abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218592845
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 13:24 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Wel apart, die uitleg en ik herken het ook wel. Die fiets is een symbool voor iets. Ik fiets vaak na mijn werkdag om mijn hoofd leeg te maken en dan kom ik weer helemaal uitgerust terug. Ik doe dat altijd op mijn stadfiets, om praktische redenen (ik heb ook een tourfiets, maar de stadfiets is zwaarder, moet je meer kracht zetten en dan verbrand ik meer catorieën. De tourfiets is licht en dat fietst vanzelf, tja dan verbrand ik geen calorieën). Ondertussen is het mijn fiets en ik, omdat ik op mijn fiets helemaal alleen ben en met niemand iets heb te maken, behalve met het verkeer. Wie aan mijn fiets komt, komt aan mij.
Verder plan ik mijn leven zeer bewust, omdat het vaak erg druk is op het werk, erg veel werk met veel stress, dus moet ik wel een versnelling inbouwen in mijn eigen leven.
Tijdens je fietstochten gebeurt er dus erg veel in je. In je innerlijk. En wellicht hebben die versnellingen als symboliek de mate van loslaten van je drukke hoofd en dat er heel veel ‘standen’ zijn hierin.
Het proces van loslaten, en dat dat een best ingewikkeld innerlijk gebeuren kan zijn.
pi_218592920
quote:
1s.gif Op maandag 25 augustus 2025 13:49 schreef Urquhart het volgende:
In mijn dromen komt heel vaak mijn middelbare school terug. Meestal is het dan zo dat tot mijn schrik ontdek dat ik examen moet doen of bepaalde stukken moet inleveren, maar dat totaal niet heb voorbereid. Hierdoor ontstaat er een soort paniekgevoel dat ik nooit mijn schoolloopbaan kan afsluiten.

Het kan ook zijn dat ik juist op latere leeftijd weer terug moet, omdat bepaalde dingen alsnog moet worden ingeleverd. Of dat ik een bepaald vak opnieuw moet volgen.

Deze dromen gaan ook gepaard met een gebrek aan overzicht. Ik kan bijvoorbeeld schoolroosters niet vinden. Of ik ben vergeten in te loggen in een digitaal systeem waardoor ik allerlei informatie en resultaten heb gemist.

Kortom, ik schiet nog weleens in de stress wakker ;)
Ik herken dat wel, ik heb ook wel dat soort dromen.
Ergens heb ik een vermoeden dat dat deels nog stukken verwerking zijn van een stuk van die tijd.
Wellicht heb je vaak ( onbewust) stress en spanning ervaren in je middelbare schooltijd met betrekking tot leren/ je voortgang. Ik zit te twijfelen tussen dat je in de middelbare schooltijd een houding had van: ach, het komt vanzelf wel maar dat je ondertussen in de diepte meer spanning ervoor had om wat te bereiken. Misschien was je beinvloed door de houding van een vriend/ peers.

Het kan ook zijn dat je in je middelbare schooltijd juist best gecontroleerd te werk ging en daarmee goed door die tijd heenkwam maar je ervaarde best wat onrust/ spanning en misschien was er niet veel ontspanning.

Ik heb nog best wel eens dromen dat ik mijn verpleegkundige examen moet doen. En ervaar dan ook veel stress. Of het gaat lukken, of ik het wel beheers.
In mijn echte leven heb ik mijn diploma gehaald maar het ging gepaard met hulp van anderen en best wat mazzel hebben. En ik was altijd veel gestrest en zenuwachtig.
Het is net als of die dromen een soort achterhaalde ervaring zijn, die ik toendertijd maar deels heb ervaren emotioneel.
pi_218592948
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2025 15:10 schreef -Sigaartje het volgende:

De meeste dromen die ik heb gaan over het werk (waarin ik hele nachten dingen aan het uitzoeken ben, toevallig is dat ook een belangrijk aspect van mijn werk), over seks, over examens waar ik naar toe moet en helemaal ben vergeten ben ze voor te bereiden en over hele avonturen op mijn fiets (over bergen, onbekende steden, door natuurgebieden, hele avonturen met dingen die ik op moet lossen, ik kan er een boek over schrijven).

Je bent veel aan het uitzoeken, in je dagelijks leven in je werk maar ook in je dromen.
Je bent dus enorm aan het ontrafelen. En dat zal wel uiten in je droomstruktuur, denk ik. Omdat je als het ware aan de hand van 1 droom een hele reeks dromen die je hebt gedroomd kan herinneren. Na veel oefening.
De symboliek zou kunnen zijn: Wat ben je werkelijk aan het uitzoeken? Of…waar ben je werkelijk naar op zoek?
Grappig hoe je fiets zo’n belangrijke betekenis heeft, in je dromen en in je wakkere leven.

De mooiste dromen zijn ook samen met een vriendengroep, mensen die ik in het dagelijks leven helemaal niet ken, maar waarmee ik een perfecte groep vorm en waarmee we samen allerlei dingen beleven. Als ik wakker word is het erg ruw als ik besef dat het maar een droom was, maar toch bewaar ik ze als parels in mijn hart. Ze komen vaker voor. Het zijn heilige plaatsjes voor mezelf.
En dat kan ik me voorstellen. De speciale droom en het harmonische gevoel in je droom en de ruwheid als je wakker wordt.
Toch geloof ik dat het wel bestaat. Noem het zweverig of niet, ik geloof dat het echt bestaat. Die ervaring, die mensen waarmee je dan samen bent. Wat je doet in de volle harmonie die dan bestaat.
pi_218600420
Laatst weer een veel voorkomende droom: in de lift van een hoog gebouw raakt de besturing op tilt. We schieten door de bovenste verdiepingen omhoog, dan door het dak heen en vliegen met een boog door de lucht....
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_218601643
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 20:47 schreef blomke het volgende:
Laatst weer een veel voorkomende droom: in de lift van een hoog gebouw raakt de besturing op tilt. We schieten door de bovenste verdiepingen omhoog, dan door het dak heen en vliegen met een boog door de lucht....
Dat lijkt wel iets uit een tekenfilm.
Voelt dat rot als je dat droomt?
Ik denk dat het zegt dat je je hogere kwaliteiten aanspreekt ( hoog zijn dingen als eenheid, verbondenheid, verbanden begrijpen, overzicht. En nog veel meer).
Als je je daarop afstemt gaat dat niet in balans. Je kan doorschieten, en je raakt je aarding even kwijt.
In de praktijk kan dat misschien betekenen dat je minder aanwezig bent, dromerig of gaat staren. Misschien koude voeten hebben. Misschien is het luisteren naar speciale muziek, daar helemaal in opgaan, of dingen lezen en niet kunnen stoppen.
Als het vaker gebeurt heb je misschien wel dingen voor jezelf uitgevonden die helpen om weer wat terug te keren en te balanceren. Dit is vaak voor iedereen anders.
Ik heb het ook wel eens en mij helpt het dan om te wandelen, met m’n omgeving bezig te zijn, met de hond te spelen, en ook; m’n lijf voelen.
Luisteren naar geluiden in m’n omgeving.
pi_218606972
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 00:50 schreef FrequentieHouder het volgende:

Dat lijkt wel iets uit een tekenfilm.
Voelt dat rot als je dat droomt?
Angstig bevend en badend in m'n zweet word ik wakker.

quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 00:50 schreef FrequentieHouder het volgende:
Ik denk dat het zegt dat je je hogere kwaliteiten aanspreekt ( hoog zijn dingen als eenheid, verbondenheid, verbanden begrijpen, overzicht. En nog veel meer).
Nog hoger?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_218609526
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 18:46 schreef blomke het volgende:

[..]
Angstig bevend en badend in m'n zweet word ik wakker.
[..]
Nog hoger?
Het geeft misschien iets van controle verlies aan en je schiet dan door. Ik denk dat de lift aangeeft dat je vrij automatisch kan verbinden met je ‘hogere’ kwaliteiten. Misschien ervaar je dit wel tijdens je werk. Dat je inzichten, ideeen, verbanden ziet en zodra je daarmee bezig bent, je daar volledig in op gaat.
pi_218622939
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 00:40 schreef FrequentieHouder het volgende:
Misschien ervaar je dit wel tijdens je werk. Dat je inzichten, ideeen, verbanden ziet en zodra je daarmee bezig bent, je daar volledig in op gaat.
Ja klopt, vandaag het verband tussen turbulente stroming en de drukval over een aanvoer <-> retourtraject van de primaire stadsverwaming gevonden.
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
pi_218626042
Gedroomd dat ik gouden scherven ging roken in een meth pijpje.
pi_218627358
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2025 16:47 schreef blomke het volgende:

[..]
Ja klopt, vandaag het verband tussen turbulente stroming en de drukval over een aanvoer <-> retourtraject van de primaire stadsverwaming gevonden.
Ja, je kunt dus diep duiken in flink complexe stukken en je bent volgens mij heel slim/ intelligent.
En zodra je daar in duikt worden die inzichten/ verbanden duidelijker voor je en dat kan een zuigkracht geven waardoor je er dieper ingaat en tegelijkertijd geeft dat een reaktie in je lijf. Wellicht voel je dat het meeste achteraf. Uitgeput voelen/ koud hebben, /honger misschien/ of andere ‘cravings’
pi_218627383
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2025 22:44 schreef Horzula het volgende:
Gedroomd dat ik gouden scherven ging roken in een meth pijpje.
Wat zijn scherven?
Is dat gebroken stukken servies bijv, of naam voor drugs?
Ik heb er geen idee van dus moet effe checken.

Als het gebroken stukken bijv bordje, kopje etc is dan is de droom erg symbolisch vind ik.
Je bent bezig om stukjes uit je verleden onder ogen te zien ( neemt het tot je, rookt-maw je neemt het in je op) en het zijn wel gebroken stukjes maar zijn van goud. Kan wellicht betekenen dat het je rijkdom zal geven. Niet in materiele zijn, maar in psychische zin. Het zal je heel goed gaan doen.
pi_218627476
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2025 07:20 schreef FrequentieHouder het volgende:

[..]
Wat zijn scherven?
Is dat gebroken stukken servies bijv, of naam voor drugs?
Ik heb er geen idee van dus moet effe checken.

Als het gebroken stukken bijv bordje, kopje etc is dan is de droom erg symbolisch vind ik.
Je bent bezig om stukjes uit je verleden onder ogen te zien ( neemt het tot je, rookt-maw je neemt het in je op) en het zijn wel gebroken stukjes maar zijn van goud. Kan wellicht betekenen dat het je rijkdom zal geven. Niet in materiele zijn, maar in psychische zin. Het zal je heel goed gaan doen.
Een soort drugs (maar niet de bekende zoals basecoke of meth al leken de scherven wel op allebei het meest op base als is dat normaliter niet goudkleurig) of zelfs huidschilfers/eelt.

Moet zeggen dat de droom zo goed als voorbij was als het eigenlijke roken begon.

Ik denk dat het is omdat ik me de laatste jaren -min of meer- heimelijk met drugs bezig heb gehouden.

Het zou goed kunnen dat de droom aangeeft dat het tijd voor iets anders is.
pi_218627484
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2025 07:09 schreef FrequentieHouder het volgende:
Wellicht voel je dat het meeste achteraf. Uitgeput voelen/ koud hebben, /honger misschien/ of andere ‘cravings’
Euforie over de ontdekking.
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
  zaterdag 30 augustus 2025 @ 09:00:31 #164
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_218627722
Ik droom altijd dat ik in een of ander groot gebouw ben, waar vanalles is. Ik heb ergens een kamer waar overal kleren liggen en ik moet steeds kleren bij elkaar zoeken en mn auto volladen. Ondertussen kom ik steeds andere dingen tegen. Soms ben ik ineens bij een bakkerij in hetzelfde gebouw, of een supermarkt, of een kledingwinkel. Het is ook altijd een gebouw met veel water eromheen. Er is altijd iets met liften, trappen, kruipgangetjes, etc. Hoewel de dromen steeds net even anders zijn, het gebouw en de omgeving net even anders zijn (soms is het meer festivalvibe, soms meer alsof ik op school/werk ben etc.), zijn de basiselementen er altijd.

Het grote gebouw. De trappen/liften/kruipgangetjes, water, de auto moeten zoeken, kleding bij elkaar moeten verzamelen.

Het voelt altijd alsof ik in een andere dimensie mijn leven leef. Ofzo. Het is heel lucide.
What you forget, you are gonna repeat.
|| justdiggit.org ||
pi_218627807
quote:
17s.gif Op zaterdag 30 augustus 2025 09:00 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Ik droom altijd dat ik in een of ander groot gebouw ben, waar vanalles is. Ik heb ergens een kamer waar overal kleren liggen en ik moet steeds kleren bij elkaar zoeken en mn auto volladen. Ondertussen kom ik steeds andere dingen tegen. Soms ben ik ineens bij een bakkerij in hetzelfde gebouw, of een supermarkt, of een kledingwinkel. Het is ook altijd een gebouw met veel water eromheen. Er is altijd iets met liften, trappen, kruipgangetjes, etc. Hoewel de dromen steeds net even anders zijn, het gebouw en de omgeving net even anders zijn (soms is het meer festivalvibe, soms meer alsof ik op school/werk ben etc.), zijn de basiselementen er altijd.

Het grote gebouw. De trappen/liften/kruipgangetjes, water, de auto moeten zoeken, kleding bij elkaar moeten verzamelen.

Het voelt altijd alsof ik in een andere dimensie mijn leven leef. Ofzo. Het is heel lucide.
Heb ik precies hetzelfde, altijd grote gebouwen waar ik doorheen vlieg. Maar niets met kleding, wel met gereedschap, dakpannen, lekkages, verstopping in het riool, waterputten.
pi_218629287
quote:
17s.gif Op zaterdag 30 augustus 2025 09:00 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

Ik denk ook dat dat zo is. Het is heel lucide en duidelijk.
Het grote gebouw wat telkens terugkomt staat voor jezelf. Je gaat dus in je dromen ‘naar binnen’. En het is een groot gebouw,; groot, je hebt best wat capaciteit in je.
Er is van alles in dat gebouw, zo ook in jouzelf.
Je komt steeds andere dingen tegen, dat zou kunnen symboliseren dat je veel verschillende aspekten in jezelf hebt.
Stukken van jezelf die je bijvoorbeeld nog niet of niet goed kent.
In een kamer liggen overal kleren en die moet je bij elkaar zoeken. De kamer is een stukje in jezelf. Het kan duiden op wat chaos. Je moet wat orde creeren, of jezelf soms wat bij elkaar rapen.
En als je dat doet kom je veel andere dingen tegen in jezelf. Veel verschillende dingen. Het kan zijn dat je jezelf een beetje aan het her-uitvinden bent.
Terwijl je je auto zoekt ben je bezig te zoeken in real life naar manieren om voort te gaan. Om te groeien.
En je moet je auto volladen- je kunt niet leeg voortgaan. Je moet alle stukjes die spelen in jezelf integreren en met je meenemen in nieuwe stappen in je leven..

De liften/ trappen/ kruipgangetjes staat voor allerlei ‘ruimtes’ in jezelf. Kruipgangetjes zijn ahw stukjes in jezelf waar nog weinig ruimte is. Liften zijn ruimtes waar je je vrij makkelijk, zonder inspanning kunt voortbewegen. Trappen zijn ruimtes waar je je met enige inspanning moet voortgaan.

Het gebouw is omringt door veel water, je ervaart veel gevoel, emoties. Er speelt altijd best veel.
  zaterdag 30 augustus 2025 @ 16:59:06 #167
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_218632300
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2025 11:37 schreef FrequentieHouder het volgende:

[..]
Ik denk ook dat dat zo is. Het is heel lucide en duidelijk.
Het grote gebouw wat telkens terugkomt staat voor jezelf. Je gaat dus in je dromen ‘naar binnen’. En het is een groot gebouw,; groot, je hebt best wat capaciteit in je.
Er is van alles in dat gebouw, zo ook in jouzelf.
Je komt steeds andere dingen tegen, dat zou kunnen symboliseren dat je veel verschillende aspekten in jezelf hebt.
Stukken van jezelf die je bijvoorbeeld nog niet of niet goed kent.
In een kamer liggen overal kleren en die moet je bij elkaar zoeken. De kamer is een stukje in jezelf. Het kan duiden op wat chaos. Je moet wat orde creeren, of jezelf soms wat bij elkaar rapen.
En als je dat doet kom je veel andere dingen tegen in jezelf. Veel verschillende dingen. Het kan zijn dat je jezelf een beetje aan het her-uitvinden bent.
Terwijl je je auto zoekt ben je bezig te zoeken in real life naar manieren om voort te gaan. Om te groeien.
En je moet je auto volladen- je kunt niet leeg voortgaan. Je moet alle stukjes die spelen in jezelf integreren en met je meenemen in nieuwe stappen in je leven..

De liften/ trappen/ kruipgangetjes staat voor allerlei ‘ruimtes’ in jezelf. Kruipgangetjes zijn ahw stukjes in jezelf waar nog weinig ruimte is. Liften zijn ruimtes waar je je vrij makkelijk, zonder inspanning kunt voortbewegen. Trappen zijn ruimtes waar je je met enige inspanning moet voortgaan.

Het gebouw is omringt door veel water, je ervaart veel gevoel, emoties. Er speelt altijd best veel.
Wauw, dit is een hele mooie uitleg O+
What you forget, you are gonna repeat.
|| justdiggit.org ||
pi_218637056
quote:
17s.gif Op zaterdag 30 augustus 2025 16:59 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
Wauw, dit is een hele mooie uitleg O+
Fijn dat je het een goede uitleg vindt 👍😄
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')