abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218792991
Orginele OP Deel #1:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
NOS

quote:
Nu zo'n grote organisatie dit uitgesproken heeft sluit het net zich ook juridisch om hen die genocide plegen.

Het is de negende keer in het ruim dertigjarige bestaan van IAGS dat de leden consensus hebben bereikt dat er een genocide gaande is. Gerichte aanvallen op burgers, journalisten, artsen, ziekenhuizen, scholen en universiteiten: daar maakt Israël zich volgens de verklaring schuldig aan. Ook wordt gewezen op de uithongering van de Palestijnse enclave en het vernietigen van ruim 90 procent van alle woningen in Gaza.
Nu ook volgens de VN commissie

Die vier daden zijn het doden van leden van een groep, het toebrengen van ernstig lichamelijk en geestelijk letsel aan hen, het opzettelijk creëren van omstandigheden die erop gericht zijn de groep te vernietigen, en het voorkomen van geboorten. De groep staat voor de Palestijnse bevolking.
De commissie stelt ook dat Israëlische leiders zoals premier Benjamin Netanyahu en voormalig defensieminister Yoav Gallant uitspraken hebben gedaan die "hebben aangezet tot het plegen van genocide". Ook wordt gesteld dat "genocide de enige conclusie is" die getrokken kon worden uit het gedragspatroon van de Israëlische autoriteiten en het leger in Gaza.
Dat patroon bestaat volgens de commissie onder meer uit het opzettelijk doden en ernstig verwonden van een "ongekend aantal Palestijnen", de systematische en wijdverbreide aanvallen op religieuze, culturele en educatieve gebouwen, het opleggen van een blokkade van Gaza en het laten verhongeren van de bevolking.
Het Israëlische ministerie van Buitenlandse Zaken het rapport in een reactie en zegt dat het "verdraaid en onjuist" is. Een woordvoerder van het ministerie beschuldigt de commissieleden ervan dat ze "proxies van Hamas" zijn en "volledig vertrouwen op leugens van Hamas".

Steeds meer onderzoekers en experts spreken van genocidaal geweld

Sinds Israël de operatie in Gaza is begonnen, nadat Hamas in oktober 2023 een aanslag op Israëlisch grondgebied had uitgevoerd, zijn meer dan 60.000 Palestijnen om het leven gekomen. Het grootste deel van de bevolking is ontheemd geraakt. Naar schatting is meer dan 90 procent van de huizen in de Gazastrook beschadigd of verwoest.
Er is sprake van hongersnood in de Gazastrook. Hulp in de vorm van voedsel, water en medicijnen komt het gebied maar mondjesmaat binnen. Sanitaire en hygiënische voorzieningen en de gezondheidszorg zijn vernietigd. Sinds maart spreken steeds meer onderzoekers en experts van genocidaal geweld in Gaza. Onder meer Amnesty stelde in december vorig jaar dat Israël zich schuldig maakt aan genocide.
De onafhankelijke, internationale onderzoekscommissie van de bezette Palestijnse gebieden is in 2021 opgericht door de Mensenrechtenraad van de VN, om alle vermeende schendingen van mensenrechten te onderzoeken. Het panel van drie deskundigen staat onder leiding van Navi Pillay. Zij was hoge commissaris voor de Mensenrechten van de VN en voorzitter van het internationale tribunaal voor de genocide in Rwanda.[/quote]

Israel pleegt genocide in Gaza

Aldus: de VN-onderzoekscommissie.

De rechters van het Internationaal Gerechtshof hebben zich echter nog niet uitgesproken of Israël zich daadwerkelijk schuldig maakt aan genocide in Gaza. Deze door Zuid-Afrika ingediende zaak loopt nog.

In 2024 heeft het Internationaal Gerechtshof (ICJ) in Den Haag meerdere belangrijke uitspraken gedaan over de situatie met Israël. Op 26 januari 2024 nam het ICJ een tussentijdse uitspraak aan in de genocidezaak die Zuid-Afrika tegen Israël had aangespannen. In het tussenvonnis stelt het Internationaal Gerechtshof dat Israël er alles aan moet doen om genocide te voorkomen. Daaronder valt het doden of lichamelijk schaden van leden van eenzelfde bevolkingsgroep. Ook verplicht het Hof Israël om zoveel mogelijk bewijsmateriaal van diens operaties te behouden en om binnen een maand met een verslag te komen waarin het land toelicht welke maatregelen het neemt om een genocide te voorkomen. Ook roept het Gerechtshof Hamas op om de gijzelaars per direct vrij te laten. Een directe oproep tot het staakt-het-vuren sprak het Hof niet uit.

Op 19 juli 2024 bracht het ICJ een advies uit aan de Verenigde Naties, waarin werd gesteld dat de Israëlische bezetting van Palestijnse gebieden illegaal is en dat Israël alle nederzettingen moet ontruimen. Daarnaast heeft het VN-comité van het Hof een verzoek gedaan om de verplichtingen van Israël met betrekking tot de activiteiten van UNRWA in de bezette Palestijnse gebieden te verduidelijken, naar aanleiding van het verbod dat Israël in oktober 2024 op de organisatie heeft ingesteld.

(Zie: https://www.un.org/unispal/icj-and-question-of-palestine/)

quote:
Een onderzoekscommissie van de Verenigde Naties oordeelt in een nieuw rapport dat Israël genocide pleegt in Gaza. De commissie heeft vastgesteld dat Israël zich sinds oktober 2023 schuldig heeft gemaakt aan vier van de vijf genocidale daden die onder internationaal recht vallen.

Die vier daden zijn het doden van leden van een groep, het toebrengen van ernstig lichamelijk en geestelijk letsel aan hen, het opzettelijk creëren van omstandigheden die erop gericht zijn de groep te vernietigen, en het voorkomen van geboorten. De groep staat voor de Palestijnse bevolking.
De commissie stelt ook dat Israëlische leiders zoals premier Benjamin Netanyahu en voormalig defensieminister Yoav Gallant uitspraken hebben gedaan die "hebben aangezet tot het plegen van genocide". Ook wordt gesteld dat "genocide de enige conclusie is" die getrokken kon worden uit het gedragspatroon van de Israëlische autoriteiten en het leger in Gaza.
Dat patroon bestaat volgens de commissie onder meer uit het opzettelijk doden en ernstig verwonden van een "ongekend aantal Palestijnen", de systematische en wijdverbreide aanvallen op religieuze, culturele en educatieve gebouwen, het opleggen van een blokkade van Gaza en het laten verhongeren van de bevolking.
Het Israëlische ministerie van Buitenlandse Zaken het rapport in een reactie en zegt dat het "verdraaid en onjuist" is. Een woordvoerder van het ministerie beschuldigt de commissieleden ervan dat ze "proxies van Hamas" zijn en "volledig vertrouwen op leugens van Hamas".

Steeds meer onderzoekers en experts spreken van genocidaal geweld

Sinds Israël de operatie in Gaza is begonnen, nadat Hamas in oktober 2023 een aanslag op Israëlisch grondgebied had uitgevoerd, zijn meer dan 60.000 Palestijnen om het leven gekomen. Het grootste deel van de bevolking is ontheemd geraakt. Naar schatting is meer dan 90 procent van de huizen in de Gazastrook beschadigd of verwoest.
Er is sprake van hongersnood in de Gazastrook. Hulp in de vorm van voedsel, water en medicijnen komt het gebied maar mondjesmaat binnen. Sanitaire en hygiënische voorzieningen en de gezondheidszorg zijn vernietigd. Sinds maart spreken steeds meer onderzoekers en experts van genocidaal geweld in Gaza. Onder meer Amnesty stelde in december vorig jaar dat Israël zich schuldig maakt aan genocide.
De onafhankelijke, internationale onderzoekscommissie van de bezette Palestijnse gebieden is in 2021 opgericht door de Mensenrechtenraad van de VN, om alle vermeende schendingen van mensenrechten te onderzoeken. Het panel van drie deskundigen staat onder leiding van Navi Pillay. Zij was hoge commissaris voor de Mensenrechten van de VN en voorzitter van het internationale tribunaal voor de genocide in Rwanda.

Bron: NU

quote:
LIVE Midden-Oosten | Europese Commissie legt Israël importtarieven op en zet Israëlische ministers op sanctielijst

De Europese Commissie heeft woensdag een pakket maatregelen tegen Israël gepresenteerd. De handelsvoordelen voor export naar de EU worden opgeschort, wat betekent dat er importtarieven op onder meer fruit en groenten worden geheven. Twee extremistische ministers, een aantal Israëlische kolonisten en een aantal Hamas-leiders worden op de sanctielijst gezet. Hun tegoeden worden bevroren en ze mogen niet naar de EU reizen.

De Europese Commissie heeft woensdag een pakket maatregelen tegen Israël gepresenteerd. De handelsvoordelen voor export naar de EU worden opgeschort, wat betekent dat er importtarieven op onder meer fruit en groenten worden geheven. Twee extremistische ministers, een aantal Israëlische kolonisten en een aantal Hamas-leiders worden op de sanctielijst gezet. Hun tegoeden worden bevroren en ze mogen niet naar de EU reizen.
Het gaat om de ministers Itamar Ben-Gvir en Bezalel Smotrich. Daarnaast stopt de Europese Commissie met financiële bijdragen aan uitwisselingsprojecten met een totale waarde van 20 miljoen euro. De maatregelen blijven van kracht tot Israël meer voedsel en humanitaire hulp in Gaza toelaat en ervoor zorgt dat een tweestatenoplossing mogelijk wordt.
Voor het opschorten van het handelsdeel van het associatieverdrag tussen de EU en Israël moet een gekwalificeerde meerderheid van de EU-lidstaten instemmen. Dat betekent dat 55 procent van de lidstaten, die samen minimaal 65 procent van de totale EU-bevolking vertegenwoordigen, akkoord moet gaan. Voor het instellen van sancties is unanimiteit vereist.
Tot nu toe zijn de lidstaten verdeeld.
De EU is voor Israël de belangrijkste handelspartner. 32 procent van zijn handel wordt naar de EU geëxporteerd. Over bijna 6 miljard euro aan exportproducten moet Israël invoerrechten gaan betalen. Het gaat daarbij om een bedrag van jaarlijks 227 miljoen euro.
De Europese Commissie stelt geen importverbod voor de Israëlische nederzettingen in de bezette gebieden voor. Nederland wil dat wel. Het kabinet besloot eind juli de ministers Ben-Gvir en Smotrich een inreisverbod op te leggen.

Bron: https://www.ad.nl/buitenl(...)nctielijst~aafe837f/

OP wordt aangevuld

[ Bericht 3% gewijzigd door Jippie op 18-09-2025 10:55:33 ]
  woensdag 17 september 2025 @ 11:30:51 #2
508780 2172619626795
pi_218792994
@HowardRoark

Inmiddels draai je met 26 alinea’s aan epistels om de hete brei heen:

Zou je eens inhoudelijk kunnen reageren, in plaats van in de slachtofferrol en vluchtreflex te schieten? Het komt een beetje lafjes over. Zeker omdat anderen wel inhoudelijk op jouw posts reageren.

In een normale fatsoenlijke discussie werkt dat twee kanten op :)

Ik begrijp wel dat het natuurlijk een gek idee is dat iemand die hetzelfde kijkt naar de Palestijnen als jij, tegelijkertijd ook de barbaarse Israëlische kinderoffers aan Moloch afkeurt. Het moet zwart-wit zijn, zoals het volgens God was bedoeld.

Geen wonder dat de Abrahamisten aan beide kanten van de stiekeme genocidewens ook nooit zonder wantrouwen en spanningen naast elkaar kunnen leven. Er staat duidelijk geschreven dat het verschil er moet zijn, immers.
  woensdag 17 september 2025 @ 11:31:23 #3
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_218792999
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2025 10:32 schreef Red_85 het volgende: [..] Wat een gelul Ik zie anders geen aanslagen en religieus geweld komen uit de biblebelt bijvoorbeeld.
Waar zeg ik dat? Ik dulde op als je in een christelijke familie op groeit dat de religie er ook met de paplepel ingegoten word bij de kinderen. Dit betreft alle religie. Het zelfde geld voor extremisme als de ouders bijvoorbeeld joden haten dan word dat ook overgebracht op het kind. Ik kom uit een katholiek gezin en dus danig opgevoed.. plus zelfs mij oa probeerde mij een politieke voorkeur aan te smeren. Beide ben ik vanaf gestapt. Want ik zie me nu als een zwaar irritatie atheïst.. want bij elke religie heb ik een shitload aan vragen. Al vind ik veel religies interessant.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  woensdag 17 september 2025 @ 11:32:25 #4
464060 recursief
pi_218793007
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2025 11:22 schreef ludovico het volgende:

[..]
Om aan de definitie te voldoen zul je aan alle voorwaarden moeten voldoen, niet aan een enkele. De intentie is de hoofdmoot van de definitie.
Niet waar.

quote:
In het verdrag inzake voorkoming en bestraffing van genocide van 1948 wordt onder genocide het volgende verstaan: een van de volgende handelingen, gepleegd met het oogmerk om een nationale, etnische, godsdienstige groep, dan wel een groep, behorende tot een bepaald ras, geheel of gedeeltelijk als zodanig te vernietigen:

(a) het doden van leden van de groep; (b) het toebrengen van ernstig lichamelijk of geestelijk letsel aan leden van de groep; (c) het opzettelijk aan de groep opleggen van levensvoorwaarden die gericht zijn op haar gehele of gedeeltelijke lichamelijke vernietiging; (d) het nemen van maatregelen, bedoeld om geboorten binnen de groep te voorkomen; (e) het gewelddadig overbrengen van kinderen van de groep naar een andere groep.

Volgens deze VN-definitie omvat ‘genocide’ dus niet alleen het doden van leden van een bepaalde groep, maar ook andere handelingen die erop gericht zijn om het voortbestaan van een groep te verhinderen. Verder kunnen individuele daders verantwoordelijk worden gehouden voor (1) genocide; (2) samenspanning om genocide te plegen; (3) rechtstreeks en openbaar aanzetten tot genocide; (4) poging tot genocide; en (5) medeplichtigheid aan genocide.
https://www.niod.nl/longreads/wat-genocide

Er wordt hier enorm met onzin gesmeten. Dat genocide niet zou bestaan als de rechter dat niet bepaald heeft is niet waar. Hoe zou je dan in hemelsnaam het in het VN-verdrag genoemde voorkomen van genocide moeten zien? Door de rechter te beletten een uitspraak te doen? Dat is echt klinkklare onzin.

En ook hierboven de bewering dat iets pas genocide is als aan alle kenmerken wordt voldaan, dat is gewoon niet waar.

Misschien is het tijd om de pijnlijke realiteit onder ogen te zien en te erkennen dat er misschien toch meer aan de hand is dan je hoopt. En kom niet aanzetten met dat het allemaal "Hamas-propaganda" is, of andere nare frames. Hamas is een verschrikkelijke terreurorganisatie, en Israel heeft het volste recht zich daar tegen te verdedigen. Daar is bijna iedereen het wel over eens. Maar zoals Israel in Gaza tekeer gaat, is buiten alle proporties.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
  woensdag 17 september 2025 @ 11:33:46 #5
214643 Nober
pi_218793021
quote:
1s.gif Op woensdag 17 september 2025 11:20 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
;(
Is toch mooi dat Israel die terroristen naar god schiet, iedereen blij.
  woensdag 17 september 2025 @ 11:33:50 #6
168739 Red_85
'echt wel'
pi_218793022
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2025 11:31 schreef theguyver het volgende:

[..]
Waar zeg ik dat? Ik dulde op als je in een christelijke familie op groeit dat de religie er ook met de paplepel ingegoten word bij de kinderen.
Religie zelf had ik het niet over. Ik had het over de haat richting anderen die bij de islam nogal duidelijk aanwezig is.
quote:
Dit betreft alle religie. Het zelfde geld voor extremisme als de ouders bijvoorbeeld joden haten dan word dat ook overgebracht op het kind. Ik kom uit een katholiek gezin en dus danig opgevoed.. plus zelfs mij oa probeerde mij een politieke voorkeur aan te smeren. Beide ben ik vanaf gestapt. Want ik zie me nu als een zwaar irritatie atheïst.. want bij elke religie heb ik een shitload aan vragen. Al vind ik veel religies interessant.
Goedzo.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 17 september 2025 @ 11:34:11 #7
401987 ludovico
pi_218793026
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2025 11:32 schreef recursief het volgende:

[..]
Niet waar.
[..]

Er wordt hier enorm met onzin gesmeten. Dat genocide niet zou bestaan als de rechter dat niet bepaald heeft is niet waar. Hoe zou je dan in hemelsnaam het in het VN-verdrag genoemde voorkomen van genocide moeten zien? Door de rechter te beletten een uitspraak te doen? Dat is echt klinkklare onzin.

En ook hierboven de bewering dat iets pas genocide is als aan alle kenmerken wordt voldaan, dat is gewoon niet waar.

Misschien is het tijd om de pijnlijke realiteit onder ogen te zien en te erkennen dat er misschien toch meer aan de hand is dan je hoopt. En kom niet aanzetten met dat het allemaal "Hamas-propaganda" is, of andere nare frames. Hamas is een verschrikkelijke terreurorganisatie, en Israel heeft het volste recht zich daar tegen te verdedigen. Daar is bijna iedereen het wel over eens. Maar zoals Israel in Gaza tekeer gaat, is buiten alle proporties.
met het oogmerk

Natuurlijk wel, als je niet aan de volledige definitie voldoet voldoe je niet aan de volledige definitie, dat is letterlijk per definitie.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  woensdag 17 september 2025 @ 11:34:46 #8
401987 ludovico
pi_218793033
quote:
Als aan alle vereisten van de definitie wordt voldaan.
Wat één van die opsomming van jou kan zijn, maar dan wél met bewezen "intentie."
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  woensdag 17 september 2025 @ 11:36:19 #9
401987 ludovico
pi_218793048
quote:
Maar zoals Israel in Gaza tekeer gaat, is buiten alle proporties.
Ga zelf dan met je vredesmissie in Gaza bivakkeren. Maar dan wel met een groot genoege ploeg dat je indruk maakt op Israel dat er geen raketten meer te verwachten zijn vanuit Gaza.
  woensdag 17 september 2025 @ 11:36:23 #10
168739 Red_85
'echt wel'
pi_218793049
quote:
Op de laatste pagina in het vorige topic nog wat over geschreven.
Daarbij is dat rapportje een herhaling van zetten. ffies wat kommatjes veranderen en als nieuw gepresenteerd door albanese.

Zo kan iedereen het.
quote:
Er wordt hier enorm met onzin gesmeten. (...)
Jep. Vooral door hamas, de propaganda machine, iedereen die het klakkeloos overneemt.
1947-2016
  woensdag 17 september 2025 @ 11:36:51 #11
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218793053
quote:
1s.gif Op woensdag 17 september 2025 11:18 schreef Nober het volgende:
Mooi dat de genocide nu in gaza stad losbarst.

[ x ]
https://x.com/JoeTruzman/status/1968023488368873475
Het is ook opmerkelijk dat dit dan meteen tienduizenden likes krijgt, veel te veel mensen nemen meteen zulke narratieven bij de beelden voor de waarheid aan. Helaas ook veel Westerse media.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  woensdag 17 september 2025 @ 11:36:52 #12
464060 recursief
pi_218793054
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2025 11:34 schreef ludovico het volgende:

[..]
met het oogmerk

Natuurlijk wel, als je niet aan de volledige definitie voldoet voldoe je niet aan de volledige definitie, dat is letterlijk per definitie.
Kan je lezen?
quote:
... wordt onder genocide het volgende verstaan: een van de volgende handelingen ...
EEN van de volgende handelingen. Niet ALLE volgende handelingen.

Zou ook raar zijn he, als je je aan de eerste vier schuldig maakt, maar alleen niet aan het overbrengen van kinderen, dan zou het opeens geen genocide meer zijn.
  woensdag 17 september 2025 @ 11:37:36 #13
401987 ludovico
pi_218793061
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2025 11:36 schreef recursief het volgende:

[..]
Kan je lezen?
[..]
EEN van de volgende handelingen. Niet ALLE volgende handelingen.

Zou ook raar zijn he, als je je aan de eerste vier schuldig maakt, maar alleen niet aan het overbrengen van kinderen, dan zou het opeens geen genocide meer zijn.
gepleegd met het oogmerk om

Dat is een 2e eis.

Aan alle eisen moet worden voldaan.

Dus 1: X of Y of Z of ZA.
én eis 2: Oogmerk / intentie.
  woensdag 17 september 2025 @ 11:39:11 #14
220444 HSG
pi_218793074
quote:
1s.gif Op woensdag 17 september 2025 11:30 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
Topics zijn gemerged
En inmiddels is deel vier over deze reeks geopend.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
  woensdag 17 september 2025 @ 11:41:04 #15
168739 Red_85
'echt wel'
pi_218793086
Ik vergeet iets zie ik
quote:
Maar zoals hamas in Israel tekeer gaat, is buiten alle proporties.
Ik herhaal nogmaals:
quote:
Niemand heeft het verder over wat er zou gebeuren met Israel zodra de islamieten hun kans schoon zien. We hebben een voorproeftje gezien op die bewuste 7de oktober. Een compleet volksfeest waren het gevolg plus woorden daarna van de hamasleiding van dat ze het nog desnoods 1000x over willen doen tot Israel totaal is vernietigd.
Ofwel: een 2de Shoah.

Denk daar eens over na.
1947-2016
  woensdag 17 september 2025 @ 11:42:24 #16
168739 Red_85
'echt wel'
pi_218793095
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2025 11:37 schreef ludovico het volgende:

[..]
gepleegd met het oogmerk om

Dat is een 2e eis.

Aan alle eisen moet worden voldaan.

Dus 1: X of Y of Z of ZA.
én eis 2: Oogmerk / intentie.
Ik mis de intentie van het vernietigen van het gazavolk totaal.
Dan zou israel geen doorknockers gebruiken en ook niet oproepen tot het verlaten van een gebied dat aangevallen wordt. 100x.
Dan carpetbomben ze het geheel met volk er in.
1947-2016
  woensdag 17 september 2025 @ 11:45:08 #17
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218793141
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2025 11:42 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Dan zou israel geen doorknockers gebruiken en ook niet oproepen tot het verlaten van een gebied dat aangevallen wordt. 100x.
Die is er ook helemaal niet. Mensen willen dat er een genocide is vanuit hun haat jegens Israël, dat is iets anders. Een daadwerkelijke genocide zou namelijk een reden geven die haat verder te kunnen botvieren en ook in te zetten op pogingen om Israël als land te schaden.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  woensdag 17 september 2025 @ 11:46:14 #18
442397 UitStraling
pi_218793162
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2025 11:42 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Ik las serieus dat Israël een IVF kliniek met reageerbuisjes had gebombardeerd en daarom werd ze verweten genocide op kinderen te plegen.

:+
  woensdag 17 september 2025 @ 11:49:30 #19
168739 Red_85
'echt wel'
pi_218793196
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2025 11:46 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Ik las serieus dat Israël een IVF kliniek met reageerbuisjes had gebombardeerd en daarom werd ze verweten genocide op kinderen te plegen.

:+
Riiiight.
1947-2016
  woensdag 17 september 2025 @ 11:52:56 #20
214643 Nober
pi_218793209
quote:
1s.gif Op woensdag 17 september 2025 11:48 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
Jij stond te juichen bij genocide, met een instemmend duimpje van @:Howardroark

Daar gaat het om :)
Waarom zou je niet juichen wanneer er weer meerdere terroristen zijn gegenocidiceert?
  woensdag 17 september 2025 @ 11:53:17 #21
19595 Chadi
pi_218793213
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2025 11:15 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Die albanese? Flikker op joh. Die heeft inmiddels 3x hetzelfde flutmeninkje de wereld in geslingerd. Negerende wat er werkelijk aan de hand is daar.

Schaamteloze zelfquote:
[..]
En daar ben jij er eentje van gezien je vlaggetje in je ui en je haatposts hier.
Je hebt het dus niet gelezen.
  woensdag 17 september 2025 @ 11:56:23 #22
464060 recursief
pi_218793231
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2025 11:34 schreef ludovico het volgende:

[..]
met het oogmerk

Smotrich zei:

"Nobody will let us cause two million civilians to die of hunger, even though it might be justified and moral, until our hostages are returned."

https://www.timesofisrael(...)t-world-wont-let-us/
  woensdag 17 september 2025 @ 11:58:02 #23
220444 HSG
pi_218793247
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2025 11:11 schreef Chadi het volgende:

[..]
Ja allemaal fake. :O
De steun voor Palestijnen is hier ook zo nep.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
  woensdag 17 september 2025 @ 12:00:58 #24
508780 2172619626795
pi_218793267
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2025 11:52 schreef Nober het volgende:

[..]
Waarom zou je niet juichen wanneer er weer meerdere terroristen zijn gegenocidiceert?
Omdat is vastgesteld dat er niet alleen terroristen worden gegenocideert.
  woensdag 17 september 2025 @ 12:03:29 #25
386206 theunderdog
pi_218793288
quote:

[..]
Niet waar.
[..]

De kans zit er dik in dat er inderdaad een genocide, of op zijn minst etnische zuivering gaande is in Gaza. Het is nogal irrationeel om de internationale consensus hierin te gaan ontkennen.

Maar gezien dit soort discussies altijd verstranden in: 'het is wel een genocide!' , 'het is geen genocide!' geschreeuw, hebben mensen altijd veel moeite om te antwoorden op het volgende: ik ga dus vanuit dat het een genocide/etnische zuivering is. Maar, en nu? Europa als geheel gaat nog steeds nauwelijks iets doen (behalve misschien wat symbolische maatregelen), simpelweg omdat teveel Europese landen relatief goede banden hebben met Israel. Amerika blijft Israel steunen. Iran ziet de Palestijnen slechts als nuttige proxy's.

Het maakt toch in feiten helemaal niet uit of het wel of geen genocide is?
  woensdag 17 september 2025 @ 12:05:56 #26
464060 recursief
pi_218793310
Lees ook dit (en kijk de video van Smotrich die daar in gelinkt wordt als je het allemaal niet gelooft). Smotrich heeft gepleit voor de totale vernietiging van Gaza en het volledig verdrijven van de bevolking. Als dat geen intent is weet ik het niet meer.

https://www.theatlantic.c(...)ir-palestine/682986/
  woensdag 17 september 2025 @ 12:06:17 #27
508780 2172619626795
pi_218793314
quote:
14s.gif Op woensdag 17 september 2025 11:45 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Die is er ook helemaal niet. Mensen willen dat er een genocide is vanuit hun haat jegens Israël, dat is iets anders. Een daadwerkelijke genocide zou namelijk een reden geven die haat verder te kunnen botvieren en ook in te zetten op pogingen om Israël als land te schaden.
Hier wil ik toch even inbreken:

Er is helemaal geen modern-Westers antisemitisch complot. Met dit soort denkbeelden spreek je waarschijnlijk meer mensen aan in #BNW

Misschien dat je manier van beredeneren daar beter tot zijn recht komt. :)
  woensdag 17 september 2025 @ 12:09:35 #28
386206 theunderdog
pi_218793336
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2025 12:05 schreef recursief het volgende:
Lees ook dit (en kijk de video van Smotrich die daar in gelinkt wordt als je het allemaal niet gelooft). Smotrich heeft gepleit voor de totale vernietiging van Gaza en het volledig verdrijven van de bevolking. Als dat geen intent is weet ik het niet meer.

Intens tot etnische zuivering, inderdaad.
  woensdag 17 september 2025 @ 12:14:20 #29
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_218793366
  woensdag 17 september 2025 @ 12:16:43 #30
510090 TheGreatAlfonso
pi_218793381
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2025 12:05 schreef recursief het volgende:

Tot etnische zuivering ja, niet genocide. Andere discussie, niet minder (iets minder) ernstig.
  woensdag 17 september 2025 @ 12:18:24 #31
508780 2172619626795
pi_218793390
quote:
9s.gif Op woensdag 17 september 2025 12:14 schreef Momo het volgende:

[..]
*O* *O* *O* *O*
Alle flats plat gooien
*O* *O* *O* *O*
Dode burgers
*O* *O* *O* *O*
Dode kinderen

Het is maar waar je opgewonden van wordt Nober
Oh, de post staat nog. Dan snap ik niet zo goed waarom de moderators mijn screenshot daarvan hebben verwijderd, waar aan het instemmend duimpje ook te zien is dat @HowardRoark weer kleur lijkt te bekennen.
  woensdag 17 september 2025 @ 12:18:36 #32
464060 recursief
pi_218793393
quote:
1s.gif Op woensdag 17 september 2025 12:16 schreef TheGreatAlfonso het volgende:

[..]
Tot etnische zuivering ja, niet genocide. Andere discussie, niet minder (iets minder) ernstig.
Daar denken steeds meer experts op dit gebied anders over.
  woensdag 17 september 2025 @ 12:20:07 #33
442397 UitStraling
pi_218793401
quote:
1s.gif Op woensdag 17 september 2025 12:18 schreef recursief het volgende:

[..]
Welke politieke kleur denk je dat die experts hebben?
  woensdag 17 september 2025 @ 12:21:24 #34
464060 recursief
pi_218793411
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2025 12:20 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Geen idee. Is dat belangrijk?
  woensdag 17 september 2025 @ 12:22:02 #35
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_218793417
quote:

[..]
Het is allemaal een complot
  woensdag 17 september 2025 @ 12:22:19 #36
508780 2172619626795
pi_218793419
quote:

[..]
De discussie of er vanuit de VN een modern-Westers complot tegen de staat Israel wordt gevoerd, komt beter tot zijn recht in #BNW.

Hier blijven we graag bij vastgestelde feiten.
  woensdag 17 september 2025 @ 12:28:07 #37
401987 ludovico
pi_218793455
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2025 11:56 schreef recursief het volgende:

[..]
Smotrich zei:

"Nobody will let us cause two million civilians to die of hunger, even though it might be justified and moral, until our hostages are returned."

https://www.timesofisrael(...)t-world-wont-let-us/
Wat wil je hiermee dan zeggen?
  woensdag 17 september 2025 @ 12:28:10 #38
510090 TheGreatAlfonso
pi_218793457
quote:
1s.gif Op woensdag 17 september 2025 12:18 schreef recursief het volgende:

[..]
Dat moeten die experts zelf weten.

Bovendien zijn die hier niet, dus zullen we onderling moeten discussiëren.
  woensdag 17 september 2025 @ 12:32:18 #39
401987 ludovico
pi_218793481
Experts hebben wel vaker waanzinnige ideeën.
  woensdag 17 september 2025 @ 12:39:42 #40
508780 2172619626795
pi_218793537
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2025 12:32 schreef ludovico het volgende:
Experts hebben wel vaker waanzinnige ideeën.
Ideeën zijn =/= vastgestelde feiten
  woensdag 17 september 2025 @ 12:39:58 #41
35511 Basp1
pi_218793540
quote:

[..]
En de mensen die genocide blijven ontkennen dragen die een bruin uniform?
  woensdag 17 september 2025 @ 12:40:39 #42
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_218793544
Moet ik mijn post over die conclusie van de VN herplaatsen? Die "experts" lullen maar wat, flutonderzoek.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  woensdag 17 september 2025 @ 12:44:07 #43
401987 ludovico
pi_218793572
quote:
1s.gif Op woensdag 17 september 2025 12:39 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
Ideeën zijn =/= vastgestelde feiten
Gebrek aan feitelijke onderbouwing dus, ook al wordt het geframed van wel.
  woensdag 17 september 2025 @ 12:44:42 #44
401987 ludovico
pi_218793578
quote:
10s.gif Op woensdag 17 september 2025 12:40 schreef HeatWave het volgende:
Moet ik mijn post over die conclusie van de VN herplaatsen? Die "experts" lullen maar wat, flutonderzoek.
Dat is iedere keer als je erin duikt.
  woensdag 17 september 2025 @ 12:45:36 #45
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_218793584
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2025 12:44 schreef ludovico het volgende:

[..]
Dat is iedere keer als je erin duikt.
Precies, die 3 grote "onthullingen" en bewijs van de laatste week waren allemaal totale bullshit, weer :').
Get woke, go broke!
  woensdag 17 september 2025 @ 12:50:14 #46
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_218793619
quote:
14s.gif Op woensdag 17 september 2025 11:45 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Spijker kop, in Jip en Janneke taal uitgelegd. _O_

Goed verwoord
  woensdag 17 september 2025 @ 12:51:31 #47
326902 Glazenmaker
pi_218793628
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2025 12:45 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Precies, die 3 grote "onthullingen" en bewijs van de laatste week waren allemaal totale bullshit, weer :').
Wat ik wel een bijzondere vind is dat ik mij jou herinner als een van de opperwappies. Heul heul boos om nog niet eens 1% van de onderdrukking die Palestijnen voor 7 oktober meemaakten.

Je zou wat meer inlevingsvermogen verwachten.
  woensdag 17 september 2025 @ 12:52:32 #48
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_218793639
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2025 12:51 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Wat ik wel een bijzondere vind is dat ik mij jou herinner als een van de opperwappies. Heul heul boos om nog niet eens 1% van de onderdrukking die Palestijnen voor 7 oktober meemaakten.

Je zou wat meer inlevingsvermogen verwachten.
Wat jij ergens iets van vindt doet me niet zoveel, ik heb gezien waar je voor juicht :).

Liever een wappie dan een pallie.
Get woke, go broke!
  woensdag 17 september 2025 @ 12:53:24 #49
214643 Nober
pi_218793644
quote:
9s.gif Op woensdag 17 september 2025 12:14 schreef Momo het volgende:

[..]
*O* *O* *O* *O*
Alle flats plat gooien
*O* *O* *O* *O*
Dode burgers
*O* *O* *O* *O*
Dode kinderen

Het is maar waar je opgewonden van wordt Nober
Het staat je vrij om een minuut stilte te houden voor de terroristen die niet meer onder ons zijn.
  woensdag 17 september 2025 @ 12:54:08 #50
401987 ludovico
pi_218793647
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2025 12:52 schreef HeatWave het volgende:
Liever een wappie dan een pallie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')