abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218546257
quote:
14s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 09:06 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ja, we hebben toen geen enorme protesten gezien zoals we bijvoorbeeld nu wel zien voor de Palestijnen.
Ah op die manier. Zo kan je ook claimen dat het stil was na het nieuws dat ruim 2.000 kinderen uit huis zijn geplaatst rondom de toeslagaffaire, het misbruik van 80 kinderen door Robert M, vondst lichaamsdelen meisje van Nulde etc. Het leven en leed van kinderen laat Nederlanders koud. Het was ook stil na de moord op een Peter R de Vries, Pim Fortuyn of Theo van Gogh. No jews no news
pi_218546355
quote:
1s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 09:31 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ah op die manier. Zo kan je ook claimen dat het stil was na het nieuws dat ruim 2.000 kinderen uit huis zijn geplaatst rondom de toeslagaffaire, het misbruik van 80 kinderen door Robert M, vondst lichaamsdelen meisje van Nulde etc. Het leven en leed van kinderen laat Nederlanders koud. Het was ook stil na de moord op een Peter R de Vries, Pim Fortuyn of Theo van Gogh. No jews no news
Hele rare vergelijking tussen nationale misdaadzaken en internationale conflicten, oorlogen of mensenrechtenschendingen.

Misschien moet je jezelf eens afvragen hoe het nu komt dat we overal ter wereld tienduizenden tot honderdduizenden protestanten zien voor de Palestijnen, maar dit eigenlijk niet het geval is met andere conflicten of oorlogen. Wat maakt de situatie tussen de Palestijnen en Isral nu zo ontzettend uniek?

En we zagen natuurlijk tijdens de oorlog tussen Isral en Iran een soortgelijke trend, meteen waren er in Europese steden (zoals bijvoorbeeld London - bron) pro-Iraanse demonstraties.

Het lijkt er dus nogal sterk op dat oorlogen vooral veel losmaken als Isral erbij betrokken is en het niet zo zeer een oprecht medeleven met de slachtoffers is maar een irrationele en diepgewortelde haat jegens Isral dit activisme uitlokt.

[ Bericht 8% gewijzigd door HowardRoark op 20-08-2025 09:54:08 ]
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_218546517
Dus we kunnen concluderen dat Howard maar wat uit zijn duim zuigt en niet kan onderbouwen welke gerenomeerde westerse universiteiten door Qatar gefinancierd worden.

En dan maar gaan janken over feiten die wel verfieerbaar zijn dat het er niet genoeg zijn. :')
pi_218546618
quote:
14s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 09:48 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Hele rare vergelijking tussen nationale misdaadzaken en internationale conflicten, oorlogen of mensenrechtenschendingen.

Misschien moet je jezelf eens afvragen hoe het nu komt dat we overal ter wereld tienduizenden tot honderdduizenden protestanten zien voor de Palestijnen, maar dit eigenlijk niet het geval is met andere conflicten of oorlogen. Wat maakt de situatie tussen de Palestijnen en Isral nu zo ontzettend uniek?

En we zagen natuurlijk tijdens de oorlog tussen Isral en Iran een soortgelijke trend, meteen waren er in Europese steden (zoals bijvoorbeeld London - bron) pro-Iraanse demonstraties.

Het lijkt er dus nogal sterk op dat oorlogen vooral veel losmaken als Isral erbij betrokken is en het niet zo zeer een oprecht medeleven met de slachtoffers is maar een irrationele en diepgewortelde haat jegens Isral dit activisme uitlokt.
Jij maakt de vergelijking massale protesten bij twee totaal verschillende onderwerpen. Ik reageer daarop en nu ga je het over London hebben.... Waren die massale protesten rondom Isral Iran zoals we in London zagen, er ook in Nederland?

Nou precies die waren er niet. Je suggereert dat het met Isral te maken heeft wat voor een substantieel deel van de demonstranten zeker het geval is en racisme zal zeker een rol spelen. Alleen die massale protesten waren er ook niet rondom Isral Syri of Isral Libanon. Bij dat laatste conflict is officieel als 11 maanden een staakt het vuren is en ondanks dat (bijna?) wekelijks wel een aanval op Libanees grondgebied. En ik heb het niet scherp, ik heb de indruk dat het aantal massale anti Isral demonstraties in Nederland enorm afgenomen is
  woensdag 20 augustus 2025 @ 12:03:28 #205
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218547285
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 10:14 schreef Basp1 het volgende:
Dus we kunnen concluderen dat Howard maar wat uit zijn duim zuigt en niet kan onderbouwen welke gerenomeerde westerse universiteiten door Qatar gefinancierd worden.

En dan maar gaan janken over feiten die wel verfieerbaar zijn dat het er niet genoeg zijn. :')
https://en.wikipedia.org/(...)_US_higher_education
https://eutoday.net/qatars-funding-of-us-universities/
https://isgap.org/follow-the-money/
https://brandeiscenter.com/tag/qatari-funding/
https://www.fdd.org/analy(...)er-education-system/
https://www.thefp.com/p/e(...)merican-universities
https://www.nas.org/stora(...)atar%20Factsheet.pdf
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218547420
Ik stel hier het volgende vast:

De massale pro-pali protesten hebben ongetwijfeld voor een deel van de aanhangers een antisemitisch tintje. Ik zie extremisten (op een hoge uitzondering na) niet hier terugkomen komen op dit forum. We kunnen daar hier op dit forum best inhoudelijk over discussiren maar dan zullen we het al snel met elkaar eens zijn.
Maar tegelijkertijd stel ik dan tegelijkertijd wel het volgende vast, hetgeen we hier op dit forum wl terug zien komen: er zijn een aantal users zodanig obsessief anti-islam dat elk argument van tafel geveegd wordt en er legio argumenten en historische feitjes bijgehaald moet worden om het geen wat Isral poogt te doen, goed te praten.

Ik zal het er als disclaimer nog even bij zetten. Ik ben zelf christelijk opgevoed, gedoopt & gevormd. Ik heb niks met moslims en mijd ze waar het kan. Ik vind verder alle Abrahamitische geloven verwerpelijk om meerdere redenen. Ik verwerp de actie van Hamas die zij op 7-10-2023 uitvoerden.

Maar dat betekent nog niet dat we oogluikend oorlogsmisdaden/etnische zuivering/genocide toe moeten staan. Op het moment wij, als westen, de ultieme bondgenoot hiermee weg laten komen, hoeven wij echt nooit meer iets van andere potentile genocides te zeggen.

Inb4: “van genocide is natuurlijk/zoals we weten helemaal geen sprake”.
@HowardRoark, weet jij hoe lang het duurde voorde de grootste genocide op Europesche bodem werd uitgesproken? Als we dat mantra moeten volgen dan is de westbank en Gaza al lang en breed onderdeel van Isral voordat we de oorlogsmisdaden erkennen als genocide of etnische zuivering.
pi_218547535
quote:
Bedankt voor de links.

Maar zijn deze onderstaande universiteiten nu echt gerenomeerde universiteiten zoals Howard beweerde?

Northwestern is one of six American universities that established branches in Qatar, with each university specializing in a different field. In addition to NU-Q, which is primarily engaged in communication studies, universities that established branches in Qatar include Weill Cornell Medical College in Qatar focusing on medical education and Georgetown University in Qatar specializing in government and politics. Beyond financial support, the branches of universities located in Qatar allow them access to Qatar National Research Fund (QNRF) grants, in accordance to Qatar Foundation's Qatar Research, Development, and Innovation Council (QRDI) policy.

Verder zullen natuurlijk meer landen om hun softpower uit te bereiden echt gerenomeerde Amerikaanse universiteiten financiering gaan aanbieden door de mindere financiering en de boetes die ze opgelegd krijgen door Trump .. ;)
pi_218547752
quote:
1s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 10:32 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Jij maakt de vergelijking massale protesten bij twee totaal verschillende onderwerpen. Ik reageer daarop en nu ga je het over London hebben.... Waren die massale protesten rondom Isral Iran zoals we in London zagen, er ook in Nederland?

Nou precies die waren er niet. Je suggereert dat het met Isral te maken heeft wat voor een substantieel deel van de demonstranten zeker het geval is en racisme zal zeker een rol spelen. Alleen die massale protesten waren er ook niet rondom Isral Syri of Isral Libanon. Bij dat laatste conflict is officieel als 11 maanden een staakt het vuren is en ondanks dat (bijna?) wekelijks wel een aanval op Libanees grondgebied. En ik heb het niet scherp, ik heb de indruk dat het aantal massale anti Isral demonstraties in Nederland enorm afgenomen is
Op welke manier is dit relevant dan? Ik heb het juist over Europese steden en geef London als voorbeeld. Jij probeert de discussie vervolgens te reduceren tot Nederland en een bizarre vergelijking te maken met nationale misdaadzaken.

De context is toch vrij duidelijk wat mij betreft: ophef in het Westen over internationale oorlogen en conflicten. En binnen dat kader zien we duidelijk dat het niet zo zeer gaat om wat er gebeurt, maar lijkt voornamelijk enige betrokkenheid van Isral tot hysterische reacties en massale mobilisatie van activisten en demonstranten te zorgen.

Dat dit zou komen door racisme heb ik ook nergens gezegd. Ik denk dat er een verscheidenheid van factoren een rol spelen, zoals weinig kennis over de geschiedenis van Isral, propaganda en eenzijdige narratieven van (sociale) media, religieuze betrokkenheid (met name bij moslims, schuldgevoelens over het Westen en de overtuiging dat Isral een koloniale staat is (met name bij Westerse linkse en progressieve mensen) en ten slotte kan antisemitisme een rol spelen.
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 12:40 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Bedankt voor de links.

Maar zijn deze onderstaande universiteiten nu echt gerenomeerde universiteiten zoals Howard beweerde?

Northwestern is one of six American universities that established branches in Qatar, with each university specializing in a different field. In addition to NU-Q, which is primarily engaged in communication studies, universities that established branches in Qatar include Weill Cornell Medical College in Qatar focusing on medical education and Georgetown University in Qatar specializing in government and politics. Beyond financial support, the branches of universities located in Qatar allow them access to Qatar National Research Fund (QNRF) grants, in accordance to Qatar Foundation's Qatar Research, Development, and Innovation Council (QRDI) policy.

Verder zullen natuurlijk meer landen om hun softpower uit te bereiden echt gerenomeerde Amerikaanse universiteiten financiering gaan aanbieden door de mindere financiering en de boetes die ze opgelegd krijgen door Trump .. ;)
Je hebt ondertussen nog altijd niet uitgelegd waarom je nu zo'n groot probleem hebt met zionisme. Je blijft deze vraag maar ontwijken. Dat mag natuurlijk, maar post dan ook geen aantijgingen over 'zionisten' als je niet concreet wil worden.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_218547812
quote:
1s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 12:24 schreef Vliegbaard het volgende:
Ik stel hier het volgende vast:

De massale pro-pali protesten hebben ongetwijfeld voor een deel van de aanhangers een antisemitisch tintje. Ik zie extremisten (op een hoge uitzondering na) niet hier terugkomen komen op dit forum. We kunnen daar hier op dit forum best inhoudelijk over discussiren maar dan zullen we het al snel met elkaar eens zijn.
Maar tegelijkertijd stel ik dan tegelijkertijd wel het volgende vast, hetgeen we hier op dit forum wl terug zien komen: er zijn een aantal users zodanig obsessief anti-islam dat elk argument van tafel geveegd wordt en er legio argumenten en historische feitjes bijgehaald moet worden om het geen wat Isral poogt te doen, goed te praten.

Ik zal het er als disclaimer nog even bij zetten. Ik ben zelf christelijk opgevoed, gedoopt & gevormd. Ik heb niks met moslims en mijd ze waar het kan. Ik vind verder alle Abrahamitische geloven verwerpelijk om meerdere redenen. Ik verwerp de actie van Hamas die zij op 7-10-2023 uitvoerden.

Maar dat betekent nog niet dat we oogluikend oorlogsmisdaden/etnische zuivering/genocide toe moeten staan. Op het moment wij, als westen, de ultieme bondgenoot hiermee weg laten komen, hoeven wij echt nooit meer iets van andere potentile genocides te zeggen.

Inb4: “van genocide is natuurlijk/zoals we weten helemaal geen sprake”.
@:HowardRoark, weet jij hoe lang het duurde voorde de grootste genocide op Europesche bodem werd uitgesproken? Als we dat mantra moeten volgen dan is de westbank en Gaza al lang en breed onderdeel van Isral voordat we de oorlogsmisdaden erkennen als genocide of etnische zuivering.
Als er jarenlang 10-15k mensen per dag systematisch worden vergast en er grote troepen door Oost-Europa trekken om specifieke etnische groepen uit te roeien wat op de gruwelijkste dagen tot executiepartijen van 35k mensen in n dag wisten te leiden (Babi Yar) is er simpelweg geen twijfel meer over genocide.

Maar als je te maken hebt met een oorlog die is gestart door een Islamitische terreurgroepering die wordt toegejuicht door de eigen burgers, honderden burgers van de tegenpartij gijzelt, immuniteit probeert te creren door zich te verschuilen onder en tussen de eigen burgers en zelfs openlijk zegt baat te hebben bij zoveel mogelijk slachtoffers aan de eigen kant, heb je het te maken met een totaal andere situatie dan de Holocaust en is genocide zeer lastig te bewijzen.

Als je dit verschil niet ziet houdt het echt op.

De realiteit is dat een bepaalde groep mensen vooral heel graag willen dat er een genocide is omdat men dit als een mooie stok ziet om Isral als land mee te slaan. Het is ook niet voor niets dat de claims van genocide al begonnen in de week na de aanslagen van 7 oktober 2023.
pi_218548085
quote:
14s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 13:10 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Als er jarenlang 10-15k mensen per dag systematisch worden vergast en er grote troepen door Oost-Europa trekken om specifieke etnische groepen uit te roeien wat op de gruwelijkste dagen tot executiepartijen van 35k mensen in n dag wisten te leiden (Babi Yar) is er simpelweg geen twijfel meer over genocide.
En tch wordt dat geen genocide genoemd. En jij weet best waarom. Maar als je dit alsnog als genocide wil bestempelen be my guest.
quote:
Maar als je te maken hebt met een oorlog die is gestart door een Islamitische terreurgroepering die wordt toegejuicht door de eigen burgers, honderden burgers van de tegenpartij gijzelt, immuniteit probeert te creren door zich te verschuilen onder en tussen de eigen burgers en zelfs openlijk zegt baat te hebben bij zoveel mogelijk slachtoffers aan de eigen kant, heb je het te maken met een totaal andere situatie dan de Holocaust en is genocide zeer lastig te bewijzen.
Dat is een andere zaak. Stellen dat het "simpelweg" of "natuurlijk" geen genocide is, is gewoon kort door de bocht en totaal niet gebasseerd op feiten. Want feit is dat er een aanklacht ligt. De geschiedenis leert dat zeer voorzichtig wordt omgegaan met een rechterlijke uitspraak als genocide op te leggen. Maar dat betekent nog niet dat het niet plaats vind.
quote:

Ik zie het verschil prima. Ik denk dat jij je laat leiden door emotie. Feit is dat genocide tot 1948 nooit uitgeroepen is omdat er geen verdrag was. En zoals ik eerder al aan gaf, entiteiten kunnen niet bestraft worden voor feiten die zij gepleegd hebben toen er nog geen verdragen of wetten waren.

Je kunt het omdraaien zoals het jou uitkomt maar het gaat je op feiten niets op leveren. De kans dat het eerste vandaag de dag beoordeeld en veroordeeld zou worden als genocide lijkt me 101%. Die twee zaken naast elkaar leggen is gewoonweg walgelijk als je daarmee wil aantonen dat het tweede volgens jouw woorden geen genocide is.

quote:
De realiteit is dat een bepaalde groep mensen vooral heel graag willen dat er een genocide is omdat men dit als een mooie stok ziet om Isral als land mee te slaan. Het is ook niet voor niets dat de claims van genocide al begonnen in de week na de aanslagen van 7 oktober 2023.
En die groep mensen zit hier op Fok?
pi_218548111
quote:
14s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 13:02 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Op welke manier is dit relevant dan? Ik heb het juist over Europese steden en geef London als voorbeeld. Jij probeert de discussie vervolgens te reduceren tot Nederland en een bizarre vergelijking te maken met nationale misdaadzaken.
Wijs even aan waar uit je tekst blijkt dat je het over Europese steden had. Bijzonder veel dank alvast, kan ik je daar mijn excuus aanbieden

Je schreef
*Tijdens het WK in Qatar waren de mensenrechtenactivisten trouwens bijzonder stil, zoals we weten liggen in die contreien mensenrechtenschendingen ineens 'gevoelig' als de daders
*Ja, we hebben toen geen enorme protesten gezien zoals we bijvoorbeeld nu wel zien voor de Palestijnen.

Ik reageer gewoon op je enorme protesten argument en dan kom je met Europese steden
* En we zagen natuurlijk tijdens de oorlog tussen Isral en Iran een soortgelijke trend, meteen waren er in Europese steden (zoals bijvoorbeeld London)

Het zou je sieren als je op zijn minst kan toegeven dat je aan het draaien bent.

quote:
De context is toch vrij duidelijk wat mij betreft: ophef in het Westen over internationale oorlogen en conflicten. En binnen dat kader zien we duidelijk dat het niet zo zeer gaat om wat er gebeurt, maar lijkt voornamelijk enige betrokkenheid van Isral tot hysterische reacties en massale mobilisatie van activisten en demonstranten te zorgen.
Ik gaf je net twee voorbeelden waar daar dus geen sprake van is.... Terwijl die activisten er nog steeds zijn en de 'slachtoffers' moslims zijn
  woensdag 20 augustus 2025 @ 14:09:02 #212
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_218548246
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 12:40 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Bedankt voor de links.

In je text staat o.a. Cornell. Als je Ivy League al niet reputabel vindt....
The more debt, the better
pi_218549061
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  woensdag 20 augustus 2025 @ 18:54:14 #214
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_218550116
quote:
Whehehe. Oprotten met hun gejank.
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_218554876
quote:
Publiek verhindert pro-Palestijns protest tijdens Sail, actievoerders verbolgen: ’Mensen zijn veel te fanatiek hier’
Nou wordt ie helemaal mooi.
pi_218555487
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2025 16:09 schreef HiZ het volgende:

[..]
Een sprookje? Kennelijk is je athesme een beetje doorgeslagen, want dat joodse land uit de bijbel heeft wel degelijk echt bestaan. Je kunt twisten over de daaruit te trekken conclusies, maar de feiten zijn de feiten.
Ja dus? Dat joden of moslims daar zo graag willen wonen zonder anderen dat toe te staan (wat nu overduidelijk de koers van Israel is), is nog altijd gebaseerd op sprookjes. Of wilde je beweren dat Mozes wel degelijk de Rode Zee spleet?
What Would Goku Do
pi_218555575
quote:
14s.gif Op maandag 18 augustus 2025 19:45 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat er Joden op de Westelijke Jordaanoever wonen en checkpoints zijn om het terrorisme onder controle te houden heeft niets met een apartheidsstaat te maken. Immers, waarom zouden er daar geen Joden mogen wonen en Palestijnen vrije toegang moeten hebben tot plekken zoals Jerusalem, waar we weten dat de kans is dat men aanslagen gaat plegen?
[..]
Nee hoor, ik insinueer niets.

Ik merk slechts de obsessie op die er bij deze actiegroepen en NGOs is ten opzichte van Isral. En dit is simpelweg het enige Joodse land ter wereld, dat heeft dus niets te maken met dat ik dit benoem of niet, het is simpelweg een feit.
[..]
Het zionisme is het streven voor (of behoud van) een Joodse staat. Net stelde je nog dat dit er niet toe doet, dus dat je nu over zionisme begint laat zien dat dit element wel degelijk een rol speelt.

Arabische moslims leggen ook een claim op dit gebied vanwege een sprookje, dit waar men eigenhandig dit gebied heeft veroverd en de lokale bevolking verdreven, vermoord, tot slaaf gemaakt of bekeerd en gedegradeerd tot tweederangsburger.

Dit vinden activisten opmerkelijk genoeg geen probleem, met problematiseert alleen de claim van Joden op dit gebied. Dat is simpelweg een dubbele standaard.
Ik zie dat je weer eens zeer veel moeite had met begrijpend lezen. Ik problematiseer de claim van joden op dat stuk land omdat Israel degene is die er een etnische zuivering voor aan het uitvoeren is. Ja, de kans dat Arabieren joden toestaan er te wonen is minimaal, maar dat neem ik ze niet kwalijk als je ziet wat er nu gebeurt. Niemand heeft wat mij betreft meer recht dan anderen om ergens te wonen op basis van een eeuwenoude claim en al helemaal niet op basis van een sprookjesboek. Als je er dan ook nog eens buitensporig veel geweld bij gaat gebruiken is het klaar voor mij, en op dit moment gebruikt Isral genocidaal geweld.

Verder is je punt over de nederzettingen lachwekkend. Je probeert om te beginnen weg te duiken van mijn verwijt dat je donders goed weet wat men bedoelt als het over een apartheidsstaat gaat. Daarna doe je alsof die nederzettingen en checkpoints geen probleem zijn en kom je uit het niets met de vraag waarom daar geen joden zouden mogen wonen. Zoals ik je vaker duidelijk probeer te maken gun je alleen joden het in Israel te wonen en ben je vervolgens verbaasd als andere mensen die er ook al wonen er niet op zitten te wachten dat ze uit hun huizen gejaagd worden. Die laatste groep moet volgens jou echter gewoon ff dimmen en gedwee toestaan wat er gebeurt, het is immers allemaal tegen terroristen. Terroristen die op dat idee gekomen zijn door precies hetgeen waarvan jij stelt dat het geen probleem is. Ben je nou echt niet in staat dit te snappen?

En je magere poging om je antisemitisme-keutel weer in te trekken is al helemaal diep triest. Waarom begin je er constant over dat het actiegroepen etc te doen is om de joodsheid van Israel als dat geen antisemitismeverwijt is? Je beperkte denkvermogen komt niet verder dan 'ik ben voor A en wie dat niet is moet wel fel tegen A en voor B zijn', het is zo tenenkrommend simpel dat je helemaal vastloopt in je absurde 'argumenten'. Je hebt niet eens het geheugen om je te herinneren dat je iedere keer dat je een belachelijk standpunt moet verdedigen je compleet nat gaat, net als dat je kennelijk vergeten bent dat niemand behalve jijzelf de bronnen voor je absurde betogen serieus neemt.

Je bent een etnische zuivering aan het verdedigen door je te beroepen op dingen die je niet eens begrijpt, en je bent daar ook nog eens bijzonder stellig in. Nogmaals: mijn medelijden met je is gigantisch, aangezien het benoemen van overduidelijk trollgedrag niet mag hier.
What Would Goku Do
pi_218555599
quote:
10s.gif Op donderdag 21 augustus 2025 13:05 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Nou wordt ie helemaal mooi.
Jouw prioriteiten plaatsen je druk maken om een etnische zuivering die gesteund wordt door je eigen land dus onder een bootparade? Weten we ook weer hoe jouw morele kompas afgesteld staat.
What Would Goku Do
pi_218555616
Het hele experiment van 19 jaar lang, om de levensvatbaarheid van een Palestijnse staat te testen, is gewoon mislukt. De resultaten zijn iedereen met gezond verstand wel duidelijk.

Het experiment, bekend als de Isralische terugtrekking uit Gaza, is een groot drama gebleken.

Palestijnen zijn er, zelfs met massale buitenlandse hulp, niet in geslaagd maatschappelijke instellingen op te bouwen, een normale regering te vormen, vrede na te streven, corruptie te beteugelen of een zelfvoorzienende economie op te bouwen.

En inmiddels is het zo verslechterd, dat ze een bedreiging vormen voor hun buren en zichzelf.

We doen er daarom goed aan om een staat of volledige autonomie voor de Palestijnen af te wijzen.
pi_218555628
quote:

[..]

_O- de user die als stokpaardje heeft dat er volgens de rechter geen sprake is van genocide komt nu hiermee :') Zelfs enkel glas is minder doorzichtig dan dit man. Zoek eens op wat 'gelegenheidsargumenten' zijn.
What Would Goku Do
pi_218555646
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2025 14:59 schreef Black_Baron het volgende:
Het hele experiment van 19 jaar lang, om de levensvatbaarheid van een Palestijnse staat te testen, is gewoon mislukt. De resultaten zijn iedereen met gezond verstand wel duidelijk.

Het experiment, bekend als de Isralische terugtrekking uit Gaza, is een groot drama gebleken.

Palestijnen zijn er, zelfs met massale buitenlandse hulp, niet in geslaagd maatschappelijke instellingen op te bouwen, een normale regering te vormen, vrede na te streven, corruptie te beteugelen of een zelfvoorzienende economie op te bouwen.

En inmiddels is het zo verslechterd, dat ze een bedreiging vormen voor hun buren en zichzelf.

We doen er daarom goed aan om een staat of volledige autonomie voor de Palestijnen af te wijzen.
Ja negeer anders even de invloed die Israel daarop uitoefent :') Alleen het feit al dat hamas dankzij Netanyahu de macht kreeg in Gaza zou genoeg moeten zijn om dit onderuit te halen, maar dat is nog lang niet alles. Misschien moet je jezelf eens beter informeren voor je zo'n stellige mening inneemt.
What Would Goku Do
pi_218555668
quote:
10s.gif Op donderdag 21 augustus 2025 15:02 schreef viagraap het volgende:

[..]
Ja negeer anders even de invloed die Israel daarop uitoefent :') Alleen het feit al dat hamas dankzij Netanyahu de macht kreeg in Gaza zou genoeg moeten zijn om dit onderuit te halen, maar dat is nog lang niet alles. Misschien moet je jezelf eens beter informeren voor je zo'n stellige mening inneemt.
Het is altijd de schuld van een ander. De Palestijnen dragen totaal geen verantwoordelijkheid voor het compleet falen van hun maatschappij. :D
pi_218555712
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2025 15:04 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Het is altijd de schuld van een ander. De Palestijnen dragen totaal geen verantwoordelijkheid voor het compleet falen van hun maatschappij. :D
Dat maak je er helemaal zelf van. Hier spreekt echt een ontzettende luiheid in je denken uit. Wat je stelt in de oorspronkelijke reactie klopt gewoonweg niet, hoe graag je ook wilt dat de wereld zo eenvoudig werkt.
What Would Goku Do
pi_218555987
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2025 14:52 schreef viagraap het volgende:

[..]
Ik zie dat je weer eens zeer veel moeite had met begrijpend lezen. Ik problematiseer de claim van joden op dat stuk land omdat Israel degene is die er een etnische zuivering voor aan het uitvoeren is. Ja, de kans dat Arabieren joden toestaan er te wonen is minimaal, maar dat neem ik ze niet kwalijk als je ziet wat er nu gebeurt. Niemand heeft wat mij betreft meer recht dan anderen om ergens te wonen op basis van een eeuwenoude claim en al helemaal niet op basis van een sprookjesboek. Als je er dan ook nog eens buitensporig veel geweld bij gaat gebruiken is het klaar voor mij, en op dit moment gebruikt Isral genocidaal geweld.
Ah, dus als Arabieren het niet toestaan aan Joden om ergens te wonen valt dat ineens te begrijpen? Bespottelijk.

Laten we dit dan eens even omdraaien: valt het dan ook niet te begrijpen dat steeds meer Isralische Joden niet meer samen willen leven met Arabieren gezien het geweld waarmee men decennialang is geconfronteerd? Dat lijkt mij namelijk wel.
quote:

[..]
Verder is je punt over de nederzettingen lachwekkend. Je probeert om te beginnen weg te duiken van mijn verwijt dat je donders goed weet wat men bedoelt als het over een apartheidsstaat gaat. Daarna doe je alsof die nederzettingen en checkpoints geen probleem zijn en kom je uit het niets met de vraag waarom daar geen joden zouden mogen wonen. Zoals ik je vaker duidelijk probeer te maken gun je alleen joden het in Israel te wonen en ben je vervolgens verbaasd als andere mensen die er ook al wonen er niet op zitten te wachten dat ze uit hun huizen gejaagd worden. Die laatste groep moet volgens jou echter gewoon ff dimmen en gedwee toestaan wat er gebeurt, het is immers allemaal tegen terroristen. Terroristen die op dat idee gekomen zijn door precies hetgeen waarvan jij stelt dat het geen probleem is. Ben je nou echt niet in staat dit te snappen?
De term 'apartheid' wordt gebruikt door activisten, actiegroepen en NGOs vanwege de scheiding die Isral op delen van de Westelijke Jordaanoever aanbrengt tussen Joden en Arabieren (dit natuurlijk vanwege de veiligheid). Ook hanteert Isral voor de Isralirs het Isralische recht en voor de Palestijnen de wetten die werden gebruikt in de tijd van het Jordaanse bestuur.

Hier kun je van alles van vinden, maar een apartheid is het niet. Een 'apartheid' duidt namelijk op een scheiding van 'rassen' binnen een land, waarbij je dus een groep tweederangsburgers creert op basis van hun onveranderlijke kenmerken. Het gaat hier om nationaliteit, niet om 'ras'.

En daarnaast we hebben het ook niet eens over een gebied dat binnen Isral ligt. De Westelijke Jordaanoever is namelijk betwist gebied en ligt buiten Isral. Kortom, de claim dat Isral dus een apartheidstaat zou zijn is ronduit belachelijk en weer niets meer dan een poging het land te demoniseren.
quote:

[..]
En je magere poging om je antisemitisme-keutel weer in te trekken is al helemaal diep triest. Waarom begin je er constant over dat het actiegroepen etc te doen is om de joodsheid van Israel als dat geen antisemitismeverwijt is? Je beperkte denkvermogen komt niet verder dan 'ik ben voor A en wie dat niet is moet wel fel tegen A en voor B zijn', het is zo tenenkrommend simpel dat je helemaal vastloopt in je absurde 'argumenten'. Je hebt niet eens het geheugen om je te herinneren dat je iedere keer dat je een belachelijk standpunt moet verdedigen je compleet nat gaat, net als dat je kennelijk vergeten bent dat niemand behalve jijzelf de bronnen voor je absurde betogen serieus neemt.
Er is natuurlijk duidelijk iets met Isral dat heel veel actiegroepen enorm stoort. En het kan niet liggen aan het conflict an sich, want we hebben zoveel andere conflicten waar men amper naar omkijkt.

Op een gegeven moment is de conclusie niet anders dan dat de idelogie (zionisme) en cultuur (Joods) van het land een rol moet spelen in de obsessieve focus, selectieve verontwaardiging en diepe haat die sommigen jegens het land koesteren.
pi_218556022
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2025 15:04 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Dit is inderdaad een terugkomend argument. De Palestijnen worden geregeld gereduceerd tot een stel nobele wilden, wiens zelfs meest brute daden en doorgesnoven Jodenhaat ergens wel te begrijpen valt. Het is ook een diep racistische manier om naar die mensen te kijken, omdat men hun dus van alle zelfbeschikking en zelfverantwoordelijkheid berooft.
pi_218556106
quote:
13s.gif Op donderdag 21 augustus 2025 15:55 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dit is inderdaad een terugkomend argument. De Palestijnen worden geregeld gereduceerd tot een stel nobele wilden, wiens zelfs meest brute daden en doorgesnoven Jodenhaat ergens wel te begrijpen valt. Het is ook een diep racistische manier om naar die mensen te kijken, omdat men hun dus van alle zelfbeschikking en zelfverantwoordelijkheid berooft.
Juist.
Die hele Gazaanse samenleving is echt een complete faal.
Er is miljarden buitenlands ontwikkelingsgeld in gepompt en helemaal niets hebben ze opgebouwd. Geen normaal bestuur, alleen maar haat, corruptie en terrorisme.
En als klap op de vuurpijl verwierpen ze met 7 oktober zelf de zo gedroomde tweestatenoplossing.

Maar dat is allemaal de schuld de Isral. :')
Zie het gewoon voor wat het is:
Een compleet gefaald mislukt experiment, dat Gaza, wat inmiddels een bedreiging voor haar buren en voor haar inwoners zelf is.

Ik ben voorstander om volledig achter Isral te staan, en samen met Isral te werken aan een totaal andere orde in dat gebied. Zonder Hamas en alle andere terroristische elementen. En ik vind dit ook belangrijk bij mijn stem straks.

[ Bericht 1% gewijzigd door Black_Baron op 21-08-2025 16:11:52 ]
pi_218557813
quote:
1s.gif Op donderdag 21 augustus 2025 16:06 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Juist.
Die hele Gazaanse samenleving is echt een complete faal.
Er is miljarden buitenlands ontwikkelingsgeld in gepompt en helemaal niets hebben ze opgebouwd. Geen normaal bestuur, alleen maar haat, corruptie en terrorisme.
En als klap op de vuurpijl verwierpen ze met 7 oktober zelf de zo gedroomde tweestatenoplossing.

Maar dat is allemaal de schuld de Isral. :')
Zie het gewoon voor wat het is:
Een compleet gefaald mislukt experiment, dat Gaza, wat inmiddels een bedreiging voor haar buren en voor haar inwoners zelf is.

Ik ben voorstander om volledig achter Isral te staan, en samen met Isral te werken aan een totaal andere orde in dat gebied. Zonder Hamas en alle andere terroristische elementen. En ik vind dit ook belangrijk bij mijn stem straks.
Je hebt een uitstekend moreel kompas, daar mag je best tevreden mee zijn want dat is helaas uitzonderlijk tegenwoordig.

In het Westen is het steeds meer de norm geworden om vanuit een culturele zelfhaat het barbaarse gedrag van niet-Westerse partijen te willen 'begrijpen' of zelfs rechtvaardigen en vervolgens zelf het boetekleed aan te trekken. Dat speelt natuurlijk in dit conflict ook een rol aangezien veel van de grootste critici jegens Isral het land als een 'onderdeel' van het Westen zien.

Over de niet-Westerse partijen durft men niet te oordelen en vind verachtelijke culturele aspecten ineens acceptabel die het in de eigen samenleving nooit zou tolereren. Zo ook met de Palestijnen met hun moslimfundamentalisme en antisemitisme.

En deze uitspattingen van barbaars gedrag verklaart men vervolgens aan de hand van de vermeende onderdrukking waar de niet-Westerse partij in kwestie mee te maken heeft, waar men het Westen weer verantwoordelijk voor houdt.

Niets is natuurlijk minder waar, de Palestijnen hebben talloze kansen gehad en alles zelf verprutst en duidelijk laten zien waar het gros van de samenleving voor staat: terreur, barbaarsheid, Jodenhaat, anti-Westerse sentimenten en een grote bereidheid tot het religieuze martelaarschap. Daar moet je niets mee te maken willen hebben en ongenadig hard aanpakken.
pi_218559050
quote:
In IDF-controlled Rafah, an armed clan’s school plants seeds of a Hamas-free future
The Abu Shabab gang claims to have carved out an area where it is providing electricity, medical care and education for thousands of displaced Gazans under IDF protection

For nearly two years, schools across the Gaza Strip have been largely shut down.

But in eastern Rafah, a rare exception has emerged: a small school operating in an area controlled by the Abu Shabab clan — an anti-Hamas group with possible ties to Israel and a questionable past — that now serves more than 100 kids from kindergarten through seventh grade.

The school eschews Palestinian Authority textbooks previously prevalent in Gaza, with teachers apparently recruited from among displaced Palestinians living in a part of Gaza controlled by the Israel Defense Forces and appears to educate pupils along progressive ideas of pluralism and tolerance.

“We want to create a generation of learners, not terrorists,” said Mohammed, a senior member of Abu Shabab’s forces, in a phone interview with The Times of Israel.

twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_218559565
twitter
pi_218559743
quote:

[..]

Spijker.
Kop.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_218559748
quote:
1s.gif Op donderdag 21 augustus 2025 23:23 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Een reden om dat hele stalletje kort en klein te meppen.
Nazi
1947-2016
pi_218560358
quote:
[ x ]
Bierkellerputsch vergeten daar zeker?

Hoewel het volgens mij wel klopt dat hij als staatshoofd nooit een (duitse) wet gebroken heeft. Maar dat zal wel niet op de badge gepast hebben.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-08-2025 09:54:07 ]
pi_218560382
Het laatste wat de deugende witte man moet doen is Hamas een eigen staat op laten richten.
pi_218561053
quote:
[ x ]
twitter
  vrijdag 22 augustus 2025 @ 09:41:44 #236
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_218561068
quote:
[ x ]
Naast oekraine buttons (waar de nazis veel van die legale dingen gedaan hebben) en de tranny buttons (die door de nazis in de oven geflikkerd werden) _O_ _O_ _O_ _O_ _O- _O- _O- _O-
Graag op anoniem
pi_218562656
quote:
14s.gif Op donderdag 21 augustus 2025 15:52 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ah, dus als Arabieren het niet toestaan aan Joden om ergens te wonen valt dat ineens te begrijpen? Bespottelijk.

Laten we dit dan eens even omdraaien: valt het dan ook niet te begrijpen dat steeds meer Isralische Joden niet meer samen willen leven met Arabieren gezien het geweld waarmee men decennialang is geconfronteerd? Dat lijkt mij namelijk wel.
Ik zie dat je weer eens zeer veel moeite had met begrijpend lezen. Je omdraaiing bewijst precies mijn punt: als je geweld aangedaan wordt door je buren, wil je niet dat die buren er zijn. Al helemaal niet als die buren denken meer recht te hebben op je land en huis dan jij. Dat dit voor beide partijen opgaat wilt er bij jou op een of andere reden maar niet in.
quote:
[..]
De term 'apartheid' wordt gebruikt door activisten, actiegroepen en NGOs vanwege de scheiding die Isral op delen van de Westelijke Jordaanoever aanbrengt tussen Joden en Arabieren (dit natuurlijk vanwege de veiligheid). Ook hanteert Isral voor de Isralirs het Isralische recht en voor de Palestijnen de wetten die werden gebruikt in de tijd van het Jordaanse bestuur.

Hier kun je van alles van vinden, maar een apartheid is het niet. Een 'apartheid' duidt namelijk op een scheiding van 'rassen' binnen een land, waarbij je dus een groep tweederangsburgers creert op basis van hun onveranderlijke kenmerken. Het gaat hier om nationaliteit, niet om 'ras'.

En daarnaast we hebben het ook niet eens over een gebied dat binnen Isral ligt. De Westelijke Jordaanoever is namelijk betwist gebied en ligt buiten Isral. Kortom, de claim dat Isral dus een apartheidstaat zou zijn is ronduit belachelijk en weer niets meer dan een poging het land te demoniseren.
Dus eerst beschrijf je precies de situatie die een apartheidsregime inhoudt, maar vervolgens is dat toch niet zo omdat daar alleen sprake van kan zijn bij een verschil in ras? Het idee dat er mensenrassen bestaan compleet achterlijk danwel achterhaald, dat jij nog niet zover bent als de rest van normaal denkende mensen is je eigen probleem.

Dat het gebied betwist is maakt het juist een ng groter probleem dat er een apartheidsregime bestaat door Isral, denk je niet?
quote:
[..]
Er is natuurlijk duidelijk iets met Isral dat heel veel actiegroepen enorm stoort. En het kan niet liggen aan het conflict an sich, want we hebben zoveel andere conflicten waar men amper naar omkijkt.

Op een gegeven moment is de conclusie niet anders dan dat de idelogie (zionisme) en cultuur (Joods) van het land een rol moet spelen in de obsessieve focus, selectieve verontwaardiging en diepe haat die sommigen jegens het land koesteren.
Dus je insinueerde wel wat? Je kunt je eigen gedachten niet eens betrouwbaar beoordelen, en denkt dat wel te kunnen bij alle twijfelachtige bronnen die je gebruikt voor je fantasiewereld? Het wordt met de dag droeviger, iedere keer dat er weer een stukje duidelijker wordt waar het misgaat in je bovenkamer groeit mijn medelijden. Je bent niet meer te redden. In de jaren 1940 zou jij op basis van wat je op dit forum laat zien de nazi's verdedigen, meer kan ik er ook niet van maken.
What Would Goku Do
pi_218568658
Over selectieve verontwaardiging gesproken.....

NL regering jankt over Rusland, hoe gevaarlijk en misdadig het wel niet is.
Ook NL regering: Genocide in Gaza? Who cares, uitmoorden die hap. Burgers mogen lekker vermoord worden.
  Moderator zaterdag 23 augustus 2025 @ 08:02:08 #239
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218568691
Volgens mij zegt niemand dat
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_218569907
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 08:02 schreef sp3c het volgende:
Volgens mij zegt niemand dat
Hun handelen is er wel naar.
  zaterdag 23 augustus 2025 @ 11:19:07 #241
131800 Tarado
cap de fusca
pi_218570059
twitter
  Moderator zaterdag 23 augustus 2025 @ 11:40:46 #242
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218570267
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 10:59 schreef Chadi het volgende:

[..]
Hun handelen is er wel naar.
Nee ook niet
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_218570330
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 11:40 schreef sp3c het volgende:

[..]
Nee ook niet
Als je weigert iets te doen dan handel je ernaar.
pi_218571406
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 11:19 schreef Tarado het volgende:
[ x ]
Een schrikbarende lijst aan terrorisme, die trouwens veel langer is dan enkel deze voorbeelden. En helaas worden de adepten van deze mensen nu volop gesteund door een aanzienlijk deel van het Westen, waarbij sommigen zelfs openlijk groeperingen zoals Hamas steunen.

Binnen bepaalde contreien worden deze moslimfundamentalistische barbaren als "onderdrukt" gezien en omdat zij als een niet-Westerse groep bestaande uit mensen van kleur en moslims worden categoriseert dienen we systematische terreur in elk geval te 'begrijpen' zo vindt men.
pi_218571588
quote:
14s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 13:33 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Een schrikbarende lijst aan terrorisme, die trouwens veel langer is dan enkel deze voorbeelden. En helaas worden de adepten van deze mensen nu volop gesteund door een aanzienlijk deel van het Westen, waarbij sommigen zelfs openlijk groeperingen zoals Hamas steunen.

Binnen bepaalde contreien worden deze moslimfundamentalistische barbaren als "onderdrukt" gezien en omdat zij als een niet-Westerse groep bestaande uit mensen van kleur en moslims worden categoriseert dienen we systematische terreur in elk geval te 'begrijpen' zo vindt men.
Ga je nog een discussie aan hier of blijf je gewoon one liners spuwen die je eigen fantasiewereld bevestigen? Omgekeerd moet men constant erbij vermelden dat ze hamas ook veroordelen als je deze lijst beschuldigingen aan Isral adresseert, alleen in jouw absurde versie van de waarheid kan de IDF dit soort dingen nooit doen. Je steekt je kop in het zand omdat je nu al te ver heen bent: hoe kun je nu nog terug als de etnische zuivering overduidelijk niet meer te ontkennen is, maar jij dat altijd het felst en op overdreven stellige wijze hebt gedaan?

Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald beste HowardRoark. Of ga je weer hetzelfde cirkeltje rond door alles en iedereen die jouw variant van de werkelijkheid tegenspreekt weg te zetten als activistisch (nogmaals geen idee hoe dat eigenlijk een verwijt is), te insinueren dat er jodenhaat in het spel is en vervolgens ontkennen dat je dat doet, om af te sluiten met 'bronnen' die jouw fantasie bevestigen? Waar stap je vandaag in op deze draaimolen? Verras me anders eens met iets wat je nog niet geprobeerd hebt.
What Would Goku Do
pi_218571591
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 11:19 schreef Tarado het volgende:
[ x ]
En nu? Is dit nieuwe informatie?
What Would Goku Do
pi_218571697
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 13:34 schreef viagraap het volgende:
Ik zie dat je weer eens zeer veel moeite had met begrijpend lezen. Je omdraaiing bewijst precies mijn punt: als je geweld aangedaan wordt door je buren, wil je niet dat die buren er zijn. Al helemaal niet als die buren denken meer recht te hebben op je land en huis dan jij. Dat dit voor beide partijen opgaat wilt er bij jou op een of andere reden maar niet in.
Beide partijen zijn hierin niet gelijkwaardig. De ene buur betreft een democratisch land, waar burgers in vrijheid leven (ook burgers die van oorsprong uit het buurland kwamen). De andere buur betreft een land onder het bewind van een terreurorganisatie, waar burgers niet de vrijheid genieten van het buurland en die ook nog eens burgers van het buurland in gijzeling heeft.

Wezenlijk verschil.
pi_218571727
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 07:51 schreef bianconeri het volgende:
Over selectieve verontwaardiging gesproken.....

NL regering jankt over Rusland, hoe gevaarlijk en misdadig het wel niet is.
Ook NL regering: Genocide in Gaza? Who cares, uitmoorden die hap. Burgers mogen lekker vermoord worden.
Logisch, er is namelijk geen sprake van genocide.
  zaterdag 23 augustus 2025 @ 14:14:51 #249
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_218571764
Mooi dat onze en de Isralische rechts-extremistische brigades volop excuses hebben voor hun haat en hn eigen terreur. Het moet toch fijn zijn dat deze excuses het geweld en de terreur van de partij waarmee men zich identificeert vergoelijkt. Hoezo onschuldige moslims? Hoezo onschuldige Palestijnen? Moslimfundamentalistische barbaren zijn het! Stuk voor stuk! Zijn het niet zelf terroristen dan sympathiseren ze er wel mee! Dat volk deugt gewoon structureel niet!

We moeten de Isralische oorlogsmisdaden gewoon begrijpen! Uithongeren van baby’s scheelt een terrorist over pakweg 20 jaar! Logisch toch?

Maar gelukkig is Isralische onschuldige slachtoffers wel belangrijk vinden, maar Palestijnse helemaal niet helemaal niet selectief. Dat heeft niets met selectief te maken!
pi_218571770
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 14:12 schreef Accordtje het volgende:

[..]
Beide partijen zijn hierin niet gelijkwaardig. De ene buur betreft een democratisch land, waar burgers in vrijheid leven (ook burgers die van oorsprong uit het buurland kwamen). De andere buur betreft een land onder het bewind van een terreurorganisatie, waar burgers niet de vrijheid genieten van het buurland en die ook nog eens burgers van het buurland in gijzeling heeft.

Wezenlijk verschil.
Dat verschil pleit juist tgen Isral. Juist een rechtvaardige samenleving zou beter moeten weten.
What Would Goku Do
pi_218571822
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 14:15 schreef viagraap het volgende:
Dat verschil pleit juist tgen Isral. Juist een rechtvaardige samenleving zou beter moeten weten.
Ze weten ook beter, maar het feit dat zij doelwit zijn van die terreurorganisatie maakt dat ze andere keuzes maken.
pi_218571841
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 14:18 schreef Accordtje het volgende:

[..]
Ze weten ook beter, maar het feit dat zij doelwit zijn van die terreurorganisatie maakt dat ze andere keuzes maken.
Je bent er bijna. Ik help je even: ken je nog een andere groep mensen in dat gedeelte van het Midden Oosten die dagelijks met terreur te maken heeft? Ik help je nog wat verder: het begrip 'terreur' gaat niet alleen over geweld dat uitgevoerd wordt door mensen die we vandaag toevallig terroristen noemen.
What Would Goku Do
pi_218571871
quote:
14s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 14:21 schreef viagraap het volgende:
Je bent er bijna. Ik help je even: ken je nog een andere groep mensen in dat gedeelte van het Midden Oosten die dagelijks met terreur te maken heeft? Ik help je nog wat verder: het begrip 'terreur' gaat niet alleen over geweld dat uitgevoerd wordt door mensen die we vandaag toevallig terroristen noemen.
Je bedoelt die groep mensen die juichend door de straten liep op 7 oktober 2023?
pi_218571917
Viagraap heeft zo een heerlijk opbouwende manier van discussiren. Nodigt echt uit om de dialoog aan te gaan :)
pi_218572014
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 14:24 schreef Accordtje het volgende:

[..]
Je bedoelt die groep mensen die juichend door de straten liep op 7 oktober 2023?
Ja, niks menselijks is hen vreemd, net als de Israeli's die juichend op een stoeltje vanaf een heuvel kijken hoe Gaza platgebombardeerd wordt bijvoorbeeld.
What Would Goku Do
pi_218572017
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 14:29 schreef Questular het volgende:
Viagraap heeft zo een heerlijk opbouwende manier van discussiren. Nodigt echt uit om de dialoog aan te gaan :)
Tja ik heb nu eenmaal weinig geduld voor een dialoog als er een genocide goedgepraat wordt.
What Would Goku Do
  zaterdag 23 augustus 2025 @ 15:32:50 #257
403588 mcmlxiv
pi_218572245
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 14:47 schreef viagraap het volgende:

[..]
Ja, niks menselijks is hen vreemd, net als de Israeli's die juichend op een stoeltje vanaf een heuvel kijken hoe Gaza platgebombardeerd wordt bijvoorbeeld.
Je weet toch dat juichen betekent dat je vanaf dat moment een legaal doelwit bent voor onze extremistische vrienden? En wanneer toevallig je man, je broer, je opoe, je achterbuurvrouw of de zus van de man van de vrouw van de supermarkt waar je wel een keer boodschappen hebt gedaan een keer hebben gejuicht of per ongeluk niet sip genoeg gekeken, dan ook.

Er bestaan geen onschuldige moslims en/of Palestijnen, begrijp dat dan.
pi_218572341
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 15:32 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Je weet toch dat juichen betekent dat je vanaf dat moment een legaal doelwit bent voor onze extremistische vrienden? En wanneer toevallig je man, je broer, je opoe, je achterbuurvrouw of de zus van de man van de vrouw van de supermarkt waar je wel een keer boodschappen hebt gedaan een keer hebben gejuicht of per ongeluk niet sip genoeg gekeken, dan ook.

Potverdrie inderdaad. Jeetje al die jaren ernaast gezeten :'(
What Would Goku Do
pi_218572385
quote:
14s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 14:48 schreef viagraap het volgende:

[..]
Tja ik heb nu eenmaal weinig geduld voor een dialoog als er een genocide goedgepraat wordt.
Denk dat je dan nog vaak tegen een spiegel zal praten. Wellicht POL proberen?
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_218573661
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 14:13 schreef Accordtje het volgende:

[..]
Logisch, er is namelijk geen sprake van genocide.
Wel volgens de feiten
pi_218573795
quote:
Ja, niks menselijks is hen vreemd,
Juichend tussen de auto's lopen waar gegijzelden achteraan gesleept worden...dat noem jij "niks menselijks is hen vreemd"? Ik gebruik het woord bijzonder hier even voor.

quote:
Net als de Israeli's die juichend op een stoeltje vanaf een heuvel kijken hoe Gaza platgebombardeerd wordt bijvoorbeeld.
Zijn daar beelden van?
Van die Palestijnen die juichend over straat liepen namelijk wel.
pi_218573803
quote:
14s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 14:48 schreef viagraap het volgende:

[..]
Er is geen sprake van genocide.
pi_218574055
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 15:32 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Niemand heeft dit natuurlijk gezegd. Maar waren dit ook niet jouw woorden over Russen?

Ik had je al eens gevraagd wt deze oorlog wat dit betreft toch zo anders maakt dan jouw eerdere zeer ferme uitlatingen over Russen en waarbij burgerslachtoffers er niet toe deden zelfs al betrof dit kinderen.

Toen je daarmee werd geconfronteerd stelde je dat je wellicht wat te ongenuanceerd hard verwoord, maar ik betwijfel eerlijk gezegd of je van dat standpunt bent teruggekomen en vraag mij dan ook af wat dit conflict in jouw beleving zo anders maakt.

Kortom, hoe komt er in jouw beleving nu precies dat Palestijnse burgerslachtoffers wl erg verschrikkelijk zijn, maar Russische niet? Beide partijen zijn zelf nochtans een oorlog begonnen en in beide samenlevingen is een grote steun voor hun politieke beleidsbepalers te vinden, zowel bij de Russen als de Palestijnen.
  zaterdag 23 augustus 2025 @ 20:33:01 #264
403588 mcmlxiv
pi_218574528
Gelukkig Howard heeft mijn iets te externe post over Oekrane voor inmiddels de vijfde keer teruggevonden.Dan kan hij mooi alle inhoudelijke discussies vermijden over de genocide die zijn geliefde kameraden plegen.
pi_218575689
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 20:33 schreef mcmlxiv het volgende:
Gelukkig Howard heeft mijn iets te externe post over Oekrane voor inmiddels de vijfde keer teruggevonden.Dan kan hij mooi alle inhoudelijke discussies vermijden over de genocide die zijn geliefde kameraden plegen.
Aangezien er geen sprake is van genocide is een discussie erover totaal overbodig.
  zaterdag 23 augustus 2025 @ 22:25:18 #266
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_218575839
quote:
Geef de beste man anders eens gewoon antwoord.

Waarom mogen de Russen sterven, maar spring je voor Palestijnen in de bres?
pi_218575893
Het oplaaiende antisemitisme in Nederland is deflectie van het falen van onze eigen democratie, instituten en media. Afleiding, collectieve uitlaatklep.

Antisemitisme is projectie en deflectie.

Lekker met z’n allen schelden, tieren en haten op de joden (verpakt met verhullende termen als Isral, de zionisten, etc).

En wat antisemieten helemaal tergt; joden hebben nu een eigen land, zelfbeschikking en slaan terug. Valt dat even tegen. En dat is ook even wennen.
pi_218582601
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 19:25 schreef Accordtje het volgende:

[..]
Juichend tussen de auto's lopen waar gegijzelden achteraan gesleept worden...dat noem jij "niks menselijks is hen vreemd"? Ik gebruik het woord bijzonder hier even voor.
Dan zul je het vast net zo bijzonder vinden dat de regering van Isral openlijk een etnische zuivering bepleit en daarin actief gesteund wordt door het Westen. Is kennelijk ook menselijk.
quote:
[..]
Zijn daar beelden van?
Jezus christus natuurlijk zijn daar beelden van man :') Leef je onder een steen die alleen opgetild wordt als er feiten voorbijkomen die je gunstig liggen?
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 19:26 schreef Accordtje het volgende:

[..]
Er is geen sprake van genocide.
Juridisch gezien nog niet, maar ieder weldenkend mens kan de conclusie zonder twijfel trekken.
What Would Goku Do
  zondag 24 augustus 2025 @ 20:30:23 #269
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218583182
quote:
Nou, ik heb op basis van die post iedere keer een vraag gesteld die je maar blijft ontwijken: hoe komt dat voor jou in deze oorlog, Palestijnse burgerslachtoffers anders bekijkt dan als het om Russische burgerslachtoffers gaat?

Ik ben simpelweg erg benieuwd hoe je dat ziet omdat er dus nogal sprake lijkt te zijn van een groot contrast wat dat betreft omdat dit iets lijkt te zijn dat bij meer mensen in het Westen opgaat. Palestijnse burgerslachtoffers worden door een andere bril bekeken dan burgerslachtoffers in oorlogen elders ter wereld. Dat wereldbeeld probeer ik te begrijpen, vandaar die vraag.
  zondag 24 augustus 2025 @ 21:43:11 #270
403588 mcmlxiv
pi_218584000
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 22:25 schreef Mubassie het volgende:

[..]
Geef de beste man anders eens gewoon antwoord.

Waarom mogen de Russen sterven, maar spring je voor Palestijnen in de bres?
laat ik daar nou al 5 keer antwoord op gegeven hebben.
  zondag 24 augustus 2025 @ 21:44:28 #271
403588 mcmlxiv
pi_218584011
quote:
14s.gif Op zondag 24 augustus 2025 20:30 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nou, ik heb op basis van die post iedere keer een vraag gesteld die je maar blijft ontwijken: hoe komt dat voor jou in deze oorlog, Palestijnse burgerslachtoffers anders bekijkt dan als het om Russische burgerslachtoffers gaat?

Ik ben simpelweg erg benieuwd hoe je dat ziet omdat er dus nogal sprake lijkt te zijn van een groot contrast wat dat betreft omdat dit iets lijkt te zijn dat bij meer mensen in het Westen opgaat. Palestijnse burgerslachtoffers worden door een andere bril bekeken dan burgerslachtoffers in oorlogen elders ter wereld. Dat wereldbeeld probeer ik te begrijpen, vandaar die vraag.
Goh, laat ik nou al 5 keer aangegeven hebben dat die post iets te extreem was. Dat heel leren, dat heet je mening bijstellen op basis van nieuwe inzichten. Zou je ook eens moeten proberen.
pi_218584464
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2025 19:30 schreef viagraap het volgende:

[..]
Juridisch gezien nog niet, maar ieder weldenkend mens kan de conclusie zonder twijfel trekken.
Waarom werd er dan een polio vaccinatiecampagne gehouden in Gaza in november 2024?

Logica is niet jouw vriend bij dit argument.
  zondag 24 augustus 2025 @ 23:34:38 #273
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_218584809
quote:

[..]
Dan zul je het vast net zo bijzonder vinden dat de regering van Isral openlijk een etnische zuivering bepleit en daarin actief gesteund wordt door het Westen. Is kennelijk ook menselijk.
[..]
Jezus christus natuurlijk zijn daar beelden van man :') Leef je onder een steen die alleen opgetild wordt als er feiten voorbijkomen die je gunstig liggen?
[..]
Het is een eigen drogredenatie omdat iemand die dat anders ziet, dan in dat gezegde zg. niet weldenkend zou zijn.
Ook de term "Juridisch gezien nog niet" duidt dat iets zo ja, nog getoetst moet worden, dat net als zwanger zijn, wel of niet zo is en niet een beetje of dat dan bij aanname gemakshalve zou kunnen zijn.
Dat wie dan ook iets ..vul-in.. vindt, maakt niet dat dit zo is en laat staan dit het doel zou zijn.
//--//
Ik weet dat dingen die iemand graag zo zou willen (verbeelden) moeilijk anders zijn voor te stellen.
Het lijkt in discussie zaak het hier bij kille feiten te houden en niet wat maar vaak genoeg wordt geroepen, iets dan daarmee een waarheid wordt. En nee, verwijzen naar eoa autoriteit maakt dat niet heel veel anders.
Ik snap ook dat bepaalde termen het (hier) in de beleving daarvan beter doen omdat ze aansluiten bij een daarin overtuigd gevoel.

Voor beschuldiging "genocide" zijn tenminste nodig: de aantoonbare opzet tot vernietigen van een menselijke groep. Ik zal je niet vermoeien maar strikt juridisch is dit een beschuldiging die eerst hard zult moet worden gemaakt bij een bevoegde rechter en 100% zeker zal Isral (tegen)bewijzen hebben dat zij zich niet richt op een specifieke groep. Isral richt zich in alle termen op elimineren van (haar) terreurdreigingen.
NB deze redenatie geldt ook voor etnische zuivering e.d. waar sws al geen sprake van is in een omgeving waar etniciteit - er zijn bmw geen andere Gazanen in Gaza - anders dan die lid zijnde van een terreurorganisatie, geen rol heeft/speelt. Als Isral Palestijnen (wie dat ook moge zijn) of specifiek Gazanen zou willen uitmoorden, is dat volkerenmoord en ik geeft het niemand te doen die zaak te kunnen gaan aantonen.

Ik geeft de wannabe community iets meer kans met de verdenking van oorlogsmisdaad als massamoord vanwege onthouding van toegang tot noodzakelijke zaken. dezeDeze term iets eenvoudiger waarin niet bewezen hoeft te worden dat een groep als geheel betreft die planmatig daarmee dan zou worden vernietigd.

Wat dan weer een discussie wordt zijn de aantallen en aantonen door wie en wat dit met welk plan zou zijn veroorzaakt. Isral zal imo erg sterk staan omdat zij de Gazaanse bevolking - ik weet, dat dit ook deels haar trucje is - voortdurende waarschuwt waar ivm met geplande acties wel en niet te gaan zijn.
Blijven over de doden tgv ongeplande acties die in veel gevallen weer kunnen worden afgedaan met gezien het afgewogen doel, proportioneel zijn. Dat slachtoffers hun proportionaliteit anders wegen, moge duidelijk zijn.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_218584957
quote:
Gezien de context die erachter zit vind ik dat een stuk minder bijzonder.

quote:
Jij gaat nu een kleine groep, in dit geval idiote, Isralirs gelijk stellen aan overvolle straten met Palestijnen?

quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2025 19:30 schreef viagraap het volgende: Juridisch gezien nog niet, maar ieder weldenkend mens kan de conclusie zonder twijfel trekken.
We zullen zien of die conclusie uiteindelijk getrokken wordt. Ik denk het niet.
En tot die tijd is er simpelweg geen sprake van.
pi_218585002
quote:
Proza.
Maakt niet uit hoevaak je een tr zet, er gebeurd geen flikker mee.

Ondanks de verzoeken van de mods tr's te zetten...
1947-2016
pi_218585004
quote:
Proza.

quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 19:25 schreef Accordtje het volgende:

[..]
[..]
Zijn daar beelden van?
Zegt genoeg over viagraap dat hij dat gedrag van de pali's toen op 7 oktober 'menselijk' vond.

Halfdode en naakte vrouwen op en aan pickups door de straten paraderen. Tjah, 'menselijk'.

:')
1947-2016
pi_218585373
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2025 21:44 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Goh, laat ik nou al 5 keer aangegeven hebben dat die post iets te extreem was. Dat heel leren, dat heet je mening bijstellen op basis van nieuwe inzichten. Zou je ook eens moeten proberen.
Hmm, dus ook Russische burgerslachtoffers zijn nu ineens erg? Dat is lastig te geloven, ook begin dit jaar sprak je nog over clusterbommen op Russische steden:
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 22:45 schreef mcmlxiv het volgende:
Zo grappig hoe onze "kritische onafhankelijke denkers" blijkbaar denken dat Oekraine nu de handdoek in de ring gaat gooien. Nee lieve vrienden, voor Oekraine betekent het alleen maar dat ze de een stapje extra en wat stapjes vuiler tekeer moeten gaan. Ze hebben namelijk geen keuze. Stoppen = Overgeven. Dat is nogal onzinnig in een oorlog waarbij de tegenstander er niet heel veel beter aan toe is dan jezelf EN je weet dat die tegenstander een smerige moordenaar, verkrachter en dief is.

Raketten op het kremlin, clusterbommen op Russische steden wordt zo langzamerhand een strategie die overwogen moet gaan worden. Laten we als Europa snel enkele honderden lange-afstandswapens gaan leveren, die kunnen ze nu best goed gebruiken. Rusland moet echte pijn gaan kennen, het is niet anders
Dat zou dus resulteren in zeer veel burgerslachtoffers. Zie ook:
quote:
Een clusterbom is een door een vliegtuig afgeworpen bom, een granaat of een raket die tot ongeveer 200 kleine bommetjes uitstrooit. Het gebruik van clusterbommen is zeer omstreden omdat clusterbommen veel burgerslachtoffers eisen. Sinds mei 2008 zijn clusterbommen door meer dan 100 landen verboden.

Bron
Het heeft er dus veel weg van dat je inderdaad een dubbele standaard hanteert: Russische burgerslachtoffers zijn prima, Palestijnse burgerslachtoffers zijn verschrikkelijk en toont aan hoe misdadig Isral wel niet zou zijn.

Ik ben daar consequent in: burgerslachtoffers zijn zeer tragisch maar nu eenmaal altijd onderdeel van een oorlog geweest.

En dan heb ik het nog niet over de unieke situatie in de Gazastrook, waar we te maken hebben met een terreurgroepering die doelbewust geen scheiding aanbrengt in de samenleving tussen burger en strijder en zich ook nog eens tussen en onder hun eigen burger verschuild. Dat zijn al meteen twee oorlogsmisdaden.

Om het nog erger te maken geven de leiders openlijk aan dat men gebaat is bij zoveel mogelijk burgerslachtoffers aan de eigen kant. Elk weldenkend mens zou natuurlijk kunnen constateren dat dit te bizar voor woorden is. Vooral ook wetende dat deze mensen een enorm ondergronds tunnelstelsel hebben waar makkelijk tienduizenden burgers zouden kunnen schuilen.

Het resultaat van deze vechtstrategie is dat er onnodig veel burgerslachtoffers zullen vallen. Dat is volledig te wijten aan de Palestijnse terroristen zelf, niet aan Isral.
pi_218587522
twitter

https://x.com/VividProwess/status/1959921926551257221

Weer een journalist minder. ^O^
pi_218587534
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 12:19 schreef Nober het volgende:
[ x ]
https://x.com/VividProwess/status/1959921926551257221

Weer een journalist en tevens terrorist minder. ^O^
:)
  maandag 25 augustus 2025 @ 13:26:59 #280
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_218588135
quote:
Nu ben ja al terrorist als je Hamas acties filmt? :{

Dat verklaart https://nos.nl/artikel/25(...)l-op-ziekenhuis-gaza
pi_218588290
quote:
Ow was het zo'n 'journalist'.

Dat zet nos er niet bij natuurlijk. Jaaaaa.
1947-2016
pi_218589060
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 13:26 schreef butz0rs het volgende:

[..]
Nu ben ja al terrorist als je Hamas acties filmt? :{

Dat verklaart https://nos.nl/artikel/25(...)l-op-ziekenhuis-gaza
Het is vooral de vraag mbt de aanslagen 7 oktober 2023, hoe zoveel Palestijnse "journalisten" precies van deze aanslagen afwisten en klaarstonden met hun camera's in de aanslag.

Ten tweede zijn sommigen (zoals ook deze man) betrokken bij alle 'ceremonies' van Hamas mbt het vrijlaten van de gijzelaars. Het kan niet anders dan dat dit in cordinatie met Hamas gebeurt.
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 13:51 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Ow was het zo'n 'journalist'.

Dat zet nos er niet bij natuurlijk. Jaaaaa.
Voor de NOS is elke propagandist geallieerd aan Hamas schijnbaar een legitieme journalist.

Ik heb mij verder niet verdiept hoe het met deze gevallen precies zit. Wel is het opmerkelijk dat de vermeende journalist genaamd Mohammad Salama tijdens de aanslagen van 7 oktober 2023 volop beelden aan het maken was en zijn online carrire als "journalist" pas een week later begon.

Het heeft er dan ook veel weg van dat Hamas een aanzienlijk aantal Palestijnen heeft geronseld die mediawerkzaamheden uitvoeren voor propagandadoeleinden. Iets dat de vorige keer zelfs door de NOS schoorvoetend werd ontkend. Een Palestijn die was gelimineerd, bleek lid van het 'mediateam' van Hamas.

Er is natuurlijk alleen wel een probleem: op zo'n moment ben je dus geallieerd aan een terreurbeweging.

En het meest schrikbarende is nog wel dat de Westerse media de beelden van deze mensen klakkeloos overnemen en zonder enige check of verificatie zulke individuen als legitieme journalisten wegzetten.
pi_218589348
quote:
14s.gif Op maandag 25 augustus 2025 15:33 schreef HowardRoark het volgende:

(...)

En het meest schrikbarende is nog wel dat de Westerse media de beelden van deze mensen klakkeloos overnemen en zonder enige check of verificatie zulke individuen als legitieme journalisten wegzetten.
It serves a cause.
1947-2016
pi_218589967
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2025 22:35 schreef TheGreatAlfonso het volgende:

[..]
Waarom werd er dan een polio vaccinatiecampagne gehouden in Gaza in november 2024?

Nou fijn dat men daar nog aan dacht zeg! :') Dit is hetzelfde soort 'argument' als mensen die zeggen dat als Israel het zou willen ze iedere Gazaan allang gedood hadden.
quote:
14s.gif Op maandag 25 augustus 2025 15:33 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het is vooral de vraag mbt de aanslagen 7 oktober 2023, hoe zoveel Palestijnse "journalisten" precies van deze aanslagen afwisten en klaarstonden met hun camera's in de aanslag.

Ten tweede zijn sommigen (zoals ook deze man) betrokken bij alle 'ceremonies' van Hamas mbt het vrijlaten van de gijzelaars. Het kan niet anders dan dat dit in cordinatie met Hamas gebeurt.
[..]
Voor de NOS is elke propagandist geallieerd aan Hamas schijnbaar een legitieme journalist.

Ik heb mij verder niet verdiept hoe het met deze gevallen precies zit. Wel is het opmerkelijk dat de vermeende journalist genaamd Mohammad Salama tijdens de aanslagen van 7 oktober 2023 volop beelden aan het maken was en zijn online carrire als "journalist" pas een week later begon.

Het heeft er dan ook veel weg van dat Hamas een aanzienlijk aantal Palestijnen heeft geronseld die mediawerkzaamheden uitvoeren voor propagandadoeleinden. Iets dat de vorige keer zelfs door de NOS schoorvoetend werd ontkend. Een Palestijn die was gelimineerd, bleek lid van het 'mediateam' van Hamas.

[ afbeelding ]

Er is natuurlijk alleen wel een probleem: op zo'n moment ben je dus geallieerd aan een terreurbeweging.

Ga je nu weer die claim over de journalist proberen zonder ook maar een greintje bewijs te leveren? De BBC berichtte idd, zonder enige vorm van bewijs. En die foto's zeggen verder vrij weinig. Dit is je ook meermaals duidelijk gemaakt, dat ben je zeker ook 'vergeten'?
What Would Goku Do
pi_218589986
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2025 22:35 schreef TheGreatAlfonso het volgende:

[..]

Dit is hetzelfde soort 'argument' als wanneer gezegd wordt dat Israel de klus in anderhalve dag had kunnen klaren als ze echt een genocide wilden uitvoeren. Ik ga niet eens meer uitleggen waarom dat een fucking achterlijk argument is, als we daar nog aan moeten beginnen heeft het toch geen zin.
What Would Goku Do
pi_218590001
quote:
12s.gif Op zondag 24 augustus 2025 23:34 schreef Vallon het volgende:

[..]
Het is een eigen drogredenatie omdat iemand die dat anders ziet, dan in dat gezegde zg. niet weldenkend zou zijn.
Ook de term "Juridisch gezien nog niet" duidt dat iets zo ja, nog getoetst moet worden, dat net als zwanger zijn, wel of niet zo is en niet een beetje of dat dan bij aanname gemakshalve zou kunnen zijn.
Dat wie dan ook iets ..vul-in.. vindt, maakt niet dat dit zo is en laat staan dit het doel zou zijn.
//--//
Ik weet dat dingen die iemand graag zo zou willen (verbeelden) moeilijk anders zijn voor te stellen.
Het lijkt in discussie zaak het hier bij kille feiten te houden en niet wat maar vaak genoeg wordt geroepen, iets dan daarmee een waarheid wordt. En nee, verwijzen naar eoa autoriteit maakt dat niet heel veel anders.
Ik snap ook dat bepaalde termen het (hier) in de beleving daarvan beter doen omdat ze aansluiten bij een daarin overtuigd gevoel.

Voor beschuldiging "genocide" zijn tenminste nodig: de aantoonbare opzet tot vernietigen van een menselijke groep. Ik zal je niet vermoeien maar strikt juridisch is dit een beschuldiging die eerst hard zult moet worden gemaakt bij een bevoegde rechter en 100% zeker zal Isral (tegen)bewijzen hebben dat zij zich niet richt op een specifieke groep. Isral richt zich in alle termen op elimineren van (haar) terreurdreigingen.
NB deze redenatie geldt ook voor etnische zuivering e.d. waar sws al geen sprake van is in een omgeving waar etniciteit - er zijn bmw geen andere Gazanen in Gaza - anders dan die lid zijnde van een terreurorganisatie, geen rol heeft/speelt. Als Isral Palestijnen (wie dat ook moge zijn) of specifiek Gazanen zou willen uitmoorden, is dat volkerenmoord en ik geeft het niemand te doen die zaak te kunnen gaan aantonen.

Ik geeft de wannabe community iets meer kans met de verdenking van oorlogsmisdaad als massamoord vanwege onthouding van toegang tot noodzakelijke zaken. dezeDeze term iets eenvoudiger waarin niet bewezen hoeft te worden dat een groep als geheel betreft die planmatig daarmee dan zou worden vernietigd.

Wat dan weer een discussie wordt zijn de aantallen en aantonen door wie en wat dit met welk plan zou zijn veroorzaakt. Isral zal imo erg sterk staan omdat zij de Gazaanse bevolking - ik weet, dat dit ook deels haar trucje is - voortdurende waarschuwt waar ivm met geplande acties wel en niet te gaan zijn.
Blijven over de doden tgv ongeplande acties die in veel gevallen weer kunnen worden afgedaan met gezien het afgewogen doel, proportioneel zijn. Dat slachtoffers hun proportionaliteit anders wegen, moge duidelijk zijn.
Een hele lap tekst om te laten zien dat je bronnen negeert of niet gelooft. De opzet is allang aangetoond in woord en daad, en zker niet alleen over terreurdreigingen. En dan ook nog ff doodleuk beweren dat het geweld proportioneel is _O-
What Would Goku Do
pi_218590010
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 00:30 schreef Accordtje het volgende:

[..]
Gezien de context die erachter zit vind ik dat een stuk minder bijzonder.
[..]
Jij gaat nu een kleine groep, in dit geval idiote, Isralirs gelijk stellen aan overvolle straten met Palestijnen?
[..]
We zullen zien of die conclusie uiteindelijk getrokken wordt. Ik denk het niet.
En tot die tijd is er simpelweg geen sprake van.
Een kleine groep :N Genoeg enquetes laten zien dat de overgrote meerderheid van Israel genocidale wensen heeft mbt Palestijnen. En fijn dat jij wilt denken dat er tot die tijd geen sprake van is, ben benieuwd hoe je dat je kinderen uit gaat leggen later.
What Would Goku Do
pi_218590078
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 01:21 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Proza.

[..]
Zegt genoeg over viagraap dat hij dat gedrag van de pali's toen op 7 oktober 'menselijk' vond.

Halfdode en naakte vrouwen op en aan pickups door de straten paraderen. Tjah, 'menselijk'.

:')
Als mensen het doen is het menselijk, geen idee wat daar ingewikkeld aan is. Net als het kennelijk menselijk is om duizenden tonnen bommen te werpen op een dichtbevolkt gebied, of de mensen daar nou in scholen, ziekenhuizen, of tenten zitten. Of ze systematisch zonder aanklacht gevangen zetten en daar martelen, verkrachten, uithongeren. Maar nee laten we het vooral over de toon van de discussie hebben hoor, je moet tussen het op honderd manieren goedpraten van een genocide door natuurlijk niet je tere zieltje laten krenken als blijkt dat je dat goedpraten doet op basis van fucking bullshit.
What Would Goku Do
  maandag 25 augustus 2025 @ 18:03:01 #289
131800 Tarado
cap de fusca
pi_218590095
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 17:54 schreef viagraap het volgende:

[..]
Een kleine groep :N Genoeg enquetes laten zien dat de overgrote meerderheid van Israel genocidale wensen heeft mbt Palestijnen. En fijn dat jij wilt denken dat er tot die tijd geen sprake van is, ben benieuwd hoe je dat je kinderen uit gaat leggen later.
Hoe zit het met de enquetes onder de Palestijnen?
pi_218590184
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 17:50 schreef viagraap het volgende:

[..]
Nou fijn dat men daar nog aan dacht zeg! :') Dit is hetzelfde soort 'argument' als mensen die zeggen dat als Israel het zou willen ze iedere Gazaan allang gedood hadden.
Dat klopt. Het is dus een sluitend argument. :)

Blij toe, toch? Hoe erg de oorlog ook is, er is in ieder geval geen genocide aan de gang. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door MagnificentAlfonso op 25-08-2025 18:21:23 ]
pi_218590224
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 17:51 schreef viagraap het volgende:

[..]
Dit is hetzelfde soort 'argument' als wanneer gezegd wordt dat Israel de klus in anderhalve dag had kunnen klaren als ze echt een genocide wilden uitvoeren.
Ja, dat zei je net ook al. :D

Ook dat argument klopt en daarmee is het genocide-argument dus voldoende ontkracht.

En dat zijn nog niet eens alle sluitende tegenargumenten.
quote:
Ik ga niet eens meer uitleggen waarom dat een fucking achterlijk argument is, als we daar nog aan moeten beginnen heeft het toch geen zin.
Dat is het dan ook niet.

Wat voor reden heb je om toch uit alle macht tegengas te willen bieden? Het gaat over genocide. Je zou blij moeten zijn dat het niet zo is. Niet bepaald het juiste onderwerp om je eigen gelijk belangrijker te vinden dan de realiteit.
pi_218590246
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 18:00 schreef viagraap het volgende:

[..]
Als mensen het doen is het menselijk, geen idee wat daar ingewikkeld aan is.
Kijk, dit is nou een achterlijk argument. ;)
  maandag 25 augustus 2025 @ 18:39:19 #293
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_218590371

@bianconeri en @viagraap eindelijk ontmaskerd _O_

Het clowneske duo van FOK!
pi_218590470
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 18:03 schreef Tarado het volgende:

[..]
Hoe zit het met de enquetes onder de Palestijnen?
Vergelijkbaar. Desondanks is er op dit moment maar n partij genocide aan het plegen.
What Would Goku Do
pi_218590512
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 18:20 schreef TheGreatAlfonso het volgende:

[..]

Ook dat argument klopt en daarmee is het genocide-argument dus voldoende ontkracht.

[..]
Dat is het dan ook niet.

Wat voor reden heb je om toch uit alle macht tegengas te willen bieden? Het gaat over genocide. Je zou blij moeten zijn dat het niet zo is. Niet bepaald het juiste onderwerp om je eigen gelijk belangrijker te vinden dan de realiteit.
Ging wat mis met het laden van de pagina.

'Dat argument klopt' is geen argument. Aangezien je kennelijk te beperkt bent zal ik het voor je uitleggen :N
Israel is slim genoeg om te weten dat als ze daadwerkelijk een genocide open en bloot op rap tempo uitvoeren, ze hun steun van het Westen verliezen. Paradoxaal genoeg is de enige reden dt Israel het in een week had kunnen doen ook de steun van het Westen.
What Would Goku Do
pi_218590523
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 18:23 schreef TheGreatAlfonso het volgende:

[..]
Kijk, dit is nou een achterlijk argument. ;)
Doen mensen het of doen orcs het? Het hele punt van dat argument, net zoals veel van mijn andere posts hier, is dat Israel minstens net zo kwaadaardig bezig is als hamas. Dat jij en anderen je kop in het zand steken en koste wat kost willen ontkennen wat er gaande is, ligt er ondertussen zo dik bovenop dat het zielig wordt.
What Would Goku Do
pi_218590529
quote:
1s.gif Op maandag 25 augustus 2025 18:39 schreef Mubassie het volgende:
[ afbeelding ]

@:bianconeri en @:viagraap eindelijk ontmaskerd _O_

Prachtige bijdrage, zeer inhoudelijk ook. En dan gaan zeiken als ik mensen dom noem :')
What Would Goku Do
pi_218590681
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 18:55 schreef viagraap het volgende:

[..]
Ging wat mis met het laden van de pagina.

'Dat argument klopt' is geen argument. Aangezien je kennelijk te beperkt bent zal ik het voor je uitleggen :N
Israel is slim genoeg om te weten dat als ze daadwerkelijk een genocide open en bloot op rap tempo uitvoeren, ze hun steun van het Westen verliezen. Paradoxaal genoeg is de enige reden dt Israel het in een week had kunnen doen ook de steun van het Westen.
Dus ze willen een genocide uitvoeren maar verbergen dat ze een genocide uitvoeren? :D

En ze zullen de steun van het westen niet verliezen als ze de genocide langzaam uitvoeren? _O-

Opnieuw twee achterlijke argumenten.

Wat zei je ook alweer over "te beperkt zijn"? ;)
pi_218590692
quote:
1s.gif Op maandag 25 augustus 2025 18:39 schreef Mubassie het volgende:
[ afbeelding ]

@:bianconeri en @:viagraap eindelijk ontmaskerd _O_

Ah, opstaan voor de vrede is clownesk :')
Ziek
pi_218590703
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 18:20 schreef TheGreatAlfonso het volgende:

[..]

Als je zelfs nu nog ontkent dat het genocide is dan ben je echt wereldvreemd en lees je alleen wappie feesboek rotzooi.

Duur of intensiteit zijn geen kenmerken van een genocide.
Het gaat om de wil en de daden. Israel heeft al meermaals toegegeven dat het volledig platvegen en overnemen van Gaza het doel is. Waarmee Israel zelf al toegeeft genocide te plegen.
Daarnaast zijn de daden, waaronder voedsel en water tegenhouden, duidelijk daden die ALLE inwoners treffen.

Om maar iets te noemen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')