Wel een mooie invalshoekquote:Op zondag 20 juli 2025 01:42 schreef FrequentieHouder het volgende:
[..]
Ik denk dat zicht op alleen je voeten aan kan geven dat je niet alles ziet om je heen. En niet letterlijk doelende op zicht als zien met je ogen. Maar meer dat je misschien veel gefocust bent op 1 standpunt ofzo. En je daardoor andere facetten niet ziet/ niet kunt zien.
Ik denk in dit geval dat het niet zoveel met voetballen an sich te maken heeft. Wellicht staat het voetballen voor iets in je dagelijkse leven.
Ik heb ook terugkerende dromen. Vaak wc dromen.
Grappig verwoord.quote:Op zondag 20 juli 2025 02:46 schreef Ridocar het volgende:
Ik zoek niet echt een betekenis achter dromen, behalve dat je een kijkje mag nemen in je eigen onderbewustzijn.
Even plat gezegd:
Dromen is voor de geest wat schijten is voor het lichaam.
Als je net wakker geworden bent, moet je ze meteen beschrijven in een schriftje ofzo. Ik merk meestal ook dat ik heftige dromen na een paar minuten vanaf het wakker worden vergeten ben. Meestal droom ik minder heftig en dan kan ik ze direct niet meer herinneren na het ontwaken.quote:Op zaterdag 19 juli 2025 16:10 schreef DjVero het volgende:
Ik zou willen dat ik mijn dromen kan herinneren, sommigen zijn echt heel tof namelijk. Maar wát precies
Dank je voor je uitleg.quote:Op zondag 20 juli 2025 01:58 schreef Armani XL het volgende:
[..]
Ik heb wel gemerkt dat op de iPad niet echt lekker werkt met het forum.
Danny (de eigenaar/onwikkelaar) heeft geen Apple devices dus kan geen bugs niet herproduceren en oplossen.
Grappig, je droom.quote:Op zondag 20 juli 2025 12:06 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Zo droom ik vaak over een gebouw met geheime ruimtes en grote traphuizen en dan zit er soms iets achter me aan en als het erg spannend wordt dan kan ik soort van wegvliegen. Eerst enorm klapperen met mn armen en dan stijg ik op en kan dan verder zwemmen in de lucht, voelt heerlijk. Dan ben ik ongeveer 10 cm groot en rust ik uit in de dakgoot van het huis waar ik ben geboren. Ik moet dan altijd uitkijken voor de elektriciteitskabels, dat ik daar niet tegenop vlieg. Soms red ik nog wat mensen die dan aan mijn been meevliegen, dan duurt het opstijgen wel erg lang maar ben altijd net op tijd in de lucht. Er zijn ook situaties waarbij ik onzichtbaar ben en aan het plafond geplakt zit en zo dingen meemaak. Dan zweef ik 2 meter boven de grond en niemand ziet me.
Over het algemeen zijn mijn dromen onschuldig en hylarisch, niet angstig.
Die heb ik ook. En alle wc's waar ik kom zijn hartstikke smerig of hebben geen privacy (bijvoorbeeld wc-potten zonder tussenmuur)quote:Op zondag 20 juli 2025 01:42 schreef FrequentieHouder het volgende:
Ik heb ook terugkerende dromen. Vaak wc dromen.
Zo'n WC in Frankrijk bij een tankstation? Eigenlijk een soort vloerbak met in het midden een gat en daarnaast twee verhogingen en daarop ga je met je schoenen in gehurkte houding staan met je broek naar beneden?quote:Op zondag 20 juli 2025 14:24 schreef Armani XL het volgende:
[..]
Die heb ik ook. En alle wc's waar ik kom zijn hartstikke smerig of hebben geen privacy (bijvoorbeeld wc-potten zonder tussenmuur)
Ja dat voelt wel prettig maar tegelijk voel ik me schuldig omdat ze niet weten dat ik meekijk.quote:Op zondag 20 juli 2025 14:15 schreef FrequentieHouder het volgende:
[..]
Grappig, je droom.
Dat vliegen in de lucht en dat je met je armen moet klapperen herken ik, heb ik ook wel gedroomd.
Inderdaad hylarisch.
Je schreef dat dat vliegen in de lucht heerlijk voelt. Ja geweldig.
Alleen als kind had ik soms dromen dat ik kon vliegen en die haddentoen zo’n indruk gemaakt dat ik dat nooit ben vergeten.
Het zweven aan het plafond is ook wel bijzonder in je droom. Is dat een prettig gevoel?
quote:Op zondag 20 juli 2025 14:24 schreef Armani XL het volgende:
[..]
Die heb ik ook. En alle wc's waar ik kom zijn hartstikke smerig of hebben geen privacy (bijvoorbeeld wc-potten zonder tussenmuur)
Ja, hier ook, vreselijk vieze plee of iedereen kan je zien.quote:Op zondag 20 juli 2025 14:24 schreef Armani XL het volgende:
[..]
Jaaa, zo’n soort wc!quote:Op zondag 20 juli 2025 15:38 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
[..]
Zo'n WC in Frankrijk bij een tankstation? Eigenlijk een soort vloerbak met in het midden een gat en daarnaast twee verhogingen en daarop ga je met je schoenen in gehurkte houding staan met je broek naar beneden?
Bestaan die dingen eigenlijk nog?
Best bijzonder, zo dromen lijkt me.quote:Op zondag 20 juli 2025 19:48 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Ja dat voelt wel prettig maar tegelijk voel ik me schuldig omdat ze niet weten dat ik meekijk.
Ja ik heb altijd gedroomd dat ik kan 'vliegen'.quote:Op maandag 21 juli 2025 04:49 schreef FrequentieHouder het volgende:
[..]
Best bijzonder, zo dromen lijkt me.
Heb je dat altijd al gekunt? Dat rondzweven?
Dat inderdaad, maar wat betekent het??quote:Op maandag 21 juli 2025 03:45 schreef FrequentieHouder het volgende:
[..]
[..]
Ja, hier ook, vreselijk vieze plee of iedereen kan je zien.
Of ze zijn allemaal bezet….
Of jevkunt bijna de deur niet door hahaha.
Wc staat psychologisch voor loslaten of uiten.quote:Op maandag 21 juli 2025 14:17 schreef Armani XL het volgende:
[..]
Dat inderdaad, maar wat betekent het??
Eerder schreef ik of je dat altijd al gekunt hebt, om te vliegen. Er wordt wel gezegt dat als je vliegt in je droom, dat je uitreedt. Dat je energielichaam uitreed uit je lijf s’nachts. Nou wordt dat sowiezo wel gezegd, dat we uittreden uit ons lichaam als we slapen.quote:Op maandag 21 juli 2025 10:37 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Ja ik heb altijd gedroomd dat ik kan 'vliegen'.
Droom het niet zo vaak meer als vroeger. Als kind droomde ik het vaker. Heb ook een voorspellende droom gehad. Dat ik met een auto het water inrij. Deze droom begon ongeveer toen ik 5 jaar was en toen ik 22 was gebeurde het. 'Het is zover' en er was een arm die me vasthield toen ik over de kop ging. Mijn ouders hadden een Mercedes met een open dakje waar ik blij mee was want zo kon ik eruit zei ik als kind.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 00:53 schreef FrequentieHouder het volgende:
[..]
Eerder schreef ik of je dat altijd al gekunt hebt, om te vliegen. Er wordt wel gezegt dat als je vliegt in je droom, dat je uitreedt. Dat je energielichaam uitreed uit je lijf s’nachts. Nou wordt dat sowiezo wel gezegd, dat we uittreden uit ons lichaam als we slapen.
Dat geloof ik ook wel. Maar het is aan een ieder, of je dat gelooft of niet.
Ik geloof dat met vliegen je ook echt in bepaalde astrale velden of ruimtes kunt vliegen. En het ook goed kunt merken met een uitdijend bewustzijn want het gevoel kan zo goed zijn.
Ja, dat is wel heftig. Zo’n voorspellende droom.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 09:26 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Droom het niet zo vaak meer als vroeger. Als kind droomde ik het vaker. Heb ook een voorspellende droom gehad. Dat ik met een auto het water inrij. Deze droom begon ongeveer toen ik 5 jaar was en toen ik 22 was gebeurde het. 'Het is zover' en er was een arm die me vasthield toen ik over de kop ging. Mijn ouders hadden een Mercedes met een open dakje waar ik blij mee was want zo kon ik eruit zei ik als kind.
Nu droom ik af en toe dat ik een vliegtuig neer zie storten. Hopenlijk komt die niet uit.
No, meer mijn EI, eigen systeemquote:Op zondag 27 juli 2025 13:41 schreef RedShoe het volgende:
Gebruiken jullie ook AI om dromen te ontcijferen?
Rare is dat zelfs kleine, soms schijnbaar onbelangrijke dingen iets van betekenis kunnen hebben.quote:Op maandag 28 juli 2025 00:18 schreef StevenHyde het volgende:
Ik droomde vorige nacht over dat ik ruzie had met Mark van Bommel. Ik riep lul naar hem op straat en toen werd hij agressief.
Ik vond het altijd een vervelend voetballer. Maar ben een benieuwd naar de betekenis van deze droom
Hij is een bekende voetballer. Jij vindt hem een vervelende voetballer, maar uiteraard kunnen andere mensen daar anders over denken.quote:Op maandag 28 juli 2025 00:18 schreef StevenHyde het volgende:
Ik droomde vorige nacht over dat ik ruzie had met Mark van Bommel. Ik riep lul naar hem op straat en toen werd hij agressief.
Ik vond het altijd een vervelend voetballer. Maar ben een benieuwd naar de betekenis van deze droom
Je droom lijkt een gevoelstoestand weer te geven in jezelf.quote:Op maandag 28 juli 2025 08:32 schreef RedShoe het volgende:
Ik droomde over een feest, waar ik me alleen voelde tussen heel veel mensen. Ik raakte al mijn vrienden kwijt en kon ze niet meer vinden.
Het feest stond vol met mensen van mijn werk die mij vroegen om bepaalde dingen te regelen.
Hahaha, geweldig.quote:Op maandag 28 juli 2025 12:07 schreef Armani XL het volgende:
Ik droomde laatst opeens dat Nick Cave met ons wilde gaan stappen naar een club, alleen toen werd hij gebeld door zijn vrouw dat z'n tienerdochter een puist op haar wang had dus hij moest meteen terug naar Australië.
Dat herken ik. Het flitst van het ene verhaal naar het andere.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 09:09 schreef dick_laurent het volgende:
Mijn dromen zijn vaak zo 'random' dat er niet eens echt een verhaal van te maken is.
Vaak echt dat ik wakker word en me iets herinner als:
- Ik zat in een auto bij iemand, maar de motor wilt niet starten
- Toen waren we opeens in een discotheek
- Vervolgens ben ik een potje aan het kaarten met willekeurige mensen die ik niet ken
- Ik zit in een restaurant en de serveerster is een oud klasgenoot van me
- einde
En dat dus allemaal in dezelfde droom, soort van.
Één van de drugs die ik nam, NEP, geeft dagenlang hartproblemen en benauwdheid, en ik kan niet goed tegen de hitte.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 04:15 schreef FrequentieHouder het volgende:
Zo te lezen kwam je angst meer naar voren in je droom en voelde je je flink in het nauw zitten.
Uiteindelijk stimuleert drugs wel angsten en onverwerkte issues die toch al in ons zitten.
En ik geloof dat het meer laat zien hoe je het met je gaat.
Wellicht voel je je over het algemeen, in het alledaagse leven flink belemmerd in jezelf (de ruimtes in je droom zijn nauw)
Je voelt je misschien ook best verarmd (de sloppenwijk) als in wellicht mentaal of emotioneel uitgeput of onmacht voelen. Gebrek aan kracht in jezelf?
En je voelt je niet veilig in jezelf. De vijandigheid in je droom kan ook te maken hebben met de situatie waarin je was met andere drugsgebruikers. Dat weet je zelf het best.
Je droom geeft denk ik veel weer over veiligheid, verbondenheid en de wens ernaar.
Ik denk dat het ook aangeeft dat er veiligheid is. Dat er verbondenheid kan zijn, warmte, goedheid.
Je moet het torentje in jezelf naar boven gaan= gaan verbinden met je eigen beste zelf. Met de beste versie van jezelf. Daar is de transformatie/ verandering ( pop van een vlinder, en de rauwheid (schedel) wordt verzoet (suiker)
Wat heb je nodig voor jezelf? Wat heb je nodig om deze stappen te gaan maken?
Is het misschien: vragen om hulp?
Is het ‘het besluit’ gaan nemen dat je een ander pad wil inslaan in je leven?
Is het werk zoeken, ander werk zoeken, een cursus of opleiding gaan doen?
Voelt je vrij om erop te antwoorden, of niet. Is allemaal goed
Zoals je je droom beschrijft kan de hond wellicht naar gevoel wijzen, instnicten.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 07:13 schreef Eightyone het volgende:
Vreemd gedroomd, vannacht. Ik droomde dat ik in een winkel spontaan een hond kocht ('in real life' heb ik btw weinig met honden, en er zijn sowieso geen huisdieren aanwezig). Een echte, geen knuffelbeest. Toen ik me eenmaal thuis realiseerde dat het toch niets voor me was, zette ik de hond al net zo spontaan weer op straat. Hij stribbelde niet eens tegen.
Het klinkt als de droom van een psychopaat en/of dierenbeul. Zó erg is het nou ook weer niet gesteld met me.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |