quote:Hélène Hendriks vult de komende weken het gat op dat de mannen van Vandaag Inside achterlaten in de programmering. In haar talkshow ontvangt ze wisselende gasten en bespreekt ze de sport en actualiteit van de dag.
Nu de mannen van Vandaag Inside aan een de vakantie zijn begonnen is het aan Hélène Hendriks het gat in de programmering op te vullen. De presentatrice start maandag met de vroege reeks van De Oranjezomer, waarin ze de actualiteit en sport van de dag bespreekt. Dit doet ze met wisselende gasten.
Hélène Hendriks
Hendriks had in de zomer van 2023 veel succes met het programma, ze haalde het zelfs tot de laatste drie programma's van de Gouden Televizier-Ring. Tegenover Shownieuws liet ze weten dat het succes te danken was aan de gasten en dat grote gebeurtenissen zoals de val van het kabinet ook meehielpen. Met het EK voetbal in aantocht zal ze daar veel aandacht aan besteden. Deze reeks loopt tot 13 juni, de dag daarna keert Vandaag Inside terug.
Wanneer is de Oranjezomer op televisie te zien?
De Oranjezomer is vanaf maandag 20 mei van maandag t/m vrijdag om 21:35 uur te zien op SBS6.
En rutger en jackquote:Op zondag 3 augustus 2025 19:12 schreef ikweethetookniet het volgende:
Dat wordt weer nietszeggende en ontwijkende tv
Die mogen wel wegblijven.quote:
Nee, en dat komt waarschijnlijk omdat het een heel gemaakt, saai, en nep wijf is.quote:Op maandag 4 augustus 2025 11:17 schreef IsItMeOrYou het volgende:
De reacties op de terugkomst van Helène zijn niet populair
Gaat gewoon weer politiek verslaggever worden en regelmatig aan de bar zitten. Komt een drukke tijd aan voor 'm.quote:Op maandag 4 augustus 2025 11:17 schreef IsItMeOrYou het volgende:
De reacties op de terugkomst van Helène zijn niet populairmensen zien liever Thomas en Raymond. Benieuwd wat Thomas gaat doen, lekker aanschuiven bij nieuws van de dag en de bar van VI of hij is daar nu een te grote jongen voor geworden?
Onderwerpjes opgooien en door.quote:Op zondag 3 augustus 2025 19:12 schreef ikweethetookniet het volgende:
Dat wordt weer nietszeggende en ontwijkende tv
Ik vond haar oprecht een leuke toevoeging jaren geleden maar ondertussen begint ze een beetje Marieke Elzinga vibes te krijgen. Ze verliest de gun factor. Vooral dat ze zich altijd maar strak aan het draaiboek houdt en zodra er maar een beetje een gevoelig onderwerp is het direct onderbreekt met suffe rubriek of domme overgang naar iets anders om het maar eeuwig 'gezellig' te houden.quote:Op maandag 4 augustus 2025 12:21 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Nee, en dat komt waarschijnlijk omdat het een heel gemaakt, saai, en nep wijf is.
Voor jou begint dat nu maar voor mij is ze dat al jaren.quote:Op maandag 4 augustus 2025 12:24 schreef RipCity het volgende:
[..]
Ik vond haar oprecht een leuke toevoeging jaren geleden maar ondertussen begint ze een beetje Marieke Elzinga vibes te krijgen. Ze verliest de gun factor. Vooral dat ze zich altijd maar strak aan het draaiboek houdt en zodra er maar een beetje een gevoelig onderwerp is het direct onderbreekt met suffe rubriek of domme overgang naar iets anders om het maar eeuwig 'gezellig' te houden.
Waarom?quote:Op maandag 4 augustus 2025 20:07 schreef IsItMeOrYou het volgende:
Jack van Gelder, Job Knoester, René Froger, Pieter Cobelens en Noa Vahle zijn te gast vanavond..
“Neefje” ? Johhny is 20 jaar ouder.quote:Op maandag 4 augustus 2025 21:25 schreef WethouderHekking het volgende:
Noah vindt het niet leuk dat haar neefje wordt afgezeken.
Filmpjes Inside.quote:Op maandag 4 augustus 2025 21:51 schreef RipCity het volgende:
De godganse tijd die door de tiener op de redactie voorgekauwde 'nieuws artikeltjes' van Heleentje en dan: Wat vinden jullie daarvan?/ Heb jij dat wel eens meegemaakt Jack
Maar toch een verademing, vergeleken met al die intens ordinaire dialecten uit Amsterdam en omgeving.quote:Op maandag 4 augustus 2025 21:49 schreef Zipportal het volgende:
Helene met haar schurft Broabants accent. Dat mensen zo fan van haar zijn.........
Misschien is er concurrentie.quote:Op maandag 4 augustus 2025 23:32 schreef Dutch_view het volgende:
Een keer geen Kutger gelukkig, maar eens terug kijken. Waarom staat Kutger niet bovenaan de lijst van meest gehate gast
Dan kun je je lol op als straksquote:Op dinsdag 5 augustus 2025 05:02 schreef Tasmaniak het volgende:
[..]
Mysterieuze redenen, echt? Wie wil er nou die slaapverwekkende, open deuren intrappende boomer aan zijn tafel hebben?
We werden er echt moe van om constant zijn btw-nummer (OB nummer) te moeten controleren (de geregistreerde ontvanger mag zelf zijn importproducten aan de belastingdienst doorgeven).quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 05:02 schreef Tasmaniak het volgende:
[..]
Misschien is er concurrentie.
Mediacourant schrijft dit:
"We hebben Jack van Gelder de hele zomer moeten missen als sidekick in De Oranjezomer, want Johnny de Mol en Thomas van Groningen wilden hem om mysterieuze redenen niet aan tafel hebben zitten."
Mysterieuze redenen, echt? Wie wil er nou die slaapverwekkende, open deuren intrappende boomer aan zijn tafel hebben?
Jack van Gelder importeerde regelmatig krokodillenleren horlogebandjes? Een beetje geld verdienen over de rug van een dood reptiel?quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 13:08 schreef spapaars het volgende:
[..]
We werden er echt moe van om constant zijn btw-nummer (OB nummer) te moeten controleren (de geregistreerde ontvanger mag zelf zijn importproducten aan de belastingdienst doorgeven).
Omdat hij het steeds weer kwijtraakte bij de import van krokodillenleren horlogebandjes.
Moesten we het steeds weer opnieuw controleren voor aangifte.
En nu heeft hij het bij SBS vooral over moraal.
Handelde in sierraden, en vooral met horlogebandjes.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 13:18 schreef Tasmaniak het volgende:
[..]
Jack van Gelder importeerde regelmatig krokodillenleren horlogebandjes? Een beetje geld verdienen over de rug van een dood reptiel?
Omdat Arend-Jan geen concurrentie duldt aan de top. Die zit al glibberend van genot te ijlen dat hij nummer 1 is. Alleen weet hij niet waarvan. En als we dan toch bezig zijn: als Olcay, Jack of Noa in de studio zitten, zap ik door.quote:Op maandag 4 augustus 2025 23:32 schreef Dutch_view het volgende:
Een keer geen Kutger gelukkig, maar eens terug kijken. Waarom staat Kutger niet bovenaan de lijst van meest gehate gast
Als je er op let begint echt elk onderwerp zo.quote:Op maandag 4 augustus 2025 21:51 schreef RipCity het volgende:
De godganse tijd die door de tiener op de redactie voorgekauwde 'nieuws artikeltjes' van Heleentje en dan: Wat vinden jullie daarvan?/ Heb jij dat wel eens meegemaakt Jack
Dat vroeg ik mij de vorige keer ook al af. Waarschijnlijk door vader voorgesteld bij de redactie? Zulke kids krijgen gewoon een carrière in de schoot geworpen itt de normale student journalistiek die jaren droomt van sportverslaggever.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 22:25 schreef Baba-O-Riley het volgende:
Echt cola zonder prik dit.... En dan hebben we nu nog Nicky, die zichzelf ontzettend interessant vindt. Waarom zit hij daar?
Mja, dat kun je ook over Noa zeggen.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 22:25 schreef Baba-O-Riley het volgende:
Echt cola zonder prik dit.... En dan hebben we nu nog Nicky, die zichzelf ontzettend interessant vindt. Waarom zit hij daar?
Daar heb je gelijk in.Maar daar heb ik me maar bij neergelegd en ga ik even pissen als die over haar sportverhalen begint. Er moeten toch zoveel meer interessantere mensen zijn om aan de bar te zitten dan die twee. Of laatst, die 'sterverslaggever' van het AD, dat was ook zo'n opgedraaide springveer.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 09:38 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Mja, dat kun je ook over Noa zeggen.
Noa wordt de laatste tijd wel wat scherper. Dat is vooruitgang. Hélène wordt alleen maar scherp als ze iemand wil pleasen die haar carrière in de toekomst verder kan helpen, zoals Jan Slagter laatst.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 13:28 schreef Baba-O-Riley het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in.Maar daar heb ik me maar bij neergelegd en ga ik even pissen als die over haar sportverhalen begint. Er moeten toch zoveel meer interessantere mensen zijn om aan de bar te zitten dan die twee. Of laatst, die 'sterverslaggever' van het AD, dat was ook zo'n opgedraaide springveer.
Jan Slagter was verre van blij.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 13:33 schreef Tasmaniak het volgende:
[..]
Noa wordt de laatste tijd wel wat scherper. Dat is vooruitgang. Hélène wordt alleen maar scherp als ze iemand wil pleasen die haar carrière in de toekomst verder kan helpen, zoals Jan Slagter laatst.
Ze is 45, idd hoog tijd om eens over een carrière bij een bejaardenomroep na te denken.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 13:33 schreef Tasmaniak het volgende:
[..]
Noa wordt de laatste tijd wel wat scherper. Dat is vooruitgang. Hélène wordt alleen maar scherp als ze iemand wil pleasen die haar carrière in de toekomst verder kan helpen, zoals Jan Slagter laatst.
Waarom heb je überhaupt elke avond meerdere talkshows nodig?quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 22:25 schreef Baba-O-Riley het volgende:
Zie liever eens weer een goede film of documentaire.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 14:25 schreef Nober het volgende:
[..]
Waarom heb je überhaupt elke avond meerdere talkshows nodig?
Mr Bates vs the Post Office (miniserie) wordt uitgezonden op NPO 2quote:Op woensdag 6 augustus 2025 18:56 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Zie liever eens weer een goede film of documentaire.
Gister gezien en vond het een prima serie.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 19:22 schreef Nober het volgende:
[..]
Mr Bates vs the Post Office (miniserie) wordt uitgezonden op NPO 2
Heb medelijden met de nekspieren, en de wervels die zijn kop moeten ondersteunen.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 13:18 schreef Tasmaniak het volgende:
[..]
Jack van Gelder importeerde regelmatig krokodillenleren horlogebandjes? Een beetje geld verdienen over de rug van een dood reptiel?
quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 00:13 schreef RobertoCarlos het volgende:
Ik vond Koeman wel erg veel over zichzelf lullen.... Ik bedoel, het is verschrikkelijk natuurlijk, maar er zijn zoveel mensen die hetzelfde hebben (of erger) en die hebben niet het geld, een leuke baan, een familie, enzo wat hij allemaal heeft. Die zitten pas echt diep in de shit. Hij kon zijn eigen (terechte) leed daar helemaal niet mee relativeren.....
Ik had al wel gedacht dat er mensjes zouden zijn die dat niet zouden snappen. Je leest mijn post niet goed, en je zit teveel in de emotie.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 08:45 schreef timmmmm het volgende:
[..]_!
Wat een extreem rare post is dit. Hij wordt er uitgebreid over bevraagd dus geeft eerlijk antwoord. Zo werkt dat in een programma. En ik kan me op zich best voorstellen dat als je vrouw voor de zoveelste keer in 15 jaar tijd borstkanker heeft, je niet denkt 'ahh joh, maakt het uit, er wonen ook mensen op een flatje op 4 hoog met alvleesklierkanker'
Wordt er al weer geneukt ?quote:
Er is blijkbaar geen nieuwe lichting?quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 22:50 schreef RipCity het volgende:
Je begint je geloofwaardigheid een beetje te verliezen met telkens die nepoKids
Is gewoon Helene light editiequote:
Jij begint nu over haar kleur. Waarom? Wat zegt dat over jou, dat jij zo op een kleur van de huid van iemand let?quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 10:03 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Is gewoon Helene light editie![]()
Maar met een kleurtje dus woke
Alleen maar lachen en sbs en collega’s beschermen
Ik zou haar best leuk vinden ware het niet dat ze, net als Bram Moskowicz, heel goed weet wie haar salaris betaalt en dus, net als Bram Moskowicz, heel kruiperig partij kiest voor alles wat met de familie De Mol en SBS te maken heeft. Net als Bram Moskowicz of had ik dat al gezegd?quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 10:03 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Maar met een kleurtje dus woke
Alleen maar lachen en sbs en collega’s beschermen
Zij heeft dan weer dikke tetten, die heeft Genee weer nietquote:Op zaterdag 9 augustus 2025 12:00 schreef RobertoCarlos het volgende:
Ik mis bij Helene wel een beetje dat venijnige van Genee, maar goed iedereen is anders
FTFY.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 10:03 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Maar met een kleurtje dus dark editie
Nee, laten we het vooral weer hebben over de buitenslaap hobby van Ben...quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 00:13 schreef RobertoCarlos het volgende:
Ik vond Koeman wel erg veel over zichzelf lullen.... Ik bedoel, het is verschrikkelijk natuurlijk, maar er zijn zoveel mensen die hetzelfde hebben (of erger) en die hebben niet het geld, een leuke baan, een familie, enzo wat hij allemaal heeft. Die zitten pas echt diep in de shit. Hij kon zijn eigen (terechte) leed daar helemaal niet mee relativeren.....
Waarvan aktequote:Op zaterdag 9 augustus 2025 13:01 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Zij heeft dan weer dikke tetten, die heeft Genee weer niet
Ik begrijp er inderdaad niks van, zelfs na je uitleg niet. Maar da's ook niet zo gek, want je kan niet recht lullen wat krom is. Waarom zou je het ergste wat je kan overkomen, je partner die kanker heeft, in vredesnaam moeten relativeren omdat je een BN-er bent of omdat je knaken hebt?quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 12:27 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Ik had al wel gedacht dat er mensjes zouden zijn die dat niet zouden snappen. Je leest mijn post niet goed, en je zit teveel in de emotie.
Dat hij er de hele tijd vragen over krijgt, betekent natuurlijk niet dat hij daarin mee hoeft te gaan. Dat weet hij als ervaren media-persoon natuurlijk ook, bij voetbalvragen doet hij dat bijv. ook niet.
Wat ik er trouwens niet bij had genoemd is de combi met dat hij de prijsuitreiking over zijn vrouw begon. En kijk maar eerst eens goed rond hoe andere BN-ers met de ziekte van een naaste en de media omgaan, die relativeren hun eigen leed (want dat is het natuurlijk) wel degelijk zoals ik dat beschrijf.
Ik heb niet de illusie dat je het snapt hoor, maar dat geeft niet
Vind je het heel erg als ik hier niet op klikquote:
Nee bij Dilan is het nú gezellig thuisquote:Op maandag 11 augustus 2025 21:34 schreef superniger het volgende:
Jack is weer eens vervelend aanwezig.
Vind je? Ben dat gelul over Trump, Gaza en Oekraïne ook wel zat. Die Raymond weet niks. Laat hem er eerst maar eens gaan wonen.quote:Op maandag 11 augustus 2025 23:13 schreef timmmmm het volgende:
Vergelijk de inhoud van Helene en Jack eens met Thomas en Raymond.
Wat een ramp
Het mag wel maar het mag niks kosten van Johnquote:Op maandag 11 augustus 2025 23:03 schreef timmmmm het volgende:
Zou John zich bedacht hebben over muziek op TV na dit muzikale intermezzo?
Zelden zo iets slechts gehoord
’.quote:VVD-lijsttrekker Dilan Yesilgöz haakte af vanwege ‘een geheime reis naar het buitenland
quote:De talkshowhost begint het programma als volgt: “Ze moest de eerste vrouwelijke premier van Nederland worden, maar wordt ze nu misschien wel de eerste lijsttrekker die nog voor de verkiezingen sneuvelt? De VVD van Dilan Yesilgöz is bezig aan een vrije val in de peilingen. Welkom bij Goedenavond Nederland!”
Vond dit wel grappig.quote:
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op woensdag 13 augustus 2025 19:35 schreef Zipportal het volgende:
Henri Bontenbal en Thomas van Groningen.
Vergis je niet, Bontenbal wordt de nieuwe minister-president.quote:
Nog 2,5 dag. Gelukkig, hier is niet naar te kijken. Overal doorheen schreeuwen, matige argumenten, niet uit laten praten en constant het PVV-programma prediken.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 21:33 schreef ESF1Gamer het volgende:
Kunnen ze Jack niet van die tafel verwijderen?
De feiten spreken dat tegen. Ik heb het idee dat je niet helemaal op de hoogte bent van de huidige situatie in Syrië. Tal van gewapende conflicten, het is niet duidelijk welke strijdende groep in welke stad de macht heeft. IS is er nog actief, je hebt gewapende Druzen, de Syrische regering (die actief politiek tegenstanders vervolgt), je hebt Israël die er actief is etc etc etc. Ons eigen overheidsadvies is: 'wat uw situatie ook is, reis er niet heen. Het is er te gevaarlijk.'quote:Op donderdag 14 augustus 2025 04:09 schreef Eagles89 het volgende:
Sommige dingen die Jack zei kunnen eigenlijk gewoon niet op nationale TV, bij de best bekeken talkshow van Nederland, maar af en toe maakt die wel een mooi punt. Zoals waarom al die asielzoekers per se helemaal naar Nederland moeten komen, en niet naar andere Islamitische landen. En waarom Syriërs die gevlucht waren voor Assad niet gewoon terug kunnen nu Assad is verdreven. En dat Oostenrijk, Duitsland en Hongarije totale maling aan die EU wetten hebben (toen Bontebal zei dat we ons aan EU wetten moeten housen) en waarom NL weer het braafste jongetje van de klas moet zijn. Maar ja, met Bontebal en een 100% zeker links kabinet waarin ook Timmermans en de GroenLinks radicalen zullen plaatsnemen, kun je weinig anders verwachten natuurlijk.
En dat is jammer, want er is zo veel mbt het asielbeleid en de problemen die we met de instroom ervaren wat wél beter moet. Door onderbuikgebral kom je daar alleen nooit toe. Het is zonde dat het gesprek gekaapt wordt door leugens, daardoor blijven we weg bij de echte problemen en oplossingenquote:Op donderdag 14 augustus 2025 10:16 schreef TheVulture het volgende:
Jack van Gelder wordt met de dag een grotere karikatuur van zichzelf. De beste man heeft een paar iconische sportfragmenten van commentaar voorzien, maar zelfs die nu terugkijken geeft een vreemde bijsmaak als je de populistische ongefundeerde onzin hoort die hij nu regelmatig uitbraakt.
Duurde minder lang dan het verhaal wat Jack al 100 keer afgestoken heeft in deze talkshowquote:Op donderdag 14 augustus 2025 22:00 schreef superniger het volgende:
Dit verhaal heeft ze al 100 keer eerder verteld in andere talkshows.
Jack van Gelder markt het programma helaas behoorlijk stuk (net als die achterlijke Vlam).quote:Op woensdag 13 augustus 2025 21:46 schreef thedeedster het volgende:
Die vraag over Indonesië? Die was toch heel duidelijk? Knappe duik.
En dit is maar een voorbeeldje. Zo ongeveer alle argumenten die hij aanhaalde waren totaal niet gebaseerd op de waarheid. En als Bontebal dan een genuanceerd antwoord geeft (want de wereld is nu eenmaal niet zo simpel zwart-wit), dan verwijten ze hem dat hij te wollig is. Bijvoorbeeld dat het teveel woorden nodig had of hij voor of tegen abortus is, terwijl hij in zn eerste zin al aangaf dat hij achter de huidige wetgeving staat een het recht van vrouwen om dit te doen. Als ze te simpel zijn om een genuanceerd antwoord te volgen, kunnen ze misschien beter kritisch naar zichzelf kijken, in plaats van hem te verwijten dat hij te wollig is.quote:De meeste vluchtelingen blijven juist wél in islamitische landen, dat zijn vaak buurlanden.
Libanon: ~1,5 miljoen Syrische vluchtelingen (ongeveer 1 op de 4 inwoners).
Turkije: ~3,6 miljoen Syriërs.
Jordanië: ~700.000 Syriërs.
Deze landen hebben hun opvangcapaciteit vaak al lang overschreden, waardoor ze strengere toelatingsregels hanteren.
Hij zegt "We zijn geen voorstander van abortus, maar willen de huidige wetgeving, die abortus toestaat, niet veranderen". Ik vind dat wel duidelijk. Je kunt in 2025 natuurlijk ook moeilijk zeggen dat je abortus wilt verbieden. Dan kom je bij de SGP uit.quote:Op donderdag 14 augustus 2025 08:40 schreef timmmmm het volgende:
Alleen over abortus was Bontebal inderdaad vaag. Da's jammer. Als je het een goede zaak vindt dat mensen in Nederland baas over eigen buik zijn en dat abortus moet kunnen, zeg dat dan gewoon. Het is laf om, om de christelijke achterban niet voor het hoofd te stoten, niet te zeggen of je het goed of slecht vindt, of de mogelijkheid er moet zijn of blijven, maar alleen te zeggen dat je de huidige wetgeving niet wil veranderen.
Da's bewust zo verwoord om geen kleur te hoeven bekennen. Laf
Dilan weer een paar zetels kwijt na deze uitzendingquote:
Ook de voorbeelden die jij noemt zijn nogal feiten vrij.quote:Op donderdag 14 augustus 2025 04:09 schreef Eagles89 het volgende:
Sommige dingen die Jack zei kunnen eigenlijk gewoon niet op nationale TV, bij de best bekeken talkshow van Nederland, maar af en toe maakt die wel een mooi punt. Zoals waarom al die asielzoekers per se helemaal naar Nederland moeten komen, en niet naar andere Islamitische landen. En waarom Syriërs die gevlucht waren voor Assad niet gewoon terug kunnen nu Assad is verdreven. En dat Oostenrijk, Duitsland en Hongarije totale maling aan die EU wetten hebben (toen Bontebal zei dat we ons aan EU wetten moeten housen) en waarom NL weer het braafste jongetje van de klas moet zijn. Maar ja, met Bontebal en een 100% zeker links kabinet waarin ook Timmermans en de GroenLinks radicalen zullen plaatsnemen, kun je weinig anders verwachten natuurlijk.
Oftewel, doordat we zulke strenge regels hebben gaan ze niet meer terug, want ze zijn bang dat ze er dan nooit meer in komen. Dus dan blijven ze voor de zekerheid maar gewoon.quote:Volgens UNHCR is de overgrote meerderheid van Syrische vluchtelingen in Nederland niet van plan terug te keren, en velen blijven vanwege zorgen over veiligheid, behoud van verblijfsstatus en toekomstperspectief hier
Je hebt helemaal gelijk. De landen met de allerstrengste asielwetten in Europa, hebben inderdaad de meeste asielzoekers. Je struikelt over de net nieuw gebouwde moskeën in Polen, Hongarije en Zwitserland. Geloof je het allemaal daadwerkelijk zelf wat je schrijft? Of zou het misschien te maken hebben dat we in Nederland de hoogste toeslagen, uitkeringen en subsidies toekennen. Nee, je hebt gelijk, ik denk dat het te maken heeft met het feit dat Syriërs (die in Nederland de hoogste kans hebben op naturalisatie/Nederlands paspoort waar ze helemaal NIETS voor hebben hoeven bijdragen) misschien weleens niet meer terug naar Nederland kunnen (als Nederlands paspoort houder nota bene) als ze een bezoekje aan Syrië hebben gebracht. Zelfs IS gangers worden nog teruggehaald uit Syrië, nadat ze mee hebben gedaan aan onthoofdingen. LOL. Sorry, luister niet naar deze onderbuik. Man man man, dit soort naiviteit is dus de reden dat het nooit meer goed gaat komen in Nederland, er zijn nog veel te veel mensen die zo redeneren. En als je dan nog een meerderheid van Tweede Kamer, Eerste Kamer én Raad van State moet overleven, snap je wel dat het nooit meer goed gaat komen.quote:Op vrijdag 15 augustus 2025 00:18 schreef Middelpunt het volgende:
[..]
Ook de voorbeelden die jij noemt zijn nogal feiten vrij.
Sommige Syriërs kunnen inderdaad alweer terug en dat gebeurd mondjesmaat ook wel weer. Een groot deel is echter nog helemaal niet veilig.
Na de val van Al Assad blijft de situatie in Syrië instabiel. Er is sprake van wisselend geweld en een humanitaire crisis. Na 13 jaar oorlog zijn veel huizen verwoest en is er een tekort aan voedsel, schoon water en elektriciteit. Ook scholen en ziekenhuizen zijn ernstig beschadigd.Ongeveer 90 procent van de Syrische bevolking leeft in armoede.
En Oostenrijk, Duitsland en Hongarije hebben geen 'totale maling aan die EU wetten'. Hoewel met name Hongarije wel heel veel beleid heeft wat in strijd is met de Europeesche regels. Maar dat is toch geen argument dat we er dan allemaal maar maling aan moeten hebben? Er is iemand anders die niet constructief wil samenwerken, dus laten we ons dan allemaal maar verlagen tot dit niveau? Dan gaan we sowieso alleen maar achteruit. En als Jack zo graag Hongarije als voorbeeld wil nemen, moet je misschien ook even kijken hoe goed het verder gaat in dat land.
Als je oprecht geïnteresseerd bent in hoe migratie werkt, lees dan dit boek:https://www.bibliotheek.n(...)migratie-echt-werkt/
Dan kan je daarna een mening vormen op basis van feiten en wetenschappelijk onderzoek in plaats van simpele onderbuikgevoelens en valse framing.
Dan leer je ook dat strengere regels m.b.t. instroom vaak leidt tot meer migratie. Juist de vraag over Syrië is daar een goed voorbeeld van. Weet je wat de voornaamste reden is dat Syriërs niet terugkeren, zelfs als het er momenteel misschien wel zou kunnen?
[..]
Oftewel, doordat we zulke strenge regels hebben gaan ze niet meer terug, want ze zijn bang dat ze er dan nooit meer in komen. Dus dan blijven ze voor de zekerheid maar gewoon.
Zodra iemand vrijwillig terugkeert naar Syrië, kan dat worden gezien als een signaal dat het land voor die persoon veilig genoeg is.
In Nederland (en andere EU-landen) betekent dat vaak dat je asielstatus automatisch vervalt.
Wil je daarna weer terugkomen omdat het toch onveilig blijkt?
Dan is een nieuwe asielaanvraag bijna kansloos, omdat de overheid zegt: “U bent vrijwillig teruggegaan, dus blijkbaar was het veilig.”
Er is behoorlijk veel wetenschappelijk onderzoek wat aantoont dat strenger asielbeleid er juist voor zorg dat op lange termijn de uitstroom vertraagd en de totale migrantenpopulatie daardoor juist groter wordt.
Maar als Bontebal dit soort paradoxale effecten zou proberen uit te leggen, dan is hij volgens de simpele populisten natuurlijk veel te wollig.
Ohja, en je laatste opmerking over een links kabinet; Bontebal kan er natuurlijk niks aan doen dat er ook veel mensen op PvdA-GroenLinks stemmen en dan Wilders zichzelf nogal onmogelijk heeft gemaakt. Tenzij er zoveel mensen op de midden partijen gaan stemmen, dat je ze niet meer nodig hebt. Zo werkt de democratie nu eenmaal in Nederland: je hebt een meerderheid nodig en zolang een populist waar niet meer samen te werken valt zoveel stemmen weg trekt 'op rechts', heb je geen andere keuze en moet je wel maar links kijken voor de samenwerking.
Ik zie ze allebei het liefst niet in het volgende kabinet, dus wat dat betreft begrijp ik het wel. lijkt me alleen geen haalbare kaart helaasquote:Op vrijdag 15 augustus 2025 07:58 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Jack die PVV en GroenLinks/PvdA als hetzelfde blijft zien is ook weer dodelijk vermoeiend. Een partij die zichzelf meer dan een decennia compleet diskwalificeert en in de laatste regering compleet onmogelijk heeft gemaakt en over de volle breedte heeft aangetoond totaal ongeschikt te zijn als bestuurderspartij vergelijken met een partij waar je de standpunten niet van deelt. En vervolgens heel verontwaardigd lopen doen als Bontebal dat probeert uit te leggen. Waar zitten we in godsnaam naar te kijken? Moet dan echt alles alleen nog maar uit de onderbuik komen voor SBS om kijkers te trekken?
Wat een dom gelul. Ze kunnen op vakantie naar Syrië maar er niet wonen? Sjek had goede punten.quote:Op donderdag 14 augustus 2025 04:09 schreef Eagles89 het volgende:
En als ze hier hun vrouw of kind hebben vermoord, gaan ze toch ook als de bliksem terug naar Syrië?quote:Op vrijdag 15 augustus 2025 09:02 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Wat een dom gelul. Ze kunnen op vakantie naar Syrië maar er niet wonen? Sjek had goede punten.
Jack komt alleen met dat hij dan ook ‘extreem links’ moet uitsluiten. Wat verwacht hij nou van Bontebal? Dat die zegt: ja Jack, PvdA/GL is net zo erg als de PVV, daar ga ik ook niet mee samenwerken. Natuurlijk zegt hij dat niet. Op de eerste plaats omdat het onzin is, het frame van radicaal rechts (‘als Timmermans aan de macht komt gaat het land kapot’) op de tweede plaats omdat het land straks geregeerd moet worden. We hebben anderhalf jaar lang Marjolein Faber en Vicky Maijer overleefd, we zijn er nog gewoon, dus dat lukt na oktober ook wel.quote:Op vrijdag 15 augustus 2025 08:20 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ik zie ze allebei het liefst niet in het volgende kabinet, dus wat dat betreft begrijp ik het wel. lijkt me alleen geen haalbare kaart helaas
Als je dat voorstelt weet je zeker dat die misdadige omvolking doordendert. Ik snap de frustratie hoor, daar niet van, maar dit is ontzettend defaitistisch. En ik ben me ervan bewust dat de omvolking (grotendeels) terugdraaien een zaak van de lange adem is, maar het is het waard. Allereerst zal daarvoor het roer radicaal om moeten m.b.t. internationale verdragen en het terugwinnen van soevereiniteit. Ik vrees alleen dat wederom een grote PVV daar te weinig op gaat leveren. BBB klinkt ook erg verstandig m.b.t. migratie. Zitten niet gek ver van de PVV-standpunten af en hebben domweg meer capabele mensen met onder meer Mona Keijzer en Claudia van Zanten.quote:Op vrijdag 15 augustus 2025 04:30 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Je hebt helemaal gelijk. De landen met de allerstrengste asielwetten in Europa, hebben inderdaad de meeste asielzoekers. Je struikelt over de net nieuw gebouwde moskeën in Polen, Hongarije en Zwitserland. Geloof je het allemaal daadwerkelijk zelf wat je schrijft? Of zou het misschien te maken hebben dat we in Nederland de hoogste toeslagen, uitkeringen en subsidies toekennen. Nee, je hebt gelijk, ik denk dat het te maken heeft met het feit dat Syriërs (die in Nederland de hoogste kans hebben op naturalisatie/Nederlands paspoort waar ze helemaal NIETS voor hebben hoeven bijdragen) misschien weleens niet meer terug naar Nederland kunnen (als Nederlands paspoort houder nota bene) als ze een bezoekje aan Syrië hebben gebracht. Zelfs IS gangers worden nog teruggehaald uit Syrië, nadat ze mee hebben gedaan aan onthoofdingen. LOL. Sorry, luister niet naar deze onderbuik. Man man man, dit soort naiviteit is dus de reden dat het nooit meer goed gaat komen in Nederland, er zijn nog veel te veel mensen die zo redeneren. En als je dan nog een meerderheid van Tweede Kamer, Eerste Kamer én Raad van State moet overleven, snap je wel dat het nooit meer goed gaat komen.
Ik ben het eens met je laatste alinea: er gaat een soort coalitie des doods komen, die allemaal veel te ver van elkaar liggen maar noodgedwongen met elkaar in zee zullen moeten en daarom dus wederom vier verloren jaren zullen geven, in een tijd dat Nederland het water aan de lippen begint te staan. De tijd voor nog weer vier jaar polderen en aanmodderen is er simpelweg niet meer.
Daarom raad ik iedereen aan die nog jong is en iets kan, zsm te emigreren uit Nederland, want nogmaals: hier gaan geen oplossingen meer voor komen. Als je naar de demografische ontwikkelingen kijkt, zie je dat het “point of no return” al gepasseerd is. Alle asielzoekers die er nu nog bijkomen (een stad als Gouda gevuld met totale vreemden van vrijwel uitsluitend Islamitische landen per jaar), is slechts een versnelling van de toekomstige problemen.
Ik zou zelf nooit op een religieuze partij stemmen, maar ik denk niet dat dat Bontenbal hier slecht uit kwam. De enigen die in deze confrontatie de kant van Van Gelder kiezen, zijn Nederlandse equivalenten van Trump-stemmers en die zijn sowieso een verloren zaak.quote:Op zaterdag 16 augustus 2025 09:26 schreef Eightyone het volgende:
Nog wat bespiegelingen, wat betreft Jack van Gelder versus Henri Bontenbal, verleden week.
https://www.volkskrant.nl(...)rbij-hoort~baba5c62/
Oneens. Niet iedereen is van de extremen. Ik ga zelf ook stemmen op een centrumpartij.quote:Op zaterdag 16 augustus 2025 11:39 schreef DrDentz het volgende:
Ik snap niet waarom je op Bontenbal zou stemmen, hij staat nergens voor, alleen voor de saaiheid van het midden, het fatsoenlijke ofzo. Je wil toch de politiek een beetje de linkerkant of rechterkant op trekken met je stem lijkt mij, afhankelijk van wat je mening is.
Helemaal mee eens. Zo’n van Gelder staat voor mij symbool voor alles wat er mis is in Nederland. Continue ontevreden, stemmen op extremistischte partijen waarvan je weet dat ze nooit iets oplossen, vervolgens nog ontevredener zijn maar niet inzien dat je daar zelf verantwoordelijk voor bent en maar weer waarschuwen voor een partij die nergens verantwoordelijk voor is. Een redelijk iemand aanvallen omdat hij misschien moet samenwerken met een partij die niet jouw kleur is en daar vervolgens heel verontwaardigd over doen. Maar wat dan Jack? Wat stel jij voor, wat is jouw oplossing? Moet Bontenbal de PvdA ook uitsluiten? En wat moet hij dan na de verkiezingen doen? Niet regeren? Het moet eindelijk eens klaar zijn met deze bullshit. Gewoon 4 jaar lang een saaie regering, verkiezingen houden en weer 4 saaie jaren. Dat is prima zo.quote:Op zaterdag 16 augustus 2025 12:21 schreef XDo het volgende:
[..]
Oneens. Niet iedereen is van de extremen. Ik ga zelf ook stemmen op een centrumpartij.
Weg met het populisme, extremisme en de theaterpolitiek.
Politiek moet juist weer saai worden.
Zo is het de afgelopen 60 jaar gegaan, op de LPF en PVV jaartjes na, en het resultaat is dat in de grote steden 60% allochtoon is, in de randgemeenten (en dan spreek ik uit eigen ervaring) de bevolking ook onherroepelijk is veranderd met een enorme groei van buitenlandse vooral niet Westerse mensen, op straat je de vreemdste talen hoort en steeds minder Nederlands, en ook nooit meer omgekeerd zal worden, en je nooit meer om zult kunnen keren, dat jongeren die geen asielzoekers zijn tot hun 35ste bij hun ouders moeten wonen, dat de politie aangiften die niet urgent zijn niet eens meer behandeld omdat er geen capaciteit voor is, en wat weer het gevolg heeft waardoor mensen massaal geen aangifte meer doen van “kleinere” misdaad die enorm is toegenomen maar niet wordt gemeten in de cijfers, dat de belastingdruk ieder jaar toeneemt en de AOW/pensioen steeds later en later in je leven komt terwijl de levensduur weer korter wordt, de Islam inmiddels onder jongeren de grootste religie is, Denk de vierde partij van Nederland onder dertigers, er meer Islamitische scholen zijn dan ooit en die groei steeds verder toeneemt.quote:Op zaterdag 16 augustus 2025 12:43 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Zo’n van Gelder staat voor mij symbool voor alles wat er mis is in Nederland. Continue ontevreden, stemmen op extremistischte partijen waarvan je weet dat ze nooit iets oplossen, vervolgens nog ontevredener zijn maar niet inzien dat je daar zelf verantwoordelijk voor bent en maar weer waarschuwen voor een partij die nergens verantwoordelijk voor is. Een redelijk iemand aanvallen omdat hij misschien moet samenwerken met een partij die niet jouw kleur is en daar vervolgens heel verontwaardigd over doen. Maar wat dan Jack? Wat stel jij voor, wat is jouw oplossing? Moet Bontenbal de PvdA ook uitsluiten? En wat moet hij dan na de verkiezingen doen? Niet regeren? Het moet eindelijk eens klaar zijn met deze bullshit. Gewoon 4 jaar lang een saaie regering, verkiezingen houden en weer 4 saaie jaren. Dat is prima zo.
https://www.bd.nl/show/he(...)ht-bekopen~afa78146/?quote:We hebben overwogen om jullie allemaal te laten staan.” De presentatrice grapte dat ze daar vanaf hadden gezien vanwege de lengte van Van Gelder.
Ik ben bang dat je twee dingen kan doen. Accepteren dat veel mensen liever Mohammed en Fadoua hebben dan mensen zoals jij die feitenvrij roepen en alleen maar haat verspreiden. Of je instelling veranderen, constructief meepraten en niet alleen maar tweedracht zaaien.quote:Op zaterdag 16 augustus 2025 14:34 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Zo is het de afgelopen 60 jaar gegaan, op de LPF en PVV jaartjes na, en het resultaat is dat in de grote steden 60% allochtoon is, in de randgemeenten (en dan spreek ik uit eigen ervaring) de bevolking ook onherroepelijk is veranderd met een enorme groei van buitenlandse vooral niet Westerse mensen, op straat je de vreemdste talen hoort en steeds minder Nederlands, en ook nooit meer omgekeerd zal worden, en je nooit meer om zult kunnen keren, dat jongeren die geen asielzoekers zijn tot hun 35ste bij hun ouders moeten wonen, dat de politie aangiften die niet urgent zijn niet eens meer behandeld omdat er geen capaciteit voor is, en wat weer het gevolg heeft waardoor mensen massaal geen aangifte meer doen van “kleinere” misdaad die enorm is toegenomen maar niet wordt gemeten in de cijfers, dat de belastingdruk ieder jaar toeneemt en de AOW/pensioen steeds later en later in je leven komt terwijl de levensduur weer korter wordt, de Islam inmiddels onder jongeren de grootste religie is, Denk de vierde partij van Nederland onder dertigers, er meer Islamitische scholen zijn dan ooit en die groei steeds verder toeneemt.
Nog vier dezelfde jaren zoals de laatste 50 jaar zou inderdaad een zegen zijn voor dit land. Wat ben je dan ongelofelijk naief zeg. Bizar.
Gelukkig zijn de Eagles89 nu nog in de minderheid.quote:Op zaterdag 16 augustus 2025 21:52 schreef timmmmm het volgende:
Als je aan mij vraagt of ik liever een gemiddelde Chinees of Marokkaan heb die hier is komen wonen of een Eagles89 is de keuze snel gemaakt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |