Lekker is diequote:Op zondag 31 augustus 2025 14:46 schreef AnneX het volgende:
[..]
Laat ik mijzelve ook eens quoten 😉
En de koffiecake is uít de oven. En smaakt prima! @:Blues en golfer
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Goeie lange film 😉quote:Op zondag 31 augustus 2025 14:56 schreef borisz het volgende:
F1 kijken en daarna nog uiteten voor mn verjaardag![]()
Het is een Italiaan geworden. Novecento.
Wegwerpmesjes, Die compleet met handgreep zijn een ramp. Daar kan je alleen mee krabben.quote:Op zondag 31 augustus 2025 11:18 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Waarschijnlijk niet. Met die wegwerpmesjes wel geprobeerd maar dat werkte niet. Met de rvs nooit echt gedaan, zou dat nog wel kunnen proberen. Moet ik alleen weer eens schuim kopen, want dat heb ik voor m’n oksels met deze mesjes niet eens nodig![]()
Multi center Sud in Leer heeft div soorten Jever in de aanbieding; ik ben er morgenmiddag en kijk even of het ook geldt voor de Light.quote:Op zondag 31 augustus 2025 06:50 schreef sigme het volgende:
Mogge!
@:fietsie ik ben speciaal fan van Jever Light, dat is 2,7% alcohol. Moeilijk aan te komen. De Fun alcoholvrij vind ik het beste 0,0 pils dat er is en ik heb ook altijd hun gewone pils. Er is ook jever alcoholvrij met fruitsmaakjes maar daar weet ik niks van.
De afterpartyquote:
Meestal geldt het voor alle Jever-soorten, maar hebben ze de light gewoon niet.quote:Op zondag 31 augustus 2025 17:43 schreef fietsie het volgende:
[..]
Multi center Sud in Leer heeft div soorten Jever in de aanbieding; ik ben er morgenmiddag en kijk even of het ook geldt voor de Light.
Ik ga eens rondneuzen; ik moet voor mezelf ook radler met bloedsinaasappel erin ophalenquote:Op zondag 31 augustus 2025 18:22 schreef sigme het volgende:
[..]
Meestal geldt het voor alle Jever-soorten, maar hebben ze de light gewoon niet.
Is dat niet wellicht de oorzaak van de lekkage? Naar binnen prikkend in de binnenband ?quote:Op zondag 31 augustus 2025 18:51 schreef Tele6 het volgende:
Nou had ik vorige week een lekke band die we maar niet geplakt kregen, op m'n station-naar-werkfiets.
Wil ik net beginnen aan een check van m'n huis-naar-stationfiets, zie ik dat die een gebroken spaak heeft
Fietsenmakers worden rijk van me deze maand
Dat zou wel knap zijn, aangezien het om twee verschillende fietsen gaatquote:Op zondag 31 augustus 2025 19:01 schreef fietsie het volgende:
[..]
Is dat niet wellicht de oorzaak van de lekkage? Naar binnen prikkend in de binnenband ?
Het ging mij erom dat ze de oorzaak niet kan vinden, en dan kijk je vaak aan de verkeerde kant; het is helemaal niet onmogelijk dat die andere fiets een vergelijkbaar euvel heeft aan de velgkant.quote:Op zondag 31 augustus 2025 19:06 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Dat zou wel knap zijn, aangezien het om twee verschillende fietsen gaat
1 spaak gebroken en dan fietsenmaker? De spaak vast zetten of er uit halen en door.quote:Op zondag 31 augustus 2025 18:51 schreef Tele6 het volgende:
Nou had ik vorige week een lekke band die we maar niet geplakt kregen, op m'n station-naar-werkfiets.
Wil ik net beginnen aan een check van m'n huis-naar-stationfiets, zie ik dat die een gebroken spaak heeft
Fietsenmakers worden rijk van me deze maand
Nee dit is een andere fietsquote:Op zondag 31 augustus 2025 19:01 schreef fietsie het volgende:
[..]
Is dat niet wellicht de oorzaak van de lekkage? Naar binnen prikkend in de binnenband ?
Vastzetten hoe? Hij zit los want hij is gebroken.quote:Op zondag 31 augustus 2025 19:11 schreef z80 het volgende:
[..]
1 spaak gebroken en dan fietsenmaker? De spaak vast zetten of er uit halen en door.
Daar heb je geen fietsenmaker voor nodig.
Aan de binnenkant van de velg zit een stukje spaak met schroefdraad erop. Daar zit een "dopje" opgedraaid.quote:
Spaak van de juiste lengte door t gaatje in de naaf, tussen de zusjesspaken door vlechten, in het gaatje in de velg proppen en het 'dopje' van de oude spaak erop schroeven.quote:Op zondag 31 augustus 2025 19:13 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Vastzetten hoe? Hij zit los want hij is gebroken.
Je bedoelt zelf de spaak vervangen dus.quote:Op zondag 31 augustus 2025 19:15 schreef fietsie het volgende:
[..]
Spaak van de juiste lengte door t gaatje in de naaf, tussen de zusjesspaken door vlechten, in het gaatje in de velg proppen en het 'dopje' van de oude spaak erop schroeven.
Da's de korte versie
Ah nee dat zijn naven daar kun je ongelofelijk ruk bij de 'gaatjes' komen.... Dat kan je beter aan een beroepsschroever overlaten.quote:Op zondag 31 augustus 2025 19:16 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Je bedoelt zelf de spaak vervangen dus.
Het is een fiets met rollerbrakes en een shimano nexus naaf. Ik weet niet eens hoe ik het wiel eruit krijg om bij de naaf te kunnen.
Dat was dus waarom ik maar weer de fietsenmaker wilde gaan sponsoren idd.quote:Op zondag 31 augustus 2025 19:18 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ah nee dat zijn naven daar kun je ongelofelijk ruk bij de 'gaatjes' komen.... Dat kan je beter aan een beroepsschroever overlaten.
Ik heb hier voor mijn hybride nood-spaken die hebben geen "kopje", daar zit op die plek een Z-bocht gebogen.
Die kan je erin frotten, en dan zachtjes op spanning draaien zodat je voorkomt dat je een slag in je wiel krijgt..
quote:Op zondag 31 augustus 2025 19:20 schreef Kaatje1 het volgende:
De Elin zorgen zijn nog niet voorbij. Morgenochtend maar weer de eigen dierenarts bellen, vervoer staat klaar.
Ze eet wel (nieuwe) snoepjes, ze loopt me dan als een hondje achterna (dus waarschijnlijk niets in de bek, of ontstoken keel) maar wanneer ik de snoepjes in het natvoer doe eet ze ze niet.
De anti misselijkheid medicatie krijgt ze maar dat zorgt er ook niet voor dat ze gaat eten.
Zorgen hier in huis dus
De losse spaak tussen de rest vlechten.quote:Op zondag 31 augustus 2025 19:13 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Vastzetten hoe? Hij zit los want hij is gebroken.
Ik wil er niet op doorrijden en dan een slag in het wiel en dat dan het wiel echt kapot is. Mijn idee was, nu is de schade nog behapbaar (1 spaak) en als ik hierop doorrijd sneuvelen er meer spaken en sneuvelt het wiel.
Het is een aluminium velg.
Ook met alle spaken er nog in, en op spanning kun je een slag in het wiel krijgen, blijkt.quote:Op zondag 31 augustus 2025 19:18 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ah nee dat zijn naven daar kun je ongelofelijk ruk bij de 'gaatjes' komen.... Dat kan je beter aan een beroepsschroever overlaten.
Ik heb hier voor mijn hybride nood-spaken die hebben geen "kopje", daar zit op die plek een Z-bocht gebogen.
Die kan je erin frotten, en dan zachtjes op spanning draaien zodat je voorkomt dat je een slag in je wiel krijgt..
Een spaaksleutel heb ik hoorquote:Op zondag 31 augustus 2025 19:22 schreef z80 het volgende:
[..]
De losse spaak tussen de rest vlechten.
Of uit de velg schroeven als dit wil lukken/niet te vast zit. Dopje kun je met een spaaksleutel (ja die bestaat) vast houden en de spaak er uit draaien. Op de spaak zit aan de velg kant schroefdraad. En dat dopje is in feiten een moertje met afwijkende vorm.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |