein (EEG) tot nu in groot-EUropa tbv MAGA politiek aan de zijkant is pion-eert.

Onze gekozen vertegenwoordigers zijn nu hooguit in staat om de uitleg of uitvoering van elders tot stand gekomen beleid in een krappe marge bij te sturen of een invoering iets af te remmen.
Neem bv het voorbeeld stikstof. Nederland heeft zich ooit in wasdom onderworpen aan EU afspraken die verder haar rol beperkt tot het hoe ipv waarom waartoe wanneer. Nu de gedoogperiode (die diende om Nederland mee te krijgen in een besluit), moet Nederland gaan (k)luchten.

Strikt genomen geldt dat ook voor principiëlere keuzes in de zee van allerlei optredende emoties waar tot op het bot snijdende tegenstellingen ontstaan. Vrijheid van meningsuiting is daarbij een instrument geworden om ander, grievende, te doen laten afhaken.

Wat ik zelf lastig vind van het één-stem-partij systeem dat een kiezer kiest voor een beleid maar tegelijk dan voor lief moet nemen dat die instemt met iets anders dat in overtuiging strijdig wordt.
Het wordt dan een soort van gekunstelde keuze op hoop van zegen de greep met wie weet wordt het (n)ooit dat.
Het geeft misschien ook wel een beetje richting aan een eventuele coalitie.
pi_218814534
quote:

[..]
Mogelijk wel. Meer inzichten in een open debat binnen de partij. Nuances aanbrengen.
Dat fractieleden aangeven dat botweg weglopen zeker niet de asielpunten verwezenlijken is en ook niet veel andere programmapunten.
Maar zo'n open debat is er niet. Het is: de fuhrer beslist, Iedereen koppen dicht.
  vrijdag 19 september 2025 @ 18:35:05 #248
346939 Janneke141
pi_218814537
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 18:32 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Dan had de PVV niet bestaan. Wilders duld geen inspraak.
Dat weet je niet. En/of dan had er iets anders bestaan dat voor 35 zetels aan ontevreden kiezers had opgeraapt.

Ik ben niet tegen het voorstel op zich, maar ik heb ook niet echt duidelijk welk probleem we hiermee nu op denken te lossen. Buiten dat ben ik ook altijd een beetje huiverig voor algemeen geformuleerde wetgeving die heel duidelijk tegen één speler gericht is. Ook als die speler toevallig vrij vervelend is.
pi_218814546
quote:

[..]
Mijn stelling is (geworden) dat we blij mogen zijn met zoveel incompetentie.

Een echt goed georganiseerde PVV zou veel gevaarlijker zijn. Ook in intimidaties, burgermilities opzwepen en zaken verdonkeremanen.

Is het CDA dit nu echt om democratie te doen of gewoon opties over rechts te verkrijgen?
  vrijdag 19 september 2025 @ 18:37:52 #250
346939 Janneke141
pi_218814560
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 18:36 schreef Klopkoek het volgende:
Is het CDA dit nu echt om democratie te doen of gewoon opties over rechts te verkrijgen?
Dat weet je met het CDA maar nooit, maar van alle CDA-leiders van de afgelopen 25 jaar lijkt me Bontenbal toch het minste geneigd om bij Wilders op schoot te kruipen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')