Lekker is diequote:Op zondag 31 augustus 2025 14:46 schreef AnneX het volgende:
[..]
Laat ik mijzelve ook eens quoten 😉
En de koffiecake is uít de oven. En smaakt prima! @:Blues en golfer
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Goeie lange film 😉quote:Op zondag 31 augustus 2025 14:56 schreef borisz het volgende:
F1 kijken en daarna nog uiteten voor mn verjaardag![]()
Het is een Italiaan geworden. Novecento.
Wegwerpmesjes, Die compleet met handgreep zijn een ramp. Daar kan je alleen mee krabben.quote:Op zondag 31 augustus 2025 11:18 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Waarschijnlijk niet. Met die wegwerpmesjes wel geprobeerd maar dat werkte niet. Met de rvs nooit echt gedaan, zou dat nog wel kunnen proberen. Moet ik alleen weer eens schuim kopen, want dat heb ik voor m’n oksels met deze mesjes niet eens nodig![]()
Multi center Sud in Leer heeft div soorten Jever in de aanbieding; ik ben er morgenmiddag en kijk even of het ook geldt voor de Light.quote:Op zondag 31 augustus 2025 06:50 schreef sigme het volgende:
Mogge!
@:fietsie ik ben speciaal fan van Jever Light, dat is 2,7% alcohol. Moeilijk aan te komen. De Fun alcoholvrij vind ik het beste 0,0 pils dat er is en ik heb ook altijd hun gewone pils. Er is ook jever alcoholvrij met fruitsmaakjes maar daar weet ik niks van.
De afterpartyquote:
Meestal geldt het voor alle Jever-soorten, maar hebben ze de light gewoon niet.quote:Op zondag 31 augustus 2025 17:43 schreef fietsie het volgende:
[..]
Multi center Sud in Leer heeft div soorten Jever in de aanbieding; ik ben er morgenmiddag en kijk even of het ook geldt voor de Light.
Ik ga eens rondneuzen; ik moet voor mezelf ook radler met bloedsinaasappel erin ophalenquote:Op zondag 31 augustus 2025 18:22 schreef sigme het volgende:
[..]
Meestal geldt het voor alle Jever-soorten, maar hebben ze de light gewoon niet.
Is dat niet wellicht de oorzaak van de lekkage? Naar binnen prikkend in de binnenband ?quote:Op zondag 31 augustus 2025 18:51 schreef Tele6 het volgende:
Nou had ik vorige week een lekke band die we maar niet geplakt kregen, op m'n station-naar-werkfiets.
Wil ik net beginnen aan een check van m'n huis-naar-stationfiets, zie ik dat die een gebroken spaak heeft
Fietsenmakers worden rijk van me deze maand
Dat zou wel knap zijn, aangezien het om twee verschillende fietsen gaatquote:Op zondag 31 augustus 2025 19:01 schreef fietsie het volgende:
[..]
Is dat niet wellicht de oorzaak van de lekkage? Naar binnen prikkend in de binnenband ?
Het ging mij erom dat ze de oorzaak niet kan vinden, en dan kijk je vaak aan de verkeerde kant; het is helemaal niet onmogelijk dat die andere fiets een vergelijkbaar euvel heeft aan de velgkant.quote:Op zondag 31 augustus 2025 19:06 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Dat zou wel knap zijn, aangezien het om twee verschillende fietsen gaat
1 spaak gebroken en dan fietsenmaker? De spaak vast zetten of er uit halen en door.quote:Op zondag 31 augustus 2025 18:51 schreef Tele6 het volgende:
Nou had ik vorige week een lekke band die we maar niet geplakt kregen, op m'n station-naar-werkfiets.
Wil ik net beginnen aan een check van m'n huis-naar-stationfiets, zie ik dat die een gebroken spaak heeft
Fietsenmakers worden rijk van me deze maand
Nee dit is een andere fietsquote:Op zondag 31 augustus 2025 19:01 schreef fietsie het volgende:
[..]
Is dat niet wellicht de oorzaak van de lekkage? Naar binnen prikkend in de binnenband ?
Vastzetten hoe? Hij zit los want hij is gebroken.quote:Op zondag 31 augustus 2025 19:11 schreef z80 het volgende:
[..]
1 spaak gebroken en dan fietsenmaker? De spaak vast zetten of er uit halen en door.
Daar heb je geen fietsenmaker voor nodig.
Aan de binnenkant van de velg zit een stukje spaak met schroefdraad erop. Daar zit een "dopje" opgedraaid.quote:
Spaak van de juiste lengte door t gaatje in de naaf, tussen de zusjesspaken door vlechten, in het gaatje in de velg proppen en het 'dopje' van de oude spaak erop schroeven.quote:Op zondag 31 augustus 2025 19:13 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Vastzetten hoe? Hij zit los want hij is gebroken.
Je bedoelt zelf de spaak vervangen dus.quote:Op zondag 31 augustus 2025 19:15 schreef fietsie het volgende:
[..]
Spaak van de juiste lengte door t gaatje in de naaf, tussen de zusjesspaken door vlechten, in het gaatje in de velg proppen en het 'dopje' van de oude spaak erop schroeven.
Da's de korte versie
Ah nee dat zijn naven daar kun je ongelofelijk ruk bij de 'gaatjes' komen.... Dat kan je beter aan een beroepsschroever overlaten.quote:Op zondag 31 augustus 2025 19:16 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Je bedoelt zelf de spaak vervangen dus.
Het is een fiets met rollerbrakes en een shimano nexus naaf. Ik weet niet eens hoe ik het wiel eruit krijg om bij de naaf te kunnen.
Dat was dus waarom ik maar weer de fietsenmaker wilde gaan sponsoren idd.quote:Op zondag 31 augustus 2025 19:18 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ah nee dat zijn naven daar kun je ongelofelijk ruk bij de 'gaatjes' komen.... Dat kan je beter aan een beroepsschroever overlaten.
Ik heb hier voor mijn hybride nood-spaken die hebben geen "kopje", daar zit op die plek een Z-bocht gebogen.
Die kan je erin frotten, en dan zachtjes op spanning draaien zodat je voorkomt dat je een slag in je wiel krijgt..
quote:Op zondag 31 augustus 2025 19:20 schreef Kaatje1 het volgende:
De Elin zorgen zijn nog niet voorbij. Morgenochtend maar weer de eigen dierenarts bellen, vervoer staat klaar.
Ze eet wel (nieuwe) snoepjes, ze loopt me dan als een hondje achterna (dus waarschijnlijk niets in de bek, of ontstoken keel) maar wanneer ik de snoepjes in het natvoer doe eet ze ze niet.
De anti misselijkheid medicatie krijgt ze maar dat zorgt er ook niet voor dat ze gaat eten.
Zorgen hier in huis dus
De losse spaak tussen de rest vlechten.quote:Op zondag 31 augustus 2025 19:13 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Vastzetten hoe? Hij zit los want hij is gebroken.
Ik wil er niet op doorrijden en dan een slag in het wiel en dat dan het wiel echt kapot is. Mijn idee was, nu is de schade nog behapbaar (1 spaak) en als ik hierop doorrijd sneuvelen er meer spaken en sneuvelt het wiel.
Het is een aluminium velg.
Ook met alle spaken er nog in, en op spanning kun je een slag in het wiel krijgen, blijkt.quote:Op zondag 31 augustus 2025 19:18 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ah nee dat zijn naven daar kun je ongelofelijk ruk bij de 'gaatjes' komen.... Dat kan je beter aan een beroepsschroever overlaten.
Ik heb hier voor mijn hybride nood-spaken die hebben geen "kopje", daar zit op die plek een Z-bocht gebogen.
Die kan je erin frotten, en dan zachtjes op spanning draaien zodat je voorkomt dat je een slag in je wiel krijgt..
Een spaaksleutel heb ik hoorquote:Op zondag 31 augustus 2025 19:22 schreef z80 het volgende:
[..]
De losse spaak tussen de rest vlechten.
Of uit de velg schroeven als dit wil lukken/niet te vast zit. Dopje kun je met een spaaksleutel (ja die bestaat) vast houden en de spaak er uit draaien. Op de spaak zit aan de velg kant schroefdraad. En dat dopje is in feiten een moertje met afwijkende vorm.
De spaaknippel kan nergens heen.quote:Op zondag 31 augustus 2025 19:26 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Een spaaksleutel heb ik hoor
Ik wilde de spaak laten zitten tot ik bij de fietsenmaker ben, want ben bang dat het spaaknippel anders verdwijnt in de (diepe) velg. En je dan nog verder van huis bent.
quote:Op zondag 31 augustus 2025 19:20 schreef Kaatje1 het volgende:
De Elin zorgen zijn nog niet voorbij. Morgenochtend maar weer de eigen dierenarts bellen, vervoer staat klaar.
Ze eet wel (nieuwe) snoepjes, ze loopt me dan als een hondje achterna (dus waarschijnlijk niets in de bek, of ontstoken keel) maar wanneer ik de snoepjes in het natvoer doe eet ze ze niet.
De anti misselijkheid medicatie krijgt ze maar dat zorgt er ook niet voor dat ze gaat eten.
Zorgen hier in huis dus
Als je zo'n fijne dubbele velg hebt heb je voor 't leven een rammeltje ja als je het dopje niet via de officiele weg (zonder band dus) verwijdertquote:Op zondag 31 augustus 2025 19:26 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Een spaaksleutel heb ik hoor
Ik wilde de spaak laten zitten tot ik bij de fietsenmaker ben, want ben bang dat het spaaknippel anders verdwijnt in de (diepe) velg. En je dan nog verder van huis bent.
Ja zeg he, gaan we nu vaktermen inzetten?quote:
Dubbele velgen ken ik nog niet. Wat is daar het nut van?quote:Op zondag 31 augustus 2025 19:50 schreef fietsie het volgende:
[..]
Als je zo'n fijne dubbele velg hebt heb je voor 't leven een rammeltje ja als je het dopje niet via de officiele weg (zonder band dus) verwijdert
Velghoogte creëren, voor de aerodynamica, en een zekere mate van flex mogelijk maken in de velg. Soms ook voor de draagkracht (daar heb ik een uitvoering van).quote:Op zondag 31 augustus 2025 20:07 schreef z80 het volgende:
[..]
Dubbele velgen ken ik nog niet. Wat is daar het nut van?
Jammer dat het onsuccesvol was. Kattenquote:Op zondag 31 augustus 2025 19:11 schreef Cat-astrophe het volgende:
Elin met haar brokjes
Hier twee katten op nierdieet wat in het algemeen matig gegeten wordt. Met @:Lucky_Strike vlaai tegen nierdieet geruild van een merk wat ik nog niet kende.
Het werd smakelijk gegetenEen proefverpakking met wat andere smaakjes ging er ook aardig in. Dus uiteraard net nadat ik grotere verpakkingen van drie smaken heb bestemd heeft poes besloten dat het toch slecht te nassen is
![]()
De dagen dat ze echt in hongerstaking is zijn gevuld met protest. Tot ik bezwijk en een bakje met voor de helft niet-dieetvoer serveer.
Vanmiddag met maatje op stap.
We zagen een boevenbende tegen alle natuurwetten in met een helicopter een lancerende spaceshuttle inhalen, om vervolgens langs de in vol bedrijf zijnde ontstekingsmechanismen te klimmen. Wisten jullie dat een slang ook uitstekend tegen een gladde raketwand op kan klimmen?
Miljarden euro’s schade later was de wereld gered en zijn de boeven gepromoveerd naar geheim agent. Pfew!
Daarna drankje met snackmandje in de stad. Er waren vele winkels open en vele springkussens aanwezig. En live muziek, waar maatje niks aan vond. Maar door diverse malen te herhalen dat de winkels NU dichtgaan en de muziek dan ook klaar is stemt hij zichzelf gerust.
Maatje heeft stress![]()
Want hij heeft het hartstikke druk met alles en iedereen in zijn wereld in de gaten houden en zorgen dat het goed met hen gaat. Naast zich druk maken over de wereldpolitiek (zowel Putin als Trump zijn gestoord. Wilders is nog steeds oké want hij zorgde voor de mondkapjes rijpheid).
Al in al legt hij zichzelf best een zware taak op die gedoemd om te falen. Zeker nu vader wat gezondheidsissues heeft en een grootouder van een groepsgenoot op sterven ligt. Erover in gesprek gaan lukt (mij) niet echt. Hij is uitstekend in staat het onderwerp snel te veranderen want zoiets verwoorden is ook heel ingewikkeld. En ik ben er natuurlijk voor de leuke dingen. Daarom baalde ik extra dat het zwemmen niet kon doorgaan, want dat biedt hem ontspanning.
En vandaag merkte ik dat hij extra snel overprikkeld is. Dus nog even een flink stuk langs het water gewandeld. Lekker rustig. Mij herhaalde malen vertellen en laten zien hoe droog de natuur is. Nog eens melden dat hij nooit meer een ander maatje wil. Even bankje zitten, stokjes in het water gooien, wat in zichzelf praten.
Waardoor vandaag hopelijk in ieder geval wat ontspanning bracht.
Elinquote:Op zondag 31 augustus 2025 19:20 schreef Kaatje1 het volgende:
Zorgen hier in huis dus
Achos lees het nu pasquote:Op zondag 31 augustus 2025 19:20 schreef Kaatje1 het volgende:
Zorgen hier in huis dus
Kater (de echte nierpatiënt) nomt het heerlijk op dus het is geen gehele faal. Al lustte hij de andere merken ook al.quote:Op zondag 31 augustus 2025 20:23 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Jammer dat het onsuccesvol was. Katten
En ach toch, Maatje neemt de zorgen van de wereld op zijn schouders. Gelukkig heeft hij een geweldig maatje aan jou. Hopelijk helpt het hem wat om zijn gedachten uit te spreken en zo op een rij te zetten.
Mag je snel weer zwemmen? Hoe doet Sauron het?
Gedaan, maar helaas geen reactie. Zelfs het schuim van het laatste stukje kruisbessenvlaai hoefde ze nietquote:Op zondag 31 augustus 2025 20:49 schreef flipsen het volgende:
@:Kaatje1 Laat Elin de TT even lezen, knapt ze direct van op
quote:Op zondag 31 augustus 2025 20:57 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Gedaan, maar helaas geen reactie. Zelfs het schuim van het laatste stukje kruisbessenvlaai hoefde ze niet
Elinquote:Op zondag 31 augustus 2025 19:20 schreef Kaatje1 het volgende:
Zorgen hier in huis dus
quote:Op zondag 31 augustus 2025 20:57 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Gedaan, maar helaas geen reactie. Zelfs het schuim van het laatste stukje kruisbessenvlaai hoefde ze niet
Als hij blijft dalen zullen druppels als onderhoudsdosis vast voldoen. Heb ik jaren geleden ook al gehad toen hij hoog was. Na een poos mee gestopt als test en toen bleek hij netjes te blijven dus wie weet.quote:Op zondag 31 augustus 2025 20:44 schreef Kaatje1 het volgende:
Wat een gedoe zeg @:Cat-astrophe Is er nog iets blijvends aan te toen aan die oogboldruk? Al zit je natuurlijk niet op een operatie te wachten.
En kan zwemmen niet met zo'n brilletje op? Vast niet, want dat had je zeker zelf wel bedacht.
Als het zwemverbod chronisch zou worden is dat een optie. Maar inmiddels zwem ik ruim 40 jaar met reguliere bril en dat werkt normaliter prima.quote:
Ze sprong bijna op het aanrecht want die snoepjes lagen daarquote:Op zondag 31 augustus 2025 21:55 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Al gaat men hier ook lekkerder op slagroom dan eiwit
Ja. Én benauwd. Draai jij je om?quote:
Ik zag dat idd ook en was het sterk aan het overwegen. Maar nu is het zwembad dat ik met m'n collega's bezocht toch weer voor een halfjaar in beheer van een bedrijf dat 25 euro vraagt voor een uurtje baantjes zwemmen, dus laat maar zittenquote:Op maandag 1 september 2025 07:01 schreef Clubsoda het volgende:
De orthoptist tipte mijn zoon laatst dat je vrij goedkoop (30-40 euro) zwembrillen op sterkte kan bestellen online
Daar moet je toch eem abonnement voor het hele seizoen kopen? Of heb ik een ander zwembad in m'n hoofd?quote:Op maandag 1 september 2025 07:14 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik zag dat idd ook en was het sterk aan het overwegen. Maar nu is het zwembad dat ik met m'n collega's bezocht toch weer voor een halfjaar in beheer van een bedrijf dat 25 euro vraagt voor een uurtje baantjes zwemmen, dus laat maar zitten
De prijzen gaan per maand, en 1x in de week banenzwemmen is ¤104 per maand.quote:Op maandag 1 september 2025 07:16 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Daar moet je toch eem abonnement voor het hele seizoen kopen? Of heb ik een ander zwembad in m'n hoofd?
quote:Op maandag 1 september 2025 07:22 schreef Tele6 het volgende:
[..]
De prijzen gaan per maand, en 1x in de week banenzwemmen is ¤104 per maand.
Zeker? Op de site staat september t/m dec 2025 = 104 euro en september t/m april = 188. En daarbij:quote:Op maandag 1 september 2025 07:22 schreef Tele6 het volgende:
[..]
De prijzen gaan per maand, en 1x in de week banenzwemmen is ¤104 per maand.
Het is een openluchtzwembad dat in de winter wordt overdekt en ze willen graag dat mensen zicht voor het hele winterseizoen committeren, dus verkopen ze alleen abonnementen.quote:Op maandag 1 september 2025 07:30 schreef derLudolf het volgende:
[..]![]()
Wat voor zwembad is dat, volgens mij kost hier ¤7/¤8
IJmuiden vond ik ook wel prijzig.quote:Op maandag 1 september 2025 09:07 schreef borisz het volgende:
1x Zwemmen kost in Haarlem 7,20... (of 72 voor twaalfbadenkaart)
Zie nu wel dat er een kwartaalabonnement is voor 128,20.
Zwembad is echter niet open op voor mij goede tijden. Zou het wel weer willen toevoegen aan mn sportmix, maar ja.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoe veel collega’s heb je om te gaan haken? De wol moet op hè!?quote:Op maandag 1 september 2025 09:27 schreef Blues het volgende:
Coll vind het gehaakte varkentje helemaal geweldig![]()
Oh dan had ik het verkeerd begrepen.quote:Op maandag 1 september 2025 07:57 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Zeker? Op de site staat september t/m dec 2025 = 104 euro en september t/m april = 188. En daarbij:
"De prijzen van de abonnementen gelden voor de genoemde periode en gaan in op de eerste dag van de maand en eindigen op de laatste dag van de maand"
Dat suggereert toch voor de hele periode? In mijn tijd was dat in ieder geval wel zo.
Nee hoor volgende project is weer een familie dingquote:Op maandag 1 september 2025 09:37 schreef AnneX het volgende:
[..]
Hoe veel collega’s heb je om te gaan haken? De wol moet op hè!?
Zwemmenquote:Op maandag 1 september 2025 15:28 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik zat al 5 minuten vóórdat ik mijn afspraak had al bij de verpleegkundige
Daarna ruim drie kwartier gewacht op oogarts. Ik ‘snap’ het systeem nu, denk ik. Per afspraak wordt tien minuten ingepland. Meteen daarna de volgende. Maar om een (ongetwijfeld goede) reden wordt de volgende patiënt niet meteen, maar pas 10 minuten later binnen geroepen. Middagspreekuur start om 13.00 uur, en mijn afspraak was om 14.00 uur, dus in theorie had ik zes patiënten voor me. Waardoor het best kloppend was dat ik bijna een uur later binnen mocht![]()
Anywho: de medicijnen hebben Sauron goed gedaan, hij is bijna weer in het gareel. Lens mag weer in en ik mag weer zwemmen![]()
Ik moest de oogarts er wel even op wijzen dat ik niet de medicatie heb meegekregen die zij had voorgeschreven. Vorige week maar even zelf onderzoek gedaan toen ik een andere naam in mijn behandelverslag las dan ik in mijn badkamer had staan en oogarts2 ook wat andere dingen zei.
Er zitten conserveringsmiddelen in en damagnie met lens. Dus ze moest even mopperen op de apotheek ‘omdat die gewoon moeten meegeven wat zij voorschrijft’. Geen idee waar dat misging/gaat want toen ik me met mijn verse recept meldde kreeg ik wéér bijna het verkeerde meeMedunkt dat je naast werkzame stoffen toch ook ergens de soortnaam duidelijk kunt neerzetten?
Gaat interessant worden als ik aan een herhaalrecept toe ben.
Maarzwemmen
Ik ben fier op uquote:
Dat constante schakelen is ook echt vermoeiend vind ik, zeker als je haast geen (micro-) pauzes in kan bouwen.quote:Op maandag 1 september 2025 19:59 schreef vlindertje89 het volgende:
Mijn werkdag duurde voor mn gevoel zo lang dat ik steeds denk dat het al dinsdag isook al was het gewoon 9-17.30 met een halfuurtje pauze. Maar wel van 13-17.30 achter elkaar door in 4 verschillende telefoontjes/meetings zonder enige pauze. Dat vind ik altijd vrij vermoeiend, dat schakelen tussen totaal verschillende gesprekken enzo. Wel vrij productief geweest vandaag dus dat was fijn. En morgen vrijwel geen meetings
8u fysio, om 10u een online meeting met student, en daarna gaan de mail en teams uit en heb ik tot 16.30 volledig vrij gehouden voor het schrijven van een stuk voor onderzoek. En dan in avond lekker hockeyen
en tegenwoordig trainen we vroeg dus dan kan ik als het goed is op een redelijk normale tijd slapen
. Wat de komende 7 weken extra fijn is, want woensdag moet ik om 7.30 de deur uit om van 9-10.45 en 11-12.45 werkgroepen te geven. En dan in middag nog even naar huisarts.
Ik begin om 7u. Lunchwandeling is 12.30. Heb +-2/3e er dan al opzittenquote:Op maandag 1 september 2025 20:51 schreef Blues het volgende:
[..]
Dat constante schakelen is ook echt vermoeiend vind ik, zeker als je haast geen (micro-) pauzes in kan bouwen.
Voordeel is dat je dag sneller voorbij lijkt.
Ik vind bij ons de ochtenden altijd omvliegen maar de middagen kunnen stroperig lang duren
Lunchwandelen is heerlijk en heel nodigquote:Op maandag 1 september 2025 20:55 schreef borisz het volgende:
[..]
Ik begin om 7u. Lunchwandeling is 12.30. Heb +-2/3e er dan al opzitten.
Ik gebruik de ochtend echt om meters te maken. Dan ben ik het productiefst en als het om denkwerk aan komt vloeit het uit mn toetsenbord.
Smiddags is voor mailtjes, overleg enz waar minder denkwerk nodig is. En idd de ochtenden vliegen altijd om.
Op maandag naar de appie voor lunchboodschappen voor de hele week. En dan rest van de week of toch een boodschap of Naar de sluis, oude begraafplaats, langs de paardjes of rondje schinkelbuurt.quote:Op maandag 1 september 2025 21:01 schreef Blues het volgende:
[..]
Lunchwandelen is heerlijk en heel nodigDe meesten van ons gaan naar t restaurant (ook door je uniform, dat mag niet naar buiten) maar ik moet echt altijd ff alleen naar buiten. Lekker lopen in t park of opnwoensdag ff naar de markt
Ja, het was nu echt een tussentijdse evaluatie van een stage, bij ophangen werd ik gebeld door collega over weer heel wat anders, die opgehangen drie minuten nadat een meeting over mn onderzoeksproject begon, snel daar in, die liep een half uur uit en toen die klaar was direct een docentmeeting in waarin ik de overige docenten mee door alle documenten moest nemen ter voorbereiding op de eerste werkgroep. En daarna nog een kwartiertje met één van de docenten blijven hangen om wat dingen over een ander vak te bespreken. Ik vond het alleen wel alsnog heel lang durenquote:Op maandag 1 september 2025 20:51 schreef Blues het volgende:
[..]
Dat constante schakelen is ook echt vermoeiend vind ik, zeker als je haast geen (micro-) pauzes in kan bouwen.
Voordeel is dat je dag sneller voorbij lijkt.
Ik vind bij ons de ochtenden altijd omvliegen maar de middagen kunnen stroperig lang duren
Ken uw klassiekers.quote:
Heel schappelijk. Daar zou ik zelf echt niet voor gaan pielen.quote:Op maandag 1 september 2025 21:35 schreef Tele6 het volgende:
Mijn spaak is voor ¤15 gerepareerd. Dat vind ik heel schappelijk
Nee, hij appte vanmiddag. Net nadat ik boodschappen voor vanavond had gedaan. Dus nu heb ik zowel een grote bak kliekjes als een grote zak spinazie in de toch al volle koelkastquote:Op maandag 1 september 2025 21:36 schreef AnneX het volgende:
Oef wat een drukke dag ook Lucky!
Wist je dat Mo avondeten zou brengen. Welkom.
Vanavond voor het eerst sinds een week of twee selluf gekookt. Bulgur met herrie noem ik dat.
Witte kaas, komkommer, spinazie, rozijnen, gegrilde wortelschijfjes, vinaigrette met sinaasappel.
Oh ja, daarover ga ik maar weer eens een opmerking maken.
Leuke plannen!quote:Op maandag 1 september 2025 21:48 schreef Cat-astrophe het volgende:
Productieve avond.
Datum geprikt en kaartjes gekocht voor Doornroosje, met maatje. Die nauwelijks kan lezen maar altijd uit-ste-kend op de hoogte blijkt van nieuwe produkties en mij daarover informeert. Kaartjes bestellen en logistiek mag ik dan weer regelen![]()
Daarna bijgepraat met tante en haar verleid om met mij naar We Will Rock You te gaan. Ze is nu 86, verstaat geen woord Engels maar is vanaf het begin al Queen fan. Gaat niet meer graag lang en ver de deur uit maar de combo mij en middagvoorstelling en Queen en goed toegankelijke zitplaatsen trok haar over de streepVoorstelling is september volgend jaar dus, praktisch als we zijn, schiet ik de kaartjes voor en kijken we tzt of ze ook echt meekan. Op dit moment zit haar hoofd meer in de weg dan haar lijf maar door kaartjes te boeken is daar al een halve hobbel genomen.
En dan deze maand nog in mijn eentje naarElisabeth
Je moet er nog even op wachten, maar ben benieuwd wat je er van vindt.quote:Op maandag 1 september 2025 21:48 schreef Cat-astrophe het volgende:
Daarna bijgepraat met tante en haar verleid om met mij naar We Will Rock You te gaan. Ze is nu 86, verstaat geen woord Engels maar is vanaf het begin al Queen fan. Gaat niet meer graag lang en ver de deur uit maar de combo mij en middagvoorstelling en Queen en goed toegankelijke zitplaatsen trok haar over de streep![]()
Ongetwijfeldquote:Op maandag 1 september 2025 22:23 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Je moet er nog even op wachten, maar ben benieuwd wat je er van vindt.
We hebben de musical in Edinburgh gezien, omdat die er toevallig draaide toen we er waren, maar ik vraag me nog steeds af waar ik naar gekeken heb.
Musicals rond het oeuvre van een muziekgroep zijn m.i. vaak/altijd (ik heb die rond de muziek van ABBA, Doe Maar en dus ook Queen gezien) zwaar gekunsteld, omdat de songs nooit een geheel vormen waar een logisch verhaal van te maken is…
Vanaf maart volgend jaar, door het hele land. Dus je hebt nog effe.quote:Op maandag 1 september 2025 22:34 schreef Sarabi het volgende:
Speelt We Will Rock You weer?
Die hebben we volgens mij al zo'n 5 keer gezien, verschillende producties. Maar toch maar eens op zoeken wie/wat/waar nu
Goed dat je zo doorpaktquote:Op maandag 1 september 2025 22:36 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Vanaf maart volgend jaar, door het hele land. Dus je hebt nog effe.
Tante wilde nog wachten ivm gezondheid ditdat. Maar toen ik uitlegde dat het dan wsch veel trappen lopen wordt en ik vast evt iemand anders voor dat kaartje kan vinden mocht ik toch vast gaan boeken. Waren nu nog plekken zat in Eindhoven.
Oh wow wat een drukte in je hoofd ook dan he!quote:Op maandag 1 september 2025 23:28 schreef flipsen het volgende:
Drukke dagen? Ik doe meeKom echt om in het werk en vandaag de huur hier opgezegd, geweldige planning
![]()
Volgende week woensdag komt de verhuiswagen, spannond! Nog wel een paar meubels die we verkocht willen hebben en dat schiet niet op. En opkopers hebben er dus ook geen zin in. Naja we zien wel. En anders naar de stortEn ondanks dat we woensdag "echt" verhuizen, zal ik nog wel een keertje terug gaan, voor de laatste dingen die hier geregeld moeten worden. En hopen dat de huisbaas niet te veel gaat zeuren over pietluttigheden. Nou valt hij wel mee, maar die kenau van een vrouw, ik hou mijn hart vast.
Vandaag kwam ik er om 15:50 achter dat ik om 16:00 mijn padel-les had. Oeps! Nog meer rennen, vliegen en haasten. En vanochtend om 11:00... is de laatste hotelhond naar huis gegaan. We zijn VRIJWe gaan et straks vieren met een etentje in onze favoriete sushitent. Komend weekend nog wel een padel-toernooi, dan maandag de laatste les en dan is het ook daar over en uit, jammer. Ik ga ze missen. En de faciliteiten, 8 overdekte banen met blindex (glas). Dat is er straks niet echt in de buurt. Naja, maakt ook niet uit.
Gecondoleerd @Pinnenmutske Sterkte nu en de komende tijd.quote:Op dinsdag 2 september 2025 06:55 schreef Pinnenmutske het volgende:
Heel eerlijk? Het was een rollercoaster dit weekend
Papa is overleden op 29 augustus en wat er komt kijken bij een dienst.
Gelukkig regelt mijn zus die dingen.
Omg meteen gaan googlen wat dit kan zijn want dit wil ik ook etenquote:Op maandag 1 september 2025 21:28 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik ben van vanochtend 9.00 tot net 20.45 bezig geweest, alles ook aan een stuk door. Ik ben er wel even klaar mee.
Maar vanochtend twee succesvolle afspraken gehad bij VWN. Daarna naar Dirk, AH, Action en Jumbo. Plantenkweker maar overgeslagen. Om 15.30 thuis en lunchen. Gelijk door met potjes vullen en toen J thuiskwam de nieuwe eettafel en stoelen in elkaar gezet. Het geplande stofzuigen en uit elkaar schroeven van de oude tafel is naar morgen verplaatst.
Morgen weer een lange dag maar wel rustiger. Werken, statushouders, potjes vullen en inpakken, stofzuigen enzo dus.
Wel heel welkom nieuws vanmiddag. Mohammad (die van het dorpsontbijt en de braderie) had gekookt en kwam avondeten brengen. Meer dan welkom vandaag![]()
Het was toch lekker. Met noten en gehakt gevulde babycourgettes in yoghurtsaus en rijst![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ach Pinnenmutske, wat verdrietig. Gecondoleerdquote:Op dinsdag 2 september 2025 06:55 schreef Pinnenmutske het volgende:
Je wilt het niet alleen eten. Je wilt in de saus zwemmen, zo geweldig is het. Ik ga straks om het recept vragen.quote:Op dinsdag 2 september 2025 08:33 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Omg meteen gaan googlen wat dit kan zijn want dit wil ik ook eten
Redelijk goed eigenlijk. Straks tekst voorbereiden die ik ga lezen.quote:Op dinsdag 2 september 2025 08:52 schreef sigme het volgende:
[..]
Ach Pinnenmutske, wat verdrietig. Gecondoleerd
Hoe gaat het nu met jou?
Sterkte!quote:Op dinsdag 2 september 2025 10:28 schreef Pinnenmutske het volgende:
[..]
Redelijk goed eigenlijk. Straks tekst voorbereiden die ik ga lezen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
[ Bericht 3% gewijzigd door Blues op 02-09-2025 10:58:12 ]
Oeh als je zijn recept hebt zou ik die ook wel graag willen.quote:Op dinsdag 2 september 2025 09:24 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Je wilt het niet alleen eten. Je wilt in de saus zwemmen, zo geweldig is het. Ik ga straks om het recept vragen.
Ik baal nu extra dat ik geen courgette in de tuin heb.
@:pinnenmutske, gecondoleerd en sterkte. Wat een verdriet.
quote:Op dinsdag 2 september 2025 10:52 schreef Blues het volgende:
In 6 beurten woord vd dag geraden.
Laat ik het g doen is het in 3 beurten..... net als met wordfeud... ik win bijna nooit![]()
Straks een brunch bij het water van het Steygerhuis ter ere van 20 jaar getrouwd vandaag(en 27 jr samen)
Wat een feest!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..![]()
Laat ik het g doen is het in 3 beurten..... net als met wordfeud... ik win bijna nooit![]()
Straks een brunch bij het water van het Steygerhuis ter ere van 20 jaar getrouwd vandaag(en 27 jr samen)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..Zo blij voor jullie
Spoilers!
GefeliciteerdSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Werewolf
Papa 15/11/1950- 29/08/2025
Ik lees steeds mortuariumquote:Op dinsdag 2 september 2025 13:37 schreef Kaatje1 het volgende:
Ach wat triest @:pinnenmutske, sterkte de komende tijd.
Gefeliciteerd @:blues en @:golfer, zo fijn dat jullie het kunnen vieren, nog maar heel veel keer.
Whaha @:fietsie![]()
@:lucky_strike hij zal het vast niet gemaakt hebben, maar in veel Turkse winkels is ook makhdoush te koop, dat moet je een keer gehad hebben. Waarschijnlijk krijg je binnenkort ook Mlukia, da’s mijn minst favoriete eten, meest favoriete is maklube.
Spreekuur was druk en onrustig. Het moratorium is er wel vanaf maar IND beweegt voor geen meter, zal wel bewust zijn, maar wij zitten met wanhopige mensen. Ben benieuwd hoe za dat straks zelf gaan aanpakken.
Gefeliciteerd! Heerlijk dat jullie het zo samen kunnen vierenquote:Op dinsdag 2 september 2025 14:13 schreef Blues het volgende:
Onze romantische brunchhier te lezen of op onze site.
Blues in CUL / Wat eten en drinken we vandaag #593 En doorgaan met eten en drinken
Daarna naar een grote mooi verbouwde bieb in Haarlem gereden en boodschappen (lees bossche bollen voor vanaaf gekocht) gedaan.
Nu staat de bruidegom te koken voor vanavond
Fijn dat ze geen rare dingen hebben gevonden! Hopelijk werkt de medicatie en gaat ze weer lekker eten.quote:Op dinsdag 2 september 2025 16:14 schreef Kaatje1 het volgende:
En weer thuis. Ze is helemaal binnenstebuiten gekeerd, bloeddruk, bloedonderzoeken etc. Wel te hoge bloeddruk en te mager maar lever, nieren, rode en witte bloedlichaampjes etc was allemaal in orde. Er geen rare dingen te voelen en te zien. Wat medicatie mee (ook eetlust opwekker) en over 6 weken kijken hoe het ermee staat.
Nadat ze vorige keer de DA had aangevallen waarschuwde ik natuurlijk de mensen hier. Maar Elin gedroeg zich voorbeeldig, bleef rustig op de tafel, of op de bank naast me of op schoot, zowel de arts als de paraveterinairs waren er blij mee en de vriend die mee was (kattenbezitter) was ook onder de indruk.
Nu even m’n bankrekening aan het infuus leggen
Gelukkig geen acuut rare dingen dus. Hopelijk heeft ze de memo meegekregen dat ‘niet eten = stom mandje en nog stommere onderzoeken’ isquote:Op dinsdag 2 september 2025 16:34 schreef Kaatje1 het volgende:
Ja, ik ben nu wel gerustgesteld, meer kan ik niet doen, nu moet ze zelf aan het “werk”.
Hebben ze iets met zijn allen afgesproken? Hier ook eentje die zijn nierdieet niet heel lekker vindt vandaag.quote:Op dinsdag 2 september 2025 17:05 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Gelukkig geen acuut rare dingen dus. Hopelijk heeft ze de memo meegekregen dat ‘niet eten = stom mandje en nog stommere onderzoeken’ is
Al verdenk ik haar ervan dat ze met mijn team heeft gekletst. Want vandaag is het hier voor beiden de ‘nierdieet is STOM dag’. Illegaal voer werd wel gegeten maar dat is niet ideaal.
quote:Op dinsdag 2 september 2025 17:06 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Hebben ze iets met zijn allen afgesproken? Hier ook eentje die zijn nierdieet niet heel lekker vindt vandaag.
Ik wil naar Spanje want daar vindt hij plaats.quote:Op dinsdag 2 september 2025 17:08 schreef AnneX het volgende:
Deels goede berichten over Elin. Ben je ( een beetje) gerustgesteld, Kaatje?
Zeker weten van je cc, Cat! Waár wil je de zonsverduistering gaan meemaken?
Vanmiddag de schoolagenda gevraagd vanwege studiedagen. Donderdag 12 november bestaat niet. In 2025 dan.
Wèl vrijdag de 13e februari in 2026…dan weten jullie dat vast.
Twee keer zelfsquote:Op dinsdag 2 september 2025 17:42 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ik wil naar Spanje want daar vindt hij plaats.
Donderdag 12 november 2025 bestaat inderdaad niet. Drukfout in de agenda of waarom meld je het hier?
Bijna goed. Het zijn twee opeenvolgende jaar: 2026 en 2027.quote:Op dinsdag 2 september 2025 17:46 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Twee keer zelfsvolgend jaar hier en over twee jaar of zo in het zuiden nog eens.
Volgens mij best een aardige benadering van volgend jaar en 'over twee jaar of zo'.quote:Op dinsdag 2 september 2025 17:51 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Bijna goed. Het zijn twee opeenvolgende jaar: 2026 en 2027.
Is er nog wat betaalbaars te vinden? Las al dat het al heel populair is.quote:Op dinsdag 2 september 2025 17:42 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ik wil naar Spanje want daar vindt hij plaats.
Donderdag 12 november 2025 bestaat inderdaad niet. Drukfout in de agenda of waarom meld je het hier?
Dat valt me (tot dusver) nog best mee. Drie nachten voor 300 euro gemiddeld.quote:Op dinsdag 2 september 2025 18:02 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Is er nog wat betaalbaars te vinden? Las al dat het al heel populair is.
Nou wel goed nieuws!quote:Op dinsdag 2 september 2025 16:14 schreef Kaatje1 het volgende:
En weer thuis. Ze is helemaal binnenstebuiten gekeerd, bloeddruk, bloedonderzoeken etc. Wel te hoge bloeddruk en te mager maar lever, nieren, rode en witte bloedlichaampjes etc was allemaal in orde. Er geen rare dingen te voelen en te zien. Wat medicatie mee (ook eetlust opwekker) en over 6 weken kijken hoe het ermee staat.
Nadat ze vorige keer de DA had aangevallen waarschuwde ik natuurlijk de mensen hier. Maar Elin gedroeg zich voorbeeldig, bleef rustig op de tafel, of op de bank naast me of op schoot, zowel de arts als de paraveterinairs waren er blij mee en de vriend die mee was (kattenbezitter) was ook onder de indruk.
Nu even m’n bankrekening aan het infuus leggen
Ik vond Tarragona verrassend mooi (dat is dus niet aan het strand, maar wel aan Reus).quote:Op dinsdag 2 september 2025 18:08 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Dat valt me (tot dusver) nog best mee. Drie nachten voor 300 euro gemiddeld.
Binnenland wat goedkoper, strand wat duurder.
Ik denk dat nog niet alle aanbieders het door hebben. Heb ook al hotels gezien die 1000 euro vragen en niet veel extraas bieden. Daarom wil ik nu al boeken.
Aangezien vriendin toch niet mee wil heb ik nu het plan om op Reus te vliegen en daar een paar dagen bij het strand te boeken. Evt autootje erbij huren zodat ik ter plekke wat mobieler ben.
Zo dan. Wat een grotemensendingquote:Op dinsdag 2 september 2025 17:04 schreef Tele6 het volgende:
Broertje heeft het hoogste bod op een HUIS
In die buurt ben ik ook aan het kijkenquote:Op dinsdag 2 september 2025 18:20 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik vond Tarragona verrassend mooi (dat is dus niet aan het strand, maar wel aan Reus).
Ja joh. Ik wist wel dat hij er vorige week ging kijken en dat hij ging bieden, maar dat heeft hij wel vaker gedaan en eerder werd hij het nooit.quote:Op dinsdag 2 september 2025 18:21 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Zo dan. Wat een grotemensending
Met een old huus en een jonge vrouw he'j altied wat te knooien.quote:Op dinsdag 2 september 2025 19:02 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ja joh. Ik wist wel dat hij er vorige week ging kijken en dat hij ging bieden, maar dat heeft hij wel vaker gedaan en eerder werd hij het nooit.
Er moet wel superveel aan het huis gebeuren. Alle ramen en kozijnen, de elektra, CV en radiatoren. De vloer beneden is opkrullend laminaat over bruine tegels. De wc is door een beunhaas opgeknapt en de tegeltjes komen al los van de wand. De keukenapparatuur is compleet versleten. En alles is smerig. Maar broertje is er heel enthousiast over - hij is erg blij met een dak en muren. (Veel van de huizen in de omringende wijken hebben platte daken die enorm gaan lekken en doorhangen, maar dit huis heeft een pannendak)
Een platte aarde is wel handig als je een uitdaging hebt met ruimtelijk inzicht.quote:Op dinsdag 2 september 2025 12:04 schreef fietsie het volgende:
Damn, besef ik me zojuist dat ik bijna zo erg ben als een flat-earther.
Ik las iets over een inslagkrater in Antarctica, en mijn brein maakte daarvan "toch wel bijzonder, iets wat inslaat aan de onderkant van de planeet".
Maar vanuit zeg grofweg de helft van de direct omliggende heelal-volumes is dat natuurlijk gewoon "een kant van de planeet" en niet noodzakelijkerwijs onder of boven....
Tofquote:Op dinsdag 2 september 2025 18:08 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Dat valt me (tot dusver) nog best mee. Drie nachten voor 300 euro gemiddeld.
Binnenland wat goedkoper, strand wat duurder.
Ik denk dat nog niet alle aanbieders het door hebben. Heb ook al hotels gezien die 1000 euro vragen en niet veel extraas bieden. Daarom wil ik nu al boeken.
Aangezien vriendin toch niet mee wil heb ik nu het plan om op Reus te vliegen en daar een paar dagen bij het strand te boeken. Evt autootje erbij huren zodat ik ter plekke wat mobieler ben.
Fijn voor je broertje. 👍🏼quote:Op dinsdag 2 september 2025 19:02 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ja joh. Ik wist wel dat hij er vorige week ging kijken en dat hij ging bieden, maar dat heeft hij wel vaker gedaan en eerder werd hij het nooit.
Er moet wel superveel aan het huis gebeuren. Alle ramen en kozijnen, de elektra, CV en radiatoren. De vloer beneden is opkrullend laminaat over bruine tegels. De wc is door een beunhaas opgeknapt en de tegeltjes komen al los van de wand. De keukenapparatuur is compleet versleten. En alles is smerig. Maar broertje is er heel enthousiast over - hij is erg blij met een dak en muren. (Veel van de huizen in de omringende wijken hebben platte daken die enorm gaan lekken en doorhangen, maar dit huis heeft een pannendak)
In Tarragona heb ik een weekje in dit appartementje gezeten: https://www.booking.com/Share-ccUcxVpquote:Op dinsdag 2 september 2025 18:53 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
In die buurt ben ik ook aan het kijken
Mocht je nog accomodatie tips hebben dan houd ik me aanbevolen.
Dank! Ze hebben beiden die data nog niet vrijgegeven maar ik ga ze in de gaten houden.quote:Op dinsdag 2 september 2025 19:42 schreef sigme het volgende:
[..]
In Tarragona heb ik een weekje in dit appartementje gezeten: https://www.booking.com/Share-ccUcxVp
Niks speciaals maar het ligt fantastisch
Meer in de buurt van het strand zat ik eens een paar nachtjes hier: https://www.booking.com/Share-s3lqGM
Ook alweer niks speciaals maar ik vond het een aangenaam durp
Ik ben een oké klusser. Ik kan schilderen en ik kan vloeren leggen. Ik mag toch hopen dat hij de elektra en de ramen en kozijnen door een professional laat doen.quote:Op dinsdag 2 september 2025 19:39 schreef AnneX het volgende:
[..]
Fijn voor je broertje. 👍🏼
Enne…kun jij goed klussen?
1 ding afgevinkt, maar tis rottig als je je ziek voeltquote:Op dinsdag 2 september 2025 20:33 schreef Tele6 het volgende:
Ik voelde me vandaag mega zielig, dus heb even een zelftest gedaan. Vooralsnog geen covid
Hospita-verhuur ligt juridisch heel anders dan andere verhuurconstructies, en ligt voor hypotheeknemers dus ook erg anders. Veel minder problematisch, doordat de huurder minder woonrecht heeft. Maar het combineert niet met NHG.quote:Op dinsdag 2 september 2025 20:29 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik ben een oké klusser. Ik kan schilderen en ik kan vloeren leggen. Ik mag toch hopen dat hij de elektra en de ramen en kozijnen door een professional laat doen.
En wat keuken betreft, toen we keukenkastjes in mijn berging gingen hangen kwamen we erachter dat de muur daar in 2 richtingen scheef was en het zit nu best mooi maar alleen omdat we het aanrechtblad bijgezaagd hebben. Een hele (niet berging formaat) keuken klinkt ook als een taak voor een professional of een bak frustratie van hier tot Tokio.
Dit is het huis dat broertje zich kan veroorloven dus hier doen we het mee
Hij had het er laatst over dat hij 2 huurders in huis wil nemen (als hospita) om wat bij te verdienen zodat hij geld heeft om te verbouwen... Ben benieuwd of dat wel gaat lukken, want met veel hypotheken mag dat helemaal niet. En de slaapkamers zijn 12 m² dus je huurder heeft het ook niet echt luxe. Plus de huurder zit dan middenin jouw stapsgewijze verbouwing... elke keer dat de huur binnenkomt kan je weer een klus doen.
Gecondoleerd, meis. Ja, dat is dan wel een rollercoaster, maar geen aangename. Veel sterkte.quote:Op dinsdag 2 september 2025 06:55 schreef Pinnenmutske het volgende:
Stroombeestjes temmen is wel een vak, en deze stroombeestjes temperamentvol met een kort lontje. Het puur vervangen van randapparatuur, lees wcd en lampen is geen probleem. Vervanging van lassen is al meer opletten. Het compleet vernieuwen en aanpassen van de stroomvoorziening is een heel ander verhaal.quote:Op dinsdag 2 september 2025 21:08 schreef sigme het volgende:
[..]
Hospita-verhuur ligt juridisch heel anders dan andere verhuurconstructies, en ligt voor hypotheeknemers dus ook erg anders. Veel minder problematisch, doordat de huurder minder woonrecht heeft. Maar het combineert niet met NHG.
Qua klussen: er is echt niks wat je niet kan leren. Zeker elektra kan een mens gewoon zelf. Een ikea-keuken ook.
Broertje zei dat de stoppenkast oud is en dat er amateuristisch dingen aan toegevoegd zijn. Er lopen allerlei extra kabels door het huis. Ik zou het nogal eng vinden om daarmee te moeten leren werken.quote:Op dinsdag 2 september 2025 21:27 schreef z80 het volgende:
[..]
Stroombeestjes temmen is wel een vak, en deze stroombeestjes temperamentvol met een kort lontje. Het puur vervangen van randapparatuur, lees wcd en lampen is geen probleem. Vervanging van lassen is al meer opletten. Het compleet vernieuwen en aanpassen van de stroomvoorziening is een heel ander verhaal.
Joh, als mensen niet debiel zijn is stroom echt geen hogere wiskunde.quote:Op dinsdag 2 september 2025 21:27 schreef z80 het volgende:
[..]
Stroombeestjes temmen is wel een vak, en deze stroombeestjes temperamentvol met een kort lontje. Het puur vervangen van randapparatuur, lees wcd en lampen is geen probleem. Vervanging van lassen is al meer opletten. Het compleet vernieuwen en aanpassen van de stroomvoorziening is een heel ander verhaal.
Een kabel loopt van A naar B, je kan ze doormeten, en de formules voor stroom zijn nogal eenvoudig.quote:Op dinsdag 2 september 2025 21:37 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Broertje zei dat de stoppenkast oud is en dat er amateuristisch dingen aan toegevoegd zijn. Er lopen allerlei extra kabels door het huis. Ik zou het nogal eng vinden om daarmee te moeten leren werken.
Alles er uit halen en nieuw aanleggen. Blijkt echt totaal geen rocket science en dan hoef je niet meer bang te zijn voor andermans gebeunquote:Op dinsdag 2 september 2025 21:37 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Broertje zei dat de stoppenkast oud is en dat er amateuristisch dingen aan toegevoegd zijn. Er lopen allerlei extra kabels door het huis. Ik zou het nogal eng vinden om daarmee te moeten leren werken.
Kleine aanpassingen ja. Maar groot aanpakken, dan heb je wel de nodige kennis nodig. Niet alleen wet en regelgeving maar ook vermogensberekening per groep. En bij 3 fase ook nog de belasting per fase in balans houden.quote:Op dinsdag 2 september 2025 21:37 schreef sigme het volgende:
[..]
Joh, als mensen niet debiel zijn is stroom echt geen hogere wiskunde.
Alle draden bij elkaar in, het als een kroonsteenquote:Op dinsdag 2 september 2025 22:01 schreef Lucky_Strike het volgende:
We hebben toevallig afgelopen weekend nog wat Wago klemmen (lasdoppen dus) gekocht. Daar was al jaren een soort eindeloze voorraad van maar ze waren toch ineens op.
Overigens zou ik niet eens weten hoe je zo'n klem verkeerd moet gebruiken.
Dan moet je ook gewoon kroonsteentjes nemen, iets te kort draad, strippen met een keukenmesje of je tanden (en dan liefst iets te lang stuk strippen en dan vanaf een wiebelig, net te laag keukentrapje de boel aan het plafond met elkaar verbinden.quote:Op dinsdag 2 september 2025 22:01 schreef Lucky_Strike het volgende:
We hebben toevallig afgelopen weekend nog wat Wago klemmen (lasdoppen dus) gekocht. Daar was al jaren een soort eindeloze voorraad van maar ze waren toch ineens op.
Overigens zou ik niet eens weten hoe je zo'n klem verkeerd moet gebruiken.
Ja, het kan wel inderdaad. Of heel ver strippen. Maar dan wil je het gewoon opzettelijk fout doenquote:Op dinsdag 2 september 2025 22:15 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Alle draden bij elkaar in, het als een kroonsteen
Ok ok, het kánquote:Op dinsdag 2 september 2025 22:23 schreef sigme het volgende:
[..]
Dan moet je ook gewoon kroonsteentjes nemen, iets te kort draad, strippen met een keukenmesje of je tanden (en dan liefst iets te lang stuk strippen en dan vanaf een wiebelig, net te laag keukentrapje de boel aan het plafond met elkaar verbinden.
Oh ja, en dan bij voorkeur niet zo'n modern kroonsteentje nemen, met die klemmetjes. Gewoon zo'n oude met 4 van die iniemini schroefjes met rechte gleuf.quote:Op dinsdag 2 september 2025 22:26 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ok ok, het kán![]()
We hebbennin de elektra assortimentsdoos nog kroonsteentjes zag ik. Geen idee waarom. We hebben er voor dit huis precies nul gebruikt.
Dat zijn de wago-klemmen waar ze het over heeftquote:Op dinsdag 2 september 2025 22:28 schreef sigme het volgende:
[..]
Oh ja, en dan bij voorkeur niet zo'n modern kroonsteentje nemen, met die klemmetjes. Gewoon zo'n oude met 4 van die iniemini schroefjes met rechte gleuf.
Als je je aan bepaalde (oude) richtlijnen houdt is zo'n berekening niet per se nodig. Dus alle grootverbruikers vaatwasser, oven, wasmachine, droger een eigen groep. Eventuele airco's ook.quote:Op dinsdag 2 september 2025 21:52 schreef z80 het volgende:
[..]
Kleine aanpassingen ja. Maar groot aanpakken, dan heb je wel de nodige kennis nodig. Niet alleen wet en regelgeving maar ook vermogensberekening per groep. En bij 3 fase ook nog de belasting per fase in balans houden.
Ik heb inmiddels genoeg installaties gezien met gesmolten lasdoppen. Groepen die maximaal belast waren en geregeld de automaat er uit klapte. Dat deed de oude smeltzekering nooit, de nieuwe kast is niet goed. Als opmerking.
Ja de draaddikte is ruim bemeten. En over 1.5mm2 kan zonder problemen 16A. Dat is ook nooit het probleem. Lasdoppen en slechte contacten zijn de problemen.
Ga je zelf de groepenkast vervangen loop je ook weer tegen de nodige punten aan.
ps
Ja ik heb mijn papiertje om laagspanningsinstallaties te mogen maken. En heb de nen 1010 zo ongeveer van buiten moeten leren toen. Maar weet daardoor wel waar de valkuilen zitten.
Da's mooi jaquote:Op dinsdag 2 september 2025 22:27 schreef sigme het volgende:
Ons favoriete (Amerikaanse) radiostation was 'defunded'. Er was $100.000 subsidie toegekend voor komend jaar en dat was ingetrokken. Dus nu zitten ze in geldnood en wij wilden wel doneren maar dan graag ook een T-shirt kopen en ze shippen niet vanaf de website naar buiten de USA.
Dus ik heb ze een mailtje gestuurd en nu gaan ze een en ander gewoon voor me regelen. Ik ben echt dol op zulke dingenEchte mensen, echte conversatie, en dan dingen hosselen zodat het werkt.
Verdomd, je hebt gelijk! Ik dacht dat die wagoklemmen nog veel geavanceerdere dingen waren.quote:Op dinsdag 2 september 2025 22:33 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Dat zijn de wago-klemmen waar ze het over heeftAmerikanen zijn altijd bang voor die dingen want huuuu vooruitgang, zo deed opa 't ook niet
Oh, daar zou ik heel gelukkig van worden. Rondneuzen op Pinterest om ideeën op te doen en dan je eigen twist aan geven.quote:Op dinsdag 2 september 2025 22:44 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ondertussen hebben wij onze 20 jaar oude eettafel eindelijk vervangen. Ik was hem al 18 jaar zat. We hebben nu een ronde. Staat heel leuk.
We hebben alleen nu wel een zee van ruimte over. En de vriezer gaat binnenkort weg uit de keuken dus is er nog meer loze ruimte. Kan ik weer met die stomme inrichting aan de slag. Ik vind dat helemaal niet leuk. Maar niets doen ziet er ook onaf uit en met die onaf look ben ik wel een keer klaar.
Da's zeker een kek metertje.quote:Op dinsdag 2 september 2025 22:48 schreef sigme het volgende:
Verder heb ik gewoon mijn complete huishouden op 1 stroomdraadje zitten. 16A. 1 stop.
Ik heb dan wel een realtime metertje dat zegt hoeveel stroom er *nu* loopt, dus die stop vliegt er nooit uit.
[ afbeelding ]
Oh, en dit huis is zelf gebouwd. Door ons, met hulp van mijn vader. Muren, kozijnen, vloer, alles behalve de spanten (die stonden al) en het dak (dat heeft een prof gedaan die ook het oude asbest dak er af haalde).
Daar vind ik dus echt weinig aan. Foto komt nog een keer. Eerst de vriezer verplaatsen, dan hebben we beter zicht op de ruimte.quote:Op dinsdag 2 september 2025 22:51 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Oh, daar zou ik heel gelukkig van worden. Rondneuzen op Pinterest om ideeën op te doen en dan je eigen twist aan geven.
Hoe zijn de muren en plafonds? Je kunt ook alles er uit trekken en opnieuw beginnen.quote:Op dinsdag 2 september 2025 21:37 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Je hebt meerdere soorten, de gewoon kleine klemmetjes, alleen voor starre aders, de doorzichtige 221 heb hendels voor flexibele en starre aders van 0,5 tot 4mm2 en van die grijze met oranje hendels, die zijn veel te groot. Ik gebruik altijd de 221quote:Op dinsdag 2 september 2025 22:43 schreef sigme het volgende:
[..]
Verdomd, je hebt gelijk! Ik dacht dat die wagoklemmen nog veel geavanceerdere dingen waren.
Ik kom straks op 16, waarvan 3 kracht. Straks verdeeld over 3 meterkasten. Hoofdkast met verder geen groepen in de kelder. Bestaande meterkast wordt onderverdeling voor de woning. Vanaf daar gaat een kabel door naar de schuur daar zit ook een klein kastje. Alle 230V is daar een groep maar dat wil ik nog aanpassen. Alle (buiten) verlichting op 1 groep en meerdere gewone groepen.quote:Op dinsdag 2 september 2025 22:55 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Da's zeker een kek metertje.
Wij hebben 20 groepen
Volgens mij zijn er wel ronde eettafels die je kunt uitschuiven naar ovaal.quote:Op dinsdag 2 september 2025 22:53 schreef Blues het volgende:
Leuk lucky!
Ronde eettafels vind ik zo gezellig, ik aas er ook al een tijdje op.
g houdt alleen meer van ovale tafels.
Bovendien hebben we een leuke oude houten boerentafel waar niks mis mee is
Humquote:Op woensdag 3 september 2025 08:01 schreef derLudolf het volgende:
Drie personen op 90cm lijkt me tamelijk knus.
In Spanje hebben wij een 90x90 staan; die is voor daar eigenlijk nog een beetje groot. Toevallig scharrelde mijn moeder weer eens iets moois op mp, dus dat heb ik haar afgepakt en dat nemen we binnenkort mee die kant op.quote:
Mijn keuken is grofweg 8x5. Daarin is 90x90 echt heel raar.quote:Op woensdag 3 september 2025 09:04 schreef sigme het volgende:
[..]
In Spanje hebben wij een 90x90 staan; die is voor daar eigenlijk nog een beetje groot. Toevallig scharrelde mijn moeder weer eens iets moois op mp, dus dat heb ik haar afgepakt en dat nemen we binnenkort mee die kant op.
[ afbeelding ]
Ongeveer 75x60
Jaquote:Op woensdag 3 september 2025 09:32 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Mijn keuken is grofweg 8x5. Daarin is 90x90 echt heel raar.
De aardlekschakelaar is in het Spaans een automático diferencial; wat qua benaming beter uitlegt wat het ding doet (schakelen bij een verschil ingaande en uitgaande stroom), ipv een mogelijke oorzaak de naam mee te geven (een lek naar de aarde).quote:Op dinsdag 2 september 2025 23:18 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik kom straks op 16, waarvan 3 kracht. Straks verdeeld over 3 meterkasten. Hoofdkast met verder geen groepen in de kelder. Bestaande meterkast wordt onderverdeling voor de woning. Vanaf daar gaat een kabel door naar de schuur daar zit ook een klein kastje. Alle 230V is daar een groep maar dat wil ik nog aanpassen. Alle (buiten) verlichting op 1 groep en meerdere gewone groepen.
In D doen ze overigens niet aan Max 4 groepen per ALS. Of FS auf Deutsch.
De LS is de groep, oftewel Leitungsschutzschalter: oftewel vooral ter bescherming van je kabel. FS is Fehlerstromschutz oftewel als er stroom "ontbreekt". Soms helpen woorden in een andere taal je dingen beter begrijpen/goed onthouden.
Mooi!quote:Op woensdag 3 september 2025 10:37 schreef Memento-Mori het volgende:
Goedemorgen
Wij hebben een ronde eettafel, doorsnede van 115 cm, precies goed voor vier personen. Tafel is zelfgemaakt door mijn schoonvader en man (tafelblad door schoonvader en stalen onderstel door man). En we hebben een zelfde salontafel maar die heeft de nerven anders. [ afbeelding ]
Ow, dit gaat lekker! Doe ik je een plezier met een extra bak koffie?quote:Op woensdag 3 september 2025 08:53 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Hum
Daar had 2 moeten staan.
Ik was ook echt niet wakker want anderhalf bij anderhalve meter vertaalde zich in mijn hoofd naar 90x90 alsof het om uren ging.
Goeiemorgen.
Mijn tafel is dus 1.50mx1.50m.
Met 3 aan een kant past wel, maar 2 is lekkerder.
![]()
![]()
Even voor de zekerheid: is dat in graden of fahrenheit?quote:
Oh die had ik helemaal niet gezien op de foto hahaquote:
Kittennnnquote:Op woensdag 3 september 2025 12:11 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
Oh die had ik helemaal niet gezien op de foto hahais ook al 'n oudere foto. Over maandje ook 'n kitten erbij weer
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 3 september 2025 12:23 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]Hebben!!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zo cute
Geen Sarabi maar af en toe kan ik echt nog wel janken om Nika. Als ik zie hoe sociaal Elin is geworden nadat Nika er niet meer is, ben ik ook een soort van benieuwd hoe het was gegaan met haar als het andersom was geweest, was ze dan de echte knuffelkat geworden die er echt wel inzat?quote:Op woensdag 3 september 2025 12:39 schreef Lucky_Strike het volgende:
Kitten![]()
Ik mis Piep weer zo erg deze week. Het ging best goed maar ineens dus niet meer. Hoe gaat het bij jullie daarmee @:sarabi?
Oh da's nog een idee. Ga ik doen.quote:Op woensdag 3 september 2025 13:13 schreef vlindertje89 het volgende:
voor alle huisdier-missers!
@:Kaatje1 misschien even bij je inboedelverzekering polsen of dit daaronder zou vallen?
Ik schrok ervan hoe erg ik mijn kat miste onlangs toen het precies een jaar geleden was. Denk dat ook de heftigheid van die dag toen even terug kwam.quote:Op woensdag 3 september 2025 12:39 schreef Lucky_Strike het volgende:
Kitten![]()
Ik mis Piep weer zo erg deze week. Het ging best goed maar ineens dus niet meer. Hoe gaat het bij jullie daarmee @:sarabi?
quote:Op woensdag 3 september 2025 12:39 schreef Lucky_Strike het volgende:
Kitten![]()
Helpt nietquote:Op woensdag 3 september 2025 12:07 schreef Queller het volgende:
[..]
Ow, dit gaat lekker! Doe ik je een plezier met een extra bak koffie?
quote:Even voor de zekerheid: is dat in graden of fahrenheit?
Een jaar alweer, jeetje. Ik heb in de laatste week van Pieps leven vaak aan jullie gedacht. Dat was toch wel een van mijn horrorscenariosquote:Op woensdag 3 september 2025 13:32 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Ik schrok ervan hoe erg ik mijn kat miste onlangs toen het precies een jaar geleden was. Denk dat ook de heftigheid van die dag toen even terug kwam.
Het zat er natuurlijk zo ingesleten dat jullie altijd thuis moesten zijn. Dat zal heel raar zijn.quote:Op woensdag 3 september 2025 13:34 schreef Sarabi het volgende:
[..]![]()
Het gemis lijkt per week eigenlijk meer te worden. Steeds meer momenten waarvan je denkt 'nu zou Grizzly zus of zo doen'. En het voelt ook ergens heel fout dat we nu bijvoorbeeld volgende week gewoon naar een BBQ gaan, zonder te moeten nadenken dat we op tijd naar huis moeten.
Een vervanging is het nooit natuurlijk maar wel een enorm leuke en vrolijkmakende afleidingquote:Op woensdag 3 september 2025 12:56 schreef sigme het volgende:
Ik mis vooral krulhond ook nog, maar het besluit om na een jaar een nieuwe hond te nemen is nog steeds beste besluit ooit. Mooitje![]()
[ afbeelding ]
Ach, als je maar zeker weet dat ze je niet zonder spullen alleen achterlaat in het oude huisquote:Op woensdag 3 september 2025 15:31 schreef flipsen het volgende:
Ik zie af en toe Bella nog lopen als ik de schoonmaakster ophaal. Echt twee druppels water, dat is wel apart. We missen ze alle drie nog, maar we hebben er nu nog/weer drie dus dat compenseert wel weer
Vrouwlief zojuist met een overvolle Kangoo weer richting nieuwe huis. Woensdag de verhuiswagen. Het wordt nu wel "echt". En ik heb nog steeds het nieuwe huis niet in het echie gezien
quote:Op woensdag 3 september 2025 15:34 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ach, als je maar zeker weet dat ze je niet zonder spullen alleen achterlaat in het oude huis
Fijn! Hopelijk vergoeden ze het gewoonquote:Op woensdag 3 september 2025 16:01 schreef Kaatje1 het volgende:
@:Vlindertje89 Dank voor de tip. Kreeg met kerende post een formulier van de verzekeraar terug, alles ingevuld en de reparateur had mooie foto's van de schade naar mij gestuurd, dus die konden makkelijk meegestuurd worden.
Ben heel benieuwd, ik had daar echt niet aan gedacht.
SPOILER: graag niet quotenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sorry, beetje lang verhaal geworden denk ik. Mijn hoofd zit een beetje vol ermee. Het helpt ook niet dat ik de afgelopen twee nachten ook weer slecht geslapen heb en werk wel druk is. Oh, en mn nichtje morgenochtend geboren gaat worden, waarvan ik net voor huisarts de tijd doorkreeg, en waar ik onverwachts toch ook wat emotioneel van werd (mogelijk ook enigszins versterkt door de slechte nachten
) om verschillende redenen.
We hebben nu afgesproken dat ik er zelf over na ga denken en het volgende week ook even met mn psych ga bespreken. Ik moet het maar even laten bezinken geloof ik.
Oh en disclaimer: ik voel me er totaal niet vervelend over als er niet op t hele verhaal gereageerd wordt oid, ik vond het uittypen al fijn om mn gedachten wat op een rijtje te zetten. Dus voel je vooral niet bezwaard om iets te posten zonder hierop te reageren! Dat hoeft natuurlijk nooit maar ik weet dat er mensen bestaan die dat gevoel wel kunnen hebben, dus vandaar de expliciete benoeming ervan
[ Bericht 0% gewijzigd door vlindertje89 op 03-09-2025 17:49:17 ]
Ik ken volgens mij heel weinig mensen die "normaal" zijn. Zegt dat nou meer over mij, mijn sociale leven of over "wat is normaal"quote:
Fijn dat je positief op het gesprek terugkijkt. Huisarts heeft een frisse blik en is meedenkend, zonder dat je een richting in geduwd wordt. Maar wel onverwacht veel stof tot nadenken ja.quote:Op woensdag 3 september 2025 17:43 schreef vlindertje89 het volgende:
Oh ja, absoluut. Ik ben nog steeds echt waanzinnig blij dat ik de overstap heb gemaakt naar deze praktijk
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar even zonder hihaho bagatelliserend masker, ik baal ervan dat ik mn hoofd dan niet kan stoppen terwijl ik rationeel heus weet dat al zou er een mini beetje botulisme bacterie op het aanrecht liggen, die helemaal geen toxine kan produceren want een omgeving met zuurstof. En dat er nauwelijks botulisme vergiftigingen zijn in NL en al helemaal niet van het aanraken van een handdoek waar een botulisme spore op zat en die daarna via een hand in het eten is beland. En dat er echt enorm veel mensen hun keuken minder goed schoonmaken dan ik, hell, dat ik zelf al jaren mn keuken niet zo grondig heb gepoetst/mezelf tussendoor zo grondig heb gepoetst als dit, dus dat als het zo gemakkelijk zou gaan, er een stuk meer mensen in de problemen zouden komen. Maar ja. Misschien hoef ik dat vandaag ook even niet van mezelf te verwachten, dat ik alles onder controle kan houden. Moe hoofd + 4 uur werkgroepen geven + mentaal inspannende huisarts afspraak + zelf nog verder nadenken = vandaag dus even net teveel en waar sommigen dan kort lontje krijgen of gaan emotie eten is dit wat er dan bij mij gebeurt.
Nu B&B vol liefde op, straks vroeg naar bed, morgenochtend lekker even hoofd leeg sporten en een rustigere werkdag, en dan is alles vast weer beter dan vandaag
En dan nog even positief eindigen met een lofzang: ik ben inderdaad erg blij met deze huisarts. Met tot nu toe alle huisartsen overigens in deze praktijk. Toen ik een ruim jaar geleden (toen ik nog minder normaal was) aan een nog niet eerder geziene huisarts in tranen uitlegde wat voor idioots ik die keer over in paniek was en dat ik zelf ook wel wist dat het idioot klonk maar ik toch geruststelling van hem nodig had omdat ik er zelf niet uit kwam, hoorde hij me heel rustig aan, gaf als eerste reactie een 'jeetje wat klinkt dat ontzettend zwaar en ingewikkeld voor je' die voelde alsof die echt recht uit zijn hart kwam, en meteen daarna een 'wat heb je van mij nodig zodat jij hier straks rustig en gerustgesteld de deur uit kan'. Zo simpel, maar zo weinig artsen die dat zo doen. Echt fantastisch zijn ze. Ook de twee huisartsen in opleiding en een waarnemer waar ik ben geweest. En de assistenten. Er is één keer een waarnemer geweest die ik niet zo fijn vond, maar verder is iedereen er fantastisch
. Ik breng ze ook af en toe een kaartje en wat lekkers om te laten weten dat ik ze allemaal zo waardeer.
[ Bericht 0% gewijzigd door vlindertje89 op 03-09-2025 20:47:34 ]
Net thuis van sporten. Maar hier aan deze kant van het water niet meer dan een klein buitje.quote:Op woensdag 3 september 2025 19:43 schreef Kaatje1 het volgende:
whoah...de moeder aller regenbuien komt hier naar beneden
Ik moet eerlijk bekennen dat ik best veel van jouw dingen in mezelf herken. In iets mindere mate, dat wel. Met de afwas bijvoorbeeld (we hebben geen vaatwasser). Alle spullen voor de honden in de linker gootsteen, alle menselijke zaken in de rechter gootsteen. Het rode schuursponsje voor hondendingen, het groene schuursponsje voor menselijke dingen. En dan zie ik de schoonmaakster vrolijk de rode schuurspons voor onze borden en bestek gebruiken, ieuw... Ik ben intussen wel zo ver dat ik gewoon maar niet kijk. Als ik het niet weet, ga ik me er ook niet druk om makenquote:
Met de beste intenties, maar op het gevaar af dat het gesprek met de huisarts nog wel meeviel: nu ik al een poosje meelees, zou ik zeggen: give yourself a break, want zo goed gaat het niet. De mate waarin jij moet dealen met je angsten is niet wat je in je leven nodig hebt. Dag in, dag uit. Bij elke situatie 27 verschillende scenario's handelen. Probeer de zijwieltjes. Als het voor jou maar de helft doet van wat het voor mij deed, dan gaat er een wereld voor je open.quote:Op woensdag 3 september 2025 17:20 schreef vlindertje89 het volgende:
ik moet zeggen dat ik dat toch wat confronterend vond
Normaal is niet interessant, maar als je gebukt gaat onder psychisch ongemak in zulke mate dat het je hindert bij het doen wat je wilt doen, dan is er werk aan de winkelquote:Op woensdag 3 september 2025 21:42 schreef sigme het volgende:
Goddank is niemand normaal en al helemaal niemand is langdurig gemiddeld. Ik zie uiteraard ook direct die poster voor me, @:annex, als ik refereer aan 'normaal'
Helemaal mee eens hoor. Ik vind het dan ook heel goed van die huisarts om dit op te werpen.quote:Op woensdag 3 september 2025 21:43 schreef Queller het volgende:
[..]
Normaal is niet interessant, maar als je gebukt gaat onder psychisch ongemak in zulke mate dat het je hindert bij het doen wat je wilt doen, dan is er werk aan de winkel
Als ik de voorraad wil aanvullen bestel ik. In Papenburg, niet per se de handigste locatie voor mij, maar daar zit een slijter die haar mail tenminste leest.quote:Op woensdag 3 september 2025 21:45 schreef fietsie het volgende:
@:sigme wat betreft Jever Light: je had gelijk. Niet in 't assortiment helaas.
Wel zo praktisch ja dat ze bestellingen ook lezen...quote:Op woensdag 3 september 2025 21:46 schreef sigme het volgende:
[..]
Als ik de voorraad wil aanvullen bestel ik. In Papenburg, niet per se de handigste locatie voor mij, maar daar zit een slijter die haar mail tenminste leest.
Nog even en dan moeten we weer geld wisselen. Ik stel voor dat we de wisselkoersen in elk geval houden zoals ze waren. Ruim 2 gulden voor een D-Mark, 3 Franse Francs voor 1 gulden, 20 Belgische Francs, een onbepaalde maar grote stapel Italiaanse lires.quote:Op woensdag 3 september 2025 21:47 schreef fietsie het volgende:
[..]
Wel zo praktisch ja dat ze bestellingen ook lezen...
Het was wel weer een gevalletje controle controle; zowel heen als terug bij de grens. Voelde wat als op vakantie gaan in de jaren '80.
Ik ben goed ingevoerd op de angsten en fobieën. Best redelijk tevreden zijn als het een beetje te handelen is, is al snel acceptabel. Maar wat ze ondertussen allemaal doen om de controle te houden, is bijna een dagtaak. Veel ervan is ook nog eens nonsens. Het zit, hihaho, echt gewoon allemaal tussen je oren.quote:Op woensdag 3 september 2025 21:45 schreef sigme het volgende:
Helemaal mee eens hoor. Ik vind het dan ook heel goed van die huisarts om dit op te werpen.
Het leven mag heel veel makkelijker zijn dan wat Vlinder ervan maakt.
DIe heb ik gelukkig allemaal nog liggenquote:Op woensdag 3 september 2025 21:50 schreef sigme het volgende:
[..]
Nog even en dan moeten we weer geld wisselen. Ik stel voor dat we de wisselkoersen in elk geval houden zoals ze waren. Ruim 2 gulden voor een D-Mark, 3 Franse Francs voor 1 gulden, 20 Belgische Francs, een onbepaalde maar grote stapel Italiaanse lires.
Maar dan wel zonder de 1 en 2 pfennig.quote:Op woensdag 3 september 2025 21:50 schreef sigme het volgende:
[..]
Nog even en dan moeten we weer geld wisselen. Ik stel voor dat we de wisselkoersen in elk geval houden zoals ze waren. Ruim 2 gulden voor een D-Mark, 3 Franse Francs voor 1 gulden, 20 Belgische Francs, een onbepaalde maar grote stapel Italiaanse lires.
quote:Op woensdag 3 september 2025 17:43 schreef vlindertje89 het volgende:
Oh ja, absoluut. Ik ben nog steeds echt waanzinnig blij dat ik de overstap heb gemaakt naar deze praktijk
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
Ik heb een fobie voor kikkers en padden gehad. Hoe obsessief je bent en hoe het je leven beinvloedt, zie je op dat moment niet. Want het valt allemaal wel mee, kan veel erger, etc. Ik fietste alleen maar heel snel door stukjes natuur want onder elk blaadje op straat kon er een zitten. Wandelen door het park deed ik niet of alleen heel gespannen. Of kon er een zijn want by design zien die fuckers eruit als een blaadje. Lopen in het donker was een uitdaging, etc. Daarnaast freaky nachtmerries, angst om met zappen langs sen kikker te komen. Mijn hoofd verzon steeds meer en normaliseerde dat ook vrij vlot.quote:Op woensdag 3 september 2025 21:53 schreef Queller het volgende:
[..]
Ik ben goed ingevoerd op de angsten en fobieën. Best redelijk tevreden zijn als het een beetje te handelen is, is al snel acceptabel. Maar wat ze ondertussen allemaal doen om de controle te houden, is bijna een dagtaak. Veel ervan is ook nog eens nonsens. Het zit, hihaho, echt gewoon allemaal tussen je oren.
quote:Op woensdag 3 september 2025 22:16 schreef Lucky_Strike het volgende:
Exposuretherapie voor een maand of 8.
quote:Op woensdag 3 september 2025 22:19 schreef flipsen het volgende:
[..]Verplicht alle afleveringen van de Muppet Show met Kermit de Kikker kijken
Met jouw tuin zou ik niet aarzelen: de grootste en no frost s.v.p.quote:Op woensdag 3 september 2025 22:27 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ondertussen twijfel ik welke vriezer mijn tweede vriezer moet vervangen:
Vriezer A, 500 euro, 220L inhoud, 150 hoog.
En
Vriezer B, 700 euro, 260L inhoud, 170 hoog.
Op vriezer A past nog een magnetron, dat zou heel handig zijn. Maar ja, 40 liter. Maar ja, 200 euro.
De 90km weg richting ons huis is in het najaar meer kikker dan asfalt. Onze workawayer had het over Kermitgeddon.quote:Op woensdag 3 september 2025 22:19 schreef flipsen het volgende:
[..]Verplicht alle afleveringen van de Muppet Show met Kermit de Kikker kijken
Goed punt hoor. Van een huisarts vind ik het dan weer niet zo vreemd, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik álles verwacht van onze huisarts (in de goede zijn van het woord). Als je je klachten bespreekt, vind ik het niet onlogisch als hij / zij medicatie ter sprake brengt en het daar gewoon eens met je over wil hebben. Maar nogmaals: goed punt.quote:Op woensdag 3 september 2025 22:14 schreef Vanyel het volgende:
Pas 2 reacties gezien allebei tegengesteld aan wat ik erbij dacht.
{KNIP}
Issie ook No Frost ? Zeker met die inhoud.quote:Op woensdag 3 september 2025 22:50 schreef Lucky_Strike het volgende:
Jawel, de bijkeuken wordt ingericht rondom de vriezer. Het was nooit het plan om de magnetron op de vriezer te zetten. Tot ik vanmiddag deze vriezer met grote inhoud zag die maar 150 hoog is. Want 240 liter is echt veel voor dit formaat. Maar ze blijken nog een grotere te hebben dus toen veranderde ik weer naar mijn originele plan.
Ok, ik zie wat ik schrijf. Ik koop die grote. Opgelost.
Leuk zeg een ABBA project! Wij zingen er ook wel een paar. Zondag niet.quote:Op woensdag 3 september 2025 22:52 schreef Cat-astrophe het volgende:
@:anneX over koren gesproken.
Een van mijn koren is vandaag gestart met een ABBA project.
Iedereen kon zich aanmelden en over 12 weken uitvoering. Makkelijk driestemmig arrangement waar iedereen wel een melodielijn uit kan pikken als het wat ingewikkeld wordt.
Leek ons leuk als er een dame of 10 mee kwam repeteren en wie weet blijven er mensen hangen na het project …..
Er meldden zich 40 dames aan!!!! Dus opeens was ons koor verdriedubbeldEn er kwam al best goed geluid uit.
Inmiddels zijn carpooltjes voor volgende week afgesproken en mensen die wat eerder komen om samen wat te drinken. En ik heb bijgepraat met twee oude bekenden die er ook bij bleken te zijn.![]()
Zeker no frost. Ik heb altijd twee vriezers, eentje gaat vervangen wordenquote:Op woensdag 3 september 2025 23:28 schreef AnneX het volgende:
[..]
Issie ook No Frost ? Zeker met die inhoud.
Dat eet je nooit leeg en je hebt ws geen back up vriezer.
[..]
Leuk zeg een ABBA project! Wij zingen er ook wel een paar. Zondag niet.
De generale vanavond was soso. Wie organiseert er nou een Korenfestival na de Zomervakantie.
Leuk hoor daar niet van.
Herkenbaar. De stad hier doet dat ook. Over twee weken is het weer zover.quote:Op woensdag 3 september 2025 23:28 schreef AnneX het volgende:
[..]
Issie ook No Frost ? Zeker met die inhoud.
Dat eet je nooit leeg en je hebt ws geen back up vriezer.
[..]
Leuk zeg een ABBA project! Wij zingen er ook wel een paar. Zondag niet.
De generale vanavond was soso. Wie organiseert er nou een Korenfestival na de Zomervakantie.
Leuk hoor daar niet van.
Die laatste zin is absoluut waarquote:Op woensdag 3 september 2025 20:51 schreef flipsen het volgende:
[..]
Ik moet eerlijk bekennen dat ik best veel van jouw dingen in mezelf herken. In iets mindere mate, dat wel. Met de afwas bijvoorbeeld (we hebben geen vaatwasser). Alle spullen voor de honden in de linker gootsteen, alle menselijke zaken in de rechter gootsteen. Het rode schuursponsje voor hondendingen, het groene schuursponsje voor menselijke dingen. En dan zie ik de schoonmaakster vrolijk de rode schuurspons voor onze borden en bestek gebruiken, ieuw... Ik ben intussen wel zo ver dat ik gewoon maar niet kijk. Als ik het niet weet, ga ik me er ook niet druk om maken
quote:Op woensdag 3 september 2025 22:14 schreef Vanyel het volgende:
[..]Ik snap goed wat je zegt, maar heb het zelf niet zo geïnterpreteerd/ervaren. Misschien door hoe ik het opgeschreven heb dat het wel zo overkomt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
De slaapmedicatie was ook echt bedoeld als een 'noodstop', dus echt alleen als ik in zo'n spiraal kom en het niet na 3-4 nachten stopt, dan één nacht gebruiken om een nacht door te slapen om die cirkel te stoppen. Ik weet niet precies welke medicatie ze op doelde hierbij overigens. Ik heb al een keer cgt voor slaapproblemen gehad, dat weet ze ook. Dus hoewel ik zelf hetzelfde idee had bij de suggestie, oef erg heftig volgens mij zit er nog wel wat voor, zou ik ook niet per se weten wát ik dan nog zou kunnen proberen, en snap ik het opperen ervan dus wel.
En wat betreft het tweede: de verbazing kwam vooral bij dat ik zei dat geen van de psychologen of huisartsen dit ooit hebben opgebracht, niet specifiek over dat ik het niet nu slik. Dus meer over dat het gesprek erover nog nooit gevoerd is. Dat begrijp ik wel, gezien wat ik nu vertelde aan klachten en dat dit dus al na twee jaar therapie is, en ik daarvoor ook al 3x therapie heb gehad, en ik zelf ook heb aangegeven dat het nu al steeds beter gaat (en daarmee dus ook zeg dat het nog veel erger is geweest). Het voelde dus zeker niet alsof ze het gek vond dat mijn huidige psycholoog hier nog niet mee gekomen is. Ik heb het ervaren als dat ze zich afvroeg of het me niet net een beetje zou kunnen helpen omdat ze best een beetje schrok van hoeveel het nu nog is, maar niet als dat zij vindt dat ik al medicatie had moeten slikken of zou moeten slikken, en ook zeker niet met de 'zo zonde joh ik zou het mezelf gunnen' ondertoon. Ik heb overigens ook wel gewoon aangegeven dat ik het best heftig vond klinken én dat ik alle vertrouwen heb in mijn huidige psycholoog en dat ik denk dat zij een weloverwogen reden heeft waarom ze het niet heeft geopperd, en ze was daar ook heel duidelijk in dat ze het vooral even genoemd wilde hebben, ik er zelf even rustig over na moet denken en het ook zeker met psycholoog bespreken. Maar nogmaals, ik snap wel waar je reactie vandaan komt. Als het zo zou zijn gegaan/ik er die bijsmaak aan over had gehouden, dan had ik me ook heel anders gevoeld erna.
@Lucky_Strike wat heftig! En wat goed dat je hulp gezocht hebt en je woont nu gewoon naast een sloot![]()
absoluut knap!
De rest van de bijlees volgt. Eerst even twee scripties beoordelen terwijl ik bij elk telefoongeluidje me afvraag of het het bericht is dat nichtje2 er is(als alles volgens planning is gegaan dan zijn ze drie kwartier geleden de OK in gegaan). En dan sporten, en ik denk dat ik misschien (een deel van) de middag even vrij neem om wat leuks met mezelf te doen. Naar de film of lunchen of zo. En sowieso een kraamkadootje shoppen
[ Bericht 0% gewijzigd door vlindertje89 op 04-09-2025 08:43:13 ]
Absoluut. Liefst had ik er 5 staan met mijn gehamster altijd. Geen idee waarom ik gisteren een uurtje overwoog om niet voor het maximale te gaan. Ik heb als AH geweest is straks een ingewikkelde vriezerpuzzel. Er moeten ook nog dingen gekocht in Duitsland 2 weken geleden ingevroren worden.quote:Op donderdag 4 september 2025 09:08 schreef borisz het volgende:
Vriezer kan toch niet groot genoeg zijn? Vult zich vanzelf wel weer
Moggel.
Gister weer eens dagje Power BI'en. Toe het eigenlijk te weinig. Was wel fijn want we gingen met onze eigen data aan de slag en direct iets bouwen daarmee. Basis zat er nog wel in, maar ook niet alles. En er is weer een hoop bijgekomen laatste jaren.
quote:Op donderdag 4 september 2025 09:05 schreef Memento-Mori het volgende:
Zo, tegelzetter heeft de vloer van de badkamer vanochtend alweer gevoegd en is alweer 'n half uurtje weg. Komt vanmiddag terug voor het afkitten en dan is het aan de aannemer voor de afwerking60x60 vloertegels aan de muur, de tegelzetter was je vast dankbaarSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zaterdag komt de tegelzetter bij mij voor wandtegels in de keuken. Even uurtje laten drogen en dan voegen.
Gisteren was de aannemer die voor de netbeheerder werkt er even te kijken. De oude stroomaansluiting/kabel staat (pun not intended) flink onder spanning door verzakking en had sowieso vervangen moeten worden. Nu gaan ze extra lus in de bodem leggen en een flexibele kabeldoorvoer in de wand.
Toen me werd gevraagd wanneer ik een afspraak wou en niet direct antwoorde de beste man "also, schnell" en noteerde dit ook voor de planning.Kranplätze müssen verdichtet sein
Tegelzetter heeft niet geklaagd hoorquote:Op donderdag 4 september 2025 10:53 schreef derLudolf het volgende:
[..]
60x60 vloertegels aan de muur, de tegelzetter was je vast dankbaar
Zaterdag komt de tegelzetter bij mij voor wandtegels in de keuken. Even uurtje laten drogen en dan voegen.
Gisteren was de aannemer die voor de netbeheerder werkt er even te kijken. De oude stroomaansluiting/kabel staat (pun not intended) flink onder spanning door verzakking en had sowieso vervangen moeten worden. Nu gaan ze extra lus in de bodem leggen en een flexibele kabeldoorvoer in de wand.
Toen me werd gevraagd wanneer ik een afspraak wou en niet direct antwoorde de beste man "also, schnell" en noteerde dit ook voor de planning.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |