Dit idd in combi met random gedachten die wellicht ook opgeroepen zijn op basis van een associatie gedurende de dag/week.quote:Op vrijdag 18 juli 2025 10:50 schreef Duracell het volgende:
Ik zie meestal duidelijk verwerking van de dag, en/of wat er in mijn hoofd speelt. Dus opruimen van de hersenen zoals de wetenshap zegt denk ik. Kan het bijna altijd wel direct of indirect linken aan iets wat de dag ervoor is gebeurt. Ook al maakt mijn brain er soms wel hele creatieve dingen van
Ikgok ook dat TS vaak met de trein reistquote:Op vrijdag 18 juli 2025 12:15 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Dit idd in combi met random gedachten die wellicht ook opgeroepen zijn op basis van een associatie gedurende de dag/week.
Dan denk ik eerst aan dit soort filmpjes.quote:Op vrijdag 18 juli 2025 12:42 schreef FrequentieHouder het volgende:
Dat laatste heeft wel veel te maken met wat een leeuw voor jou betekent. Wat jouw eerste associatie met een leeuw is.
Dit dus. Maar dat er verborgen boodschappen of meer van die ongein in zit daar houd ik mezelf niet mee bezig.quote:Op vrijdag 18 juli 2025 10:50 schreef Duracell het volgende:
Ik zie meestal duidelijk verwerking van de dag, en/of wat er in mijn hoofd speelt. Dus opruimen van de hersenen zoals de wetenshap zegt denk ik. Kan het bijna altijd wel direct of indirect linken aan iets wat de dag ervoor is gebeurt. Ook al maakt mijn brain er soms wel hele creatieve dingen van
Gecondoleerd met het verlies van je moeder.quote:Op vrijdag 18 juli 2025 14:54 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
[..]
Dan denk ik eerst aan dit soort filmpjes.
https://youtube.com/shorts/8dFjUOXmIBI?si=ru7oVunGBjWP5k-J
https://youtube.com/shorts/MUkQiHIc7CU?si=fxpzQSJQuvDK-0tl
Leeuwen kunnen net als honden en huiskatten affectie voelen en tonen voor mensen, echter het blijven wilde dieren die onvoorspelbaar kunnen aanvallen. Als zo'n beest om welke reden dan ook besluit om jou aan te vallen, leg je het fysiek af en de kans is dan groot dat je het niet overleeft.
Om te voorkomen dat een wild dier jou niet aanvalt, moet je het gedrag van het dier goed kennen en je moet je daarnaar onderwerpen. Andersom kan een leeuw zich niet naar jou aanpassen. Als je helemaal geen kwade intenties hebt, maar de leeuw interpreteert iets wat je doet wel als een bedreiging, kan hij kwaad worden en jou aanvallen.
~~~~~
Het refereert denk ik naar mijn vader. Mijn vader is narcistisch: hij heeft mij veel pijn gedaan, echter hij blijft dat stellig ontkennen en maakt er vervolgens van dat ik degene ben die onredelijk is. De enige manier om hem te vriend te houden, is door mij naar hem te onderwerpen en alles waarmee hij mij het gevoel geeft dat ik een slecht minderwaardig wezen ben, op te vreten. Ik weiger dat te doen, dus ik hou contact met hem af.
Mijn moeder is een paar maanden geleden overleden. Ik heb van diverse familieleden aangehoord dat ik het goed moet maken, inclusief de zus van mijn moeder die inmiddels ook overleden is. Ze denken allemaal dat mijn vader en ik niet goed met elkaar overweg kunnen, omdat we een te verschillend karakter zouden hebben. Ik ben volgens hen veel te gevoelig/labiel en mijn vader is iemand die zijn gevoelens niet toont maar wel een klein hartje heeft. Aangezien ik van niemand erkenning krijg, ga ik vanzelf twijfelen of ik inderdaad degene ben die in rancune blijft hangen en dat ik de boosdoener ben die problemen stand laat houden. Daar komt ook nog bij dat ik laatst vernomen had dat mijn vader afgelopen jaar in een soort depressie verzeild is geraakt, tenminste dat zegt hij. Los van mijn eigen pijn vind ik het ook niet leuk dat hij met zichzelf worstelt.
Ik worstel zelf met psychische issues o.a. ADHD en emotieregulatieproblemen. Met de GGZ maak ik hetzelfde patroon mee. Ik sta nu 1,5 jaar op de wachtlijst voor het GGZ wijkteam. Ik denk dat ik met mijn problemen vooral therapie nodig heb, zoals bijvoorbeeld schematherapie, in ieder geval gericht op de achterliggende trauma's. Het eerste wat behandelaars over mij opmerken, is dat ik zo perfectionistisch ben en heel veel pieker/analyseer. Het zou in mijn geval heel waarschijnlijk kunnen zijn dat ik een obsessief-compulsieve stoornis heb. Dat had ik ook aangegeven bij de intake en dat ik open sta voor exposure-therapie. Acceptance & commitment therapie zou ook goed voor mij kunnen zijn.
Ze komen met stellige overtuigingen dat het wijkteam heel geschikt is om mij met mijn problemen te kunnen helpen. In theorie misschien wel. De bedoeling zou zijn dat ik vorige week was begonnen, de case-manager zou mij bellen. Dat is tot nu toe nog steeds niet gebeurd, want ze 'hebben het heel druk'. Als het zo is dat ze wegens die drukte mij niet de zorg kunnen bieden die ik wel nodig heb, vind ik dat ze de verantwoordelijkheid hebben om dat op tijd aan te geven. Dan moet ik mijn heil elders zoeken. Ik ervaar het dat ze net als mijn vader het vooral heel zielig vinden voor zichzelf dat ze met zoveel werkdruk te maken hebben, maar het kan hen geen reet schelen dat ik en zoveel andere cliënten door het lange wachten steeds dieper in de shit verzeild raken. Ik heb het al zo vaak meegemaakt: elke keer weer hoop opbrengen en elke keer als ik er niet meer tegen kan dat op deze manier zoveel kostbare tijd van mijn leven verloren gaat, krijg ik te horen "Je moet geduld hebben, want de weg naar Rome is ook niet in één dag gebouwd". Of die uitspraken als "Je moet niet zulke hoge eisen stellen aan jezelf en wat meer compassie hebben voor jezelf."
Ik geloof best dat een bepaalde mindset waarmee je de situatie positiever kan benaderen het herstel bespoedigd. Los daarvan, ik denk dat je psychische problemen of welk ander probleem dan ook alleen kan oplossen door eerst te begrijpen wat de situatie precies inhoudt, want anders kan je ook geen oplossingen zien die daarop aansluiten. Ik ben wel verder gekomen door in te zien dat ik de enige ben die kan ervaren wat goed voelt voor mij en wat niet. Luisteren naar feedback van anderen is uiteraard belangrijk - als ik alleen maar zou luisteren naar hetgeen wat ik het liefste aanhoor, leer ik niks en heeft therapie etc ook geen zin. Echter als je afhankelijk bent van behandelaars die jou andersom niet voldoende serieus nemen, te snel met algemene aannames komen en als de behandeling vervolgens niks oplevert a priori de conclusie trekken dat ik 'therapie-resistent' ben en mij erbij moet neerleggen dat het niet beter wordt met mij, ben ik de lul.
Dan moet je een keer nicotinepleisters plakken.quote:Op zaterdag 19 juli 2025 16:10 schreef DjVero het volgende:
Ik zou willen dat ik mijn dromen kan herinneren, sommigen zijn echt heel tof namelijk. Maar wát precies
Lucide dromen zijn toch juist dromen dat je weet dat je droomt en de droom zelf naar je hand kunt zetten? Bijvoorbeeld dat de deurwaarder voor je deur staat en dat je er dan een lekker wijf van maakt?quote:Op zaterdag 19 juli 2025 16:44 schreef SemperLibertas het volgende:
Ik rook elke avond een joint om mijn gedachten te kalmeren, maar door de THC droom ik niet. Als ik het jointje oversla dan word ik overspoeld door lucide dromen die niet fijn zijn.
Niet alleen droom je niet, ook de kwaliteit van je slaap gaat hard achteruit door de thc waardoor je minder rust. Je slaat uiteindelijk je rem slaap over. Wat een van de belangrijkste stadiums is van het slapen.quote:Op zaterdag 19 juli 2025 16:44 schreef SemperLibertas het volgende:
Ik rook elke avond een joint om mijn gedachten te kalmeren, maar door de THC droom ik niet. Als ik het jointje oversla dan word ik overspoeld door lucide dromen die niet fijn zijn.
Maar is die deurwaarder dan trans en ben je dan eigenlijk stiekem homo? Dat is de vraag.quote:Op zaterdag 19 juli 2025 18:26 schreef Joopklepzeiker het volgende:
[..]
Lucide dromen zijn toch juist dromen dat je weet dat je droomt en de droom zelf naar je hand kunt zetten? Bijvoorbeeld dat de deurwaarder voor je deur staat en dat je er dan een lekker wijf van maakt?
In mijn geval niet want ik heb dus geen controle over die dromen die eigenlijk meer tegen nachtmerrie aanzitten. Daarbij wordt de deurwaarder helaas geen lekker wijfquote:Op zaterdag 19 juli 2025 18:26 schreef Joopklepzeiker het volgende:
[..]
Lucide dromen zijn toch juist dromen dat je weet dat je droomt en de droom zelf naar je hand kunt zetten? Bijvoorbeeld dat de deurwaarder voor je deur staat en dat je er dan een lekker wijf van maakt?
Ja klopt, elke dag een joint roken voor het slapen is eigenlijk helemaal niet goed voor je rust/mentale staatquote:Op zaterdag 19 juli 2025 19:28 schreef Nagelslak het volgende:
[..]
Niet alleen droom je niet, ook de kwaliteit van je slaap gaat hard achteruit door de thc waardoor je minder rust. Je slaat uiteindelijk je rem slaap over. Wat een van de belangrijkste stadiums is van het slapen.
Nee al snap ik het wel. Mijn man deed dat eerder ook. Hij is gelukkig gestopt. Was een week even doorbijten maar toen kwam natuurlijke slaap al snel terug.quote:Op zaterdag 19 juli 2025 20:35 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Ja klopt, elke dag een joint roken voor het slapen is eigenlijk helemaal niet goed voor je rust/mentale staat
Wat goed van je man, oprecht. Zal een onrustige week zijn geweest, maar gelukkig neemt het normale slaapritme het snel weer over. Ik vind het nog moeilijk want dan komen de demonen in de nacht en dat slaapt niet fijn (of helemaal niet eigenlijk)quote:Op zaterdag 19 juli 2025 21:40 schreef Nagelslak het volgende:
[..]
Nee al snap ik het wel. Mijn man deed dat eerder ook. Hij is gelukkig gestopt. Was een week even doorbijten maar toen kwam natuurlijke slaap al snel terug.
Is dus eigenlijk heel makkelijk. Een weekje.quote:Op zaterdag 19 juli 2025 21:48 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Wat goed van je man, oprecht. Zal een onrustige week zijn geweest, maar gelukkig neemt het normale slaapritme het snel weer over. Ik vind het nog moeilijk want dan komen de demonen in de nacht en dat slaapt niet fijn (of helemaal niet eigenlijk)
Ja, in het bredere plaatje wel ja. Het is een kwestie van jezelf overgeven aan de nuchterheid en daar de voordelen van herkent en erkent. Een mentale herprogrammering eigenlijk. Alleen de geest kan vervelende trucjes uithalen in het proces daarnaartoe.quote:Op zaterdag 19 juli 2025 22:27 schreef Lospedrosa het volgende:
I
[..]
Is dus eigenlijk heel makkelijk. Een weekje.
Smoesjes, gewoon een weekje niet doen. Klaar.quote:Op zaterdag 19 juli 2025 22:32 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Ja, in het bredere plaatje wel ja. Het is een kwestie van jezelf overgeven aan de nuchterheid en daar de voordelen van herkent en erkent. Een mentale herprogrammering eigenlijk. Alleen de geest kan vervelende trucjes uithalen in het proces daarnaartoe.
Wat ik merkte wat dat vooral de moeite zat in de gewoonte te doorbreken. Je natuurlijk ritme komt echt wel terug maar in die week is dat lastig om te zien. Voor m’n man waren de voordelen wel heel goed zichtbaar:quote:Op zaterdag 19 juli 2025 22:38 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Smoesjes, gewoon een weekje niet doen. Klaar.
Je wil graag scoren maar je bent te lelijk dus vandaar die zak over je hoofdquote:Op zondag 20 juli 2025 00:21 schreef StevenHyde het volgende:
Ik heb een terugkerende droom:
Ik sta op een voetbalveld met alleen zicht op mijn voeten. Alsof er een zak over mijn hoofd zit. En ik wil dan heel graag gewoon normaal voetballen met normaal zicht dus. Best vreemd
Mooi om die werkende voordelen uit de praktijk te horen uit de mond van partner, thanksquote:Op zaterdag 19 juli 2025 22:57 schreef Nagelslak het volgende:
[..]
Wat ik merkte wat dat vooral de moeite zat in de gewoonte te doorbreken. Je natuurlijk ritme komt echt wel terug maar in die week is dat lastig om te zien. Voor m’n man waren de voordelen wel heel goed zichtbaar:
Beter slapen en daardoor minder wallen en kringen rondom ogen
Beter concentreren op werk
Meer energie om leuke dingen met mij te doen
Hij zegt zelf ook dromen leuk te vinden dus dat is ook een mooie bijkomstigheid.
Hij kan meer auto rijden. Omdat de thc lang werkzaam is kon hij soms een paar dagen niet rijden hij testte zichzelf met een speekseltest.
Heb ik ook. Blijft er s’ochtends alleen maar een bepaald gevoel over, verder niks 😏quote:Op zaterdag 19 juli 2025 16:10 schreef DjVero het volgende:
Ik zou willen dat ik mijn dromen kan herinneren, sommigen zijn echt heel tof namelijk. Maar wát precies
Dat en ook meer, geloof ik.quote:Op zaterdag 19 juli 2025 21:10 schreef ems. het volgende:
Ik zie geen reden om aan te nemen dat dromen een 'betekenis' hebben behalve dat ze vaak een reflectie zijn van iemands eigen ervaringen.
Ik denk dat zicht op alleen je voeten aan kan geven dat je niet alles ziet om je heen. En niet letterlijk doelende op zicht als zien met je ogen. Maar meer dat je misschien veel gefocust bent op 1 standpunt ofzo. En je daardoor andere facetten niet ziet/ niet kunt zien.quote:Op zondag 20 juli 2025 00:21 schreef StevenHyde het volgende:
Ik heb een terugkerende droom:
Ik sta op een voetbalveld met alleen zicht op mijn voeten. Alsof er een zak over mijn hoofd zit. En ik wil dan heel graag gewoon normaal voetballen met normaal zicht dus. Best vreemd
Ik heb wel gemerkt dat op de iPad niet echt lekker werkt met het forum.quote:Op zondag 20 juli 2025 01:54 schreef FrequentieHouder het volgende:
Oeps te snel gepost.
Even off topic, als ik een post wil aanvullen of wijzigen lukt dat niet. Iemand een idee wat het kan zijn?
Ik klick op Wijzig bovenaan, naast Quote. Dan krijg ik m’n bericht terug maar zodra ik de cursor ergens neerzet in het bericht verdwijnt m’n toetsenbord ( ik gebruik ipad).
Dan haal ik het toetsenbord tevoorschijn maar is de cursor weg uit het bericht. Klik ik vervolgens op bericht om daar de cursor neer te zetten herhaalt hetzelfde weer, m’n toetsenbord verdwijnt.
Oh ja, die wc dromen hebben naar mijn idee altijd te maken met uiten, loslaten. Beiden ben ik geen ster in.
In m’n droom is er altijd een rij voor de wc, de wc is bijna onbereikbaar ofzo
Zat ik idd ook al aan te denken jaquote:Op zondag 20 juli 2025 00:36 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Je wil graag scoren maar je bent te lelijk dus vandaar die zak over je hoofd
Wel een mooie invalshoekquote:Op zondag 20 juli 2025 01:42 schreef FrequentieHouder het volgende:
[..]
Ik denk dat zicht op alleen je voeten aan kan geven dat je niet alles ziet om je heen. En niet letterlijk doelende op zicht als zien met je ogen. Maar meer dat je misschien veel gefocust bent op 1 standpunt ofzo. En je daardoor andere facetten niet ziet/ niet kunt zien.
Ik denk in dit geval dat het niet zoveel met voetballen an sich te maken heeft. Wellicht staat het voetballen voor iets in je dagelijkse leven.
Ik heb ook terugkerende dromen. Vaak wc dromen.
Grappig verwoord.quote:Op zondag 20 juli 2025 02:46 schreef Ridocar het volgende:
Ik zoek niet echt een betekenis achter dromen, behalve dat je een kijkje mag nemen in je eigen onderbewustzijn.
Even plat gezegd:
Dromen is voor de geest wat schijten is voor het lichaam.
Als je net wakker geworden bent, moet je ze meteen beschrijven in een schriftje ofzo. Ik merk meestal ook dat ik heftige dromen na een paar minuten vanaf het wakker worden vergeten ben. Meestal droom ik minder heftig en dan kan ik ze direct niet meer herinneren na het ontwaken.quote:Op zaterdag 19 juli 2025 16:10 schreef DjVero het volgende:
Dank je voor je uitleg.quote:Op zondag 20 juli 2025 01:58 schreef Armani XL het volgende:
[..]
Ik heb wel gemerkt dat op de iPad niet echt lekker werkt met het forum.
Danny (de eigenaar/onwikkelaar) heeft geen Apple devices dus kan geen bugs niet herproduceren en oplossen.
Grappig, je droom.quote:Op zondag 20 juli 2025 12:06 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Zo droom ik vaak over een gebouw met geheime ruimtes en grote traphuizen en dan zit er soms iets achter me aan en als het erg spannend wordt dan kan ik soort van wegvliegen. Eerst enorm klapperen met mn armen en dan stijg ik op en kan dan verder zwemmen in de lucht, voelt heerlijk. Dan ben ik ongeveer 10 cm groot en rust ik uit in de dakgoot van het huis waar ik ben geboren. Ik moet dan altijd uitkijken voor de elektriciteitskabels, dat ik daar niet tegenop vlieg. Soms red ik nog wat mensen die dan aan mijn been meevliegen, dan duurt het opstijgen wel erg lang maar ben altijd net op tijd in de lucht. Er zijn ook situaties waarbij ik onzichtbaar ben en aan het plafond geplakt zit en zo dingen meemaak. Dan zweef ik 2 meter boven de grond en niemand ziet me.
Over het algemeen zijn mijn dromen onschuldig en hylarisch, niet angstig.
Die heb ik ook. En alle wc's waar ik kom zijn hartstikke smerig of hebben geen privacy (bijvoorbeeld wc-potten zonder tussenmuur)quote:Op zondag 20 juli 2025 01:42 schreef FrequentieHouder het volgende:
Ik heb ook terugkerende dromen. Vaak wc dromen.
Zo'n WC in Frankrijk bij een tankstation? Eigenlijk een soort vloerbak met in het midden een gat en daarnaast twee verhogingen en daarop ga je met je schoenen in gehurkte houding staan met je broek naar beneden?quote:Op zondag 20 juli 2025 14:24 schreef Armani XL het volgende:
[..]
Die heb ik ook. En alle wc's waar ik kom zijn hartstikke smerig of hebben geen privacy (bijvoorbeeld wc-potten zonder tussenmuur)
Ja dat voelt wel prettig maar tegelijk voel ik me schuldig omdat ze niet weten dat ik meekijk.quote:Op zondag 20 juli 2025 14:15 schreef FrequentieHouder het volgende:
[..]
Grappig, je droom.
Dat vliegen in de lucht en dat je met je armen moet klapperen herken ik, heb ik ook wel gedroomd.
Inderdaad hylarisch.
Je schreef dat dat vliegen in de lucht heerlijk voelt. Ja geweldig.
Alleen als kind had ik soms dromen dat ik kon vliegen en die haddentoen zo’n indruk gemaakt dat ik dat nooit ben vergeten.
Het zweven aan het plafond is ook wel bijzonder in je droom. Is dat een prettig gevoel?
quote:Op zondag 20 juli 2025 14:24 schreef Armani XL het volgende:
[..]
Die heb ik ook. En alle wc's waar ik kom zijn hartstikke smerig of hebben geen privacy (bijvoorbeeld wc-potten zonder tussenmuur)
Ja, hier ook, vreselijk vieze plee of iedereen kan je zien.quote:Op zondag 20 juli 2025 14:24 schreef Armani XL het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |