Net zoals 80% van de seksuele misdrijven door mannen wordt gepleegd. En in absolute aantallen wordt nog steeds 80% door autochtonen gepleegd, dus alleen naar asielzoekers wijzen lost nooit meer dan 20% op.quote:Op zondag 31 augustus 2025 10:39 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Per capita.
Geldt ook hier.
Er is een over representatieve hoeveelheid uit bepaalde “minderheid” groepen die dit soort dingen doen.
Waardoor er zoveel onbetrouwbare figuren er tussen zitten, naar verhouding versus autochtone mannen waar jij het blijkbaar over hebt, dat ook de goeie eruit geflikkerd gaan worden.
Nee wij zijn niet als immigranten, Onzinnige vergelijking.
Dat is natuurlijk niet waar.quote:Op zondag 31 augustus 2025 13:32 schreef Shotty het volgende:
[..]
Net zoals 80% van de seksuele misdrijven door mannen wordt gepleegd. En in absolute aantallen wordt nog steeds 80% door autochtonen gepleegd, dus alleen naar asielzoekers wijzen lost nooit meer dan 20% op.
Dus volgens jou eigen logica is het prima dat alle mannen hierop aangekeken worden.
en als mensen zich afvragen waarom er geen recentere cijfers zijn, dat is omdat het CBS is gestopt met het kijken naar migratieachtergrond omdat de waarheid te moeilijk voor ze werd.quote:Op zondag 31 augustus 2025 15:22 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk niet waar.
Als we kijken naar de cijfers van het CBS (1999 - 2022), is daaruit op te maken dat er in 2022, sprake was van 3.040 seksuele misdrijven. 1.520 Hiervan waren gepleegd door autochtonen en 1.500 door allochtonen. Kortom, een ongeveer een kwart van de samenleving is verantwoordelijk voor ongeveer de helft van de seksuele misdrijven.
Dit wordt nog zorgwekkender als we alleen kijken naar migranten met een niet-Westerse migratieachtergrond. Want van de 1.500 misdrijven die zijn gepleegd door allochtonen, had namelijk in 1.080 van deze gevallen de dader een niet-Westerse migratieachtergrond.
Van de allochtonen in Nederland heeft 10,7% een migratieachtergrond in het Westen en 14,1% een migratieachtergrond uit niet-Westerse landen (bron). Dat wil zeggen dat 14.1% van de samenleving verantwoordelijk is voor 36% van alle seksuele misdrijven. We kunnen dus gerust concluderen dat deze groep de samenleving aantoonbaar onveiliger maakt.
Als we alleen naar geweldsmisdrijven kijken, ligt dit percentage nog hoger trouwens. Daar zijn mensen met een niet-Westerse migratieachtergrond (14% van de samenleving dus) verantwoordelijk voor bijna 40% van alle geweldsdelicten. De pijnlijke en voor sommigen confronterende en 'ongemakkelijke' realiteit is dat zonder niet-Westerse migranten, Nederland echt een stuk veiliger zou zijn.
Zie ook: Verdachten; delictgroep, geslacht, leeftijd, migratieachtergrond 1999-2022
Denk niet dat die ooit van de fiets wordt getrokkenquote:Op zondag 31 augustus 2025 10:44 schreef asco het volgende:
[ x ]
Dat smoelwerk van dat vrouwmens zegt ALLES.![]()
Succes met het oplossen van jullie problemen dames!
Wat een vervelende Karen.quote:Op zondag 31 augustus 2025 10:44 schreef asco het volgende:
[ x ]
Dat smoelwerk van dat vrouwmens zegt ALLES.![]()
Succes met het oplossen van jullie problemen dames!
Natuurlijk. Dan heb je alleen nog mannen die zich niet zoveel van regels aantrekken (zoals gij zult niet verkrachten) op straat. Veel veili... wacht...quote:Op zondag 31 augustus 2025 02:57 schreef KillemWieft het volgende:
[..]
Avondklok voor mannen. Prima idee.
Jij gelooft niet meer in Sinterklaas? Huh, ik dacht dat jij links stemde!quote:Op zondag 31 augustus 2025 12:47 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Haha lol. Bij de laatste linkse premier geloofde ik nog in sinterklaas en zelfs die zat met de VVD in een kabinet.
Nee, die 80% is autochtonen en allochtonen, niet zijnde afkomstig uit een beperkt aantal landen, als opgesomd door Femke 'Cherry Picking' Halsema.quote:Op zondag 31 augustus 2025 13:32 schreef Shotty het volgende:
[..]
Net zoals 80% van de seksuele misdrijven door mannen wordt gepleegd. En in absolute aantallen wordt nog steeds 80% door autochtonen gepleegd, dus alleen naar asielzoekers wijzen lost nooit meer dan 20% op.
Dus volgens jou eigen logica is het prima dat alle mannen hierop aangekeken worden.
Was het niet gewoon een bijeenkomst van de Ku Klux Klan dan?quote:Op zondag 31 augustus 2025 20:06 schreef de_boswachter het volgende:
Nou ik denk dat 99,9% van de mensen die er mee liep wit was
Je zou het bijna denken jaquote:Op zondag 31 augustus 2025 21:40 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Was het niet gewoon een bijeenkomst van de Ku Klux Klan dan?
Ja, dat geldt ook voor sommige idiote adviezen van "experts", zoals dat je maar aan de overkant moet gaan lopen als je 's nachts een loslopende vrouw ontwaart. Maar mannen die uberhaupt op een dergelijke manier bereid zouden zijn om rekening te houden met onveiligheidsgevoelens zijn natuurlijk niet de daders van seksueel geweld .quote:Op zondag 31 augustus 2025 21:26 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Natuurlijk. Dan heb je alleen nog mannen die zich niet zoveel van regels aantrekken (zoals gij zult niet verkrachten) op straat. Veel veili... wacht...
Na decennia van naakt rechts cliëntelisme kun je dit niet meer gebruiken zonder als een clown over te komen.quote:Op zondag 31 augustus 2025 21:35 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Jij gelooft niet meer in Sinterklaas? Huh, ik dacht dat jij links stemde!
Het is ook overduidelijk dat dit hele 'wij eisen de nacht op' een mix is van virtue signaling en Wilder niet in de kaart willen spelen.quote:Op zondag 31 augustus 2025 21:41 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ja, dat geldt ook voor sommige idiote adviezen van "experts", zoals dat je maar aan de overkant moet gaan lopen als je 's nachts een loslopende vrouw ontwaart. Maar mannen die uberhaupt op een dergelijke manier bereid zouden zijn om rekening te houden met onveiligheidsgevoelens zijn natuurlijk niet de daders van seksueel geweld .
O, humorloos. Jij stemt inderdaad links.quote:Op zondag 31 augustus 2025 21:44 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Na decennia van naakt rechts cliëntelisme kun je dit niet meer gebruiken zonder als een clown over te komen.
Inderdaad een oververtegenwoordiging. (Die overigens weer een heel stuk kleiner wordt wanneer je gaat corrigeren voor socio-economische status zoals gezinsinkomen en opleidingsniveau, maar goed, daar koopt de realiteit niet zo veel voor.)quote:Op zondag 31 augustus 2025 15:22 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk niet waar.
Als we kijken naar de cijfers van het CBS (1999 - 2022), is daaruit op te maken dat er in 2022, sprake was van 3.040 seksuele misdrijven. 1.520 Hiervan waren gepleegd door autochtonen en 1.500 door allochtonen. Kortom, een ongeveer een kwart van de samenleving is verantwoordelijk voor ongeveer de helft van de seksuele misdrijven.
Dit wordt nog zorgwekkender als we alleen kijken naar migranten met een niet-Westerse migratieachtergrond. Want van de 1.500 misdrijven die zijn gepleegd door allochtonen, had namelijk in 1.080 van deze gevallen de dader een niet-Westerse migratieachtergrond.
Van de allochtonen in Nederland heeft 10,7% een migratieachtergrond in het Westen en 14,1% een migratieachtergrond uit niet-Westerse landen (bron). Dat wil zeggen dat 14.1% van de samenleving verantwoordelijk is voor 36% van alle seksuele misdrijven. We kunnen dus gerust concluderen dat deze groep de samenleving aantoonbaar onveiliger maakt.
Als we alleen naar geweldsmisdrijven kijken, ligt dit percentage nog hoger trouwens. Daar zijn mensen met een niet-Westerse migratieachtergrond (14% van de samenleving dus) verantwoordelijk voor bijna 40% van alle geweldsdelicten. De pijnlijke en voor sommigen confronterende en 'ongemakkelijke' realiteit is dat zonder niet-Westerse migranten, Nederland echt een stuk veiliger zou zijn.
Zie ook: Verdachten; delictgroep, geslacht, leeftijd, migratieachtergrond 1999-2022
quote:Op zondag 31 augustus 2025 13:06 schreef probeer het volgende:
[..]
En hoeveel procent 'verdacht van criminaliteit' mag er dan maximaal tussen zitten, voordat 'ook de goede eruit geflikkerd worden'? Voordat je ze er als hele groep op aan mag kijken?
Blijkbaar ergens tussen de 0,6 en de 2%?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door probeer op 31-08-2025 21:56:15 ]"Pools are perfect for holding water"
50 jaar in het verleden blijven hangen. Jij stemt vast iets progressiefs.quote:Op zondag 31 augustus 2025 21:45 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
O, humorloos. Jij stemt inderdaad links.
Wel bizar ja, en ook een beetje hoe ik erin sta. Zolang je het probleem niet mag benoemen en niet wordt aangepakt zoeken ze het maar lekker zelf uit.quote:Op zondag 31 augustus 2025 21:36 schreef AchJa het volgende:
Alleen de juiste tekst is geoorloofd...
[ x ]
Ik ben inderdaad progressief. Alleen dan de normale variant, die zich nog weet te herinneren dat mensen anders behandelen op basis van huidskleur racisme is en dat mannen niet menstrueren.quote:Op zondag 31 augustus 2025 21:53 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
50 jaar in het verleden blijven hangen. Jij stemt vast iets progressiefs.
Dacht altijd dat je VVD stemde, huh, TILquote:Op zondag 31 augustus 2025 21:59 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik ben inderdaad progressief. Alleen dan de normale variant, die zich nog weet te herinneren dat mensen anders behandelen op basis van huidskleur racisme is en dat mannen niet menstrueren.
Als dat 50 jaar in het verleden blijven hangen is, so be it. Ik kan tenminste nog ergens om lachen.
Die wordt niet kleiner daardoor. Het is een trucje om net te doen alsof achterlijke culturen waarin vrouwen als bezit en/of gebruiksvoorwerp gezien worden niet echt een rol spelen hier.quote:Op zondag 31 augustus 2025 21:50 schreef probeer het volgende:
[..]
Inderdaad een oververtegenwoordiging. (Die overigens weer een heel stuk kleiner wordt wanneer je gaat corrigeren voor socio-economische status zoals gezinsinkomen en opleidingsniveau, maar goed, daar koopt de realiteit niet zo veel voor.)
[..]
Met immigratie an sich is niet veel mis, is van alle tijden. Het probleem is het (overwegend) Afrikaanse en Midden-Oosters tuig wat hier via (illegale) immigratie naar binnen gestroomd is, of al dan niet nu haar nakomelingen, die we (even mijn lach inhouden) nu Nederlanders noemen. En natuurlijk is er genoeg Nederlands tuig, maar naar ratio valt dat gewoon in het niet als je het vergelijkt met de eerste genoemde groep. Maargoed, dit weet en ziet iedereen zonder oogkleppen op. Niets nieuws onder de zon dus.quote:Op zondag 31 augustus 2025 10:36 schreef Shotty het volgende:
Prachtig om te zien hoe het overgrote deel van de mannen op Fok! Niet doorheeft dat de manier waarop alle mannen worden weggezet in deze veel weg heeft hoe ze zelf immigranten zien.
Het overgrote gedeelte doet niks fout, maar ach, gooi het allemaal op 1 hoop.
Oef...quote:Op zondag 31 augustus 2025 21:36 schreef AchJa het volgende:
[ x ]
Ik ben al een tijdje geleden opgestapt bij de VVD. De VVD kent overigens een progressieve vleugel.quote:Op zondag 31 augustus 2025 22:00 schreef probeer het volgende:
[..]
Dacht altijd dat je VVD stemde, huh, TIL
Heb je het programma van het CDA gemist? Met Timmermans cs gaan we absoluut het VK achterna. Dat begint met de stap dat iedereen zich moet legitimeren om een mening op internet te zetten. En vervolgens gaat men verkeerde meningen vervolgen (dat komt als het welbekende duveltje). Wee je gebeente als je dan nog islamofoob durft te zijn (nu mag je dat nog statistieken over afkomst van daders noemen)!quote:Op zondag 31 augustus 2025 22:01 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Oef...
Dat had ik niet verwacht in Nederland.. Er waait iets uit de VK over naar hier.
Zijn al die enge menstruerende mannen nu bij je in de kamer? Afgezien van wat fophef op het internet heb ik namelijk nooit last van die mensen gehad.quote:Op zondag 31 augustus 2025 21:59 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik ben inderdaad progressief. Alleen dan de normale variant, die zich nog weet te herinneren dat mensen anders behandelen op basis van huidskleur racisme is en dat mannen niet menstrueren.
Als dat 50 jaar in het verleden blijven hangen is, so be it. Ik kan tenminste nog ergens om lachen.
Ja die combinatie is de nagel aan je doodskist.quote:Op zondag 31 augustus 2025 22:06 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Heb je het programma van het CDA gemist? Met Timmermans cs gaan we absoluut het VK achterna. Dat begint met de stap dat iedereen zich moet legitimeren om een mening op internet te zetten. En vervolgens gaat men verkeerde meningen vervolgen (dat komt als het welbekende duveltje). Wee je gebeente als je dan nog islamofoob durft te zijn (nu mag je dat nog statistieken over afkomst van daders noemen)!
Ik woon op stand. Hier doen we niet mee aan die gekkigheid.quote:Op zondag 31 augustus 2025 22:07 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Zijn al die enge menstruerende mannen nu bij je in de kamer? Afgezien van wat fophef op het internet heb ik namelijk nooit last van die mensen gehad.
Er zijn genoeg nieuwe dingen om te lachen.
Hoop is uitgestelde teleurstelling.quote:Op zondag 31 augustus 2025 22:08 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja die combinatie is de nagel aan je doodskist.
Ik hoop echt dat er snel redelijke krachten binnen die partijen op staan.
Kijk nu maak je wel een goede grap.quote:Op zondag 31 augustus 2025 22:10 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik woon op stand. Hier doen we niet mee aan die gekkigheid.
Verder heb ik ook helemaal geen last van transgenders. Niets tegen hen, ik hoop dat ze de juiste hulp krijgen. Ik heb wel een probleem met doorgedraaide idioten in de politiek die de waarheid continue proberen te verdraaien. De tweede kamer is godverdomme geen speeltuin.
Jawel.quote:
Ik zal nergens beweren dat culturele opvattingen niet mee spelen. Lijkt me eerlijk gezegd best logisch dat ze dat wel deels doen. Maar dat 'is puur en alleen cultuur' is natuurlijk ook onzin. Het antwoord is dat al die factoren, waaronder culturele opvattingen, allemaal meespelen in de aanwezigheid van crimineel gedrag (en in deze discussie; specifiek zedendelicten).quote:Het is een trucje om net te doen alsof achterlijke culturen waarin vrouwen als bezit en/of gebruiksvoorwerp gezien worden niet echt een rol spelen hier.
GL toch?quote:Op zondag 31 augustus 2025 22:23 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Kijk nu maak je wel een goede grap.
Nee, het verandert niets aan de cijfers, je gaat alleen andere verklaringen zoeken, alleen zit daar nog een kip/ei verhaal tussen.quote:Op zondag 31 augustus 2025 22:35 schreef probeer het volgende:
[..]
Jawel.
https://longreads.cbs.nl/(...)lde-jongvolwassenen/
Hoofdstuk 8
[..]
Ik zal nergens beweren dat culturele opvattingen niet mee spelen. Lijkt me eerlijk gezegd best logisch dat ze dat wel deels doen. Maar dat 'is puur en alleen cultuur' is natuurlijk ook onzin. Het antwoord is dat al die factoren, waaronder culturele opvattingen, allemaal meespelen in de aanwezigheid van crimineel gedrag (en in deze discussie; specifiek zedendelicten).
Mijn vraag blijft echter staan .. TheOddDutchGuy heeft het over "zoveel onbetrouwbare figuren er tussen zitten, [..] dat ook de goeie eruit geflikkerd gaan worden". Howard zet ook vol in op het generaliseren en groepsdenken; "We kunnen dus gerust concluderen dat deze groep de samenleving aantoonbaar onveiliger maakt." en TwenteFC heeft het over een groep buitenlandse hyenas.
Bij welk percentage criminelen, mag je er de gehele groep op aan kijken én anders gaan behandelen?
nogmaals ... https://opendata.cbs.nl/#/CBS/nl/dataset/81947NED/table?dl=C5B71
Hell, zelfs die tweet van vd Beek die rondgaat .. Somalische mannen steken er, schandalig genoeg, met kop en schouders bovenuit. 20 keer zo veel. En ook nog eens significant vaker dan het gemiddelde voor niet-westerse immigranten. 57 op de 10.000. 0,57%.
Is dat gegeven voor jou genoeg reden om te zeggen dat we alle Somaliërs moeten weren en/of terugsturen? Een hele hoop mensen (waaronder hier op dit forum en in dit topic) lijken te vinden van wel.
De hele rechterflank doet tegenwoordig aan wetenschapsontkenning. Zelfs bij de VVD die daar nog redelijk subtiel in is heeft het ons al miljarden gekost.quote:Op zondag 31 augustus 2025 22:42 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
GL toch?
Zitten prima mensen tussen, maar realisme is niet altijd aanwezig.
Ja en vervolgens wordt de vrouw een steegje ingetrokken door een man die (je verwacht het niet) maling heeft aan een dergelijk advies. Hoe is godsnaam kan je zo'n advies bedenken. Dan ben je echt krankjorum.quote:Op zondag 31 augustus 2025 21:41 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Ja, dat geldt ook voor sommige idiote adviezen van "experts", zoals dat je maar aan de overkant moet gaan lopen als je 's nachts een loslopende vrouw ontwaart. Maar mannen die uberhaupt op een dergelijke manier bereid zouden zijn om rekening te houden met onveiligheidsgevoelens zijn natuurlijk niet de daders van seksueel geweld .
Ja hallo beetje de echte problemen benoemen?quote:Op zondag 31 augustus 2025 21:36 schreef AchJa het volgende:
[ x ]
Links maakt van wetenschap religie.quote:Op zondag 31 augustus 2025 22:55 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
De hele rechterflank doet tegenwoordig aan wetenschapsontkenning. Zelfs bij de VVD die daar nog redelijk subtiel in is heeft het ons al miljarden gekost.
Leuke oneliner. Wat bedoel je ermee?quote:Op zondag 31 augustus 2025 23:03 schreef ludovico het volgende:
[..]
Links maakt van wetenschap religie.
Uiteraard, je wilt kanker uitroeien en liever gezond weefsel laten zitten, maar een bot mes is beter dan geen mes.quote:Op zondag 31 augustus 2025 22:35 schreef probeer het volgende:
[..]
Jawel.
Hoofdstuk 8
[..]
Ik zal nergens beweren dat culturele opvattingen niet mee spelen. Lijkt me eerlijk gezegd best logisch dat ze dat wel deels doen. Maar dat 'is puur en alleen cultuur' is natuurlijk ook onzin. Het antwoord is dat al die factoren, waaronder culturele opvattingen, allemaal meespelen in de aanwezigheid van crimineel gedrag (en in deze discussie; specifiek zedendelicten).
Mijn vraag blijft echter staan .. TheOddDutchGuy heeft het over "zoveel onbetrouwbare figuren er tussen zitten, [..] dat ook de goeie eruit geflikkerd gaan worden". Howard zet ook vol in op het generaliseren en groepsdenken; "We kunnen dus gerust concluderen dat deze groep de samenleving aantoonbaar onveiliger maakt." en TwenteFC heeft het over een groep buitenlandse hyenas.
Bij welk percentage criminelen, mag je er de gehele groep op aan kijken én anders gaan behandelen?
Hell, zelfs die tweet van vd Beek die rondgaat .. Somalische mannen steken er, schandalig genoeg, met kop en schouders bovenuit. 20 keer zo veel. En ook nog eens significant vaker dan het gemiddelde voor niet-westerse immigranten. 57 op de 10.000. 0,57%.
Is dat gegeven voor jou genoeg reden om te zeggen dat we alle Somaliërs moeten weren en/of terugsturen? Een hele hoop mensen (waaronder hier op dit forum en in dit topic) lijken te vinden van wel.
Waar heb je het nu over?quote:Op zondag 31 augustus 2025 22:55 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
De hele rechterflank doet tegenwoordig aan wetenschapsontkenning. Zelfs bij de VVD die daar nog redelijk subtiel in is heeft het ons al miljarden gekost.
Ja. Weren sowieso. Terugsturen iedereen met een strafblad.quote:Op zondag 31 augustus 2025 22:35 schreef probeer het volgende:
[..]
Jawel.
Hoofdstuk 8
[..]
Misschien moeten we eens kijken wat de consequenties zijn als we onze reet afvegen met bepaalde verdragen inderdaad. En die consequenties kunnen we dan afzetten tegenover de veiligheid voor vrouwen zodat we een weloverwogen keuze kunnen maken. Kiezen we gewoon wat we belangrijker vinden.quote:Op zondag 31 augustus 2025 21:55 schreef TwenteFC het volgende:
Er is zoveel wat overheid kan doen als de wil er is, maar die wil is er niet. Al helemaal niet vanuit links, want laat ze anders collectief maar eens uit de vele debiele verdragen stappen die echte actie zogenaamd blokkeert.
Ach...quote:Op zondag 31 augustus 2025 22:55 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Die consequenties zijn vrij klein ja. Niets houdt ons tegen om er deels nog naar te handelen ongeacht het krabbeltje of niet. Wat we op zeker weten is dat de wereld van nu niet de wereld van toen was en de idealen en ideeën achter die verdragen nu een compleet andere uitwerking hebben dan waar ze toen voor bedoeld waren.quote:Op zondag 31 augustus 2025 23:10 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Misschien moeten we eens kijken wat de consequenties zijn als we onze reet afvegen met bepaalde verdragen inderdaad. En die consequenties kunnen we dan afzetten tegenover de veiligheid voor vrouwen zodat we een weloverwogen keuze kunnen maken. Kiezen we gewoon wat we belangrijker vinden.
En met de consequenties zal het waarschijnlijk wel loslopen. Zodra Nederland maling heeft aan de verdragen volgen er binnen no time meer landen. Kunnen we het mooi op Europees niveau eens herzien.
Het is echt enorm hallucinant, regelmatig ook gewoon tegenstrijdig.. Aan de ene kant wordt door de tot experts bestempelden geadviseerd om vrouwen in het openbaar zo ver mogelijk uit de weg te gaan, maar aan de andere kant moeten vrouwen blijkbaar ook wildvreemden benaderen als ze zich niet veilig voelen:quote:Op zondag 31 augustus 2025 22:58 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Ja en vervolgens wordt de vrouw een steegje ingetrokken door een man die (je verwacht het niet) maling heeft aan een dergelijk advies. Hoe is godsnaam kan je zo'n advies bedenken. Dan ben je echt krankjorum.
De ene kant moet de andere ontwijken, maar die andere kant moet weer juist toenadering zoeken als ze zich niet veilig voelen. Hoe weet je dat die vreemde die je aanspreekt geen gekke bedoelingen heeft dan?quote:Spreek iemand aan en zeg: ’Ik voel me hier niet prettig, wil je even naast me lopen?’ Of: ’Wil je bij me blijven staan op het perron?’
quote:studied gender studies at the University of Amsterdam
quote:As an idealist, I work for social justice and personal transformation
Enz, enz enz.quote:Als anarchistisch geïnspireerd idealist en activist
Ja Jens, de daadwerkelijke veroorzakers zoals groepjes straathyena's zullen er vast wel voor open staan om samen met een moralistische autochtone man van middelbare leeftijd zoals jijzelf hun "kwetsbare en empathische kant" te verkennen...quote:Volgens Jens van Tricht is het belangrijk dat mannen 'niet blijven hangen in beperkte opvattingen over mannelijkheid, maar daar hun vrouwelijke eigenschappen aan toevoegen'. ,,Want die hebben we gewoon. We zijn ook gevoelig, empathisch, kwetsbaar en voorzichtig, we leren dat alleen voortdurend af. Want als je dat bent, ben je een mietje. We leren mannelijke eigenschappen, die op zich helemaal niet slecht zijn, te overdrijven. En dan ben je uit balans, uit het lood."
Denk jij echt dat die lui die blijven volharden dat het een mannen probleem is en dat migratie een opgeblazen probleem is door extreem rechts dat echt geloven? Denk jij echt dat Halsema gelooft wat zij de afgelopen week heeft verteld?quote:Op zondag 31 augustus 2025 23:22 schreef EttovanBelgie het volgende:
Dit is waarom ik huidig progressief links steeds minder serieus neem.
Overal blaten over vrouwenrechten en homo-acceptatie, en wanneer het echt tot de kern moet komen en we HEEL die gifbelt willen openen, met een laffe ontwijking komen of simpelweg onwelgevallige statistieken verbergen.
Wat wel?
Standaard roepen dat 'mannen' het probleem zijn, waarmee zij, en dat weet ik 99.9 procent zeker, haast automatisch denken aan blanke mannen; het idee alleen al dat zij met 'mannenprobleem' ook echt alle mannen bedoelen, zeker niet-blanke, niet-seculiere, niet-heteroseksuele en niet-christelijke, komt door heel dat intersectioneel gezemel niet eens in ze op. Kan ook niet, want dan overtreden ze hun eerste gebod dat gij niet zult discrimineren zolang het welgevallige groepen betreft. Roept Wilders hetzelfde over Marokkanen lopen die deugers rond in shirtjes 'ik ben Marokkaan' want grove veralgemenisering mag echt niet.
En... natuurlijk een scala aan LGBTQ-cursussen op scholen en bedrijven waar acceptatie al jarenlang eerder de norm dan de uitzondering is - zie laatste UvA Rapport - en blijven verzinnen dat er nog steeds ergers een heel eng autochtoon-wit-heteroseksueel gedrocht door Nederland rondwaart dat uiteenspat van homohaat. Miljoenen en miljoenen van viezige middenklasserige dommige nog net niet nazi-burgerlullen.
Daar zit het gevaar jongens, in de Vinexwijken en rijtjeshuizen. Dáár zijn ze bezig met ongekende homo- en rassenhaat. Daar lonkt Hitler 2.0.
Ondertussen laten we natuurlijk 'datgeen-waar-niet-over-gesproken-mag-worden' vakkundig buiten alle beschouwing. Dat zou polemisch kunnen werken.
Zolang dat taboe blijft heersen, kan heel progressief links lopen roeptoeteren wat het wil, het neemt de eigen zaak niet eens serieus.
De true believers? Absoluut.quote:Op zondag 31 augustus 2025 23:35 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Denk jij echt dat die lui die blijven volharden dat het een mannen probleem is en dat migratie een opgeblazen probleem is door extreem rechts dat echt geloven? Denk jij echt dat Halsema gelooft wat zij de afgelopen week heeft verteld?
Er zullen ongetwijfeld verdwaalde zielen met blauw haar zijn die denken dat alle problemen voortkomen uit onze post koloniale samenleving.quote:Op zondag 31 augustus 2025 23:37 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
De true believers? Absoluut.
Woke doet qua blinde ideologie en kadaverdiscipline niet onder voor het oude communisme. Eén waarheid, dissidenten zijn vijanden, overal propaganda, en als het nodig is gebruiken we geweld.
De rest? Lafbekkerige meelopers of hype-surfers.
Krijg je de volgende dag nog een bezoekje van de politie ook!quote:Op zondag 31 augustus 2025 02:10 schreef the-eye het volgende:
Ik heb heel de avond voor de kroeg gewacht en als ik een vrouw alleen weg zag fietsen ben ik er achteraan gefietst om er zeker van te zijn dat ze veilig thuis kwam. Wel weer jammer dat m'n goeie bedoelingen telkens op de proef gesteld werden want ze leken er allemaal een soort wedstrijd van te willen maken. Ik ben bekaf nu
Er hoeft dan ook helemaal niet 'gecorrigeerd' te worden.quote:Op zondag 31 augustus 2025 21:50 schreef probeer het volgende:
[..]
Inderdaad een oververtegenwoordiging. (Die overigens weer een heel stuk kleiner wordt wanneer je gaat corrigeren voor socio-economische status zoals gezinsinkomen en opleidingsniveau, maar goed, daar koopt de realiteit niet zo veel voor.)
[..]
Oke Hans.quote:Op zondag 31 augustus 2025 12:03 schreef torentje het volgende:
[..]
Heb jij dus zelf verzonnen, want je weet dat echt links voor sociale controle in iedere wijk is, omdat dan de vreemdelingen in de wijk niets meer ongezien kunnen doen. Daarom zal jij alle linksen wel zwart proberen te maken.
Nee D66 die ook bekend staat continue de kamer te vertalen als de mening van een ander hun niet bevalt.quote:Op zondag 31 augustus 2025 22:42 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
GL toch?
Zitten prima mensen tussen, maar realisme is niet altijd aanwezig.
De blanke man, toch?quote:Op maandag 1 september 2025 07:39 schreef Cockwhale het volgende:
Zinloos. We weten allemaal wie het grootste probleem vormen.
Uiteraard roept de media dat de blanke man het probleem is, ook al is hun aandeel maar 2.4%. Men moet een zondebok hebben want ze durven het beestje niet bij de naam te noemen.quote:Op maandag 1 september 2025 07:42 schreef Toine51 het volgende:
[..]
De blanke man, toch?
Tenminste, die indruk krijg ik als ik de media moet geloven....
Ook als jongen mocht ik alles flikken, maar ik had wel de afspraak dat ik niet alleen naar huis zou fietsen, zou nog steeds moeten gebeuren, je ziet gewoon elk jaar weer dat er een paar met hun bezopen kop het kanaal infietsen.quote:Op maandag 1 september 2025 01:16 schreef ootjekatootje het volgende:
De nacht opeisen?
De nacht is altijd donker en duister, altijd geweest. Daar schreven ze in de bijbel en de Koran al over. Alle sprookjes zoals Assepoester en de kleine zeemeermin. Geschreven op het lieve eiland Fyn al 100 jaar geleden.
Of je nu in China, de VS of in Amsterdam zit, de nacht is altijd duister. Wie zijn die vrouwen nu? Stelletje idioten, pak een taxi ook heen! En ga niet alleen naar huis.
Dat deden we vroeger ook niet, en wie anders beweert is een bitch.
Dat deden we vroeger gewoon anders. Je ging met een man of 15 stappen en je bracht iedereen naar huis in groepjes. Je fietste nooit alleen, ook niet als man.quote:Op maandag 1 september 2025 07:54 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ook als jongen mocht ik alles flikken, maar ik had wel de afspraak dat ik niet alleen naar huis zou fietsen, zou nog steeds moeten gebeuren, je ziet gewoon elk jaar weer dat er een paar met hun bezopen kop het kanaal infietsen.
Ja klopt, zo deden wij dat ook, je zorgde er gewoon voor dat niemand alleen dingen ging doen.quote:Op maandag 1 september 2025 08:02 schreef Chadi het volgende:
[..]
Dat deden we vroeger gewoon anders. Je ging met een man of 15 stappen en je bracht iedereen naar huis in groepjes. Je fietste nooit alleen, ook niet als man.
VVD heeft er samen met Balkenende nog even wat kolencentrales doorgedrukt toen de klimaatverdragen al getekend waren. Die moesten zeer vroeg afgeschreven worden.quote:Op zondag 31 augustus 2025 23:09 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ah, je hebt geen voorbeeld. Interessant.
Ja een of andere wethouder is hetzelfde als expliciet een partij oprichten om de wetenschap rond stikstof te ontkennen. De BBB had ook campagne kunnen voeren met ja er is een probleem, maar we vinden boeren belangrijker. Ze kozen echter de route naar de middeleeuwen.quote:Op zondag 31 augustus 2025 23:12 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ach...
Is Groot-Wassink rechts?
Over dit onderwerp kon men onmogelijk dit keer de Russen de schuld geven.quote:Op zondag 31 augustus 2025 00:24 schreef Dagoduck het volgende:
Las vanochtend in de krant dat ik aan de andere kant van de straat moet gaan lopen als ik een vrouw tegenkom. Anders ben ik onderdeel van het probleem.
Ik wil graag meedenken en ik zeg er ook regelmatig wat van tegen andere mannen als ik opmerkingen niet vind kunnen maar ik ga niet fucking zigzaggend de straat over.
En in een ander artikel stond een opsomming van (subjectief) onveilige locaties voor vrouwen. De helft van die locaties kom ik als man ook liever niet 's nachts.
Ik voel me eerlijk gezegd behoorlijk in een hoek gedrukt als man. Ik maak nooit 'foute' opmerkingen naar vrouwen en al helemaal niet in een donker park of whatever. Hell, ik durf vrouwen amper aan te spreken als ze er wel op zitten te wachten
Ik vind dat het wel heel erg vrouwen tegen mannen is in de berichtgeving afgelopen weken.
Beter gaan ze bij Alberto klagen, die loopt altijd de park te checken.
Rusland en Belarus gebruiken illegale migratie om de EU te destabiliseren, dus ze dragen wel hun steentje bij weer. https://www.europarl.euro(...)-2025-001633_EN.htmlquote:Op maandag 1 september 2025 08:47 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Over dit onderwerp kon men onmogelijk dit keer de Russen de schuld geven.
En dus wordt het hele verkiezingscircus weer het zelfde; een grote teleurstelling die zogenaamd tot introspectie leidt omdat men maar niet kan begrijpen waarom men verkiezingen niet wint (ze hebben immers het gelijk aan hun zijde) én wederom een verbale strijd tegen iedereen rechtser dan de PvdA omdat de uitslag ze ook bevestigt in het beeld dat onze samenleving gebukt gaan onder systemische onderdrukking van het neoliberale blankemannen patriarchaat.quote:Op zondag 31 augustus 2025 23:22 schreef EttovanBelgie het volgende:
Dit is waarom ik huidig progressief links steeds minder serieus neem.
Ondertussen laten we natuurlijk 'datgeen-waar-niet-over-gesproken-mag-worden' vakkundig buiten alle beschouwing. Dat zou polemisch kunnen werken.
Zolang dat taboe blijft heersen, kan heel progressief links lopen roeptoeteren wat het wil, het neemt de eigen zaak niet eens serieus.
Wat dat met wetenschapsontkenning te maken heeft ontgaat mij.quote:Op maandag 1 september 2025 08:22 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
VVD heeft er samen met Balkenende nog even wat kolencentrales doorgedrukt toen de klimaatverdragen al getekend waren. Die moesten zeer vroeg afgeschreven worden.
Zullen we deze landen dan dwars zitten en ophouden met de asielindustrie? Iedereen blij!quote:Op maandag 1 september 2025 08:50 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Rusland en Belarus gebruiken illegale migratie om de EU te destabiliseren, dus ze dragen wel hun steentje bij weer. https://www.europarl.euro(...)-2025-001633_EN.html
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |