Ja, dat zal het zijn.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 00:11 schreef FrequentieHouder het volgende:
Ik ken het niet, moest het opzoeken.
Misschien geeft het aan dat je aan het kijken bent hoe op een natuurlijkere manier met je energie om te gaan. Niet je electriciteit voor je huis, je eigen energie. Hoe het efficienter te beheren.
Ik weer een wc droom afgelopen nacht. Pfffffquote:Op dinsdag 12 augustus 2025 08:14 schreef blomke het volgende:
[..]
Ja, dat zal het zijn.
Vannacht gedroomd over een rioolaansluiting die loszat. Werd ik toch misselijk en vomerend wakker.
Ja dat soort dromen.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 13:17 schreef FrequentieHouder het volgende:
[..]
Ik weer een wc droom afgelopen nacht. Pfffff
Vies, lange rij wachtenden voor 1 wc, en ik moet nodig……
Zo herkenbaar. En altijd op blote voeten om wat voor reden ookquote:Op dinsdag 12 augustus 2025 13:17 schreef FrequentieHouder het volgende:
[..]
En altijd is er een broek weg, spijkerbroek, onderbroek. En geen WC papier...quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 14:11 schreef Armani XL het volgende:
[..]
Zo herkenbaar. En altijd op blote voeten om wat voor reden ook
Ja die droom ik ook wel.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 14:11 schreef Armani XL het volgende:
[..]
Zo herkenbaar. En altijd op blote voeten om wat voor reden ook
O ja, ook herkenbaar. Vooral van de wc papier. Waarschijnlijk: we kunnen ons niet goed schoon maken 😬quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 14:41 schreef blomke het volgende:
[..]
En altijd is er een broek weg, spijkerbroek, onderbroek. En geen WC papier...
Universele taal? Waaruit blijkt dat?quote:Op zondag 10 augustus 2025 01:57 schreef FrequentieHouder het volgende:
[..]
Ja en nee.
Ik geloof dat wanneer we dromen we allemaal putten uit een universele taal die ons onderbewuste begrijpt.
En ik denk soms wat te kunnen ‘intunen’ in die taal. Soms lukt dat beter dan een andere keer. En de degene met de droom kan dat het beste beoordelen voor zichzelf.
Maar het is wel een interessant en misschien helpend iets om mee bezig te zijn. Over te praten enzo.
Ik kan er geen wetenschappelijke verklaring of uitleg aan geven, als je daar misschien naar op zoek bent.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 00:11 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Universele taal? Waaruit blijkt dat?
Ongetwijfeld, ik verkeer in een continue identiteitscrisis.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 00:02 schreef FrequentieHouder het volgende:
[..]
O ja, ook herkenbaar. Vooral van de wc papier. Waarschijnlijk: we kunnen ons niet goed schoon maken 😬
Met spelende issues is het lastig om ze door te werken. We kunnen ze niet van ons af halen.
En de kleding missen: soms een stukje missen in jezelf, wat je even niet kunt vinden. Kwijt bent.
Lastig. En kost zeeen van energie, zou ik me kunnen voorstellen.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 08:26 schreef blomke het volgende:
[..]
Ongetwijfeld, ik verkeer in een continue identiteitscrisis.
Ik heb ook dagelijks veel gestreden. Het is doodvermoeiend.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 08:26 schreef blomke het volgende:
[..]
Ongetwijfeld, ik verkeer in een continue identiteitscrisis.
Zonder strijd geen overwinning.quote:Op donderdag 14 augustus 2025 03:07 schreef FrequentieHouder het volgende:
Ik heb ook dagelijks veel gestreden.
Romeinen 8 :37 : ‘Maar in dit alles zijn wij meer dan overwinnaars door Hem Die ons heeft liefgehadquote:
Ik droomde vannacht dat ik uitgebreid zat te kakken met een Duckie terwijl er een lange rij voor m'n deur stond en ik de laatste vellen wc-papier had gebruikt om mijn neus te snuiten.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 13:17 schreef FrequentieHouder het volgende:
[..]
Mooi om je verhaal te lezen.quote:Op zondag 24 augustus 2025 15:10 schreef -Sigaartje het volgende:
Ik ben mijn hele leven al bezig met dromen, ik hou mijn hele leven al droomdagboeken bij. Er zijn dingen die ik heb geleerd daardoor. Even in een notedop:
1. Alle dromen zijn terug te leiden tot een set van minder dan een tiental soort dromen die per soort allemaal over hetzelfde gaan.
2. Je vergeet geen enkele droom, als je goed bent getraind, kun je zelfs nog dromen van vele jaren terug weer spontaan naar boven halen. Hier komt puntje 1 ook om de hoek kijken. Dromen die behoren tot een soort gedragen zich als een "string", met de één haal je zo alle vorige dromen die daarover gingen naar boven.
3. Bewezen feit dat dromen toekomstvoorspellend zijn en telepatisch. Ik heb daar diverse voorbeelden van meegemaakt. Niet gewoon "toeval", maar echt recht door zee, zeer direct en zeer duidelijk.
De meeste dromen die ik heb gaan over het werk (waarin ik hele nachten dingen aan het uitzoeken ben, toevallig is dat ook een belangrijk aspect van mijn werk), over seks, over examens waar ik naar toe moet en helemaal ben vergeten ben ze voor te bereiden en over hele avonturen op mijn fiets (over bergen, onbekende steden, door natuurgebieden, hele avonturen met dingen die ik op moet lossen, ik kan er een boek over schrijven).
Wat ik verder erg opvallend vind:
Ik droom vaak helder (komt door mijn training) en wat heel erg opvalt is hoe echt alles overkomt. Alles is gewoon echt. En dat de hele dromensymboliek verdwenen is en dat al je instincten terugkeren. Zo is het ultieme bij heldere dromen gaan vliegen. In het werkelijke leven heb ik hoogtevrees en dat speelt plotseling een rol in heldere dromen, heel vervelend.
De mooiste dromen die ik heb gehad waren die die zich in een omgeving afspeelden waarin volmaakte harmonie was. Waar ik één was met de omgeving. Een voorbeeld van een droom uit mijn jonge tijd: Ik droomde dat ik onder water zwom bij een eiland in de Stille Oceaan. Het water was helder. Er was muziek (dat was een toen bekende song, "There was a time when there was nothing at all, Nothing at all"). Ik kwam af en toe boven water en de zon stond daar en er was totaal niets aan de hand. Volledige vrede. Ik was alleen.
De mooiste dromen zijn ook samen met een vriendengroep, mensen die ik in het dagelijks leven helemaal niet ken, maar waarmee ik een perfecte groep vorm en waarmee we samen allerlei dingen beleven. Als ik wakker word is het erg ruw als ik besef dat het maar een droom was, maar toch bewaar ik ze als parels in mijn hart. Ze komen vaker voor. Het zijn heilige plaatsjes voor mezelf.
?quote:Op zondag 24 augustus 2025 17:53 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Ik droomde vannacht dat ik uitgebreid zat te kakken met een Duckie terwijl er een lange rij voor m'n deur stond en ik de laatste vellen wc-papier had gebruikt om mijn neus te snuiten.
Druk is het niet. Het gaat vanzelf. Als ik mijn dromen van de afgelopen nacht overdenk, komen direct meerdere dromen die over hetzelfde gingen uit het verleden als een "string" erachteraan, vanzelf. Door al dat gedroom leer je steeds meer over dromen, maar zijn ook veel dingen onverklaarbaar. Zo droom ik bij fietsavonturen als ik fiets in een stad altijd over dezelfde stad, ik ken de stratenindeling al goed, hoewel ik wel eens verdwaal. Het is een stad die ik helemaal niet ken, maar die altijd weer opduikt in dromen.quote:Op maandag 25 augustus 2025 06:28 schreef FrequentieHouder het volgende:
[..]
Mooi om je verhaal te lezen.
En het lijkt me flink druk als je zo vaak en zo veel je dromen kan herinneren.
Ik geloof soms ook dat de droom wereld een laag van bestaan is voor ons. En de wereld waarin we wakker worden een andere laag van bestaan is.
Ik heb wel eens dromen gehad die veel echter voelden en ik zoveel had gedaan en gewerkt dat toen ik wakker werd de wakkere wereld een slap aftreksel was en de droom wereld echter voelde.
Wel bijzonder hoe jij merkt dat je dromen echter worden en je je instinkt en angsten ervaart die je in het dagbewustzijn ervaart.
Het klinkt als dat dingen transformeren in je. Juist omdat je droomwereld zo’n groot deel van je leven beslaat.
Ik denk dan dat de versnellingen in je droom iets vertegenwoordigen in je psyche. Een aangever waar je mee bezig bent op dit moment bijvoorbeeld, dingen of issues die je aan het doorwerken bent.quote:Op maandag 25 augustus 2025 10:22 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Verder zijn al die absurditeiten, die iedereen kent, onverklaarbaar. Dat je rare dingen zegt die je nooit zou zeggen of zou beweren, of zoals dit, ja weer een fietsdroom, dit weekend: In de droom moest ik wachten voor een zebrapad. Toen ik daarna wilde optrekken ging het niet goed. Ik morrelde wat aan mijn versnelling (In de droom fietste ik op mijn stadsfiets met drie versnellingen) en ik zag dat er wel honderd versnellingen op zaten, maar die allemaal met die drie versnellingen hadden te maken: 1,2,3,11,12,13,101,102,103,1001,etc.etc. Ik dacht nog, waarom maken ze dit zo ingewikkeld? Omdat ik tijd nodig had, zette ik de alarmlichten aan (haha, ik rij ook auto). Later zag ik dat de knipperlichten achter niet werkten. Ik ging er aan prutsen tot ik merkte dat er iemand op mijn fiets ging zitten. Hij wilde ermee vandoor. Er sprongen er nog twee bij. Ik begon een stevig gevecht en ik won die. Een van hun riep iets dat hij de fiets voor een verdachte nodig had en daarna gingen ze er vandoor.
Totaal absurd dit: al dit versnellingen, alarmlichten op een fiets en drie kerels die mijn fiets proberen te jatten.
Wel apart, die uitleg en ik herken het ook wel. Die fiets is een symbool voor iets. Ik fiets vaak na mijn werkdag om mijn hoofd leeg te maken en dan kom ik weer helemaal uitgerust terug. Ik doe dat altijd op mijn stadfiets, om praktische redenen (ik heb ook een tourfiets, maar de stadfiets is zwaarder, moet je meer kracht zetten en dan verbrand ik meer catorieën. De tourfiets is licht en dat fietst vanzelf, tja dan verbrand ik geen calorieën). Ondertussen is het mijn fiets en ik, omdat ik op mijn fiets helemaal alleen ben en met niemand iets heb te maken, behalve met het verkeer. Wie aan mijn fiets komt, komt aan mij.quote:Op maandag 25 augustus 2025 13:13 schreef FrequentieHouder het volgende:
[..]
Ik denk dan dat de versnellingen in je droom iets vertegenwoordigen in je psyche. Een aangever waar je mee bezig bent op dit moment bijvoorbeeld, dingen of issues die je aan het doorwerken bent.
Dat jij heel veel ‘settings’ in jezelf hebt. Of modussen.
In principe leef je met je standaard instellingen. Misschien traag, gemiddeld en snel. Weet je wel, als we onze dag doorleven zijn we vaak op een gemiddelde setting, maar we kunnen soms ook enorm efficient handelen, veel gedaan krijgen in een uur. Of ons enorm traag, sluggish voelen en niks uit onze handen krijgen.
Het lijkt dat jij veel meer settings ziet of ervaart in jezelf als je erop let. En dat die direkt ,et elkaar verbonden zijn.
Wellicht vind je het lastig om aan te geven aan je omgeving als je iets anders wilt gaan doen, een andere richting wil inslaan.
Ik denk dat die andere mensen die je fiets wilden pakken stukjes in jezelf zijn die soms het touw in handen willen nemen in je dagelijkse leven. Maar je laat het niet toe. Maar het gaat niet zonder slag of stoot, je moet daar best hard voor werken.
Die ‘stukjes’ kunnen gewoon bepaalde karaktertrekken zijn die je bijvoorbeeld liever niet hebt.
Ooit aan een Freudiaanse psychiater gevraagd naar de oorzaak?quote:Op maandag 25 augustus 2025 13:49 schreef Urquhart het volgende:
In mijn dromen komt heel vaak mijn middelbare school terug. Meestal is het dan zo dat tot mijn schrik ontdek dat ik examen moet doen of bepaalde stukken moet inleveren, maar dat totaal niet heb voorbereid. Hierdoor ontstaat er een soort paniekgevoel dat ik nooit mijn schoolloopbaan kan afsluiten.
Het kan ook zijn dat ik juist op latere leeftijd weer terug moet, omdat bepaalde dingen alsnog moet worden ingeleverd. Of dat ik een bepaald vak opnieuw moet volgen.
Deze dromen gaan ook gepaard met een gebrek aan overzicht. Ik kan bijvoorbeeld schoolroosters niet vinden. Of ik ben vergeten in te loggen in een digitaal systeem waardoor ik allerlei informatie en resultaten heb gemist.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |