abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218246419
Ik kan bij de centrale topics niet iets vinden wat gaat over de psychologische betekenis van dromen. Dus bij deze maak ik zelf een topic daarover - en laat ik aan de mods over of er dingen aangepast moeten worden.
pi_218246421
Ik had vannacht gedroomd dat ik aan het wachten was op een station. Ik zat op een bankje en ik voelde in mijn rug dat er iemand tegen mij aan lag. Ik vond dat intimiderend, maar ik durfde er niks van te zeggen. Ergens vond ik het ook fijn om de warmte van iemand anders tegen mijn lichaam aan te voelen. Ik keek niet om; daarmee vermeed ik ook de confrontatie om te kijken met wie ik te maken had.

Na uren wachten op het bankje op een trein die nog steeds niet gekomen was, besloot ik weg te gaan. Toen ik opstond zag ik wie degene was die al die tijd tegen mij aan lag.

Het was geen persoon, het was een leeuw! Ik was dus al die tijd mij er niet van bewust dat ik in gevaar was, want de leeuw had mij elk moment kunnen aanvallen en daar had ik mij niet tegen kunnen verweren. De leeuw was echter totaal niet agressief en lag op zijn rug met zijn buik bloot, net als een huiskat die zich volkomen veilig voelt bij een mens.

Toen ik het station verliet, zag ik dat er meerdere leeuwen waren. Ik dacht nog: "Zijn ze bij de overheid helemaal gek geworden om te verzinnen dat er op een openbaar treinstation loslopende leeuwen zijn?!". Bij de uitgang was een andere leeuw. Net als degene die tegen mij aanlag op het bankje, was ook deze niet agressief.
  vrijdag 18 juli 2025 @ 10:01:05 #3
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_218248012
Vroeger hield ik me ook uren zo niet dagenlang bezig met die bullshit.
Tegenwoordig weet ik dat het gewoon te maken heeft met wat en hoe zwaar je gevreten hebt en hoe het valt.
Let er maar eens op.
  vrijdag 18 juli 2025 @ 10:50:27 #4
38337 Duracell
Ever Lasting Power
pi_218248473
Ik zie meestal duidelijk verwerking van de dag, en/of wat er in mijn hoofd speelt. Dus opruimen van de hersenen zoals de wetenshap zegt denk ik. Kan het bijna altijd wel direct of indirect linken aan iets wat de dag ervoor is gebeurt. Ook al maakt mijn brain er soms wel hele creatieve dingen van :P
pi_218249253
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 10:50 schreef Duracell het volgende:
Ik zie meestal duidelijk verwerking van de dag, en/of wat er in mijn hoofd speelt. Dus opruimen van de hersenen zoals de wetenshap zegt denk ik. Kan het bijna altijd wel direct of indirect linken aan iets wat de dag ervoor is gebeurt. Ook al maakt mijn brain er soms wel hele creatieve dingen van :P
Dit idd in combi met random gedachten die wellicht ook opgeroepen zijn op basis van een associatie gedurende de dag/week.
  vrijdag 18 juli 2025 @ 12:40:53 #6
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_218249401
Daar zou ik eerst een boek over moeten lezen wil ik daar wat zinnigs over kunnen zeggen.
pi_218249419
Ah leuk.
Tijden heb ik dromen gehad die ik symbolisch vond en die ik best goed kon vertalen voor mezelf. Nu kan ik mijn dromen helemaal niet herinneren.
Wel merkte ik altijd dat de symbolen in dromen heel persoonlijk zijn. Zo van, als iemand over een toren droomt kan dat voor de ene persoon een hele andere interpretatie zijn als voor de ander. Iemand heeft er misschien fijne associaties en herinneringen aan terwijl een ander persoon misschien hoogtevrees heeft.

Je droomde over een leeuw. En later zag je nog een paar leeuwen.
Wat is je eerste gevoel, associatie bij een leeuw vroeg ik me af?

Ik vind het wel leuk om te proberen een interpretatie aan je droom te geven:
Je zou wel wat beweging/ verandering in je leven willen. Je bent aan het wachten op een verandering (kan van alles zijn).
Er zit een stukje in jezelf wat je ergens niet zo prettig vind, beetje confronterend maar het geeft ergens ook een stuk comfort. Je bevecht het niet en laat het gebeuren.
Nu heb je een stap gezet in je groei en terwijl je dat stukje in jezelf met de ogen aankeek (zelfonderzoek, confrontatie) merkte je dat ondanks dat het er ogenschouwelijk groot en eng uitziet het helemaal geen kwaad kan, tam is en rustig.

Dat laatste heeft wel veel te maken met wat een leeuw voor jou betekent. Wat jouw eerste associatie met een leeuw is.
pi_218249473
Ik wilde wat wijzigen maar het lukt me niet.
Dus schrijf ik het maar in een nieuwe post :)
Waar ik nog even aan dacht:
Je wachtte op beweging maar het zorge eigenlijk voor een stille periode op dit moment in je leven. Eennsoort van reflektie. En gaf je de gelegenheid meer bewust te worden en in kontakt te komen met dat andere stukje in jezelf.
pi_218249483
Er gebeurde bijna nooit iets wat met mijn dagelijks leven te maken had.

Examendromen kwamen later. "Maar je weet toch dat je vandaag eindexamen hebt?"
Kreeg je een tekst in het Sanskriet voor je neergelegd.

Op een gegeven moment zei ik dat ik het belachelijk vond, en toen maakte ik het examen en slaagde.

Een andere droom ging erover dat ik achtervolgd werd door een Anubis-demon (Suske & Wiske) door de klimtoestellen in de Flevohof/Drievliet en dat ik langzame reuzensprongen van tientallen meters hoog maakte.

En dan nog de natte dromen.

Tegenwoordig ben ik banger van het echte leven dan van één of andere nachtmerrie.

Heb er pas nog toen het zo heet was een paar gehad.

[ Bericht 0% gewijzigd door Horzula op 18-07-2025 13:42:06 ]
  vrijdag 18 juli 2025 @ 13:06:13 #10
38337 Duracell
Ever Lasting Power
pi_218249629
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 12:15 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]
Dit idd in combi met random gedachten die wellicht ook opgeroepen zijn op basis van een associatie gedurende de dag/week.
Ikgok ook dat TS vaak met de trein reist :)
  vrijdag 18 juli 2025 @ 13:16:50 #11
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_218249715
En toch zou ik hier toch melding van maken bij de NS. Leeuwen horen niet zomaar vrij rond te kunnen lopen op een station. Welk station was het?
pindazakje
pi_218250618
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 12:42 schreef FrequentieHouder het volgende:
Dat laatste heeft wel veel te maken met wat een leeuw voor jou betekent. Wat jouw eerste associatie met een leeuw is.
Dan denk ik eerst aan dit soort filmpjes.

https://youtube.com/shorts/8dFjUOXmIBI?si=ru7oVunGBjWP5k-J

https://youtube.com/shorts/MUkQiHIc7CU?si=fxpzQSJQuvDK-0tl

Leeuwen kunnen net als honden en huiskatten affectie voelen en tonen voor mensen, echter het blijven wilde dieren die onvoorspelbaar kunnen aanvallen. Als zo'n beest om welke reden dan ook besluit om jou aan te vallen, leg je het fysiek af en de kans is dan groot dat je het niet overleeft.

Om te voorkomen dat een wild dier jou niet aanvalt, moet je het gedrag van het dier goed kennen en je moet je daarnaar onderwerpen. Andersom kan een leeuw zich niet naar jou aanpassen. Als je helemaal geen kwade intenties hebt, maar de leeuw interpreteert iets wat je doet wel als een bedreiging, kan hij kwaad worden en jou aanvallen.

~~~~~

Het refereert denk ik naar mijn vader. Mijn vader is narcistisch: hij heeft mij veel pijn gedaan, echter hij blijft dat stellig ontkennen en maakt er vervolgens van dat ik degene ben die onredelijk is. De enige manier om hem te vriend te houden, is door mij naar hem te onderwerpen en alles waarmee hij mij het gevoel geeft dat ik een slecht minderwaardig wezen ben, op te vreten. Ik weiger dat te doen, dus ik hou contact met hem af.

Mijn moeder is een paar maanden geleden overleden. Ik heb van diverse familieleden aangehoord dat ik het goed moet maken, inclusief de zus van mijn moeder die inmiddels ook overleden is. Ze denken allemaal dat mijn vader en ik niet goed met elkaar overweg kunnen, omdat we een te verschillend karakter zouden hebben. Ik ben volgens hen veel te gevoelig/labiel en mijn vader is iemand die zijn gevoelens niet toont maar wel een klein hartje heeft. Aangezien ik van niemand erkenning krijg, ga ik vanzelf twijfelen of ik inderdaad degene ben die in rancune blijft hangen en dat ik de boosdoener ben die problemen stand laat houden. Daar komt ook nog bij dat ik laatst vernomen had dat mijn vader afgelopen jaar in een soort depressie verzeild is geraakt, tenminste dat zegt hij. Los van mijn eigen pijn vind ik het ook niet leuk dat hij met zichzelf worstelt.

Ik worstel zelf met psychische issues o.a. ADHD en emotieregulatieproblemen. Met de GGZ maak ik hetzelfde patroon mee. Ik sta nu 1,5 jaar op de wachtlijst voor het GGZ wijkteam. Ik denk dat ik met mijn problemen vooral therapie nodig heb, zoals bijvoorbeeld schematherapie, in ieder geval gericht op de achterliggende trauma's. Het eerste wat behandelaars over mij opmerken, is dat ik zo perfectionistisch ben en heel veel pieker/analyseer. Het zou in mijn geval heel waarschijnlijk kunnen zijn dat ik een obsessief-compulsieve stoornis heb. Dat had ik ook aangegeven bij de intake en dat ik open sta voor exposure-therapie. Acceptance & commitment therapie zou ook goed voor mij kunnen zijn.

Ze komen met stellige overtuigingen dat het wijkteam heel geschikt is om mij met mijn problemen te kunnen helpen. In theorie misschien wel. De bedoeling zou zijn dat ik vorige week was begonnen, de case-manager zou mij bellen. Dat is tot nu toe nog steeds niet gebeurd, want ze 'hebben het heel druk'. Als het zo is dat ze wegens die drukte mij niet de zorg kunnen bieden die ik wel nodig heb, vind ik dat ze de verantwoordelijkheid hebben om dat op tijd aan te geven. Dan moet ik mijn heil elders zoeken. Ik ervaar het dat ze net als mijn vader het vooral heel zielig vinden voor zichzelf dat ze met zoveel werkdruk te maken hebben, maar het kan hen geen reet schelen dat ik en zoveel andere cliënten door het lange wachten steeds dieper in de shit verzeild raken. Ik heb het al zo vaak meegemaakt: elke keer weer hoop opbrengen en elke keer als ik er niet meer tegen kan dat op deze manier zoveel kostbare tijd van mijn leven verloren gaat, krijg ik te horen "Je moet geduld hebben, want de weg naar Rome is ook niet in één dag gebouwd". Of die uitspraken als "Je moet niet zulke hoge eisen stellen aan jezelf en wat meer compassie hebben voor jezelf."

Ik geloof best dat een bepaalde mindset waarmee je de situatie positiever kan benaderen het herstel bespoedigd. Los daarvan, ik denk dat je psychische problemen of welk ander probleem dan ook alleen kan oplossen door eerst te begrijpen wat de situatie precies inhoudt, want anders kan je ook geen oplossingen zien die daarop aansluiten. Ik ben wel verder gekomen door in te zien dat ik de enige ben die kan ervaren wat goed voelt voor mij en wat niet. Luisteren naar feedback van anderen is uiteraard belangrijk - als ik alleen maar zou luisteren naar hetgeen wat ik het liefste aanhoor, leer ik niks en heeft therapie etc ook geen zin. Echter als je afhankelijk bent van behandelaars die jou andersom niet voldoende serieus nemen, te snel met algemene aannames komen en als de behandeling vervolgens niks oplevert a priori de conclusie trekken dat ik 'therapie-resistent' ben en mij erbij moet neerleggen dat het niet beter wordt met mij, ben ik de lul.
  vrijdag 18 juli 2025 @ 16:12:05 #13
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_218251428
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 10:50 schreef Duracell het volgende:
Dit dus. Maar dat er verborgen boodschappen of meer van die ongein in zit daar houd ik mezelf niet mee bezig.

Ja oké, ik snap best dat je bij nachtmerries als gevolg van stress beter een andere baan kunt zoeken of een ongelukkige relatie beëindigen of dat soort dingen, maar die emoties voel je ook gewoon overdag voordat je ermee in bed stapt.
Dan zijn die dromen het gevolg van wat er in je hoofd speelt, maar geen nieuwe openbaringen op zich.
pi_218251549
Grotebeer.net

(Disclaimer, niveautje kaarten draaien. )
Vakman pur sang
pi_218258185
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 14:54 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]
Dan denk ik eerst aan dit soort filmpjes.

https://youtube.com/shorts/8dFjUOXmIBI?si=ru7oVunGBjWP5k-J

https://youtube.com/shorts/MUkQiHIc7CU?si=fxpzQSJQuvDK-0tl

Leeuwen kunnen net als honden en huiskatten affectie voelen en tonen voor mensen, echter het blijven wilde dieren die onvoorspelbaar kunnen aanvallen. Als zo'n beest om welke reden dan ook besluit om jou aan te vallen, leg je het fysiek af en de kans is dan groot dat je het niet overleeft.

Om te voorkomen dat een wild dier jou niet aanvalt, moet je het gedrag van het dier goed kennen en je moet je daarnaar onderwerpen. Andersom kan een leeuw zich niet naar jou aanpassen. Als je helemaal geen kwade intenties hebt, maar de leeuw interpreteert iets wat je doet wel als een bedreiging, kan hij kwaad worden en jou aanvallen.

~~~~~

Het refereert denk ik naar mijn vader. Mijn vader is narcistisch: hij heeft mij veel pijn gedaan, echter hij blijft dat stellig ontkennen en maakt er vervolgens van dat ik degene ben die onredelijk is. De enige manier om hem te vriend te houden, is door mij naar hem te onderwerpen en alles waarmee hij mij het gevoel geeft dat ik een slecht minderwaardig wezen ben, op te vreten. Ik weiger dat te doen, dus ik hou contact met hem af.

Mijn moeder is een paar maanden geleden overleden. Ik heb van diverse familieleden aangehoord dat ik het goed moet maken, inclusief de zus van mijn moeder die inmiddels ook overleden is. Ze denken allemaal dat mijn vader en ik niet goed met elkaar overweg kunnen, omdat we een te verschillend karakter zouden hebben. Ik ben volgens hen veel te gevoelig/labiel en mijn vader is iemand die zijn gevoelens niet toont maar wel een klein hartje heeft. Aangezien ik van niemand erkenning krijg, ga ik vanzelf twijfelen of ik inderdaad degene ben die in rancune blijft hangen en dat ik de boosdoener ben die problemen stand laat houden. Daar komt ook nog bij dat ik laatst vernomen had dat mijn vader afgelopen jaar in een soort depressie verzeild is geraakt, tenminste dat zegt hij. Los van mijn eigen pijn vind ik het ook niet leuk dat hij met zichzelf worstelt.

Ik worstel zelf met psychische issues o.a. ADHD en emotieregulatieproblemen. Met de GGZ maak ik hetzelfde patroon mee. Ik sta nu 1,5 jaar op de wachtlijst voor het GGZ wijkteam. Ik denk dat ik met mijn problemen vooral therapie nodig heb, zoals bijvoorbeeld schematherapie, in ieder geval gericht op de achterliggende trauma's. Het eerste wat behandelaars over mij opmerken, is dat ik zo perfectionistisch ben en heel veel pieker/analyseer. Het zou in mijn geval heel waarschijnlijk kunnen zijn dat ik een obsessief-compulsieve stoornis heb. Dat had ik ook aangegeven bij de intake en dat ik open sta voor exposure-therapie. Acceptance & commitment therapie zou ook goed voor mij kunnen zijn.

Ze komen met stellige overtuigingen dat het wijkteam heel geschikt is om mij met mijn problemen te kunnen helpen. In theorie misschien wel. De bedoeling zou zijn dat ik vorige week was begonnen, de case-manager zou mij bellen. Dat is tot nu toe nog steeds niet gebeurd, want ze 'hebben het heel druk'. Als het zo is dat ze wegens die drukte mij niet de zorg kunnen bieden die ik wel nodig heb, vind ik dat ze de verantwoordelijkheid hebben om dat op tijd aan te geven. Dan moet ik mijn heil elders zoeken. Ik ervaar het dat ze net als mijn vader het vooral heel zielig vinden voor zichzelf dat ze met zoveel werkdruk te maken hebben, maar het kan hen geen reet schelen dat ik en zoveel andere cliënten door het lange wachten steeds dieper in de shit verzeild raken. Ik heb het al zo vaak meegemaakt: elke keer weer hoop opbrengen en elke keer als ik er niet meer tegen kan dat op deze manier zoveel kostbare tijd van mijn leven verloren gaat, krijg ik te horen "Je moet geduld hebben, want de weg naar Rome is ook niet in één dag gebouwd". Of die uitspraken als "Je moet niet zulke hoge eisen stellen aan jezelf en wat meer compassie hebben voor jezelf."

Ik geloof best dat een bepaalde mindset waarmee je de situatie positiever kan benaderen het herstel bespoedigd. Los daarvan, ik denk dat je psychische problemen of welk ander probleem dan ook alleen kan oplossen door eerst te begrijpen wat de situatie precies inhoudt, want anders kan je ook geen oplossingen zien die daarop aansluiten. Ik ben wel verder gekomen door in te zien dat ik de enige ben die kan ervaren wat goed voelt voor mij en wat niet. Luisteren naar feedback van anderen is uiteraard belangrijk - als ik alleen maar zou luisteren naar hetgeen wat ik het liefste aanhoor, leer ik niks en heeft therapie etc ook geen zin. Echter als je afhankelijk bent van behandelaars die jou andersom niet voldoende serieus nemen, te snel met algemene aannames komen en als de behandeling vervolgens niks oplevert a priori de conclusie trekken dat ik 'therapie-resistent' ben en mij erbij moet neerleggen dat het niet beter wordt met mij, ben ik de lul.
Gecondoleerd met het verlies van je moeder.
Dat is nog maar kort geleden.
Een goeie uitleg had je gegeven van jouw gevoel/associatie met een tijger. Ik had die 2 filmpjes ook even bekeken. Intens zeg, die leeuw in de woonkamer. Even dacht ik dat het bewerkt was met AI, maar het lijkt toch wel heel echt.

Ik had alles gelezen wat je had geschreven over jezelf en de relatie met je vader en ook de aanvraag voor hulp van de GGZ.
Je droom lijkt veel essentiele dingen weer te geven van wat er op dit moment in je leven gebeurt en de dynamiek.
En verschillende dingen lijken door elkaar te lopen.
Dynamiek vanuit je vader en jou, maar ook dingen die in jou plaatsvinden.

Het gevoel wat ik ook over je droom blijf houden is dat je graag stappen wil maken, in wat jij ziet, als de voortgang die je nodig hebt. Terwijl de ‘stille’ periode of stagnatie je ook veel leert.
pi_218260556
Ik zou willen dat ik mijn dromen kan herinneren, sommigen zijn echt heel tof namelijk. Maar wát precies :D
pi_218260697
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2025 16:10 schreef DjVero het volgende:
Ik zou willen dat ik mijn dromen kan herinneren, sommigen zijn echt heel tof namelijk. Maar wát precies :D
Dan moet je een keer nicotinepleisters plakken.

Dan heb je meerdere uren aan dromen in je kop als je wakker wordt
Vakman pur sang
  zaterdag 19 juli 2025 @ 16:44:00 #18
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_218260991
Ik rook elke avond een joint om mijn gedachten te kalmeren, maar door de THC droom ik niet. Als ik het jointje oversla dan word ik overspoeld door lucide dromen die niet fijn zijn.
Le Diable
  zaterdag 19 juli 2025 @ 18:26:23 #19
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_218262116
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2025 16:44 schreef SemperLibertas het volgende:
Ik rook elke avond een joint om mijn gedachten te kalmeren, maar door de THC droom ik niet. Als ik het jointje oversla dan word ik overspoeld door lucide dromen die niet fijn zijn.
Lucide dromen zijn toch juist dromen dat je weet dat je droomt en de droom zelf naar je hand kunt zetten? Bijvoorbeeld dat de deurwaarder voor je deur staat en dat je er dan een lekker wijf van maakt?
pi_218262537
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2025 16:44 schreef SemperLibertas het volgende:
Niet alleen droom je niet, ook de kwaliteit van je slaap gaat hard achteruit door de thc waardoor je minder rust. Je slaat uiteindelijk je rem slaap over. Wat een van de belangrijkste stadiums is van het slapen.
Mankind is poised midway between the gods and the beasts
pi_218262931
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 juli 2025 18:26 schreef Joopklepzeiker het volgende:

[..]
Lucide dromen zijn toch juist dromen dat je weet dat je droomt en de droom zelf naar je hand kunt zetten? Bijvoorbeeld dat de deurwaarder voor je deur staat en dat je er dan een lekker wijf van maakt?
Maar is die deurwaarder dan trans en ben je dan eigenlijk stiekem homo? Dat is de vraag.
  zaterdag 19 juli 2025 @ 20:34:19 #22
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_218263064
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 juli 2025 18:26 schreef Joopklepzeiker het volgende:

[..]
In mijn geval niet want ik heb dus geen controle over die dromen die eigenlijk meer tegen nachtmerrie aanzitten. Daarbij wordt de deurwaarder helaas geen lekker wijf
Le Diable
  zaterdag 19 juli 2025 @ 20:35:01 #23
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_218263069
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2025 19:28 schreef Nagelslak het volgende:

[..]
Niet alleen droom je niet, ook de kwaliteit van je slaap gaat hard achteruit door de thc waardoor je minder rust. Je slaat uiteindelijk je rem slaap over. Wat een van de belangrijkste stadiums is van het slapen.
Ja klopt, elke dag een joint roken voor het slapen is eigenlijk helemaal niet goed voor je rust/mentale staat
Le Diable
pi_218263440
Ik zie geen reden om aan te nemen dat dromen een 'betekenis' hebben behalve dat ze vaak een reflectie zijn van iemands eigen ervaringen.
Conscience do cost.
pi_218263813
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2025 20:35 schreef SemperLibertas het volgende:

[..]
Ja klopt, elke dag een joint roken voor het slapen is eigenlijk helemaal niet goed voor je rust/mentale staat
Nee al snap ik het wel. Mijn man deed dat eerder ook. Hij is gelukkig gestopt. Was een week even doorbijten maar toen kwam natuurlijke slaap al snel terug.
  zaterdag 19 juli 2025 @ 21:48:21 #26
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_218263884
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2025 21:40 schreef Nagelslak het volgende:

[..]
Nee al snap ik het wel. Mijn man deed dat eerder ook. Hij is gelukkig gestopt. Was een week even doorbijten maar toen kwam natuurlijke slaap al snel terug.
Wat goed van je man, oprecht. Zal een onrustige week zijn geweest, maar gelukkig neemt het normale slaapritme het snel weer over. Ik vind het nog moeilijk want dan komen de demonen in de nacht en dat slaapt niet fijn (of helemaal niet eigenlijk)
Le Diable
pi_218264218
I
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2025 21:48 schreef SemperLibertas het volgende:

[..]
Wat goed van je man, oprecht. Zal een onrustige week zijn geweest, maar gelukkig neemt het normale slaapritme het snel weer over. Ik vind het nog moeilijk want dan komen de demonen in de nacht en dat slaapt niet fijn (of helemaal niet eigenlijk)
Is dus eigenlijk heel makkelijk. Een weekje.
Vakman pur sang
  zaterdag 19 juli 2025 @ 22:32:47 #28
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_218264293
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 juli 2025 22:27 schreef Lospedrosa het volgende:
I
[..]
Is dus eigenlijk heel makkelijk. Een weekje.
Ja, in het bredere plaatje wel ja. Het is een kwestie van jezelf overgeven aan de nuchterheid en daar de voordelen van herkent en erkent. Een mentale herprogrammering eigenlijk. Alleen de geest kan vervelende trucjes uithalen in het proces daarnaartoe.
Le Diable
pi_218264341
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2025 22:32 schreef SemperLibertas het volgende:

[..]
Ja, in het bredere plaatje wel ja. Het is een kwestie van jezelf overgeven aan de nuchterheid en daar de voordelen van herkent en erkent. Een mentale herprogrammering eigenlijk. Alleen de geest kan vervelende trucjes uithalen in het proces daarnaartoe.
Smoesjes, gewoon een weekje niet doen. Klaar.
Vakman pur sang
pi_218264536
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 juli 2025 22:38 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Smoesjes, gewoon een weekje niet doen. Klaar.
Wat ik merkte wat dat vooral de moeite zat in de gewoonte te doorbreken. Je natuurlijk ritme komt echt wel terug maar in die week is dat lastig om te zien. Voor m’n man waren de voordelen wel heel goed zichtbaar:

Beter slapen en daardoor minder wallen en kringen rondom ogen
Beter concentreren op werk
Meer energie om leuke dingen met mij te doen
Hij zegt zelf ook dromen leuk te vinden dus dat is ook een mooie bijkomstigheid.
Hij kan meer auto rijden. Omdat de thc lang werkzaam is kon hij soms een paar dagen niet rijden hij testte zichzelf met een speekseltest.
pi_218265352
Ik heb een terugkerende droom:
Ik sta op een voetbalveld met alleen zicht op mijn voeten. Alsof er een zak over mijn hoofd zit. En ik wil dan heel graag gewoon normaal voetballen met normaal zicht dus. Best vreemd
Bastognekoeken koekoek jonguh!
  zondag 20 juli 2025 @ 00:36:11 #32
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_218265402
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2025 00:21 schreef StevenHyde het volgende:
Ik sta op een voetbalveld met alleen zicht op mijn voeten. Alsof er een zak over mijn hoofd zit. En ik wil dan heel graag gewoon normaal voetballen met normaal zicht dus. Best vreemd
Je wil graag scoren maar je bent te lelijk dus vandaar die zak over je hoofd
Le Diable
  zondag 20 juli 2025 @ 00:37:48 #33
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_218265410
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2025 22:57 schreef Nagelslak het volgende:

[..]
Wat ik merkte wat dat vooral de moeite zat in de gewoonte te doorbreken. Je natuurlijk ritme komt echt wel terug maar in die week is dat lastig om te zien. Voor m’n man waren de voordelen wel heel goed zichtbaar:

Beter slapen en daardoor minder wallen en kringen rondom ogen
Beter concentreren op werk
Meer energie om leuke dingen met mij te doen
Hij zegt zelf ook dromen leuk te vinden dus dat is ook een mooie bijkomstigheid.
Hij kan meer auto rijden. Omdat de thc lang werkzaam is kon hij soms een paar dagen niet rijden hij testte zichzelf met een speekseltest.
Mooi om die werkende voordelen uit de praktijk te horen uit de mond van partner, thanks
Le Diable
pi_218265533
quote:
Heb ik ook. Blijft er s’ochtends alleen maar een bepaald gevoel over, verder niks 😏
pi_218265563
quote:
8s.gif Op zaterdag 19 juli 2025 21:10 schreef ems. het volgende:
Ik zie geen reden om aan te nemen dat dromen een 'betekenis' hebben behalve dat ze vaak een reflectie zijn van iemands eigen ervaringen.
Dat en ook meer, geloof ik.
In je dagbewustzijn heb je altijd een bepaalde controle, als je slaapt komt er meer vanuit het onderbewuste naar voren. En dat kan dan info zijn wat een betekenis kan geven. Maar hoeft niet.
pi_218265648
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2025 00:21 schreef StevenHyde het volgende:
Ik denk dat zicht op alleen je voeten aan kan geven dat je niet alles ziet om je heen. En niet letterlijk doelende op zicht als zien met je ogen. Maar meer dat je misschien veel gefocust bent op 1 standpunt ofzo. En je daardoor andere facetten niet ziet/ niet kunt zien.
Ik denk in dit geval dat het niet zoveel met voetballen an sich te maken heeft. Wellicht staat het voetballen voor iets in je dagelijkse leven.

Ik heb ook terugkerende dromen. Vaak wc dromen.
pi_218265685
Oeps te snel gepost.
Even off topic, als ik een post wil aanvullen of wijzigen lukt dat niet. Iemand een idee wat het kan zijn?
Ik klick op Wijzig bovenaan, naast Quote. Dan krijg ik m’n bericht terug maar zodra ik de cursor ergens neerzet in het bericht verdwijnt m’n toetsenbord ( ik gebruik ipad).
Dan haal ik het toetsenbord tevoorschijn maar is de cursor weg uit het bericht. Klik ik vervolgens op bericht om daar de cursor neer te zetten herhaalt hetzelfde weer, m’n toetsenbord verdwijnt.

Oh ja, die wc dromen hebben naar mijn idee altijd te maken met uiten, loslaten. Beiden ben ik geen ster in.
In m’n droom is er altijd een rij voor de wc, de wc is bijna onbereikbaar ofzo
  Forum Admin zondag 20 juli 2025 @ 01:58:53 #38
1025 crew  Armani XL
Whatever...
pi_218265707
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2025 01:54 schreef FrequentieHouder het volgende:
Oeps te snel gepost.
Even off topic, als ik een post wil aanvullen of wijzigen lukt dat niet. Iemand een idee wat het kan zijn?
Ik klick op Wijzig bovenaan, naast Quote. Dan krijg ik m’n bericht terug maar zodra ik de cursor ergens neerzet in het bericht verdwijnt m’n toetsenbord ( ik gebruik ipad).
Dan haal ik het toetsenbord tevoorschijn maar is de cursor weg uit het bericht. Klik ik vervolgens op bericht om daar de cursor neer te zetten herhaalt hetzelfde weer, m’n toetsenbord verdwijnt.

Oh ja, die wc dromen hebben naar mijn idee altijd te maken met uiten, loslaten. Beiden ben ik geen ster in.
In m’n droom is er altijd een rij voor de wc, de wc is bijna onbereikbaar ofzo
Ik heb wel gemerkt dat op de iPad niet echt lekker werkt met het forum.
Danny (de eigenaar/onwikkelaar) heeft geen Apple devices dus kan geen bugs niet herproduceren en oplossen.
Don't be surprised what the night brings.
When you search the dark, you get dark things.
Wat wij kijken
pi_218265859
Ik zoek niet echt een betekenis achter dromen, behalve dat je een kijkje mag nemen in je eigen onderbewustzijn.
Even plat gezegd:
Dromen is voor de geest wat schijten is voor het lichaam.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_218266808
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2025 00:36 schreef SemperLibertas het volgende:

[..]
Je wil graag scoren maar je bent te lelijk dus vandaar die zak over je hoofd
Zat ik idd ook al aan te denken ja
pi_218266813
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2025 01:42 schreef FrequentieHouder het volgende:

[..]
Ik denk dat zicht op alleen je voeten aan kan geven dat je niet alles ziet om je heen. En niet letterlijk doelende op zicht als zien met je ogen. Maar meer dat je misschien veel gefocust bent op 1 standpunt ofzo. En je daardoor andere facetten niet ziet/ niet kunt zien.
Ik denk in dit geval dat het niet zoveel met voetballen an sich te maken heeft. Wellicht staat het voetballen voor iets in je dagelijkse leven.

Wel een mooie invalshoek :)
  zondag 20 juli 2025 @ 12:06:15 #42
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_218268049
quote:
1s.gif Op zondag 20 juli 2025 02:46 schreef Ridocar het volgende:
Ik zoek niet echt een betekenis achter dromen, behalve dat je een kijkje mag nemen in je eigen onderbewustzijn.
Even plat gezegd:
Dromen is voor de geest wat schijten is voor het lichaam.
Grappig verwoord.

Zo droom ik vaak over een gebouw met geheime ruimtes en grote traphuizen en dan zit er soms iets achter me aan en als het erg spannend wordt dan kan ik soort van wegvliegen. Eerst enorm klapperen met mn armen en dan stijg ik op en kan dan verder zwemmen in de lucht, voelt heerlijk. Dan ben ik ongeveer 10 cm groot en rust ik uit in de dakgoot van het huis waar ik ben geboren. Ik moet dan altijd uitkijken voor de elektriciteitskabels, dat ik daar niet tegenop vlieg. Soms red ik nog wat mensen die dan aan mijn been meevliegen, dan duurt het opstijgen wel erg lang maar ben altijd net op tijd in de lucht. Er zijn ook situaties waarbij ik onzichtbaar ben en aan het plafond geplakt zit en zo dingen meemaak. Dan zweef ik 2 meter boven de grond en niemand ziet me.

Over het algemeen zijn mijn dromen onschuldig en hylarisch, niet angstig.

Jij geeft aan van leeuwen te dromen, jij ziet dat als gevaar maar ze blijken onschuldig. Misschien ben je bang voor iets waar je helemaal niet bang voor hoeft te zijn?
To BG or not to BG!
pi_218268167
quote:
Als je net wakker geworden bent, moet je ze meteen beschrijven in een schriftje ofzo. Ik merk meestal ook dat ik heftige dromen na een paar minuten vanaf het wakker worden vergeten ben. Meestal droom ik minder heftig en dan kan ik ze direct niet meer herinneren na het ontwaken.
pi_218269086
quote:
3s.gif Op zondag 20 juli 2025 01:58 schreef Armani XL het volgende:

[..]
Ik heb wel gemerkt dat op de iPad niet echt lekker werkt met het forum.
Danny (de eigenaar/onwikkelaar) heeft geen Apple devices dus kan geen bugs niet herproduceren en oplossen.
Dank je voor je uitleg.
Het zal dan inderdaad wel vanwege de ipad komen.
pi_218269194
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2025 12:06 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]
Zo droom ik vaak over een gebouw met geheime ruimtes en grote traphuizen en dan zit er soms iets achter me aan en als het erg spannend wordt dan kan ik soort van wegvliegen. Eerst enorm klapperen met mn armen en dan stijg ik op en kan dan verder zwemmen in de lucht, voelt heerlijk. Dan ben ik ongeveer 10 cm groot en rust ik uit in de dakgoot van het huis waar ik ben geboren. Ik moet dan altijd uitkijken voor de elektriciteitskabels, dat ik daar niet tegenop vlieg. Soms red ik nog wat mensen die dan aan mijn been meevliegen, dan duurt het opstijgen wel erg lang maar ben altijd net op tijd in de lucht. Er zijn ook situaties waarbij ik onzichtbaar ben en aan het plafond geplakt zit en zo dingen meemaak. Dan zweef ik 2 meter boven de grond en niemand ziet me.

Over het algemeen zijn mijn dromen onschuldig en hylarisch, niet angstig.
Grappig, je droom.
Dat vliegen in de lucht en dat je met je armen moet klapperen herken ik, heb ik ook wel gedroomd.
Inderdaad hylarisch.
Je schreef dat dat vliegen in de lucht heerlijk voelt. Ja geweldig.
Alleen als kind had ik soms dromen dat ik kon vliegen en die haddentoen zo’n indruk gemaakt dat ik dat nooit ben vergeten.
Het zweven aan het plafond is ook wel bijzonder in je droom. Is dat een prettig gevoel?
  Forum Admin zondag 20 juli 2025 @ 14:24:20 #46
1025 crew  Armani XL
Whatever...
pi_218269250
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2025 01:42 schreef FrequentieHouder het volgende:

Die heb ik ook. En alle wc's waar ik kom zijn hartstikke smerig of hebben geen privacy (bijvoorbeeld wc-potten zonder tussenmuur)
Wat wij kijken
pi_218269897
quote:
3s.gif Op zondag 20 juli 2025 14:24 schreef Armani XL het volgende:

[..]
Die heb ik ook. En alle wc's waar ik kom zijn hartstikke smerig of hebben geen privacy (bijvoorbeeld wc-potten zonder tussenmuur)
Zo'n WC in Frankrijk bij een tankstation? Eigenlijk een soort vloerbak met in het midden een gat en daarnaast twee verhogingen en daarop ga je met je schoenen in gehurkte houding staan met je broek naar beneden?

Bestaan die dingen eigenlijk nog?
pi_218271496
Het is niet meer dan een uiting van je verlangens en angsten. Het betekent verder niks.
  zondag 20 juli 2025 @ 19:48:01 #49
335476 oppiedoppie
pi_218271747
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2025 14:15 schreef FrequentieHouder het volgende:

[..]
Grappig, je droom.
Dat vliegen in de lucht en dat je met je armen moet klapperen herken ik, heb ik ook wel gedroomd.
Inderdaad hylarisch.
Je schreef dat dat vliegen in de lucht heerlijk voelt. Ja geweldig.
Alleen als kind had ik soms dromen dat ik kon vliegen en die haddentoen zo’n indruk gemaakt dat ik dat nooit ben vergeten.
Het zweven aan het plafond is ook wel bijzonder in je droom. Is dat een prettig gevoel?
Ja dat voelt wel prettig maar tegelijk voel ik me schuldig omdat ze niet weten dat ik meekijk.
To BG or not to BG!
pi_218274121
quote:

[..]
quote:

[..]
Ja, hier ook, vreselijk vieze plee of iedereen kan je zien.
Of ze zijn allemaal bezet….
Of jevkunt bijna de deur niet door hahaha.
pi_218274134
quote:
1s.gif Op zondag 20 juli 2025 15:38 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]
Zo'n WC in Frankrijk bij een tankstation? Eigenlijk een soort vloerbak met in het midden een gat en daarnaast twee verhogingen en daarop ga je met je schoenen in gehurkte houding staan met je broek naar beneden?

Bestaan die dingen eigenlijk nog?
Jaaa, zo’n soort wc!
Volgens mij heb die je wc’s nog wel in Frankrijk, maar veel minder dan vroeger.
Of er is in een rij wc’s op een camping 1 hurk wc en daarnaast de normale potten.
Vroeger was ik doodsbenauwd om in dat gat te vallen. Of het water wat over je schoenen kwam als je doorspoelde.
Dan moest je wegrennen als je de doortrekken indrukte 😂
pi_218274201
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2025 19:48 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]
Ja dat voelt wel prettig maar tegelijk voel ik me schuldig omdat ze niet weten dat ik meekijk.
Best bijzonder, zo dromen lijkt me.
Heb je dat altijd al gekunt? Dat rondzweven?
  maandag 21 juli 2025 @ 10:37:04 #53
335476 oppiedoppie
pi_218275539
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2025 04:49 schreef FrequentieHouder het volgende:

[..]
Best bijzonder, zo dromen lijkt me.
Heb je dat altijd al gekunt? Dat rondzweven?
Ja ik heb altijd gedroomd dat ik kan 'vliegen'.
To BG or not to BG!
  Forum Admin maandag 21 juli 2025 @ 14:17:14 #54
1025 crew  Armani XL
Whatever...
pi_218277137
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2025 03:45 schreef FrequentieHouder het volgende:

[..]
[..]
Ja, hier ook, vreselijk vieze plee of iedereen kan je zien.
Of ze zijn allemaal bezet….
Of jevkunt bijna de deur niet door hahaha.
Dat inderdaad, maar wat betekent het??
Wat wij kijken
pi_218281919
quote:
3s.gif Op maandag 21 juli 2025 14:17 schreef Armani XL het volgende:

[..]
Dat inderdaad, maar wat betekent het??
Wc staat psychologisch voor loslaten of uiten.
De staat van de wc in dromen geeft weer in hoeverre we dit kunnen.
-Is hij verstopt dan zitten we zelf flink vol/verstopt (niet letterlijk maar met opgehoopte emoties, onverwerkte issues)
- Is hij vies dan dragen we wat troep (zware emoties, zwaarte, minder leuke of prettige dingen) met ons mee.
-Kunnen mensen ons zien zitten op de plee of zijn er geen wanden rondom het hokje dan voelen we ons kwetsbaar voor de buitenwereld. Voor wat de ander zou kunnen zien.
-Is er een lange rij wachtenden dan is het een aangever dat het lastig is voor diegene om zich te uiten en ook om los te laten. De rij geeft aan dat er vertraging is. Het duurt lang. Hetzelfde verhaal als de wc op een moeilijke plek is, lastig te bereiken, een deur heeft die je bijna moet openbreken om binnen te komen ofzo.
pi_218281937
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2025 10:37 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]
Ja ik heb altijd gedroomd dat ik kan 'vliegen'.
Eerder schreef ik of je dat altijd al gekunt hebt, om te vliegen. Er wordt wel gezegt dat als je vliegt in je droom, dat je uitreedt. Dat je energielichaam uitreed uit je lijf s’nachts. Nou wordt dat sowiezo wel gezegd, dat we uittreden uit ons lichaam als we slapen.
Dat geloof ik ook wel. Maar het is aan een ieder, of je dat gelooft of niet.
Ik geloof dat met vliegen je ook echt in bepaalde astrale velden of ruimtes kunt vliegen. En het ook goed kunt merken met een uitdijend bewustzijn want het gevoel kan zo goed zijn.
  dinsdag 22 juli 2025 @ 09:26:05 #57
335476 oppiedoppie
pi_218283713
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 00:53 schreef FrequentieHouder het volgende:

[..]
Eerder schreef ik of je dat altijd al gekunt hebt, om te vliegen. Er wordt wel gezegt dat als je vliegt in je droom, dat je uitreedt. Dat je energielichaam uitreed uit je lijf s’nachts. Nou wordt dat sowiezo wel gezegd, dat we uittreden uit ons lichaam als we slapen.
Dat geloof ik ook wel. Maar het is aan een ieder, of je dat gelooft of niet.
Ik geloof dat met vliegen je ook echt in bepaalde astrale velden of ruimtes kunt vliegen. En het ook goed kunt merken met een uitdijend bewustzijn want het gevoel kan zo goed zijn.
Droom het niet zo vaak meer als vroeger. Als kind droomde ik het vaker. Heb ook een voorspellende droom gehad. Dat ik met een auto het water inrij. Deze droom begon ongeveer toen ik 5 jaar was en toen ik 22 was gebeurde het. 'Het is zover' en er was een arm die me vasthield toen ik over de kop ging. Mijn ouders hadden een Mercedes met een open dakje waar ik blij mee was want zo kon ik eruit zei ik als kind.
Nu droom ik af en toe dat ik een vliegtuig neer zie storten. Hopenlijk komt die niet uit.
To BG or not to BG!
pi_218294281
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 09:26 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]
Droom het niet zo vaak meer als vroeger. Als kind droomde ik het vaker. Heb ook een voorspellende droom gehad. Dat ik met een auto het water inrij. Deze droom begon ongeveer toen ik 5 jaar was en toen ik 22 was gebeurde het. 'Het is zover' en er was een arm die me vasthield toen ik over de kop ging. Mijn ouders hadden een Mercedes met een open dakje waar ik blij mee was want zo kon ik eruit zei ik als kind.
Nu droom ik af en toe dat ik een vliegtuig neer zie storten. Hopenlijk komt die niet uit.
Ja, dat is wel heftig. Zo’n voorspellende droom.
Goed te horen dat het goed afliep.
Ik heb wel soort van stukjes voorspellende dromen gehad. Dan droomde ik over Zurich en een tijdje later ging ik voor een tijdje naar Zwitserland.
  woensdag 23 juli 2025 @ 09:08:13 #59
399856 Atmosphere72
Somewhat Damaged
pi_218295065
Ik schrijf momenteel een sci-fi/horror verhaal en sinds ik daar mee gestart ben merk ik ook dat m'n dromen intenser zijn. Heb dat sowieso altijd al wel een beetje gehad. Onrust in mijn hoofd betekent hier ook onrustiger dromen. Heb sowieso vaak in mijn dromen dat ik personen tegenkom waar ik vroeger dan wel niet ruzie mee heb gehad,of gezichten die ik ooit eens in het openbaar vervoer heb gezien of naja, waar dan ook eigenlijk die een bepaalde quote positief of negatief naar mij roepen en dan ineens weer verdwijnen, geen idee wie die lui allemaal zijn. Of dat ik ineens weer zo'n droom heb dat ik op een plek ben waar ik al jaren niet meer kom en geen idee hoe ik het moet uitleggen maar het plaatje lijkt dan allemaal op dat moment niet te kloppen, een geluid of stemmen hoor (meestal een knal, pieptoon of gelach) en ik zit ineens midden in een slaapverlamming. Tegenwoordig voel ik dat wel vaak opkomen en zijn die episodes minder intens maar als kind had ik daar echt serieus last van. Nou heb ik altijd al wel veel horrorfilms gekeken van jongs af aan al dus het is ook denk ik wel waarmee jij je hoofd vult, zelfde geld met voeding enzo. Ik weet van mijzelf dat ik bv van het eten van blokjes kaas voor het slapengaan nachtmerries of onrustige dromen krijg, vaak in combinatie met bier dan
Try to save myself but myself keeps slipping away
pi_218324680
Ja, herkenbaar dat eten slapen beinvloed. Ik ben een zoetekauw en kan echt knocked out zijn als ik slaap na chocola te eten.
Heftig, de slaapverlamming Atmosphere. Gelukkig kan je er beter mee overweg tegenwoordig.
De personen die je ziet in je droom en die je random tegenkwam in het dagelijkse leven. Ergens hebben die gezichten toch een indruk gemaakt.
  zondag 27 juli 2025 @ 13:41:35 #61
505120 RedShoe
Sharp knives create scars
pi_218338827
Gebruiken jullie ook AI om dromen te ontcijferen?
Don't follow me. I am lost too
I always feel like somebody's watchin' me
Tell me, is it just a dream?
pi_218348661
Ik droomde vorige nacht over dat ik ruzie had met Mark van Bommel. Ik riep lul naar hem op straat en toen werd hij agressief.

Ik vond het altijd een vervelend voetballer. Maar ben een benieuwd naar de betekenis van deze droom
pi_218349072
quote:
4s.gif Op zondag 27 juli 2025 13:41 schreef RedShoe het volgende:
Gebruiken jullie ook AI om dromen te ontcijferen?
No, meer mijn EI, eigen systeem
pi_218349085
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2025 00:18 schreef StevenHyde het volgende:
Ik droomde vorige nacht over dat ik ruzie had met Mark van Bommel. Ik riep lul naar hem op straat en toen werd hij agressief.

Ik vond het altijd een vervelend voetballer. Maar ben een benieuwd naar de betekenis van deze droom
Rare is dat zelfs kleine, soms schijnbaar onbelangrijke dingen iets van betekenis kunnen hebben.
Mark van Bommel ( ik ken hem niet) zal iets vertegenwoordigen in jouzelf. Je mag hem niet en grote kans dat datgene wat je niet mag aan hem, meer iets zegt over een stukje in jezelf. Raar maar waar.
Dus een stukje van jezelf waar je niet zo blij mee bent en wat je nog niet geintegreerd hebt in jezelf.
Het moeilijke is dat die stukjes vaak verborgen zijn in onszelf en wat via een droom even meer belicht wordt.
  maandag 28 juli 2025 @ 08:32:30 #65
505120 RedShoe
Sharp knives create scars
pi_218349496
Ik droomde over een feest, waar ik me alleen voelde tussen heel veel mensen. Ik raakte al mijn vrienden kwijt en kon ze niet meer vinden.
Het feest stond vol met mensen van mijn werk die mij vroegen om bepaalde dingen te regelen.

[ Bericht 26% gewijzigd door RedShoe op 28-07-2025 09:08:12 ]
Don't follow me. I am lost too
I always feel like somebody's watchin' me
Tell me, is it just a dream?
pi_218350281
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2025 00:18 schreef StevenHyde het volgende:

Hij is een bekende voetballer. Jij vindt hem een vervelende voetballer, maar uiteraard kunnen andere mensen daar anders over denken.

Dat jij droomde dat je hem in het openbaar uitschold en hij in het openbaar agressief werd naar jou, zou kunnen betekenen dat jij benieuwd bent hoe andere mensen in werkelijkheid over jou denken.

Komt het jou bijvoorbeeld bekend voor dat jij je afvraagt of mensen die aardig tegen jou doen oprecht zijn? Of vraag jij je af of mensen in jouw leven eerlijk zijn tegen je? Ben jij zelf iemand die nogal direct kan zijn in het geven van jouw mening, maar je hebt er totaal geen problemen mee en het roept zelfs respect bij jou af als mensen tegen jou ook direct zijn - er geen doekjes omheen winden? Gebeurt het weleens dat mensen jou ervaren als intimiderend en dat niet tegen jou durven te zeggen? Of heb je in jouw leven te maken met mensen die stiekem en oneerlijk kunnen zijn?
  Forum Admin maandag 28 juli 2025 @ 12:07:02 #67
1025 crew  Armani XL
Whatever...
pi_218351400
Ik droomde laatst opeens dat Nick Cave met ons wilde gaan stappen naar een club, alleen toen werd hij gebeld door zijn vrouw dat z'n tienerdochter een puist op haar wang had dus hij moest meteen terug naar Australië.
Wat wij kijken
pi_218354221
quote:
4s.gif Op maandag 28 juli 2025 08:32 schreef RedShoe het volgende:
Ik droomde over een feest, waar ik me alleen voelde tussen heel veel mensen. Ik raakte al mijn vrienden kwijt en kon ze niet meer vinden.
Het feest stond vol met mensen van mijn werk die mij vroegen om bepaalde dingen te regelen.
Je droom lijkt een gevoelstoestand weer te geven in jezelf.
Ik kan wat minder focussen op het moment, maar mijn idee over je droom is dat je je best wat eenzaam kan voelen in jezelf. Ook op plekken die normaal gesproken wat ontspanning zouden geven voel je je best wat verloren, je raakt bepaalde vertrouwdheid kwijt. Misschien voel je je momenteel onbegrepen. En kun je weinig ontspannen.
Je ervaart een druk vanuit de samenleving of je ervaart gewoon bepaalde druk of verwachtingen van mensen.

Wat heb je nodig om wat meer begrip of vertrouwdheid te krijgen in jezelf?
pi_218354298
quote:
3s.gif Op maandag 28 juli 2025 12:07 schreef Armani XL het volgende:
Ik droomde laatst opeens dat Nick Cave met ons wilde gaan stappen naar een club, alleen toen werd hij gebeld door zijn vrouw dat z'n tienerdochter een puist op haar wang had dus hij moest meteen terug naar Australië.
Hahaha, geweldig.
Ik denk dat het uiteindelijk iets zegt over wat dynamiek in jou.
Nick Cave kan staan voor iets relaxed, uitbundigs, artistiek, creatief in jou. Wat je erg verwelkomde, blij mee was maar zo snel als het opkwam verdween het ook weer ( door iets schijnbaar onbenulligs).

Misschien iets van zelf-sabotage dat opkwam
pi_218448170
Laatst droomde ik dat ik in een Mexicaanse sloppenwijk bij een nauwe toren op een nauwe binnenplaats met kippengaas deuren stond. Daar waren twee bendeleden, half levend maar in lijken veranderend die me leken uit te nodigen om base te roken, maar die steeds meer eigenschappen van lijken vertoonden.

Toen zei er één "La Raza!" en ik wist dat dat betekende dat ze me gingen vermoorden en ik rende de héél buisnauwe trap het torentje in toen kwam er een soort pop van een vlinder met als hoofd een gesuikerde schedel die groter werd en achter me weer kleiner werd en weer verdween.

Het torentje had van buiten en binnen wel iets van een slakkenhuis.

Ik hoorde een stem "ga naar boven, daar zijn goede mensen en ben je veilig" inderdaad, boven aangekomen was een klein zaaltje waar de mensen elkaar bijna raakten.

Ik heb de nacht van vrijdag op zaterdag gebased met een dakloze verslaafde Surinamer en de zaterdag erop weer en ook nog andere drugs gedaan.

Heb nu nog steeds (vrijdagochtend) een beetje last van mijn hart, al weet ik uit ervaring dat dat weer weg zal trekken.

Weet uit ervaring dat dakloze hard-drug gebruikers meest niet te vertrouwen zijn
maar mijn angst was totaal geremd door de base.

Ik weet dus vrij zeker dat mijn droom daarmee te maken had.
pi_218448232
Zo te lezen kwam je angst meer naar voren in je droom en voelde je je flink in het nauw zitten.
Uiteindelijk stimuleert drugs wel angsten en onverwerkte issues die toch al in ons zitten.
En ik geloof dat het meer laat zien hoe je het met je gaat.
Wellicht voel je je over het algemeen, in het alledaagse leven flink belemmerd in jezelf (de ruimtes in je droom zijn nauw)
Je voelt je misschien ook best verarmd (de sloppenwijk) als in wellicht mentaal of emotioneel uitgeput of onmacht voelen. Gebrek aan kracht in jezelf?
En je voelt je niet veilig in jezelf. De vijandigheid in je droom kan ook te maken hebben met de situatie waarin je was met andere drugsgebruikers. Dat weet je zelf het best.

Je droom geeft denk ik veel weer over veiligheid, verbondenheid en de wens ernaar.
Ik denk dat het ook aangeeft dat er veiligheid is. Dat er verbondenheid kan zijn, warmte, goedheid.
Je moet het torentje in jezelf naar boven gaan= gaan verbinden met je eigen beste zelf. Met de beste versie van jezelf. Daar is de transformatie/ verandering ( pop van een vlinder, en de rauwheid (schedel) wordt verzoet (suiker)

Wat heb je nodig voor jezelf? Wat heb je nodig om deze stappen te gaan maken?
Is het misschien: vragen om hulp?
Is het ‘het besluit’ gaan nemen dat je een ander pad wil inslaan in je leven?
Is het werk zoeken, ander werk zoeken, een cursus of opleiding gaan doen?

Voelt je vrij om erop te antwoorden, of niet. Is allemaal goed
pi_218448329
Ik droomde laatst dat iemand van Jackass (niet Johnny Knocksville of Steve-O maar een kerel met langer krullend haar in een staartje) werd geinterviewd door een jonge vrouw die aan hem vroeg "Hoe komt het dat jullie al die stunts durven te doen en ik niet?". Zij zag eruit als een jonge onervaren MTV-verslaggeefster met trendy kleding en een heel bleke huidskleur. Hij liep daarentegen in zijn blote zongebruinde bast rond en hij had enorm veel borsthaar.

Hij ging bloedserieus en op een wat arrogant betweterig toontje uitleggen "That's a very interesting question, Kathy, because..." en toen kwam hij met een verhaal dat de hersenen van mannen anders werken dan die van vrouwen. Dat vrouwen als ze iets spannends willen ondernemen gaan nadenken over de risico's en zich daardoor laten tegenhouden en dat het bij mannen anders in hun brein werkt en het gewoon doen.
  vrijdag 8 augustus 2025 @ 07:13:23 #73
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_218448386
Vreemd gedroomd, vannacht. Ik droomde dat ik in een winkel spontaan een hond kocht ('in real life' heb ik btw weinig met honden, en er zijn sowieso geen huisdieren aanwezig). Een echte, geen knuffelbeest. Toen ik me eenmaal thuis realiseerde dat het toch niets voor me was, zette ik de hond al net zo spontaan weer op straat. Hij stribbelde niet eens tegen.

Het klinkt als de droom van een psychopaat en/of dierenbeul. Zó erg is het nou ook weer niet gesteld met me. :{
  Moderator vrijdag 8 augustus 2025 @ 09:09:38 #74
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_218448837
Mijn dromen zijn vaak zo 'random' dat er niet eens echt een verhaal van te maken is.

Vaak echt dat ik wakker word en me iets herinner als:

- Ik zat in een auto bij iemand, maar de motor wilt niet starten
- Toen waren we opeens in een discotheek
- Vervolgens ben ik een potje aan het kaarten met willekeurige mensen die ik niet ken
- Ik zit in een restaurant en de serveerster is een oud klasgenoot van me
- einde

En dat dus allemaal in dezelfde droom, soort van.
:')
pi_218449223
quote:
11s.gif Op vrijdag 8 augustus 2025 09:09 schreef dick_laurent het volgende:
Mijn dromen zijn vaak zo 'random' dat er niet eens echt een verhaal van te maken is.

- Vervolgens ben ik een potje aan het kaarten met willekeurige mensen die ik niet ken
- einde

Dat herken ik. Het flitst van het ene verhaal naar het andere.
  vrijdag 8 augustus 2025 @ 10:46:09 #76
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_218449432
Ik heb om de zoveel tijd een droom waarin ik mensen muziek laat horen, of iig een poging ertoe doe. Vannacht zat dat er ook weer bij, ergens voor of na die droom over die hond. Ook dit leek zo'n random reeks van rare dromen, zoals hierboven genoemd. Er zat nog meer bij.

Wel lijkt dat dromen over muziek gerelateerd aan de werkelijkheid, waar de combinatie van mijn persoontje & muziek vaak wat lastig ligt.
pi_218450155
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2025 04:15 schreef FrequentieHouder het volgende:
Zo te lezen kwam je angst meer naar voren in je droom en voelde je je flink in het nauw zitten.
Uiteindelijk stimuleert drugs wel angsten en onverwerkte issues die toch al in ons zitten.
En ik geloof dat het meer laat zien hoe je het met je gaat.
Wellicht voel je je over het algemeen, in het alledaagse leven flink belemmerd in jezelf (de ruimtes in je droom zijn nauw)
Je voelt je misschien ook best verarmd (de sloppenwijk) als in wellicht mentaal of emotioneel uitgeput of onmacht voelen. Gebrek aan kracht in jezelf?
En je voelt je niet veilig in jezelf. De vijandigheid in je droom kan ook te maken hebben met de situatie waarin je was met andere drugsgebruikers. Dat weet je zelf het best.

Je droom geeft denk ik veel weer over veiligheid, verbondenheid en de wens ernaar.
Ik denk dat het ook aangeeft dat er veiligheid is. Dat er verbondenheid kan zijn, warmte, goedheid.
Je moet het torentje in jezelf naar boven gaan= gaan verbinden met je eigen beste zelf. Met de beste versie van jezelf. Daar is de transformatie/ verandering ( pop van een vlinder, en de rauwheid (schedel) wordt verzoet (suiker)

Wat heb je nodig voor jezelf? Wat heb je nodig om deze stappen te gaan maken?
Is het misschien: vragen om hulp?
Is het ‘het besluit’ gaan nemen dat je een ander pad wil inslaan in je leven?
Is het werk zoeken, ander werk zoeken, een cursus of opleiding gaan doen?

Voelt je vrij om erop te antwoorden, of niet. Is allemaal goed
Één van de drugs die ik nam, NEP, geeft dagenlang hartproblemen en benauwdheid, en ik kan niet goed tegen de hitte.

Aangezien mijn ex uit de Latijns Amerikaanse wereld komt (Ecuador), we daar een paar keer geweest bij zijn familie ik mezelf Spaans geleerd heb in Madrid 24 jaar terug en mijn huidige in Bogota en Mexico City gewerkt heeft heb ik met de Spaanstalige Latijnse wereld veel affiniteit (als blanke Nederlander).

Het heeft een beetje te maken met de shock van de drugs en een heleboel met schuldgevoel rond het nemen van spullen waar mensen om af worden gemaakt. (Zoals half Nederland, maar toch).

Andere dingen zijn ook niet fijn -geen eigen woning, goedkoop, maar begint me als man van zowat vijftig tegen te staan. Moet nieuw werk zoeken (maar kan de komende weken niet). Ervaringsangst rond seks/SOA's, perikelen rond het homo-gebeuren in Amsterdam. Stufi ein-de-lijk afbetaald, wat doe ik nu?

Mijn mooie carrière is nooit gebeurd. Na het stoppen met Bouwkunde TUDelft na vijf jaar nooit meer in die sector kunnen werken.

Gymnasium diploma? Vét veel aan gehad in al die fabrieken. Deze Pride niet opgetreden als Fetish persoon maar even goed twee keer naar Crash geweest.

Ik weet gewoon niet waar ik sta.

Sloppenwijken zijn niet per se erg, maar een onderdeel van het leven in veel Latijns-Amerikaanse steden. Het kan -behalve de leeftijd van de gebouwen- even goed een Jordaan-achtig iets zijn als de Favela in Ciudade de Deus (Brazilië geen idee of ik dat goed spel).

Omgekeerd zijn veel gegoede wijken in veel steden, niet fantastisch meer luxueus en hebben eerder een tuin eromheen dan dat ze bouwtechnisch beter in elkaar zitten.

Maar ik moet inderdaad eens terugschroeven met die drugs.
pi_218450203
Ik ben beroepspianiste in de meeste dromen samen met een begeleidster.
Werewolf
pi_218450635
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2025 12:13 schreef Horzula het volgende:

[..]
Ik weet gewoon niet waar ik sta.
Wat zou je willen?
pi_218450835
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2025 07:13 schreef Eightyone het volgende:
Vreemd gedroomd, vannacht. Ik droomde dat ik in een winkel spontaan een hond kocht ('in real life' heb ik btw weinig met honden, en er zijn sowieso geen huisdieren aanwezig). Een echte, geen knuffelbeest. Toen ik me eenmaal thuis realiseerde dat het toch niets voor me was, zette ik de hond al net zo spontaan weer op straat. Hij stribbelde niet eens tegen.

Het klinkt als de droom van een psychopaat en/of dierenbeul. Zó erg is het nou ook weer niet gesteld met me. :{
Zoals je je droom beschrijft kan de hond wellicht naar gevoel wijzen, instnicten.
Misschien heb je stukken onderdrukt. In een opwelling was je bereid je dierlijke stuk dichterbij jezelf te laten komen (accepteren en aangaan van bepaalde gevoelens) maar toen het te dichtbij kwam heb je het toch zo weer buiten jezelf gezet (afgesloten)

Misschien vind je het lastig om bepaalde gevoelens in jezelf onder ogen te komen.
Je deed er wel een poging toe, maar je vond het toch eigenlijk niks.
Vind je het lastig om de controle over te geven?

Het leuke is met de andere droom die je beschrijft over de muziek, dat je wel van je laat horen. Je maakt muziek voor anderen, maw je laat je lied horen. Je laat een stuk van jezelf zien in het dagelijkse leven.
Of dat nou dmv muziek gaat of door discussie, kunst, creativiteit of wat dan ook, je geeft iets van jezelf.
pi_218450838
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2025 13:32 schreef FrequentieHouder het volgende:

[..]
Wat zou je willen?
Dat ik beter kan reageren op situaties die me absoluut niet bevallen. Om te beginnen.

quote:
1s.gif Op vrijdag 8 augustus 2025 10:12 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]
Dat herken ik. Het flitst van het ene verhaal naar het andere.
Verschillende R.E.M. periodes aan elkaar geplakt.
  vrijdag 8 augustus 2025 @ 14:17:01 #82
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_218450988
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2025 13:59 schreef FrequentieHouder het volgende:

[..]
Zoals je je droom beschrijft kan de hond wellicht naar gevoel wijzen, instnicten.
Misschien heb je stukken onderdrukt. In een opwelling was je bereid je dierlijke stuk dichterbij jezelf te laten komen (accepteren en aangaan van bepaalde gevoelens) maar toen het te dichtbij kwam heb je het toch zo weer buiten jezelf gezet (afgesloten)

Misschien vind je het lastig om bepaalde gevoelens in jezelf onder ogen te komen.
Je deed er wel een poging toe, maar je vond het toch eigenlijk niks.
Vind je het lastig om de controle over te geven?

Het leuke is met de andere droom die je beschrijft over de muziek, dat je wel van je laat horen. Je maakt muziek voor anderen, maw je laat je lied horen. Je laat een stuk van jezelf zien in het dagelijkse leven.
Of dat nou dmv muziek gaat of door discussie, kunst, creativiteit of wat dan ook, je geeft iets van jezelf.
Een moeilijke periode is het wel. Binnen een week is er weer een onderzoek, of ik vrij ben van dat iets-met-twee-k's. Misschien draagt dat bij aan raar dromen.

En de muziekdromen gaan steeds over reeds bestaande muziek. Ik maak hem nooit zelf, en in het echte leven ook niet. In dromen lijk ik m'n ei kwijt te moeten, wat betreft een liefhebberij die in het echte leven nog weleens weerstand oproept (en die dan ook vooral online geuit wordt, maar ook daar zit een grens aan).

[ Bericht 2% gewijzigd door Eightyone op 08-08-2025 14:22:36 ]
pi_218451018
quote:
11s.gif Op vrijdag 8 augustus 2025 09:09 schreef dick_laurent het volgende:

- einde

Ik ken dat ook wel, die fragmenten in dromen.
Het zou kunnen weergeven dat we op dat moment het dagelijks leven ook even best gefragmenteerd beleven. En niet alles meekrijgen wat er gaande is.
Of veel losse flodders ervaren in onze gevoelens.
En misschien ben je nog best wat bezig met indrukken/ gebeurtenissen/ invloeden uit je tienertijd//studententijd.
Het lijkt als dat je mentaal hard bezig bent om je oude leven en huidige leven te fuseren en daar is wel wat werk mee gemoeit.
Ik denk dat de niet startende auto kan refereren naar dat je het ergens lastig vindt om in beweging te komen (niet letterlijk)
Er is het spreekwoord of gezegde: “van start gaan”. Dat lijkt niet zo makkelijk te gaan.
pi_218451066
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 augustus 2025 06:39 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Ik droomde laatst dat iemand van Jackass (niet Johnny Knocksville of Steve-O maar een kerel met langer krullend haar in een staartje) werd geinterviewd door een jonge vrouw die aan hem vroeg "Hoe komt het dat jullie al die stunts durven te doen en ik niet?". Zij zag eruit als een jonge onervaren MTV-verslaggeefster met trendy kleding en een heel bleke huidskleur. Hij liep daarentegen in zijn blote zongebruinde bast rond en hij had enorm veel borsthaar.

Hij ging bloedserieus en op een wat arrogant betweterig toontje uitleggen "That's a very interesting question, Kathy, because..." en toen kwam hij met een verhaal dat de hersenen van mannen anders werken dan die van vrouwen. Dat vrouwen als ze iets spannends willen ondernemen gaan nadenken over de risico's en zich daardoor laten tegenhouden en dat het bij mannen anders in hun brein werkt en het gewoon doen.
Je droom geeft wat tegenstrijdigheden weer zoals bleke huidskleur tegenover bruine. Dam heb je man/ vrouw.
Jong en onervaren tegenover vrij arrogant en betweterig.
Misschien ervaar je veel tegenstrijdigheden in jezelf.
Wellicht geeft het een beetje de strijd weer tussen tegenstrijdigheden in jezelf.
Er zijn veel details in je droom, wat waarschijnlijk aangeeft dat je zelf veel details opmerkt in het dgls leven.
pi_218451077
Ik heb sinds dat ik met mijn vriend ben, dromen over hoe hij vreemd gaat. En dat fuckt zwaar met mijn hoofd, het is extreem realistisch (in mijn droom dan) en ik heb zeker al die droomnachtmerries een stuk of 5 of 6 keer gehad. En in mijn droom zie ik dingen gebeuren (van alles wat hij doet met een ander in allerlei settingen) en elke keer word ik dan schreeuwend wakker van mezelf van extreme boosheid :P

Ik wil van die dromen af. Is niet fijn.
'' I am under no obligation to make sense to you.''
pi_218451114
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2025 14:17 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Een moeilijke periode is het wel. Binnen een week is er weer een onderzoek, of ik vrij ben van dat iets-met-twee-k's. Misschien draagt dat bij aan raar dromen.

En de muziekdromen gaan steeds over reeds bestaande muziek. Ik maak hem nooit zelf, en in het echte leven ook niet. In dromen lijk ik m'n ei kwijt te moeten, wat betreft een liefhebberij die in het echte leven nog weleens weerstand oproept (en die dan ook vooral online geuit wordt, maar ook daar zit een grens aan).
Een spannende tijd voor je. Veel sterkte gewenst
pi_218451128
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2025 14:17 schreef Eightyone het volgende:

[..]

Sterkte. :*
pi_218451210
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2025 13:59 schreef Horzula het volgende:

[..]
Dat ik beter kan reageren op situaties die me absoluut niet bevallen. Om te beginnen.
Gebruik je vaak drugs?
Heb je wel eens lange tijd geen drugs gebruikt?
pi_218451246
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2025 14:57 schreef FrequentieHouder het volgende:

[..]
Gebruik je vaak drugs?
Heb je wel eens lange tijd geen drugs gebruikt?
Ja.

Meestal ben ik nuchter. Ik heb periodes gehad van vele jaren dat ik niks gebruikt heb.

En normaliter zitten er weken tussen.

Het zijn ook steeds andere, en de meeste zijn niet van dealers.

Nu ben ik even een paar weken alleen en
kan het weer.
pi_218451298
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2025 12:24 schreef Pinnenmutske het volgende:
Je droom zou kunnen aangeven dat je graag je eigen lied speelt. Dat je graag je eigen ding doet, je eigen weg bewandelt en dit ook best prominent kan aangeven.
Wel altijd met wat hulp van een (ander) stukje in jezelf. Een vrouwelijk stukje.
pi_218451376
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 augustus 2025 15:03 schreef Horzula het volgende:

[..]
Ja.

Meestal ben ik nuchter. Ik heb periodes gehad van vele jaren dat ik niks gebruikt heb.

kan het weer.
Weet je waarom je drugs gebruikt?
Ik begrijp wel het prettige stuk ervan. Maar vaak worden gevoelens/ emoties onderdrukt die we te sterk vinden en niet mee om kunnen gaan. Kan je dat bij jezelf herkennen?
pi_218451621
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2025 14:33 schreef Borrelnootje00 het volgende:
Ik heb sinds dat ik met mijn vriend ben, dromen over hoe hij vreemd gaat. En dat fuckt zwaar met mijn hoofd, het is extreem realistisch (in mijn droom dan) en ik heb zeker al die droomnachtmerries een stuk of 5 of 6 keer gehad. En in mijn droom zie ik dingen gebeuren (van alles wat hij doet met een ander in allerlei settingen) en elke keer word ik dan schreeuwend wakker van mezelf van extreme boosheid :P

Nee, ik kan me voorstellen dat dat flut is.
Het rare is dat de achterdocht in je droom meer refereert naar iets in jezelf.
Tenzij je partner je heeft bedrogen of dat je redenen hebt om het te dromen kan het weerspiegelen dat je moeite hebt om jezelf te vertrouwen.
Dat je best met jezelf aan de haal kan gaan.
Dromen refereren bijna altijd naar onszelf.
Kan je dat plaatsen?
pi_218451890
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2025 15:37 schreef FrequentieHouder het volgende:

[..]
Nee, ik kan me voorstellen dat dat flut is.
Het rare is dat de achterdocht in je droom meer refereert naar iets in jezelf.
Tenzij je partner je heeft bedrogen of dat je redenen hebt om het te dromen kan het weerspiegelen dat je moeite hebt om jezelf te vertrouwen.
Dat je best met jezelf aan de haal kan gaan.
Dromen refereren bijna altijd naar onszelf.
Kan je dat plaatsen?
Ja dat stukje uit mijzelf is wellicht het vertrouwen niet hebben dat het niet gebeurt. Weinig vertrouwen in andere. Ik probeer mijzelf gerust te stellen maar is angst die diep zit. Dus nu denk ik zo van er is geen reden voor wantrouwen daar werk ik aan maar heb altijd zo levendig gedroomt over dingen die mij bezig houden. Ook wel oud leed uit het verleden, onverwerkt (wat mijn angsten erger maken). Maar bedankt voor je reactie! :)
pi_218451986
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2025 15:14 schreef FrequentieHouder het volgende:

[..]
Weet je waarom je drugs gebruikt?
Ik begrijp wel het prettige stuk ervan. Maar vaak worden gevoelens/ emoties onderdrukt die we te sterk vinden en niet mee om kunnen gaan. Kan je dat bij jezelf herkennen?
Verveling. Leven valt tegen. Maar ook avontuur. Seks. Kan bij dingen waar ik normaal niet bij kan.

Maar er is altijd een prijs.
pi_218453423
Droom vaak over grote huizen & boerderijen met verborgen verdiepingen, zoals extra zolders en kelders. Altijd ga ik dan het dak op om de dakpannen recht te leggen en lekkages te verhelpen. Terwijl het zonnig en licht weer is. Of ik zoek me het schompes naar de ingang van de tweede zolder die ik door de kieren in de wanden kan zien.

Of ik ga een kelder toegankelijk maken die ik door de vloerplanken heen kan zien. Daar ligt dan van alles. Er stroomt een rivier doorheen.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_218454377
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2025 14:33 schreef Borrelnootje00 het volgende:

Heb je ervaring met bedrogen worden? Hoeft niet persé een ex-vriend te zijn die vreemd ging. Het zou ook kunnen staan voor opeens buitengesloten worden uit een vriendenclubje, of dat je bijvoorbeeld merkte dat ze jou opmerkelijk vaak vergaten uit te nodigen als ze met elkaar iets leuks deden. Bedrogen worden door iemand waarmee je een relatie hebt, geeft wellicht een heftigere impact, echter het komt wel allemaal op hetzelfde neer.

Als je schreeuwend wakker wordt van extreme boosheid, maak ik daaruit op dat je iemand bent die graag goed wilt omgaan met de mensen in jouw leven. Of beter gezegd, het staat haaks op iemand die graag drama en conflicten tussen mensen veroorzaakt - dan zou je namelijk geen reden hebben om jouw boosheid op te kroppen. Klopt dat een beetje?

Wat mij persoonlijk geholpen heeft met issues zoals verlatingsangst, is de realisatie dat we hoe dan ook allemaal ons eigen leven leiden. Als ik voldoende content met mezelf ben en niet iemand anders nodig heb om mij gelukkig te kunnen voelen, komt dat juist het contact met andere mensen ten goede: het wordt dan niet meer teveel beinvloed door mijn eigen wanhoop en idealen.
pi_218454491
Afgelopen week en vorige week nare keelontsteking gehad.

Heb bijna elke nacht liggen dromen van ziekenhuizen, artsen, iemand om me heen die een erge ziekte kreeg, ik die een erge ziekte kreeg, een droom werd ik wakker in een operatie :')

Mijn droom ego denkt dat de keelontsteking nogal een dingetje was :P
Twiddel
pi_218454633
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2025 21:06 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]
Heb je ervaring met bedrogen worden? Hoeft niet persé een ex-vriend te zijn die vreemd ging. Het zou ook kunnen staan voor opeens buitengesloten worden uit een vriendenclubje, of dat je bijvoorbeeld merkte dat ze jou opmerkelijk vaak vergaten uit te nodigen als ze met elkaar iets leuks deden. Bedrogen worden door iemand waarmee je een relatie hebt, geeft wellicht een heftigere impact, echter het komt wel allemaal op hetzelfde neer.

Als je schreeuwend wakker wordt van extreme boosheid, maak ik daaruit op dat je iemand bent die graag goed wilt omgaan met de mensen in jouw leven. Of beter gezegd, het staat haaks op iemand die graag drama en conflicten tussen mensen veroorzaakt - dan zou je namelijk geen reden hebben om jouw boosheid op te kroppen. Klopt dat een beetje?

Wat mij persoonlijk geholpen heeft met issues zoals verlatingsangst, is de realisatie dat we hoe dan ook allemaal ons eigen leven leiden. Als ik voldoende content met mezelf ben en niet iemand anders nodig heb om mij gelukkig te kunnen voelen, komt dat juist het contact met andere mensen ten goede: het wordt dan niet meer teveel beinvloed door mijn eigen wanhoop en idealen.
Absoluut. En alles wat je zegt is treffend. Het klopt allemaal.

Die boosheid is ook onrecht die ik misschien voel over bepaalde situaties dat ik daar geen gerechtigheid voor mijzelf heb kunnen krijgen. In heel veel situaties. Ik ben liever goed met mensen maar genoeg mensen die mij het leven zuur hebben gemaakt en ik heb daar last van qua de impact die het had. Maar ook wat mbt bedrog ja het zorgt voor de extreme reactie (boosheid in mijn slaap). Het was niet 1 ding maar heel veel dingen die dan met elkaar te maken hebben.

En het laatste wat je zegt over verlatingsangst dat is ook wat ik doe.

Maar dankjewel (goede reactie laat mij denken) je geeft inzicht en ik probeer al een tijd eraan te werken.

Maar wat ik moeilijk vind is dat ik mijn negatieve dromen niet kan ontwijken. Ze gebeuren. Ik heb ook een tijd gehad dat ik droomde over slangen en had verschillende slangen dromen maar dat waren nachtmerries (als ik ook terugkijk was dat een hele zware negatieve periode). Ik kan niet ontwijken aan die onrustige dromen. Dus als ik droom is het vaak een nachtmerrie.

[ Bericht 4% gewijzigd door Borrelnootje00 op 08-08-2025 21:49:19 ]
pi_218454981
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2025 19:33 schreef blomke het volgende:
Droom vaak over grote huizen & boerderijen met verborgen verdiepingen, zoals extra zolders en kelders. Altijd ga ik dan het dak op om de dakpannen recht te leggen en lekkages te verhelpen. Terwijl het zonnig en licht weer is. Of ik zoek me het schompes naar de ingang van de tweede zolder die ik door de kieren in de wanden kan zien.

Of ik ga een kelder toegankelijk maken die ik door de vloerplanken heen kan zien. Daar ligt dan van alles. Er stroomt een rivier doorheen.
Dat soort dingen droom ik ook.
pi_218455128
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2025 22:16 schreef Horzula het volgende:

[..]
Dat soort dingen droom ik ook.
En dan? Hoe verklaar je het??
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_218455309
Is er geen spiritualiteit subreddit waar deze topic naartoe kan? Past hier totaal niet tussen
pi_218456443
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2025 16:31 schreef Horzula het volgende:

[..]
Verveling. Leven valt tegen. Maar ook avontuur. Seks. Kan bij dingen waar ik normaal niet bij kan.

Maar er is altijd een prijs.
Mag ik vragen waarom je gestopt bent met werken een paar jaar na de universiteit?
pi_218456469
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2025 19:33 schreef blomke het volgende:

Een huis in dromen staat vaak voor jezelf.
Als het groot is kan het denk ik refereren naar dat je wel stevig en gedegen in elkaar zit. Het heeft niet zozeer met je figuur te maken. Je hebt wat dingen in jezelf waar je nog geen kontakt mee hebt of nog geen kontakt mee kunt krijgen (verborgen verdiepingen waar extra kelders en zolders zijn.) maar je zult hier zeker wel kontakt mee gaan maken in de toekomst. Want je bent flink aan het zoeken.
Zoek je in het dagelijkse leven naar zingeving, meer betekenis, diepere betekenis?
In je droom ben je enorm aan het zoeken naar de ingang van de 2e zolder. Zolder is hoog- verbinding met diepere dingen. Willen begrijpen op een dieper niveau.
Je beschermt jezelf wel veel, gewoon een stukje zelfbehoud.
Maar eigenlijk hoef je jezelf niet te beschermen want er komt geen stortvloed ( het is mooi rustig weer).

Ook ben je best bezig met wat onverwerkte issues in jezelf (je wil de kelder toegankelijk maken).
En daarnaast spelen er ook veel gevoelens in je (rivier)

Best een hele symbolische droom over jezelf vind ik 😄
pi_218456476
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2025 21:16 schreef summer2bird het volgende:

Heb bijna elke nacht liggen dromen van ziekenhuizen, artsen, iemand om me heen die een erge ziekte kreeg, ik die een erge ziekte kreeg, een droom werd ik wakker in een operatie :')

Had je koorts?
Koortsdromen zijn vaak zeer onrustig, angstig, stressvol enzo
Hopelijk voel je je beter inmiddels
pi_218456480
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2025 21:16 schreef summer2bird het volgende:

Oh dat klinkt bekend. Als ik ziek en koortsig ben droom ik altijd over onrust, ziekte, dood en verderf. Normaal herinner ik dromen nooit, maar dan tot in de ellendige details. Ik kan er dan de hele dag naar van zijn.
pi_218456612
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2025 15:07 schreef FrequentieHouder het volgende:

[..]
Je droom zou kunnen aangeven dat je graag je eigen lied speelt. Dat je graag je eigen ding doet, je eigen weg bewandelt en dit ook best prominent kan aangeven.
Wel altijd met wat hulp van een (ander) stukje in jezelf. Een vrouwelijk stukje.
In het echt ben ik doodsbang van publiek
Werewolf
pi_218456672
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2025 22:31 schreef blomke het volgende:

[..]
En dan? Hoe verklaar je het??
Geen idee.

Maar het is bijna altijd mooi hoe oudere
huizen in elkaar zitten.
pi_218456736
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 06:09 schreef FrequentieHouder het volgende:

Als het groot is kan het denk ik refereren naar dat je wel stevig en gedegen in elkaar zit.
O-) ik ben mentaal een wrak.

quote:

Zoek je in het dagelijkse leven naar zingeving, meer betekenis, diepere betekenis?
Elke dag is een dag die ik moet zien te overleven.
pi_218457156
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 08:30 schreef blomke het volgende:

[..]
O-) ik ben mentaal een wrak.
[..]
Elke dag is een dag die ik moet zien te overleven.
Vervelend dat het totaal niet lekker gaat.
Misschien kan ik je een woord van aanmoediging geven dat je droom aangeeft dat je absoluut de capaciteit hebt om hier doorheen te komen. Zeker als hij geregelt terugkomt.
pi_218457475
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 05:10 schreef FrequentieHouder het volgende:

[..]
Mag ik vragen waarom je gestopt bent met werken een paar jaar na de universiteit?
Ben ik niet. Was aan het werken en ze wilden me niet meer en toen stopte ik eindelijk met mijn vastgelopen studie.

(en ging ander werk doen).
pi_218457982
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 09:29 schreef FrequentieHouder het volgende:
dat je droom aangeeft dat je absoluut de capaciteit hebt om hier doorheen te komen.
:N persoonlijkheidsstoornis.
pi_218458945
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 11:35 schreef blomke het volgende:

[..]
:N persoonlijkheidsstoornis.
Ah oke
Is het nu heftiger dan anders of is het altijd heel hard werken?
Sorry als ik teveel vraag en je hoeft hem niet te beantwoorden.
pi_218459750
quote:

[..]
Een huis in dromen staat vaak voor jezelf.
Als het groot is kan het denk ik refereren naar dat je wel stevig en gedegen in elkaar zit. Het heeft niet zozeer met je figuur te maken. Je hebt wat dingen in jezelf waar je nog geen kontakt mee hebt of nog geen kontakt mee kunt krijgen (verborgen verdiepingen waar extra kelders en zolders zijn.) maar je zult hier zeker wel kontakt mee gaan maken in de toekomst. Want je bent flink aan het zoeken.
In je droom ben je enorm aan het zoeken naar de ingang van de 2e zolder. Zolder is hoog- verbinding met diepere dingen. Willen begrijpen op een dieper niveau.
Je beschermt jezelf wel veel, gewoon een stukje zelfbehoud.
Maar eigenlijk hoef je jezelf niet te beschermen want er komt geen stortvloed ( het is mooi rustig weer).

Ook ben je best bezig met wat onverwerkte issues in jezelf (je wil de kelder toegankelijk maken).
En daarnaast spelen er ook veel gevoelens in je (rivier)

Best een hele symbolische droom over jezelf vind ik 😄
Je kunt geen algemene betekenis toekennen aan droomobjecten/situaties. Persoonlijke ervaringswereld en context bepalen betekenis.
pi_218459867
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 13:32 schreef FrequentieHouder het volgende:
Is het nu heftiger dan anders of is het altijd heel hard werken?
Ik werk heel hard ja. Aan m'n carrière, of wat daarvoor door gaat.
pi_218464795
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2025 12:24 schreef Pinnenmutske het volgende:
Hee Pinnenmutske, Ik zat vanmorgen nog even aan je droom te denken. En misschien zit er een andere betekenis achter. Wat is jouw gevoel bij je droom?
Ik dacht even aan deze vraag: Voel je je bekwaam?
pi_218464802
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 15:01 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Je kunt geen algemene betekenis toekennen aan droomobjecten/situaties. Persoonlijke ervaringswereld en context bepalen betekenis.
Ja en nee.
Ik geloof dat wanneer we dromen we allemaal putten uit een universele taal die ons onderbewuste begrijpt.
En ik denk soms wat te kunnen ‘intunen’ in die taal. Soms lukt dat beter dan een andere keer. En de degene met de droom kan dat het beste beoordelen voor zichzelf.
Maar het is wel een interessant en misschien helpend iets om mee bezig te zijn. Over te praten enzo.
pi_218464811
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 augustus 2025 15:03 schreef Horzula het volgende:

[..]
Ja.

kan het weer.
Je droom geeft aan dat het tijd is om een andere weg in te slaan.
pi_218464851
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2025 02:02 schreef FrequentieHouder het volgende:

[..]
Je droom geeft aan dat het tijd is om een andere weg in te slaan.
Vooral beïndvloed door het fysieke ongemak denk ik. De druk op de borst die ik bijna een week later nog voel.
pi_218467021
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2025 02:36 schreef Horzula het volgende:

[..]
Vooral beïndvloed door het fysieke ongemak denk ik. De druk op de borst die ik bijna een week later nog voel.
Droom je ook wel als je geen drugs gebruikt?
pi_218468527
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2025 10:40 schreef FrequentieHouder het volgende:

[..]
Droom je ook wel als je geen drugs gebruikt?
Jazeker.

Dromen over huizen met kamertjes. Achterlijke onverwachte eindexamens... Sanskriet!

Nachtmerries dat ik ergens vast zit en niet weg kan komen.

Geouwehoer met mensen die ik zogenaam
ken die ik helemaal niet ken.

"Bekeurd door de Politie"...
pi_218472805
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2025 13:47 schreef Horzula het volgende:

Nachtmerries dat ik ergens vast zit en niet weg kan komen.

Dat ook vaak. Auto weg of panne, sleutels weg, papieren weg en zit ik op een camping tussen mensen.
pi_218473028
Dromen over examens, zo herkenbaar. Brrrr. Bij mij dat het einde van examen is en ik helemaal nog niet klaar ben. De meesten staan al op en leveren hun examen in.
Betekent dat ik me overweldigt voel, niet klaar en flinke druk ervaar. In mijn droom dat ik achter de feiten aanhol want ik ben voor mijn gevoel nooit ‘klaar’. Klopt ook wel.
En in Horzula’s droom duidt het denk ik op ‘je dan overspoeld voelen ( onverwacht examen) en je je best wel voor het blok voelt gestelt (Sanskriet, of all things).

Vastzitten geeft wel aan dat je je in het leven op dat moment ook voelt vastzitten, geen opening ziet om je er vandaan te halen.
Auto weg is, je kunt niet vooruit gaan op de manier die je gewend was.
Papieren weg, heeft te maken met je identiteitsgevoel. Jezelf even kwijt zijn, niet kunnen vinden.

Ik heb een droom gehad toen ik op de basisschool zat en we op schoolreisje gingen. De hele nacht was ik aan het zoeken. Op een gegeven moment maakte een klasgenoot me wakker waar ik naast sliep want ik zal te graven en zoeken door het hele dekbed, en matras. Ook waar zij sliep haha.
De volgende morgen was ik doodop, weet ik nog.
Achteraf denk ik dat het toen al aangaf dat ik zoekende was naar meer diepte en zingeving, iets wat nog steeds speelt.
pi_218473074
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 08:03 schreef Horzula het volgende:

[..]
Geen idee.

Maar het is bijna altijd mooi hoe oudere
huizen in elkaar zitten.
Misschien kun je je weer meer gaan focussen op huizen en bouw. Je studie was bouwkunde en klinkt dat je van nature erge interesse hebt in gebouwen, huizen enzo.
Nederland heeft veel oude bouw en huizen die behouden en gerestoreerd moeten worden. Iets voor focus?
pi_218473881
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 01:33 schreef FrequentieHouder het volgende:
Dromen over examens, zo herkenbaar. Brrrr. Bij mij dat het einde van examen is en ik helemaal nog niet klaar ben. De meesten staan al op en leveren hun examen in.

Vannacht gedroomd over sollicitatiegesprek bij ECN.
pi_218481115
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 08:52 schreef blomke het volgende:

[..]
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 08:52 schreef blomke het volgende:

[..]
Ik ken het niet, moest het opzoeken.
Misschien geeft het aan dat je aan het kijken bent hoe op een natuurlijkere manier met je energie om te gaan. Niet je electriciteit voor je huis, je eigen energie. Hoe het efficienter te beheren.
pi_218481666
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 00:11 schreef FrequentieHouder het volgende:
Ik ken het niet, moest het opzoeken.
Misschien geeft het aan dat je aan het kijken bent hoe op een natuurlijkere manier met je energie om te gaan. Niet je electriciteit voor je huis, je eigen energie. Hoe het efficienter te beheren.
Ja, dat zal het zijn.

Vannacht gedroomd over een rioolaansluiting die loszat. Werd ik toch misselijk en vomerend wakker.
pi_218483844
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 08:14 schreef blomke het volgende:

[..]
Ja, dat zal het zijn.

Vannacht gedroomd over een rioolaansluiting die loszat. Werd ik toch misselijk en vomerend wakker.
Ik weer een wc droom afgelopen nacht. Pfffff
Vies, lange rij wachtenden voor 1 wc, en ik moet nodig……
pi_218484157
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 13:17 schreef FrequentieHouder het volgende:

[..]
Ja dat soort dromen.
  Forum Admin dinsdag 12 augustus 2025 @ 14:11:37 #129
1025 crew  Armani XL
Whatever...
pi_218484256
quote:

[..]
Zo herkenbaar. En altijd op blote voeten om wat voor reden ook
Wat wij kijken
pi_218484499
quote:
3s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 14:11 schreef Armani XL het volgende:

[..]
En altijd is er een broek weg, spijkerbroek, onderbroek. En geen WC papier...
pi_218490040
quote:
3s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 14:11 schreef Armani XL het volgende:

[..]
Ja die droom ik ook wel.
Ik denk dat het staat voor dat we bloot gestelt zijn aan troep, viezigheid in ons zelf.
En daarmee geconfronteerd worden zeg maar en aan moeten gaan.
Want we moeten op onze blote voeten door die vieze plee ruimte lopen.
pi_218490073
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 14:41 schreef blomke het volgende:

[..]
En altijd is er een broek weg, spijkerbroek, onderbroek. En geen WC papier...
O ja, ook herkenbaar. Vooral van de wc papier. Waarschijnlijk: we kunnen ons niet goed schoon maken 😬
Met spelende issues is het lastig om ze door te werken. We kunnen ze niet van ons af halen.
En de kleding missen: soms een stukje missen in jezelf, wat je even niet kunt vinden. Kwijt bent.
pi_218490093
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2025 01:57 schreef FrequentieHouder het volgende:

[..]
Ja en nee.
Ik geloof dat wanneer we dromen we allemaal putten uit een universele taal die ons onderbewuste begrijpt.
En ik denk soms wat te kunnen ‘intunen’ in die taal. Soms lukt dat beter dan een andere keer. En de degene met de droom kan dat het beste beoordelen voor zichzelf.
Maar het is wel een interessant en misschien helpend iets om mee bezig te zijn. Over te praten enzo.
Universele taal? Waaruit blijkt dat?
pi_218490258
quote:
1s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 00:11 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Universele taal? Waaruit blijkt dat?
Ik kan er geen wetenschappelijke verklaring of uitleg aan geven, als je daar misschien naar op zoek bent.

Hoe we het leven zien en ervaren is een afspiegeling van onszelf.
In dromen vertalen we deze zaken naar wat op dat moment gaande is in ons zelf, met onze groei. Want diep in ons wezen is er een ‘default’ setting om te willen groeien.

Het kijken naar taalgebruik, hoe de dromer schrijft, gebruik ik ook wel. Was ik vergeten te zeggen eerder.
pi_218490938
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 00:02 schreef FrequentieHouder het volgende:

[..]
O ja, ook herkenbaar. Vooral van de wc papier. Waarschijnlijk: we kunnen ons niet goed schoon maken 😬
Met spelende issues is het lastig om ze door te werken. We kunnen ze niet van ons af halen.
En de kleding missen: soms een stukje missen in jezelf, wat je even niet kunt vinden. Kwijt bent.
Ongetwijfeld, ik verkeer in een continue identiteitscrisis.
pi_218499330
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 08:26 schreef blomke het volgende:

[..]
Lastig. En kost zeeen van energie, zou ik me kunnen voorstellen.
pi_218499453
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 08:26 schreef blomke het volgende:

[..]
Ik heb ook dagelijks veel gestreden. Het is doodvermoeiend.
pi_218499921
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 03:07 schreef FrequentieHouder het volgende:
Ik heb ook dagelijks veel gestreden.
Zonder strijd geen overwinning.
pi_218501704
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 08:30 schreef blomke het volgende:

[..]
Zonder strijd geen overwinning.
Yep, mee eens
pi_218502314
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 12:51 schreef FrequentieHouder het volgende:

[..]
Yep, mee eens
Romeinen 8 :37 : ‘Maar in dit alles zijn wij meer dan overwinnaars door Hem Die ons heeft liefgehad
pi_218580138
Ik ben mijn hele leven al bezig met dromen, ik hou mijn hele leven al droomdagboeken bij. Er zijn dingen die ik heb geleerd daardoor. Even in een notedop:
1. Alle dromen zijn terug te leiden tot een set van minder dan een tiental soort dromen die per soort allemaal over hetzelfde gaan.
2. Je vergeet geen enkele droom, als je goed bent getraind, kun je zelfs nog dromen van vele jaren terug weer spontaan naar boven halen. Hier komt puntje 1 ook om de hoek kijken. Dromen die behoren tot een soort gedragen zich als een "string", met de één haal je zo alle vorige dromen die daarover gingen naar boven.
3. Bewezen feit dat dromen toekomstvoorspellend zijn en telepatisch. Ik heb daar diverse voorbeelden van meegemaakt. Niet gewoon "toeval", maar echt recht door zee, zeer direct en zeer duidelijk.

De meeste dromen die ik heb gaan over het werk (waarin ik hele nachten dingen aan het uitzoeken ben, toevallig is dat ook een belangrijk aspect van mijn werk), over seks, over examens waar ik naar toe moet en helemaal ben vergeten ben ze voor te bereiden en over hele avonturen op mijn fiets (over bergen, onbekende steden, door natuurgebieden, hele avonturen met dingen die ik op moet lossen, ik kan er een boek over schrijven).

Wat ik verder erg opvallend vind:
Ik droom vaak helder (komt door mijn training) en wat heel erg opvalt is hoe echt alles overkomt. Alles is gewoon echt. En dat de hele dromensymboliek verdwenen is en dat al je instincten terugkeren. Zo is het ultieme bij heldere dromen gaan vliegen. In het werkelijke leven heb ik hoogtevrees en dat speelt plotseling een rol in heldere dromen, heel vervelend.

De mooiste dromen die ik heb gehad waren die die zich in een omgeving afspeelden waarin volmaakte harmonie was. Waar ik één was met de omgeving. Een voorbeeld van een droom uit mijn jonge tijd: Ik droomde dat ik onder water zwom bij een eiland in de Stille Oceaan. Het water was helder. Er was muziek (dat was een toen bekende song, "There was a time when there was nothing at all, Nothing at all"). Ik kwam af en toe boven water en de zon stond daar en er was totaal niets aan de hand. Volledige vrede. Ik was alleen.

De mooiste dromen zijn ook samen met een vriendengroep, mensen die ik in het dagelijks leven helemaal niet ken, maar waarmee ik een perfecte groep vorm en waarmee we samen allerlei dingen beleven. Als ik wakker word is het erg ruw als ik besef dat het maar een droom was, maar toch bewaar ik ze als parels in mijn hart. Ze komen vaker voor. Het zijn heilige plaatsjes voor mezelf.

[ Bericht 17% gewijzigd door -Sigaartje op 24-08-2025 16:09:17 ]
pi_218581583
quote:

[..]
Ik droomde vannacht dat ik uitgebreid zat te kakken met een Duckie terwijl er een lange rij voor m'n deur stond en ik de laatste vellen wc-papier had gebruikt om mijn neus te snuiten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')