abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218455309
Is er geen spiritualiteit subreddit waar deze topic naartoe kan? Past hier totaal niet tussen
pi_218456443
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2025 16:31 schreef Horzula het volgende:

[..]
Verveling. Leven valt tegen. Maar ook avontuur. Seks. Kan bij dingen waar ik normaal niet bij kan.

Maar er is altijd een prijs.
Mag ik vragen waarom je gestopt bent met werken een paar jaar na de universiteit?
pi_218456469
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2025 19:33 schreef blomke het volgende:
Droom vaak over grote huizen & boerderijen met verborgen verdiepingen, zoals extra zolders en kelders. Altijd ga ik dan het dak op om de dakpannen recht te leggen en lekkages te verhelpen. Terwijl het zonnig en licht weer is. Of ik zoek me het schompes naar de ingang van de tweede zolder die ik door de kieren in de wanden kan zien.

Of ik ga een kelder toegankelijk maken die ik door de vloerplanken heen kan zien. Daar ligt dan van alles. Er stroomt een rivier doorheen.
Een huis in dromen staat vaak voor jezelf.
Als het groot is kan het denk ik refereren naar dat je wel stevig en gedegen in elkaar zit. Het heeft niet zozeer met je figuur te maken. Je hebt wat dingen in jezelf waar je nog geen kontakt mee hebt of nog geen kontakt mee kunt krijgen (verborgen verdiepingen waar extra kelders en zolders zijn.) maar je zult hier zeker wel kontakt mee gaan maken in de toekomst. Want je bent flink aan het zoeken.
Zoek je in het dagelijkse leven naar zingeving, meer betekenis, diepere betekenis?
In je droom ben je enorm aan het zoeken naar de ingang van de 2e zolder. Zolder is hoog- verbinding met diepere dingen. Willen begrijpen op een dieper niveau.
Je beschermt jezelf wel veel, gewoon een stukje zelfbehoud.
Maar eigenlijk hoef je jezelf niet te beschermen want er komt geen stortvloed ( het is mooi rustig weer).

Ook ben je best bezig met wat onverwerkte issues in jezelf (je wil de kelder toegankelijk maken).
En daarnaast spelen er ook veel gevoelens in je (rivier)

Best een hele symbolische droom over jezelf vind ik 😄
pi_218456476
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2025 21:16 schreef summer2bird het volgende:
Afgelopen week en vorige week nare keelontsteking gehad.

Heb bijna elke nacht liggen dromen van ziekenhuizen, artsen, iemand om me heen die een erge ziekte kreeg, ik die een erge ziekte kreeg, een droom werd ik wakker in een operatie :')

Mijn droom ego denkt dat de keelontsteking nogal een dingetje was :P
Had je koorts?
Koortsdromen zijn vaak zeer onrustig, angstig, stressvol enzo
Hopelijk voel je je beter inmiddels
pi_218456480
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2025 21:16 schreef summer2bird het volgende:
Afgelopen week en vorige week nare keelontsteking gehad.

Heb bijna elke nacht liggen dromen van ziekenhuizen, artsen, iemand om me heen die een erge ziekte kreeg, ik die een erge ziekte kreeg, een droom werd ik wakker in een operatie :')

Mijn droom ego denkt dat de keelontsteking nogal een dingetje was :P
Oh dat klinkt bekend. Als ik ziek en koortsig ben droom ik altijd over onrust, ziekte, dood en verderf. Normaal herinner ik dromen nooit, maar dan tot in de ellendige details. Ik kan er dan de hele dag naar van zijn.
pi_218456612
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2025 15:07 schreef FrequentieHouder het volgende:

[..]
Je droom zou kunnen aangeven dat je graag je eigen lied speelt. Dat je graag je eigen ding doet, je eigen weg bewandelt en dit ook best prominent kan aangeven.
Wel altijd met wat hulp van een (ander) stukje in jezelf. Een vrouwelijk stukje.
In het echt ben ik doodsbang van publiek
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
Fring is mijn allerliefste knuffelkont
pi_218456672
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2025 22:31 schreef blomke het volgende:

[..]
En dan? Hoe verklaar je het??
Geen idee.

Maar het is bijna altijd mooi hoe oudere
huizen in elkaar zitten.
pi_218456736
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 06:09 schreef FrequentieHouder het volgende:

Als het groot is kan het denk ik refereren naar dat je wel stevig en gedegen in elkaar zit.
O-) ik ben mentaal een wrak.

quote:

Zoek je in het dagelijkse leven naar zingeving, meer betekenis, diepere betekenis?
Elke dag is een dag die ik moet zien te overleven.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_218457156
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 08:30 schreef blomke het volgende:

[..]
O-) ik ben mentaal een wrak.
[..]
Elke dag is een dag die ik moet zien te overleven.
Vervelend dat het totaal niet lekker gaat.
Misschien kan ik je een woord van aanmoediging geven dat je droom aangeeft dat je absoluut de capaciteit hebt om hier doorheen te komen. Zeker als hij geregelt terugkomt.
pi_218457475
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 05:10 schreef FrequentieHouder het volgende:

[..]
Mag ik vragen waarom je gestopt bent met werken een paar jaar na de universiteit?
Ben ik niet. Was aan het werken en ze wilden me niet meer en toen stopte ik eindelijk met mijn vastgelopen studie.

(en ging ander werk doen).
pi_218457982
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 09:29 schreef FrequentieHouder het volgende:
dat je droom aangeeft dat je absoluut de capaciteit hebt om hier doorheen te komen.
:N persoonlijkheidsstoornis.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_218458945
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 11:35 schreef blomke het volgende:

[..]
:N persoonlijkheidsstoornis.
Ah oke
Is het nu heftiger dan anders of is het altijd heel hard werken?
Sorry als ik teveel vraag en je hoeft hem niet te beantwoorden.
pi_218459750
quote:

[..]
Een huis in dromen staat vaak voor jezelf.
Als het groot is kan het denk ik refereren naar dat je wel stevig en gedegen in elkaar zit. Het heeft niet zozeer met je figuur te maken. Je hebt wat dingen in jezelf waar je nog geen kontakt mee hebt of nog geen kontakt mee kunt krijgen (verborgen verdiepingen waar extra kelders en zolders zijn.) maar je zult hier zeker wel kontakt mee gaan maken in de toekomst. Want je bent flink aan het zoeken.
In je droom ben je enorm aan het zoeken naar de ingang van de 2e zolder. Zolder is hoog- verbinding met diepere dingen. Willen begrijpen op een dieper niveau.
Je beschermt jezelf wel veel, gewoon een stukje zelfbehoud.
Maar eigenlijk hoef je jezelf niet te beschermen want er komt geen stortvloed ( het is mooi rustig weer).

Ook ben je best bezig met wat onverwerkte issues in jezelf (je wil de kelder toegankelijk maken).
En daarnaast spelen er ook veel gevoelens in je (rivier)

Best een hele symbolische droom over jezelf vind ik 😄
Je kunt geen algemene betekenis toekennen aan droomobjecten/situaties. Persoonlijke ervaringswereld en context bepalen betekenis.
pi_218459867
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 13:32 schreef FrequentieHouder het volgende:
Is het nu heftiger dan anders of is het altijd heel hard werken?
Ik werk heel hard ja. Aan m'n carrière, of wat daarvoor door gaat.
pi_218464795
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2025 12:24 schreef Pinnenmutske het volgende:
Ik ben beroepspianiste in de meeste dromen samen met een begeleidster.
Hee Pinnenmutske, Ik zat vanmorgen nog even aan je droom te denken. En misschien zit er een andere betekenis achter. Wat is jouw gevoel bij je droom?
Ik dacht even aan deze vraag: Voel je je bekwaam?
pi_218464802
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 15:01 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Je kunt geen algemene betekenis toekennen aan droomobjecten/situaties. Persoonlijke ervaringswereld en context bepalen betekenis.
Ja en nee.
Ik geloof dat wanneer we dromen we allemaal putten uit een universele taal die ons onderbewuste begrijpt.
En ik denk soms wat te kunnen ‘intunen’ in die taal. Soms lukt dat beter dan een andere keer. En de degene met de droom kan dat het beste beoordelen voor zichzelf.
Maar het is wel een interessant en misschien helpend iets om mee bezig te zijn. Over te praten enzo.
pi_218464811
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 augustus 2025 15:03 schreef Horzula het volgende:

[..]
Ja.

Meestal ben ik nuchter. Ik heb periodes gehad van vele jaren dat ik niks gebruikt heb.

En normaliter zitten er weken tussen.

Het zijn ook steeds andere, en de meeste zijn niet van dealers.

Nu ben ik even een paar weken alleen en
kan het weer.
Je droom geeft aan dat het tijd is om een andere weg in te slaan.
pi_218464851
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2025 02:02 schreef FrequentieHouder het volgende:

[..]
Je droom geeft aan dat het tijd is om een andere weg in te slaan.
Vooral beïndvloed door het fysieke ongemak denk ik. De druk op de borst die ik bijna een week later nog voel.
pi_218467021
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2025 02:36 schreef Horzula het volgende:

[..]
Vooral beïndvloed door het fysieke ongemak denk ik. De druk op de borst die ik bijna een week later nog voel.
Droom je ook wel als je geen drugs gebruikt?
pi_218468527
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2025 10:40 schreef FrequentieHouder het volgende:

[..]
Droom je ook wel als je geen drugs gebruikt?
Jazeker.

Dromen over huizen met kamertjes. Achterlijke onverwachte eindexamens... Sanskriet!

Nachtmerries dat ik ergens vast zit en niet weg kan komen.

Geouwehoer met mensen die ik zogenaam
ken die ik helemaal niet ken.

"Bekeurd door de Politie"...
pi_218472805
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2025 13:47 schreef Horzula het volgende:

Nachtmerries dat ik ergens vast zit en niet weg kan komen.

Dat ook vaak. Auto weg of panne, sleutels weg, papieren weg en zit ik op een camping tussen mensen.
pi_218473028
Dromen over examens, zo herkenbaar. Brrrr. Bij mij dat het einde van examen is en ik helemaal nog niet klaar ben. De meesten staan al op en leveren hun examen in.
Betekent dat ik me overweldigt voel, niet klaar en flinke druk ervaar. In mijn droom dat ik achter de feiten aanhol want ik ben voor mijn gevoel nooit ‘klaar’. Klopt ook wel.
En in Horzula’s droom duidt het denk ik op ‘je dan overspoeld voelen ( onverwacht examen) en je je best wel voor het blok voelt gestelt (Sanskriet, of all things).

Vastzitten geeft wel aan dat je je in het leven op dat moment ook voelt vastzitten, geen opening ziet om je er vandaan te halen.
Auto weg is, je kunt niet vooruit gaan op de manier die je gewend was.
Papieren weg, heeft te maken met je identiteitsgevoel. Jezelf even kwijt zijn, niet kunnen vinden.

Ik heb een droom gehad toen ik op de basisschool zat en we op schoolreisje gingen. De hele nacht was ik aan het zoeken. Op een gegeven moment maakte een klasgenoot me wakker waar ik naast sliep want ik zal te graven en zoeken door het hele dekbed, en matras. Ook waar zij sliep haha.
De volgende morgen was ik doodop, weet ik nog.
Achteraf denk ik dat het toen al aangaf dat ik zoekende was naar meer diepte en zingeving, iets wat nog steeds speelt.
pi_218473074
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 08:03 schreef Horzula het volgende:

[..]
Geen idee.

Maar het is bijna altijd mooi hoe oudere
huizen in elkaar zitten.
Misschien kun je je weer meer gaan focussen op huizen en bouw. Je studie was bouwkunde en klinkt dat je van nature erge interesse hebt in gebouwen, huizen enzo.
Nederland heeft veel oude bouw en huizen die behouden en gerestoreerd moeten worden. Iets voor focus?
pi_218473881
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 01:33 schreef FrequentieHouder het volgende:
Dromen over examens, zo herkenbaar. Brrrr. Bij mij dat het einde van examen is en ik helemaal nog niet klaar ben. De meesten staan al op en leveren hun examen in.

Vannacht gedroomd over sollicitatiegesprek bij ECN.
pi_218481115
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 08:52 schreef blomke het volgende:

[..]
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 08:52 schreef blomke het volgende:

[..]
Ik ken het niet, moest het opzoeken.
Misschien geeft het aan dat je aan het kijken bent hoe op een natuurlijkere manier met je energie om te gaan. Niet je electriciteit voor je huis, je eigen energie. Hoe het efficienter te beheren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')