![rfp0qef.jpg]()
Welkom in de ESF-SC
De Slowchat van ESF, sinds 2017 hét topic voor al uw (non-)ESF-gerelateerde dagelijkse beslommeringen.Hier kan je kwijt wat je vanavond gaat eten, dat je ruzie hebt met de tante van de buurvrouw van je teckel, dat Martin
Österdahl Green en Gerard Joling kwallen zijn, Herman Finkers de beste cabaretier is, wat je vakantieplannen zijn, wat er vanavond op tv komt, dat het (g)een Ed Sheeran-vrije dag is, wat je favoriete ESF-liedje van dit jaar is, dat je midden in de nacht een feestje geeft, hoe erg (niet) dronken je bent, dat je geblesseerd bent door Strani, je slechtste grappen, hoe erg je spinnen haat, hoeveel meltdowns alles je bezorgd heeft, je laatste ervaring met afgelopen ESF, dat je zenuwachtig bent omdat je kind op vakantie gaat, hoe harig jij het graag ziet, je aanschaf van een airfryer, waar pizza met ananas gewoon mag (

), dat jij een canvas met kerstboomprint stiekem ook nooit gezien hebt, dat je je vóór het ontbijt al volpropt, dat je de verkeerde jas hebt meegenomen uit het café, wanneer je de kerstverlichting uit het vet haalt, en dat je geen idee hebt wat je moet kopen voor vader/moeder/(groot)ouder/dag.
Haalt u hier uw tickets voor Doezepwa-utopia.
En uiteraard ook over serieuze zaken die je bezig houden of kwijt wilt. (En daar hoef je geen sorry voor te zeggen. Nee niet. Geen sorry. Hou op met gesorry. GEEN sorrrrry! ook geen sorrie.) Bekijk deze YouTube-video
![cheer-crazy.gif]()
![Pw8cZk6.png]()
![DZOnCsT.png]()
![HyF4la3.gif]()

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
De Sahara is zonder meer erg droog.
quote:
Op zondag 7 september 2025 18:14 schreef egeltje1985 het volgende:Ik hoop wel dat de Litouwse commentator ook uitlegt dat dit een record is. Anders lijkt t net of Nederland wel overdreven veel juicht over dit doelpunt.

Lee Towers verslaan lukt lang niet iedereen. Tot nu toe hebben ze maar 1 keer verloren in de poule.
Lasickas krijgt een kaart.
Jaaaaaaaa
Hmmmmm
Het zou op zich leuk zijn als de spelers van het Nederlands Elftal zich wat meer zouden concentreren in die kwalificatiepotjes.
quote:
Die maar laten invallen dan, want op het veld deed niemand iets.
Nee dit kan niet
quote:
Winnen van Litouwen luktelk normaal voetballand wel.
Het is maar goed dat Polen en Litouwen niet meer één land zijn, want dan hadden we dat WK wel op de buik kunnen schrijven.
Sem Steijn
Nu gaan we winnen.
Waarom mag Schouten blijven staan?
JAAAAAAAAA
De invloed van Steijn is meteen duidelijk.
Dit leek me een zuivere goal
Malen schiet tegen de keeper.
quote:
Ok ok, dan moet Wout het maar doen.
HET IS EEN CHAOS IN DE STUDIO VERDEDIGING
quote:
Dat was een grapje jongens
Arizona
Zeg maar Arißona
quote:
Wout de Verlosser.
Hup!
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
Te Ligt er ook nog in.
quote:
Ja, zijn hoofd hing op de juiste plek
Zo, Litouwen heeft ook geen praatjes meer.
Ik had zowel Litouwen als Nederland wel een 3-3 gegund.
Maar goed, kwalificatie voor het WK is ook wel wenselijk.
Arizona
Zeg maar Arißona
quote:
Ja, we willen toch niet de vreugde van er in de eerste ronde kansloos uitgeknikkerd worden, missen.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
quote:
Ach in een poule van Frankrijk, Nederland, Jamaica en Zuid-Korea, waarvan ook de beste nummers drie doorgaan, redden we de 1/16e finales tegen Portugal wel.
Arizona
Zeg maar Arißona
Wat een mooie hap uit de mooie maan!
Strani
Beroemde influencer
Ik heb niks van de wedstrijd gezien maar het is belangrijk om te onthouden dat het grote Nederland ooit ook met heel veel mazzel weg kwam met een 2-4 zege in Estland. Dus het zegt allemaal niks.
Nederland kwalificeerde zich overigens niet voor dat WK (2002), dus dat zegt het dan wel.
Op
02-02-2020 20:20:20 schreef
Strani iets
2006 Time Person of the Year
Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
quote:
Op zondag 7 september 2025 22:52 schreef Strani het volgende:Ik heb niks van de wedstrijd gezien maar het is belangrijk om te onthouden dat het grote Nederland ooit ook met heel veel mazzel weg kwam met een 2-4 zege in Estland. Dus het zegt allemaal niks.
Nederland kwalificeerde zich overigens niet voor dat WK (2002), dus dat zegt het dan wel.
Het is ook de allereerste overwinning ooit van Nederland op Litouwen.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
quote:
Op maandag 8 september 2025 08:11 schreef NailQueen het volgende:Kaliméra apó Cýpros
Ik heb gisteren voor het eerst gevlogen. De vlucht had een uur vertraging maar het vliegen was best leuk

Behalve de vertraging is mij alles reuze meegevallen. Op Schiphol ging alles goed
Mooi zo. Wij zullen hier het fort wel bewaken!
quote:
Op zondag 7 september 2025 22:52 schreef Strani het volgende:Ik heb niks van de wedstrijd gezien maar het is belangrijk om te onthouden dat het grote Nederland ooit ook met heel veel mazzel weg kwam met een 2-4 zege in Estland. Dus het zegt allemaal niks.
Ik kan me eigenlijk vooral moeizame wedstrijden in die regio herinneren. Ook een keer een 2-2 tegen Estland in de laatste minuut. Meerdere nederlagen tegen Wit-Rusland. Een magere 0-1 bij Letland.
Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
quote:
Op maandag 8 september 2025 09:35 schreef Fred_B het volgende:[..]
Ik kan me eigenlijk vooral moeizame wedstrijden in die regio herinneren. Ook een keer een 2-2 tegen Estland in de laatste minuut. Meerdere nederlagen tegen Wit-Rusland. Een magere 0-1 bij Letland.
Volgens mij komt dat voornamelijk omdat ze daar wel trots zijn om voor hun land te voetballen en hier is het een hinderlijke onderbreking van het clubvoetbal.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
quote:
Op maandag 8 september 2025 10:03 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:[..]
Volgens mij komt dat voornamelijk omdat ze daar wel trots zijn om voor hun land te voetballen en hier is het een hinderlijke onderbreking van het clubvoetbal.
Op zich kan ik me wel voorstellen dat als je meer dan 50 wedstrijden per seizoen hebt, dat Litouwen-uit niet enorm tot de verbeelding spreekt, en je niet wil terugkeren bij je club met een spierblessure. Maar met het huidige systeem waarin je de poule moet winnen voor kwalificatie, mag je het in dit soort potjes absoluut niet laten liggen.
Ik was 14 jaar toen ik voor het eerst ouzo dronk. Dat was op een bijbel-avond.
Moderator / KerstCrewQuizWinner maandag 8 september 2025 @ 23:04:35
H_T
2733
quote:
Op maandag 8 september 2025 22:56 schreef Strani het volgende:[..]
Ik hou er ook van

Ik mag ook graag een sambuca drinken.
Blijkbaar hoort een stiekeme ouzo-ontmaagding in een Grieks restaurant gewoon bij onze identiteit

Mijn eerste gin was in een kroeg. Die kreeg ik van een stamgast, op twee voorwaarden
*Ik moest hem in een keer achterover slaan
*Hij moest mijn gezicht kunnen zien
Al snel werd duidelijk waarom
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.