Hoe zijn de muren en plafonds? Je kunt ook alles er uit trekken en opnieuw beginnen.quote:Op dinsdag 2 september 2025 21:37 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Broertje zei dat de stoppenkast oud is en dat er amateuristisch dingen aan toegevoegd zijn. Er lopen allerlei extra kabels door het huis. Ik zou het nogal eng vinden om daarmee te moeten leren werken.
Je hebt meerdere soorten, de gewoon kleine klemmetjes, alleen voor starre aders, de doorzichtige 221 heb hendels voor flexibele en starre aders van 0,5 tot 4mm2 en van die grijze met oranje hendels, die zijn veel te groot. Ik gebruik altijd de 221quote:Op dinsdag 2 september 2025 22:43 schreef sigme het volgende:
[..]
Verdomd, je hebt gelijk! Ik dacht dat die wagoklemmen nog veel geavanceerdere dingen waren.
Ik kom straks op 16, waarvan 3 kracht. Straks verdeeld over 3 meterkasten. Hoofdkast met verder geen groepen in de kelder. Bestaande meterkast wordt onderverdeling voor de woning. Vanaf daar gaat een kabel door naar de schuur daar zit ook een klein kastje. Alle 230V is daar een groep maar dat wil ik nog aanpassen. Alle (buiten) verlichting op 1 groep en meerdere gewone groepen.quote:Op dinsdag 2 september 2025 22:55 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Da's zeker een kek metertje.
Wij hebben 20 groepen
Volgens mij zijn er wel ronde eettafels die je kunt uitschuiven naar ovaal.quote:Op dinsdag 2 september 2025 22:53 schreef Blues het volgende:
Leuk lucky!
Ronde eettafels vind ik zo gezellig, ik aas er ook al een tijdje op.
g houdt alleen meer van ovale tafels.
Bovendien hebben we een leuke oude houten boerentafel waar niks mis mee is
Humquote:Op woensdag 3 september 2025 08:01 schreef derLudolf het volgende:
Drie personen op 90cm lijkt me tamelijk knus.
In Spanje hebben wij een 90x90 staan; die is voor daar eigenlijk nog een beetje groot. Toevallig scharrelde mijn moeder weer eens iets moois op mp, dus dat heb ik haar afgepakt en dat nemen we binnenkort mee die kant op.quote:
Mijn keuken is grofweg 8x5. Daarin is 90x90 echt heel raar.quote:Op woensdag 3 september 2025 09:04 schreef sigme het volgende:
[..]
In Spanje hebben wij een 90x90 staan; die is voor daar eigenlijk nog een beetje groot. Toevallig scharrelde mijn moeder weer eens iets moois op mp, dus dat heb ik haar afgepakt en dat nemen we binnenkort mee die kant op.
[ afbeelding ]
Ongeveer 75x60
Jaquote:Op woensdag 3 september 2025 09:32 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Mijn keuken is grofweg 8x5. Daarin is 90x90 echt heel raar.
De aardlekschakelaar is in het Spaans een automático diferencial; wat qua benaming beter uitlegt wat het ding doet (schakelen bij een verschil ingaande en uitgaande stroom), ipv een mogelijke oorzaak de naam mee te geven (een lek naar de aarde).quote:Op dinsdag 2 september 2025 23:18 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik kom straks op 16, waarvan 3 kracht. Straks verdeeld over 3 meterkasten. Hoofdkast met verder geen groepen in de kelder. Bestaande meterkast wordt onderverdeling voor de woning. Vanaf daar gaat een kabel door naar de schuur daar zit ook een klein kastje. Alle 230V is daar een groep maar dat wil ik nog aanpassen. Alle (buiten) verlichting op 1 groep en meerdere gewone groepen.
In D doen ze overigens niet aan Max 4 groepen per ALS. Of FS auf Deutsch.
De LS is de groep, oftewel Leitungsschutzschalter: oftewel vooral ter bescherming van je kabel. FS is Fehlerstromschutz oftewel als er stroom "ontbreekt". Soms helpen woorden in een andere taal je dingen beter begrijpen/goed onthouden.
Mooi!quote:Op woensdag 3 september 2025 10:37 schreef Memento-Mori het volgende:
Goedemorgen
Wij hebben een ronde eettafel, doorsnede van 115 cm, precies goed voor vier personen. Tafel is zelfgemaakt door mijn schoonvader en man (tafelblad door schoonvader en stalen onderstel door man). En we hebben een zelfde salontafel maar die heeft de nerven anders. [ afbeelding ]
Ow, dit gaat lekker! Doe ik je een plezier met een extra bak koffie?quote:Op woensdag 3 september 2025 08:53 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Hum
Daar had 2 moeten staan.
Ik was ook echt niet wakker want anderhalf bij anderhalve meter vertaalde zich in mijn hoofd naar 90x90 alsof het om uren ging.
Goeiemorgen.
Mijn tafel is dus 1.50mx1.50m.
Met 3 aan een kant past wel, maar 2 is lekkerder.
![]()
![]()
Even voor de zekerheid: is dat in graden of fahrenheit?quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |