abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218348993
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2025 02:05 schreef Thorelf het volgende:

[..]
dus je geeft toe
Wat geef ik toe?
pi_218348994
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2025 02:05 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Dat zijn geen Hamas-aanhangers :') :') :')
hamas aanhangers zijn niet weldenkend
pi_218348995
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2025 02:07 schreef Thorelf het volgende:

[..]
hamas aanhangers zijn niet weldenkend
In het westen is dat aantal ook dicht bij 0.
pi_218348999
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2025 02:07 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Omdat dit keer weer toegwerkt zou worden naar een twee-staten oplossing. Dat is eerder gebeurd en toen jammer genoeg gesneuveld met Rabin; vermoord door het type Israelier als de huidige machthebbers. Zo zijn er aan beide kanten genoeg elementen die absoluut geen vrede willen. Daar moet niet aan toegegeven worden.
Sowieso zijn er natuurlijk weinig garanties, maar dat de huidige weg tot eindeloos conflict leid is er wel een denk ik. Er zal toch een beter exitplan moeten komen dan het zuiveren van Gaza, het overneen van de rest van de West Bank.
Israel wil vrede 100% ,maar verdedigd zijn recht! hoe moeilijk is het omringt door islamitisch vijanden! respect
pi_218349000
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2025 02:05 schreef Thorelf het volgende:

[..]
dus je geeft toe
dat degene die begonnen is .. niet te vertrouwen is
pi_218349003
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2025 02:13 schreef Thorelf het volgende:

[..]
dat degene die begonnen is .. niet te vertrouwen is
Hamas is niet te vertrouwen. Hoef ik niet toe te geven, ik heb het nooit ontkend.
pi_218349007
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2025 02:15 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Hamas is niet te vertrouwen. Hoef ik niet toe te geven, ik heb het nooit ontkend.
maar onduidelijk ben je wel!! je zit met hele verhalen met etto van alles te typen en te beweren! wat je eigenlijk ook met een paar duidelijke zinnen had kunnen zeggen. incl je pro en anti en waarom
pi_218349010
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2025 02:20 schreef Thorelf het volgende:

[..]
maar onduidelijk ben je wel!! je zit met hele verhalen met etto van alles te typen en te beweren! wat je eigenlijk ook met een paar duidelijke zinnen had kunnen zeggen. incl je pro en anti en waarom
En dan klagen over mijn niveau? _O-

Maar nogmaals voor jou ik ben niet pro-Hamas, niet pro-Palestina maar zeer zeker ook niet pro-Israël. Is dat zo lastig te begrijpen?

Ik kan er overigens weinig aan doen dat alle kritiek op Israël je schijnbaar automatisch in een bepaalde hoek zou moeten drijven.
pi_218349013
quote:
1s.gif Op maandag 28 juli 2025 02:24 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
En dan klagen over mijn niveau? _O-

Maar nogmaals voor jou ik ben niet pro-Hamas, niet pro-Palestina maar zeer zeker ook niet pro-Israël. Is dat zo lastig te begrijpen?
nee hoor..dat kan en mag! want nederland is gelukkig nog steeds vrij! voor hoelang tja dat weten we niet! maar als het zo doorgaat..... met halsema en timmermans
pi_218349014
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2025 02:29 schreef Thorelf het volgende:

[..]
nee hoor..dat kan en mag! want nederland is gelukkig nog steeds vrij! voor hoelang tja dat weten we niet! maar als het zo doorgaat..... met halsema en timmermans
Heb je gedronken?
pi_218349018
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2025 02:29 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Heb je gedronken?
? nee late dienst op een heel druk schiphol
  Moderator maandag 28 juli 2025 @ 04:49:05 #287
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218349055
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 22:58 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
A en B zijn terrorist. Wat Israel doet met geweld politieke doelen behalen is terrorisme. Maar blijkbaar vinden we terrorisme alleen niet leuk als het gebeurt door bepaalde mensen.
Nee apleen A is een erkende terrorostische organisatie

Wat Israel doet is wat anders
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 28 juli 2025 @ 08:04:51 #288
271507 tesssssssss
meenjeniet?
pi_218349400
https://www.rtl.nl/nieuws(...)uthis-schepen-israel

Waarschuwing
Houthi's dreigen alle schepen die zakendoen met Israëlische havens aan te vallen: 'Totdat agressie tegen Gaza stopt'

De Houthi-rebellen uit Jemen dreigen alle schepen van bedrijven die zakendoen met Israëlische havens aan te vallen. Het zou niet uitmaken waar de schepen vandaan komen en waar ze naartoe zouden gaan. De Houthi's zouden pas stoppen met aanvallen wanneer de blokkade van Gaza wordt opgeheven en de Israëlische agressie tegen de Palestijnen in de Gazastrook stopt.

n een verklaring op televisie zei militair woordvoerder van de rebellen Yahya Sarea dat schepen worden aangevallen als ze de waarschuwingen van de Houthi's negeren, ongeacht hun bestemming of nationaliteit. "Al onze militaire operaties zullen onmiddellijk ophouden als de agressie tegen Gaza stopt en de blokkade wordt opgeheven."

Slachtoffers
De Houthi's hebben eerder deze maand in de Rode Zee schepen van bedrijven aangevallen die banden hebben met Israël. Ze brachten twee vrachtschepen tot zinken, waarbij drie opvarenden van een schip werden gedood. Elf anderen werden gevangengenomen.

De scheepvaart in de Rode Zee vervoert normaal gesproken voor 1 biljoen dollar (ruim 850 miljard euro) aan goederen per jaar.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  maandag 28 juli 2025 @ 08:10:13 #289
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_218349416
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2025 04:49 schreef sp3c het volgende:

[..]
Nee apleen A is een erkende terrorostische organisatie

Wat Israel doet is wat anders
Duizenden en duizenden kinderen om zeep helpen? Ja, dat is ook gewoon terrorisme. Kun je een mooi pak met stropdas aantrekken maar het doet niets af aan de ellende en uitzichtloosheid die je creëert.
Dit, dus.
  maandag 28 juli 2025 @ 08:29:40 #290
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218349486
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 23:05 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
En dan kom je met dit? Waarvan ik eerder al een bron heb geplaatst die het tegendeel bewijst.
[..]

Nee, je hebt helemaal het tegendeel niet bewezen. Ik geef namelijk letterlijk een aantal bronnen die mijn claim aantonen. Zie wederom post #148. Dat betreft een academische bron én nota bene een krantenartikel uit de jaren 1930. En zelfs als ik dit in het door jou gebruikte ChatGPT invoer, krijg ik gewoon eenzelfde antwoord:

Vraag: Why did Arabs migrate to the British Mandate Palestine in the early 20th century?
quote:
Arabs migrated to British Mandate Palestine in the early 20th century for a combination of economic, political, and social reasons. This migration included both internal migration (from within greater Syria and the surrounding Ottoman provinces) and external migration (from other Arab regions). Here are the main factors:

🏗 1. Economic Opportunities
Growth due to Zionist settlement: The arrival of Jewish immigrants (especially during the Second Aliyah and after) led to economic development, urbanization, and modernization in Palestine — including better transportation, healthcare, and jobs.
Higher wages: Arab laborers were attracted to cities like Haifa, Jaffa, and Jerusalem, where Jewish-owned businesses, farms (kibbutzim), and infrastructure projects offered better pay than in neighboring Arab regions.
Port of Haifa and construction of railways increased commercial activity and employment.

📈 2. Population Pressure and Land Issues
In surrounding areas (Transjordan, Syria, Lebanon), land scarcity, poor agricultural conditions, and rural poverty pushed many to move to areas with better land or job prospects.
Some migrants were seasonal workers or peasants displaced by changing land ownership patterns across the Levant, including due to Ottoman land reforms.

🏛 3. Ottoman and British Rule Transitions
Before British control (1917–1920), Palestine was under Ottoman rule, and migration between different Ottoman provinces (like Syria and Palestine) was fluid.
After WWI, the collapse of the Ottoman Empire and the establishment of the British Mandate made Palestine a relatively stable and attractive region compared to areas experiencing civil unrest or colonial wars (e.g., Syria under French rule).

📚 4. Urbanization and Education
British Mandate policies led to investments in public health, education, and infrastructure. Urban areas were growing, and this urbanization created pull factors for Arab families from rural or less developed regions.

👥 5. Demographic Evidence
While some Arab nationalists have claimed that most Arabs in Palestine were long-established, British and League of Nations reports do acknowledge some level of in-migration from neighboring areas, especially to urban centers. British official reports (e.g., the Hope Simpson Report, 1930) mention this migration, although the exact numbers remain debated by historians.

Summary:
Arab migration to British Mandate Palestine was not due to a single cause, but rather a mix of:

Economic pull from Jewish-driven development and urbanization,
Regional poverty and landlessness,
Political changes in the aftermath of the Ottoman Empire,
General trends of mobility within the Levant.
It’s important to note that many of these migrants came from nearby areas and shared cultural and familial ties with existing local Arab communities. So, although some were "migrants" in an administrative sense, they were not seen as "foreigners" by local standards at the time.
Laat me raden: nu liegt ook ChatGPT?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  Moderator maandag 28 juli 2025 @ 08:31:07 #291
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218349489
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2025 08:10 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Duizenden en duizenden kinderen om zeep helpen? Ja, dat is ook gewoon terrorisme. Kun je een mooi pak met stropdas aantrekken maar het doet niets af aan de ellende en uitzichtloosheid die je creëert.
Het doet niets af aan de ellende en uitzichtloosheid nee maar het is geen terrorisme, het is oorlog

Dat moet je proberen te voorkomen en die verantwoordelijkheid ligt niet enkel bij Israel
  maandag 28 juli 2025 @ 08:32:59 #292
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218349504
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2025 08:10 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Nee hoor, Israël heeft namelijk de intentie helemaal niet om dit te doen. Het is resultaat van keuzes die de Palestijnen zelf hebben gemaakt zoals het geen scheiding aanbrengen tussen burger en strijder in hun samenleving.

Stel dat Nederland in een oorlog terechtkomt met Rusland en de Nederlandse overheid besluit dat de militairen als eerste toegang moeten hebben tot de schuilkelders en andere plekken waar men veilig is en ook raketten mogen afvuren van woonhuizen, scholen en andere plekken tussen burgers. Gaat het aantal burgerslachtoffers dat groter of kleiner worden?

De realiteit is dat véél meer burgers dan om het leven komen natuurlijk.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  maandag 28 juli 2025 @ 08:49:45 #293
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_218349645
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2025 08:31 schreef sp3c het volgende:

[..]
Het doet niets af aan de ellende en uitzichtloosheid nee maar het is geen terrorisme, het is oorlog

Dat moet je proberen te voorkomen en die verantwoordelijkheid ligt niet enkel bij Israel
Het is vergelding voor 7 oktober. Alle grenzen zijn weg en zelfs de omstandigheden creeeren waarin duizenden kinderen komen te overlijden is gaande.
Dit, dus.
pi_218349905
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2025 08:31 schreef sp3c het volgende:

[..]

Het is geen oorlog. Israel is bezig met een genocide. Kinderen verhongeren is geen oorlog voeren.
  Moderator maandag 28 juli 2025 @ 09:35:41 #295
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218350014
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2025 09:25 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Het is geen oorlog. Israel is bezig met een genocide. Kinderen verhongeren is geen oorlog voeren.
Jajajajajaja
  Moderator maandag 28 juli 2025 @ 09:35:54 #296
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218350015
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2025 08:49 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Het is vergelding voor 7 oktober. Alle grenzen zijn weg en zelfs de omstandigheden creeeren waarin duizenden kinderen komen te overlijden is gaande.
Ja dat krijg je ervan
pi_218350053
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2025 09:35 schreef sp3c het volgende:

[..]
Jajajajajaja
Kinderen verhongeren? Baby formule tegenhouden is zeker ook onderdeel van de gewapende strijd :')
pi_218350066
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2025 01:52 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Ja dat vroeg ik je dus. Dat weiger je te beantwoorden. De vraag blijft open staan.

Ik heb de vraag al beantwoord. Terugtrekking uit Gaza en de West Bank. Toewerken naar een twee-staten oplossing. Palestijnen weer als mensen gaan zien en behandelen. Dan neem je de oorzaak van het conflict weg. Dan kan Israel een veilige haven worden. Zo lang Israel zich niet aan internationaal recht houdt of een boodschap heeft aan mensenrechten kun je niet verwachten dat andere partijen in dit conflict daar wel mee beginnen.
Een tweestatenoplossing met een Gaza-enclave gaat, kan en zal nooit tot blijvende vrede leiden. Dan ben je wel erg naief als je dat nog steeds als een oplossing ziet.

quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2025 09:39 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Kinderen verhongeren? Baby formule tegenhouden is zeker ook onderdeel van de gewapende strijd :')
Walgelijke acties inderdaad van Hamas, geld proberen te verdienen door de gekregen babyformule achter te houden en voor woekerprijzen te verkopen.

quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2025 02:07 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Omdat dit keer weer toegwerkt zou worden naar een twee-staten oplossing. Dat is eerder gebeurd en toen jammer genoeg gesneuveld met Rabin; vermoord door het type Israelier als de huidige machthebbers. Zo zijn er aan beide kanten genoeg elementen die absoluut geen vrede willen. Daar moet niet aan toegegeven worden.
Sowieso zijn er natuurlijk weinig garanties, maar dat de huidige weg tot eindeloos conflict leid is er wel een denk ik. Er zal toch een beter exitplan moeten komen dan het zuiveren van Gaza, het overnemen van de rest van de West Bank.
Je bent wel altijd goed in geschiedvervalsing.
  Moderator maandag 28 juli 2025 @ 09:45:24 #299
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218350097
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2025 09:39 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Er is geen gewapende strijd, geen oorlog en geen babypoeder
  maandag 28 juli 2025 @ 09:46:56 #300
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_218350113
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2025 09:35 schreef sp3c het volgende:

[..]
Ja dat krijg je ervan
:D ja zo werkt het dus niet. Uit wraakgevoelens duizenden kinderen om zeep helpen is dus gewoon een terreurbewind voeren. Zijn we het eens.
Dit, dus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')