Hélène Hendriks gniffelt als naam Jack van Gelder valt, zegt niets
Hélène Hendriks stelt zich echt heel erg raar op in de rel over de Jack van Gelder-boycot van haar programma. Zelfs als in haar talkshow zijn naam ter sprake komt, wil ze er niets over kwijt.
Het is oncollegiaal en onsympathiek hoe Hélène Hendriks zich opstelt in de rel over het boycotten van Jack van Gelder. De opiniemaker is niet welkom bij de huidige serie van De Oranjewinter en heeft dat niet van Hélène, maar van Talpa-baas Frans Klein moeten vernemen. Die stelt dat het een keuze is van de redactie. Alsof Hélène niets te zeggen heeft.
Hélène zwijgt
Natuurlijk is Jack gewoon welkom in De Oranjewinter als Hélène dat wil, dus dat zij zich verschuilt achter allerlei excuusjes is gewoon een slappe hap. Eerst riep ze in de krant dat Jack op vakantie is, en nu stelt ze — via Frans — dat het een keuze van de redactie is. “Ik heb het idee dat ze dit niet helemaal zuiver speelt”, aldus columnist Jan Dijkgraaf.
Je zou denken dat Hélène op televisie wel wat tekst en uitleg wil geven over haar valse streek, maar ze zwijgt het in De Oranjewinter echt helemaal dood. Zélfs als aan tafel de naam van Jack valt.
Gniffelen
Het lijkt erop dat Hélène het allemaal wel grappig vindt. Tafelgast Hugo Borst merkt op een gegeven moment op dat hij voor de NOS regelmatig naar het buitenland is geweest. “Ik heb heel vaak in het buitenland natuurlijk gewerkt. Met Jack van Gelder. Ken je die?”
Een uitgelezen moment voor Hélène om haar kant van het verhaal toe te lichten, maar ze begint heel raar te lachen: “Hahaha. Ja, die ken ik. Hahaha. Wou je er nog meer over vertellen?”
Dan gaat Hugo door met z’n verhaal. Kil en onpersoonlijk van Hélène.
Fout citaat
Hélène laat in het AD íets meer los, maar zegt niet waarom Jack niet meer welkom is. Ze laat slechts weten: “Ik heb nooit gezegd dat Jack op vakantie is. Dat was een verkeerde quote in een artikel.”
Ze beweert dus dat De Telegraaf haar verkeerd geciteerd heeft. “Het is algemeen bekend dat ik goed met Jack overweg kan en hem er graag bij heb. We zien hem weer terug bij De Oranjezomer/Zondag. De komende dagen zal vooral Rutger (Castricum) na lange afwezigheid aan de kop zitten.”
‘Geen idee’
Het lijkt erop dat Hélène nog altijd niet gebeld heeft met Jack. Als het AD hem vraagt of hij wel welkom is op Curaçao als daarvandaan straks De Oranjezomer wordt uitgezonden, antwoordt hij: “Geen idee.”
Hij springt in een reactie aan deze site nog wel in de bres voor Hélène: “De redactie heeft besloten om mij deze cyclus niet uit te nodigen. Daar is niets vreemds aan. Ik ben freelancer. Hélène valt niets te verwijten. Zij verdient alle heisa niet.”
Sportief van Jack. Dat kun je van Hélène niet zeggen…
https://www.mediacourant.(...)der-valt-zegt-niets/Hé hé ze krijgen haar door
En dom lachen is nu gniffelen geworden om te.