Sowieso, als politieagent kun je er bijna bij elke melding vanuit gaan dat een van de betrokkenen een vuurwapen heeft. Dat zorgt al voor zoveel meer geweld en nerveuze agenten. Je kind op school moet door allerlei metaaldetectoren en heeft daar ook zo'n ongetrainde politieagent staan, die voor gebeurtenissen die al decennia op school plaatsvinden ineens zogenaamd law en order gaat toepassen. Meer en meer wapens, meer en meer wetteloosheid aan de top, meer en meer polarisering en dat kan niet anders dan een complete teringzooi worden.quote:Op maandag 15 september 2025 19:42 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Joh ik voorspelde eerder vandaag al, die dox-websites, dat gaat voor doden zorgen.
Ik zag afgelopen week een video van (basisschool)kinderen die een oefening hadden. De oefening was om te leren hoe om te gaan met een schutter die de school binnendringt. Dat was best moeilijk om te zien.quote:Op maandag 15 september 2025 19:48 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Sowieso, als politieagent kun je er bijna bij elke melding vanuit gaan dat een van de betrokkenen een vuurwapen heeft. Dat zorgt al voor zoveel meer geweld en nerveuze agenten. Je kind op school moet door allerlei metaaldetectoren en heeft daar ook zo'n ongetrainde politieagent staan, die voor gebeurtenissen die al decennia op school plaatsvinden ineens zogenaamd law en order gaat toepassen. Meer en meer wapens, meer en meer wetteloosheid aan de top, meer en meer polarisering en dat kan niet anders dan een complete teringzooi worden.
De reden dat ik mij ermee bezighoud is simpel: de helft van mijn familie woont daar. Die gun (pun niet intended) ik (en uiteraard alle andere mensen) gewoon een goed leven zonder ellende.
Ja vreselijk is het, gek genoeg poste ik hier in het verleden regelmatig over en waar je post nu driftig word geliked werd het in het verleden vooral goed gepraat.quote:Op maandag 15 september 2025 19:11 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Dus je vindt het oke als we door je hele postgeschiedenis gaan en we als er iets onacceptabels in staat je werkgever, vrouw, kinderbescherming en CJIB bellen om je te laten ontslaan, je vrouw van je te laten scheiden, je kinderen van je af te laten nemen en je rijbewijs afnemen?
Iemand die post dat hij blij is is verwerpelijk, maar gevolgen zoals MAGA nu wil is echt buitenproportioneel.
Ik blijf het bijzonder vinden dat ik (en anderen in dit topic met mij) telkens verantwoording af moet leggen voor rando’s op het internet maar je het negeert wanneer er een tegenreactie op komt. Het is nogal een valse manier van discussiëren.quote:Op maandag 15 september 2025 19:52 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ja vreselijk is het, gek genoeg poste ik hier in het verleden regelmatig over en waar je post nu driftig word geliked werd het in het verleden vooral goed gepraat.
Refragmental plaatste laatst nog dat vervelende plaatje dat toen regelmatig werd gepost als ik daarover begon.
Iets met je hebt vrijheid van meningsuiting maar geen vrijheid voor de daaropvolgende consequenties.
Ik ben ieder geval blij dat de concencus rond doxxen nu eindelijk aan het draaien is al moet ik zeggen dat het uiteraard weer niet is gemotiveerd door principes maar puur opportunisme, ach ja het is beter dan niets.
En wat zijn die principes waard in deze strijd als die niet breed gedragen worden? Juist helemaal niets, je kan slechts jezelf op de borst kloppen terwijl niemand zich aan die principes hoeft te houden.quote:Op maandag 15 september 2025 19:39 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Jawel hoor, het betekent dat je principes hebt en goed van kwaad kunt onderscheiden.
Rando’s op het internet? Ik heb het over de vaste stamgasten hier in dit topic die blijkbaar collectief geheugenverlies hebben. Doxxen en cancelcultuur werd hier toegejuicht, ze waren allen voor vvmu maar ze vonden ook dat er consequenties moesten zijn voor de woorden die je uitte. Nogmaals lekker hoor dat er na 10 jaar eindelijk een draai is maar het heeft helemaal niets met principes te maken.quote:Op maandag 15 september 2025 20:06 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Ik blijf het bijzonder vinden dat ik (en anderen in dit topic met mij) telkens verantwoording af moet leggen voor rando’s op het internet maar je het negeert wanneer er een tegenreactie op komt. Het is nogal een valse manier van discussiëren.
De concensus rondom doxxing is hier in het topic niet aan ‘t draaien hoor, vrijwel iedereen hier zegt dat doxxing niet oké is, behalve jij. Heb je misschien toch een soortvan gelijk.
quote:Op maandag 15 september 2025 20:12 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Rando’s op het internet? Ik heb het over de vaste stamgasten hier in dit topic die blijkbaar collectief geheugenverlies hebben. Doxxen en cancelcultuur werd hier toegejuicht, ze waren allen voor vvmu maar ze vonden ook dat er consequenties moesten zijn voor de woorden die je uitte. Nogmaals lekker hoor dat er na 10 jaar eindelijk een draai is maar het heeft helemaal niets met principes te maken.
quote:Op maandag 15 september 2025 19:57 schreef Vis1980 het volgende:
Haha, nu nog de consensus over de 6 januari pardons, het martelen van onschuldige mensen, het etnisch profilieren van zogenaamd illegalen en die dan als ondermensen gebruiken, Alligator Alcatraz, 'We are in war with the left', 'transgenders mogen geen gebruik maken van tweede amendement', enz.
Kyle Rittenhouse
Om nog maar te zwijgen over een doorgesnoven gek met zijn 5-jarige zoon en twee terroristen op persoonlijke titel laten snijden in door het Congress toegezegde budgetten. Het nog fraude noemen ook. Of het roepen dat de politie mag doen wat ze willen. Of ICE dat nu een van de grootste legers van de wereld aan het worden is....en dan je defensie omdopen tot oorlog.
Kun je nagaan, dan heb je ook nog het gedreig richting Groenland en Canada. En dan ook nog de staatschulden, die met records blijven groeien, ondanks het snijden in federale uitgaven.
Wat is dat nou voor iets raars. Doxxing is gewoon strafbaar. Dan kun je verongelijkt doen dat ‘niemand zich aan die principes hoeft te houden’.quote:Op maandag 15 september 2025 20:07 schreef Chivaz het volgende:
[..]
En wat zijn die principes waard in deze strijd als die niet breed gedragen worden? Juist helemaal niets, je kan slechts jezelf op de borst kloppen terwijl niemand zich aan die principes hoeft te houden.
Als je zo de wedstrijd in moet gaan sta je al met 3-0 achter.
Ik wou dat het niet zo was getuige ook mijn posthistorie maar goed het zij zo. Ik ben ieder geval blij dat na 10 jaar men eindelijk het foute ziet in cancelculture en het doxxen van je ideologische tegenstanders.
In dit topic? Door wie? De enige person(en) die ik voor me kan halen waren jij en nog één ander.quote:Op maandag 15 september 2025 20:12 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Rando’s op het internet? Ik heb het over de vaste stamgasten hier in dit topic die blijkbaar collectief geheugenverlies hebben. Doxxen en cancelcultuur werd hier toegejuicht, ze waren allen voor vvmu maar ze vonden ook dat er consequenties moesten zijn voor de woorden die je uitte. Nogmaals lekker hoor dat er na 10 jaar eindelijk een draai is maar het heeft helemaal niets met principes te maken.
Niemand is perfect, het streven naar principes is het minste wat je als mens kan doen. Te beginnen met de zelfverrijking in functie dmv je functie misbruiken voor persoonlijk financieel gewin, wat je als president niet mag doen. Dat wordt zeker wel breed gedragen, maar het congress moet hem tot de verantwoording roepen en dat doen ze niet. Dus 'moet breed gedragen worden' houdt op bij die paar mensen in het congress.quote:Op maandag 15 september 2025 20:15 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Wat is dat nou voor iets raars. Doxxing is gewoon strafbaar. Dan kun je verongelijkt doen dat ‘niemand zich aan die principes hoeft te houden’.
Als je de wereld wil verbeteren begin je bij jezelf. Dat doe je (onder andere) door je aan je principes te houden. Een groot deel van de MAGA kliek heeft een ruggengraat zoals die van een weekdier, anders hadden er wel mensen gezegd: “tot hier en niet verder”.
Op universiteiten, de algemene bevolking denkt daar anders over.quote:Op maandag 15 september 2025 18:59 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Je eigen bron geeft wel aan dat dat niet zo breed gedragen meer is.
quote:Op maandag 15 september 2025 20:07 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik ben ieder geval blij dat na 10 jaar men eindelijk het foute ziet in cancelculture en het doxxen van je ideologische tegenstanders.
Tja.quote:Op maandag 15 september 2025 19:08 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Gelukkig wel, daarom kan de reactie op dit geweld en de gevolgen voor de juichende mensen niet sterk genoeg zijn.
Zat er toch nog een addertje onder het gras!?quote:
Het is dan ook niet zwart/wit.quote:Op maandag 15 september 2025 20:12 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Misschien moet iedereen morgen op het werk uittesten of zo'n uitspraak gewaardeerd wordt,quote:Op maandag 15 september 2025 20:27 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het is dan ook niet zwart/wit.
Doxxen is strafbaar, dus daar kunnen we kort over zijn. Maar wat doe je met een antisemiet die keiharde jodenhaat verspreidt op internet? Is het kwalijk als zo iemand op straat wordt gezet door zijn of haar werkgever? Wat mij betreft niet per se.
In hoeverre 'cancellen' terecht is, hangt af van de woorden en de context.
Graag voorbeelden daarvan.quote:Op maandag 15 september 2025 20:12 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Moet je daarvoor weten van wie de auto is?quote:Op maandag 15 september 2025 20:45 schreef Chivaz het volgende:
Tesla eigenaren werden geïdentificeerd en vervolgens werden hun auto’s bekrast of erger.
Dan heb je het (alweer) niet goed begrepen vermoed ik. Demonstreren bij Teslagarages is niets mis mee. Goedkeuring van bekrassing zie ik graag een voorbeeld van tegemoet.quote:Op maandag 15 september 2025 20:45 schreef Chivaz het volgende:
De laatste grote doxxingoperatie was nog met die Tesla’s weten jullie nog? Tesla eigenaren werden geïdentificeerd en vervolgens werden hun auto’s bekrast of erger. Ik heb weinig afkeuring gelezen in dit topic want Elon Musk is/was een fascist en zodra je dat label hebt is alles geoorloofd. Het is echt lachwekkend dat men nu ineens zoveel moeite heeft met doxxing en cancelculture.
Overigens heb ik ook jaren geleden al gezegd dat dit uiteindelijk een keer zal draaien zoals elke schending van breed gedragen principes en dan is natuurlijk de wereld te klein.
quote:Op maandag 15 september 2025 20:46 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Moet je daarvoor weten van wie de auto is?
https://electrek.co/2025/(...)-list-sell-your-car/quote:Op maandag 15 september 2025 20:47 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Dan heb je het (alweer) niet goed begrepen vermoed ik. Demonstreren bij Teslagarages is niets mis mee. Goedkeuring van bekrassing zie ik graag een voorbeeld van tegemoet.
Kleine hint: niet iedereen die niet zijn afkeuring ergens over uitspreekt is het automatisch eens met de gebeurtenis.quote:Op maandag 15 september 2025 20:52 schreef Chivaz het volgende:
[..]
[..]
https://electrek.co/2025/(...)-list-sell-your-car/
Weinig afkeuring gelezen in dit topic toen dit in het nieuws was.
Waar is nu de goedkeuring hiervoor in dit topic?quote:Op maandag 15 september 2025 20:52 schreef Chivaz het volgende:
[..]
[..]
https://electrek.co/2025/(...)-list-sell-your-car/
Weinig afkeuring gelezen in dit topic toen dit in het nieuws was.
Niet met de verplichting aan artsen om trans-mensen bij de regering aan te geven?quote:Op maandag 15 september 2025 20:45 schreef Chivaz het volgende:
De laatste grote doxxingoperatie was nog met die Tesla’s weten jullie nog?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |