abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 8 januari 2026 @ 21:06:12 #241
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_219783511
Hélène Hendriks loog over vakantie Jack van Gelder: 'Ik ben niet welkom in De Oranjewinter'

Jack van Gelder weerspreekt dat hij deze weken vanwege een vakantie ontbreekt in De Oranjewinter, zoals presentatrice Hélène Hendriks recent liet weten. De 75-jarige journalist laat aan MediaCourant weten dat hij te horen heeft gekregen dat hij 'gewoon niet welkom is' in de goed bekeken talkshow.

Hendriks vertelde recent in een interview met De Telegraaf waarom Van Gelder, maar ook Rutger Castricum en Noa Vahle deze winter niet als vaste gasten te zien zullen zijn in De Oranjewinter. "Dit heeft met vakanties te maken", aldus de presentatrice.

https://www.fcupdate.nl/v(...)m-in-de-oranjewinter

Nou meid je bent goed bezig met je pr :|W

Eerst heilige vuur eruit en dom lachen

Vanavond weer klein maken dan het is en dom lachen?

Haar karakter komt steeds meer te voorschijn en is om te. :r
  donderdag 8 januari 2026 @ 21:09:36 #242
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_219783569
Hélène Hendriks roept Oranjewinter-publiek op thuis te blijven

Hélène Hendriks heeft het publiek van De Oranjewinter opgeroepen om thuis te blijven vanwege de hevige sneeuwval. De redactie van de talkshow had mensen opgeroepen om het winterse weer te trotseren en in ruil voor twintig euro naar de studio te komen. Daar was Hendriks het niet mee eens. :r

Door de flinke hoeveelheid sneeuw was er maandagavond nauwelijks publiek aanwezig bij De Oranjewinter. Daardoor werden de publieksplekken vooral gevuld met redactieleden van het programma. De redactie had er echter geen trek in om dinsdag weer bij de uitzending plaats te nemen, dus werd er besloten een oproep uit te sturen; iedereen die de sneeuw trotseerde om de uitzending bij te wonen, zou twintig euro krijgen.

Hendriks vond het vervolgens nodig om via Instagram op deze oproep te reageren. “Ik heb begrepen dat er voor het eerst een oproep is gedaan om naar de studio te komen”, zei de presentatrice. “Daar had natuurlijk bij moeten staan: ‘Alleen als je heel dichtbij het Media Park woont en je eventueel te voet kunt komen’. Alhoewel, dat kan ook nog gevaarlijk zijn.” Hendriks had daarom een heel duidelijke boodschap aan haar publiek. “Met andere woorden wil ik wel even heel duidelijk stellen: blijf gewoon lekker thuis als je de weg niet op hoeft. Dan maar een lege studio. Maakt helemaal niets uit.”

Uiteindelijk bleek er dinsdagavond toch flink wat publiek aanwezig te zijn bij de uitzending. “Ik had nog een oproep gedaan van: ‘Jongens, blijf lekker thuis, ga de weg niet op’, maar kijk eens!”, begon Hendriks in de uitzending. “Heel de studio zit vol! Allemaal betaald zeker of niet?”, besloot ze.

https://www.fcupdate.nl/v(...)-op-thuis-te-blijven

Goed bezig meid ook hier weer :|W
  donderdag 8 januari 2026 @ 21:12:48 #243
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_219783613
John de Mol grijpt in na De Oranjewinter-rentree’

De mannen van Vandaag Inside zijn even met vakantie en dus is het deze weken tijd voor De Oranjewinter met Hélène Hendriks. Maandagavond was de tweede uitzending in deze winterreeks en daarin had Hendriks een opvallende sidekick. Althans, sinds lange tijd schoof Rutger Castricum weer eens aan. De programmamaker was eerder wel vaker vaste sidekick, maar ontbrak lange tijd bij Hendriks. Dat door toedoen van het maken van eigen programma’s, maar zijn rentree werd niet heel enthousiast ontvangen door de kijker. Wat hen betreft laat John de Mol de programmamaker niet meer terugkeren aan tafel.

Kijker De Oranjewinter nu alweer klaar met Rutger Castricum

Sinds lange tijd schoof Castricum dus weer eens aan de bij de talkshow van Hendriks, waarin onder meer ook Raymond Mens aan tafel zat. Maar echt goed viel de aanwezigheid van Castricum niet, die op X flink door de mangel werd gehaald. “De B gasten waren op dus hebben ze die Rutger maar weer uit de mottenballen gehaald. Dat wordt lachuh om zich zelf”, klonk het onder meer. En: “Komt die clown Castricum ook weer met zijn neplach en dominante geldingsdrang. Dat jullie niets beters kunnen krijgen dan die alsmaar om zichzelf lachende infantiele roeptoeter.”

Wat betreft de kijker hoeft Castricum niet weer te komen al hoopte een enkeling al dat er definitief afscheid van hem genomen was. “Gatver het hinnekende paard @Rutger_zelf weer… Ik hoopte echt dat hij eruit gebonjourd was, zegt niets zinnigs, lacht alleen om zijn eigen domme grappen. Het was een mooie tijd zonder die mafkees.”

Naast Castricum werd ook de aanwezigheid van Dominique Schreinemachers niet echt gewaardeerd door de kijker. “Wat is de toegevoegde waarde van die hysterische dame aan tafel?”, werd er onder meer geroepen op X. En: “Verschrikkelijk dom wijf. Met der schiphol. NL heeft zijn zaakjes gewoon niet voor mekaar. Nergens ter wereld dat de vluchten gecancelt worden, bij een beetje sneeuw enkel in NL! Schande!” En: “Schreinemacher heeft ooit een defecte helicopter aan de grond weten te zetten zonder de anwb te bellen en denkt nu een vliegtuig te besturen bij een Delta Force operatie … praatjesmaker.”

Moet Castricum niet meer aanschuiven bij De Oranjewinter

Ja, laat die man maar wegblijven 72%
Moet blijven, juist een topgast 28%

https://www.soccernews.nl(...)ranjewinter-rentree/

Lekker weer dit meid je bent echt een talent :|W
  donderdag 8 januari 2026 @ 21:18:37 #244
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_219783686
Kijkers hoeven zich echter geen zorgen te maken over de toekomst van Van Gelder en Castricum. “Jack zien we tijdens De Oranjezondag en in de zomer weer terug. Rutger gaan we daar volgend jaar ook weer zien. Ik heb zin om te knallen komende weken.” Ook Vahle zal niet in De Oranjewinter verschijnen, want zij is met vakantie.

Daardoor is er een prominentere rol weggelegd voor Nicky van der Gijp, die de rol van Vahle als voetbalduider kan overnemen. Vader René van der Gijp heeft daar geen invloed op gehad. “René en ik spreken hier nooit over. Nicky en ik zitten in hetzelfde vak. Hij is te zien bij Viaplay en ik bij Ziggo Sport. We waren op zoek naar verjonging en ik vind dat hij waanzinnig goed kan duiden. Die jongen past bij ons programma.”

https://www.fcupdate.nl/v(...)t-in-de-oranjewinter

Wat is hier nou van waar ?
Je weet nooit wanneer ze een keertje niet liegt, best handig :|W
pi_219784196
Die krampachtige berichtgevingen ook over het Marokkaanse elftal waar we geen kut mee te maken hebben. Echt niemand interesseert dat maar op de 1 of andere manier moeten we op de hoogte blijven want lieve Marokkanen.
Het ligt aan de instanties zelf
  vrijdag 9 januari 2026 @ 09:55:03 #246
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_219786338
Ze moeten Waldorf en Statler op de bank zetten.
“A wizard is never late, nor is he early .He arrives precisely when he means to.”
  vrijdag 9 januari 2026 @ 10:38:40 #247
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_219786775
quote:
9s.gif Op donderdag 8 januari 2026 00:24 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Een van de weinige voordelen van de show: Tina Nijkamp zit er niet elke dag. Dus daar kunnen we helaas niks over zeggen
Dit was mijn fout jongens, ik heb het gejinxt
Laffe huichelaar
pi_219787052
quote:
6s.gif Op donderdag 8 januari 2026 21:06 schreef ikweethetookniet het volgende:
Hélène Hendriks loog over vakantie Jack van Gelder: 'Ik ben niet welkom in De Oranjewinter'

(knip)

https://www.mediacourant.(...)der-valt-zegt-niets/

Misschien moet een (roddel)journalist eens aan haar oude hockeyteamgenoten vragen hoe ze daar in de groep lag.
  vrijdag 9 januari 2026 @ 11:20:35 #249
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_219787165
quote:
6s.gif Op donderdag 8 januari 2026 21:06 schreef ikweethetookniet het volgende:

Jack van Gelder weerspreekt dat hij deze weken vanwege een vakantie ontbreekt in De Oranjewinter, zoals presentatrice Hélène Hendriks recent liet weten. De 75-jarige journalist laat aan MediaCourant weten dat hij te horen heeft gekregen dat hij 'gewoon niet welkom is' in de goed bekeken talkshow.

Hendriks vertelde recent in een interview met De Telegraaf waarom Van Gelder, maar ook Rutger Castricum en Noa Vahle deze winter niet als vaste gasten te zien zullen zijn in De Oranjewinter. "Dit heeft met vakanties te maken", aldus de presentatrice.

https://www.fcupdate.nl/v(...)m-in-de-oranjewinter

Nou meid je bent goed bezig met je pr :|W

Eerst heilige vuur eruit en dom lachen

Vanavond weer klein maken dan het is en dom lachen?

Los van dat het uiteraard prima is dat deze verbitterde volgevreten man zijn onderbuik niet meer de vrije loop kan laten op de tv is het natuurlijk ontzettend dom om dit te roepen. Zoiets komt altijd uit.
Rini dankjewel.
pi_219787783
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 11:06 schreef Tasmaniak het volgende:

[..]

Misschien moet een (roddel)journalist eens aan haar oude hockeyteamgenoten vragen hoe ze daar in de groep lag.
Het is ook niet zo verstandig dat ze er niet ff wat duidelijks over zegt en die ruimte voor speculatie laat. Lekker opportunistisch voor de kijkcijfers dit, maar dan straks ook niet janken als het weer over haar voormalige 'samenwerking' met orakel Joep van NAC inside gaat.
  vrijdag 9 januari 2026 @ 12:36:35 #251
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_219787830
Eng, eng, eng.
  vrijdag 9 januari 2026 @ 12:52:48 #252
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_219787958
Hélène Hendriks gniffelt als naam Jack van Gelder valt, zegt niets

Hélène Hendriks stelt zich echt heel erg raar op in de rel over de Jack van Gelder-boycot van haar programma. Zelfs als in haar talkshow zijn naam ter sprake komt, wil ze er niets over kwijt.

Het is oncollegiaal en onsympathiek hoe Hélène Hendriks zich opstelt in de rel over het boycotten van Jack van Gelder. De opiniemaker is niet welkom bij de huidige serie van De Oranjewinter en heeft dat niet van Hélène, maar van Talpa-baas Frans Klein moeten vernemen. Die stelt dat het een keuze is van de redactie. Alsof Hélène niets te zeggen heeft.

Hélène zwijgt

Natuurlijk is Jack gewoon welkom in De Oranjewinter als Hélène dat wil, dus dat zij zich verschuilt achter allerlei excuusjes is gewoon een slappe hap. Eerst riep ze in de krant dat Jack op vakantie is, en nu stelt ze — via Frans — dat het een keuze van de redactie is. “Ik heb het idee dat ze dit niet helemaal zuiver speelt”, aldus columnist Jan Dijkgraaf.

Je zou denken dat Hélène op televisie wel wat tekst en uitleg wil geven over haar valse streek, maar ze zwijgt het in De Oranjewinter echt helemaal dood. Zélfs als aan tafel de naam van Jack valt.

Gniffelen

Het lijkt erop dat Hélène het allemaal wel grappig vindt. Tafelgast Hugo Borst merkt op een gegeven moment op dat hij voor de NOS regelmatig naar het buitenland is geweest. “Ik heb heel vaak in het buitenland natuurlijk gewerkt. Met Jack van Gelder. Ken je die?”

Een uitgelezen moment voor Hélène om haar kant van het verhaal toe te lichten, maar ze begint heel raar te lachen: “Hahaha. Ja, die ken ik. Hahaha. Wou je er nog meer over vertellen?”

Dan gaat Hugo door met z’n verhaal. Kil en onpersoonlijk van Hélène.

Fout citaat

Hélène laat in het AD íets meer los, maar zegt niet waarom Jack niet meer welkom is. Ze laat slechts weten: “Ik heb nooit gezegd dat Jack op vakantie is. Dat was een verkeerde quote in een artikel.”

Ze beweert dus dat De Telegraaf haar verkeerd geciteerd heeft. “Het is algemeen bekend dat ik goed met Jack overweg kan en hem er graag bij heb. We zien hem weer terug bij De Oranjezomer/Zondag. De komende dagen zal vooral Rutger (Castricum) na lange afwezigheid aan de kop zitten.”

‘Geen idee’

Het lijkt erop dat Hélène nog altijd niet gebeld heeft met Jack. Als het AD hem vraagt of hij wel welkom is op Curaçao als daarvandaan straks De Oranjezomer wordt uitgezonden, antwoordt hij: “Geen idee.”

Hij springt in een reactie aan deze site nog wel in de bres voor Hélène: “De redactie heeft besloten om mij deze cyclus niet uit te nodigen. Daar is niets vreemds aan. Ik ben freelancer. Hélène valt niets te verwijten. Zij verdient alle heisa niet.”

Sportief van Jack. Dat kun je van Hélène niet zeggen…

Hé hé ze krijgen haar door *O*

En dom lachen is nu gniffelen geworden om te. :r
  vrijdag 9 januari 2026 @ 13:00:51 #253
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_219788018
-

[ Bericht 100% gewijzigd door Nizno op 09-01-2026 18:22:23 (je hebt je punt nu wel gemaakt) ]
  vrijdag 9 januari 2026 @ 18:16:04 #254
16715 Mylene
*schatje*
pi_219790862
Sander is boos.

pi_219791590
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 11:20 schreef WismutVeilchen83 het volgende:

[..]
Los van dat het uiteraard prima is dat deze verbitterde volgevreten man zijn onderbuik niet meer de vrije loop kan laten op de tv is het natuurlijk ontzettend dom om dit te roepen. Zoiets komt altijd uit.
Ik zou blij zijn als Djek van Gelder van tv verdwijnt. Hij is een Johan Derksen zonder humor. Bitter inderdaad. Maar handel het wat professioneler af. Meestal zegt men dan iets over onderling overleg, wederzijdse beslissing, andere bezigheden of zo. Dan leest iedereen wel tussen de regels.
  vrijdag 9 januari 2026 @ 21:53:57 #256
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_219793158
Drie bril van Rutger :|W
  vrijdag 9 januari 2026 @ 22:04:45 #257
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_219793278
Dat knoopje van Pieter wordt straks een kogel als hij het begeeft :D
  vrijdag 9 januari 2026 @ 22:12:55 #258
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_219793356
Waarom zouden die politici daar nou in de sneeuw willen staan? Doe gewoon lekker binnen joh
Laffe huichelaar
  vrijdag 9 januari 2026 @ 22:33:48 #259
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_219793508
Valentijn wel in de sneeuw _O- _O-
pi_219793895
quote:
6s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 21:53 schreef ikweethetookniet het volgende:
Drie bril van Rutger :|W
Ja echt vreselijk. Woont in Scheveningen en heeft toch al een imago van een kakker (door jarenlang 2,5 ton per jaar te pakken bij de NPO) en zijn vrouw is arts. Dus lekker deuggezinnetje en imago uitbuiten ala Jort Kelder.
pi_219793921
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 18:16 schreef Mylene het volgende:
Sander is boos.

[ afbeelding ]
Gras is groen.

Blijft geestig als ie boos is :@
  maandag 12 januari 2026 @ 21:39:37 #262
155387 Martinello
Pretty, Pretty, Pretty Good
pi_219821877
Zo’n dikke kop had George Michael nooit.
Just remember, it’s not a lie if you believe it.
pi_219821908
FLOPSHOW
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_219822004
Professor Rutger
  maandag 12 januari 2026 @ 23:17:42 #265
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_219822595
Moet Helene verplicht steeds dezelfde ''grapjes'' maken als Wilfred doet? ''Je bent te lang aan het woord, zo neem je de uitzending over''. En nog een paar andere Wilfred grapjes die ze er elke uitzending weer in gooit.
  maandag 12 januari 2026 @ 23:58:53 #266
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_219822707
Helene is echt heel erg als je haar eenmaal door hebt ;)
  dinsdag 13 januari 2026 @ 06:52:40 #267
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_219823001
quote:
6s.gif Op maandag 12 januari 2026 23:58 schreef ikweethetookniet het volgende:
Helene is echt heel erg als je haar eenmaal door hebt ;)
Ik heb niet bepaald het idee dat ik er mee zou kunnen klikken, maar snap best wat anderen erin zien (ook als je voorbij aspecten als lang blond haar en cupmaat kijkt).

Voor redelijk wat conservatievelingen lijkt het een soort van gedroomde buurvrouw. Ze heeft een opgeruimde maar ook wat harde mindset, en dat laatste doet het anno nu goed.
  dinsdag 13 januari 2026 @ 15:01:46 #268
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_219825486
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2026 06:52 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Ik heb niet bepaald het idee dat ik er mee zou kunnen klikken, maar snap best wat anderen erin zien (ook als je voorbij aspecten als lang blond haar en cupmaat kijkt).

Voor redelijk wat conservatievelingen lijkt het een soort van gedroomde buurvrouw. Ze heeft een opgeruimde maar ook wat harde mindset, en dat laatste doet het anno nu goed.
Je blijft bij haar toch voortdurend het idee dat die ‘harde mindset’ vooral een act is waar ze jaren geleden mee begonnen is om goed in het pulletje te vallen bij de mannen van VI en dat ze helemaal niet echt zo is.
Rini dankjewel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')