Helemaal mee eens hoor. Ik vind het dan ook heel goed van die huisarts om dit op te werpen.quote:Op woensdag 3 september 2025 21:43 schreef Queller het volgende:
[..]
Normaal is niet interessant, maar als je gebukt gaat onder psychisch ongemak in zulke mate dat het je hindert bij het doen wat je wilt doen, dan is er werk aan de winkel
Als ik de voorraad wil aanvullen bestel ik. In Papenburg, niet per se de handigste locatie voor mij, maar daar zit een slijter die haar mail tenminste leest.quote:Op woensdag 3 september 2025 21:45 schreef fietsie het volgende:
@:sigme wat betreft Jever Light: je had gelijk. Niet in 't assortiment helaas.
Wel zo praktisch ja dat ze bestellingen ook lezen...quote:Op woensdag 3 september 2025 21:46 schreef sigme het volgende:
[..]
Als ik de voorraad wil aanvullen bestel ik. In Papenburg, niet per se de handigste locatie voor mij, maar daar zit een slijter die haar mail tenminste leest.
Nog even en dan moeten we weer geld wisselen. Ik stel voor dat we de wisselkoersen in elk geval houden zoals ze waren. Ruim 2 gulden voor een D-Mark, 3 Franse Francs voor 1 gulden, 20 Belgische Francs, een onbepaalde maar grote stapel Italiaanse lires.quote:Op woensdag 3 september 2025 21:47 schreef fietsie het volgende:
[..]
Wel zo praktisch ja dat ze bestellingen ook lezen...
Het was wel weer een gevalletje controle controle; zowel heen als terug bij de grens. Voelde wat als op vakantie gaan in de jaren '80.
Ik ben goed ingevoerd op de angsten en fobieën. Best redelijk tevreden zijn als het een beetje te handelen is, is al snel acceptabel. Maar wat ze ondertussen allemaal doen om de controle te houden, is bijna een dagtaak. Veel ervan is ook nog eens nonsens. Het zit, hihaho, echt gewoon allemaal tussen je oren.quote:Op woensdag 3 september 2025 21:45 schreef sigme het volgende:
Helemaal mee eens hoor. Ik vind het dan ook heel goed van die huisarts om dit op te werpen.
Het leven mag heel veel makkelijker zijn dan wat Vlinder ervan maakt.
DIe heb ik gelukkig allemaal nog liggenquote:Op woensdag 3 september 2025 21:50 schreef sigme het volgende:
[..]
Nog even en dan moeten we weer geld wisselen. Ik stel voor dat we de wisselkoersen in elk geval houden zoals ze waren. Ruim 2 gulden voor een D-Mark, 3 Franse Francs voor 1 gulden, 20 Belgische Francs, een onbepaalde maar grote stapel Italiaanse lires.
Maar dan wel zonder de 1 en 2 pfennig.quote:Op woensdag 3 september 2025 21:50 schreef sigme het volgende:
[..]
Nog even en dan moeten we weer geld wisselen. Ik stel voor dat we de wisselkoersen in elk geval houden zoals ze waren. Ruim 2 gulden voor een D-Mark, 3 Franse Francs voor 1 gulden, 20 Belgische Francs, een onbepaalde maar grote stapel Italiaanse lires.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 3 september 2025 17:43 schreef vlindertje89 het volgende:
Oh ja, absoluut. Ik ben nog steeds echt waanzinnig blij dat ik de overstap heb gemaakt naar deze praktijk
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
Ik heb een fobie voor kikkers en padden gehad. Hoe obsessief je bent en hoe het je leven beinvloedt, zie je op dat moment niet. Want het valt allemaal wel mee, kan veel erger, etc. Ik fietste alleen maar heel snel door stukjes natuur want onder elk blaadje op straat kon er een zitten. Wandelen door het park deed ik niet of alleen heel gespannen. Of kon er een zijn want by design zien die fuckers eruit als een blaadje. Lopen in het donker was een uitdaging, etc. Daarnaast freaky nachtmerries, angst om met zappen langs sen kikker te komen. Mijn hoofd verzon steeds meer en normaliseerde dat ook vrij vlot.quote:Op woensdag 3 september 2025 21:53 schreef Queller het volgende:
[..]
Ik ben goed ingevoerd op de angsten en fobieën. Best redelijk tevreden zijn als het een beetje te handelen is, is al snel acceptabel. Maar wat ze ondertussen allemaal doen om de controle te houden, is bijna een dagtaak. Veel ervan is ook nog eens nonsens. Het zit, hihaho, echt gewoon allemaal tussen je oren.
quote:Op woensdag 3 september 2025 22:16 schreef Lucky_Strike het volgende:
Exposuretherapie voor een maand of 8.
quote:Op woensdag 3 september 2025 22:19 schreef flipsen het volgende:
[..]Verplicht alle afleveringen van de Muppet Show met Kermit de Kikker kijken
Met jouw tuin zou ik niet aarzelen: de grootste en no frost s.v.p.quote:Op woensdag 3 september 2025 22:27 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ondertussen twijfel ik welke vriezer mijn tweede vriezer moet vervangen:
Vriezer A, 500 euro, 220L inhoud, 150 hoog.
En
Vriezer B, 700 euro, 260L inhoud, 170 hoog.
Op vriezer A past nog een magnetron, dat zou heel handig zijn. Maar ja, 40 liter. Maar ja, 200 euro.
De 90km weg richting ons huis is in het najaar meer kikker dan asfalt. Onze workawayer had het over Kermitgeddon.quote:Op woensdag 3 september 2025 22:19 schreef flipsen het volgende:
[..]Verplicht alle afleveringen van de Muppet Show met Kermit de Kikker kijken
Goed punt hoor. Van een huisarts vind ik het dan weer niet zo vreemd, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik álles verwacht van onze huisarts (in de goede zijn van het woord). Als je je klachten bespreekt, vind ik het niet onlogisch als hij / zij medicatie ter sprake brengt en het daar gewoon eens met je over wil hebben. Maar nogmaals: goed punt.quote:Op woensdag 3 september 2025 22:14 schreef Vanyel het volgende:
Pas 2 reacties gezien allebei tegengesteld aan wat ik erbij dacht.
{KNIP}
Issie ook No Frost ? Zeker met die inhoud.quote:Op woensdag 3 september 2025 22:50 schreef Lucky_Strike het volgende:
Jawel, de bijkeuken wordt ingericht rondom de vriezer. Het was nooit het plan om de magnetron op de vriezer te zetten. Tot ik vanmiddag deze vriezer met grote inhoud zag die maar 150 hoog is. Want 240 liter is echt veel voor dit formaat. Maar ze blijken nog een grotere te hebben dus toen veranderde ik weer naar mijn originele plan.
Ok, ik zie wat ik schrijf. Ik koop die grote. Opgelost.
Leuk zeg een ABBA project! Wij zingen er ook wel een paar. Zondag niet.quote:Op woensdag 3 september 2025 22:52 schreef Cat-astrophe het volgende:
@:anneX over koren gesproken.
Een van mijn koren is vandaag gestart met een ABBA project.
Iedereen kon zich aanmelden en over 12 weken uitvoering. Makkelijk driestemmig arrangement waar iedereen wel een melodielijn uit kan pikken als het wat ingewikkeld wordt.
Leek ons leuk als er een dame of 10 mee kwam repeteren en wie weet blijven er mensen hangen na het project …..
Er meldden zich 40 dames aan!!!! Dus opeens was ons koor verdriedubbeldEn er kwam al best goed geluid uit.
Inmiddels zijn carpooltjes voor volgende week afgesproken en mensen die wat eerder komen om samen wat te drinken. En ik heb bijgepraat met twee oude bekenden die er ook bij bleken te zijn.![]()
Zeker no frost. Ik heb altijd twee vriezers, eentje gaat vervangen wordenquote:Op woensdag 3 september 2025 23:28 schreef AnneX het volgende:
[..]
Issie ook No Frost ? Zeker met die inhoud.
Dat eet je nooit leeg en je hebt ws geen back up vriezer.
[..]
Leuk zeg een ABBA project! Wij zingen er ook wel een paar. Zondag niet.
De generale vanavond was soso. Wie organiseert er nou een Korenfestival na de Zomervakantie.
Leuk hoor daar niet van.
Herkenbaar. De stad hier doet dat ook. Over twee weken is het weer zover.quote:Op woensdag 3 september 2025 23:28 schreef AnneX het volgende:
[..]
Issie ook No Frost ? Zeker met die inhoud.
Dat eet je nooit leeg en je hebt ws geen back up vriezer.
[..]
Leuk zeg een ABBA project! Wij zingen er ook wel een paar. Zondag niet.
De generale vanavond was soso. Wie organiseert er nou een Korenfestival na de Zomervakantie.
Leuk hoor daar niet van.
Die laatste zin is absoluut waarquote:Op woensdag 3 september 2025 20:51 schreef flipsen het volgende:
[..]
Ik moet eerlijk bekennen dat ik best veel van jouw dingen in mezelf herken. In iets mindere mate, dat wel. Met de afwas bijvoorbeeld (we hebben geen vaatwasser). Alle spullen voor de honden in de linker gootsteen, alle menselijke zaken in de rechter gootsteen. Het rode schuursponsje voor hondendingen, het groene schuursponsje voor menselijke dingen. En dan zie ik de schoonmaakster vrolijk de rode schuurspons voor onze borden en bestek gebruiken, ieuw... Ik ben intussen wel zo ver dat ik gewoon maar niet kijk. Als ik het niet weet, ga ik me er ook niet druk om maken
quote:Op woensdag 3 september 2025 22:14 schreef Vanyel het volgende:
[..]Ik snap goed wat je zegt, maar heb het zelf niet zo geïnterpreteerd/ervaren. Misschien door hoe ik het opgeschreven heb dat het wel zo overkomt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
De slaapmedicatie was ook echt bedoeld als een 'noodstop', dus echt alleen als ik in zo'n spiraal kom en het niet na 3-4 nachten stopt, dan één nacht gebruiken om een nacht door te slapen om die cirkel te stoppen. Ik weet niet precies welke medicatie ze op doelde hierbij overigens. Ik heb al een keer cgt voor slaapproblemen gehad, dat weet ze ook. Dus hoewel ik zelf hetzelfde idee had bij de suggestie, oef erg heftig volgens mij zit er nog wel wat voor, zou ik ook niet per se weten wát ik dan nog zou kunnen proberen, en snap ik het opperen ervan dus wel.
En wat betreft het tweede: de verbazing kwam vooral bij dat ik zei dat geen van de psychologen of huisartsen dit ooit hebben opgebracht, niet specifiek over dat ik het niet nu slik. Dus meer over dat het gesprek erover nog nooit gevoerd is. Dat begrijp ik wel, gezien wat ik nu vertelde aan klachten en dat dit dus al na twee jaar therapie is, en ik daarvoor ook al 3x therapie heb gehad, en ik zelf ook heb aangegeven dat het nu al steeds beter gaat (en daarmee dus ook zeg dat het nog veel erger is geweest). Het voelde dus zeker niet alsof ze het gek vond dat mijn huidige psycholoog hier nog niet mee gekomen is. Ik heb het ervaren als dat ze zich afvroeg of het me niet net een beetje zou kunnen helpen omdat ze best een beetje schrok van hoeveel het nu nog is, maar niet als dat zij vindt dat ik al medicatie had moeten slikken of zou moeten slikken, en ook zeker niet met de 'zo zonde joh ik zou het mezelf gunnen' ondertoon. Ik heb overigens ook wel gewoon aangegeven dat ik het best heftig vond klinken én dat ik alle vertrouwen heb in mijn huidige psycholoog en dat ik denk dat zij een weloverwogen reden heeft waarom ze het niet heeft geopperd, en ze was daar ook heel duidelijk in dat ze het vooral even genoemd wilde hebben, ik er zelf even rustig over na moet denken en het ook zeker met psycholoog bespreken. Maar nogmaals, ik snap wel waar je reactie vandaan komt. Als het zo zou zijn gegaan/ik er die bijsmaak aan over had gehouden, dan had ik me ook heel anders gevoeld erna.
@Lucky_Strike wat heftig! En wat goed dat je hulp gezocht hebt en je woont nu gewoon naast een sloot![]()
absoluut knap!
De rest van de bijlees volgt. Eerst even twee scripties beoordelen terwijl ik bij elk telefoongeluidje me afvraag of het het bericht is dat nichtje2 er is(als alles volgens planning is gegaan dan zijn ze drie kwartier geleden de OK in gegaan). En dan sporten, en ik denk dat ik misschien (een deel van) de middag even vrij neem om wat leuks met mezelf te doen. Naar de film of lunchen of zo. En sowieso een kraamkadootje shoppen
[ Bericht 0% gewijzigd door vlindertje89 op 04-09-2025 08:43:13 ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Absoluut. Liefst had ik er 5 staan met mijn gehamster altijd. Geen idee waarom ik gisteren een uurtje overwoog om niet voor het maximale te gaan. Ik heb als AH geweest is straks een ingewikkelde vriezerpuzzel. Er moeten ook nog dingen gekocht in Duitsland 2 weken geleden ingevroren worden.quote:Op donderdag 4 september 2025 09:08 schreef borisz het volgende:
Vriezer kan toch niet groot genoeg zijn? Vult zich vanzelf wel weer
Moggel.
Gister weer eens dagje Power BI'en. Toe het eigenlijk te weinig. Was wel fijn want we gingen met onze eigen data aan de slag en direct iets bouwen daarmee. Basis zat er nog wel in, maar ook niet alles. En er is weer een hoop bijgekomen laatste jaren.
quote:Op donderdag 4 september 2025 09:05 schreef Memento-Mori het volgende:
Zo, tegelzetter heeft de vloer van de badkamer vanochtend alweer gevoegd en is alweer 'n half uurtje weg. Komt vanmiddag terug voor het afkitten en dan is het aan de aannemer voor de afwerking60x60 vloertegels aan de muur, de tegelzetter was je vast dankbaarSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zaterdag komt de tegelzetter bij mij voor wandtegels in de keuken. Even uurtje laten drogen en dan voegen.
Gisteren was de aannemer die voor de netbeheerder werkt er even te kijken. De oude stroomaansluiting/kabel staat (pun not intended) flink onder spanning door verzakking en had sowieso vervangen moeten worden. Nu gaan ze extra lus in de bodem leggen en een flexibele kabeldoorvoer in de wand.
Toen me werd gevraagd wanneer ik een afspraak wou en niet direct antwoorde de beste man "also, schnell" en noteerde dit ook voor de planning.Kranplätze müssen verdichtet sein
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |