Hier zou je het met engels commentaar moeten kunnen zien.quote:You can participate and help find the artist that will represent Luxembourg in the 2026 edition of the Eurovison Song Contest.
Fans of the Luxembourg Song Contest around the world will be able to cast their votes online. Go to eurovision.lu for more information on the Luxembourg Song contest.
me 2.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 20:02 schreef H_T het volgende:
Het zegt denk ik wel wat dat ik de winnaar van vorig jaar niet herken
het helpt niet mee dat de intro van de luxemburgse inzending kwam.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 20:02 schreef H_T het volgende:
Ja, maar de muziek is ook totaal niet blijven hangen. Ik ging uit van een moeke die 30+ jaar geleden een keer namens Luxemburg mee had gedaanquote:Op zaterdag 24 januari 2026 20:02 schreef Sableheart het volgende:
[..]
het helpt niet mee dat de intro van de luxemburgse inzending kwam.
Ik vergeet ook steeds dat dit gewonnen heeftquote:Op zaterdag 24 januari 2026 20:02 schreef H_T het volgende:
Het is wel de winnaar met de minste impact sinds Azerbeidzjan waarschijnlijk.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 20:03 schreef H_T het volgende:
[..]
Ja, maar de muziek is ook totaal niet blijven hangen. Ik ging uit van een moeke die 30+ jaar geleden een keer namens Luxemburg mee had gedaan
Ik ga ook meekijken zonder commentaar in het engels.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 20:09 schreef Fred_B het volgende:
Prima taaltje, dat Hei Elei Kuck Elei gebrabbel.
Ga je een cursus volgen?quote:Op zaterdag 24 januari 2026 20:09 schreef Fred_B het volgende:
Prima taaltje, dat Hei Elei Kuck Elei gebrabbel.
Als je ooit in Esch-sur-Alzette verdwaalt is dat wel handigquote:
Dat was in 2022 al bevestigdquote:Op zaterdag 24 januari 2026 20:12 schreef H_T het volgende:
Andrew the Martian met I'm the martian straks. Buitenaards leven bevestigd![]()
Luik is toch nog steeds Wallonië @Fred_Bquote:Op zaterdag 24 januari 2026 20:05 schreef NailQueen het volgende:
Shirokiro komt trouwens uit Vlaanderen.
Nog wel inderdaadquote:Op zaterdag 24 januari 2026 20:15 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Luik is toch nog steeds Wallonië @:Fred_B
Nou niet Liegequote:Op zaterdag 24 januari 2026 20:15 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Luik is toch nog steeds Wallonië @:Fred_B
Sweet Tooth volgens de introquote:Op zaterdag 24 januari 2026 20:17 schreef Sableheart het volgende:
Heet dit nummer nu "your time" of "sweet tooth"?
Het geluid is daar ook een stuk beter.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 20:18 schreef NailQueen het volgende:
Op youtubestream op tv krijg ik om de 5 minuten reclame. Dan maar via de luxemburgse site kijken
Die van James Newman was beterquote:Op zaterdag 24 januari 2026 20:23 schreef Fred_B het volgende:
Harry Vermeegen is jaloers op deze regenjas.
Hij wil graag naar die gevangenis denk ikquote:Op zaterdag 24 januari 2026 20:23 schreef H_T het volgende:
In een potloodventerjas op tv verschijnen. Het is een keuze
Eens inderdaad. De overgangen zijn te fel voor me, waardoor ik in geen van beide delen echt inkom.quote:
Drie keer dubbel gooien in Monopoly lijkt me dan een stuk snellerquote:Op zaterdag 24 januari 2026 20:24 schreef CarloV het volgende:
[..]
Hij wil graag naar die gevangenis denk ik
Hey jij bent er ook weerquote:Op zaterdag 24 januari 2026 20:24 schreef CarloV het volgende:
[..]
Hij wil graag naar die gevangenis denk ik
Zijn stemgeluid vind ik niet passend en het is allemaal te abruptquote:Op zaterdag 24 januari 2026 20:25 schreef Sableheart het volgende:
[..]
Eens inderdaad. De overgangen zijn te vel voor me, waardoor ik in geen van beide delen echt inkom.
Nou ja, hij kon ook niet drie minuten doorkabbelen. Maar je moet de spanning wel een beetje opbouwen, in plaats van steeds heen en weer te springen.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 20:25 schreef usagi414 het volgende:
Het begon goed. Maar die breaks ertussen
Falco scoordequote:Op zaterdag 24 januari 2026 20:24 schreef Fred_B het volgende:
Prima liedje.
Maar iemand in zo’n jas scoort natuurlijk niet.
quote:Op zaterdag 24 januari 2026 20:29 schreef Sableheart het volgende:
[..]
Als je dan een ster naar je show hebt gehaald, wil je hem wel uitmelken.
Sandra Kim krijgt zometeen 2 uur lang aandachtquote:Op zaterdag 24 januari 2026 20:29 schreef Sableheart het volgende:
[..]
Als je dan een ster naar je show hebt gehaald, wil je hem wel uitmelken.
Wist je al dat ze nog maar 13 was toen ze meedeed ook al zong ze dat ze 15 was? Zegt nooit iemand!quote:Op zaterdag 24 januari 2026 20:31 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Sandra Kim krijgt zometeen 2 uur lang aandacht
Voila had wmb rustig ook de winst van 2021 mogen krijgen.quote:
Of een live-action Frozen remakequote:Op zaterdag 24 januari 2026 20:33 schreef ESF1Gamer het volgende:
Dit is leuk voor Disneyland Parijs of de Efteling.
Tot nu toe echt de beste maar inderdaad Voilà lightquote:
Disney schrijft mee.quote:
Mee eens, maar echt niet onverdienstelijk.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 20:35 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Disney schrijft mee.
Verder Voila rip-off.
Luik heeft wel redelijke plekken. Maar het is niet bijzonder inderdaad.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 20:40 schreef H_T het volgende:
Eén dag in Luik geweest. Stonk naar pis, behoorlijk lelijk, moest flink zoeken om ergens een Luikse wafel te kopen en de sfeer beviel me ook niet. Toen maar weer vertrokken
Dat is standaard.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 20:41 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Luik heeft wel redelijke plekken. Maar het is niet bijzonder inderdaad.
Al heeft de stad wel fanatieke liefhebbers.
Het bos op de heuvel was wel okayquote:Op zaterdag 24 januari 2026 20:41 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Luik heeft wel redelijke plekken. Maar het is niet bijzonder inderdaad.
Al heeft de stad wel fanatieke liefhebbers.
Moet Luxemburg nog wel weer het ESF winnen.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 20:47 schreef Fred_B het volgende:
Dit lijkt me meer iets voor de intervalact.
maar of hij hier in Luxemburg kan winnen, weet hij niet.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 20:56 schreef H_T het volgende:
'If I go to Vienna, I'll win'. Boude uitspraak van dhr. The Martian
ik weet het wel: hij wint niet.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 20:57 schreef Sableheart het volgende:
[..]
maar of hij hier in Luxemburg kan winnen, weet hij niet.
Dit zou prima passen op een Nederlands NSF.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 20:59 schreef H_T het volgende:
Zoiets zou je ook krijgen als een random Nederlandse comedian ineens mee zou doen. Zo eentje waarvan de naam al jaren af en toe opduikt, maar die nooit echt doorbreekt. Harry Glotzbach of zo
Ik had eerst Ruben van der Meer in gedachten als voorbeeld voor een comedian, maar toen bedacht ik al snel dat die waarschijnlijk beter zou zijnquote:Op zaterdag 24 januari 2026 21:00 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Dit zou prima passen op een Nederlands NSF.
En die is ook grappigquote:Op zaterdag 24 januari 2026 21:01 schreef H_T het volgende:
[..]
Ik had eerst Ruben van der Meer in gedachten als voorbeeld voor een comedian, maar toen bedacht ik al snel dat die waarschijnlijk beter zou zijn
Ja, maar meneer de Martian is toch nog wel een paar divisies beter dan Jandino.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 21:01 schreef H_T het volgende:
[..]
Ik had eerst Ruben van der Meer in gedachten als voorbeeld voor een comedian, maar toen bedacht ik al snel dat die waarschijnlijk beter zou zijn
Zijn liedje wordt zeer spoedig gepresenteerd, las ik ergens. Als hij het wordt uiteraard.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 21:01 schreef NailQueen het volgende:
Zou die andere Loic nog meedoen voor Belgie?
Jandino geeft iedereen hoop dat ze grappig kunnen zijn.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 21:02 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ja, maar meneer de Martian is toch nog wel een paar divisies beter dan Jandino.
Maar kan meneer de Martian ook over kip schreeuwen?quote:Op zaterdag 24 januari 2026 21:02 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ja, maar meneer de Martian is toch nog wel een paar divisies beter dan Jandino.
Geen idee, deed hij dat net niet?quote:Op zaterdag 24 januari 2026 21:04 schreef H_T het volgende:
[..]
Maar kan meneer de Martian ook over kip schreeuwen?
Elon Musk probeert dat ook nog steedsquote:Op zaterdag 24 januari 2026 21:03 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Jandino geeft iedereen hoop dat ze grappig kunnen zijn.
Ik heb er geen haan naar horen kraaienquote:
Benieuwd of we er Ketel One bij nodig hebbenquote:Op zaterdag 24 januari 2026 21:05 schreef Fred_B het volgende:
Afijn, tijd voor Hugo One. Niet te verwarren met oud-groothertog Willem One.
Hij is naar het schijnt aanhanger van de goeroe Bhag One.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 21:06 schreef H_T het volgende:
[..]
Benieuwd of we er Ketel One bij nodig hebben
Ik heb ook een vermoeden wie zijn favoriete Jedi isquote:Op zaterdag 24 januari 2026 21:06 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Hij is naar het schijnt aanhanger van de goeroe Bhag One.
Al het andere zou van Hugo One beleid zijn.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 21:07 schreef H_T het volgende:
[..]
Ik heb ook een vermoeden wie zijn favoriete Jedi is
Dan had ze moeten weten hoe je een goed nummer schrijft.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 21:13 schreef CarloV het volgende:
Ik denk dat ze het heeft over de tweede keer dat Alexander Rybak meedeed, maar dat horen we zo
Wat een dramatisch stappenplan was datquote:Op zaterdag 24 januari 2026 21:14 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Dan had ze moeten weten hoe je een goed nummer schrijft.
Je ziet het resultaatquote:Op zaterdag 24 januari 2026 21:15 schreef H_T het volgende:
[..]
Wat een dramatisch stappenplan was dat
Ik vond het een leuk liedjequote:Op zaterdag 24 januari 2026 21:15 schreef H_T het volgende:
[..]
Wat een dramatisch stappenplan was dat
Nee, het mist iets.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 21:15 schreef Sableheart het volgende:
Het nummer heeft wel iets interessants, maar het lukt haar net niet helemaal om het goed te brengen.
Rybak 2? En had het ook educatieve waarde?quote:
Ja, wel een paar liedjes. Niets dat om de prijzen mee gaat doen.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 21:17 schreef Momo het volgende:
Zit er iets tussen tot nu toe dat een Qualify kan zijn in mei?
Niet op kosten van de Luxemburgse omroep neequote:Op zaterdag 24 januari 2026 21:17 schreef usagi414 het volgende:
Het zou voor Eva Marija wel heel leuk zijn als ze straks Alexander Rybak ontmoet in Wenen.
Maar ik denk niet dat het gaat gebeuren.
Hij had mooie wijze woordenquote:Op zaterdag 24 januari 2026 21:16 schreef H_T het volgende:
[..]
Rybak 2? En had het ook educatieve waarde?
quote:Sing: Shoo-bee-doo-bee dab dab
(Shoo-bee-doo-bee dab dab)
Sha-ba-da-da hey
(Sha-ba-da-da hey)
Say: All day long (All day long)
And that's how you write a song
Daryss was best goedquote:Op zaterdag 24 januari 2026 21:17 schreef Momo het volgende:
Zit er iets tussen tot nu toe dat een Qualify kan zijn in mei?
Eens, en als er iets was wat dit nummer heel erg nodig had...quote:
Volgens mij is dat een Portugees. Dus als hij de diaspora kan mobiliseren is niets onmogelijkquote:
Na de reclame gaan ze weer verder,quote:Op zaterdag 24 januari 2026 21:33 schreef ESF1Gamer het volgende:
Is die superfinale weer een aparte stream?
Behalve als je via youtube kijkt.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 21:34 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Na de reclame gaan ze weer verder,
In verhouding met RTL nederland wel weinig reclames hier trouwens.
Zo erg ? https://play.rtl.lu/live/rtlquote:Op zaterdag 24 januari 2026 21:35 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Behalve als je via youtube kijkt.
1 uit 4 NL winnaars zijn wel vertoond :pquote:Op zaterdag 24 januari 2026 21:40 schreef NailQueen het volgende:
Werd Corrie Brokken nou overgeslagen?
Ze slaan wel meer over.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 21:40 schreef NailQueen het volgende:
Werd Corrie Brokken nou overgeslagen?
Vreemd genoeg was ze afgelopen 2 edities niet bij het grote songfestivalfeest. In vergelijking met andere schnabbelkoning Johnny Loganquote:Op zaterdag 24 januari 2026 21:42 schreef Fred_B het volgende:
Sandra Kim komt nog naar de opening van een envelop.
Het is toch al een tijdje geleden dat ik haar als interval act ergens heb gezien.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 21:42 schreef Fred_B het volgende:
Sandra Kim komt nog naar de opening van een envelop.
Verschil moet er zijnquote:Op zaterdag 24 januari 2026 21:44 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Vreemd genoeg was ze afgelopen 2 edities niet bij het grote songfestivalfeest. In vergelijking met andere schnabbelkoning Johnny Logan
Dan zal ze er dit jaar toch wel weer bij zijn?quote:Op zaterdag 24 januari 2026 21:44 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Vreemd genoeg was ze afgelopen 2 edities niet bij het grote songfestivalfeest. In vergelijking met andere schnabbelkoning Johnny Logan
Fonetisch ken ik de tekst ook nog wel. Devond Jacques Brel devond Mozardquote:Op zaterdag 24 januari 2026 21:45 schreef BillDauterive het volgende:
Dit liedje zou ik graag een keer willen karaokeën
Laura Tesoro komt al voor Belgiequote:Op zaterdag 24 januari 2026 21:44 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Dan zal ze er dit jaar toch wel weer bij zijn?
Oh, dat is ondertussen ook wel meubilair van de Vlaamse media.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 21:48 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Laura Tesoro komt al voor Belgie
@NailQueen, @ESF1Gamer 8 maart 19.30 - 21.30 Groningen in de Duke of Tokyo daar? 48 euro voor een booth met ons drieën voor twee uur.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 21:45 schreef BillDauterive het volgende:
Dit liedje zou ik graag een keer willen karaokeën
Dat is het leuke van samenkijken met jullie. Iedereen heeft weer een andere mening.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 21:39 schreef BillDauterive het volgende:
Hoi! Ik ben veel te laat om mee te kijken, maar ben er toch
Op basis van de recaps:
1. Irem
2. ShiroKuro
3. Daryss
4. Luzac
5. Eva Marija
6. Steve Castile
7. Andrew the Martian
8. Hugo One
Gaat niet lukken aan mijn kant.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 21:53 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
@:NailQueen, @:ESF1gamer 8 maart 19.30 - 21.30 Groningen in de Duke of Tokyo daar? 48 euro voor een booth met ons drieën voor twee uur.
ow ;o Die dag niet of helemaal niet?quote:Op zaterdag 24 januari 2026 21:54 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Gaat niet lukken aan mijn kant.
Helemaal niet vanwege medische gedoe, dat ik wat rustig aan doe en keuze maak wat ik wel en niet doe qua leuke dingen.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 21:55 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
ow ;o Die dag niet of helemaal niet?
Ik kan dan wel maar ik heb liever niet op een zondagavond.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 21:53 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
@:NailQueen, @:ESF1gamer 8 maart 19.30 - 21.30 Groningen in de Duke of Tokyo daar? 48 euro voor een booth met ons drieën voor twee uur.
Ow! Jammer, maar slimquote:Op zaterdag 24 januari 2026 21:57 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Helemaal niet vanwege medische gedoe, dat ik wat rustig aan doe en keuze maak wat ik wel en niet doe qua leuke dingen.
Dat geldt ook voor mij.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 21:57 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Ik kan dan wel maar ik heb liever niet op een zondagavond.
Dit lezen we al zes jaar ondertussen.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 21:58 schreef NailQueen het volgende:
Duncan komt snel met nieuwe muziek.
Het meest gestreamde ESF-nummer ooit. Het is niet willekeurig ofzoquote:Op zaterdag 24 januari 2026 22:00 schreef NailQueen het volgende:
Waarom doen ze trouwens Arcade? We voelen ons verder vereerd hoor
In het kader van 70 jaar Songfestival had ik wel iets meer Luxemburgse inzendingen verwacht.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 22:00 schreef NailQueen het volgende:
Waarom doen ze trouwens Arcade? We voelen ons verder vereerd hoor
Ja, dat is zo. Op zich wel leuk dat er geen banden met Israël zijn deze keer, maar dat ze Rusland kiezen.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 22:03 schreef Momo het volgende:
Ik zie dat Eurofan twitter zich al aan het opwinden is dat Daryss schijnbaar Russisch is.
Dat was Aiko Tsjechië 2024 ook, als er geen pro Putin banden zijn lijkt mij dat geen probleem.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 22:04 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ja, dat is zo. Op zich wel leuk dat er geen banden met Israël zijn deze keer, maar dat ze Rusland kiezen.
Dat was Mia Nicolai ookquote:Op zaterdag 24 januari 2026 22:03 schreef Momo het volgende:
Ik zie dat Eurofan twitter zich al aan het opwinden is dat Daryss schijnbaar Russisch is.
Russisch van geboorte inderdaad.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 22:03 schreef Momo het volgende:
quote:Daryss
Daria Sokova, 29, was born in Russia and first discovered Luxembourg through family holidays. One of her earliest memories is entering a restaurant in Clausen at the age of nine – a place that would later become her family’s business.
After school and on weekends, Daria helped her parents. Working at the restaurant, along with her theatre studies, she says, helped her become more communicative, learn how to manage stress, and grow more confident.
Last year, Daria decided to quit her job as a French teacher to fully dedicate herself to music and theatre, while continuing to teach theatre to children every Saturday. “If not now, when?”, she says.
https://today.rtl.lu/cult(...)and-daryss-650261600
Nee, uiteraard niet. Mensen kunnen niet kiezen met welke nationaliteit ze geboren worden.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 22:06 schreef Momo het volgende:
[..]
Dat was Aiko Tsjechië 2024 ook, als er geen pro Putin banden zijn lijkt mij dat geen probleem.
Hier gaat Nederland niet onder eindigen inderdaad.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 22:10 schreef Meridiaan het volgende:
Nou dat wordt geen geduchte concurrent
Ik vind die meiden allebei niet echt naturelle performersquote:Op zaterdag 24 januari 2026 22:11 schreef Momo het volgende:
Eva dan voor mij denk ik. Irem heeft geen uitstraling live en Steve is mij niet goed bijgebleven.
12 punten van expert Carlo Boszhard.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 22:18 schreef NailQueen het volgende:
Dit zou ook meedoen in een Nederlandse NF
Over willekeurig gesprokenquote:Op zaterdag 24 januari 2026 22:17 schreef Meridiaan het volgende:
Dit voelt voor mij als twee OGAE-leden die eindelijk mee mogen doen, maar ik kreeg de intro naar half mee
quote:Mariko is formed of Marilù Bossio and Mirko, who met at the Luxembourg Song Contest 2025 auditions. They made it through to the final stage of the auditions for the Luxembourg Song Contest 2026.
https://eurovoix.com/2026(...)g-song-contest-2026/
Dan kan ze op die manier de anonimiteit in.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 22:26 schreef Meridiaan het volgende:
Duidelijk laat Laura even zien dat ze niet dat imago van vorig jaar is
Geheime boodschap richting de EBU?quote:Op zaterdag 24 januari 2026 22:30 schreef BillDauterive het volgende:
Wel interessant dat ze kiezen voor Conchita, die kritiek heeft op het songfestival en daarnaast ook een song uit Nederland zingen en een act uit IJsland uitnodigen.
Oeh. De Wie is de Mol-liefhebber in mij gaat aan!quote:Op zaterdag 24 januari 2026 22:30 schreef BillDauterive het volgende:
Wel interessant dat ze kiezen voor Conchita, die kritiek heeft op het songfestival en daarnaast ook een song uit Nederland zingen en een act uit IJsland uitnodigen.
Zou de Sloveense Eva Marija dan winnenquote:Op zaterdag 24 januari 2026 22:30 schreef BillDauterive het volgende:
Nog ergens een Spanjaard vinden en dan is het plaatje compleet.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 22:38 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Zou de Sloveense Eva Marija dan winnen
Het heeft weinig toegevoegde waarde lijkt mij.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 22:53 schreef Fred_B het volgende:
Met dit systeem weegt de jury toch amper mee trouwens?
Italie die strategisch stemt. Je verwacht het niet.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 22:53 schreef Fred_B het volgende:
Steve heeft een probleem.
Met 12 punten van Italië.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |