Nogal ja. Die achterbuurtmuziek aan het begin, nepobaby Van der Gijp, Sander de Kramer die praat alsof hij 10 jaar oud is, aandachtszieke Victor Vlam wiens act niet meer werkt, Hélène zelf die alles likt wat haar carrière kan helpen. Verschrikkelijk.quote:Op dinsdag 30 december 2025 15:59 schreef Abrikozentaart het volgende:
het is echt de Temu versie aan het worden van Vandaag Inside.
Die heb ik liever dan die gast van de story, Castricum, Sander de Kramer, Gijp Junior etc etcquote:Op woensdag 7 januari 2026 23:37 schreef Scorpion_17 het volgende:
Waarom geven ze Victor Vlam nog zendtijd?
Maar hoe zijn de kijkcijfers?quote:Op woensdag 7 januari 2026 23:33 schreef inslagenreuring het volgende:
Even geprobeerd maar het keuvelt maar een eind met elkaar weg. En ze willen zichzelf allemaal in de etalage zetten. Nicky van der Gijp? Wat.
Het zeilt allemaal maar op VI.
Flopshow.
Een van de weinige voordelen van de show: Tina Nijkamp zit er niet elke dag. Dus daar kunnen we helaas niks over zeggenquote:
Alleen dit, maar dat is slechts de eerste uitzending van de huidige serie:quote:Op donderdag 8 januari 2026 00:24 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Een van de weinige voordelen van de show: Tina Nijkamp zit er niet elke dag. Dus daar kunnen we helaas niks over zeggen
Dit was mijn fout jongens, ik heb het gejinxtquote:Op donderdag 8 januari 2026 00:24 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Een van de weinige voordelen van de show: Tina Nijkamp zit er niet elke dag. Dus daar kunnen we helaas niks over zeggen
https://www.mediacourant.(...)der-valt-zegt-niets/quote:Op donderdag 8 januari 2026 21:06 schreef ikweethetookniet het volgende:
Hélène Hendriks loog over vakantie Jack van Gelder: 'Ik ben niet welkom in De Oranjewinter'
(knip)
Haar karakter komt steeds meer te voorschijn en is om te.
Los van dat het uiteraard prima is dat deze verbitterde volgevreten man zijn onderbuik niet meer de vrije loop kan laten op de tv is het natuurlijk ontzettend dom om dit te roepen. Zoiets komt altijd uit.quote:Op donderdag 8 januari 2026 21:06 schreef ikweethetookniet het volgende:
Hélène Hendriks loog over vakantie Jack van Gelder: 'Ik ben niet welkom in De Oranjewinter'
Jack van Gelder weerspreekt dat hij deze weken vanwege een vakantie ontbreekt in De Oranjewinter, zoals presentatrice Hélène Hendriks recent liet weten. De 75-jarige journalist laat aan MediaCourant weten dat hij te horen heeft gekregen dat hij 'gewoon niet welkom is' in de goed bekeken talkshow.
Hendriks vertelde recent in een interview met De Telegraaf waarom Van Gelder, maar ook Rutger Castricum en Noa Vahle deze winter niet als vaste gasten te zien zullen zijn in De Oranjewinter. "Dit heeft met vakanties te maken", aldus de presentatrice.
https://www.fcupdate.nl/v(...)m-in-de-oranjewinter
Nou meid je bent goed bezig met je pr![]()
Eerst heilige vuur eruit en dom lachen
Vanavond weer klein maken dan het is en dom lachen?
Haar karakter komt steeds meer te voorschijn en is om te.
Het is ook niet zo verstandig dat ze er niet ff wat duidelijks over zegt en die ruimte voor speculatie laat. Lekker opportunistisch voor de kijkcijfers dit, maar dan straks ook niet janken als het weer over haar voormalige 'samenwerking' met orakel Joep van NAC inside gaat.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 11:06 schreef Tasmaniak het volgende:
[..]
https://www.mediacourant.(...)der-valt-zegt-niets/
Misschien moet een (roddel)journalist eens aan haar oude hockeyteamgenoten vragen hoe ze daar in de groep lag.
Ik zou blij zijn als Djek van Gelder van tv verdwijnt. Hij is een Johan Derksen zonder humor. Bitter inderdaad. Maar handel het wat professioneler af. Meestal zegt men dan iets over onderling overleg, wederzijdse beslissing, andere bezigheden of zo. Dan leest iedereen wel tussen de regels.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 11:20 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Los van dat het uiteraard prima is dat deze verbitterde volgevreten man zijn onderbuik niet meer de vrije loop kan laten op de tv is het natuurlijk ontzettend dom om dit te roepen. Zoiets komt altijd uit.
Ja echt vreselijk. Woont in Scheveningen en heeft toch al een imago van een kakker (door jarenlang 2,5 ton per jaar te pakken bij de NPO) en zijn vrouw is arts. Dus lekker deuggezinnetje en imago uitbuiten ala Jort Kelder.quote:
Ik heb niet bepaald het idee dat ik er mee zou kunnen klikken, maar snap best wat anderen erin zien (ook als je voorbij aspecten als lang blond haar en cupmaat kijkt).quote:Op maandag 12 januari 2026 23:58 schreef ikweethetookniet het volgende:
Helene is echt heel erg als je haar eenmaal door hebt
Je blijft bij haar toch voortdurend het idee dat die ‘harde mindset’ vooral een act is waar ze jaren geleden mee begonnen is om goed in het pulletje te vallen bij de mannen van VI en dat ze helemaal niet echt zo is.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 06:52 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Ik heb niet bepaald het idee dat ik er mee zou kunnen klikken, maar snap best wat anderen erin zien (ook als je voorbij aspecten als lang blond haar en cupmaat kijkt).
Voor redelijk wat conservatievelingen lijkt het een soort van gedroomde buurvrouw. Ze heeft een opgeruimde maar ook wat harde mindset, en dat laatste doet het anno nu goed.
Meh. In hele oude sportgerelateerde interviews zag ik diezelfde Hélène ook al.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 15:01 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Je blijft bij haar toch voortdurend het idee dat die 'harde mindset' vooral een act is waar ze jaren geleden mee begonnen is om goed in het pulletje te vallen bij de mannen van VI en dat ze helemaal niet echt zo is.
‘De grootste partijen moeten gewoon samen een coalitie vormen. Dus met JA21’.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 22:42 schreef DrDentz het volgende:
Multimiljonaire zanger geeft af op mensen uit Timboektoe in een AZC 😐
Gerard is een tokkie.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 22:42 schreef DrDentz het volgende:
Multimiljonaire zanger geeft af op mensen uit Timboektoe in een AZC 😐
Wij mogen haar een scholletje vinden, maar de kijkcijfers zijn goed, dus de kijkers vinden haar leuk en John de Mol vangt zijn reclame-inkomsten.quote:Op woensdag 14 januari 2026 17:28 schreef ikweethetookniet het volgende:
(...)
https://www.veronicasuper(...)kers-de-oranjewinter?
En hierover ff gniffelen vanavond
En maar denken dat de kijkers gek zijn en haar niet door hebben.
Inderdaad, lekker veilig en vertrouwd en laag risicoquote:Op woensdag 14 januari 2026 22:17 schreef Poefbank het volgende:
Begint een behoorlijk inteeltclubje te worden.
Als Djèk bij dom-rechts populairder is dan Rutger Castricum, verbaast het me dat John de Mol toestaat dat ze hem eruit knikkeren. Als dat wat kijkcijfers kost, kan het ook wat geld kosten en daar krijgt De Mol maar niet genoeg van.quote:Op woensdag 14 januari 2026 17:23 schreef ikweethetookniet het volgende:
Van Gelder niet meer welkom bij Oranjewinter: redactie helemaal klaar met hem’
De redactie van de Oranjezomer zou helemaal klaar zijn met Jack van Gelder. Dat grote gerucht brengt Instagram-pagina RealityFBI woensdagochtend de wereld in. Daarmee lijkt een terugkeer in het programma van aankomende zomer definitief van de baan.
Van Gelder is een van de opvallende afwezigen in de huidige uitzendingen van De Oranjewinter. Afgelopen zomer was hij bij De Oranjezomer juist nog veelvuldig te zien in de talkshow van SBS6. In eerste instantie liet Hélène Hendriks weten dat Van Gelder ontbrak vanwege vakantie, maar die lezing werd later tegengesproken door Van Gelder zelf. De kwestie heeft woensdag een nieuw hoofdstuk gekregen.
Op basis van bronnen stelt RealityFBI namelijk dat een terugkeer van Van Gelder niet aanstaande is. “Het lijkt er toch echt op dat Jack definitief niet terugkeert Ook niet in de zomereditie van De Oranjezomer”, opent het Instagram-account. Het medium noemt dit besluit ‘extra wrang’ met het oog op het aanstaande WK voetbal. “Met voetbal is Jack natuurlijk de aangewezen persoon.”
Het besluit om Van Gelder te cancellen komt voort uit de redactie. “Die schijnt hem helemaal zat te zijn, met zijn maniertjes en het doen en laten achter de schermen als belangrijkste reden”, weet het juicechannel. “Het publiek kan wel genieten van zijn uitgesproken mening, maar zijn gedrag achter de schermen schijnt haaks te staan op wat we op tv zien”, aldus RealityFBI.
https://www.fcupdate.nl/v(...)itief-geen-terugkeer
Helene gaat stom lachen vanavond
Ja dit belangrijke argument wordt vaak vergeten. Mensen willen graag dat de grootste partijen er maar uitkomen maar ze willen dan niet dat de PVV ook standpunten zal moeten inleveren bij PvdA/GLquote:Op woensdag 14 januari 2026 12:50 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
‘De grootste partijen moeten gewoon samen een coalitie vormen. Dus met JA21’.
Ja maar Gerard, dan krijg je ook PvdA-GL erbij. Oh ja, en dus niet JA21!
Het lult maar en het lult maar. Het gaat nergens heen, maar we zullen de rechtse onderbuik moeten blijven horen.
Dat is ook alleen een argument omdat hun radicaal rechtse partij aan de zijlijn staat. Toen 2 jaar geleden het huidige kabinet werd gevormd was het geen enkel probleem dat PvdA-GL aan de kant stond.quote:Op donderdag 15 januari 2026 23:33 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Ja dit belangrijke argument wordt vaak vergeten. Mensen willen graag dat de grootste partijen er maar uitkomen maar ze willen dan niet dat de PVV ook standpunten zal moeten inleveren bij PvdA/GL
Neem het allemaal niet zo persoonlijk knulquote:Op vrijdag 16 januari 2026 13:13 schreef ikweethetookniet het volgende:
Johan Derksen: ‘Talpa hield Jack van Gelder wél uit De Oranjewinter wegens driftbuien’
Jack van Gelder is door Talpa ‘verbannen’ als vaste gast uit het televisieprogramma De Oranjewinter vanwege zijn gedrag achter de schermen. Dat beweert Johan Derksen tegenover De Gelderlander. „Jack heeft driftige buien met schreeuwpartijen als gevolg”, zegt Derksen.
De uitspraken zijn opvallend, want presentatrice Hélène Hendriks beweerde donderdagavond in het SBS-programma dat de geruchten over scheldpartijen achter de schermen niet de reden waren van zijn absentie.
Van Gelder (75), oud-voetbalcommentator, was in het verleden vaste gast aan tafel bij het programma, zowel bij De Oranjezomer vorig jaar als bij De Oranjezondag.
Maar toen De Oranjezomer ruim twee weken geleden startte, omdat talkshow Vandaag Inside met kerstvakantie ging, was de 75-jarige Van Gelder niet aanwezig.
Ware reden niet besproken
Dat leidde tot geruchten over de oorzaak daarvan, maar de ware reden werd niet besproken in het programma. Tot donderdag. „We begonnen twee weken geleden aan De Oranjewinter. We kozen ervoor om jou beurten te geven”, zei Hendriks donderdagavond tegen Rutger Castricum, die de plaats van Van Gelder innam.
Toen Castricum vervolgens op tafel gooide dat de geruchten van scheldpartijen achter de schermen niet klopten, vulde Hendriks grappend aan dat Van Gelder dat ‘alleen voor de schermen deed’.
Ik ben één keer telefonisch boos geworden
Jack van Gelder
Volgens Derksen klopt dit dus niet. „Hélène is team Jack. De beslissing om Van Gelder thuis te laten, komt bij Talpa vandaan. Frans Klein (bestuurder bij mediabedrijf Talpa, red.) werkte bij De wereld draait door toen daar de rel ontstond van het zogenaamde grensoverschrijdende gedrag van Mathijs van Nieuwkerk. Hij wil niet nogmaals zo’n rel onder zijn leiding.”
Eén keer telefonisch boos
Van Gelder laat in een reactie op de uitspraken van Derksen weten afgelopen jaren één keer telefonisch boos te zijn geworden op een redactielid. Hij beaamt dat hij toen schreeuwde. „Dat ging over inhoud. Ja, ik werd echt kwaad.”
Verder waren er naar eigen zeggen geen incidenten. „Het is veel gedoe om niets. Ik schuif aankomende zomer gewoon aan. Men koos voor Rutger (Castricum, red.) omdat hij maanden afwezig was.”
Vrijdagavond is de laatste uitzending van De Oranjewinter. In de zomer keert het programma terug. Ook Hendriks stelde dat Van Gelder dan weer aan tafel zit ‘maar we overleggen in welke frequentie’.
https://www.ad.nl/show/jo(...)driftbuien~af086c97/
Goh voorgelogen door Helene wie had dat nou verwacht
Bij John de Mol en Talpa draait alles om geld, dus ik zou de verklaring voor Djèks afwezigheid in die richting zoeken. Misschien werden grote adverteerders huiverig om rond het kwaaie PVV-geblaat van Djèk te adverteren.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 13:13 schreef ikweethetookniet het volgende:
Johan Derksen: ‘Talpa hield Jack van Gelder wél uit De Oranjewinter wegens driftbuien’
(...)
Goh voorgelogen door Helene wie had dat nou verwacht
Lijkt me eerder bij de zenderbaas (Frans Klein) te liggen, die bij zijn vorige job niets deed aan het achter de schermen gedrag van Mathijs. Die zal tegenwoordig wel nogal huiverig zijn om een ieder die achter de schermen staat de schreeuwen.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 18:28 schreef Tasmaniak het volgende:
[..]
Bij John de Mol en Talpa draait alles om geld, dus ik zou de verklaring voor Djèks afwezigheid in die richting zoeken. Misschien werden grote adverteerders huiverig om rond het kwaaie PVV-geblaat van Djèk te adverteren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |