Verademing omdat ze Trump en de PVV zo graag normaliseren? Waarom in hemelsnaam?quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 14:53 schreef nostra het volgende:
[..]
Laatstgenoemden zijn inderdaad een verademing vergeleken met Hermans, die maar om één reden ooit de tweede plek heeft verkregen.
Ja, wanneer je BVNL er als optie bij gaat zetten zit je te sturen.quote:
Dat gaat de goede kant op.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 14:54 schreef Tijn het volgende:
[..]
De VVD zakt lekker door. Wanneer gooien ze Dilan eruit?
Timmermans Iquote:
Hopelijk niet. Van mij mogen ze ver naar beneden zakken.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 14:54 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zowel Petersen als Mens (en overigens ook Hammelburg) duiden de Amerikaanse politiek gewoon as-is, zonder daar direct een waardeoordeel vanuit Nederlands perspectief aan te koppelen. Dat maakt ze geen Trump-apologeten.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 14:56 schreef Klopkoek het volgende:
Verademing omdat ze Trump en de PVV zo graag normaliseren? Waarom?
Zou je een mooie persiflage van kunnen maken, als de NPO/VARA/VPRO nog wat geld heeft.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 15:03 schreef -XOR- het volgende:
De hele zomer iedere avond Duktales op de buis werkt natuurlijk ook niet mee.
Het criterium om vermeld te worden is de helft van de kiesdrempel, dat lijkt me een vrij redelijke.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 15:00 schreef Klopkoek het volgende:
Ja, wanneer je BVNL er als optie bij gaat zetten zit je te sturen.
Geniaalquote:
Je pleit een dictatuur... Hoezo is die dictatuur anders vorm te geven.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 14:45 schreef nostra het volgende:
[..]
Nee, dat kan je ook anders vormgeven dan zo extreem, alleen het brengt je wel in een spagaat inderdaad.
Nee, dan vul je dingen in. Je kan als oplossingsrichting ook denken aan een tienjarenplan voor - en het depolitiseren van de woningmarkt bijvoorbeeld, zoals Neprom recent bepleitte.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 15:18 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Je pleit een dictatuur... Hoezo is die dictatuur anders vorm te geven.
Jij bent vaag ....quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 15:22 schreef nostra het volgende:
[..]
Nee, dan vul je dingen in. Je kan als oplossingsrichting ook denken aan een tienjarenplan voor - en het depolitiseren van de woningmarkt bijvoorbeeld, zoals Neprom recent bepleitte.
Na de verkiezingen waarschijnlijk.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 14:54 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk dat de sympathieke en lieve Nina Zeelen talloze voorbeelden van Mens en Petersen heeft gedeeld.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 15:09 schreef nostra het volgende:
[..]
Zowel Petersen als Mens (en overigens ook Hammelburg) duiden de Amerikaanse politiek gewoon as-is, zonder daar direct een waardeoordeel vanuit Nederlands perspectief aan te koppelen. Dat maakt ze geen Trump-apologeten.
Het gelijk van de Sovjet Uniequote:
Ja typisch dat je daarmee komt (de projectontwikkelaars) en niet dat recente economenvoorstel (waar twee VVDers en Neprom ook in zaten, van de vier die naar de media traden).quote:zoals Neprom recent bepleitte.
'Het is maar de Hond.'quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 15:16 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Het is maar De Hond maar de trends zijn wel interessant.
In 2017 en 2021 zat De Hond veel te hoog.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 15:44 schreef Mathijsco het volgende:
[..]
'Het is maar de Hond.'
De Hond zit er wel vaak het dichtste bij.
De PVV peilt als underdog inmiddels bijna structureel 5 zetels lager.
Nee, "Musk staat voor de purificering / absolutisering van de vrijheid van meningsuiting, iets dat vele Amerikanen aanspreekt", wat ook gewoon een feit is. De vvmu is in Nederland veel minder absoluut dan in de VS, waar je gerust met hakenkruizen over straat mag lopen.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 15:43 schreef Klopkoek het volgende:
"Musk staat voor de vrijheid van meningsuiting, zijn bedrijven veranderen de samenleving"):
Qua?quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 15:48 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
In 2017 en 2021 zat De Hond veel te hoog.
Vijf zetels te hoog gepeild in 2021 en vier in 2017 inderdaad.quote:
Even voor de duidelijkheid: we hebben het over de PVV. Toch?quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 15:56 schreef KareldeStoute het volgende:
Vijf zetels te hoog gepeild in 2021 en vier in 2017 inderdaad.
En rond deze tijd voor de verkiezingen in 2017 zelfs 15 zetels te hoog.
Ik zie niet hoe dat een feit zou zijn. Musk censureert overduidelijk zijn eigen platform, gooit journalisten bij bosjes van zijn platform en knijpt wat hij ziet als concurrenten af (probeert hij). Musk wil zijn eigen ministaatje zijn.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 15:50 schreef nostra het volgende:
[..]
Nee, "Musk staat voor de purificering / absolutisering van de vrijheid van meningsuiting, iets dat vele Amerikanen aanspreekt", wat ook gewoon een feit is.
In de VS doen ze heel erg aan boekencensuur, het verminken van (school)bibliotheken, door de Republikeinen.quote:De vvmu is in Nederland veel minder absoluut dan in de VS, waar je gerust met hakenkruizen over straat mag lopen.
Dit gaat inderdaad over de PVV.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 16:01 schreef Mathijsco het volgende:
[..]
Even voor de duidelijkheid: we hebben het over de PVV. Toch?
Afgelopen verkiezingen 5 zetels te laag gepeild. Dat gold eveneens voor de prov. staten verkiezingen.
De Democraten hadden daar ook een handje van: onder Biden zijn schoolboeken ‘verminkt’ met allerlei genderonzin en woke-isme.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 16:05 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ik zie niet hoe dat een feit zou zijn. Musk censureert overduidelijk zijn eigen platform, gooit journalisten bij bosjes van zijn platform en knijpt wat hij ziet als concurrenten af. Musk wil zijn eigen ministaatje zijn.
Politiek gezien steunde hij in die tijd Trump, en ook racistisch rechts in Zuid-Afrika.
[..]
In de VS doen ze heel erg aan boekencensuur, het verminken van (school)bibliotheken, door de Republikeinen. Een hele lijst met verboden woorden is opgesteld, gesteund door anti-woke Musk, dat organisaties en individuen uit sluit van financiering of belastingvoordelen.
Zelfs het eigen gesubsidieerde Freedom House laat geen superfijn plaatje zien. Dat komt toch echt door de Republikeinen, gesteund door Musk, niet door Biden of Harris.
Dat is vooral een verruiming van aanbod geweest en ook het terugdraaien van wat Republikeinen al eerder hebben gedaan (zij doen dit al sinds de jaren 80)..quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 16:12 schreef Mathijsco het volgende:
[..]
De Democraten hadden daar ook een handje van: onder Biden zijn schoolboeken ‘verminkt’ met allerlei genderonzin en woke-isme.
Ik ga niet alles voorkauwen, en weet niet meer waar ik het vandaan heb.quote:Verder ben ik benieuwd waar Musk de apartheid in Zuid-Afrika steunt of gesteund heeft? Zijn vader (Kimball Musk) had volgens mij een belang in een smaragd-mijn, en dan houdt het wel op.
Christelijke toevoegingen aan schoolboeken zijn ‘censuur’; genderneutrale en woke-toevoegingen zijn ‘verruiming van aanbod’.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 16:20 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dat is vooral een verruiming van aanbod geweest en ook het terugdraaien van wat Republikeinen al eerder hebben gedaan (zij doen dit al sinds de jaren 80)..
Democraten doen niet Thomas Sowell of dictaturenliefhebber Milton Friedman in de ban.
[..]
Ik ga niet alles voorkauwen, en weet niet meer waar ik het vandaan heb.
Onderstaande bronnen lijken me wel aardig. Peter Thiel groeide op in een klein dorpje dat Adolf Hitler als beschermheilige adopteerde.
https://www.cbc.ca/radio/(...)transcript-1.7470201
https://www.ft.com/content/cfbfa1e8-d8f8-42b9-b74c-dae6cc6185a0
https://www.theguardian.c(...)artheid-south-africa
Witte Zuid-Afrikaan sluit zich aan bij Trump en de Republikeinen - dan is er sowieso minimaal 90% kans dat je te maken hebt met een white supremacist. 'Vrijheid van meningsuiting' is al snel windowdressing en een marketingpraatje.
..... en dit was het weer voor vandaag.
Ons democratisch/bestuurlijk bestel is in bijna 200 jaar amper veranderd, dat lijkt me ook niet goed.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 15:18 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Je pleit een dictatuur... Hoezo is die dictatuur anders vorm te geven.
Epiloog... er is pas sinds 1917 evenredige vertegenwoordiging. Daarvoor was er een districtenstelsel.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 16:42 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ons democratisch/bestuurlijk bestel is in bijna 200 jaar amper veranderd, dat lijkt me ook niet goed.
Waarom kan het niet gewoon goed werken? Verandering zonder goede reden is geen vooruitgang.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 16:42 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ons democratisch/bestuurlijk bestel is in bijna 200 jaar amper veranderd, dat lijkt me ook niet goed.
in de Europese Raad zitten (indirect) gekozen regeringsleiders. Met uitzondering van Schoof dusquote:Op zaterdag 9 augustus 2025 16:50 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Epiloog... er is pas sinds 1917 evenredige vertegenwoordiging. Daarvoor was er een districtenstelsel.
Een fundamenteel verschil (en waar een aantal VVDers zoals Hoogervorst naar terug wilden)
Godzijdank, mag ik wel zeggen, want met een districtenstelsel is het hier echt Hongarije aan de Noordzee. Israël aan de Rijn.
De functie minister-president en vooral zijn dominante positie hierin is ook niet zo oud. Tot en met begin jaren 80 kon MP in het buitenland niks doen zonder dat BuZa het goed vond. Joseph Luns zat aan tafel bij de EEG, soms met De Gaulle aan dezelfde tafel, niet de minister-president. Functie MP is steeds dominanter geworden; kan zaken op de agenda zetten (gelijk aan Bondskanselier), kon voor 2007 formeel niet.
https://www.parlement.com(...)an-alle-nederlandersquote:Iets heeft hem in de unieke positie gebracht om wel degelijk het volk als geheel te vertegenwoordigen, als essentieel onderdeel van zijn politieke opdracht. Ik doel op zijn lidmaatschap van de Europese Raad van staatshoofden en regeringsleiders in de Europese Unie.
Deze Europese Raad heeft zich ontwikkeld tot het belangrijkste orgaan van de Unie.3) Daar worden de onenigheden tussen de lidstaten uitgevochten, maar wordt vooral de route uitgezet naar de toekomst van de Unie. Het belang van de daar genomen besluiten wordt steeds groter en de frequentie waarmee de Raad bijeenkomt steeds hoger. De Europese Raad is daardoor, meer dan de Europese Commissie en het Europarlement in staat gebleken de Europese samenwerking bij haar burgers te legitimeren. Commissie en Parlement waren daarvoor ingesteld, maar het is de Europese Raad die erin slaagt Europa geloofwaardig te maken. De Fransen waren degenen die het cruciale belang van zo'n raad doorzagen, eerder dan de meeste andere lidstaten en veel eerder dan regering en parlement in ons land.
Deze Europese Raad heeft de Nederlandse minister-president door zijn lidmaatschap uitgetild boven zijn collega's in het kabinet, maar hem ook gemaakt tot de vertegenwoordiger van alle Nederlanders in het internationale verkeer. Daar is hij daadwerkelijk premier van alle Nederlanders geworden. Juist daar laat Schoof het, ongewild overigens, afweten: hij representeert in Nederland niemand en is daarom onvoldoende in staat ‘alle Nederlanders’ te vertegenwoordigen in Brussel.
Ik hoop niet en dat ze nog verder zakkenquote:Op zaterdag 9 augustus 2025 14:54 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dilan verdient dan ook een gigantisch pak voor haar broek.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 14:54 schreef Tijn het volgende:
[..]
Want?quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 18:07 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ik hoop niet en dat ze nog verder zakken
Dit dus!quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 18:21 schreef Hexagon het volgende:
[..]
De VVD mag eventjes een lesje nederigheid krijgen en in de hoek staan.
Als de PvdA slim is brengen ze het ook op deze manierquote:Op zaterdag 9 augustus 2025 15:09 schreef Tomatenboer het volgende:
Hopelijk stijgen PvdA, het CDA en D66 verder door zodat een middenkabinet met deze partijen mogelijk wordt.
Ja, SP stemmers kunnen beter overgaan op een minder radicale partij.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 18:43 schreef Hexagon het volgende:
Ik denk dat PvdA/GL nog wel wat zetels bij SP kan pakken, aangezien die met hun radicale programma het beetje momentum dat ze hebben denk ik teniet doen.
Hé?quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 18:28 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Dan wordt de kans kleiner ze terug te zien in een volgend kabinet
Goed lezen ik hoop dat Dilan blijft zodat ze verder wegzakkenquote:Op zaterdag 9 augustus 2025 19:30 schreef Mathijsco het volgende:
[..]
Hé?
'Je hoopt dat ze niet verder zakken: want dan wordt de kans kleiner ze terug te zien in een volgend kabinet ' ???
Als SP-stemmer zit je goed: een stem met visie en geweten. 🙂quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 18:46 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Ja, SP stemmers kunnen beter overgaan op een minder radicale partij.
Die zitten al redelijk rond hun minimum lijkt me.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 18:43 schreef Hexagon het volgende:
Ik denk dat PvdA/GL nog wel wat zetels bij SP kan pakken, aangezien die met hun radicale programma het beetje momentum dat ze hebben denk ik teniet doen.
Nee, oké. Je post was nogal vaag.quote:Op
zaterdag 9 augustus 2025 19:32 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Goed lezen ik hoop dat Dilan blijft zodat ze verder wegzakken
Ik bedoel dan de zetelwinst die ze nu nog in peilingen hebben.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 19:39 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Die zitten al redelijk rond hun minimum lijkt me.
LOL!quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 19:39 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Die zitten al redelijk rond hun minimum lijkt me.
Ach, dat was prima voorspelbaar toen de VVD aangaf graag vriendjes te willen worden. Zo'n situatie is voor de SP totaal niet aan de orde.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 19:43 schreef Mathijsco het volgende:
[..]
LOL!
'Never underestimate the underdog.' En al helemaal niet in Calvinistisch Nederland. Wilders is er de grootste partij mee geworden.
Leuk, maar Wilders is, zoals je wellicht weet, door die Ruttiaanse psychopaat uitgesloten. Daarna volgde de verkiezingszege.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 19:46 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Ach, dat was prima voorspelbaar toen de VVD aangaf graag vriendjes te willen worden. Zo'n situatie is voor de SP totaal niet aan de orde.
Dat is inderdaad bekend. De deur open schoppen voor de PVV was strategisch een nogal domme stap van de VVD. Ze verloren de vorige verkiezingen en gaan dat nu ook weer doen.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 19:51 schreef Mathijsco het volgende:
[..]
Leuk, maar Wilders is, zoals je wellicht weet, door die Ruttiaanse psychopaat uitgesloten. Daarna volgde de verkiezingszege.
Met als resultaat dat we een jaar lang naar hun falen hebben mogen kijken.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 19:51 schreef Mathijsco het volgende:
[..]
Leuk, maar Wilders is, zoals je wellicht weet, door die Ruttiaanse psychopaat uitgesloten. Daarna volgde de verkiezingszege.
Je geeft er je eigen, unieke visie aan. Dat mag uiteraard, maar heeft niet met de realiteit te maken.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 19:57 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dat is inderdaad bekend. De deur open schoppen voor de PVV was strategisch een nogal domme stap van de VVD. Ze verloren de vorige verkiezingen en gaan dat nu ook weer doen.
dat de PVV haar zege vooral te danken had aan de opening die de VVD hen bood is toch vrij algemeen bekend?quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 20:02 schreef Mathijsco het volgende:
[..]
Je geeft er je eigen, unieke visie aan. Dat mag uiteraard, maar heeft niet met de realiteit te maken.
'Onze' Timmermans-mod.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 19:57 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Met als resultaat dat we een jaar lang naar hun falen hebben mogen kijken.
Proost!quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 20:10 schreef Mathijsco het volgende:
hardliner Marjolein Faber, die constant bleef in haar agenda.
Inderdaad, geweldig schoolvoorbeeld van hoe populistische politiek niks concreets brengt.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 20:31 schreef Hexagon het volgende:
Faber die het zo druk had met clowntje spelen dat er nul wetgeving is aangeboden aan de kamer.
Wie is 'die Ruttiaanse psychopaat'?quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 19:51 schreef Mathijsco het volgende:
[..]
toch denk ik dat Wilders weer mee gaat doen en zelfs MP gaat worden en zo hoort het ook , dat is democratiequote:Op zaterdag 9 augustus 2025 20:31 schreef Hexagon het volgende:
Faber die het zo druk had met clowntje spelen dat er nul wetgeving is aangeboden aan de kamer.
De PVV komt nooit meer in de regeringquote:Op zaterdag 9 augustus 2025 21:05 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
toch denk ik dat Wilders weer mee gaat doen en zelfs MP gaat worden en zo hoort het ook , dat is democratie
Nee, nee en nee.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 21:05 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
toch denk ik dat Wilders weer mee gaat doen en zelfs MP gaat worden en zo hoort het ook , dat is democratie
Zou dat niet uitsluiten. De VVD wil dat nog steeds heel graag. Is het niet dit kabinet, dan misschien het volgende.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 21:19 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
De PVV komt nooit meer in de regering
Wil hij nu werkelijk beweren dat dat vrede voor dieren l geen doorslaand succes is wat minimaal op 5 zetels staat?quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 15:10 schreef nostra het volgende:
[..]
Het criterium om vermeld te worden is de helft van de kiesdrempel, dat lijkt me een vrij redelijke.
De VVD daalt ook in zetels net zoals de PVVquote:Op zaterdag 9 augustus 2025 21:21 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Zou dat niet uitsluiten. De VVD wil dat nog steeds heel graag. Is het niet dit kabinet, dan misschien het volgende.
Waarom "hoort" dat?quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 21:05 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Jij zegt hetquote:Op zaterdag 9 augustus 2025 21:19 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
grootste partij levert de MPquote:
Ik teken daar voor, maar nooit is helaas een lange tijd.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 21:19 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Dan hadden we NSBOA's.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 21:22 schreef Immerdebestebob het volgende:
Ik vraag me nog steeds af wat er was gebeurd als die asielnoodwet er door heen was gekomen. Hadden we dan onze eigen ICE gehad?
Dat is geen garantie in het Nederlands politiek stelsel.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 21:45 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
grootste partij levert de MP
Sinds wanneer en waarom?quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 21:45 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat is gebruikelijkquote:
In 1977 en in 1982 niet hoor.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 21:45 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
De VVD gaat de volgende republikeinse grap nog een keer toepassen in de komende periodesquote:Op zaterdag 9 augustus 2025 22:07 schreef Harvest89 het volgende:
Al die mensen die een laagbetaalde baan hebben, of een uitkering hebben zoals bijstand of zo.
Ik hou mijn hart vast voor hun lot als VVD nog een keer in een kabinet gaat zitten.
https://www.advocatenblad(...)utte-een-psychopaat/quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 21:03 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Wie is 'die Ruttiaanse psychopaat'?
In 2024 ook niet.quote:
Vooralsnog is nooit de politieke carrière van Wilders. Die is met 25 jaar al extreem lang en de man zelf is ook al 61 dus daar zal ooit een eind aan komen.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 21:49 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik teken daar voor, maar nooit is helaas een lange tijd.
Misschien volgt Dion Graus hem op.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 23:36 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Vooralsnog is nooit de politieke carrière van Wilders. Die is met 25 jaar al extreem lang en de man zelf is ook al 61 dus daar zal ooit een eind aan komen.
Er is daar qua structuur/partijorganisatie en opvolging werkelijk niets geregeld en er zit zover ik kan zien ook niemand in de fractie die het op een enigszins vergelijkbaar niveau zou kunnen. Dus de kans is behoorlijk aanwezig dat de PVV vlak na de politieke carrière van Wilders begraven zal worden.
Dion is i.d.d. heel erg hondjeuitlaten.nl.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 23:39 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Misschien volgt Dion Graus hem op.
Bedoel je dit verhaal?quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 23:49 schreef Mathijsco het volgende:
Moet je eens kijken bij PvdA/GL: Lisa - ik ben in de Kamer gekomen door een onzinverhaal uit de trein - Westerveld.
ja we moeten wel iets met de PVV denk ik , kunnen ze niet fuseren met JA21??quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 22:46 schreef Bluesdude het volgende:
Er is geen wet, geen geschreven regel dat de grootste partij de MP moet/mag leveren.
Als die islamatienslayer opnieuw de meeste zetels wint, dan zal de Tweede Kamer misschien een informateur aanwijzen om te onderzoeken of een stabiel kabinet met de PVV mogelijk is.
Hij/zij rapporteert aan de Kamer en die kan kiezen een PVV-kabinet te formeren.
Ik denk dat de Kamer zal beslissen....-->> we kijken verder naar een middenkabinet
Leuk als je gelooft in onzin verhalen.quote:Op zondag 10 augustus 2025 00:05 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Bedoel je dit verhaal?
https://www.gld.nl/nieuws(...)veilig-na-bedreiging
Was dat echt onzin?
Het is overigens één van de betere en meest hardwerkende kamerleden. Ze is gelovig en gereformeerd opgegroeid.
Mensen zijn imperfect, maar zij doet het goed.
Wat is de bron dat het onzin is?quote:Op zondag 10 augustus 2025 00:33 schreef Mathijsco het volgende:
[..]
Leuk als je gelooft in onzin verhalen.
Zo werd ik gisteren ook getriggerd in de trein door drie Timmermans-fans met broccolikapsel en morele zelfgenoegzaamheid. Ze hadden het over 'de Joden 'quote:Op zondag 10 augustus 2025 00:36 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Wat is de bron dat het onzin is?
Het strookt nogal met wat andere progressieve politici in het openbaar mee maken.
Die gaan dan met de trein?quote:Op zondag 10 augustus 2025 00:15 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja we moeten wel iets met de PVV denk ik , kunnen ze niet fuseren met JA21??
beter dan met Groen links , dan gaan we allemaal met de bus op vakantie behalve groen links zelf
Natuurlijk niet. Maar het is knap lullig als je met een PVV op 35 zetels moet gaan regeren zonder de grootste partij. Bij iedere fout die je maakt wordt 'Big Brother' alleen maar groter en voorzie je in gratis campagne voor de underdog. Tel daarbij op een toch al gespannen coalitie (bijvoorbeeld PvdA/VVD) en het wordt echt op eieren lopen.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 21:59 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Dat is geen garantie in het Nederlands politiek stelsel.
Maar eh die coalitie met de PVV, werkte dat nou zo soepel?quote:Op zondag 10 augustus 2025 08:39 schreef Mathijsco het volgende:
[..]
Natuurlijk niet. Maar het is knap lullig als je met een PVV op 35 zetels moet gaan regeren zonder de grootste partij. Bij iedere fout die je maakt wordt 'Big Brother' alleen maar groter en voorzie je in gratis campagne voor de underdog. Tel daarbij op een toch al gespannen coalitie (bijvoorbeeld PvdA/VVD) en het wordt echt op eieren lopen.
Lag dat aan de PVV, vind je?quote:Op zondag 10 augustus 2025 08:40 schreef Falco het volgende:
[..]
Maar eh die coalitie met de PVV, werkte dat nou zo soepel?
Die hebben de boel laten klappen door de rest te overvallen met een berg nieuwe eisen.quote:
Stel je een rare vraag?quote:
Voor een fors deel zeker. Die hadden zoveel “gratis bier” beloofd dat het nooit kon gaan werken.quote:
Hahaha!quote:Op zondag 10 augustus 2025 08:46 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Die hebben de boel laten klappen door de rest te overvallen met een berg nieuwe eisen.
En verder hadden ze minister Faber die veel te druk was met Clowntje spelen en negatieve aandacht zoeken om überhaupt maar iets in te dienen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |