abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218663966
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 21:00 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Met wetenschap heeft het allemaal niet zoveel te maken.
Behalve dan dat het grotendeels wetenschappers zijn :D niveautje weer hoor.
Dit, dus.
pi_218663974
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 21:01 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Wat een totaal inhoudsloze post.
Ja, dat zal wel tegenvallen dat ik Hamas wat oproept joden te vernietigen in hetzelfde straatje plaats als een willekeurige andere groep die oproept joden te vernietigen.
Dit, dus.
  dinsdag 2 september 2025 @ 21:03:10 #253
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218663975
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 21:01 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Er is eerder al aangehaald wat voor denktank dit is. Je kunt je inschrijven en voor een bedrag lid worden van die club.

Sorry, neem ik niet serieus
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218663983
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 20:15 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ik ben humanist, derhalve interesseert mij elk menselijk leed.

En daarom doorzie ik ook hoe geforceerd en tribaal Pro-Palestina is. Waren Palestijnen niet overwegend islamitisch geweest, hadden we al driekwart minder 'pro-Palestina'-adepten in Nederland gezien.

En dat weet je donders goed.
Ik doelde niet op jou maar leuk dat je je aangesproken voelt.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_218663987
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 21:03 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Er is eerder al aangehaald wat voor denktank dit is. Je kunt je inschrijven en voor een bedrag lid worden van die club.

Sorry, neem ik niet serieus
En waarvan die minimaal een derde wetenschapper is in holocaust en genocidestudies? Details, ja. Vooral niet serieus nemen :D

Fijne avond jongens.
Dit, dus.
  dinsdag 2 september 2025 @ 21:04:32 #256
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218663988
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 21:03 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Ik doelde niet op jou maar leuk dat je je aangesproken voelt.
Ik doelde wel op jou.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 2 september 2025 @ 21:05:15 #257
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218663994
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 21:04 schreef Buitendam het volgende:

[..]
En waarvan die minimaal een derde wetenschapper is in holocaust en genocidestudies? Details, ja. Vooral niet serieus nemen :D

Fijne avond jongens.
Holocauststudies ja?

En een derde?

Jeetje Buitendam... ik ben overtuigd nu
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218663998
Deze ook.

Wat een aanfluiting dat IAGS.

twitter
pi_218664003
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 21:01 schreef Buitendam het volgende:

[..]
quote:
IAGS members are academic scholars, human rights activists, students, museum and memorial professionals, policymakers, educators, anthropologists, independent scholars, sociologists, artists, political scientists, economists, historians, international law scholars, psychologists, and literature and film scholars. IAGS was formed in 1994 and currently represents 600 members from all continents. We encourage anyone dealing with genocide in a scholarly or professional capacity to join.

Bron
Doorgestreepte zijn sowieso geen wetenschappers, cursief gedrukte twijfelachtig omdat dit hun vakgebied niet is, nou, dan valt er al een heleboel af.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  dinsdag 2 september 2025 @ 21:06:40 #260
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_218664004
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 september 2025 21:01 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Die uitleg gaat over de media die erover rapporteert, niet zozeer de verklaring. Ik ben een beetje simpel, net als jij, maar zelfs ik zie dat.
Het laat ook zien dat het dus helemaal niets wil zeggen, die uitspraak van een paar leden die voor een deel wellicht wetenschapper is. Wie weet hebben alleen de documakers gestemd.

Gewoon weer opklopperij, propaganda en en helemaal geen bewijs dat er dus nu zeker weten een genocide is. Zoals zo veel van het "bewijs" aan alle kanten rammelt :).
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_218664017
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 21:05 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Holocauststudies ja?

En een derde?

Jeetje Buitendam... ik ben overtuigd nu
Mooi. :W
Dit, dus.
  dinsdag 2 september 2025 @ 21:08:47 #262
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218664018
IAGS...

Ben benieuwd hoeveel blauwharige postkoloniale niet-westerse genderstudies met een minor traumadanstherapie daar tussen zit.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218664026
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 21:04 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ik doelde wel op jou.
Dat mensenrechten me geen reet boeien :D?
In Southern Sun
  dinsdag 2 september 2025 @ 21:10:47 #264
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218664034
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 21:10 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Dat mensenrechten me geen reet boeien :D?
Dat mensenrechten vooral eerst afgemeten worden of het een welgevallige doelgroep betreft.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Moderator dinsdag 2 september 2025 @ 21:11:27 #265
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218664038
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 20:20 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Als humanist turf ik niet wat voor religie, ras, geslacht of seksuele voorkeur iemand heeft om vervolgens pas boos te worden over mensenrechten, idd.
Toch ben jij de enige die er overal, iedere dag, de hele dag over zit te piepen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_218664040
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 21:10 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dat mensenrechten vooral eerst afgemeten worden of het een welgevallige doelgroep betreft.
Lol. Je hebt geen flauw idee. Maar lekker blijven drammen.
In Southern Sun
  dinsdag 2 september 2025 @ 21:12:11 #267
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218664049
After the IAGS passed the resolution accusing Israel of genocide in Gaza, it was met with fierce criticism for the process of the resolution. Criticism included promises that a town-hall or dissent would be heard, but that promise was allegedly not kept.

Other critiques included the statement itself lacking clear legal analysis and having bias. This included misstating the International Court of Justice's plausibility finding where the IAGS stated that the Court found "plausible genocide" while the ex-president of the Court, Joan Donoghue having clarified previously that this was not the true but rather that the Court found that there was a dispute between state parties and that the Palestinians, as a distinct national group, have plausible rights that may be infringed.

Further criticism relates to the leadership of the IAGS and president, Dr. Melanie O'Brien, and her work having misapplied statements made by Israeli officials out of context as required by the ICTY decision.

goh... echt jeetje zeg

Maakt niet uit... de salafi's en hun woke meelopers gaan nu nog wat harder stations bezetten.

Ondertussen is Hamas letterlijk nog steeds uit op de totale vernietiging van Joden en Israël... oepsie.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218664079
Het is ook zorgwekkend om te zien dat het sommigen niet meer om de feitelijke realiteit gaat maar om een gewenste uitkomst.

Israël moet en zal beschuldigd worden van genocide, en of hier termen opnieuw voor moeten gedefinieerd en talloze scam-reports gepubliceerd, waarbij activisten en actiegroepen het laatste woord hebben, het is het volgens sommigen allemaal waard. Zo diep zit de obsessieve haat en rancune jegens het enige Joodse land ter wereld.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  dinsdag 2 september 2025 @ 21:17:31 #269
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218664085
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 september 2025 21:16 schreef HowardRoark het volgende:
Het is ook zorgwekkend om te zien dat het sommigen niet meer om de feitelijke realiteit gaat maar om een gewenste uitkomst.

Israël moet en zal beschuldigd worden van genocide, en of hier termen opnieuw voor moeten gedefinieerd en talloze scam-reports gepubliceerd, waarbij activisten en actiegroepen het laatste woord hebben, het is het volgens sommigen allemaal waard. Zo diep zit de obsessieve haat en rancune jegens het enige Joodse land ter wereld.
Ja maar Israël schijnt ineens ook wit en Westers en Europees te zijn.

Logisch dat je dan dit soort hysterie krijgt. Makkelijk doelwit.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218664447
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 19:23 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Als je nou eens de argumentatie leest dan begrijp je waarom enkele honderden wetenschappers in dat vakgebied spreken van genocide.
Wetenschappers.... :')

Jij kan vandaag nog lid worden van die club, maakt dat jou een wetenschapper.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  dinsdag 2 september 2025 @ 22:08:42 #271
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_218664536
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 21:56 schreef Hathor het volgende:

[..]
Wetenschappers.... :')

Jij kan vandaag nog lid worden van die club, maakt dat jou een wetenschapper.
Sterker nog, ik ben net lid geworden en mijn conclusie is dat er geen genocide gaande is. Een wetenschapper heeft gesproken. _O_
pi_218664603
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 20:56 schreef HeatWave het volgende:
Het rommelt ook aan alle kanten, die verklaring, zie hier de uitleg van opgebaarde:

opgebaarde in POL / De Israel-Palestina kwestie #15 de Israelische terreur elimineren
Die gast zit een beetje in de knoop met zichzelf.
pi_218664626
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 21:08 schreef EttovanBelgie het volgende:
IAGS...

Ben benieuwd hoeveel blauwharige postkoloniale niet-westerse genderstudies met een minor traumadanstherapie daar tussen zit.
Als het een beetje meezit ben ik er binnenkort lid van, ik hou je op de hoogste.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 2 september 2025 @ 22:23:45 #274
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_218664671
https://nos.nl/artikel/25(...)sche-zuivering-noemt

Voor Weiss doet het er niet toe of het verjagen van de bevolking een oorlogsmisdaad is. "Het maakt me niet uit of je dat etnische zuivering noemt. God heeft het land aan ons gegeven, het kan mij niet schelen of de wereld daartegen is."

-------------

En daarom blijft de ideologie van Hamas en consorten springlevend.
Dit gaat over een x aantal jaar gruwelijk fout daar.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  Forum Admin dinsdag 2 september 2025 @ 22:34:04 #275
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_218664775
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 22:23 schreef Netsplitter het volgende:

Voor Weiss doet het er niet toe of het verjagen van de bevolking een oorlogsmisdaad is. "Het maakt me niet uit of je dat etnische zuivering noemt. God heeft het land aan ons gegeven, het kan mij niet schelen of de wereld daartegen is."

-------------

Ja en dan heb je figuren als Smotrich er ook nog bij.

Dat laatste is al aan het gebeuren trouwens.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_218664823
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 20:59 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Exact. De aloude truc dat als je vastloopt gewoon ontkennen. “Het zijn geen wetenschappers” of “het is maar 28%”

Prima verder, doe je ding, maar kom dan niet met lulkoek dat de definitie is gewijzigd wanneer je het niet kunt onderbouwen. Dat is discussiëren als een 13-jarige.
Ik val in herhaling, maar nogmaals dan een verwijzing naar post #123 en #173. Mocht je geïnteresseerd zijn in enige onderbouwing. Maar dat zal wel niet.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  dinsdag 2 september 2025 @ 22:41:45 #277
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218664837
quote:

-------------

Voor Hamas is het altijd zaak geweest dat Israël en Joden vernietigd worden.

Of daar nu een Rabin zat of een Smotrich.

Wel weer typisch NOS dit. Misschien kunnen ze nog een artikel plaatsen over hoe de doorsnee Hamas-sympathisant denkt over Joden.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218664923
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 20:15 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ik ben humanist, derhalve interesseert mij elk menselijk leed.

En daarom doorzie ik ook hoe geforceerd en tribaal Pro-Palestina is. Waren Palestijnen niet overwegend islamitisch geweest, hadden we al driekwart minder 'pro-Palestina'-adepten in Nederland gezien.

En dat weet je donders goed.
Aldus de man die eerst kijkt naar welk geloof de ene partij aanhangt om vervolgens automatisch de andere partij te kiezen.

In meerdere topics zie ik steeds dezelfde drek van jou voorbij komen. Allemaal anti-islam. Dat mag, we leven in een vrij land. Maar jij bent niet de juiste persoon om andere personen aan te spreken op een bepaalde vorm van partijdigheid.
  dinsdag 2 september 2025 @ 22:57:18 #279
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218664954
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 september 2025 22:52 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Aldus de man die eerst kijkt naar welk geloof de ene partij aanhangt om vervolgens automatisch de andere partij te kiezen.

In meerdere topics zie ik steeds dezelfde drek van jou voorbij komen. Allemaal anti-islam. Dat mag, we leven in een vrij land. Maar jij bent niet de juiste persoon om andere personen aan te spreken op een bepaalde vorm van partijdigheid.
Juist niet.

Mijn posts zijn vooral anti-religie, zeker wanneer het ingezet wordt als moreel pressiemiddel, en als je even je best doet zul je zien dat mijn aversie jegens het christendom, zoals dat in de VS bij de GOP al decennia de hele boel verziekt, net zo sterk is. Alleen, daar hebben mensen minder moeite mee, want christendom, of zo. Even zo mijn epistels tegen het conservatisme van de RKK, zeker in Afrika, of het calvinisme in Zuid-Afrika. Kastenstelsel in India. De kolonisten in Israël. De 'Christenen voor Israël' groepen en SGP.

Waarom denk je dat zo'n Bosma of Trump een boner krijgt van Afrikaners? Wegens oprechte zorgen om hun lot? Welnee, tribalisme: witte gristenen, ons soort volk, daar komen we voor op.

Denk je nu werkelijk dat Trump en al die evangelicals en SGP'ers begaan zijn met het lot van de Joden? Welnee: die dienen als instrumenten in hun totaal waanzinnige eindtijdsfantasietjes, waarbij Joden die zich uiteindelijk niet bekeren net zo goed als afval dienen.

En ook DAT heb ik gefileerd. Top op het bot.

Maar sinds ik de islam erbij betrek, zijn bepaalde lieden ineens he-le-maal van de leg... wat een 'drek', wat een 'anti', wat een 'haat en nijd'. Sindsdien schijn ik ook ineens niet meer links te zijn maar extreem-rechts.

Wat rest? Onbelezen selectiviteit en valse aantijgingen. Dat sommige mensen kennelijk religiekritiek enkel kunnen velen wanneer het alles behalve die islam betreft, is hun probleem. Voor mij is het allemaal hetzelfde. En ik zet er mijn hele fortuin op dat voor het gros van pro-Palestina wat hier ronddendert, religie de énige reden is. Dat bagatelliseert leed en schending van mensenrechten, en daar spreek ik me gaarne tegen uit. Daar ben ik Humanist voor, en derhalve neem ik je verwijt dat ik bepaalde mensen als "Untermenschen" zie oneindig kwalijk.

[ Bericht 5% gewijzigd door EttovanBelgie op 02-09-2025 23:12:36 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218665219
Waarom staan al die Amerikaanse presidenten eigenlijk altijd zo vierkant achter Israël?
En Trump in het bijzonder.
Het lot van de mensen in Gaza laat hem helemaal koud. Alles wat Israël daar doet, kan alleen met zijn support gebeuren.
pi_218665256
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 22:57 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Juist niet.

Mijn posts zijn vooral anti-religie, zeker wanneer het ingezet wordt als moreel pressiemiddel, en als je even je best doet zul je zien dat mijn aversie jegens het christendom, zoals dat in de VS bij de GOP al decennia de hele boel verziekt, net zo sterk is. Alleen, daar hebben mensen minder moeite mee, want christendom, of zo. Even zo mijn epistels tegen het conservatisme van de RKK, zeker in Afrika, of het calvinisme in Zuid-Afrika. Kastenstelsel in India. De kolonisten in Israël. De 'Christenen voor Israël' groepen en SGP.

Waarom denk je dat zo'n Bosma of Trump een boner krijgt van Afrikaners? Wegens oprechte zorgen om hun lot? Welnee, tribalisme: witte gristenen, ons soort volk, daar komen we voor op.

Denk je nu werkelijk dat Trump en al die evangelicals en SGP'ers begaan zijn met het lot van de Joden? Welnee: die dienen als instrumenten in hun totaal waanzinnige eindtijdsfantasietjes, waarbij Joden die zich uiteindelijk niet bekeren net zo goed als afval dienen.

En ook DAT heb ik gefileerd. Top op het bot.

Maar sinds ik de islam erbij betrek, zijn bepaalde lieden ineens he-le-maal van de leg... wat een 'drek', wat een 'anti', wat een 'haat en nijd'. Sindsdien schijn ik ook ineens niet meer links te zijn maar extreem-rechts.

Wat rest? Onbelezen selectiviteit en valse aantijgingen. Dat sommige mensen kennelijk religiekritiek enkel kunnen velen wanneer het alles behalve die islam betreft, is hun probleem. Voor mij is het allemaal hetzelfde. En ik zet er mijn hele fortuin op dat voor het gros van pro-Palestina wat hier ronddendert, religie de énige reden is. Dat bagatelliseert leed en schending van mensenrechten, en daar spreek ik me gaarne tegen uit. Daar ben ik Humanist voor, en derhalve neem ik je verwijt dat ik bepaalde mensen als "Untermenschen" zie oneindig kwalijk.
Je geveinsde belezen openheid komt andermaal niet op me over. Ook je hele humanistische opstelling neem ik maar voor kennisgeving aan.
Je zult vast heel erg overtuigd zijn van jezelf en jezelf op een voetstuk hebben gezet ten aanzien van zij die een andere mening zijn toegedaan.

Je doet je stinkende best maar. Met de posts die ik van je zie kan ik niet de overtuiging hebben dat jij je opstelt als humanist. Zolang jij steevast vol blijft houden dat iedereen die kritisch is op Israël, een pro-Palestijn is laat je gewoon merken waar jouw intelligentieniveau ligt.

Maar je doet je best, blijf zo doorgaan ^O^
pi_218665343
Hier is geen sprake van politiek falen, maar van medeplichtigheid aan een 21ste-eeuwse genocide. Verder een prima opiniestuk van deze twee juristen.

quote:
Opinie: Nu de politiek faalt, is het aan de rechter om genocide in Gaza te voorkomen
Daan de Grefte en Lydia de Leeuw - Gepubliceerd op 2 september 2025, 16:00

Roodgekleurde zon gaat onder tegen een achtergrond van verwoeste gebouwen in Gaza. AFP

Rode lijnen, wekelijkse sit-ins van ambtenaren, studentenprotesten en talloze opiniepeilingen ten spijt, komt de staat niet tot inkeer. Maar gelukkig is Nederland een rechtsstaat en kan de rechter maatregelen afdwingen.

Woensdag 3 september staan wij, als onderdeel van een collectief van drie Palestijnse en zeven Nederlandse organisaties, in de rechtszaal tegenover de Nederlandse staat. Dat doen we, omdat we de staat ter verantwoording roepen voor zijn rol in Israëls genocide, de illegale bezetting en de kolonisatie van wat nog over is van Palestina.

Niemand hoefde de afgelopen twee jaar te raden naar Israëls intenties in Gaza. Israël escaleerde de al sinds 2007 bestaande illegale, verstikkende blokkade van de Gazastrook tot een barbaarse, genocidale belegering. Zo kondigde de Israëlische minister van Defensie Yoav Gallant – wiens arrestatie inmiddels wordt gelast door het Internationaal Strafhof – de belegering van de Gazastrook aan: ‘Er zal geen elektriciteit, geen voedsel, geen water, geen brandstof zijn, alles wordt afgesloten. We vechten tegen menselijke dieren en daar handelen we naar’.

De Israëlische legeraanvallen, gecombineerd met de actieve uithongering en uitdroging van Palestijnen én de doelbewuste vernietiging van de gezondheidszorg en woningen, kostte volgens het medische tijdschrift The Lancet aan honderdduizenden Palestijnen het leven sinds oktober 2023. Volgens conservatieve schattingen is één op de zeven Palestijnen in Gaza tot nu toe gedood tijdens deze genocide.

Toenemend geweld
Daarnaast gaat de kolonisatie en annexatie van bezet Palestijns gebied in sneltreinvaart door – met toenemend geweld van kolonisten en Israëlische soldaten tegen Palestijnse burgers, en een ongekende toename van de sloop van Palestijnse huizen en infrastructuur om plaats te maken voor meer illegale nederzettingen.

Elk land heeft de juridische verplichting alles te doen wat redelijkerwijs mogelijk is om genocide in Gaza te voorkomen. Daarnaast is elk land verplicht om handel met en investeringen in de illegale nederzettingen te voorkomen. Dit werd vorige zomer nog expliciet bevestigd door de hoogste rechterlijke instantie ter wereld, het Internationaal Gerechtshof in Den Haag.

En wat doet Nederland? Het verleent vergunningen voor de export van wapens en dual-use goederen (goederen die zowel voor civiele als militaire doeleinden kunnen worden gebruikt) naar Israël. Het staat de uitvoer van diensthonden naar Israël toe, met het risico dat ze daar door Israëlische militairen worden gebruikt om Palestijnen te terroriseren en zelfs te martelen.

Het laat Nederlandse bedrijven zoals Booking.com, die al jarenlang open en bloot zakendoen in de illegale nederzettingen, ongemoeid. Het Israëlische leger kan in Nederland zelfs ongestoord middels surveillance verkregen gegevens opslaan, die het gebruikt bij het onderdrukken, opjagen en doden van Palestijnen.

Pressiemiddelen
Daarnaast is Nederland de grootste investeerder in Israël ter wereld, en koopt het er nog steeds op grote schaal wapens in: belangrijke pressiemiddelen die Nederland weigert in te zetten om druk uit te oefenen op Israël. In plaats daarvan dronken Nederlandse diplomaten vooral koffie met hun Israëlische collega’s en zetten ze in op EU-maatregelen, waarvan iedereen wist dat ze voorlopig toch niet van de grond zouden komen. Dit, terwijl beide benaderingen volstrekt ineffectief zijn als serieuze poging om een genocide te voorkomen of stoppen.

Het is dus geen verrassing dat het genocidale beleid van Israël de afgelopen twee jaar steeds weer nieuwe, ondenkbare grenzen bereikt.

Deze maand zagen we tijdens twee ingelaste spoeddebatten hoe Kamerleden vurig en wanhopig probeerden de koers van onze regering bij te stellen. Het regende moties, waaronder een motie van wantrouwen tegen Caspar Veldkamp, de inmiddels afgetreden minister van Buitenlandse Zaken. Maar het mocht niet baten: de meeste politici lieten liever het al demissionaire kabinet vallen en een handvol ministers opstappen dan dat ze de Nederlandse bijdragen aan Israëls genocide, illegale bezetting en nederzettingen zouden stoppen.

Israëls inspanningen om ‘de politieke en publieke opinie te beïnvloeden’, waarover de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid in juli dit jaar nog waarschuwde, werpt blijkbaar zijn vruchten af.

Verplichtingen
Rode lijnen, wekelijkse sit-ins van ambtenaren, studentenprotesten en talloze opiniepeilingen ten spijt, komt de Nederlandse staat niet tot inkeer. Het is duidelijk dat de Nederlandse politiek niet in staat is om haar verplichtingen onder het internationaal recht na te komen. Maar gelukkig is Nederland een rechtsstaat en is het nu aan de rechter.

Wat we eisen in deze zaak is helder:
1) een einde aan de Nederlandse export van wapens, dual-use goederen en diensthonden naar Israël.
2) maatregelen om economische betrekkingen met de illegale nederzettingen te voorkomen en beëindigen.

Dit is de ondergrens, het absolute minimum van wat de Nederlandse staat kan en moet doen volgens het internationaal recht – waar hij zich via een democratisch proces toe heeft verbonden. Het is triest dat daar een rechter aan te pas moet komen. Maar tegelijkertijd is het ook de kracht van een rechtsstaat: een onafhankelijke rechterlijke macht kan een bindende uitspraak doen en de ondergrens aanduiden over wat een land móét doen ten tijde van een genocide.

Zonder die ondergrens blijft de belofte ‘nooit meer’ een loze kreet. Vandaag gaat het om de Palestijnen. Morgen om de volgende groep die voor uitwissing is aangemerkt.

https://www.volkskrant.nl(...)-voorkomen~bb249923/
quote:
Over de auteurs

Daan de Grefte is Senior Legal Officer bij het European Legal Support Center. Lydia de Leeuw is Strategic Litigation Lead bij Stichting Onderzoek Multinationale Ondernemingen (SOMO).

Dit is een ingezonden bijdrage, die niet noodzakelijkerwijs het standpunt van de Volkskrant reflecteert. Lees hier meer over ons beleid aangaande opiniestukken.

Eerdere bijdragen in deze discussie vindt u onder aan dit artikel.

https://www.volkskrant.nl(...)-voorkomen~bb249923/
pi_218665685
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 04:30 schreef Peppert het volgende:
Hier is geen sprake van politiek falen, maar van medeplichtigheid aan een 21ste-eeuwse genocide. Verder een prima opiniestuk van deze twee juristen.
[..]
[..]

Waarom reageer jij nooit op de berichten van anderen? Je maakt geregeld de raarste claims zoals gisteren hier ..
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2025 20:31 schreef Peppert het volgende:

[..]
Ik sluit mij aan bij organisaties als Amnesty International, Médecins Sans Frontières, B’Tselem, Artsen voor de Mensenrechten-Israël en de Internationale Federatie voor de Mensenrechten, evenals bij talrijke onderzoekers op het gebied van genocide en internationaal recht, die hebben geconcludeerd dat Israël bezig is met een genocide in de Gazastrook. Ik weiger politieke spelletjes te spelen over de rug van twee miljoen mensen, alleen omdat zij een bruine in plaats van een witte huidskleur hebben. Ondertussen is duidelijk welke mensenlevens wel tellen en welke niet. Het is zo schrijnend dat je haast je ogen moet sluiten om de overduidelijke hypocrisie binnen politieke kringen niet te zien.
Waar je stelt weigert 'politieke spelletjes' te spelen over de rug van twee miljoen mensen enkel omdat zij een 'alleen omdat zij een bruine in plaats van een witte blanke huidskleur hebben' ..

Als je denkt dat deze oorlog een dusdanig raciaal element heeft, dan mag je die bewering best eens wat beter onderbouwen. Maar je negeert vervolgens echter alle reacties en vragen die er van andere users op deze opmerkelijke claim komen.

Gelukkig is het inmiddels wel duidelijk waar deze narratieven vandaan komen en dat is dus bij de soms zeer radicaal linkse krant zoals de Volkskrant. Waar dus in op-eds wordt beweerd dat de Palestijnen zouden zijn aangemerkt voor 'uitwissing'.

Ook dit is een wilde claim die onderbouwd mag worden. Die onderbouwing volgt echter niet, binnen de propaganda van de Volkskrant hoeven zulke claims niet te worden onderbouwd, ze mogen gewoon zonder enig fundament de wereld in worden geslingerd en verkocht aan de lezers als onomstreden feiten, die aan de hand van zulke leugens steeds verder radicaliseren.
pi_218665723
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 00:46 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Waarom staan al die Amerikaanse presidenten eigenlijk altijd zo vierkant achter Israël?
En Trump in het bijzonder.
Het lot van de mensen in Gaza laat hem helemaal koud. Alles wat Israël daar doet, kan alleen met zijn support gebeuren.
Wat er met de mensen in de Gazastrook gebeurt is zeer tragisch, maar het volledige resultaat van hun eigen cultuur, gedrag en beleidsbepalers. Zij zijn al decennialang bezig met geweld en terreur jegens Israël, weigeren Israël als land te accepteren maar vinden dat dit vernietigd moet worden en hebben daarom ook een terreurorganisatie verkozen als beleidsbepalers.

De aanslagen van 7 oktober, waar deze oorlog mee begon was een keuze. Het gijzelen, martelen, verkrachten en vermoorden van mensen ook. Het juichend in de straten staan en/of hier zelfs actief aan meedoen ook. Kortom, dit soort barbaars en bruut gedrag kiezen de Palestijnen dus zelf voor. Sterker nog, ze juichen het euforisch toe.

Waarom zouden we ons druk moeten maken om deze mensen? Dit doen we ook niet om Soedanezen of Jemenieten, waar je prima het argument kunt maken dat daar echt veel onschuldige mensen het slachtoffer zijn.

Het Westen kijkt er simpelweg niet naar om. Kom nu eens met een paar goede argumenten waarom men dit wel moet doen voor een samenleving vol moslimfundamentalisme, antisemitisme, Israël-haat en anti-Westerse sentimenten?
pi_218665822
quote:
14s.gif Op woensdag 3 september 2025 08:17 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Wat er met de mensen in de Gazastrook gebeurt is zeer tragisch, maar het volledige resultaat van hun eigen cultuur, gedrag en beleidsbepalers. Zij zijn al decennialang bezig met geweld en terreur jegens Israël, weigeren Israël als land te accepteren maar vinden dat dit vernietigd moet worden en hebben daarom ook een terreurorganisatie verkozen als beleidsbepalers.

De aanslagen van 7 oktober, waar deze oorlog mee begon was een keuze. Het gijzelen, martelen, verkrachten en vermoorden van mensen ook. Het juichend in de straten staan en/of hier zelfs actief aan meedoen ook. Kortom, dit soort barbaars en bruut gedrag kiezen de Palestijnen dus zelf voor. Sterker nog, ze juichen het euforisch toe.

Waarom zouden we ons druk moeten maken om deze mensen? Dit doen we ook niet om Soedanezen of Jemenieten, waar je prima het argument kunt maken dat daar echt veel onschuldige mensen het slachtoffer zijn.

Het Westen kijkt er simpelweg niet naar om. Kom nu eens met een paar goede argumenten waarom men dit wel moet doen voor een samenleving vol moslimfundamentalisme, antisemitisme, Israël-haat en anti-Westerse sentimenten?
Daarbij,
Waarom is er geen 1 palestijn die vertelt waar hamas zich schuilhoudt en waar de gijzelaars zijn?
pi_218665857
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 08:38 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Daarbij,
Waarom is er geen 1 palestijn die vertelt waar hamas zich schuilhoudt en waar de gijzelaars zijn?
Dat niet alleen, Palestijnse burgers hebben actief meegeholpen om Israëlische burgers te gijzelen. Er is in de Palestijnse samenleving in principe nooit een vredesbeweging of een groep geweest die inzet op vreedzaam samenleven, die vindt je alleen in de Israëlische samenleving.

Voor de Palestijnse was het doel altijd duidelijk: 'Wij willen alles, dit hele gebied is van ons en dan ook 'Judenfrei'. En dit zijn vervolgens de mensen waar sommige Westerlingen zich om bekommeren, zich koppig inbeeldend dat de Palestijnen wél vrede zouden willen en eigenlijk net zo zijn zoals wij Westerlingen. Niets is natuurlijk minder waar.
pi_218666034
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 08:38 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Daarbij,
Ik denk dat er niet zoveel 'niet-Hamas Palestijnen' zijn die weten waar de gegijzelden zijn. Dat kan komen omdat alle Palestijnen stiekem voor Hamas zijn of omdat Hamas en PIJ niet willen dat burgers weten waar de gegijzelden zijn. Het wel laten weten is een gigantisch risico, met verklikken kunnen de burgers krijgen wat ze willen

Weet jij wat de mensen naast jouw buren doen op vrijdagnacht of zondagochtend? Ik niet en ik heb al helemaal geen idee wat de bewoners doen van de huizen aan het einde van de straat.
  woensdag 3 september 2025 @ 09:20:06 #288
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218666129
quote:
1s.gif Op woensdag 3 september 2025 01:24 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Je geveinsde belezen openheid komt andermaal niet op me over. Ook je hele humanistische opstelling neem ik maar voor kennisgeving aan.
Je zult vast heel erg overtuigd zijn van jezelf en jezelf op een voetstuk hebben gezet ten aanzien van zij die een andere mening zijn toegedaan.

Je doet je stinkende best maar. Met de posts die ik van je zie kan ik niet de overtuiging hebben dat jij je opstelt als humanist. Zolang jij steevast vol blijft houden dat iedereen die kritisch is op Israël, een pro-Palestijn is laat je gewoon merken waar jouw intelligentieniveau ligt.

Maar je doet je best, blijf zo doorgaan ^O^
Ik ben zelf kritisch op Israel. En ook dat kun je rustig terugzoeken.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218666715
en de disclaimers waarvan je wist dat die zouden komen.

A) Iedereen kan lid worden van de IAGS.
B) Van de 500 leden heeft slechts 26% gestemd.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_218666725
quote:
1s.gif Op woensdag 3 september 2025 09:06 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ik denk dat er niet zoveel 'niet-Hamas Palestijnen' zijn die weten waar de gegijzelden zijn. Dat kan komen omdat alle Palestijnen stiekem voor Hamas zijn of omdat Hamas en PIJ niet willen dat burgers weten waar de gegijzelden zijn. Het wel laten weten is een gigantisch risico, met verklikken kunnen de burgers krijgen wat ze willen
Ik denk, ik denk...
Dus jij weet het ook niet zeker..
Maar aangezien gaza barst van de hamasterroristen en 3 van de 4 pali's hamas steunen, geloof jij eerder dat geen 1 burger iets van ze weet?
Really?
:')
Hoe ver steekt je kop in het zand?

quote:
Weet jij wat de mensen naast jouw buren doen op vrijdagnacht of zondagochtend? Ik niet en ik heb al helemaal geen idee wat de bewoners doen van de huizen aan het einde van de straat.
Wat haal je weer onvoorstelbare domme vergelijkingen erbij...
Echt...
Moet ik hier serieus op antwoorden?

:')
pi_218666943
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 20:50 schreef AchJa het volgende:

[..]
Kortom, je hebt geen reet en je huilt simpelweg mee met de propagandawolven in het bos... :')
Nogmaals: je doet nu alsof je niet al jarenlang meeloopt in deze discussie op dit forum, ga lekker je moeder voor de gek houden ^O^
What Would Goku Do
pi_218666948
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 20:53 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Je bent op de hoogte ja?

Heb je uberhaupt ooit van Treblinka gehoord?
Heh? Ja natuurlijk? Dit is net of je aan iemand die zegt veel over frisdrank te weten of ie op de hoogte is van Fanta. Wat probeer je nu te bewijzen man :') Je act wordt echt met de week belachelijker, is dit nou de zeer belezen EttovanBelgie? Treblinka? :')
What Would Goku Do
pi_218666980
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 september 2025 20:53 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Blijkbaar ben je dus helemaal niet goed op de hoogte, want er zijn dus geen gelijkenissen te zien en desondanks stel jij dat die er wel zijn. En als jij denkt van wel, kom eens met een aantal goede argumenten waar je die denkt te zien? ..
[..]
Er is helemaal geen sprake van een genocide. Zoals we weten kan dit alleen worden geconstateerd door een rechter, niet door activisten, actiegroepen of bepaalde (activistisch ingestelde) academici.

En daarnaast zijn er dus wel degelijk parallellen te zien tussen de gruwelijke aanslagen van 7 oktober en hoe sommige van de Einsatzgruppen te werk gingen in Oost-Europa, alleen dit ontken jij vervolgens weer.

Kortom, waar enige gelijkenissen aanwezig zijn ontken je dit en waar ze niet zijn stel jij ze (zonder onderbouwing) te vinden.
'Zoals we weten'? kerel je bent blijkbaar weer eens 'vergeten' dat je zonder rechter prima genocide kunt constateren, dat is je door meerdere users uitgelegd. Volgens jouw redenatie was de holocaust pas een genocide na Neurenberg en moesten de geallieerden niet zo moeilijk doen. Maarja jouw overduidelijk zeer beperkte verstandelijke vermogens (trollen kan het immers niet zijn volgens de mods) zijn niet in staat om langer dan een paar uur iets te onthouden.

En waar ontken ik die gelijkenissen? Laat eens zien. Je liegt weer eens dat je barst, óf je laat weer eens zien gewoon compleet achterlijk te zijn. Is lezen echt zo moeilijk? Wtf man hoe doe jij boodschappen?

Heel Gaza is één grote parallel met de concentratiekampen, daar ga ik geen argumenten voor geven want die negeer je vervolgens gewoon. Je bent echt een fucking trieste user, iedereen die wél kan lezen ziet dat :r
What Would Goku Do
pi_218667011
quote:

-------------

Het is andersom.

Het is dankzij Hamas dat in Israel een paar figuren dat zeggen. Het is Hamas die dat springlevend houdt.

Trap niet in die Palestijnse omkering.
pi_218667079
Israël is de propaganda oorlog wel aan het verliezen.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_218667207
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 11:12 schreef viagraap het volgende:

[..]
'Zoals we weten'? kerel je bent blijkbaar weer eens 'vergeten' dat je zonder rechter prima genocide kunt constateren, dat is je door meerdere users uitgelegd. Volgens jouw redenatie was de holocaust pas een genocide na Neurenberg en moesten de geallieerden niet zo moeilijk doen. Maarja jouw overduidelijk zeer beperkte verstandelijke vermogens (trollen kan het immers niet zijn volgens de mods) zijn niet in staat om langer dan een paar uur iets te onthouden.
Nee hoor, dat is simpelweg niet juist.

Een rechter constateert genocide, niet andere mensen zoals activisten, actiegroepen of (activistisch) academici. Genocide is als term ook pas officieel in 1948 aangenomen, dus inderdaad eerder kon die term niet worden toegepast op Holocaust omdat deze officieel nog niet gehanteerd werd. Zie ook:
quote:
The term 'genocide' was officially introduced in stages, starting with its coining and leading to its formal recognition as an international crime.

Coining of the Term 📝

The term was first created by Polish-Jewish lawyer Raphael Lemkin in 1944. He combined the Greek word genos (race or tribe) with the Latin suffix -cide (killing) to describe the systematic extermination of national, ethnic, racial, or religious groups. He introduced the word in his book, Axis Rule in Occupied Europe, as he sought to describe the Nazi policies of systematic persecution and mass murder during the Holocaust.

Official Recognition and Legal Status ⚖️

1946: The United Nations General Assembly formally recognized genocide as a crime under international law.
1948: On December 9, the Convention on the Prevention and Punishment of the Crime of Genocide was unanimously adopted by the UN General Assembly. This convention defined genocide as an independent international crime and made it a legal obligation for signatory countries to work toward preventing and punishing it. It went into effect in January 1951.

While the term was used by prosecutors at the Nuremberg trials following World War II to describe Nazi crimes, it was not yet a formal legal crime at that time. Instead, the defendants were tried for "crimes against humanity" and "war crimes."

Bron: Google Gemini
Daarnaast is het zonde dat jij in tegenstelling tot mijn posts nooit inhoudelijke argumenten kunt maken. Het is minstens de helft van de keren volledig op de man, ook hier foeter je weer dat ik een 'beperkt verstandelijk vermogen' zou hebben en tevens zou 'trollen'. Maar de inhoudelijke reactie komen van mij, het gescheld en de ad hominems van jouw kant.
quote:

[..]
En waar ontken ik die gelijkenissen? Laat eens zien. Je liegt weer eens dat je barst, óf je laat weer eens zien gewoon compleet achterlijk te zijn. Is lezen echt zo moeilijk? Wtf man hoe doe jij boodschappen?
In jouw vorige post stelde je namelijk dat de vergelijking tussen Hamas en de Einsatzgruppen een 'act' is en vroeg je je af wie ik hiermee voor de gek probeerde te houden. Het zou een symptoom van ontkenning zijn waarmee we volgens jou bij een genocide zouden zijn uitgekomen. Dit komt natuurlijk over als een totale verwerping van die vergelijking. Zie ook:
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 20:02 schreef viagraap het volgende:

[..]
'Daarnaast valt het op' flikker toch een eind op man. Ik ga toch ook niet uitleggen dat water nat is? Wederom snap je niet dat je discussies voert over zaken waar je het niet over eens bent. En waarom denk je in hemelsnaam dat ik eraan herinnerd moet worden wat de nazi's deden? Ik ben prima op de hoogte, dat is precies waarom ik parallellen zie.

Wederom kom je weer met je doodvermoeiende trucje over dat ik het terrorisme van hamas terecht noem. Ik ga je niet wéér uitleggen hoe dat zit. Ik ontken het ook niet trouwens, voor je dat gaat beweren. Zoek lekker terug in mijn pohi hoe het zit ik ben er echt klaar mee dit wéér te herhalen. Het is overduidelijk een fucking slap trucje van je om de geloofwaardigheid van je tegenstander onderuit te halen. Heb je van Israel geleerd zeker.

Verder fijn dat je één voorbeeld hebt gevonden waarin je eeuwige riedeltje eens een keer klopt, en ik had inderdaad niet gezien dat de WCK dit had beaamt.

Ten slotte: het is al jaren duidelijk dat niemand jouw oordeel over wat dan ook kan vertrouwen, want of je kúnt niet lezen, of je wílt het niet. Ik weet niet wie je voor de gek probeert te houden of waarom je deze act leuk vindt, maar de Einsatzgruppen erbij halen is precies het symptoom van ontkenning wat ons hier gebracht heeft: genocide door Israel. Het is ook nog eens zó fucking slap: 'nee wat hunnie doen is holocaust' zonder ook maar enig daadwerkelijk argument op te voeren dat Israel vrijpleit. Je bent een kind van 8 met de schrijfvaardigheden van iemand van 18, maar letterlijk elke andere benodigde vaardigheid ontbeer je.
quote:

[..]
Heel Gaza is één grote parallel met de concentratiekampen, daar ga ik geen argumenten voor geven want die negeer je vervolgens gewoon. Je bent echt een fucking trieste user, iedereen die wél kan lezen ziet dat :r
De Gazastrook is helemaal geen parallel met een concentratiekamp. En als dat het enige argument is dat je hebt, dan is het bijzonder weinig. Als je inderdaad wil stellen dat er de nodige gelijkenissen zijn tussen deze oorlog en de Holocaust, zoals jij deed, dan zul je dat toch echt wat beter moeten onderbouwen.
quote:
1s.gif Op woensdag 3 september 2025 11:28 schreef capricia het volgende:
Israël is de propaganda oorlog wel aan het verliezen.
Helaas, maar dit is al jaren het geval. Deze oorlog wordt het alleen echt zichtbaar. Er zijn simpelweg heel veel mensen in allerlei bepalende instituten die zeer gewillig vallen voor de narratieven vanuit Hamas, actiegroepen en activisten.
pi_218667366
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 september 2025 18:57 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Nog steeds geen antwoord..
[..]

Wat is de definitie van genocide?
pi_218667382
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 september 2025 18:57 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Nog steeds geen antwoord..
[..]

quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 19:47 schreef AchJa het volgende:

[..]
Nee, is geen feit. Dat is iets wat jij vindt.
Het heeft wel parallelen maar iedere genocide is anders. De holocaust is niet de graadmeter of de mal waarlangs je iets als wel of geen genocide moet leggen. Al willen heel veel Israël supporters dat natuurlijk wel heel erg graag. Dan kunnen ze het leed van hun voorouders nog eens extra uitbuiten.
  woensdag 3 september 2025 @ 11:59:34 #299
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_218667388
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 11:56 schreef Chadi het volgende:

[..]
Gezien de gemiddelde Gaza demonstratie, alles dat de booslim een beetje vervelend lijkt te vinden :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_218667479
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 11:05 schreef viagraap het volgende:

Nogmaals: je doet nu alsof je niet al jarenlang meeloopt in deze discussie op dit forum, ga lekker je moeder voor de gek houden ^O^
Correct en daarom weet ik dat je lulkoek verkoopt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')