abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218630579
Premium artikel maar de meeste Fokkers weten denk ik wel hoe het hele artikel gelezen kan worden.

Eea geeft weer een mooi inkijkje in de wereld van de activisten, beter gezegd terroristen...

quote:
Extreme dierenactivisten belagen boeren, politici en jagers: ’De fik erin!’

APELDOORN - Extreme dierenactivisten hebben het weer volop gemunt op politici, boeren, jagers en slachtbedrijven. Nu inlichtingendiensten de prioriteiten hebben verlegd, verharden de acties snel.
Telegraaf

Zo rollen ze bij team wolf, natuur etc... :{w

Reactie v/d Plas:

twitter

quote:
Caroline van der Plas kwaad op dierenactivist die dreigt met brandstichting bij BBB: ’Vandaag nog oppakken’

BBB-kopstukken reageren kwaad op de uitspraken van een radicale dierenrechtenactivist die in De Telegraaf dreigde het partijbureau in brand te steken. „Op alle mogelijke lagen is dit onacceptabel”, zei partijleider Caroline van der Plas zaterdag op een partijbijeenkomst. „Ik wil dat deze man vandaag nog wordt opgepakt.” Op X zei ze aangifte te doen.

„Caroline van der Plas doen we niks, maar dat kantoor van die partij komt aan de beurt. De fik erin”, zei de man in De Telegraaf. BBB-partijvoorzitter Erik Stegink zei dat medewerkers op het partijbureau in Colmschate en naastgelegen bedrijven zich bedreigd voelen. „Dit kan en mag hier in Nederland nooit plaatsvinden.” Tweede Kamerlid Marieke Wijen-Nass vindt het „totaal onbegrijpelijk dat de politie niet eerder heeft ingegrepen.”

BBB'ers ageren al langer tegen dierenrechtenactivisten die bijvoorbeeld stallen bezetten. In het verkiezingsprogramma staat dat de partij werkt aan een wetsvoorstel om „dierenextremisme strenger te kunnen bestraffen”.

Demissionair landbouwminister Femke Wiersma (BBB) noemde intimidatie van boeren ook als reden om de uitstootgegevens van landbouwbedrijven die meerdere media hebben opgevraagd, niet te publiceren. „Het is niet dat ik journalistieke vrijheid in de weg wil staan”, zei Wiersma in de partijbijeenkomst via een videoverbinding.

Op de bijeenkomst meldde de BBB dat de leden het conceptprogramma en de conceptkandidatenlijst met ruime meerderheid hebben aangenomen.
Telegraaf

Kortom, prima dat Wiersma haar rug recht hield en de NAW gegevens niet openbaar heeft lopen maken.
  zaterdag 30 augustus 2025 @ 14:22:22 #2
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_218630652
Die mensen hebben een vrijbrief gekregen, want ze worden toch nooit opgepakt. Geen idee waar dit gaat eindigen, maar het wordt extremer en extremer.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  zaterdag 30 augustus 2025 @ 14:23:35 #3
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218630663
Dit kan toch gewoon voor de NCTV worden opgepakt?
pi_218630802
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2025 14:23 schreef Hexagon het volgende:
Dit kan toch gewoon voor de NCTV worden opgepakt?
quote:
In de recente dreigingsbeelden bij de AIVD en de NCTV zijn de prioriteiten verschoven, dierenactivisme verdween. In 2023 noemde toenmalig justitieminister Dilan Yesilgoz de „dierenrechtenbeweging al lange tijd klein”; ze zou zich uiten „in voornamelijk vreedzame demonstraties.”
  zaterdag 30 augustus 2025 @ 14:40:27 #5
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218630817
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2025 14:38 schreef AchJa het volgende:

[..]
[..]

Niet zo slim dan deze uitlatingen. Dan komt het zoeklicht vanzelf terug.
pi_218630849
Misschien eens naar jullie eigen consumptie gedrag kijken
  zaterdag 30 augustus 2025 @ 14:50:48 #7
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218630885
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2025 14:45 schreef vrijgevochten het volgende:
Nee, dat is rookgordijnen maken.

De regering moet zorgen dat landbouw diervriendelijk genoeg is met regels en handhaving.
pi_218630959
Ik zie het het probleem niet.

Groeten namens de togadriehoek.

[ Bericht 2% gewijzigd door Nober op 31-08-2025 11:31:52 ]
pi_218631135
Nou die kerel wordt meteen opgepakt toch? Toch?
pi_218631179
Ze klinken een beetje als Farmers Defence Force. Die komen overigens ook overal mee weg.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_218634164
Steeds een stukje verder, je kunt tegenwoordig geen parkietje of hamster meer kopen bij de Intratuin.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_218634205
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2025 14:45 schreef vrijgevochten het volgende:
ik eet niet veel vlees want ik vind de smaak en structuur vaak vies. Hoe dan ook, iemands tent de hens in zetten geen goed idee vinden heeft daar weinig mee van doen
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218634301
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2025 20:14 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
ik eet niet veel vlees want ik vind de smaak en structuur vaak vies. Hoe dan ook, iemands tent de hens in zetten geen goed idee vinden heeft daar weinig mee van doen
Die tent hoeft niet de fik in als mensen normaal met dieren om zouden gaan
pi_218637271
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2025 20:50 schreef AchJa het volgende:

[..]
Heb je het stuk uberhaupt gelezen? Ik betwijfel het... :')
Natuurlijk niet, de fik erin
  zondag 31 augustus 2025 @ 07:03:34 #18
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_218637316
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2025 20:24 schreef vrijgevochten het volgende:

[..]
Die tent hoeft niet de fik in als mensen normaal met dieren om zouden gaan
Ik ga normaal met dieren om door ze op te eten.
pi_218637339
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2025 14:11 schreef AchJa het volgende:
Premium artikel maar de meeste Fokkers weten denk ik wel hoe het hele artikel gelezen kan worden.

Eea geeft weer een mooi inkijkje in de wereld van de activisten, beter gezegd terroristen...
[..]
Telegraaf

Reactie v/d Plas:

[ x ]
[..]
Telegraaf

Kortom, prima dat Wiersma haar rug recht hield en de NAW gegevens niet openbaar heeft lopen maken.
Het is wel weer een typisch stukje Telegraafjournalistiek hoor. Ik mis ten eerste al de mate waarin zaken gebeuren voor 2023 en nu. Dat lijkt me randvoorwaardelijk om in ieder geval correlatie tussen vermeende verminderde aandacht van de AIVD en toegenomen activiteit van dierenactivisten aan te tonen en dan praten we nog niet eens over causaliteit.
Daarbij lijkt de AIVD me ook niet heel erg nodig voor iemand die zelfs door een Telegraafjournalist geïdentificeerd kan worden.

Daarbij wordt er ook niet gedifferentieerd naar het soort meldingen dat gedaan wordt. De vermelde zaken omvatten nogal een breed scala aan activiteiten van ernstig tot 'tsja':

quote:
De teller staat nu al op ruim honderd bedreigingen, de helft zeer ernstig. „Het gaat bijvoorbeeld om bedrijven waar radicale activisten inbreken”, zegt Linda Verriet. „Ze maken daar beelden die later op suggestieve wijze naar buiten worden gebracht.” Lodders: „Kalveren schrikken van fel cameralicht en sperren hun ogen. Volgens activisten in doodsnood.”

De meldingen zijn divers: Kerstkaarten met doodswensen, klemrijden, bedrijven die worden geobserveerd, drones die blijven overvliegen, dreigbrieven, nachtelijke telefoontjes met knorrende activisten, inbraak, doodshoofden op muren. Lodders: „Transporteurs worden klemgereden. Levensgevaarlijk. Websites worden gehackt. Mensen worden voor moordenaars uitgemaakt.”
Als je dan stelt dat het aantal acties 'snel verhard', dan verwacht ik ook gedifferentieerde cijfers naar het soort delicten en de verschuiven van lichtere naar zwaarde vergrijpen.

Overvliegende drones of gehackte websites vind ik persoonlijk van een andere orde dan inbraak en intimidatie. Sowieso is de vraag in hoeverre toenames in b.v. bedreigingen ook niet onderdeel uitmaken van een bredere trend. Cynisch gesteld ben je als politicus tegenwoordig niet meer relevant als je niet minstens 35 doodsbedreigingen ontvangt.

Kortom, hoe vervelend het voor de slachtoffers ook is, ik heb nog steeds geen beeld van hoe de toename eruit ziet en hoe dat zich verhoudt tot de prioriteiten van de AIVD.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_218637376
Zijn ze zelf ook niet vies van dus waarom niet?
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
pi_218637395
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2025 07:03 schreef Twiitch het volgende:

[..]
Ik ga normaal met dieren om door ze op te eten.
Vind ik echt niet normaal

Dieren horen te sterven aan ouderdom
pi_218637435
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 augustus 2025 15:59 schreef AchJa het volgende:

[..]
Ik zet de popcorn alvast klaar iig!

[ x ]
De ene terreurgroep bedreigd de andere. Het begint hier op het Colombia van de jaren 90 te lijken.
  zondag 31 augustus 2025 @ 08:39:57 #23
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_218637655
quote:
1s.gif Op zondag 31 augustus 2025 08:39 schreef AchJa het volgende:

[..]
Wie is "ze"?
Bepaalde boeren en politici. Jagers hoor ik weinig over.
  zondag 31 augustus 2025 @ 08:51:39 #25
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_218637969
Adriaan B is inmiddels opgepakt.

https://www.telegraaf.nl/(...)ng-bbb/87098930.html
  zondag 31 augustus 2025 @ 09:27:53 #27
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_218638034
quote:
Extreme dierenactivist Adriaan B. (61) vast na bedreiging BBB

Lochem- Met de arrestatie van de 61-jarige Adriaan B., heeft de politie razendsnel gehandeld na dreiging met brandstichting bij het kantoor de politieke partij van BBB in Colmschate.

De voorman van het Animal Liberation Front (ALF) trad al jaren als Noah Alfer op namens de extreem-activistische groep. In een publicatie in De Telegraaf bevestigde hij zaterdag zijn dubbele identiteit. Adriaan B. werd aangehouden in zijn huis in Lochem.

Adriaan B. is naar eigen zeggen een goede bekende van dierenactivist Volkert van de Graaf, die in 2002 PIm Fortuyn doodschoot. „We studeerden beiden in Wageningen. Met hem is bij acties niet samen te werken. Die man is zeer autistisch.”

„We schrikken hier ontzettend van”, zegt partijleider Caroline van der Plas. „Deze man moet achter slot en grendel.” Al jaren worden partijleden van de BBB ernstig bedreigd door extreme dierenactivisten. Zo zou BBB-Statenlid Heidi Looij een kogel in haar hoofd moeten krijgen, en kreeg BBB-gedeputeerde Harold Zoet een nachtelijk bezoek namens ALF.

Foto’s en belastend materiaal verwijderd

Zelf stelt hij dat hij foto’s en belastend materiaal heeft verwijderd: „Ik verwachtte na die vrachtwagenbrand al bezoek, dus ik heb mijn PC leeggemaakt.” En: „ALF op een elektriciteitshuisje is reden genoeg om bezoek te verwachten.”

Een cel van het Animal Liberation Front, onder leiding van de eerdere al veroordeelde Peter J., alias de Vegan Streaker, zou volgens Adriaan B. verantwoordelijk zijn voor een miljoenenbrand bij een pluimveebedrijf in Blokker. In De Telegraaf dreigde Adriaan B. zaterdag dat het kantoor van BBB ook aan de beurt zou komen.

Kort voor zijn arrestatie liet hij weten dat hij druk ondervond, ook van andere activisten. Hij zou uit zijn op een deal met justitie, en bereid zijn ledenlijsten te overhandigen. We komen eraan, kreeg hij te horen. „Dat hoort erbij. Mijn reputatie naar de mensen die er toe doen is meer zeggend dan een paar toetenbordridders of roeptoeters.” Peter J. riep tevens activisten op niet met De Telegraaf te praten.

’Aardige buurman en lieve vader’

In zijn woonwijk in Lochem staat Adriaan B. bekend als een aardige buurman en lieve vader van zijn kinderen. Zelfs stelt hij dat bij acties nooit het leven van dieren en mensen in gevaar mag komen. Afgelopen weken was hij vooral druk met missies voor Wolf Bram, waarbij hij jachthutten en wildcamera’s vernietigde.
Telegraaf

Gelukkig is ie (Volkert vd Graaf) "zeer autistisch"... :')

[ Bericht 2% gewijzigd door AchJa op 31-08-2025 09:58:49 ]
pi_218638077
quote:
1s.gif Op zondag 31 augustus 2025 09:27 schreef AchJa het volgende:

[..]
Telegraaf

Gelukkig is ie "zeer autistisch"... :')
Al het materiaal verwijderd. Een beetje rechercheur haalt dat zo weer terug :')
  zondag 31 augustus 2025 @ 09:33:50 #29
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_218638081
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2025 14:11 schreef AchJa het volgende:

Lekker kort bochtje, ofnie?

Mensen, en politici in het bijzonder, bedreigen is natuurlijk volstrekt onacceptabel.
Huilen dan.
  zondag 31 augustus 2025 @ 09:40:27 #30
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_218638123
quote:
7s.gif Op zondag 31 augustus 2025 09:33 schreef Isdatzo het volgende:

Lekker kort bochtje, ofnie?

Mensen, en politici in het bijzonder, bedreigen is natuurlijk volstrekt onacceptabel.
Wordt in die kringen volstrekt normaal gevonden. Zie bv. ook de tweets van @faunabeschermin (in het echte leven eerste kamerlid Niko Koffeman) die eea gewoon aanmoedigt.
  zondag 31 augustus 2025 @ 09:42:59 #31
13456 AchJa
Shut up!!!
  zondag 31 augustus 2025 @ 09:59:43 #32
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_218638414
Ik lees er even over.
Het is Adriaan B uit Lochem die is opgepakt (voor 1 dag?) van Animal Liberation

Ze hebben pas 9 vrachtwagens van een kippenslachter in de brand gestoken en bedreigen aan de lopende band boeren en andere mensen:

https://nos.nl/regio/geld(...)-provinciebestuurder

Knettergek dat ze dat vrij laten rondlopen.
Vakman pur sang
pi_218638694
quote:
1s.gif Op zondag 31 augustus 2025 10:12 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik lees er even over.

Ze hebben pas 9 vrachtwagens van een kippenslachter in de brand gestoken en bedreigen aan de lopende band boeren en andere mensen:

De rechter vindt het overtreden van de wet best prima als er een goed doel mee gemoeid is. Dan vallen inbraak en vernieling ineens onder “burgerlijke ongehoorzaamheid”. Je mag immers ook ongestraft andermans stal bezetten.

Door dit soort uitspraken is er effectief een get out of jail for free-kaart gegeven aan dit soort kermisklanten.
pi_218638761
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2025 10:49 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
De rechter vindt het overtreden van de wet best prima als er een goed doel mee gemoeid is. Dan vallen inbraak en vernieling ineens onder “burgerlijke ongehoorzaamheid”. Je mag immers ook ongestraft andermans stal bezetten.

Door dit soort uitspraken is er effectief een get out of jail for free-kaart gegeven aan dit soort kermisklanten.
Op welke uitspraak doelen we hier?
pi_218638924
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2025 10:59 schreef Monolith het volgende:

[..]
Deze bijvoorbeeld:
https://nos.nl/artikel/25(...)n-varkensstal-boxtel
pi_218638960
Dus Wagensveld staat het nu ook vrij om te demonstreren IN een moskee?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_218639201
quote:

[..]
De uitspraak die hierboven is gequote, maar je mag ook gewoon onbestraft de snelweg bezetten, een universiteitsgebouw vernielen met miljoenen schade als gevolg, de beveiligde zone van Schiphol onbevoegd betreden, de politie uitschelden voor varkens en nazi’s, rellen met de ME, een sinterklaasintocht verzieken, het Rijksmuseum chanteren en dan vergeet ik vast nog wel een paar dingen.
pi_218639258
Politici het werk onmogelijk maken omdat je het er niet mee eens bent. Dat zegt meer over jou dan de politici waar je het niet mee eens bent.

Ik hoop dat die terroristen snel opgerold worden.

EDIT:
Ook nog eens wetenschappelijk onderzoek dwarsbomen die eikels, door de wildcamera's te vernielen.

[ Bericht 22% gewijzigd door Telefoonvork op 31-08-2025 12:10:36 ]
  zondag 31 augustus 2025 @ 12:03:00 #40
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_218639270
quote:
Ik quote even selectief, je kunt de bron zelf vast wel vinden:

quote:
Maar de rechter heeft bepaald dat het binnengaan van stallen geen inbraak of huisvredebreuk is.” Onlangs gingen 67 gearresteerde activisten bij het gerechtshof vrijuit. Ook de bescheiden boete van 300 euro was van tafel.

Onze beelden zijn welkom in de rechtszaal. Het belang wordt door rechters onderstreept. Wij gaan af op misstanden.”
Dan weet je precies hoe de vlag erbij hangt.
  zondag 31 augustus 2025 @ 12:13:00 #41
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_218639528
quote:
Nu Bassie nog :(
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_218639673
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2025 11:56 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
De uitspraak die hierboven is gequote, maar je mag ook gewoon onbestraft de snelweg bezetten, een universiteitsgebouw vernielen met miljoenen schade als gevolg, de beveiligde zone van Schiphol onbevoegd betreden, de politie uitschelden voor varkens en nazi’s, rellen met de ME, een sinterklaasintocht verzieken, het Rijksmuseum chanteren en dan vergeet ik vast nog wel een paar dingen.
De uitspraak die AchJa aanhaalt gaat enkel over het betreden van een schuur, waarbij in hoger beroep wordt geoordeeld dat er geen sprake is van inbraak of huisvredebreuk. Je kunt alles van de juridische beargumentering vallen natuurlijk, maar ik heb niet het idee dat het daarover gaat.

Hetzelfde geldt voor snelwegbezettingen. Daar wordt natuurlijk al snel heel selectief gekeken naar XR en consorten, maar het fenomeen is breder en de jurisprudentie is er ook, nota bene vanwege boerenprotesten:

quote:
Valt een snelweg blokkeren onder het recht op demonstratie?
Het recht op demonstratie is een grondrecht dat verankerd is in zowel artikel 9 van de Nederlandse Grondwet als artikel 11 van het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens (EVRM). Dit recht houdt in dat je samen met een of meer personen in het openbaar een mening mag uiten. De inhoud van die meningsuiting is niet aan controle onderhevig. Belangrijk is de vraag of dergelijke snelwegblokkades vallen onder de reikwijdte van deze artikelen. Uit de parlementaire geschiedenis en de jurisprudentie blijkt dat het lastig is om – in het geval van artikel 9 Grondwet – hierover eenduidig te zijn. Om binnen de reikwijdte van het grondrecht te vallen geldt het uitgangspunt dat er door de betogers een gemeenschappelijke mening uitgedragen wordt. Op het moment dat bepaalde acties vooral het karakter hebben van dwangmaatregelen, waarbij de gemeenschappelijke meningsuiting uit het oog verdwijnt – denk aan het blokkeren van snelwegen – is er geen sprake meer van een betoging. Ofwel, in dat geval valt de manifestatie buiten de reikwijdte van de betogingsvrijheid. Een bekend voorbeeld hiervan is de jurisprudentie rondom de ‘Blokkeerfriezen’ die op de A7 een groep anti-Zwarte Piet-demonstranten tot stilstand dwongen. Deze blokkeerfriezen konden geen geslaagd beroep doen op de betogingsvrijheid. Efthymiou en Scherpenisse: “In het geval van XR wordt kennelijk wel aangenomen dat de manifestaties, ondanks de feitelijke dwang die ervan uitgaat, het kenmerk van gemeenschappelijke meningsuiting hebben. Voor het breed geformuleerde grondwetsartikel lijkt er daarom geen reden om aan te nemen dat een blokkade als die door XR buiten het demonstratierecht zou vallen. Voor artikel 11 EVRM is een en ander dankzij het Kudrevicius-arrest – waarin het blokkeren van snelwegen als onderdeel van boerenprotesten binnen de reikwijdte van artikel 11 EVRM werd geplaatst – een stuk duidelijker en kunnen we stellen dat het blokkeren van snelwegen, indien vreedzaam, binnen het demonstratierecht valt. De eerste horde is daarmee genomen: het blokkeren van de A12 valt binnen het demonstratierecht.”
bron

Veel van de andere zaken die je stelt zijn gewoon strafbaar en leiden tot veroordeling. Iets meer feiten, iets minder onderbuik graag.
  zondag 31 augustus 2025 @ 12:35:14 #43
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_218639745
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2025 12:22 schreef Monolith het volgende:

De uitspraak die AchJa aanhaalt gaat enkel over het betreden van een schuur, waarbij in hoger beroep wordt geoordeeld dat er geen sprake is van inbraak of huisvredebreuk.
Schuren en stallen die op prive terrein staan en prive eigendom zijn... En het is niet "betreden" het is gewoon inbraak.
pi_218639810
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2025 12:35 schreef AchJa het volgende:

[..]
Schuren en stallen die op prive terrein staan en prive eigendom zijn... En het is niet "betreden" het is gewoon inbraak.
Dit inderdaad.
pi_218639815
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2025 12:35 schreef AchJa het volgende:

[..]
Nou nee, de wet stelt dat inbraak ook vereist dat het doel van het betreden het wegnemen van zaken moet zijn. Wederom, kun je van alles van vinden, maar ik heb meer het idee dat veel mensen de wet gewoon niet kennen.
pi_218639877
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2025 12:48 schreef Monolith het volgende:

[..]
Nou nee, de wet stelt dat inbraak ook vereist dat het doel van het betreden het wegnemen van zaken moet zijn. Wederom, kun je van alles van vinden, maar ik heb meer het idee dat veel mensen de wet gewoon niet kennen.
Gelul, dat is gewoon huisvredebreuk, en je vergeet de rechten van de eigenaar.
Daarnaast was die groep aan het filmen en maakten zij de dieren van de eigenaar gestresst.
pi_218640050
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2025 12:55 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Gelul, dat is gewoon huisvredebreuk, en je vergeet de rechten van de eigenaar.
Daarnaast was die groep aan het filmen en maakten zij de dieren van de eigenaar gestresst.
Dus ik stel dat inbraak vereist dat er sprake is van (poging tot) diefstal (inbraak als zodanig staat immers niet expliciet in het wetboek van strafrecht, maar wordt bestraft onder 311 Sr) is en dan is dat volgens jou gelul omdat het huisvredebreuk (138 Sr) is? Logisch redeneren is volgens mij niet je sterkste punt.
pi_218640204
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2025 13:06 schreef Monolith het volgende:

[..]
Dus ik stel dat inbraak vereist dat er sprake is van (poging tot) diefstal (inbraak als zodanig staat immers niet expliciet in het wetboek van strafrecht, maar wordt bestraft onder 311 Sr) is en dan is dat volgens jou gelul omdat het huisvredebreuk (138 Sr) is? Logisch redeneren is volgens mij niet je sterkste punt.
Ik maak me niet zo druk om dit domme gelul op een mooie F1 zondagmiddag.

Misschien een beetje gezonde balans zoeken in je leven?
pi_218640232
quote:

[..]
Mooi, dan mogen we dus van rechtswege bij iedereen op het terrein en in schuren kijken, beetje graffiti is ook geen probleem.
Vakman pur sang
pi_218640271
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2025 13:22 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Ik maak me niet zo druk om dit domme gelul op een mooie F1 zondagmiddag.

Misschien een beetje gezonde balans zoeken in je leven?
Dus je gaat er met gestrekt been in, wordt gewezen op het feit dat je niet goed kan lezen en dan moet de ander balans zoeken? Er zitten toch heel wat bijzondere types hier op Fok.
pi_218640366
Ah gevonden.
De opgepakte dierenactivist had een gefaald bedrijfje in marter afschrikking.

https://www.destentor.nl/(...)gen-marter~a66f74e9/
Vakman pur sang
  zondag 31 augustus 2025 @ 13:45:53 #52
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_218640391
quote:
Bij het hoger beroep was het hof van mening dat eea (staldeuren forceren en het "redden", lees vrijlaten van de dieren) niet bewezen kon worden. Dat wil nog niet zeggen dat het niet gebeurd is danwel de bedoeling was. Initieel waren ze daar ook voor veroordeeld.

[ Bericht 1% gewijzigd door AchJa op 31-08-2025 14:00:18 ]
  zondag 31 augustus 2025 @ 13:48:25 #53
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218640419
Denk dat je als boeren beter zelf wat kan organiseren. Zorg dat je weet wie het zijn.
En dan zelf met hen het "gesprek" aan gaan. Ik ben geen boer. Maar ik zou het wel weten.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_218640428
quote:
7s.gif Op zondag 31 augustus 2025 13:48 schreef phpmystyle het volgende:
Denk dat je als boeren beter zelf wat kan organiseren. Zorg dat je weet wie het zijn.
En dan zelf met hen het "gesprek" aan gaan. Ik ben geen boer. Maar ik zou het wel weten.
Zie mijn bericht hierboven.
Vakman pur sang
pi_218640436
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2025 13:28 schreef Monolith het volgende:

[..]
Dus je gaat er met gestrekt been in, wordt gewezen op het feit dat je niet goed kan lezen en dan moet de ander balans zoeken? Er zitten toch heel wat bijzondere types hier op Fok.
Nee, ik weet wanneer ik te maken heb met iemand die compleet niet voor rede vatbaar is.
Dus fijne zondag, w/
pi_218640444
Je kunt van BBB vinden wat je wil. Maar het is alleen maar een politieke partij die opkomt voor boeren, zoals deze er niet meer was sinds de CDA die kant niet meer verdedigde. Zo’n partij mag gewoon bestaan en zal ook nooit groot worden.
En dan dreigen Vh in de fik zetten van hun hoofdkantoor, belachelijk.
Vakman pur sang
  zondag 31 augustus 2025 @ 13:53:49 #57
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218640481
quote:

[..]
Das wel nice.
Je kan gewoon ergens naar binnengaan en daarmee wegkomen zolang je maar niks meeneemt.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  zondag 31 augustus 2025 @ 13:55:42 #58
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218640500
quote:
1s.gif Op zondag 31 augustus 2025 13:51 schreef Lospedrosa het volgende:
Je kunt van BBB vinden wat je wil. Maar het is alleen maar een politieke partij die opkomt voor boeren, zoals deze er niet meer was sinds de CDA die kant niet meer verdedigde. Zo’n partij mag gewoon bestaan en zal ook nooit groot worden.
Ja. En de rechterlijke macht schept een precedent met dergelijke uitspraken om dat vaker te doen. Het wordt min of meer gewoon toegestaan. Bewust heel wollig en moeilijk zodat het lijkt alsof het afgekeurd wordt.

Ik blijf erbij dat de boeren zelf met die gasten het gesprek moeten aan gaan. Praten helpt. Echt. En dat meen ik.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_218640513
quote:

[..]
De uitspraak die AchJa aanhaalt gaat enkel over het betreden van een schuur, waarbij in hoger beroep wordt geoordeeld dat er geen sprake is van inbraak of huisvredebreuk. Je kunt alles van de juridische beargumentering vallen natuurlijk, maar ik heb niet het idee dat het daarover gaat.

Hetzelfde geldt voor snelwegbezettingen. Daar wordt natuurlijk al snel heel selectief gekeken naar XR en consorten, maar het fenomeen is breder en de jurisprudentie is er ook, nota bene vanwege boerenprotesten:
[..]
bron

Veel van de andere zaken die je stelt zijn gewoon strafbaar en leiden tot veroordeling. Iets meer feiten, iets minder onderbuik graag.
Gelul. Bijvoorbeeld alle mensen die zijn opgepakt voor de UvA-vernielingen zijn vrijuit gegaan ondanks een overdaad aan beelden en ander bewijs. De schade is voor de maatschappij. Dat er geen boeren zijn bekeurd is overigens evengoed bespottelijk.

En in sommige gevallen is er ook nog sprake van rechters die sympathiseren met de actievoerders. En dat moet dan objectief heten.

En als die idioot van een Wagensveld een koran in de fik wil steken of varkenspoten wil braden naast een moskee, is het ineens groepsbelediging en onnodige provocatie. Dan gaat de politie ook niet tot het gaatje om zijn demonstratierecht te garanderen. Toen Wilders over de schreef ging, lagen er nota bene voorgedrukte aangifteformulieren klaar.

Je kan ervan vinden wat je wil, maar er wordt gewoon met 800 maten gemeten in dit land. En volgende week weer een onderzoek over het afnemende vertrouwen in de rechtspraak :')
  zondag 31 augustus 2025 @ 14:00:53 #60
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218640535
quote:
1s.gif Op zondag 31 augustus 2025 13:57 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Gelul. Bijvoorbeeld alle mensen die zijn opgepakt voor de UvA-vernielingen zijn vrijuit gegaan ondanks een overdaad aan beelden en ander bewijs. De schade is voor de maatschappij. Dat er geen boeren zijn bekeurd is overigens evengoed bespottelijk.

En in sommige gevallen is er ook nog sprake van rechters die sympathiseren met de actievoerders. En dat moet dan objectief heten.

En als die idioot van een Wagensveld een koran in de fik wil steken of varkenspoten wil braden naast een moskee, is het ineens groepsbelediging en onnodige provocatie. Dan gaat de politie ook niet tot het gaatje om zijn demonstratierecht te garanderen. Toen Wilders over de schreef ging, lagen er nota bene voorgedrukte aangifteformulieren klaar.

Je kan ervan vinden wat je wil, maar er wordt gewoon met 800 maten gemeten in dit land. En volgende week weer een onderzoek over het afnemende vertrouwen in de rechtspraak :')
Waarom denk je dat de laatste jaren steeds meer wordt ingezet om iets strafrechtelijk vervolgbaar te maken van politieke partijen of organisaties die de "rechtsstaat" ondermijnen. De rechtsstaat voelt ook aan haar klompen aan dat dit gedrag steeds meer wordt opgemerkt en dat burgers dit niet pikken.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_218640555
quote:
1s.gif Op zondag 31 augustus 2025 13:51 schreef Lospedrosa het volgende:
Sowieso kunnen ze beter een partij oprichten. Vele malen constructiever dan de huidige aanpak waarmee je totaal niets bereikt. Maar van iets als draagvlak creëren hebben deze lui toch totaal geen kaas gegeten.
pi_218640561
quote:
1s.gif Op zondag 31 augustus 2025 13:57 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

https://www.nu.nl/binnenl(...)blokkeerfriezen.html

quote:
De verdachten hebben zich volgens het OM schuldig gemaakt aan het blokkeren van de A7 ter hoogte van Oudehaske en het verhinderen van de demonstratie van Kick Out Zwarte Piet in Dokkum
Die hebben allemaal een taakstraf en strafblad gekregen.
pi_218640574
Het is buitengewoon vervelend voor de mensen die dit overkomt, maar het telegraaf stuk maakt niet erg helder of er nu echt een toename qua dierenactivist-extremisten.
pi_218640588
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2025 14:06 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
[..]
Ja, zij wel. Verkeerde onderwerp, dus dan word je wel aangepakt. En tot voor Nederlandse begrippen onevenredig zware straffen veroordeeld. Dat wel.

Toen heel Nederland verplicht binnen zat en alles dicht was vanwege de pandemie, mocht de BLM-demo gewoon doorgaan. Weet je waarom? De burgemeester van Amsterdam “vond het onderwerp te belangrijk”.

Zo rollen we in dit land.
pi_218640626
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2025 14:08 schreef theunderdog het volgende:
Het is buitengewoon vervelend voor de mensen die dit overkomt, maar het telegraaf stuk maakt niet erg helder of er nu echt een toename qua dierenactivist-extremisten.
Het is een marginaal clubje alleen de grenzen worden steeds verder opgerekt doordat er niet wordt gehandhaafd. Daarnaast vermoed ik sterk dat ze worden bijgestaan door activistische advocaten, en dat zal wel weer allemaal liefdewerk oud papier zijn.
pi_218640640
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2025 13:51 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Nee, ik weet wanneer ik te maken heb met iemand die compleet niet voor rede vatbaar is.
Dus fijne zondag, w/
Dus het wetboek van strafboek is niet voor rede vatbaar? Misschien maar migreren naar Saoedi-Arabië ofzo.
pi_218640659
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2025 14:13 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Het is een marginaal clubje alleen de grenzen worden steeds verder opgerekt doordat er niet wordt gehandhaafd. Daarnaast vermoed ik sterk dat ze worden bijgestaan door activistische advocaten, en dat zal wel weer allemaal liefdewerk oud papier zijn.
Kan zijn. Mijn gevoel zegt zelfs dat je dicht bij de waarheid zit. Maar ons gevoel doet er uiteindelijk niet toe.

Ik dien goede statistieken te zijn. Waar alles in is meegenomen.
pi_218640681
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2025 14:15 schreef Monolith het volgende:

[..]
Dus het wetboek van strafboek is niet voor rede vatbaar? Misschien maar migreren naar Saoedi-Arabië ofzo.
Iemand die continu met wetboeken schermt is vast bekend met de term “de geest van de wet”.
pi_218640713
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2025 14:10 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ja, zij wel. Verkeerde onderwerp, dus dan word je wel aangepakt. En tot voor Nederlandse begrippen onevenredig zware straffen veroordeeld. Dat wel.

Toen heel Nederland verplicht binnen zat en alles dicht was vanwege de pandemie, mocht de BLM-demo gewoon doorgaan. Weet je waarom? De burgemeester van Amsterdam “vond het onderwerp te belangrijk”.

Ik heb je nota bene in een eerdere post letterljik geciteerd wat het criterium is waar in die situatie in tegenstelling tot andere blokkades niet aan voldaan is. Dat heeft niets met 'verkeerde onderwerp' te maken.
pi_218640774
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2025 14:20 schreef Monolith het volgende:

[..]
Ik heb je nota bene in een eerdere post letterljik geciteerd wat het criterium is waar in die situatie in tegenstelling tot andere blokkades niet aan voldaan is. Dat heeft niets met 'verkeerde onderwerp' te maken.
Ach hou op. Er wordt hier met 800 maten gemeten. Als je tegen Israël demonstreert, mag je een universiteitscampus vernielen. Als je tegen de coronamaatregelen demonstreert, krijg je de waterwerper in je bakkes. Ja dag.
  zondag 31 augustus 2025 @ 14:25:41 #71
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218640789
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2025 14:23 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ach hou op. Er wordt hier met 800 maten gemeten. Als je tegen Israël demonstreert, mag je een universiteitscampus vernielen. Als je tegen de coronamaatregelen demonstreert, krijg je de waterwerper in je bakkes. Ja dag.
Klopt. Jurisprudentie in de bestuursrechtspraak kun je alle kanten mee op. Kun je als burger niet tegen op kletsen.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  zondag 31 augustus 2025 @ 14:29:59 #72
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_218640823
Deze past hier ook wel bij:

quote:
Alarm om vermenging van extremisten en naïeve betogers: ’Velen hebben geen idee hoe gevaarlijk ze kunnen zijn’

Activisten in radicale netwerken opereren ondergronds en lijken ongrijpbaar. Toch zitten ze dicht op gekende verenigingen en stichtingen. Ook in kringen van Extinction Rebellion duiken extremisten nu op.
Telegraaf
pi_218641509
Bedreiging:

https://www.gld.nl/amp/ni(...)eigt-bbb-de-fik-erin

Hoofd kantoor BBB moet maar afgebrand worden volgens AFP voorzitter
Let wel, deze hebben min of meer toegegeven tal van brandstichting te hebben uitgevoerd zoals 9 vrachtwagens van een kippenbedrijf

https://www.regiowf.nl/an(...)htwagens-in-blokker/

Man in persoon, boswachter met bedrijf in wildbeheer.

https://www.facebook.com/share/168MwUd5MY
Vakman pur sang
pi_218641621
Godver, ik bedenk me ineens dat Volkert van der Graaf nu ook in de buurt van Lochem woont.

En dit:
https://www.oost.nl/amp/n(...)nslag-in-dedemsvaart

https://www.borculo.info/(...)een-huis-in.html?m=1

Die gek heeft justitie laten lopen zonder toezicht en zit achter al die brandstichting en bedreigingen, wedden?

[ Bericht 32% gewijzigd door Lospedrosa op 31-08-2025 15:30:06 ]
Vakman pur sang
pi_218641651
quote:
1s.gif Op zondag 31 augustus 2025 15:23 schreef Lospedrosa het volgende:
Godver, ik bedenk me ineens dat Volkert van der Graaf nu ook in de buurt van Lochem woont.

En dit:
https://www.oost.nl/amp/n(...)nslag-in-dedemsvaart
Nee joh, die woont nog altijd in z'n oude welbekende woonplaats.
pi_218641726
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2025 15:25 schreef Tjoent het volgende:

[..]
Nee joh, die woont nog altijd in z'n oude welbekende woonplaats.
Harderwijk?
Hij schijnt die boederij in Borculo weldegelijk gekocht te hebben.

En wat zit er nu?
Een stichting dierenwelzijn.

https://www.transfirm.nl/(...)zijn-holleman-staete

Betere zoekers kunnen opzoeken wie er achter de KvK’s zitten
Vakman pur sang
pi_218641746
quote:
1s.gif Op zondag 31 augustus 2025 15:30 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Harderwijk?
Hij schijnt die boederij in Borculo weldegelijk gekocht te hebben.
Bekijk deze YouTube-video

Harderwijk.
pi_218642859
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2025 14:10 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

Dat ja.

BLM mocht wel, de kermis medewerkers hadden toen ook geen demonstratie recht weet ik nog.

Het is wel duidelijk welke richting links op wil, en dat is niet ten gunste van de Nederlanders.
pi_218642989
1 gekkie en heel links heeft het weer gedaan hoor. Hoeveel tractorboeren ging het ook alweer om?
  zondag 31 augustus 2025 @ 16:30:56 #80
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_218643279
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2025 16:30 schreef AchJa het volgende:

[..]
En wat hebben die precies gedaan dan?
Vrij weinig eigenlijk. Problematisch extremisme zit voornamelijk op rechts. Ik keur het trouwens af hoor dat gedreig met brandstichting. Gast is inmiddels opgepakt voor verhoor las ik net. Als je iets wil doen aan dat dierenleed eet je biodynamisch of beter helemaal geen vlees en iedereen mag dat voor zichzelf uitmaken. Zo simpel is het.
pi_218643305
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2025 16:40 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Vrij weinig eigenlijk. Problematisch extremisme zit voornamelijk op rechts. Ik keur het trouwens af hoor dat gedreig met brandstichting. Gast is inmiddels opgepakt voor verhoor las ik net. Als je iets wil doen aan dat dierenleed eet je biodynamisch of beter helemaal geen vlees en iedereen mag dat voor zichzelf uitmaken. Zo simpel is het.
Het is niet alleen gedreig, volgens diverse onderzoekers hebben ze meerdere brandstichtingen uitgevoerd zoals die in het plaatje Blokker.

https://www.tweedekamer.nl/kamerstukken/kamervragen/detail
Vakman pur sang
  zondag 31 augustus 2025 @ 16:44:46 #83
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_218643336
Speciale anti-terreur eenheid oprichten en op deze mensen zetten. Volle programma, geen limit aan technologische middelen.
pi_218643378
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2025 16:44 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Speciale anti-terreur eenheid oprichten en op deze mensen zetten. Volle programma, geen limit aan technologische middelen.
:')
pi_218643392
quote:
1s.gif Op zondag 31 augustus 2025 16:42 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Het is niet alleen gedreig, volgens diverse onderzoekers hebben ze meerdere brandstichtingen uitgevoerd zoals die in het plaatje Blokker.

https://www.tweedekamer.nl/kamerstukken/kamervragen/detail
Animal Liberation Front doet dit al jaar en dag. 1999:

Het Animal Liberation Front (ALF) heeft de verantwoordelijkheid opgeëist voor de brand van vijf vrachtwagens vol met rundvlees en een container met schoonmaakmiddelen in het Zuid-Hollandse Bodegraven.

https://www.trouw.nl/voor(...)-in-wagens~b05f41dc/

Engelsen kwamen o.a. hierheen om nertsen te 'bevrijden' en brand te stichten. Zijn allemaal Volkertjes...
  zondag 31 augustus 2025 @ 16:52:26 #86
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_218643453
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2025 16:48 schreef vrijgevochten het volgende:

[..]
:')
goed argument
pi_218643584
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2025 16:52 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
goed argument
Jij wartaal ik wartaal

Wat denk je dat elke breker van de wet volledige technologie achter zich aan krijgt?
pi_218643659
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2025 16:49 schreef Tjoent het volgende:

[..]
Animal Liberation Front doet dit al jaar en dag. 1999:

Het Animal Liberation Front (ALF) heeft de verantwoordelijkheid opgeëist voor de brand van vijf vrachtwagens vol met rundvlees en een container met schoonmaakmiddelen in het Zuid-Hollandse Bodegraven.

https://www.trouw.nl/voor(...)-in-wagens~b05f41dc/

Engelsen kwamen o.a. hierheen om nertsen te 'bevrijden' en brand te stichten. Zijn allemaal Volkertjes...
Dit is pure terreur en heeft niets met demonstreren te maken.
pi_218643694
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2025 17:09 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Dit is pure terreur en heeft niets met demonstreren te maken.
Dat is correct en tevens juist :Y
pi_218644175
quote:

[..]
Wetboek van strafboek? :? _O-
  zondag 31 augustus 2025 @ 18:31:47 #91
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_218644340
quote:
En dat is nodig omdat... ?
Huilen dan.
pi_218644463
quote:
Er zijn inmiddels heel veel mannen die terreur plegen met hun auto's en dat mag van heel veel mannen.
  zondag 31 augustus 2025 @ 20:05:41 #93
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_218645022
quote:
7s.gif Op zondag 31 augustus 2025 18:31 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
En dat is nodig omdat... ?
Je terrorisme moet bestrijden en mensen die menen met geweld de democratie te moeten aanvallen, zich buiten de maatschappij menen te stellen, moet opsluiten
  zondag 31 augustus 2025 @ 20:10:46 #94
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_218645076
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2025 20:05 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Je terrorisme moet bestrijden en mensen die menen met geweld de democratie te moeten aanvallen, zich buiten de maatschappij menen te stellen, moet opsluiten
En daartoe zijn nu onvoldoende mogelijkheden?

Meneer is reeds opgepakt. Dat weet je?
Huilen dan.
pi_218645083
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2025 20:05 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Dieren houden is terreur en bevordert niet een betere wereld
  zondag 31 augustus 2025 @ 20:14:32 #96
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_218645106
quote:
7s.gif Op zondag 31 augustus 2025 20:10 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
En daartoe zijn nu onvoldoende mogelijkheden?

Meneer is reeds opgepakt. Dat weet je?
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2025 20:11 schreef vrijgevochten het volgende:

[..]
Er lopen er nog genoeg vrij rond blijkbaar :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_218645123
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2025 20:14 schreef HeatWave het volgende:

[..]
[..]
Ik protesteer alleen op fok!
  zondag 31 augustus 2025 @ 20:16:26 #98
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_218645128
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2025 20:15 schreef vrijgevochten het volgende:

[..]
Ik protesteer alleen op fok!
Oh ok, nou dan heb je mijn zegen!

Carry on!
Get woke, go broke!
pi_218645134
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2025 20:11 schreef vrijgevochten het volgende:

[..]
Je bent bekend met iets basaals als “de voedselketen” en het feit dat de mens een omnivoor is?
pi_218645158
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2025 20:16 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Je bent bekend met iets basaals als “de voedselketen” en het feit dat de mens een omnivoor is?
Wij hoeven helemaal niet afhankelijk te zijn van iets basaals als een voedselketen

Wij kunnen daarnaast ook prima vlees produceren zonder dieren te houden
  zondag 31 augustus 2025 @ 20:20:59 #101
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_218645193
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2025 20:14 schreef HeatWave het volgende:

[..]
[..]
Yep
  zondag 31 augustus 2025 @ 20:22:51 #102
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_218645213
Ja, snel antiterreureenheden oprichten om op andersdenkenden te jagen!
Huilen dan.
  zondag 31 augustus 2025 @ 20:27:18 #103
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_218645254
Andersdenkenden lijkt toch vaak op andershandelenden, alsof dingen in de fik steken een "andere gedachte" is.

Aparte mening :).
Get woke, go broke!
  zondag 31 augustus 2025 @ 20:30:00 #104
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_218645275
quote:
8s.gif Op zondag 31 augustus 2025 20:22 schreef Isdatzo het volgende:
Ja, snel antiterreureenheden oprichten om op andersdenkenden te jagen!
Lastig niet, een discussie te voeren, dan liever stropoppen. Triest figuur
  zondag 31 augustus 2025 @ 20:33:41 #105
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_218645311
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2025 20:30 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Aldus de user die een normale vraag simpelweg negeert.
Huilen dan.
  zondag 31 augustus 2025 @ 20:35:04 #106
403820 Aberkullie
Sicker than your average.
pi_218645326
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2025 20:30 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Haha echt he
  zondag 31 augustus 2025 @ 20:35:52 #107
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_218645339
quote:
1s.gif Op zondag 31 augustus 2025 20:35 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Haha echt he
Ik ken hem langer dan vandaag. Meneer is niet tot meer in staat.
  zondag 31 augustus 2025 @ 20:40:27 #108
403820 Aberkullie
pi_218645394
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2025 20:35 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Heel kinderachtig inderdaad
pi_218645437
Gedraag je toch eens Aber
  zondag 31 augustus 2025 @ 20:46:29 #110
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_218645462
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2025 20:35 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Nou ja zeg. Dat is ook niet aardig van je!
Huilen dan.
  zondag 31 augustus 2025 @ 20:49:04 #111
403820 Aberkullie
pi_218645483
quote:
7s.gif Op zondag 31 augustus 2025 20:46 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Nou ja zeg. Dat is ook niet aardig van je!
Maar is het waar?
pi_218646354
Ik snap de drijfveer van die gekken niet. Hier in de buurt hadden ze een paar jaar geleden ook nertsen uit een farm laten ontsnappen. Nu ben ik ook absoluut tegen die farms, maar bevrijden is niet de manier. Er zat er een hier in de tuin, heel mooi beestje. De dierenambulance gebeld wat ik er mee moest of wat zij er mee konden doen. Dat was of vangen en terugbrengen, of vangen en in laten slapen. Vrijgelaten kunnen ze niet voor zichzelf zorgen en zou hij snel verhongeren of op een andere manier overlijden. De volgende dag was hij verdwenen, maar lag wel een van mijn kippetjes onthoofd in de ren.

Hetzelfde met dat gedoe met die wolven.

Echt heel goed voor dieren zijn dit soort mensen...

[ Bericht 3% gewijzigd door bloodymary1 op 31-08-2025 22:45:45 ]
  zondag 31 augustus 2025 @ 22:41:13 #113
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_218646368
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2025 22:38 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik snap de drijfveer van die gekken niet. Hier in de buurt hadden ze een paar jaar geleden ook nertsen uit een farm laten ontsnappen. Nu ben ik ook absoluut tegen die farms, maar bevrijden is niet de manier. Er zat er een hier in de tuin, heel mooi beestje. De dierenambulance gebeld wat ik er mee moest of wat zij er mee konden doen. Dat was of vangen en terugbrengen, of vangen en in laten slapen. Vrijgelaten kunnen ze niet voor zichzelf zorgen en zou hij snel verhongeren of op een andere manier overlijden. De volgende dag was hij verdwijnen, maar lag wel een van mijn kippetjes onthoofd in de ren.

Woon je toevallig in de buurt van Malden, bij Nijmegen?

Daar zat ook een nertsenfokkerij, en daar is datzelfde gebeurd een paar jaar geleden.
A murky, forgotten land.
pi_218646370
quote:
11s.gif Op zondag 31 augustus 2025 22:41 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Woon je toevallig in de buurt van Malden, bij Nijmegen?

Daar zat ook een nertsenfokkerij, en daar is datzelfde gebeurd een paar jaar geleden.
Nee, bij de Peel, grens Brabant en Limburg.
  zondag 31 augustus 2025 @ 22:44:53 #115
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_218646381
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2025 22:41 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Nee, bij de Peel, grens Brabant en Limburg.
Ah, ook mooi wonen daar :Y
A murky, forgotten land.
  zondag 31 augustus 2025 @ 23:42:44 #116
168739 Red_85
'echt wel'
pi_218646647
quote:
1s.gif Op zondag 31 augustus 2025 10:12 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik lees er even over.

Maar er wordt pas actie genomen als een politus aan de bel trekt.
Dan kan het wel snel.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 31 augustus 2025 @ 23:50:57 #117
168739 Red_85
'echt wel'
pi_218646659
quote:

[..]

[..]
bron

Waar het naar toe gaat is dat boeren (en industrie) zich niet meer beschermd voelen door de autoriteiten en dus het recht in eigen handen gaan nemen. Als zelfbescherming en afschrikwekkende werking.
Die terroristen komen er toch wel mee weg. Dan maar zo, anders staan ze er volgend weekend weer.

Wil je dat?
1947-2016
  zondag 31 augustus 2025 @ 23:57:05 #118
168739 Red_85
'echt wel'
pi_218646676
quote:

[..]
[..]
Jep.

Kun jij nu ajb uitleggen waarom xr leden dat niet krijgen?
Voor maandelijk 2x de a12 te bezetten?
1947-2016
pi_218646700
quote:

[..]
[..]
Jep.

quote:

[..]
Problematisch extremisme zit voornamelijk op rechts
Doe eens bewijzen dan
1947-2016
pi_218646711
quote:
7s.gif Op zondag 31 augustus 2025 20:33 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Aldus de user die een normale vraag simpelweg negeert.
1000'en gewone antwoorden van jan gelezen.
1947-2016
pi_218646774
quote:

[..]
Het wetboek van strafboek, _O- _O- _O-

Ondertussen heb ik thuis en mijn man dit weekend in Zandvoort heerlijk genoten, ik hoop jij ook.
We hebben natuurlijk niks aan boze mensen op mooie dagen.
pi_218646775
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2025 00:36 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Het wetboek van strafboek, _O- _O- _O-

Ondertussen heb ik thuis en mijn man dit weekend in Zandvoort heerlijk genoten, ik hoop jij ook.
We hebben natuurlijk niks aan boze mensen op mooie dagen.
Was fantastisch vandaag. En gisteren.
1947-2016
pi_218646800
quote:
1s.gif Op maandag 1 september 2025 00:37 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Was fantastisch vandaag. En gisteren.

Echt genoten! Mooi Nederlands feestje met bier en burgers. *O*
pi_218646811
quote:
1s.gif Op zondag 31 augustus 2025 20:18 schreef vrijgevochten het volgende:

[..]
Wij hoeven helemaal niet afhankelijk te zijn van iets basaals als een voedselketen

Wij kunnen daarnaast ook prima vlees produceren zonder dieren te houden
O, interessant want hoe dan? De mannen zoals Martijn Doolaart en dat fantastische stel op Newfoundland lukt dat ook niet.

Maar die ambiëren dat ook niet, jij wel in Nederland :? _O- _O- _O- :W
pi_218646994
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2025 00:52 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
O, interessant want hoe dan? De mannen zoals Martijn Doolaart en dat fantastische stel op Newfoundland lukt dat ook niet.

Maar die ambiëren dat ook niet, jij wel in Nederland :? _O- _O- _O- :W
Kweekvlees
  maandag 1 september 2025 @ 08:28:46 #126
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_218648095
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2025 00:12 schreef Red_85 het volgende:

[..]
1000'en gewone antwoorden van jan gelezen.
Good for you.
Huilen dan.
  maandag 1 september 2025 @ 08:40:19 #127
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_218648195
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2025 22:38 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik snap de drijfveer van die gekken niet. Hier in de buurt hadden ze een paar jaar geleden ook nertsen uit een farm laten ontsnappen. Nu ben ik ook absoluut tegen die farms, maar bevrijden is niet de manier. Er zat er een hier in de tuin, heel mooi beestje. De dierenambulance gebeld wat ik er mee moest of wat zij er mee konden doen. Dat was of vangen en terugbrengen, of vangen en in laten slapen. Vrijgelaten kunnen ze niet voor zichzelf zorgen en zou hij snel verhongeren of op een andere manier overlijden. De volgende dag was hij verdwenen, maar lag wel een van mijn kippetjes onthoofd in de ren.

dat is een bekend fenomeen. Overal waar die "dierbevrijders" een nertsenfarm overvielen en de beesten vrij lieten daalde in de wijde omgeving de vogelstand drastisch, net als de populatie van kleine zoogdieren.
pi_218648205
quote:
7s.gif Op maandag 1 september 2025 08:28 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Good for you.
Beter je best doen en niet zo snel kwalificaties er uit gooien.
1947-2016
  maandag 1 september 2025 @ 08:46:04 #129
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_218648220
quote:
Problematisch extremisme zit voornamelijk op rechts.
Dat ligt vooral aan wat jij als problematisch ziet.
pi_218648550
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2025 08:46 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Dat ligt vooral aan wat jij als problematisch ziet.
Ik zie het tenminste, da's van PVV-volk niet te zeggen stelletje masochisten. :*
pi_218648565
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2025 09:24 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Ik zie het tenminste, da's van PVV-volk niet te zeggen stelletje masochisten. :*
Elk extremisme is problematisch natuurlijk. En moet doeltreffend in de kiem worden gesmoord.
  maandag 1 september 2025 @ 09:43:13 #132
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_218648771
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2025 08:42 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Beter je best doen en niet zo snel kwalificaties er uit gooien.
Zó snel? Dramaqueen :') .

Ik stelde gewoon een normale vraag en daar kwam geen antwoord op. Vervolgens citeert HeatWoest een user met een mening en zegt dat "er" nog genoeg vrij rondlopen, daar lijkt Jantje het mee eens te zijn.

Volgens mij moet Jan gewoon niet zo Jan-ken als 'ie eens wat tegengas krijgt wanneer hij domme dingen zegt.
Huilen dan.
  maandag 1 september 2025 @ 09:46:33 #133
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_218648794
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2025 09:24 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Kijk dit is wat ik bedoel.
pi_218648954
quote:
7s.gif Op maandag 1 september 2025 09:43 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Zó snel? Dramaqueen :') .

Ik stelde gewoon een normale vraag en daar kwam geen antwoord op. Vervolgens citeert HeatWoest een user met een mening en zegt dat "er" nog genoeg vrij rondlopen, daar lijkt Jantje het mee eens te zijn.

Volgens mij moet Jan gewoon niet zo Jan-ken als 'ie eens wat tegengas krijgt wanneer hij domme dingen zegt.
Oooeww, shots fired.
Persoonlijk op 3 mede users in 1 post op een discussieforum. Nice one.

Grote bek achter het hek.
1947-2016
  maandag 1 september 2025 @ 10:40:19 #135
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_218649275
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2025 09:59 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Oooeww, shots fired.
Persoonlijk op 3 mede users in 1 post op een discussieforum. Nice one.

Grote bek achter het hek.
Moet jij nodig zeggen vriendje.
Huilen dan.
  maandag 1 september 2025 @ 10:41:52 #136
403820 Aberkullie
pi_218649291
Hallo hier ben ik
pi_218649359
quote:
17s.gif Op maandag 1 september 2025 10:40 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Moet jij nodig zeggen vriendje.
Willen je wat komen doen dan?
1947-2016
  maandag 1 september 2025 @ 10:49:18 #138
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_218649371
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2025 10:48 schreef Red_85 het volgende:

[..]
:?
Huilen dan.
pi_218649843
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2025 23:57 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Jep.

Omdat hun in het linkse straatje demonstreren. Net als BLM, Pro pali Antifa etc.
Ik heb het er lullig neergezet, maar het was een aanvulling dat andere partijen wel gestraft worden.
2 maten meten.
pi_218649910
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2025 09:26 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Elk extremisme is problematisch natuurlijk. En moet doeltreffend in de kiem worden gesmoord.
Zoals wolven afschieten terwijl dat niet mag, niet?
pi_218649929
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2025 11:37 schreef vrijgevochten het volgende:

[..]
Zoals wolven afschieten terwijl dat niet mag, niet?
Dat zijn geen extremisten die dat doen. Burgerlijke ongehoorzaamheid is niet hetzelfde als extremisme.
pi_218649956
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2025 11:37 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Dat zijn geen extremisten die dat doen. Burgerlijke ongehoorzaamheid is niet hetzelfde als extremisme.
Ah donder op joh
  maandag 1 september 2025 @ 11:42:55 #143
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_218650042
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2025 11:37 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Hilarisch.

Mensen die dingen doen die niet mogen waarmee ik het wel eens ben: burgerlijke ongehoorzaamheid.
Mensen die dingen doen die niet mogen waarmee ik het niet eens ben: extremisme.

Zoiets?
Huilen dan.
pi_218650057
Extremisme is het actief nastreven en ondersteunen van diepgaande maatschappelijke veranderingen, vaak met ondemocratische en potentieel gewelddadige methoden, wat een bedreiging kan vormen voor de democratische rechtsorde. Het betreft hierbij een ideologisch gedreven bereidheid om actie te ondernemen, zowel fysiek als in de vorm van haatzaaien, demonisering of intimidatie, met als doel de samenleving ingrijpend te veranderen en de rechtsstaat te ondermijnen.

Daar voldoet het afschieten van een wolf die al het vee in de buurt doodt echt niet aan hoor.
  maandag 1 september 2025 @ 11:47:53 #145
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_218650094
Al het vee.

Tuurlijk joh.
Huilen dan.
pi_218650156
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2025 11:44 schreef bloodymary1 het volgende:
Extremisme is het actief nastreven en ondersteunen van diepgaande maatschappelijke veranderingen, vaak met ondemocratische en potentieel gewelddadige methoden, wat een bedreiging kan vormen voor de democratische rechtsorde. Het betreft hierbij een ideologisch gedreven bereidheid om actie te ondernemen, zowel fysiek als in de vorm van haatzaaien, demonisering of intimidatie, met als doel de samenleving ingrijpend te veranderen en de rechtsstaat te ondermijnen.

Daar voldoet het afschieten van een wolf die al het vee in de buurt doodt echt niet aan hoor.
Echt wel
pi_218650520
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2025 11:33 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Omdat hun in het linkse straatje demonstreren. Net als BLM, Pro pali Antifa etc.
Ik heb het er lullig neergezet, maar het was een aanvulling dat andere partijen wel gestraft worden.
2 maten meten.
Exact ja.
En hoe ondermijn je zelf je eigen autoriteit? Door met meer maten te meten dan 1 voor verschillende meningen.

Het ligt er ook niet een beetje dik op op het moment ofso he.
1947-2016
pi_218650529
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2025 11:44 schreef bloodymary1 het volgende:

Waar de definitie wel aan voldoet is 'terrorisme'.
1947-2016
pi_218650703
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2025 12:15 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Waar de definitie wel aan voldoet is 'terrorisme'.
Nee ook niet. Het gaat niet om politieke of ideologische doelen. Al denken de extremisten dat het daar wel om gaat bij de veehouders. Maar dat is zeker niet het geval.

Terrorisme is het plegen van geweld of het dreigen met geweld om politieke of ideologische doelen te bereiken, door angst te zaaien en zo maatschappelijke structuren te ontwrichten of besluitvorming te beïnvloeden.
pi_218651350
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2025 12:32 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Nee ook niet. Het gaat niet om politieke of ideologische doelen. Al denken de extremisten dat het daar wel om gaat bij de veehouders. Maar dat is zeker niet het geval.

Terrorisme is het plegen van geweld of het dreigen met geweld om politieke of ideologische doelen te bereiken, door angst te zaaien en zo maatschappelijke structuren te ontwrichten of besluitvorming te beïnvloeden.
Ideologisch kan ook zijn wat zij aanhangen he. Zij willen hun doelen hoe dan ook bereiken. Politiek of desnoods met zaakschade, maatschappelijk of particulier. Om zo de angst aan te jagen (zie nu bijv. bij de pluimveeindustrie na de brand in Blokker) en schromen het dus niet om die maatschappelijke zaakschade in te zetten. Het is een vorm van ideologische terreur.
1947-2016
pi_218651518
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2025 12:15 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Exact ja.
En hoe ondermijn je zelf je eigen autoriteit? Door met meer maten te meten dan 1 voor verschillende meningen.

Het ligt er ook niet een beetje dik op op het moment ofso he.
Ja ze draaien er niet omheen wie hun lievelingetjes zijn.
pi_218653804
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2025 13:33 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Ideologisch kan ook zijn wat zij aanhangen he. Zij willen hun doelen hoe dan ook bereiken. Politiek of desnoods met zaakschade, maatschappelijk of particulier. Om zo de angst aan te jagen (zie nu bijv. bij de pluimveeindustrie na de brand in Blokker) en schromen het dus niet om die maatschappelijke zaakschade in te zetten. Het is een vorm van ideologische terreur.
Nee, niks ideologie. Mensen willen dat ze van hun dieren afblijven. Nu ook in België in omgeving Peer 13 paarden (ook grote en achter afrasteringen die voldeden en ook op klaarlichte dag) in twee weken. Dat zijn veelal gewoon particulieren.
pi_218653891
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2025 18:22 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Nee, niks ideologie. Mensen willen dat ze van hun dieren afblijven. Nu ook in België in omgeving Peer 13 paarden (ook grote en achter afrasteringen die voldeden en ook op klaarlichte dag) in twee weken. Dat zijn veelal gewoon particulieren.
Ik weet niet hoe het in belgie zit, maar hier schijnen ze gewoon het recht te hebben om aan die paarden te mogen zitten.
Stel terroristen.

Bedank het gerecht daar maar voor. Partijdige stakkers.
1947-2016
pi_218669165
twitter

Adriaantje B is inmiddels alweer vrijgelaten.
pi_218669254
Prive detective opzetten en hinderlijk achtervolgen.
Recht moet je nemen in eigen handen in dit land tegen dit soort gasten, blijkbaar.
1947-2016
  woensdag 3 september 2025 @ 16:16:54 #156
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_218670094
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2025 10:48 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Ga Nederlands leren dorpsgek
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')