abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218546257
quote:
14s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 09:06 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ja, we hebben toen geen enorme protesten gezien zoals we bijvoorbeeld nu wel zien voor de Palestijnen.
Ah op die manier. Zo kan je ook claimen dat het stil was na het nieuws dat ruim 2.000 kinderen uit huis zijn geplaatst rondom de toeslagaffaire, het misbruik van 80 kinderen door Robert M, vondst lichaamsdelen meisje van Nulde etc. Het leven en leed van kinderen laat Nederlanders koud. Het was ook stil na de moord op een Peter R de Vries, Pim Fortuyn of Theo van Gogh. No jews no news
pi_218546355
quote:
1s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 09:31 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ah op die manier. Zo kan je ook claimen dat het stil was na het nieuws dat ruim 2.000 kinderen uit huis zijn geplaatst rondom de toeslagaffaire, het misbruik van 80 kinderen door Robert M, vondst lichaamsdelen meisje van Nulde etc. Het leven en leed van kinderen laat Nederlanders koud. Het was ook stil na de moord op een Peter R de Vries, Pim Fortuyn of Theo van Gogh. No jews no news
Hele rare vergelijking tussen nationale misdaadzaken en internationale conflicten, oorlogen of mensenrechtenschendingen.

Misschien moet je jezelf eens afvragen hoe het nu komt dat we overal ter wereld tienduizenden tot honderdduizenden protestanten zien voor de Palestijnen, maar dit eigenlijk niet het geval is met andere conflicten of oorlogen. Wat maakt de situatie tussen de Palestijnen en Israël nu zo ontzettend uniek?

En we zagen natuurlijk tijdens de oorlog tussen Israël en Iran een soortgelijke trend, meteen waren er in Europese steden (zoals bijvoorbeeld London - bron) pro-Iraanse demonstraties.

Het lijkt er dus nogal sterk op dat oorlogen vooral veel losmaken als Israël erbij betrokken is en het niet zo zeer een oprecht medeleven met de slachtoffers is maar een irrationele en diepgewortelde haat jegens Israël dit activisme uitlokt.

[ Bericht 8% gewijzigd door HowardRoark op 20-08-2025 09:54:08 ]
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_218546517
Dus we kunnen concluderen dat Howard maar wat uit zijn duim zuigt en niet kan onderbouwen welke gerenomeerde westerse universiteiten door Qatar gefinancierd worden.

En dan maar gaan janken over feiten die wel verfieerbaar zijn dat het er niet genoeg zijn. :')
pi_218546618
quote:
14s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 09:48 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Hele rare vergelijking tussen nationale misdaadzaken en internationale conflicten, oorlogen of mensenrechtenschendingen.

Misschien moet je jezelf eens afvragen hoe het nu komt dat we overal ter wereld tienduizenden tot honderdduizenden protestanten zien voor de Palestijnen, maar dit eigenlijk niet het geval is met andere conflicten of oorlogen. Wat maakt de situatie tussen de Palestijnen en Israël nu zo ontzettend uniek?

En we zagen natuurlijk tijdens de oorlog tussen Israël en Iran een soortgelijke trend, meteen waren er in Europese steden (zoals bijvoorbeeld London - bron) pro-Iraanse demonstraties.

Het lijkt er dus nogal sterk op dat oorlogen vooral veel losmaken als Israël erbij betrokken is en het niet zo zeer een oprecht medeleven met de slachtoffers is maar een irrationele en diepgewortelde haat jegens Israël dit activisme uitlokt.
Jij maakt de vergelijking massale protesten bij twee totaal verschillende onderwerpen. Ik reageer daarop en nu ga je het over London hebben.... Waren die massale protesten rondom Israël Iran zoals we in London zagen, er ook in Nederland?

Nou precies die waren er niet. Je suggereert dat het met Israël te maken heeft wat voor een substantieel deel van de demonstranten zeker het geval is en racisme zal zeker een rol spelen. Alleen die massale protesten waren er ook niet rondom Israël Syrië of Israël Libanon. Bij dat laatste conflict is officieel als 11 maanden een staakt het vuren is en ondanks dat (bijna?) wekelijks wel een aanval op Libanees grondgebied. En ik heb het niet scherp, ik heb de indruk dat het aantal massale anti Israël demonstraties in Nederland enorm afgenomen is
  woensdag 20 augustus 2025 @ 12:03:28 #205
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218547285
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 10:14 schreef Basp1 het volgende:
Dus we kunnen concluderen dat Howard maar wat uit zijn duim zuigt en niet kan onderbouwen welke gerenomeerde westerse universiteiten door Qatar gefinancierd worden.

En dan maar gaan janken over feiten die wel verfieerbaar zijn dat het er niet genoeg zijn. :')
https://en.wikipedia.org/(...)_US_higher_education
https://eutoday.net/qatars-funding-of-us-universities/
https://isgap.org/follow-the-money/
https://brandeiscenter.com/tag/qatari-funding/
https://www.fdd.org/analy(...)er-education-system/
https://www.thefp.com/p/e(...)merican-universities
https://www.nas.org/stora(...)atar%20Factsheet.pdf
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218547420
Ik stel hier het volgende vast:

De massale pro-pali protesten hebben ongetwijfeld voor een deel van de aanhangers een antisemitisch tintje. Ik zie extremisten (op een hoge uitzondering na) niet hier terugkomen komen op dit forum. We kunnen daar hier op dit forum best inhoudelijk over discussiëren maar dan zullen we het al snel met elkaar eens zijn.
Maar tegelijkertijd stel ik dan tegelijkertijd wel het volgende vast, hetgeen we hier op dit forum wél terug zien komen: er zijn een aantal users zodanig obsessief anti-islam dat elk argument van tafel geveegd wordt en er legio argumenten en historische feitjes bijgehaald moet worden om het geen wat Israël poogt te doen, goed te praten.

Ik zal het er als disclaimer nog even bij zetten. Ik ben zelf christelijk opgevoed, gedoopt & gevormd. Ik heb niks met moslims en mijd ze waar het kan. Ik vind verder alle Abrahamitische geloven verwerpelijk om meerdere redenen. Ik verwerp de actie van Hamas die zij op 7-10-2023 uitvoerden.

Maar dat betekent nog niet dat we oogluikend oorlogsmisdaden/etnische zuivering/genocide toe moeten staan. Op het moment wij, als westen, de ultieme bondgenoot hiermee weg laten komen, hoeven wij echt nooit meer iets van andere potentiële genocides te zeggen.

Inb4: “van genocide is natuurlijk/zoals we weten helemaal geen sprake”.
@HowardRoark, weet jij hoe lang het duurde voorde de grootste genocide op Europesche bodem werd uitgesproken? Als we dat mantra moeten volgen dan is de westbank en Gaza al lang en breed onderdeel van Israël voordat we de oorlogsmisdaden erkennen als genocide of etnische zuivering.
pi_218547535
quote:
Bedankt voor de links.

Maar zijn deze onderstaande universiteiten nu echt gerenomeerde universiteiten zoals Howard beweerde?

Northwestern is one of six American universities that established branches in Qatar, with each university specializing in a different field. In addition to NU-Q, which is primarily engaged in communication studies, universities that established branches in Qatar include Weill Cornell Medical College in Qatar focusing on medical education and Georgetown University in Qatar specializing in government and politics. Beyond financial support, the branches of universities located in Qatar allow them access to Qatar National Research Fund (QNRF) grants, in accordance to Qatar Foundation's Qatar Research, Development, and Innovation Council (QRDI) policy.

Verder zullen natuurlijk meer landen om hun softpower uit te bereiden echt gerenomeerde Amerikaanse universiteiten financiering gaan aanbieden door de mindere financiering en de boetes die ze opgelegd krijgen door Trump .. ;)
pi_218547752
quote:
1s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 10:32 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Jij maakt de vergelijking massale protesten bij twee totaal verschillende onderwerpen. Ik reageer daarop en nu ga je het over London hebben.... Waren die massale protesten rondom Israël Iran zoals we in London zagen, er ook in Nederland?

Nou precies die waren er niet. Je suggereert dat het met Israël te maken heeft wat voor een substantieel deel van de demonstranten zeker het geval is en racisme zal zeker een rol spelen. Alleen die massale protesten waren er ook niet rondom Israël Syrië of Israël Libanon. Bij dat laatste conflict is officieel als 11 maanden een staakt het vuren is en ondanks dat (bijna?) wekelijks wel een aanval op Libanees grondgebied. En ik heb het niet scherp, ik heb de indruk dat het aantal massale anti Israël demonstraties in Nederland enorm afgenomen is
Op welke manier is dit relevant dan? Ik heb het juist over Europese steden en geef London als voorbeeld. Jij probeert de discussie vervolgens te reduceren tot Nederland en een bizarre vergelijking te maken met nationale misdaadzaken.

De context is toch vrij duidelijk wat mij betreft: ophef in het Westen over internationale oorlogen en conflicten. En binnen dat kader zien we duidelijk dat het niet zo zeer gaat om wat er gebeurt, maar lijkt voornamelijk enige betrokkenheid van Israël tot hysterische reacties en massale mobilisatie van activisten en demonstranten te zorgen.

Dat dit zou komen door racisme heb ik ook nergens gezegd. Ik denk dat er een verscheidenheid van factoren een rol spelen, zoals weinig kennis over de geschiedenis van Israël, propaganda en eenzijdige narratieven van (sociale) media, religieuze betrokkenheid (met name bij moslims, schuldgevoelens over het Westen en de overtuiging dat Israël een koloniale staat is (met name bij Westerse linkse en progressieve mensen) en ten slotte kan antisemitisme een rol spelen.
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 12:40 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Bedankt voor de links.

Maar zijn deze onderstaande universiteiten nu echt gerenomeerde universiteiten zoals Howard beweerde?

Northwestern is one of six American universities that established branches in Qatar, with each university specializing in a different field. In addition to NU-Q, which is primarily engaged in communication studies, universities that established branches in Qatar include Weill Cornell Medical College in Qatar focusing on medical education and Georgetown University in Qatar specializing in government and politics. Beyond financial support, the branches of universities located in Qatar allow them access to Qatar National Research Fund (QNRF) grants, in accordance to Qatar Foundation's Qatar Research, Development, and Innovation Council (QRDI) policy.

Verder zullen natuurlijk meer landen om hun softpower uit te bereiden echt gerenomeerde Amerikaanse universiteiten financiering gaan aanbieden door de mindere financiering en de boetes die ze opgelegd krijgen door Trump .. ;)
Je hebt ondertussen nog altijd niet uitgelegd waarom je nu zo'n groot probleem hebt met zionisme. Je blijft deze vraag maar ontwijken. Dat mag natuurlijk, maar post dan ook geen aantijgingen over 'zionisten' als je niet concreet wil worden.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_218547812
quote:
1s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 12:24 schreef Vliegbaard het volgende:
Ik stel hier het volgende vast:

De massale pro-pali protesten hebben ongetwijfeld voor een deel van de aanhangers een antisemitisch tintje. Ik zie extremisten (op een hoge uitzondering na) niet hier terugkomen komen op dit forum. We kunnen daar hier op dit forum best inhoudelijk over discussiëren maar dan zullen we het al snel met elkaar eens zijn.
Maar tegelijkertijd stel ik dan tegelijkertijd wel het volgende vast, hetgeen we hier op dit forum wél terug zien komen: er zijn een aantal users zodanig obsessief anti-islam dat elk argument van tafel geveegd wordt en er legio argumenten en historische feitjes bijgehaald moet worden om het geen wat Israël poogt te doen, goed te praten.

Ik zal het er als disclaimer nog even bij zetten. Ik ben zelf christelijk opgevoed, gedoopt & gevormd. Ik heb niks met moslims en mijd ze waar het kan. Ik vind verder alle Abrahamitische geloven verwerpelijk om meerdere redenen. Ik verwerp de actie van Hamas die zij op 7-10-2023 uitvoerden.

Maar dat betekent nog niet dat we oogluikend oorlogsmisdaden/etnische zuivering/genocide toe moeten staan. Op het moment wij, als westen, de ultieme bondgenoot hiermee weg laten komen, hoeven wij echt nooit meer iets van andere potentiële genocides te zeggen.

Inb4: “van genocide is natuurlijk/zoals we weten helemaal geen sprake”.
@:HowardRoark, weet jij hoe lang het duurde voorde de grootste genocide op Europesche bodem werd uitgesproken? Als we dat mantra moeten volgen dan is de westbank en Gaza al lang en breed onderdeel van Israël voordat we de oorlogsmisdaden erkennen als genocide of etnische zuivering.
Als er jarenlang 10-15k mensen per dag systematisch worden vergast en er grote troepen door Oost-Europa trekken om specifieke etnische groepen uit te roeien wat op de gruwelijkste dagen tot executiepartijen van 35k mensen in één dag wisten te leiden (Babi Yar) is er simpelweg geen twijfel meer over genocide.

Maar als je te maken hebt met een oorlog die is gestart door een Islamitische terreurgroepering die wordt toegejuicht door de eigen burgers, honderden burgers van de tegenpartij gijzelt, immuniteit probeert te creëren door zich te verschuilen onder en tussen de eigen burgers en zelfs openlijk zegt baat te hebben bij zoveel mogelijk slachtoffers aan de eigen kant, heb je het te maken met een totaal andere situatie dan de Holocaust en is genocide zeer lastig te bewijzen.

Als je dit verschil niet ziet houdt het echt op.

De realiteit is dat een bepaalde groep mensen vooral heel graag willen dat er een genocide is omdat men dit als een mooie stok ziet om Israël als land mee te slaan. Het is ook niet voor niets dat de claims van genocide al begonnen in de week na de aanslagen van 7 oktober 2023.
pi_218548085
quote:
14s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 13:10 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Als er jarenlang 10-15k mensen per dag systematisch worden vergast en er grote troepen door Oost-Europa trekken om specifieke etnische groepen uit te roeien wat op de gruwelijkste dagen tot executiepartijen van 35k mensen in één dag wisten te leiden (Babi Yar) is er simpelweg geen twijfel meer over genocide.
En tóch wordt dat geen genocide genoemd. En jij weet best waarom. Maar als je dit alsnog als genocide wil bestempelen be my guest.
quote:
Maar als je te maken hebt met een oorlog die is gestart door een Islamitische terreurgroepering die wordt toegejuicht door de eigen burgers, honderden burgers van de tegenpartij gijzelt, immuniteit probeert te creëren door zich te verschuilen onder en tussen de eigen burgers en zelfs openlijk zegt baat te hebben bij zoveel mogelijk slachtoffers aan de eigen kant, heb je het te maken met een totaal andere situatie dan de Holocaust en is genocide zeer lastig te bewijzen.
Dat is een andere zaak. Stellen dat het "simpelweg" of "natuurlijk" geen genocide is, is gewoon kort door de bocht en totaal niet gebasseerd op feiten. Want feit is dat er een aanklacht ligt. De geschiedenis leert dat zeer voorzichtig wordt omgegaan met een rechterlijke uitspraak als genocide op te leggen. Maar dat betekent nog niet dat het niet plaats vind.
quote:

Ik zie het verschil prima. Ik denk dat jij je laat leiden door emotie. Feit is dat genocide tot 1948 nooit uitgeroepen is omdat er geen verdrag was. En zoals ik eerder al aan gaf, entiteiten kunnen niet bestraft worden voor feiten die zij gepleegd hebben toen er nog geen verdragen of wetten waren.

Je kunt het omdraaien zoals het jou uitkomt maar het gaat je op feiten niets op leveren. De kans dat het eerste vandaag de dag beoordeeld en veroordeeld zou worden als genocide lijkt me 101%. Die twee zaken naast elkaar leggen is gewoonweg walgelijk als je daarmee wil aantonen dat het tweede volgens jouw woorden geen genocide is.

quote:
De realiteit is dat een bepaalde groep mensen vooral heel graag willen dat er een genocide is omdat men dit als een mooie stok ziet om Israël als land mee te slaan. Het is ook niet voor niets dat de claims van genocide al begonnen in de week na de aanslagen van 7 oktober 2023.
En die groep mensen zit hier op Fok?
pi_218548111
quote:
14s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 13:02 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Op welke manier is dit relevant dan? Ik heb het juist over Europese steden en geef London als voorbeeld. Jij probeert de discussie vervolgens te reduceren tot Nederland en een bizarre vergelijking te maken met nationale misdaadzaken.
Wijs even aan waar uit je tekst blijkt dat je het over Europese steden had. Bijzonder veel dank alvast, kan ik je daar mijn excuus aanbieden

Je schreef
*Tijdens het WK in Qatar waren de mensenrechtenactivisten trouwens bijzonder stil, zoals we weten liggen in die contreien mensenrechtenschendingen ineens 'gevoelig' als de daders
*Ja, we hebben toen geen enorme protesten gezien zoals we bijvoorbeeld nu wel zien voor de Palestijnen.

Ik reageer gewoon op je enorme protesten argument en dan kom je met Europese steden
* En we zagen natuurlijk tijdens de oorlog tussen Israël en Iran een soortgelijke trend, meteen waren er in Europese steden (zoals bijvoorbeeld London)

Het zou je sieren als je op zijn minst kan toegeven dat je aan het draaien bent.

quote:
De context is toch vrij duidelijk wat mij betreft: ophef in het Westen over internationale oorlogen en conflicten. En binnen dat kader zien we duidelijk dat het niet zo zeer gaat om wat er gebeurt, maar lijkt voornamelijk enige betrokkenheid van Israël tot hysterische reacties en massale mobilisatie van activisten en demonstranten te zorgen.
Ik gaf je net twee voorbeelden waar daar dus geen sprake van is.... Terwijl die activisten er nog steeds zijn en de 'slachtoffers' moslims zijn
  woensdag 20 augustus 2025 @ 14:09:02 #212
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_218548246
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 12:40 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Bedankt voor de links.

In je text staat o.a. Cornell. Als je Ivy League al niet reputabel vindt....
The more debt, the better
pi_218549061
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  woensdag 20 augustus 2025 @ 18:54:14 #214
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_218550116
quote:
Whehehe. Oprotten met hun gejank.
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_218554876
quote:
Publiek verhindert pro-Palestijns protest tijdens Sail, actievoerders verbolgen: ’Mensen zijn veel te fanatiek hier’
Nou wordt ie helemaal mooi.
pi_218555487
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2025 16:09 schreef HiZ het volgende:

[..]
Een sprookje? Kennelijk is je atheïsme een beetje doorgeslagen, want dat joodse land uit de bijbel heeft wel degelijk echt bestaan. Je kunt twisten over de daaruit te trekken conclusies, maar de feiten zijn de feiten.
Ja dus? Dat joden of moslims daar zo graag willen wonen zonder anderen dat toe te staan (wat nu overduidelijk de koers van Israel is), is nog altijd gebaseerd op sprookjes. Of wilde je beweren dat Mozes wel degelijk de Rode Zee spleet?
What Would Goku Do
pi_218555575
quote:
14s.gif Op maandag 18 augustus 2025 19:45 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat er Joden op de Westelijke Jordaanoever wonen en checkpoints zijn om het terrorisme onder controle te houden heeft niets met een apartheidsstaat te maken. Immers, waarom zouden er daar geen Joden mogen wonen en Palestijnen vrije toegang moeten hebben tot plekken zoals Jerusalem, waar we weten dat de kans is dat men aanslagen gaat plegen?
[..]
Nee hoor, ik insinueer niets.

Ik merk slechts de obsessie op die er bij deze actiegroepen en NGOs is ten opzichte van Israël. En dit is simpelweg het enige Joodse land ter wereld, dat heeft dus niets te maken met dat ik dit benoem of niet, het is simpelweg een feit.
[..]
Het zionisme is het streven voor (of behoud van) een Joodse staat. Net stelde je nog dat dit er niet toe doet, dus dat je nu over zionisme begint laat zien dat dit element wel degelijk een rol speelt.

Arabische moslims leggen ook een claim op dit gebied vanwege een sprookje, dit waar men eigenhandig dit gebied heeft veroverd en de lokale bevolking verdreven, vermoord, tot slaaf gemaakt of bekeerd en gedegradeerd tot tweederangsburger.

Dit vinden activisten opmerkelijk genoeg geen probleem, met problematiseert alleen de claim van Joden op dit gebied. Dat is simpelweg een dubbele standaard.
Ik zie dat je weer eens zeer veel moeite had met begrijpend lezen. Ik problematiseer de claim van joden op dat stuk land omdat Israel degene is die er een etnische zuivering voor aan het uitvoeren is. Ja, de kans dat Arabieren joden toestaan er te wonen is minimaal, maar dat neem ik ze niet kwalijk als je ziet wat er nu gebeurt. Niemand heeft wat mij betreft meer recht dan anderen om ergens te wonen op basis van een eeuwenoude claim en al helemaal niet op basis van een sprookjesboek. Als je er dan ook nog eens buitensporig veel geweld bij gaat gebruiken is het klaar voor mij, en op dit moment gebruikt Israël genocidaal geweld.

Verder is je punt over de nederzettingen lachwekkend. Je probeert om te beginnen weg te duiken van mijn verwijt dat je donders goed weet wat men bedoelt als het over een apartheidsstaat gaat. Daarna doe je alsof die nederzettingen en checkpoints geen probleem zijn en kom je uit het niets met de vraag waarom daar geen joden zouden mogen wonen. Zoals ik je vaker duidelijk probeer te maken gun je alleen joden het in Israel te wonen en ben je vervolgens verbaasd als andere mensen die er ook al wonen er niet op zitten te wachten dat ze uit hun huizen gejaagd worden. Die laatste groep moet volgens jou echter gewoon ff dimmen en gedwee toestaan wat er gebeurt, het is immers allemaal tegen terroristen. Terroristen die op dat idee gekomen zijn door precies hetgeen waarvan jij stelt dat het geen probleem is. Ben je nou echt niet in staat dit te snappen?

En je magere poging om je antisemitisme-keutel weer in te trekken is al helemaal diep triest. Waarom begin je er constant over dat het actiegroepen etc te doen is om de joodsheid van Israel als dat geen antisemitismeverwijt is? Je beperkte denkvermogen komt niet verder dan 'ik ben voor A en wie dat niet is moet wel fel tegen A en voor B zijn', het is zo tenenkrommend simpel dat je helemaal vastloopt in je absurde 'argumenten'. Je hebt niet eens het geheugen om je te herinneren dat je iedere keer dat je een belachelijk standpunt moet verdedigen je compleet nat gaat, net als dat je kennelijk vergeten bent dat niemand behalve jijzelf de bronnen voor je absurde betogen serieus neemt.

Je bent een etnische zuivering aan het verdedigen door je te beroepen op dingen die je niet eens begrijpt, en je bent daar ook nog eens bijzonder stellig in. Nogmaals: mijn medelijden met je is gigantisch, aangezien het benoemen van overduidelijk trollgedrag niet mag hier.
What Would Goku Do
pi_218555599
quote:
10s.gif Op donderdag 21 augustus 2025 13:05 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Nou wordt ie helemaal mooi.
Jouw prioriteiten plaatsen je druk maken om een etnische zuivering die gesteund wordt door je eigen land dus onder een bootparade? Weten we ook weer hoe jouw morele kompas afgesteld staat.
What Would Goku Do
pi_218555616
Het hele experiment van 19 jaar lang, om de levensvatbaarheid van een Palestijnse staat te testen, is gewoon mislukt. De resultaten zijn iedereen met gezond verstand wel duidelijk.

Het experiment, bekend als de Israëlische terugtrekking uit Gaza, is een groot drama gebleken.

Palestijnen zijn er, zelfs met massale buitenlandse hulp, niet in geslaagd maatschappelijke instellingen op te bouwen, een normale regering te vormen, vrede na te streven, corruptie te beteugelen of een zelfvoorzienende economie op te bouwen.

En inmiddels is het zo verslechterd, dat ze een bedreiging vormen voor hun buren en zichzelf.

We doen er daarom goed aan om een staat of volledige autonomie voor de Palestijnen af te wijzen.
pi_218555628
quote:
14s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 13:10 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

_O- de user die als stokpaardje heeft dat er volgens de rechter geen sprake is van genocide komt nu hiermee :') Zelfs enkel glas is minder doorzichtig dan dit man. Zoek eens op wat 'gelegenheidsargumenten' zijn.
What Would Goku Do
pi_218555646
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2025 14:59 schreef Black_Baron het volgende:
Het hele experiment van 19 jaar lang, om de levensvatbaarheid van een Palestijnse staat te testen, is gewoon mislukt. De resultaten zijn iedereen met gezond verstand wel duidelijk.

Het experiment, bekend als de Israëlische terugtrekking uit Gaza, is een groot drama gebleken.

Palestijnen zijn er, zelfs met massale buitenlandse hulp, niet in geslaagd maatschappelijke instellingen op te bouwen, een normale regering te vormen, vrede na te streven, corruptie te beteugelen of een zelfvoorzienende economie op te bouwen.

En inmiddels is het zo verslechterd, dat ze een bedreiging vormen voor hun buren en zichzelf.

We doen er daarom goed aan om een staat of volledige autonomie voor de Palestijnen af te wijzen.
Ja negeer anders even de invloed die Israel daarop uitoefent :') Alleen het feit al dat hamas dankzij Netanyahu de macht kreeg in Gaza zou genoeg moeten zijn om dit onderuit te halen, maar dat is nog lang niet alles. Misschien moet je jezelf eens beter informeren voor je zo'n stellige mening inneemt.
What Would Goku Do
pi_218555668
quote:
10s.gif Op donderdag 21 augustus 2025 15:02 schreef viagraap het volgende:

[..]
Ja negeer anders even de invloed die Israel daarop uitoefent :') Alleen het feit al dat hamas dankzij Netanyahu de macht kreeg in Gaza zou genoeg moeten zijn om dit onderuit te halen, maar dat is nog lang niet alles. Misschien moet je jezelf eens beter informeren voor je zo'n stellige mening inneemt.
Het is altijd de schuld van een ander. De Palestijnen dragen totaal geen verantwoordelijkheid voor het compleet falen van hun maatschappij. :D
pi_218555712
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2025 15:04 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Het is altijd de schuld van een ander. De Palestijnen dragen totaal geen verantwoordelijkheid voor het compleet falen van hun maatschappij. :D
Dat maak je er helemaal zelf van. Hier spreekt echt een ontzettende luiheid in je denken uit. Wat je stelt in de oorspronkelijke reactie klopt gewoonweg niet, hoe graag je ook wilt dat de wereld zo eenvoudig werkt.
What Would Goku Do
pi_218555987
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2025 14:52 schreef viagraap het volgende:

[..]
Ik zie dat je weer eens zeer veel moeite had met begrijpend lezen. Ik problematiseer de claim van joden op dat stuk land omdat Israel degene is die er een etnische zuivering voor aan het uitvoeren is. Ja, de kans dat Arabieren joden toestaan er te wonen is minimaal, maar dat neem ik ze niet kwalijk als je ziet wat er nu gebeurt. Niemand heeft wat mij betreft meer recht dan anderen om ergens te wonen op basis van een eeuwenoude claim en al helemaal niet op basis van een sprookjesboek. Als je er dan ook nog eens buitensporig veel geweld bij gaat gebruiken is het klaar voor mij, en op dit moment gebruikt Israël genocidaal geweld.
Ah, dus als Arabieren het niet toestaan aan Joden om ergens te wonen valt dat ineens te begrijpen? Bespottelijk.

Laten we dit dan eens even omdraaien: valt het dan ook niet te begrijpen dat steeds meer Israëlische Joden niet meer samen willen leven met Arabieren gezien het geweld waarmee men decennialang is geconfronteerd? Dat lijkt mij namelijk wel.
quote:

[..]
Verder is je punt over de nederzettingen lachwekkend. Je probeert om te beginnen weg te duiken van mijn verwijt dat je donders goed weet wat men bedoelt als het over een apartheidsstaat gaat. Daarna doe je alsof die nederzettingen en checkpoints geen probleem zijn en kom je uit het niets met de vraag waarom daar geen joden zouden mogen wonen. Zoals ik je vaker duidelijk probeer te maken gun je alleen joden het in Israel te wonen en ben je vervolgens verbaasd als andere mensen die er ook al wonen er niet op zitten te wachten dat ze uit hun huizen gejaagd worden. Die laatste groep moet volgens jou echter gewoon ff dimmen en gedwee toestaan wat er gebeurt, het is immers allemaal tegen terroristen. Terroristen die op dat idee gekomen zijn door precies hetgeen waarvan jij stelt dat het geen probleem is. Ben je nou echt niet in staat dit te snappen?
De term 'apartheid' wordt gebruikt door activisten, actiegroepen en NGOs vanwege de scheiding die Israël op delen van de Westelijke Jordaanoever aanbrengt tussen Joden en Arabieren (dit natuurlijk vanwege de veiligheid). Ook hanteert Israël voor de Israëliërs het Israëlische recht en voor de Palestijnen de wetten die werden gebruikt in de tijd van het Jordaanse bestuur.

Hier kun je van alles van vinden, maar een apartheid is het niet. Een 'apartheid' duidt namelijk op een scheiding van 'rassen' binnen een land, waarbij je dus een groep tweederangsburgers creëert op basis van hun onveranderlijke kenmerken. Het gaat hier om nationaliteit, niet om 'ras'.

En daarnaast we hebben het ook niet eens over een gebied dat binnen Israël ligt. De Westelijke Jordaanoever is namelijk betwist gebied en ligt buiten Israël. Kortom, de claim dat Israël dus een apartheidstaat zou zijn is ronduit belachelijk en weer niets meer dan een poging het land te demoniseren.
quote:

[..]
En je magere poging om je antisemitisme-keutel weer in te trekken is al helemaal diep triest. Waarom begin je er constant over dat het actiegroepen etc te doen is om de joodsheid van Israel als dat geen antisemitismeverwijt is? Je beperkte denkvermogen komt niet verder dan 'ik ben voor A en wie dat niet is moet wel fel tegen A en voor B zijn', het is zo tenenkrommend simpel dat je helemaal vastloopt in je absurde 'argumenten'. Je hebt niet eens het geheugen om je te herinneren dat je iedere keer dat je een belachelijk standpunt moet verdedigen je compleet nat gaat, net als dat je kennelijk vergeten bent dat niemand behalve jijzelf de bronnen voor je absurde betogen serieus neemt.
Er is natuurlijk duidelijk iets met Israël dat heel veel actiegroepen enorm stoort. En het kan niet liggen aan het conflict an sich, want we hebben zoveel andere conflicten waar men amper naar omkijkt.

Op een gegeven moment is de conclusie niet anders dan dat de idelogie (zionisme) en cultuur (Joods) van het land een rol moet spelen in de obsessieve focus, selectieve verontwaardiging en diepe haat die sommigen jegens het land koesteren.
pi_218556022
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2025 15:04 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Dit is inderdaad een terugkomend argument. De Palestijnen worden geregeld gereduceerd tot een stel nobele wilden, wiens zelfs meest brute daden en doorgesnoven Jodenhaat ergens wel te begrijpen valt. Het is ook een diep racistische manier om naar die mensen te kijken, omdat men hun dus van alle zelfbeschikking en zelfverantwoordelijkheid berooft.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')