abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 10 juli 2025 @ 20:27:59 #1
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218178992

Maandag 6 mei: Studenten slaan tentenkamp op uit protest tegen relaties UvA met Israelische instanties.

Bekijk deze YouTube-video

Dinsdag 7 mei: In de daarop volgende nacht wordt het tentenkamp ontruimd door de politie:

In de loop van dag volgt een protestmars naar UvA gebouwen in de binnenstad van Amsterdam, die bezet worden.

Woensdag 8 mei: In de middag worden door de politie de bezette UvA gebouwen ontruimd.
In de omliggende omgeving breken ongeregeldheden uit.

Donderdag 9 mei: Een protestmars vanaf de UvA gebouwen in Amsterdam Oost eindigt met 2 minuten stilte bij het Maagdenhuis aan het Spui.

Vrijdag 10 mei: Tijdens de ingelaste vergadering van de Amsterdamse gemeenteraad wordt buiten door studenten geprotesteerd.

Maandag 13 mei: Na een zgn. Walk Out worden gebouwen van de UvA bij Roeterseiland bezet.
De politie wordt ingezet om de ontruiming in gang te zetten.

SPOILER: Oorspronkelijke OP
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
twitter

twitter

twitter

quote:
Op maandag 6 mei 2024 22:48 schreef Cilantro het volgende:

[..]
Verdient wel een eigen topic.
twitter

twitter

LIVESTREAM

Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 10 juli 2025 @ 20:30:43 #2
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218179011
Weet je...

Ik vind het onderhand wel akkoord.

Hef Isral maar op, laat dat 'Frie Pallestein' islamitisch theocratisch hellhole nummer zoveel worden in het M.O.

Zijn we hier in ieder geval, HOPELIJK, verlost van al die woke hippies, BN'ers, baarden en hoofddoeken en hun selectief geblaat.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 10 juli 2025 @ 20:52:45 #3
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_218179277
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2025 20:30 schreef EttovanBelgie het volgende:
Weet je...

Hef Isral maar op, laat dat 'Frie Pallestein' islamitisch theocratisch hellhole nummer zoveel worden in het M.O.

Zijn we hier in ieder geval, HOPELIJK, verlost van al die woke hippies, BN'ers, baarden en hoofddoeken en hun selectief geblaat.
Nee hoor, dan is er heel snel weer het volgende.
  donderdag 10 juli 2025 @ 21:06:19 #4
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218179438
quote:
Weet je...

Doe alsjeblieft maar niet, dan wordt het alleen maar erger omdat men dan denkt dat het activisme zin heeft. En in de meest radicale kringen heeft men een volledige wensenlijst van wat er allemaal op de schop moet en dat is min of meer de hele Westerse samenleving. Zie bijvoorbeeld:

'I cannot wait for the West to fall'

twitter

Hier soortgelijke retoriek:

twitter

En hier zelfs van een vooraanstaand hoogleraar: ‘Oppressed people must create a set of revolutionary institutions to take power away from their oppressors’

twitter

Ten slotte nog iemand die in tijden van oorlog tegen zijn eigen land zou vechten en wenst dat het Westen valt:

tiktok

Deze mensen moet zo ver mogelijk van de knoppen af als het maar kan en als Isral zou vallen is het enkel koren op hun molen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  donderdag 10 juli 2025 @ 21:09:36 #5
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218179475
quote:
14s.gif Op donderdag 10 juli 2025 21:06 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Doe alsjeblieft maar niet, dan wordt het alleen maar erger omdat men dan denkt dat het activisme zin heeft. En in de meest radicale kringen heeft men een volledige wensenlijst van wat er allemaal op de schop moet en dat is min of meer de hele Westerse samenleving. Zie bijvoorbeeld:

'I cannot wait for the West to fall'

[ twitter ]

Hier soortgelijke retoriek:

[ twitter ]

En hier zelfs van een vooraanstaand hoogleraar: ‘Oppressed people must create a set of revolutionary institutions to take power away from their oppressors’

[ twitter ]

Ten slotte nog iemand die in tijden van oorlog tegen zijn eigen land zou vechten en wenst dat het Westen valt:

[ tiktok ]

Deze mensen moet zo ver mogelijk van de knoppen af als het maar kan en als Isral zou vallen is het enkel koren op hun molen.
Ik kan hoe dan ook geen Palestina vlag meer zien.

Hypocriete bende.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 10 juli 2025 @ 22:30:05 #6
504077 Zoddie
pi_218180224
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2025 21:09 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ik kan hoe dan ook geen Palestina vlag meer zien.

Hypocriete bende.
En Cultural appropiation geld alleen wanneer ze zin hebben om schuimbekkend een kind te pesten die een kimono draagt.
Hiervoor wordt het allemaal aan de kant gezet om te laten zien dat ze Hamas steunen met hun keffiyeh.
  donderdag 10 juli 2025 @ 22:31:09 #7
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218180232
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2025 22:30 schreef Zoddie het volgende:

[..]
En Cultural appropiation geld alleen wanneer ze zin hebben om schuimbekkend een kind te pesten die een kimono draagt.
Hiervoor wordt het allemaal aan de kant gezet om te laten zien dat ze Hamas steunen.
Het is dan ook al een tijdje een verbond tussen woke en islam.

Ik kan enkel grimassen om die Nederlandse jongens en meisjes en hun onbelezen stupiditeit.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 11 juli 2025 @ 01:06:23 #8
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_218180918
quote:

[..]
Hiervoor wordt het allemaal aan de kant gezet om te laten zien dat ze Hamas steunen met hun keffiyeh.
Daar had ik nog niet eens over nagedacht.
  vrijdag 11 juli 2025 @ 01:24:10 #9
498859 Thorelf
pi_218180957
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2025 22:31 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Het is dan ook al een tijdje een verbond tussen woke en islam.

Ik kan enkel grimassen om die Nederlandse jongens en meisjes en hun onbelezen stupiditeit.
auw soo true that ...het pijn doet
  vrijdag 11 juli 2025 @ 06:32:02 #10
108676 Aether
pi_218181354
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  vrijdag 11 juli 2025 @ 09:18:42 #11
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_218182304
quote:
In een Joods gebouw of in een joods gebouw?

Joods gebouw betekent van het Joodse volk, en joods gebouw betekent de religie (jodendom) ondersteunend.

Er zijn Joden die niet joods zijn, en er zijn joden die niet Joods zijn.

Joods ben je geboren (of erkend), en joods kun je worden.

Maar ik mis waarschijnlijk iets want het CIDI weet dit als geen ander. Zou het misschien een stagiair zijn geweest?
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
  vrijdag 11 juli 2025 @ 09:19:19 #12
504077 Zoddie
pi_218182309
quote:
Het fascistisch regime werkt prima, de angst die mensen nu hebben om met Joden gezien te worden past precies in het wereldje van de pro-pallies.

Blijft humor dat juist zij alles en iedereen fascistisch noemen.
  vrijdag 11 juli 2025 @ 11:50:12 #13
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218183424
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2025 09:18 schreef Hallulama het volgende:

[..]
In een Joods gebouw of in een joods gebouw?

Joods gebouw betekent van het Joodse volk, en joods gebouw betekent de religie (jodendom) ondersteunend.

Er zijn Joden die niet joods zijn, en er zijn joden die niet Joods zijn.

Joods ben je geboren (of erkend), en joods kun je worden.

Maar ik mis waarschijnlijk iets want het CIDI weet dit als geen ander. Zou het misschien een stagiair zijn geweest?
Het Jodendom is de religie van het Joodse volk, ja, Joden kunnen seculier zijn of zelfs een andere religie gaan aanhangen, maar volgens de Joodse wet blijven zij onderdeel van het Joodse volk. En een bekering tot het Jodendom is trouwens een zeldzaamheid en een erg lang traject, waar weinigen de toestemming voor krijgen en sommigen dan ook nog in de tussentijd afhaken. Het Jodendom is in tegenstelling tot bijv. het Christendom en de Islam namelijk geen religie met bekeringsdrang.

Een uitje richting aan synagoge afzeggen is simpelweg het gelijkstellen van het Jodendom en Joden aan de Isral en/of de Isralische regering, want daar komt het op neer.

Moet je trouwens ook even nagaan als dit met andere groepen zou gebeuren: 'De Gemeente Utrecht heeft besloten om een bezoek aan een plaatselijke moskee af te zeggen om verwarring of associatie met religieuze standpunten te vermijden'.

Bepaalde media (en we weten allemaal wel welke) zouden schuimbekkend over elkaar vallen om als eerste van 'Islamofobie' en zelfs 'racisme' te spreken.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  vrijdag 11 juli 2025 @ 12:59:30 #14
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_218184093
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 juli 2025 11:50 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het Jodendom is de religie van het Joodse volk, ja, Joden kunnen seculier zijn of zelfs een andere religie gaan aanhangen, maar volgens de Joodse wet blijven zij onderdeel van het Joodse volk. En een bekering tot het Jodendom is trouwens een zeldzaamheid en een erg lang traject, waar weinigen de toestemming voor krijgen en sommigen dan ook nog in de tussentijd afhaken. Het Jodendom is in tegenstelling tot bijv. het Christendom en de Islam namelijk geen religie met bekeringsdrang.

Een uitje richting aan synagoge afzeggen is simpelweg het gelijkstellen van het Jodendom en Joden aan de Isral en/of de Isralische regering, want daar komt het op neer.

Moet je trouwens ook even nagaan als dit met andere groepen zou gebeuren: 'De Gemeente Utrecht heeft besloten om een bezoek aan een plaatselijke moskee af te zeggen om verwarring of associatie met religieuze standpunten te vermijden'.

Bepaalde media (en we weten allemaal wel welke) zouden schuimbekkend over elkaar vallen om als eerste van 'Islamofobie' en zelfs 'racisme' te spreken.
Ik snap berhaupt niet waarom een bedrijfsuitje in een religieus gebouw zou moeten plaatsvinden. Waarom gaan ze niet gewoon karten en/of steengrillen? Scheiding kerk en staat toch?

Verhuurt de synagoge misschien vergaderruimtes, of bieden ze ruimtes voor algemeen nut?

Beste collega's, welkom, we zullen vandaag dit, en daarna dat, en vervolgens zus en zo, en we sluiten af met een besnijdenis, geheel volgens traditie en het personeelsbeleid? ;-)
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
  vrijdag 11 juli 2025 @ 14:51:37 #15
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218184938
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2025 12:59 schreef Hallulama het volgende:

[..]
Ik snap berhaupt niet waarom een bedrijfsuitje in een religieus gebouw zou moeten plaatsvinden. Waarom gaan ze niet gewoon karten en/of steengrillen? Scheiding kerk en staat toch?

Verhuurt de synagoge misschien vergaderruimtes, of bieden ze ruimtes voor algemeen nut?

Beste collega's, welkom, we zullen vandaag dit, en daarna dat, en vervolgens zus en zo, en we sluiten af met een besnijdenis, geheel volgens traditie en het personeelsbeleid? ;-)
Goede vraag, maar veel synagoges in Nederland zijn na de Holocaust niet meer in gebruik en dienen nu als cultureel erfgoed en hebben soms ook andere functies zoals musea of evenementenlocatie. En zo ook die in Enschede, als ik even kijk op hun website bieden zijn een rondleiding aan en hebben een permanente tentoonstelling
  vrijdag 11 juli 2025 @ 16:28:28 #16
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_218185622
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 juli 2025 14:51 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Goede vraag, maar veel synagoges in Nederland zijn na de Holocaust niet meer in gebruik en dienen nu als cultureel erfgoed en hebben soms ook andere functies zoals musea of evenementenlocatie. En zo ook die in Enschede, als ik even kijk op hun website bieden zijn een rondleiding aan en hebben een permanente tentoonstelling
Precies. Een aantal jaar geleden stond ik tijdens een historische stadswandeling ook eerst in in een synagoge en daarna in een kerkgebouw. Daar vertelde de gids iets over een symbool van een halve maan dat daar stond in relatie tot een historische gebeurtenis waarbij de Turken betrokken waren. Vulde een Turkse collega dat verhaal aan.

Alles verliep zonder dat er mensen cultuur, religie of geschiedenis met elkaar verwarden, niemand riep over Palestina of was bang geassocieerd te worden met al dan niet zionistische Joden of Christenen voor Isral.
  vrijdag 11 juli 2025 @ 16:38:49 #17
464230 saparmurat_niyazov
Trkmenbashi
pi_218185782
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2025 16:28 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Precies. Een aantal jaar geleden stond ik tijdens een historische stadswandeling ook eerst in in een synagoge en daarna in een kerkgebouw. Daar vertelde de gids iets over een symbool van een halve maan dat daar stond in relatie tot een historische gebeurtenis waarbij de Turken betrokken waren. Vulde een Turkse collega dat verhaal aan.

Alles verliep zonder dat er mensen cultuur, religie of geschiedenis met elkaar verwarden, niemand riep over Palestina of was bang geassocieerd te worden met al dan niet zionistische Joden of Christenen voor Isral.
Niet herkenbaar, ik heb gisteren in Muiden kerk, fort en het kasteel bezocht. Dat inspireerde mij tot het schreeuwen van "leve Holland, dood aan de Spanjolen", waarop ik alle buitenlandse toeristen binnen de vesting om het leven gebracht heb.
  vrijdag 11 juli 2025 @ 16:54:49 #18
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_218185950
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 juli 2025 16:38 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Niet herkenbaar, ik heb gisteren in Muiden kerk, fort en het kasteel bezocht. Dat inspireerde mij tot het schreeuwen van "leve Holland, dood aan de Spanjolen", waarop ik alle buitenlandse toeristen binnen de vesting om het leven gebracht heb.
Dat doet mij herinneren aan die keer dat ik Leve de Republiek! begon te krijsen in de tuinen van Paleis het Loo. Immers elke status quo die mij welgevallig is in de geschiedenis is een geldig excuus om iets te eisen.
  vrijdag 11 juli 2025 @ 19:58:17 #19
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218187122
Er is geen islamofobie in Nederland. Integendeel. Die religie wordt bij de vleet gefaciliteerd.

Wat we wel hebben in Nederland? De heropleving van NSB-genspireerde Jodenhaat.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 11 juli 2025 @ 22:18:18 #20
507368 RotatoR
pi_218188448
twitter

Halsema is zo ontzettend hypocriet.
  vrijdag 11 juli 2025 @ 22:20:53 #21
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218188462
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 juli 2025 22:18 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Om te kotsen, dat hele GroenLinks.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 11 juli 2025 @ 22:24:51 #22
442397 UitStraling
pi_218188501
quote:
[ x ]

Minderwaardig schijtwijf is dat.
  VIVA vrijdag 11 juli 2025 @ 22:27:14 #23
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_218188524
Waarom zijn de Universiteiten extreem links? Is wel interessant om te weten waar dat vandaan komt, is het intelligentie, of afzetten tegen de gevestigde orde? Je ziet deze trend niet op het MBO....
What lies behind makes no sense in my mind
  vrijdag 11 juli 2025 @ 22:27:30 #24
Trkmenbashi
pi_218188526
quote:
[ x ]

Mag het niet schuren, Femke?
  vrijdag 11 juli 2025 @ 22:40:30 #25
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_218188643
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2025 22:27 schreef cosmosis het volgende:
Waarom zijn de Universiteiten extreem links? Is wel interessant om te weten waar dat vandaan komt, is het intelligentie, of afzetten tegen de gevestigde orde? Je ziet deze trend niet op het MBO....
En dan maar zeggen dat MBOers geen verstand hebben :D
  vrijdag 11 juli 2025 @ 23:41:25 #26
504077 Zoddie
pi_218189088
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2025 22:27 schreef cosmosis het volgende:
Een combinatie denk ik.
Jongeren zitten nog in de leeftijd dat ze de wereld willen veranderen, dat ze nog niet de nuances zien en alleen het goede tegen het kwade.
Makkelijk beinvloedbaar ook nog.
Daarnaast heeft Rusland al sinds Stalin Universiteiten in het westen zitten te benvloeden, communisme propaganda en anti-westerse propaganda.
En daarmee is Rusland niet de enige, groepering voor Palestijnen op universiteiten zijn vaak gelinkt aan Iran.

Makkelijk benvloedbare jongeren worden aan alle kanten benvloed door buitenlandse naties.

Het ene type student is dan ook meer toevankelijk voor dan het andere.
Technische universiteiten zie je het een stuk minder, maar universiteiten met veel sociale studies zitten bomvol met anti-westerse studenten en leraren.

[ Bericht 0% gewijzigd door Zoddie op 11-07-2025 23:47:39 ]
  vrijdag 11 juli 2025 @ 23:45:54 #27
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_218189108
Universiteiten worden vaak als 'links' gezien omdat ze plekken zijn waar kritisch denken, sociale rechtvaardigheid en verandering centraal staan.

Hoger opgeleiden hebben gemiddeld progressievere ideen en universiteiten trekken mensen aan die maatschappelijk betrokken zijn.

Op het MBO ligt de nadruk juist op praktijk en werk waardoor politieke ideologie minder speelt.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  vrijdag 11 juli 2025 @ 23:46:55 #28
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218189115
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2025 23:45 schreef Perrin het volgende:
Universiteiten worden vaak als 'links' gezien omdat ze plekken zijn waar kritisch denken, sociale rechtvaardigheid en verandering centraal staan.

Hoger opgeleiden hebben gemiddeld progressievere ideen en universiteiten trekken mensen aan die maatschappelijk betrokken zijn.

Op het MBO ligt de nadruk juist op praktijk en werk waardoor politieke ideologie minder speelt.
Uni's in NL zijn op dit moment vooral woke bolwerken die met kritisch denken geen zak van doen hebben
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 12 juli 2025 @ 12:58:14 #29
505012 oblo
pi_218191500
  zaterdag 12 juli 2025 @ 13:18:18 #30
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218191595
quote:

Kritisch denken staat al jarenlang niet meer centraal op universiteiten. 'Dogmatisch denken' is een betere omschrijving. Er zijn namelijk inmiddels vele onderwerpen, waar elke millimeter afwijken van bepaalde standpunten als een zonde wordt gezien.

We zien dan helaas ook dat andersdenkenden worden geweerd uit de academische wereld. Zo is het bij gerenommeerde Amerikaanse universiteiten de norm dat zelfs bij de werving van nieuwe academici, kandidaten een 'DEI statement' moeten schrijven als onderdeel van hun sollicitatie. Dan krijg je bijvoorbeeld:
quote:
Statement on Contributions to Advancing Diversity, Equity, and Inclusion - Statement on your contributions to diversity, equity and inclusion, including information about your understanding of these topics, your record of activities to date, and your specific plans and goals for advancing equity and inclusion if hired at Berkeley (for additional information go to https://ofew.berkeley.edu/recruitment/contributions-diversity).
quote:
All applicants must submit a diversity statement. In this statement, please describe how you can support UMass Lowell's commitment to diversity, equity, inclusion (DEI), justice, and belonging. Describe how your teaching, service, and/or leadership (as applicable) has supported the success of students and/or colleagues; and/or describe the impact others have had on you as relating to DEI and your future plans for supporting DEI.
Bron

Kortom, dit creert natuurlijk zeer ideologisch en dogmatisch gedreven plekken, waar alleen de echte hardliners een baan zullen krijgen.
  zaterdag 12 juli 2025 @ 13:19:25 #31
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_218191597
quote:
[ x ]

En niet alleen met die komiek. Een strijkkwartet, een filmregisseur, een bejaarde zangeres. Stilte.

Maar nu: oh mijn God de artiesten!
  zaterdag 12 juli 2025 @ 19:16:16 #32
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218194198
Ik herhaal: Pro Palestina is een doodenge sekte.

Een vergaarbak van marxisten, Gloria Wekker-adepten, salafisten en wahabi's.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 12 juli 2025 @ 19:18:01 #33
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_218194207
quote:
Universiteiten worden vaak als 'links' gezien omdat ze plekken zijn waar kritisch denken, sociale rechtvaardigheid en verandering centraal horen te staan.

Fixed. We weten allemaal dat dat in Nederland al lang niet meer zo is.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zondag 13 juli 2025 @ 00:21:47 #34
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_218196548
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juli 2025 19:16 schreef EttovanBelgie het volgende:
Ik herhaal: Pro Palestina is een doodenge sekte.

Een vergaarbak van marxisten, Gloria Wekker-adepten, salafisten en wahabi's.
_O_
Same shit, different day
SC hopper present
  zondag 13 juli 2025 @ 11:12:03 #35
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218198661
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2025 10:23 schreef Chadi het volgende:

Ach Chadi toch.

Pro-Isral wil juist zeggen dat men tegen terreur is van de Palestijnen, waar genocidale motieven achter zitten. Het is namelijk de bedoeling om Isral en het Joodse volk te vernietigen. Dit hebben we op 7 oktober 2023 allemaal kunnen zien en de Palestijnse beleidsbepalers van Hamas hebben nadien ook letterlijk gezegd dit te herhalen tot Isral volledig is vernietigt.

En dit terreur werd veelal met lofgezang en zelfs festiviteiten ontvangen binnen de Arabische en Islamitische wereld.

Hoe komt het nu toch dat wat velen van jullie zelf Isral toewensen, je op Isral projecteert? Jullie zien Isral namelijk als een land dat niet mag bestaan en Joden als mensen die het allerliefst als tweederangsburgers moeten leven onder de Sharia (zoals eeuwenlang de norm was in Islamitische landen). En vervolgens beticht je Isral van wat de Palestijnen zelf nastreven.

twitter

twitter

En dit zijn trouwens ook sentimenten die nogal omarmd worden in de pro-Palestijnse clubjes, waaronder op de UvA:

twitter

twitter

twitter

[ Bericht 1% gewijzigd door Frutsel op 13-07-2025 14:06:51 ]
  zondag 13 juli 2025 @ 11:30:50 #36
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218198792
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2025 10:23 schreef Chadi het volgende:

Ja, die steeds opzichtigere wijze om Isral gelijk te stellen aan het Nazisme is nog zo'n smaakvol staaltje Pro-Palestina.

Pro-Israli... inderdaad, Chadi, de straten, universiteiten, media en academia puilen uit van pro-Israli met net zo'n rabiate selectiviteit als het rondreizend circus van zondagsactivisten waar we nu al anderhalf jaar last van hebben, met hun gesloop, gedreig en geboycot.

En laten we gewoon eerlijk zijn: mensenrechten interesseert die club niets. Het interesseert ze vooral of over de rug van de 'juiste' slachtoffers politiek en religie bedreven kan worden.

[ Bericht 6% gewijzigd door Frutsel op 13-07-2025 14:07:09 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 13 juli 2025 @ 12:13:37 #37
3542 Gia
User under construction
pi_218199015
quote:
Weet je...

Welnee, dan richten ze zich op herstelbetalingen voor negers.
  zondag 13 juli 2025 @ 12:49:14 #38
19595 Chadi
pi_218199250
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2025 11:30 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ja, die steeds opzichtigere wijze om Isral gelijk te stellen aan het Nazisme is nog zo'n smaakvol staaltje Pro-Palestina.

Pro-Israli... inderdaad, Chadi, de straten, universiteiten, media en academia puilen uit van pro-Israli met net zo'n rabiate selectiviteit als het rondreizend circus van zondagsactivisten waar we nu al anderhalf jaar last van hebben, met hun gesloop, gedreig en geboycot.

En laten we gewoon eerlijk zijn: mensenrechten interesseert die club niets. Het interesseert ze vooral of over de rug van de 'juiste' slachtoffers politiek en religie bedreven kan worden.
Je hoeft je best niet eens te doen om ze ermee te vergelijken. Ze doen het zelf met hun acties en politieke uitspraken en decennia lang beleid.

Het is niet dat het ontbreekt aan interesse in mensenrechten bij pro Palestina groeperingen. Het is dat het jou ontbreekt aan humaniteit richting palestijnen anders had je ook bij hen opgestaan voor hun rechten. Immers de rechten van n zijn de rechten van allen. Maar voor types zoals jij zijn sommige mensen meer gelijk dan anderen waardoor die vergelijking niet opgaat.
De selectieve verontwaardiging bij je als het gaat om palestijnen is doordruipt van sepsis en spreekt boekdelen.
  zondag 13 juli 2025 @ 13:30:10 #39
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218199662
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2025 12:49 schreef Chadi het volgende:

[..]
Je hoeft je best niet eens te doen om ze ermee te vergelijken. Ze doen het zelf met hun acties en politieke uitspraken en decennia lang beleid.

Het is niet dat het ontbreekt aan interesse in mensenrechten bij pro Palestina groeperingen. Het is dat het jou ontbreekt aan humaniteit richting palestijnen anders had je ook bij hen opgestaan voor hun rechten. Immers de rechten van n zijn de rechten van allen. Maar voor types zoals jij zijn sommige mensen meer gelijk dan anderen waardoor die vergelijking niet opgaat.
De selectieve verontwaardiging bij je als het gaat om palestijnen is doordruipt van sepsis en spreekt boekdelen.
Dat is precies waarom ik niet met die cult geassocieerd wil worden. Omdat het daar dus helemaal niet gaat om mensenrechten.

Als er n club de laatste tijd grossiert in selectieve verontwaardiging en ongelijke behandeling van mensen en mensenrechten, is het wel Pro-Palestina. Logisch, want het gaat daar in essentie ook niet eens om Palestina of Palestijnen, maar politiek, ideologie en religie.

Die zuivere observatie kun je dan natuurlijk beter framen als 'Palestijnenhaat' en 'racisme' en 'discriminatie' en natuurlijk 'islamofobie', maar juist vanwege de totale onmogelijkheid van die club om universele mensenrechten los te kunnen zien van irrelevante zaken als etniticeit en religie - de daadwerkelijke graadmeters voor hn interpretatie van zgn. 'mensenrechten' en wanneer deze wl gelden - bewijs je daarmee enkel mijn punt... opnieuw.

Giet daar allemaal nog een 'anti-zionisme' sausje over met allerlei geblaat over hoe Isral dan weer geen bestaansrecht heeft en dus Israli's ook niet, en je moet me dan niet euvel duiden dat ik dat wanstaltige misbruik van woorden als 'gelijkheid' en 'mensenrechten' uit die rabiaat partizaanse hoek niet serieus neem.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 13 juli 2025 @ 14:50:06 #40
277355 Homey
pi_218200609
Nu.nl speelt weer doorgeefluikje voor Hamas:

https://www.nu.nl/midden-(...)e-water-haalden.html
  maandag 14 juli 2025 @ 09:47:57 #41
19595 Chadi
pi_218207872
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2025 14:50 schreef Homey het volgende:

Isral heeft inmiddels erkend omdat ze er niet omheen konden. Dus wat nou doorgeefluik?

Speciaal aangepast voor Homey.

[ Bericht 3% gewijzigd door Chadi op 14-07-2025 09:55:00 ]
  maandag 14 juli 2025 @ 09:51:01 #42
277355 Homey
pi_218207887
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2025 09:47 schreef Chadi het volgende:

[..]
Isral heeft inmiddels erkent omdat ze er niet omheen konden. Dus wat nou doorgeefluik?
Erkend met een d. Let op het kofschip!
  maandag 14 juli 2025 @ 09:55:20 #43
19595 Chadi
pi_218207910
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2025 09:51 schreef Homey het volgende:

[..]
Erkend met een d. Let op het kofschip!
En heb je inhoudelijks nog wat toe te voegen?
  maandag 14 juli 2025 @ 10:15:02 #44
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218208009
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2025 14:50 schreef Homey het volgende:

Dit soort artikelen zijn er inmiddels elke dag. Iedereen keer opnieuw van 'lokale autoriteiten', 'lokale medici', Al Jazeera, of 'het Palestijnse persbureau Wafa'. Zie ook:
quote:
Wafa (Arabic: ???, lit. 'trust', an acronym of Arabic: ????? ??????? ?????????? Wikalat al-Anba al-Filastiniya, lit. 'Palestinian News Agency'), also referred to in English as the Palestine News Agency and the Palestinian News & Info Agency, is the official state-run news agency of the Palestinian National Authority (PNA). Before the formation of the PNA in 1994, Wafa was the official news agency of the Palestine Liberation Organization.

Bron
Dit is een betrouwbare bron volgens de Westerse media, een 'persbureau' dat geallieerd was aan een terreurorganisatie.
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2025 12:49 schreef Chadi het volgende:

[..]

Hmm.

En welke rechten hebben we het hier precies over?
  maandag 14 juli 2025 @ 10:17:00 #45
277355 Homey
pi_218208027
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2025 09:55 schreef Chadi het volgende:

[..]
En heb je inhoudelijks nog wat toe te voegen?
Propaganda van Hamas heeft geen inhoud. Het zijn verzinsels. Dat weet jij ook wel.
  maandag 14 juli 2025 @ 10:50:20 #46
19595 Chadi
pi_218208407
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2025 10:17 schreef Homey het volgende:

[..]
Propaganda van Hamas heeft geen inhoud. Het zijn verzinsels. Dat weet jij ook wel.
Isral zelf geeft het toe. Is het dan nog steeds propaganda van hamas?
  maandag 14 juli 2025 @ 10:53:24 #47
19595 Chadi
pi_218208430
quote:
14s.gif Op maandag 14 juli 2025 10:15 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dit soort artikelen zijn er inmiddels elke dag. Iedereen keer opnieuw van 'lokale autoriteiten', 'lokale medici', Al Jazeera, of 'het Palestijnse persbureau Wafa'. Zie ook:
[..]
Dit is een betrouwbare bron volgens de Westerse media, een 'persbureau' dat geallieerd was aan een terreurorganisatie.
[..]
Hmm.

En welke rechten hebben we het hier precies over?
Wat bedoel je met welke rechten? Zijn er humanitaire rechten waar zij geen aanspraak op mogen maken waar anderen wel aanspraak op kunnen maken?
En we doen het met lokale.. Dat komt omdat Isral anderen de toegang heeft ontzegd zodat het niet naar buiten komt.
  maandag 14 juli 2025 @ 10:59:58 #48
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218208482
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2025 10:53 schreef Chadi het volgende:

[..]
Wat bedoel je met welke rechten? Zijn er humanitaire rechten waar zij geen aanspraak op mogen maken waar anderen wel aanspraak op kunnen maken?
En we doen het met lokale.. Dat komt omdat Isral anderen de toegang heeft ontzegd zodat het niet naar buiten komt.
Jij stelt dat het mensen aan humaniteit ontbreekt als men niet staat voor de rechten van de Palestijnen. Dan zul je toch ook moeten onderbouwen om welke rechten het gaat. En 'humanitaire rechten' is te vaag. Wat bedoel je precies? Welke rechten hebben anderen wel, die de Palestijnen niet hebben?
  maandag 14 juli 2025 @ 11:37:37 #49
3542 Gia
User under construction
pi_218208807
Voedseltekorten.
Ik zag gisterenavond bij nieuwsuur een item hierover. Een vader die elke dag op zoek gaat naar voedsel voor zijn kinderen. Het eerste wat opvalt is dat moeder, uiteraard niet in beeld mag. De kindertjes wel.
Dan gaat vader naar de markt, waar kramen vol liggen met mooie groenten, grote tomaten, zakken suiker en ga zo maar door. Hij wil suiker kopen, maar dat kost 60 euro voor een kilo. Dat heeft hij niet.

Vervolgens hoor je dat er weer 4 vrachtwagens met voedsel verwacht worden. 3 ervan worden overvallen en geplunderd, waardoor er weer te weinig voedsel is.

Wat gebeurt er met dat geplunderde voedsel en wie doet dat? Hamas? En het dan verkopen op de markt tegen woekerprijzen. Er is dus gewoon voedsel, maar het wordt niet verdeeld onder de bevolking. Ze mogen het heel duur kopen.

Dit ligt dan niet aan Isral, maar aan degenen die de voedselhulp onderscheppen en plunderen.
  maandag 14 juli 2025 @ 11:53:40 #50
107276 rutger05
pi_218208898
quote:
Prachtig en zeer bijzonder gebouw. Ik kan een bezoek iedereen aanraden. Deze synagoge maakt samen met kerken en moskeen onderdeel uit van www.grootstemuseum.nl
  maandag 14 juli 2025 @ 11:55:55 #51
497025 Tjoent
pi_218208912
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2025 11:37 schreef Gia het volgende:
Voedseltekorten.
Ik zag gisterenavond bij nieuwsuur een item hierover. Een vader die elke dag op zoek gaat naar voedsel voor zijn kinderen. Het eerste wat opvalt is dat moeder, uiteraard niet in beeld mag. De kindertjes wel.
Dan gaat vader naar de markt, waar kramen vol liggen met mooie groenten, grote tomaten, zakken suiker en ga zo maar door. Hij wil suiker kopen, maar dat kost 60 euro voor een kilo. Dat heeft hij niet.

Vervolgens hoor je dat er weer 4 vrachtwagens met voedsel verwacht worden. 3 ervan worden overvallen en geplunderd, waardoor er weer te weinig voedsel is.

Wat gebeurt er met dat geplunderde voedsel en wie doet dat? Hamas? En het dan verkopen op de markt tegen woekerprijzen. Er is dus gewoon voedsel, maar het wordt niet verdeeld onder de bevolking. Ze mogen het heel duur kopen.

Dit ligt dan niet aan Isral, maar aan degenen die de voedselhulp onderscheppen en plunderen.
Dit zijn de feiten. Misschien kan de NOS (eindelijk) eens belichten hoe Hamas te werk gaat zodat bepaalde mensen hun ogen openen. Voor zover hun gendoctrineerde brein dat toelaat...
  maandag 14 juli 2025 @ 11:58:15 #52
3542 Gia
User under construction
pi_218208933
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2025 11:55 schreef Tjoent het volgende:

[..]
Dit zijn de feiten. Misschien kan de NOS (eindelijk) eens belichten hoe Hamas te werk gaat zodat bepaalde mensen hun ogen openen. Voor zover hun gendoctrineerde brein dat toelaat...
Welnee, die Marielle Tweebeeke zat weer heel meelevend te kijken bij dit onderwerp, want wat was die vader toch zielig en het ligt allemaal aan dat slechte Isral.

Als ze al het voedsel wat in noord-Gaza is, eerlijk, gratis, verdelen onder de bevolking, heeft iedereen genoeg te eten. Maar nee, Hamas moet er aan kunnen verdienen. Niet normaal, dit.
  maandag 14 juli 2025 @ 12:01:16 #53
497025 Tjoent
pi_218208954
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2025 11:58 schreef Gia het volgende:

[..]
Welnee, die Marielle Tweebeeke zat weer heel meelevend te kijken bij dit onderwerp, want wat was die vader toch zielig en het ligt allemaal aan dat slechte Isral.

Als ze al het voedsel wat in noord-Gaza is, eerlijk, gratis, verdelen onder de bevolking, heeft iedereen genoeg te eten. Maar nee, Hamas moet er aan kunnen verdienen. Niet normaal, dit.
Ja, dan ga je onderhand de hoop op objectieve berichtgeving wel opgeven helaas.
Hamas lacht zich kapot.
  maandag 14 juli 2025 @ 12:15:43 #54
277355 Homey
pi_218209144
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2025 10:50 schreef Chadi het volgende:

[..]
Isral zelf geeft het toe. Is het dan nog steeds propaganda van hamas?
Wat Israel zegt zijn toch zionistische leugens volgens jou? Wat is het nu?
  maandag 14 juli 2025 @ 15:57:40 #55
504077 Zoddie
pi_218211378
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2025 11:58 schreef Gia het volgende:

[..]

From the River to the sea, Press like and Subscribe to me!

twitter
  maandag 14 juli 2025 @ 16:39:49 #56
3542 Gia
User under construction
pi_218211760
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)t-deepfakes-illegaal

Zie het item over Gaza. Vanaf 2.45 beelden van verse groente op een kraam. Waarom is dit eten niet gewoon verdeeld, maar moeten ze het kopen? Kan me niet voorstellen dat er nog gewoon geboerd kan worden in dat gebied.
  maandag 14 juli 2025 @ 17:21:10 #57
108676 Aether
pi_218212148
Na klachten van Palestijnse burgers heeft de IDF besloten de voedselhulp aan Gaza te verbeteren. Dat betekent: meer aardappelen, meer meel om brood te bakken en minder voedsel uit blik. Daarnaast worden meer koekjes en chocolade uitgedeeld. Ook zullen de distributiepunten uitgebreid en verbeterd worden.

https://niw.nl/israel-verbetert-voedselhulp-aan-gaza/

maandag 14 juli 2025 @ 18:35:58 #58
19595 Chadi
pi_218213019
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2025 12:15 schreef Homey het volgende:

[..]
Wat Israel zegt zijn toch zionistische leugens volgens jou? Wat is het nu?
Volgens jou is het waarheid wat ze zeggen. Dus wat is het?
  maandag 14 juli 2025 @ 18:37:01 #59
19595 Chadi
pi_218213027
quote:
14s.gif Op maandag 14 juli 2025 10:59 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Jij stelt dat het mensen aan humaniteit ontbreekt als men niet staat voor de rechten van de Palestijnen. Dan zul je toch ook moeten onderbouwen om welke rechten het gaat. En 'humanitaire rechten' is te vaag. Wat bedoel je precies? Welke rechten hebben anderen wel, die de Palestijnen niet hebben?
De rechten zijn goed beschreven in het verdrag van Genve. Dus kom daar niet over miepen alsof je niet weet welke rechten
  maandag 14 juli 2025 @ 18:45:30 #60
3542 Gia
User under construction
pi_218213092
quote:
1s.gif Op maandag 14 juli 2025 17:44 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
Ja. En jouw opmerking geeft meteen maar aan wat voor zieke geest je hebt. Van harte daarmee ^O^
Zwaar gendoctrineerd. Slechte opvoeding gehad, waarschijnlijk.
  maandag 14 juli 2025 @ 18:58:04 #61
277355 Homey
pi_218213194
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2025 18:35 schreef Chadi het volgende:

[..]
Volgens jou is het waarheid wat ze zeggen. Dus wat is het?
Zeg jij het maar, jij kwam ermee.
  maandag 14 juli 2025 @ 19:10:39 #62
19595 Chadi
pi_218213280
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2025 18:58 schreef Homey het volgende:

[..]
Zeg jij het maar, jij kwam ermee.
Nou nee. Jij zei dat het een hamas doorgeef Luik was. En dus in feite onbetrouwbaar. Nu dat Isral zegt dat zij er achter zaten, heb jij vast een mening
  maandag 14 juli 2025 @ 19:16:31 #63
422690 Gizmogirl28
pi_218213336
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2025 16:39 schreef Gia het volgende:
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)t-deepfakes-illegaal

Zie het item over Gaza. Vanaf 2.45 beelden van verse groente op een kraam. Waarom is dit eten niet gewoon verdeeld, maar moeten ze het kopen? Kan me niet voorstellen dat er nog gewoon geboerd kan worden in dat gebied.
Huh voedselhulp problemen maar de Palestijnen zelf vragen 60 euro voor een kilo suiker???
  maandag 14 juli 2025 @ 19:29:35 #64
277355 Homey
pi_218213460
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2025 19:10 schreef Chadi het volgende:

[..]
Nou nee. Jij zei dat het een hamas doorgeef Luik was. En dus in feite onbetrouwbaar. Nu dat Isral zegt dat zij er achter zaten, heb jij vast een mening
Volgens jou is alles wat Isral zegt ‘hasbara’. Maar dan moet een toegeving voor iets ook een leugen op zich zijn. Jouw logica toch? Wees wel consistent in wat je zegt, anders spreek je jezelf tegen.

Merk dat meer bij antisemieten. Alles is een zionistische leugen uit Isral zogenaamd, maar als Isral wat toegeeft is het opeens wel waar. Wat is het nu?
  maandag 14 juli 2025 @ 19:33:47 #65
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218213541
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2025 18:37 schreef Chadi het volgende:

[..]
De rechten zijn goed beschreven in het verdrag van Genve. Dus kom daar niet over miepen alsof je niet weet welke rechten
Ah, en jij denkt deze wetten selectief toe te passen op alleen de Palestijnen of hoe moeten we dat zien?
  maandag 14 juli 2025 @ 20:06:57 #66
3542 Gia
User under construction
pi_218213861
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2025 19:16 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Huh voedselhulp problemen maar de Palestijnen zelf vragen 60 euro voor een kilo suiker???
Je ziet het toch! Evenals al die verse groenten op die kraam. En daar moeten ze de hoofdprijs voor betalen.

Hamas berooft en plundert de voedselconvooien en verkoopt het voor veel geld.
  maandag 14 juli 2025 @ 20:12:25 #67
422690 Gizmogirl28
pi_218213914
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2025 20:06 schreef Gia het volgende:

[..]
Je ziet het toch! Evenals al die verse groenten op die kraam. En daar moeten ze de hoofdprijs voor betalen.

Hamas berooft en plundert de voedselconvooien en verkoopt het voor veel geld.
Schandalig.
  maandag 14 juli 2025 @ 20:26:22 #68
288015 havanagila
pi_218214066
En dan in NL een willekeurige studieruimte slopen, want Isral, of zo....
  dinsdag 15 juli 2025 @ 07:32:05 #69
19595 Chadi
pi_218216899
quote:
14s.gif Op maandag 14 juli 2025 19:33 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ah, en jij denkt deze wetten selectief toe te passen op alleen de Palestijnen of hoe moeten we dat zien?
Nee jij wil ze niet toepassen op Palestijnen. Daarom loop je hier te draaien.
  dinsdag 15 juli 2025 @ 10:29:06 #70
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218218393
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2025 07:32 schreef Chadi het volgende:

[..]
Nee jij wil ze niet toepassen op Palestijnen. Daarom loop je hier te draaien.
Hmm, dat is dan vreemd. Want wat betreft gelden zulke richtlijnen in alle omstandigheden. Jij hebt het daarentegen alleen maar over de Palestijnen als je kunt wijzen naar Isral.

Volgens de Geneefse Conventies is het bijvoorbeeld ook verboden om burgers als menselijk schild te gebruiken, burgers te gijzelen of doelbewust geweld te gebruiken jegens burgers. Dingen waar de Palestijnen en hun beleidsbepalers zich schuldig aan maken.

Alleen daar horen we jou niet over, een tendens die breder merkbaar is in de Arabische en Islamitische wereld en helaas ook in de Islamitische gemeenschappen in het Westen.

'Ik ben gewoon voor mensenrechten'
'Ik ben tegen onschuldige slachtofers'
'Er komen vrouwen en kinderen om het leven'
'Voor de Palestijnen zijn is gewoon humaan zijn'

Zulke argumenten horen we dan. Wat erg opmerkelijk is, want als de Palestijnse terroristen door Isralische dorpen trekken dan staat men te juichen met gebak en muntthee, ineens gelden mensenrechten dan niet meer en kan het men niets schelen dat er vrouwen of kinderen het slachtoffer worden.
  dinsdag 15 juli 2025 @ 11:26:58 #71
19595 Chadi
pi_218218917
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 juli 2025 10:29 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Hmm, dat is dan vreemd. Want wat betreft gelden zulke richtlijnen in alle omstandigheden. Jij hebt het daarentegen alleen maar over de Palestijnen als je kunt wijzen naar Isral.

Volgens de Geneefse Conventies is het bijvoorbeeld ook verboden om burgers als menselijk schild te gebruiken, burgers te gijzelen of doelbewust geweld te gebruiken jegens burgers. Dingen waar de Palestijnen en hun beleidsbepalers zich schuldig aan maken.

Alleen daar horen we jou niet over, een tendens die breder merkbaar is in de Arabische en Islamitische wereld en helaas ook in de Islamitische gemeenschappen in het Westen.

'Ik ben gewoon voor mensenrechten'
'Ik ben tegen onschuldige slachtofers'
'Er komen vrouwen en kinderen om het leven'
'Voor de Palestijnen zijn is gewoon humaan zijn'

Zulke argumenten horen we dan. Wat erg opmerkelijk is, want als de Palestijnse terroristen door Isralische dorpen trekken dan staat men te juichen met gebak en muntthee, ineens gelden mensenrechten dan niet meer en kan het men niets schelen dat er vrouwen of kinderen het slachtoffer worden.
Nou nee. Dat is een smoes die jij gebruikt om het niet over de rechten van Palestijnen te hebben en niet over de schendingen daarvan door Isral. Voor mij zijn alle mensen gelijk. De n is niet meer gelijk dan een ander.
  dinsdag 15 juli 2025 @ 23:10:06 #72
442397 UitStraling
pi_218224495
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2025 11:26 schreef Chadi het volgende:

[..]
Nou nee. Dat is een smoes die jij gebruikt om het niet over de rechten van Palestijnen te hebben en niet over de schendingen daarvan door Isral. Voor mij zijn alle mensen gelijk. De n is niet meer gelijk dan een ander.
Helaas denkt Hamas anders over mensenrechten.
  woensdag 16 juli 2025 @ 09:07:33 #73
19595 Chadi
pi_218226009
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2025 23:10 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Helaas denkt Hamas anders over mensenrechten.
Hamas is uit hetzelfde hout gesneden als Isral. Het gaat ze om macht en haat richting Isral.
De Palestijnen fungeren als boksbal.
  woensdag 16 juli 2025 @ 20:13:18 #74
131800 Tarado
cap de fusca
pi_218232628
twitter
  woensdag 16 juli 2025 @ 20:18:48 #75
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218232684
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2025 09:07 schreef Chadi het volgende:

[..]
Hamas is uit hetzelfde hout gesneden als Isral. Het gaat ze om macht en haat richting Isral.
De Palestijnen fungeren als boksbal.
Dit gewoon uit je strot krijgen. Hilarisch.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 16 juli 2025 @ 20:19:36 #76
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218232695
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2025 20:13 schreef Tarado het volgende:
[ x ]
Goh. Verrassend weer.

En natuurlijk is populist Timmermans er weer bij.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 20 juli 2025 @ 17:12:56 #77
108676 Aether
pi_218270790
:+
quote:
De BBC heeft laten weten dat het Arabische woord ‘yahud’, wat gewoon ‘Jood’ betekent, ook in de toekomst in nieuwsberichten en documentaires vertaald zal blijven worden als ‘Israli’, ‘zionist’ en zelfs als ‘IDF-soldaat’. Op die manier probeert de Britse publieke omroep te voorkomen dat de kijker de indruk krijgt dat Palestijnen antisemieten zijn wanneer zij spreken over hun haat jegens de Joden. Ook dit was een van de kritiekpunten over de documentaire Gaza: How to survive a warzone. De BBC zal bijvoorbeeld de leuze ‘Dood aan de Joden’ blijven vertalen als ‘Dood aan de zionisten’ of zelfs ‘Dood aan de IDF’.

https://niw.nl/bbc-blijft(...)d-jood-te-vermijden/
  zondag 20 juli 2025 @ 20:32:59 #78
422690 Gizmogirl28
pi_218272039
quote:
1s.gif Op zondag 20 juli 2025 17:12 schreef Aether het volgende:
[..]

Dat moet andersom gebeuren, dan is de wereld te klein.
  maandag 21 juli 2025 @ 07:48:32 #79
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_218274440
quote:
[..]

Wat fijn dat ze die mensen even helpen duiden wat ze eigenlijk bedoelen. Dat is totaal niet denigrerend dat je dat voor hen bepaalt.

"Dood aan de Joden" wordt natuurlijk "proportioneel verzet tegen de zionisten"
  maandag 21 juli 2025 @ 09:57:37 #80
3542 Gia
User under construction
pi_218275220
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2025 20:19 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Goh. Verrassend weer.

Hij laat zich zien op plekken met de meeste sympathisanten voor een conflict, dus de meeste kans op stemmen op zijn persoontje.

Beetje dom, want de palliwappies schreeuwen wel het hardst, maar zoveel zijn het er nu ook weer niet dat je daarmee de verkiezingen gaat winnen.

Geen enkele organisatie komt op voor de ellende in Soedan, dus daar hoor je Timmerfrans ook niet over. Verspilde moeite want dat trekt geen extra kiezers.
  maandag 21 juli 2025 @ 10:02:49 #81
Trkmenbashi
pi_218275262
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2025 09:57 schreef Gia het volgende:

[..]
Hij laat zich zien op plekken met de meeste sympathisanten voor een conflict, dus de meeste kans op stemmen op zijn persoontje.

Beetje dom, want de palliwappies schreeuwen wel het hardst, maar zoveel zijn het er nu ook weer niet dat je daarmee de verkiezingen gaat winnen.

Geen enkele organisatie komt op voor de ellende in Soedan, dus daar hoor je Timmerfrans ook niet over. Verspilde moeite want dat trekt geen extra kiezers.
Denk ook dat hij hiermee op het verkeerde paard aan het wedden is. De achterban van de oude PvdA wordt steeds verder vervreemd, en voor de harde kern van GL gaat het nooit ver genoeg.
  maandag 21 juli 2025 @ 10:04:58 #82
497025 Tjoent
pi_218275282
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2025 09:57 schreef Gia het volgende:

[..]

Nouuu Gia, ik kan jouw input beslist niet appreciren hoor. Wat een stemmingmakerij :'(
  maandag 21 juli 2025 @ 11:51:42 #83
497478 Toine51
pi_218276077
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2025 20:19 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Goh. Verrassend weer.

Hand in hand met aanhangers van het Iraanse regime...
Je weet wel, dat regime dat het niet zo op heeft met vrouwen die Westers willen leven zonder hoofddoek....
En waar aanhangers van oa PvdA een tijd geleden nog zo verbolgen was over de dood van dat Iraanse meisje en collectief hun haartjes afknipten..

Ga weg met die populist. Gevaarlijke idioot die over lijken gaat om de macht te grijpen in NL..
:r
  maandag 21 juli 2025 @ 11:55:58 #84
168739 Red_85
'echt wel'
pi_218276119
quote:
[..]

Laf.

Heel laf. En gewoonweg buiten de waarheid.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 21 juli 2025 @ 11:59:56 #85
168739 Red_85
'echt wel'
pi_218276141
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2025 20:13 schreef Tarado het volgende:
[ x ]
En vervolgens heel links wat zich er nee in laat.
Met het terrorisme.

Dat is waar je dus op stemt de aankomende verkiezingen bij ze: moslimterrorisme, keihard antisemitisme, haat, steun aan moord, dood en verderf.
1947-2016
  maandag 21 juli 2025 @ 13:05:55 #86
464844 torentje
pi_218276572
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2025 11:59 schreef Red_85 het volgende:

[..]
En vervolgens heel links wat zich er nee in laat.
Met het terrorisme.

Dat is waar je dus op stemt de aankomende verkiezingen bij ze: moslimterrorisme, keihard antisemitisme, haat, steun aan moord, dood en verderf.
Generaliseren mag niet, niet ieder links medemens heeft sympathie voor religies.
  maandag 21 juli 2025 @ 13:14:48 #87
Trkmenbashi
pi_218276628
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2025 13:05 schreef torentje het volgende:

[..]
Generaliseren mag niet, niet ieder links medemens heeft sympathie voor religies.
Communistische dictaturen proberen dikwijls religie te vervangen door de partij als (af)god.

Verder zijn de in Nederland aanwezige progressieve partijen die dit soort activisme steunen vooral erg selectief in hun sympathie voor religies.
  woensdag 23 juli 2025 @ 11:40:18 #88
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_218296435
twitter

Heel soms doen feiten er nog toe, gelukkig.
  maandag 28 juli 2025 @ 11:18:25 #89
507368 RotatoR
pi_218351011
twitter

Wat een tuig.
  maandag 28 juli 2025 @ 11:21:36 #90
497025 Tjoent
pi_218351045
quote:
1s.gif Op maandag 28 juli 2025 11:18 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Wat een tuig.
Niks aan de hand hoor, gaat u maar rustig slapen w/
  woensdag 30 juli 2025 @ 02:17:31 #91
352376 voetbalmanager2
pi_218366833
quote:
De Universiteit van Californi in Los Angeles (UCLA) is akkoord met een schikking van meer dan 6 miljoen dollar in een discriminatiezaak die was aangespannen door Joodse studenten en docenten. Zij hadden de UCLA aangeklaagd omdat deze tijdens pro-Palestijnse protesten vorig jaar een zogenoemde Jodenvrije zone op de campus had toegestaan.

Ruim 2,3 miljoen dollar gaat naar organisaties die antisemitisme bestrijden. Volgens de klagers gingen bestuurders tijdens de protesten vrijwillig door de knien voor antisemieten. ,,Ze zijn nu gewaarschuwd: Joden behandelen als tweederangsburgers is verkeerd, illegaal en zeer kostbaar", aldus de voorzitter van een organisatie die de klagers vertegenwoordigde.

Het gaat om de jongste schikking door een Amerikaanse universiteit na beschuldigingen van Jodenhaat. UCLA werd vorig voorjaar een brandhaard toen de protesten in het hele land escaleerden door de oorlog van Isral tegen de Hamas in de Gazastrook.
https://www.ed.nl/buitenl(...)%2Fwww.google.com%2F
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  woensdag 30 juli 2025 @ 10:29:07 #92
442397 UitStraling
pi_218368397
Hamas zit nu eindelijk in de problemen, buitenlandse druk op Isral om een tweestaten-oplossing te forceren, als ze iets niet willen is het dat wel, die willen een een-staat oplossing met Isral van de aardbodem verdwenen.
  woensdag 30 juli 2025 @ 10:44:22 #93
108676 Aether
pi_218368473
Novum: gehele Arabische Liga en Turkije roepen Hamas op zich te ontwapenen en oorlog te staken
https://www.geenstijl.nl/5184758/hamas

De resolutie van zeven pagina's is ondertekend door alle 22 landen van de Arabische Liga, Turkije, de gehele Europese Unie, nog zestien andere landen en heet de "New York Declaration".
  woensdag 30 juli 2025 @ 11:21:04 #94
277355 Homey
pi_218368727
quote:
1s.gif Op woensdag 30 juli 2025 10:44 schreef Aether het volgende:
Novum: gehele Arabische Liga en Turkije roepen Hamas op zich te ontwapenen en oorlog te staken

De resolutie van zeven pagina's is ondertekend door alle 22 landen van de Arabische Liga, Turkije, de gehele Europese Unie, nog zestien andere landen en heet de "New York Declaration".
Niets hiervan in het NOS journaal.

Lying by omission. De troefkaart van de propaganda machine in Nederland.
  woensdag 30 juli 2025 @ 11:34:34 #95
352376 voetbalmanager2
pi_218368838
quote:

Een zwarte dag voor PvdA-GroenLinks ;(
  woensdag 30 juli 2025 @ 11:34:59 #96
2905 Montagui
pi_218368845
quote:

Ja, ok, Hamas ontwapend en alles zou dan moeten leiden naar de 'two state solution'. Tricky.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  woensdag 30 juli 2025 @ 11:42:52 #97
36921 ReplaR
pi_218368906
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2025 11:34 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Een zwarte dag voor PvdA-GroenLinks ;(
Die gaan morgen gewoon weer iedereen lastig vallen op de stations met de eis dat Nederland ze ook moet herkennen, zonder door te hebben wat de voorwaarden zijn hoor.
  woensdag 30 juli 2025 @ 12:43:10 #98
108676 Aether
pi_218369316
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2025 11:34 schreef Montagui het volgende:

[..]
Ja, ok, Hamas ontwapend en alles zou dan moeten leiden naar de 'two state solution'. Tricky.
Een soort overwinning voor de PA, en zie Isral momenteel niet snel met deze voorwaarden akkoord gaan.
  donderdag 31 juli 2025 @ 10:01:47 #99
277355 Homey
pi_218376590
quote:
1s.gif Op woensdag 30 juli 2025 11:42 schreef ReplaR het volgende:

[..]
Die gaan morgen gewoon weer iedereen lastig vallen op de stations met de eis dat Nederland ze ook moet herkennen, zonder door te hebben wat de voorwaarden zijn hoor.
Joden hebben een zeer sterke wil tot zelfbeschikking en Isral is een duidelijke natiestaat dus die gaan echt niet luisteren naar een stel domme antisemitische brulapen ergens in Nederland. Nederland wat zelf steeds meer gaat lijden onder religieus extremisme en tribalisme zelf gemporteerd uit Afrika en het M-O.

Sterker nog, het percentage joden in Isral zal toenemen. In Nederland daalt het percentage autochtone bewoners. Wie heeft er dan een probleem?
  donderdag 31 juli 2025 @ 10:05:28 #100
497478 Toine51
pi_218376610
quote:
[ x ]

Wat een tuig.
Domme naeve figuren....
:')
Het uiteindelijke resultaat, mocht die er komen, zal hun nog vies tegenvallen...

Die propagandamotor van hamas draait op volle toeren en deze figuren zijn de brandstof...
  donderdag 31 juli 2025 @ 10:17:50 #101
277355 Homey
pi_218376716
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2025 10:05 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Domme naeve figuren....
Het uiteindelijke resultaat, mocht die er komen, zal hun nog vies tegenvallen...

Die propagandamotor van hamas draait op volle toeren en deze figuren zijn de brandstof...
Hamas heeft veel aanhang in west-Europa en dat geeft alleen maar aan dat west-Europa zelf een probleem heeft. Niet zozeer israel, dat wel snapt hoe om te gaan met de radicale islam: hard aanpakken.
  donderdag 31 juli 2025 @ 10:22:58 #102
108676 Aether
pi_218376760
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2025 10:17 schreef Homey het volgende:

[..]
Hamas heeft veel aanhang in west-Europa en dat geeft alleen maar aan dat west-Europa zelf een probleem heeft. Niet zozeer israel, dat wel snapt hoe om te gaan met de radicale islam: hard aanpakken.
8 jaar geleden voorspeld door UAE minister.

donderdag 31 juli 2025 @ 10:34:24 #103
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218376861
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2025 10:05 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Domme naeve figuren....

Mja, de propaganda en het activisme heeft wel degelijk effecten natuurlijk. De publieke opinie in veel landen heeft zich tegen Isral (en zelfs Joden) gekeerd en allerlei landen hebben of zijn bezig met het erkennen van een 'Palestijnse staat'. Canada schijnt nu ook die stap alweer te zetten.

En natuurlijk zie je dat het voornamelijk landen met een linkse regering (waar intersecionliteit, anti-Westerse sentimenten en Islamofilie dus een rol zullen spelen) betreft (Spanje, Noorwegen, Canada) of landen zoals Ierland die een flinke geschiedenis hebben met terreur. Maar de geest is wat dit betreft uit de fles. Frankrijk zal volgen, het VK verwacht ik ook nog wel.
  donderdag 31 juli 2025 @ 11:28:12 #104
108676 Aether
pi_218377301
quote:
14s.gif Op donderdag 31 juli 2025 10:34 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Mja, de propaganda en het activisme heeft wel degelijk effecten natuurlijk. De publieke opinie in veel landen heeft zich tegen Isral (en zelfs Joden) gekeerd en allerlei landen hebben of zijn bezig met het erkennen van een 'Palestijnse staat'. Canada schijnt nu ook die stap alweer te zetten.

En natuurlijk zie je dat het voornamelijk landen met een linkse regering (waar intersecionliteit, anti-Westerse sentimenten en Islamofilie dus een rol zullen spelen) betreft (Spanje, Noorwegen, Canada) of landen zoals Ierland die een flinke geschiedenis hebben met terreur. Maar de geest is wat dit betreft uit de fles. Frankrijk zal volgen, het VK verwacht ik ook nog wel.
Britten dreigen Palestijnse staat te erkennen ;)
quote:
Does Keir Starmer understand that from 1948 to 1967, Palestinians had exactly the state they’re now demanding, under Egyptian and Jordanian rule, and they didn’t build a nation.

Instead, they joined Arab armies in a war of extermination against Israel, and that's how they end up losing the land.

Does he know that in 2005, Israel gave the Palestinians full control of Gaza? Not as part of a peace deal, but unilaterally, withdrawing every soldier and citizen.

That was their chance to build a model state, to show the world they could govern peacefully and responsibly.

Had they turned Gaza into a peaceful, prospeous city, they could have leveraged it to demand the West Bank and East Jerusalem.

Instead, they turned it into a hub for terrorism.

In 2000, Israel withdrew from southern Lebanon. Hezbollah tookover.

In 2005, Israel withdrew from Gaza. Hamas took over.

Now, Starmer demands Israel hand over the West Bank. What exactly does he think will rise there?

October 7 happened because Israel did what Starmer wants Israel to do again.

https://substack.com/@danburmawi/note/c-140479550
  donderdag 31 juli 2025 @ 11:48:06 #105
108676 Aether
pi_218377470
Wekelijks pro-Palestijns protest maakt ondernemers woest: ’Pak je koffers en ga dr helpen’
https://www.telegraaf.nl/(...)helpen/80887069.html
  donderdag 31 juli 2025 @ 11:50:56 #106
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218377494
quote:
Correct.

Een 'Palestijnse staat' is ook niets meer dan symboolpolitiek waarmee rechtvaardiging en erkenning wordt uitgesproken voor de 'Palestijnse zaak'. Waar zal dit toe leiden? Meer terrorisme natuurlijk.

Want klaarblijkelijk loont het dus om Isral aan te vallen, zoveel mogelijk Isralirs op de meest brute manieren om het leven te brengen en vervolgens het slachtoffer spelen als er wordt teruggeslagen. De Westerse media, NGOs, activisten en politici staan toch meteen weer achter de Palestijnen.

En sommige Westerse overheden stellen dan wel dat 'Hamas weg moet'. Ok en hoe denkt men dat te bewerkstelligen? En wie neemt het over? Hoe gaan alle Joden van de Westelijke Jordaanoever worden gehaald en wie gaat een 'Palestijnse staat' besturen? Allemaal vragen die onbeantwoord blijven.

Ik kan nu al voorspellen: binnen een jaar of tien a vijftien gaat er het eerste (Westerse) land komen dat Isral niet langer zal erkennen als een staat. Dat wordt de volgende stap. Daar zijn sinds deze oorlog al oproepen toe dit te bewerkstelligen. Zie bijvoorbeeld: 'Instead of recognising 'Palestine', countries should withdraw recognition of Israel'.
  donderdag 31 juli 2025 @ 12:22:48 #107
108676 Aether
pi_218377741
quote:
14s.gif Op donderdag 31 juli 2025 11:50 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Correct.

Een 'Palestijnse staat' is ook niets meer dan symboolpolitiek waarmee rechtvaardiging en erkenning wordt uitgesproken voor de 'Palestijnse zaak'. Waar zal dit toe leiden? Meer terrorisme natuurlijk.
Een eigen staat blijft men als de belangrijkste oplossing voor de problemen zien hoewel Hamas al meerdere keren heeft aangegeven dat het ze daar helemaal niet om gaat.

En de rol van Egypte wordt hier vaak niet gezien want die zitten ook niet te wachten op een terreurstaat aan hun grenzen.

Maar er wordt op veel zaken voorbijgegaan wat je nodig hebt om een land/staat te runnen. Momenteel gebruikt men de Isralische munt in Gaza en de Palestijnse gebieden, Isral int belasting voor Hamas, levert vrijwel gratis water en elektriciteit, er werkten 10.000den Gazanen in Isral. Wat gaat Gaza produceren als basis van hun economie?
quote:
Ik kan nu al voorspellen: binnen een jaar of tien a vijftien gaat er het eerste (Westerse) land komen dat Isral niet langer zal erkennen als een staat. Dat wordt de volgende stap. Daar zijn sinds deze oorlog al oproepen toe dit te bewerkstelligen. Zie bijvoorbeeld: 'Instead of recognising 'Palestine', countries should withdraw recognition of Israel'.
Zou men niet verbazen als dat nog sneller gaat, bijvoorbeeld binnen vijf jaar.
  donderdag 31 juli 2025 @ 12:33:42 #108
251427 Opnaarutrecht
pi_218377817
quote:
[ x ]

Wat een tuig.
Is dat niet de kroeg van Ajax-fans? Wat een idioten om daar 'Frie Palestaain' te schreeuwen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Opnaarutrecht op 31-07-2025 12:41:55 ]
  Moderator donderdag 31 juli 2025 @ 12:51:21 #109
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218377923
quote:
7s.gif Op donderdag 31 juli 2025 12:22 schreef Aether het volgende:

[..]
Een eigen staat blijft men als de belangrijkste oplossing voor de problemen zien hoewel Hamas al meerdere keren heeft aangegeven dat het ze daar helemaal niet om gaat.

En de rol van Egypte wordt hier vaak niet gezien want die zitten ook niet te wachten op een terreurstaat aan hun grenzen.

Maar er wordt op veel zaken voorbijgegaan wat je nodig hebt om een land/staat te runnen. Momenteel gebruikt men de Isralische munt in Gaza en de Palestijnse gebieden, Isral int belasting voor Hamas, levert vrijwel gratis water en elektriciteit, er werkten 10.000den Gazanen in Isral. Wat gaat Gaza produceren als basis van hun economie?
[..]
Volgens mij kan dat helemaal niet
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  donderdag 31 juli 2025 @ 17:09:20 #110
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218380044
quote:

[..]
Tja, dat wordt genegeerd. Je ziet de uitspraken van de Palestijnse leiders hier zelden tot nooit in de media verschijnen omdat dit natuurlijk de ware aard van de Palestijnse samenleving zou bloot leggen wat dwars tegen het gewenste narratief ingaat waarbij Palestijnen als 'onschuldige', 'onderdrukte' 'inheemsen' worden weggezet, met wie we allemaal norm voor medelijden moeten hebben. Dit waar elke Isralische politicus maar een scheet hoeft te laten en het is meteen voorpaginanieuws.
quote:
Doet er allemaal niet toe. Er moet per s een Palestijnse staat komen zo vinden sommigen.
quote:
[..]
Dat zou ook zeker kunnen, nu is dat wellicht nog net te radicaal, maar zoals ik al zei: de geest is uit de fles en binnen bepaalde contreien beleeft men dit conflict inmiddels met een bijna religieuze bezieling. Vooral bij een aanzienlijk deel aan de linkerkant van het politieke spectrum in het Westen, is de totale vernietiging van Isral al langer een droom.
  donderdag 31 juli 2025 @ 17:13:00 #111
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218380120
Hier trouwens een voorbeeld van deze 'religieuze bezieling' in de pro-Palestijnse kringen:

twitter
  donderdag 31 juli 2025 @ 17:49:48 #112
108676 Aether
pi_218380372
quote:
14s.gif Op donderdag 31 juli 2025 17:09 schreef HowardRoark het volgende:

Dat zou ook zeker kunnen, nu is dat wellicht nog net te radicaal, maar zoals ik al zei: de geest is uit de fles en binnen bepaalde contreien beleeft men dit conflict inmiddels met een bijna religieuze bezieling. Vooral bij een aanzienlijk deel aan de linkerkant van het politieke spectrum in het Westen, is de totale vernietiging van Isral al langer een droom.
Ik hoop het, of eigenlijk dat het helemaal niet zal gebeuren, maar als je ziet wat binnen twee jaar als norm is geworden, hoe ver universiteiten toegegeven hebben, bedrijven worden geterroriseerd, gemeenten zich met buitenlandse politiek bemoeien en ambtenaren hun werkgever onder druk zetten, kan er binnen nog een paar jaar veel veranderen.
  donderdag 31 juli 2025 @ 17:58:45 #113
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_218380452
quote:

[..]
Scherp opgemerkt.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  donderdag 31 juli 2025 @ 19:16:46 #114
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_218381096
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2025 11:55 schreef Tjoent het volgende:

[..]
Er is heel veel misinformatie: zo stond een bericht op Twitter dat Isral sinds 7 oktober maar liefst 3 schoolbussen vol kinderen per dag doodde! Dat bericht werd vol verontwaardiging heel veel gedeeld!
Blijkt bij narekenen met de officile cijfers dat het slechts om n schoolbus per dag gaat. Zo worden mensen op het verkeerde been gezet en jodenhaat aangewakkerd!
The End Times are wild
  donderdag 31 juli 2025 @ 20:50:39 #115
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218382226
Het is bijzonder hoe Gaza een symbool is geworden voor de progressieven - maar tegenwoordig all-over politieke spectrum- om je te uiten tegen het westen, en als je hen steunt dat je dan een goed mens bent.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
  donderdag 31 juli 2025 @ 20:51:10 #116
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218382236
quote:
13s.gif Op donderdag 31 juli 2025 17:13 schreef HowardRoark het volgende:
Hier trouwens een voorbeeld van deze 'religieuze bezieling' in de pro-Palestijnse kringen:

[ twitter ]
Nou dat mens zal in elk geval niet omkomen van de honger :r
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
  donderdag 31 juli 2025 @ 21:02:18 #117
19595 Chadi
pi_218382347
quote:
7s.gif Op donderdag 31 juli 2025 20:50 schreef phpmystyle het volgende:
Het is bijzonder hoe Gaza een symbool is geworden voor de progressieven - maar tegenwoordig all-over politieke spectrum- om je te uiten tegen het westen, en als je hen steunt dat je dan een goed mens bent.
Het geeft ook meteen weer hoever de politiek van moreel juist handelen af zit. Het bevat in feite vele facetten van wat er mis is met de politiek tegenwoordig. De genocide had gestopt kunnen en moeten worden. Maar politici keken weg en krijgen nu de rekening.
  donderdag 31 juli 2025 @ 21:04:36 #118
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218382385
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2025 21:02 schreef Chadi het volgende:

[..]
Het geeft ook meteen weer hoever de politiek van moreel juist handelen af zit. Het bevat in feite vele facetten van wat er mis is met de politiek tegenwoordig. De genocide had gestopt kunnen en moeten worden. Maar politici keken weg en krijgen nu de rekening.
Er is geen genocide gaande.

Maar ik hoor deze mensen niet schreeuwen over het lot van de oeigoeiren in China bijvoorbeeld, of een van de vele andere plaatsen waar mensen onjuist behandeld worden. Gaza staat symbool voor iets heel anders.
Vladimir Putin
  donderdag 31 juli 2025 @ 21:11:11 #119
442397 UitStraling
pi_218382468
Lach me kapot als Isral besluit Cataloni en Koerdistan als land te erkennen.
  donderdag 31 juli 2025 @ 21:15:32 #120
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218382518
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2025 21:11 schreef UitStraling het volgende:
Lach me kapot als Isral besluit Cataloni en Koerdistan als land te erkennen.
In Cataloni heerst er nogal een pro-Palestijns en anti-Isral sentiment, dus dat zal niet.
  donderdag 31 juli 2025 @ 21:20:27 #121
497478 Toine51
pi_218382593
quote:
13s.gif Op donderdag 31 juli 2025 17:13 schreef HowardRoark het volgende:

[ twitter ]
Don't stick your dick in crazy, hm ok?
  donderdag 31 juli 2025 @ 21:24:39 #122
497478 Toine51
pi_218382643
quote:
7s.gif Op donderdag 31 juli 2025 21:04 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Er is geen genocide gaande.

Maar ik hoor deze mensen niet schreeuwen over het lot van de oeigoeiren in China bijvoorbeeld, of een van de vele andere plaatsen waar mensen onjuist behandeld worden. Gaza staat symbool voor iets heel anders.
Ik zag gister een man roepen dat ze al 5 maanden honger lijden...

Nou zag ik deze man en hij zag er toch verdomd goed uit voor iemand die nauwelijks te bikken had...

Geldt ook voor die kinderen.
Die zien er idd bar slecht uit, in tegenstelling tot de moeder...

Ik krijg toch echt de indruk dat er vies over de rug van die kinderen propaganda gespeeld wordt...
  donderdag 31 juli 2025 @ 21:36:29 #123
168739 Red_85
'echt wel'
pi_218382822
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2025 21:24 schreef Toine51 het volgende:

[..]

Nou zag ik deze man en hij zag er toch verdomd goed uit voor iemand die nauwelijks te bikken had...

Ik krijg toch echt de indruk dat er vies over de rug van die kinderen propaganda gespeeld wordt...
Moslims en in het bijzonder pali's hebben geen schaamte als het om hun ideologie en vijanden gaat.
1947-2016
  donderdag 31 juli 2025 @ 21:49:03 #124
Trkmenbashi
pi_218382960

https://www.geenstijl.nl/(...)nyahu-hitler-footer]

Ambtenaar Jeroen moet gewoon lekker z'n werk doen en zijn persoonlijke politieke overtuigingen prive houden.
  donderdag 31 juli 2025 @ 22:00:46 #125
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_218383126
quote:
9s.gif Op donderdag 31 juli 2025 21:49 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[ afbeelding ]

Ambtenaar Jeroen moet gewoon lekker z'n werk doen en zijn persoonlijke politieke overtuigingen prive houden.
Iets teveel chemische troep gebruikt tijdens het kliko reinigen.
  donderdag 31 juli 2025 @ 22:09:17 #126
108676 Aether
pi_218383223
quote:
[ afbeelding ]

Gemeente Helmond
Jeroen van Helmond

🤔
  donderdag 31 juli 2025 @ 22:52:05 #127
211196 Weltschmerz
pi_218383691
quote:
[ afbeelding ]

Ambtenaar Jeroen had gewoon lekker z'n werk moeten doen, nu moet hij ander werk gaan doen want als ambtenaar is hij niet te vertrouwen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 31 juli 2025 @ 23:01:44 #128
510324 Mathijsco
pi_218383809
Ik vind ook wat van de houding van Isral ten opzichte van de Palestijnse bevolking.

De manier waarop deugend Nederland dit uitdraagt, irriteert me echter mateloos: ze hebben zichzelf bijna letterlijk aan Gaza vastgeketend, teneinde hun door en door verrotte moraal te verkopen. "Zeg je vlees, zeg je Croma." Zeg je Gaza, zeg je (gemaskerde) deugkneus die de UvA bezet?

Sodemieter op met je antisemitisme: wat mij betreft wordt er met harde hand neergeknuppeld.
  vrijdag 1 augustus 2025 @ 12:25:13 #129
507887 mackinac
pi_218386632
Hitler ambtenaar wordt niet ontslagen maar krijgt een 'waarschuwing':

quote:
De gemeente Helmond heeft een ambtenaar op de vingers getikt die zijn e-mail afsloot met een opmerkelijk statement. Onder de digitale handtekening van de technisch medewerker Afval en Reiniging stond de tekst: 'Is er een verschil tussen Netanyahu en Hitler, vraag ik me af'. De gemeente laat weten dat de handtekening inmiddels is aangepast en dat persoonlijke opvattingen niet thuishoren in zakelijke e-mails.
https://www.omroepbrabant(...)g-gemeente-grijpt-in
I'm gonna eat your brains and gain your knowledge.
  vrijdag 1 augustus 2025 @ 12:59:36 #130
251427 Opnaarutrecht
pi_218386899
quote:
14s.gif Op donderdag 31 juli 2025 21:15 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
In Cataloni heerst er nogal een pro-Palestijns en anti-Isral sentiment, dus dat zal niet.
In extreemlinkse kringen wordt er op Twitter openlijk gesproken over het ontkennen van het bestaansrecht van Isral. Het is een hypocriete bende.
  vrijdag 1 augustus 2025 @ 13:02:43 #131
326902 Glazenmaker
pi_218386928
Omdat ik jullie en Isral allemaal stom vind, ga ik mijn nieuwe kat met Adolf snor Yahya noemen.
https://www.geenstijl.nl/(...)lariteit-steeg-yahya
  vrijdag 1 augustus 2025 @ 13:11:00 #132
288015 havanagila
pi_218387028
Was dat niet die laffe kneus die bevel voor 7 oktober gaf en zich toen verstopte?
  vrijdag 1 augustus 2025 @ 13:11:53 #133
Trkmenbashi
pi_218387037
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2025 12:25 schreef mackinac het volgende:
[..]
quote:
"Wij zijn ons er wel van bewust dat de situatie in Isral en de Palestijnse gebieden sterke gevoelens oproept, ook bij onze medewerkers. Betreffende de ontwikkelingen in Gaza heeft het college van Burgemeester en Wethouders eind mei het kabinet een brief gestuurd met de oproep een duidelijke grens te trekken ten aanzien van het handelen van Isral."
Eigen schuld dan, waarom luistert Netanyahu dan ook niet naar de gemeente Helmond?
  vrijdag 1 augustus 2025 @ 13:26:28 #134
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_218387186
quote:
Wij zijn ons er wel van bewust dat de situatie in Isral en de Palestijnse gebieden sterke gevoelens oproept
Er zijn wel meer dingen die sterke gevoelens oproepen, zoals voetbal, religie en seks, maar we hebben met zijn allen afgesproken dat we dat niet gaan lopen meenemen in alles.

Zo klaar met dat anderen doorlopend proberen te dicteren wanneer we waaraan moeten denken. Avocado's kopen? Isral!Strijkkwartet kijken? Isral! De trein halen? Isral! College volgen? Isral! Voetbalwedstrijd bezoeken? Isral! Recepten posten? Isral! Festival bezoeken? Isral! Thuiszorg nodig? Isral! Medicatie nodig? Isral! Hovenier nodig? Isral! Ruimte boeken? Isral! Pride vieren? Isral!
  vrijdag 1 augustus 2025 @ 13:33:08 #135
507887 mackinac
pi_218387249
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2025 13:26 schreef Qarrad het volgende:
Er zijn wel meer dingen die sterke gevoelens oproepen, zoals voetbal, religie en seks, maar we hebben met zijn allen afgesproken dat we dat niet gaan lopen meenemen in alles.
Ik vind het altijd juist heel interessant om te horen hoe een ambtenaar in functie tegen allerlei conflicten aankijkt. Ben ook heel benieuwt wat de mening van Jeroen over Tibet is.
  vrijdag 1 augustus 2025 @ 13:34:45 #136
442397 UitStraling
pi_218387263
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2025 12:25 schreef mackinac het volgende:
[..]
Ik vermoed dat Jeroen eigenlijk Ali heet.
  vrijdag 1 augustus 2025 @ 13:35:40 #137
108676 Aether
pi_218387268
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 augustus 2025 13:02 schreef Glazenmaker het volgende:
Omdat ik jullie en Isral allemaal stom vind, ga ik mijn nieuwe kat met Adolf snor Yahya noemen.
Prima kattennaam, die verbergen zich ook het liefst in nauwe slecht zichbare en bereikbare plekken.
  vrijdag 1 augustus 2025 @ 13:50:54 #138
3542 Gia
User under construction
pi_218387433
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2025 19:16 schreef LXIV het volgende:

[..]
Er is heel veel misinformatie: zo stond een bericht op Twitter dat Isral sinds 7 oktober maar liefst 3 schoolbussen vol kinderen per dag doodde! Dat bericht werd vol verontwaardiging heel veel gedeeld!
Blijkt bij narekenen met de officile cijfers dat het slechts om n schoolbus per dag gaat. Zo worden mensen op het verkeerde been gezet en jodenhaat aangewakkerd!
Er komen per dag zoveel kinderen om die als menselijk schild zijn gebruikt door hamas. Dat bedoel je toch. Toch?
Isral schiet echt niet dagelijks willens en wetens een bus kinderen dood als vergelding.
  vrijdag 1 augustus 2025 @ 13:54:43 #139
3542 Gia
User under construction
pi_218387483
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2025 21:24 schreef Toine51 het volgende:

[..]

In elk land zijn zieke kinderen. Alleen gebruikt hamas deze voor propaganda. De kindjes zijn door een zeer ernstige ziekte compleet uitgemergeld en dat laat men voorkomen alsof dat door de honger komt. Terwijl moeder, die het kindje vasthoudt, overgewicht heeft. Kan niet, h, als moeder zorg je eerst dat je kind eten heeft en dan jij pas. Dus deze beelden kloppen totaal niet.

Heb ook beelden gezien van een klein kindje dat een zak meel droeg. Daarna moest de 'take' overgedaan worden met een ander kindje en dezelfde zak meel.

Een marktkraam vol met vers fruit en groente, meel en suiker, met achterlijk hoge prijzen. Hoezo wordt dat niet gewoon verdeeld? Wie moet eraan verdienen? Hamas?
  vrijdag 1 augustus 2025 @ 13:56:20 #140
442397 UitStraling
pi_218387504
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2025 13:54 schreef Gia het volgende:

[..]
In elk land zijn zieke kinderen. Alleen gebruikt hamas deze voor propaganda. De kindjes zijn door een zeer ernstige ziekte compleet uitgemergeld en dat laat men voorkomen alsof dat door de honger komt. Terwijl moeder, die het kindje vasthoudt, overgewicht heeft. Kan niet, h, als moeder zorg je eerst dat je kind eten heeft en dan jij pas. Dus deze beelden kloppen totaal niet.

Heb ook beelden gezien van een klein kindje dat een zak meel droeg. Daarna moest de 'take' overgedaan worden met een ander kindje en dezelfde zak meel.

Een marktkraam vol met vers fruit en groente, meel en suiker, met achterlijk hoge prijzen. Hoezo wordt dat niet gewoon verdeeld? Wie moet eraan verdienen? Hamas?
Jij snapt 'em.
  vrijdag 1 augustus 2025 @ 13:58:15 #141
3542 Gia
User under construction
pi_218387522
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 augustus 2025 13:11 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
[..]
Eigen schuld dan, waarom luistert Netanyahu dan ook niet naar de gemeente Helmond?
Ik schaam me dood voor mijn gemeente. Mijn excuses!
  vrijdag 1 augustus 2025 @ 14:04:34 #142
26415 spectrumanalyser
pi_218387594
Hamas maakt zelfs kinderprogrammas waarin haar tegen Israel en Amerika word verheerlijkt.
Tomorrow’s Pioneers of Los Pioneros del Maana. Middels deze programmas indoctrineert Hamas kinderen als martelaars.

Btw; de beelden van die zogenaamde overvoedde kinderen worden door Hamas in mobiele spelletjes getoond doordat Hamas reclame inkoopt bij Angry birds, Wordfeud en Soccer star. Heel bizar.
bron: https://archive.ph/6x3E8
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  vrijdag 1 augustus 2025 @ 14:39:24 #143
108676 Aether
pi_218387931
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 augustus 2025 13:02 schreef Glazenmaker het volgende:
GS krijgt mail: 'Verwijder foto Yahya Sinwar uit bericht over populaire babynaam, associatie is islamofoob, gemeld bij Raad voor Journalistiek'
https://www.geenstijl.nl/5184795/islamofobie-yahya

vrijdag 1 augustus 2025 @ 14:43:14 #144
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218387957
quote:
9s.gif Op vrijdag 1 augustus 2025 14:39 schreef Aether het volgende:

[..]
GS krijgt mail: 'Verwijder foto Yahya Sinwar uit bericht over populaire babynaam, associatie is islamofoob, gemeld bij Raad voor Journalistiek'

[ afbeelding ]
Je moet er niet eens meer gek van opkijken als men nog hun gelijk weet te halen ook. Zoals we weten bestaat 'Islamofobie' niet eens, net zoals 'Christofobie' dit ook niet doet, maar het is een term die driftig wordt gebruikt om kritiek op de Islam en moslims te kop in te drukken. En binnen bepaalde Westerse contreien valt men hier natuurlijk meteen voor.
  vrijdag 1 augustus 2025 @ 14:49:57 #145
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_218388004
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2025 13:50 schreef Gia het volgende:

[..]
Er komen per dag zoveel kinderen om die als menselijk schild zijn gebruikt door hamas. Dat bedoel je toch. Toch?
Isral schiet echt niet dagelijks willens en wetens een bus kinderen dood als vergelding.
Nee, ik heb het over de kinderen die worden doodgeschoten als ze in de rij staan voor voedsel
The End Times are wild
  vrijdag 1 augustus 2025 @ 14:50:15 #146
108676 Aether
pi_218388005
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 augustus 2025 14:43 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Je moet er niet eens meer gek van opkijken als men nog hun gelijk weet te halen ook. Zoals we weten bestaat 'Islamofobie' niet eens, net zoals 'Christofobie' dit ook niet doet, maar het is een term die driftig wordt gebruikt om kritiek op de Islam en moslims te kop in te drukken. En binnen bepaalde Westerse contreien valt men hier natuurlijk meteen voor.
Er is nog hoop ;)
quote:
Aangifte van discriminatie tegen journalist Duk geseponeerd
Nieuwsbericht | 01-08-2025 | 12:57

https://www.om.nl/actueel(...)list-duk-geseponeerd

Het Openbaar Ministerie heeft de aangiften van de Stichting Meld Islamofobie en The March 30 Movement tegen journalist Wierd Duk geseponeerd. De aangevers verzochten het OM om de journalist te vervolgen voor aanzetten tot haat, discriminatie en geweld, opruiing en eenvoudige belediging, nadat hij twee berichten op social mediaplatform X had geplaatst. Volgens het OM zijn de uitingen niet strafbaar.
  vrijdag 1 augustus 2025 @ 14:54:27 #147
Trkmenbashi
pi_218388037
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2025 13:58 schreef Gia het volgende:

[..]
Ik ook als de heren en dames raadsleden van Hilversum, bestuurders van een veredeld dorp, veel kostbare vergadertijd aan de Gazaanse kwestie verspillen en stelling innemen in de illusie daar ze daar enige macht over zouden hebben. Het lukt jullie al niet om een winkelstraat normaal te herinrichten, ga je daar maar wat meer mee bezig houden.
  vrijdag 1 augustus 2025 @ 14:56:14 #148
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_218388056
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2025 13:58 schreef Gia het volgende:

[..]
Je zou je sowieso moeten schamen als je uit Helmond komt
The End Times are wild
  vrijdag 1 augustus 2025 @ 15:02:24 #149
474733 Eagles89
pi_218388117
quote:
9s.gif Op vrijdag 1 augustus 2025 14:39 schreef Aether het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Zou me niks verbazen als het een Fokker was, heb dat nieuwsbericht hier op Fok gedeeld en werd sneller als het licht meteen weggecensureerd. @Basp1 , was it you..? Of anders de mod “Straatcommando” die wel om het nieuwsbericht kon lachen dat een van de grootste terroristen van de laatste decennia nu de meest populaire binnenkomer in de lijst van jongensnamen is in het VK…
  vrijdag 1 augustus 2025 @ 15:50:11 #150
3542 Gia
User under construction
pi_218388409
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2025 14:49 schreef LXIV het volgende:

[..]
Nee, ik heb het over de kinderen die worden doodgeschoten als ze in de rij staan voor voedsel
Joh, je moet niet alles geloven wat je voorgespiegeld wordt.
Er wordt hooguit geschoten op mensen die voedseltransporten en distributieplekken aanvallen. En terecht.

Je maakt mij niet wijs dat, als er kindertjes rustig in een rij op hun beurt wachten, er Isralische soldaten komen en ze allemaal doodschieten.
  vrijdag 1 augustus 2025 @ 16:06:41 #151
474733 Eagles89
pi_218388568
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2025 15:50 schreef Gia het volgende:

[..]
Er wordt hooguit geschoten op mensen die voedseltransporten en distributieplekken aanvallen. En terecht.

Je maakt mij niet wijs dat, als er kindertjes rustig in een rij op hun beurt wachten, er Isralische soldaten komen en ze allemaal doodschieten.
Inmiddels geloven heel erg veel mensen dat dus wel. Zelfs mensen die ik altijd redelijk verstandig achtte. Maar de massa media, waarvan velen altijd dachten dat ze zeer betrouwbaar en onafhankelijk waren, heeft uitstekend zijn (activistische) werk gedaan inmiddels…

Het is echt pure hersenspoeling, door dag in dag uit vanuit de massa media die we met zn allen altijd dachten te vertrouwen, zulke activistische propaganda aan te moeten horen.
  vrijdag 1 augustus 2025 @ 16:07:26 #152
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_218388577
quote:

[..]

Er zijn genoeg objectieve ooggetuigen, Amerikanen van het Rode Kruis of contractors, die hiervan berichten.
https://x.com/ShaykhSulaiman/status/1940708446611141062

Geen enkele reden hen niet eerder te geloven dan een genocidiale Israelier die belang heeft bij verdoezelen
The End Times are wild
  vrijdag 1 augustus 2025 @ 16:22:01 #153
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218388715
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2025 16:07 schreef LXIV het volgende:

[..]
Er zijn genoeg objectieve ooggetuigen, Amerikanen van het Rode Kruis of contractors, die hiervan berichten.

Geen enkele reden hen niet eerder te geloven dan een genocidiale Israelier die belang heeft bij verdoezelen
gast :')

Filmpje geopend en na 2 seconden gestopt: Ze hebben gesproken met getuigen op basis van anonimiteit

Waarom ga je zo makkelijk mee in dit soort kolder?
Vladimir Putin
  vrijdag 1 augustus 2025 @ 16:25:44 #154
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218388746
quote:

[..]
Amen.
Vladimir Putin
  vrijdag 1 augustus 2025 @ 17:10:46 #155
507887 mackinac
pi_218389091
quote:

[..]

Wel weer een pareltje dat account
twitter
  vrijdag 1 augustus 2025 @ 17:27:00 #156
26415 spectrumanalyser
pi_218389234
quote:

[..]
De logica ontgaat mij dan ook dat Isral wel hulpgoederen en voedselpakketten naar Gaza blijft sturen en toelaten, en dan zogezegd willekeurig op Palestijnen schiet. Maar dat is voor de paliwappies blijkbaar een realistisch scenario.

Overigens is het niet gek dat Isral eisen stelt aan Hamas als voorwaarde voor die hulpgoederen.
  vrijdag 1 augustus 2025 @ 17:56:58 #157
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_218389463
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2025 17:27 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]
De logica ontgaat mij dan ook dat Isral wel hulpgoederen en voedselpakketten naar Gaza blijft sturen en toelaten, en dan zogezegd willekeurig op Palestijnen schiet. Maar dat is voor de paliwappies blijkbaar een realistisch scenario.

Precies dat. Dat zijn middeleeuwse taferelen die we eerder bij islam zouden verwachten.
  vrijdag 1 augustus 2025 @ 18:10:55 #158
2905 Montagui
pi_218389550
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 augustus 2025 17:56 schreef Mubassie het volgende:

[..]
Precies dat. Dat zijn middeleeuwse taferelen die we eerder bij islam zouden verwachten.
Er zijn dan ook genoeg accounts die aangeven dat het met name Hamas-groeperingen zijn die schieten op Gazanen bij de voedseldistributie punten.

Zou je die allemaal tonen dan krijg je een heel ander -eenzijdig- beeld.

In de propaganda oorlog is Hamas duidelijk aan de winnende hand.

Het begint kafkaske vormen aan te nemen.
  vrijdag 1 augustus 2025 @ 18:11:52 #159
352376 voetbalmanager2
pi_218389554
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2025 15:02 schreef Eagles89 het volgende:

[..]
Zou me niks verbazen als het een Fokker was, heb dat nieuwsbericht hier op Fok gedeeld en werd sneller als het licht meteen weggecensureerd. @:Basp1 , was it you..? Of anders de mod “Straatcommando” die wel om het nieuwsbericht kon lachen dat een van de grootste terroristen van de laatste decennia nu de meest populaire binnenkomer in de lijst van jongensnamen is in het VK…
Basp1 is niet eens mod dus die kans is klein. Misschien ook niet zomaar willekeurige users gaan beschuldigen.

En als je het normaal gevraagd had in het feedbacktopic dan had je vast je antwoord gekregen, maar daar kan je blijkbaar niet normaal doen.
  Forum Admin vrijdag 1 augustus 2025 @ 18:13:42 #160
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_218389567
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2025 15:02 schreef Eagles89 het volgende:

[..]
Zou me niks verbazen als het een Fokker was, heb dat nieuwsbericht hier op Fok gedeeld en werd sneller als het licht meteen weggecensureerd. @:Basp1 , was it you..? Of anders de mod “Straatcommando” die wel om het nieuwsbericht kon lachen dat een van de grootste terroristen van de laatste decennia nu de meest populaire binnenkomer in de lijst van jongensnamen is in het VK…
Nee ik lachte om je hilarische claim dat je hier niks slechts over buitenlanders mag zeggen.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  vrijdag 1 augustus 2025 @ 19:25:31 #161
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218390247
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2025 18:13 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Nee ik lachte om je hilarische claim dat je hier niks slechts over buitenlanders mag zeggen.
Er is hier inderdaad gelukkig alle ruimte voor een ongezouten mening over onderwerpen zoals bijvoorbeeld migratie. Mits je het gewoon een beetje onderbouwing geeft.
  vrijdag 1 augustus 2025 @ 23:32:14 #162
277355 Homey
pi_218392436
quote:

[..]

Zijn ook totaal geen beelden van. Gewoon nul. Niks.
  vrijdag 1 augustus 2025 @ 23:57:03 #163
2905 Montagui
pi_218392616
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2025 23:32 schreef Homey het volgende:

[..]
Zijn ook totaal geen beelden van. Gewoon nul. Niks.
Daarentegen lijkt het me ook bijna onmogelijk om -ware- beelden te te kunnen tonen. Het is altijd vanuit Isralisch perspectief (omdat die journalisten niet in dat gebied kunnen komen) of vanuit Hamas perspectief (omdat zij vanuit hun gebied de beelden kunnen manipuleren).

Het komt dan dus neer om verifieerbare beelden die direct vanuit dat gebied komen van NIET Israeliers of Hamassers.

En ook DAT (die bronnen) moet je weer verifiren.

Ik heb zo'n vermoeden dat de hedendaagse media zich daar niet meer om bekommerd, en het geld, opdracht van bovenhand, e/o 'meedoen met de massa' regeert.

Ik kan namelijk niet snappen dat je met je ziel meedoet aan het verketteren van de Joden (overal ter wereld).
  zaterdag 2 augustus 2025 @ 00:03:09 #164
474733 Eagles89
pi_218392673
Prachtige column van Plasterk over de direct achteloos overgenomen propaganda van Hamas door Westerse media, spijker/kop:

https://www.telegraaf.nl/(...)oorlog/81089639.html
  zaterdag 2 augustus 2025 @ 08:46:48 #165
442397 UitStraling
pi_218393655
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 augustus 2025 19:25 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Er is hier inderdaad gelukkig alle ruimte voor een ongezouten mening over onderwerpen zoals bijvoorbeeld migratie. Mits je het gewoon een beetje onderbouwing geeft.
Palestijnen zijn dan ook gewoon Arabische migranten met een door de Egyptenaar Arafat verzonnen identiteit.
  zaterdag 2 augustus 2025 @ 09:44:30 #166
277355 Homey
pi_218394193
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2025 23:57 schreef Montagui het volgende:

[..]
Daarentegen lijkt het me ook bijna onmogelijk om -ware- beelden te te kunnen tonen. Het is altijd vanuit Isralisch perspectief (omdat die journalisten niet in dat gebied kunnen komen) of vanuit Hamas perspectief (omdat zij vanuit hun gebied de beelden kunnen manipuleren).

Het komt dan dus neer om verifieerbare beelden die direct vanuit dat gebied komen van NIET Israeliers of Hamassers.

En ook DAT (die bronnen) moet je weer verifiren.

Ik heb zo'n vermoeden dat de hedendaagse media zich daar niet meer om bekommerd, en het geld, opdracht van bovenhand, e/o 'meedoen met de massa' regeert.

Ik kan namelijk niet snappen dat je met je ziel meedoet aan het verketteren van de Joden (overal ter wereld).
Al die verhalen over zogenaamde mensen die zijn doodgeschoten door de IDF zijn verzonnen. Totaal geen bewijs voor. Je zou toch echt wat beelden verwachten, helemaal van Hamas. Maar die heeft ze zelfs niet.

Hamas heeft wel video’s van de uitgemergelde Isralische gijzelaars, maar daarover hoor je onze NOS journaal dan weer niet.
  zaterdag 2 augustus 2025 @ 09:45:23 #167
277355 Homey
pi_218394200
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2025 08:46 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Palestijnen zijn dan ook gewoon Arabische migranten met een door de Egyptenaar Arafat verzonnen identiteit.
Palestina is onder bevolkingen de grootste scam ooit. Bizar hoeveel geld naar Palestina is gegaan en wat ze er van gebakken hebben.
  zaterdag 2 augustus 2025 @ 09:50:20 #168
442397 UitStraling
pi_218394237
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2025 09:45 schreef Homey het volgende:

[..]
Palestina is onder bevolkingen de grootste scam ooit. Bizar hoeveel geld naar Palestina is gegaan en wat ze er van gebakken hebben.
Elke zogenaamde Palestijn (als ze zouden bestaan) zou in Gaza miljonair kunnen zijn.
  zaterdag 2 augustus 2025 @ 10:45:42 #169
277355 Homey
pi_218394707
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2025 09:50 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Elke zogenaamde Palestijn (als ze zouden bestaan) zou in Gaza miljonair kunnen zijn.
Klopt, de Palestijn is by far de meest gesubsidieerde persoon op aarde ooit.

Deel idd maar de financile hulp gedeeld door het aantal Palestijnen. Kom je idd uit op iedereen zou eigenlijk multi-miljonair zijn in Palestina. Mits ze hun buren niet lastig zouden vallen.

Antisemitisme kent een hele hoge prijs anno de 21e eeuw. Het is niet meer de 20e eeuw toen Europeanen en Arabieren dachten we sollen even met die joden die zich toch niet kunnen verdedigen.
  zaterdag 2 augustus 2025 @ 10:50:05 #170
442397 UitStraling
pi_218394740
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2025 10:45 schreef Homey het volgende:

[..]

Deel idd maar de financile hulp gedeeld door het aantal Palestijnen. Kom je idd uit op iedereen zou eigenlijk multi-miljonair zijn in Palestina. Mits ze hun buren niet lastig zouden vallen.

Antisemitisme kent een hele hoge prijs anno de 21e eeuw. Het is niet meer de 20e eeuw toen Europeanen en Arabieren dachten we sollen even met die joden die zich toch niet kunnen verdedigen.
Marokko, Algerije, Tunesi, Libi, Egypte, Jemen, Libanon, Syri en Irak 0 Joden, terwijl er toch genoeg eeuwenlang woonden.

Isral, meer dan 2 miljoen Arabieren die in alle veiligheid zouden kunnen leven ware het niet dat de rest van de wereld totaal blind van antisemitisme is.
  zaterdag 2 augustus 2025 @ 10:54:04 #171
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218394783
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2025 08:46 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Correct.

Een deel van de Palestijnen is trouwens wel inheems in deze regio, dat zijn de nakomelingen van Christenen en Joden die zich (onder dwang) tot de Islam hebben bekeerd nadat dit gebied was veroverd door Arabische moslims.

Dit is aangevuld met migranten vanuit het Arabisch Schiereiland en ook Noord-Afrika. Daarom zien sommige Palestijnen er ook zo uit, dit terwijl van origine de mensen hier Levantijns/Mediterraans zijn.
quote:

[..]
Volgens Westerse activisten en veel mensen binnen progressieve en linkse contreien, ligt het allemaal aan Isral. Palestijnen treft nul blaam, dat zijn slechts onderdrukte mensen van kleur n tevens moslims, die kun je dus niets kwalijk nemen.
  zaterdag 2 augustus 2025 @ 11:19:52 #172
152519 opgebaarde
pi_218395136
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2025 10:45 schreef Homey het volgende:

[..]

Ik denk dat dit vies tegen kan vallen. Er gaat gigantisch veel geld naar de Palestijnse gebieden en Palestijnen in Jordani. Een eindeloze stroom aan geld zonder verbetering. De OECD schatte het bedrag van de VN tussen 1994 en 2020 op 40 miljard. Plus de VS met 5,2 miljard sinds 1994 en de EU met honderden miljoenen per jaar. De naburige woestijn landen hebben ook miljarden geschonken, maar dat laatste zou allemaal in de zakken van de Hamas leiders terecht gekomen dus die laatste bedragen kunnen we niet meetellen. Het gaat om mega bedragen, maar op een bevolking van 6 miljoen is dat lang niet genoeg om ze allemaal miljonair te maken.

Kijk je naar de buurman die zelfstandig kan functioneren, die buurman krijgt sinds 1994 voor zeker 3 miljard aan steun per jaar van alleen de VS. Vorig jaar onder Biden nog een extra 12 miljard. Opgeteld is dat veel en veel meer dan aan die ellendige Palestijnen is besteed.

[ Bericht 2% gewijzigd door opgebaarde op 02-08-2025 11:32:55 ]
  zaterdag 2 augustus 2025 @ 11:27:11 #173
3542 Gia
User under construction
pi_218395198
quote:

[..]

Iemand die Sulaiman heet objectief noemen in deze kwestie. Waar hij woont, doet er niet toe.
  zaterdag 2 augustus 2025 @ 11:33:08 #174
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218395255
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 augustus 2025 11:19 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ik denk dat dit vies tegen kan vallen. Er gaat gigantisch veel geld naar de Palestijnse gebieden en Palestijnen in Jordani. Een eindeloze stroom aan geld zonder verbetering. De OECD schatte het bedrag van de VN tussen 1994 en 2020 op 40 miljard. Plus de VS met 5,2 miljard sinds 1994 en de EU met honderden miljoenen per jaar. De naburige woestijn landen hebben ook miljarden geschonken, maar dat zou allemaal in de zakken van de Hamas leiders terecht gekomen dus die kun en we niet meetellen. Het gaat om mega bedragen, maar op een bevolking van 6 miljoen is dat lang niet genoeg om ze allemaal miljonair te maken.

Kijk je naar de buurman die krijgen sinds 1994 voor zeker 3 miljard aan steun van alleen de VS. Vorig jaar onder Biden nog een extra 12 miljard. Opgeteld is dat veel en veel meer dan aan die ellendige Palestijnen is besteed.
Nou ja, laten we even realistisch zijn.

Een ondergronds tunnelnetwerk van de honderden kilometers aanleggen, een enorme lading aan wapens, dat kost natuurlijk allemaal wel wat. Ook zijn de Palestijnse leiders multimiljonairs of of zelfs miljardairs waaronder de vermeende vredespartner Mahmoud Abbas, wiens vermogen op meer dan 100 miljoen wordt geschat. Waar denk je dat dit vandaan komt?

Als dit geld dus wl allemaal goed zou zijn verdeeld en echt zou zijn gestoken in het welzijn van de Palestijnse burgers, zag de samenleving er daar compleet anders uit. Het had oprecht een klein Dubai kunnen zijn of zo.
  zaterdag 2 augustus 2025 @ 11:37:39 #175
152519 opgebaarde
pi_218395290
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 augustus 2025 11:33 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nou ja, laten we even realistisch zijn.

Een ondergronds tunnelnetwerk van de honderden kilometers aanleggen, een enorme lading aan wapens, dat kost natuurlijk allemaal wel wat. Ook zijn de Palestijnse leiders multimiljonairs of of zelfs miljardairs waaronder de vermeende vredespartner Mahmoud Abbas, wiens vermogen op meer dan 100 miljoen wordt geschat. Waar denk je dat dit vandaan komt?

Als dit geld dus wl allemaal goed zou zijn verdeeld en echt zou zijn gestoken in het welzijn van de Palestijnse burgers, zag de samenleving er daar compleet anders uit. Het had oprecht een klein Dubai kunnen zijn of zo.
Zeker waar. En zonder die dreiging has Isral ook geen miljarden per jaar nodig gehad voor zelfverdediging. Zonde van het geld, er had zoveel ellende bespaard kunnen worden.
  zaterdag 2 augustus 2025 @ 14:20:20 #176
108676 Aether
pi_218396768
quote:

[..]
Dochter van Arafat is de erfgename van 8 miljard dollar en bezit hele straten in Londen en Parijs.
  zaterdag 2 augustus 2025 @ 15:54:12 #177
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_218397650
Pro Palestijnse demonstranten die het treinverkeer op het moment dwars zitten…
Prima als je je punt wil maken, maar laat reizigers gewoon met rust en daar hebben de Palestijnen ook niks aan.
Mensen vervelen zich weer in het weekend ofzo.
Wie dit leest is een lezer van dit
  zaterdag 2 augustus 2025 @ 15:55:36 #178
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_218397665
quote:
18s.gif Op zaterdag 2 augustus 2025 15:54 schreef MissButterflyy het volgende:
Prima als je je punt wil maken, maar laat reizigers gewoon met rust en daar hebben de Palestijnen ook niks aan.
Wat is nou belangrijker, jouw treinreis of Gaza?
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  zaterdag 2 augustus 2025 @ 15:58:18 #179
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_218397700
quote:
18s.gif Op zaterdag 2 augustus 2025 15:54 schreef MissButterflyy het volgende:
Tijd dat de politie dit tuig gewoon eens keihard van het spoor/ de snelweg af slaat.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  zaterdag 2 augustus 2025 @ 16:07:00 #180
186611 Haags
pi_218397779
Beetje flauw dat ze hiervoor al het treinverkeer stilleggen.
Zonder wrijving geen glans
  zaterdag 2 augustus 2025 @ 16:13:34 #181
355286 Eufonie
pi_218397836
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2025 15:55 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Mijn treinreis, logischerwijs.
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
  zaterdag 2 augustus 2025 @ 16:35:09 #182
Trkmenbashi
pi_218398130
Wtf, niet alleen hinderlijk voor al die reizigers maar ook nog eens levensgevaarlijk voor henzelf. Het spoor is geen plek voor wandelaars, zelfs niet voor wandelaars die dat doen om iedereen hun meninkjes op te dringen. De trend waarbij sommigen menen onder het mom van demonstraties voor "de goede zaak" maar gewoon een vrijgeleide te hebben om alle normen en regels te negeren moet nodig een halt worden toegeroepen. Straf dit nou eens flink!
  zaterdag 2 augustus 2025 @ 16:52:47 #183
Trkmenbashi
pi_218398416
Wat zijn het toch een clubje eersteklas hufters. Je wandelt over het spoor, ontregelt de boel, politie komt je eraf halen, en dan ineens kun je niet meer zelf lopen en moeten de agenten je wegdragen. Als een heel grote, drammende peuter die op de grond gaat liggen als ie z'n zin niet krijgt.

Vis een optie? zaterdag 2 augustus 2025 @ 17:15:26 #184
70532 loveli
N
pi_218398811
quote:

[..]
Allebei. Trein gewoon laten rijden, krijg je vanzelf meer aandacht voor Gaza. Win-win.
crap in = crap out
  zaterdag 2 augustus 2025 @ 17:32:20 #185
108676 Aether
pi_218399031
quote:
Frankrijk staakt Gazaans studenten-evacuatieprogramma na opduiken antisemitische tweets studente Nour Atallah
https://www.geenstijl.nl/(...)t-gazaanse-opvang-op

Net als je denkt geen antisemitische studenten uit Gaza binnen te halen, blijken ze het wel!

We gaan ze halen! En dan krijg je ze dus ook. Als voorloper van het Franse besluit van half juli Gazaanse vluchtelingen toe te gaan laten, liep er dus al een soort evacuatieprogramma voor Gazaanse studenten. Als onderdeel van dat programma kwam o.a. de Gazaanse Nour Atallah (25) op 11 juli naar Frankrijk vanwege "academische excellentie", maar nog geen drie weken later wordt ze gesommeerd weer te vertrekken […]
  zaterdag 2 augustus 2025 @ 17:57:05 #186
277355 Homey
pi_218399326
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2025 17:15 schreef loveli het volgende:

[..]
Allebei. Trein gewoon laten rijden, krijg je vanzelf meer aandacht voor Gaza. Win-win.
Bekende drogargumentatie.

Zo kan je alle criminaliteit goedpraten in Nederland, want oorlog daar. Snel met de vinger wijzen naar een ander gebied.

Wel ergens effectief, want de handhaving in Nederland is erg slap als het om pro-Hamas provocaties gaat.
  zaterdag 2 augustus 2025 @ 21:57:55 #187
214643 Nober
pi_218401156
quote:

[..]
De gegijzelden.

twitter

https://x.com/AvivaKlompas/status/1951725239638827105

twitter

https://x.com/amjadt25/status/1951065466421518569
  zaterdag 2 augustus 2025 @ 22:39:27 #188
507368 RotatoR
pi_218401491
quote:
11s.gif Op zaterdag 2 augustus 2025 17:32 schreef Aether het volgende:

[..]

OnScHulDigE PaLeStIjNeN
  zaterdag 2 augustus 2025 @ 22:40:17 #189
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218401499
quote:
Tja, en dit zijn de mensen een deel in het Westen vindt dat Isral vrede mee moet maken en concessies richting doen. Het is immers zo ontzettend belangrijk dat er een Palestijnse staat komt, precies wat de Palestijnse terroristen van Hamas ook willen:
quote:
Hamas: wij leggen wapens niet neer voordat er een Palestijnse staat is

Hamas is niet van plan de wapens neer te leggen voordat er een onafhankelijke Palestijnse staat is. "Het gewapende verzet kan niet worden opgegeven zolang onze nationale rechten niet zijn hersteld. Het belangrijkste is een onafhankelijke soevereine Palestijnse staat met Jeruzalem als hoofdstad", staat in een verklaring van de groepering.

Daarmee reageert Hamas op uitspraken van de Amerikaanse topdiplomaat Steve Witkoff, die momenteel in Isral is. Witkoff speelt een belangrijke rol bij de onderhandelingen tussen Isral en Hamas. Hij stelde vanmiddag dat hij een deal wil die onder meer inhoudt dat Hamas alle gijzelaars vrijlaat en de wapens neerlegt. In ruil daarvoor zou er een einde komen aan de oorlog in de Gazastrook.

Uit de reactie blijkt dat Hamas die voorwaarden onacceptabel vindt. De onderhandelingen over een staakt-het-vuren in Gaza lijken muurvast te zitten. Vorige week haalde Isral zijn onderhandelaars terug uit Qatar.
'Want de Palestijnen zijn zo zielig'
'De Palestijnen zijn Hamas niet'
'Er moet een tweestatenoplossing komen'
'Isral pleegt genocide'
'Ceasefire now'
'Isral is een apartheidsstaat'

Nee, nee en nog eens nee. Uit de weg met deze verachtelijke terreurgroepering en tevens de mensen die hun staan toe te juichen in de straten en een kwartier later bij een bombardement 'onschuldige slachtoffers' zijn aldus onze media.

Dit moet voor eens en voor altijd klaar zijn, geen Hamas, geen 51e Arabische en Islamitische staat.
  zaterdag 2 augustus 2025 @ 23:14:02 #190
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218401814
quote:
Beelden schokken mij niet zo vaak meer..
Maar dit wel. Dit doet mij serieus iets aan denken. En wr flikt Europa het om de verkeerde kant te kiezen.
Een bloedzonde is het.
Vladimir Putin
  zaterdag 2 augustus 2025 @ 23:24:07 #191
168739 Red_85
'echt wel'
pi_218401894
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2025 16:07 schreef Haags het volgende:
Beetje flauw dat ze hiervoor al het treinverkeer stilleggen.
Mooie kans om van ze af te raken
1947-2016
  zaterdag 2 augustus 2025 @ 23:27:51 #192
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218401915
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2025 23:24 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Mooie kans om van ze af te raken
Het wordt gepresenteerd als een probleem dat ie op de rails ligt, hoop heisa. Maar ik snap er helemaal niks van.
Vladimir Putin
  zaterdag 2 augustus 2025 @ 23:33:19 #193
277355 Homey
pi_218401939
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 augustus 2025 23:14 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Beelden schokken mij niet zo vaak meer..
Maar dit wel. Dit doet mij serieus iets aan denken. En wr flikt Europa het om de verkeerde kant te kiezen.
Een bloedzonde is het.
En weer is Nederland het meest antisemitisch van Europa. Niet raar als onze staatszender en de DPG media complex 24/7 antisemitische haatpropaganda tettert.

Iemand maakte op Twitter een overzicht van de cartoons in kranten als Trouw sinds 7 oktober. Leken allemaal verdacht veel op de nazi cartoons in Der Strmer van de vorige eeuw.

Zo snel en makkelijk herhaalt de geschiedenis zich.
  zaterdag 2 augustus 2025 @ 23:49:02 #194
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218402033
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2025 23:33 schreef Homey het volgende:

[..]
En weer is Nederland het meest antisemitisch van Europa. Niet raar als onze staatszender en de DPG media complex 24/7 antisemitische haatpropaganda tettert.

Iemand maakte op Twitter een overzicht van de cartoons in kranten als Trouw sinds 7 oktober. Leken allemaal verdacht veel op de nazi cartoons in Der Strmer van de vorige eeuw.

Zo snel en makkelijk herhaalt de geschiedenis zich.
Bijzonder.
En wr genduceerd vanuit de socialisten..
Vladimir Putin
  zondag 3 augustus 2025 @ 00:47:35 #195
510090 TheGreatAlfonso
pi_218402223
Gaan we er deze keer dan ook wat aan doen? Of blijven we opnieuw hoofdschuddend aan de zijlijn staan toekijken?
  zondag 3 augustus 2025 @ 05:48:49 #196
442397 UitStraling
pi_218402521
De nieuwe Palestijnse grondwet,

"Alle macht van de staat Palestina zal aangewend worden om de staat Isral te vernietigen"

"Op homofilie staat de doodstraf"

"Voor het verkrachten en vermoorden van een Westerse vrouw heeft elke inwoner recht op een Yasser Arafat lintje en een gratis baal rijst"

"Allahu Akbar"
  zondag 3 augustus 2025 @ 06:56:30 #197
8130 raptorix
pi_218402596
Zelfs op Fok moet je heel goed uitkijken wat je zegt, want ze noemen het gewoon, "uitschelden", maar goed niet zo vreemd met een eigenaar die zich door een simpele ziel laat oplichten vanuit Thailand.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zondag 3 augustus 2025 @ 08:57:44 #198
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_218403011
Alle acteurs even op een voetstuk gezet op X

https://x.com/GAZAWOOD1?t=qZWmHb2_Cur6vbwK2-_IEQ&s=09
  zondag 3 augustus 2025 @ 09:06:30 #199
497478 Toine51
pi_218403093
quote:
1s.gif Op zondag 3 augustus 2025 08:57 schreef Mubassie het volgende:

Dit moeten ze eens laten zien in al die pro-gaza programma's.
En eens kritische vragen daarover stellen...

Maar ook hier zullen de goedpraters wel weer een antwoord op hebben.

Net als hier...
  zondag 3 augustus 2025 @ 09:35:03 #200
402274 Cruzinats
abschiebehauptmeister
pi_218403354
Ik volg de hele pallywood show niet, interesseert me werkelijk waar geen hol en ik hoop dat Isral nog een keer flink in het offensief gaat, maar geloven linkse wappies echt dat de kinderen in Gaza zandkoekjes en zandtaarten eten omdat er verder niks is? Zo naif zijn is toch gewoon een gevaar voor de samenleving?
  zondag 3 augustus 2025 @ 09:55:23 #201
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218403524
quote:
15s.gif Op zondag 3 augustus 2025 09:35 schreef Cruzinats het volgende:
Ik volg de hele pallywood show niet, interesseert me werkelijk waar geen hol en ik hoop dat Isral nog een keer flink in het offensief gaat, maar geloven linkse wappies echt dat de kinderen in Gaza zandkoekjes en zandtaarten eten omdat er verder niks is? Zo naif zijn is toch gewoon een gevaar voor de samenleving?
De radicalisering van bepaalde mensen binnen die contreien is dan ook verbijsterend om te zien. Het mag duidelijk zijn dat sommigen binnen de pro-Palestijnse kliek en zeker het bredere gedachtegoed dat men omarmd (insteken op de vernietiging en ontmanteling van Isral) zeer gevaarlijk is. Het valt ook op dat de usual suspects hier op FOK! alle topics over dit conflict en de toenemende polarisatie en antisemitisme in de samenleving, structureel mijden.
  zondag 3 augustus 2025 @ 10:04:45 #202
251427 Opnaarutrecht
pi_218403575
quote:
14s.gif Op zondag 3 augustus 2025 09:55 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
De radicalisering van bepaalde mensen binnen die contreien is dan ook verbijsterend om te zien. Het mag duidelijk zijn dat sommigen binnen de pro-Palestijnse kliek en zeker het bredere gedachtegoed dat men omarmd (insteken op de vernietiging en ontmanteling van Isral) zeer gevaarlijk is. Het valt ook op dat de usual suspects hier op FOK! alle topics over dit conflict en de toenemende polarisatie en antisemitisme in de samenleving, structureel mijden.
Het is wachten op de eerste linkse partij die het bestaansrecht van Isral ontkent. De Erdoganlikkers van Denk doen dat al, maar die invloed is klein. Echter: op Twitter ontkennen diverse leden van PvdA-GL het bestaansrecht van Isral. Ook in de SP borrelt het.

[ Bericht 0% gewijzigd door Opnaarutrecht op 03-08-2025 10:12:47 ]
  zondag 3 augustus 2025 @ 10:12:17 #203
108676 Aether
pi_218403606
quote:
1s.gif Op zondag 3 augustus 2025 00:47 schreef TheGreatAlfonso het volgende:
Gaan we er deze keer dan ook wat aan doen? Of blijven we opnieuw hoofdschuddend aan de zijlijn staan toekijken?
Op basis van de afgelopen jaren het laatste.
  zondag 3 augustus 2025 @ 10:14:53 #204
510090 TheGreatAlfonso
pi_218403621
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2025 05:48 schreef UitStraling het volgende:
De nieuwe Palestijnse grondwet,

"Alle macht van de staat Palestina zal aangewend worden om de staat Isral te vernietigen"

"Op homofilie staat de doodstraf"

"Voor het verkrachten en vermoorden van een Westerse vrouw heeft elke inwoner recht op een Yasser Arafat lintje en een gratis baal rijst"

"Allahu Akbar"
Ik denk niet dat een Palestijns land iets als een grondwet zou hebben. Het zijn Arabieren; die zijn veel meer gericht op sultanaten, emiraten, dictaturen, kortom, stammen. Ik denk dat je dat zo moet laten, want dat is wat werkt voor die mensen.

Of niet... het is niet bepaald een gezonde manier van samenleven denk ik. :P
  zondag 3 augustus 2025 @ 10:21:10 #205
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218403652
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2025 10:04 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]
Het is wachten op de eerste linkse partij die het bestaansrecht van Isral ontkent. De Erdoganlikkers van Denk doen dat al, maar die invloed is klein. Echter: op Twitter ontkennen diverse leden van PvdA-GL het bestaansrecht van Isral. Ook in de SP borrelt het.
Correct.

In de NRC kwam men afgelopen week al met een op-ed van 'Islam-kenner' en 'Arabist' over hoe het Westen, Isral volledig zou moeten boycotten: 'We moeten Isral volledig boycotten'.

Zogenaamd dan om het redden, wat heel raar is als je een land volledig wilt afsluiten van de wereld, dan steek je natuurlijk in op de vernietiging. En dan weer verwijzen naar alle radicaal tot extreemlinkse Isralische groepjes, die 'dit ook zouden willen'.

Het mag duidelijk zijn: het fantaseren over de ontmanteling van Isral is allang begonnen in zulke kringen, maar velen zijn slim genoeg om dit vervolgens wel via allerlei eufemismes en rookgordijnen te presteren.
  zondag 3 augustus 2025 @ 10:25:56 #206
168739 Red_85
'echt wel'
pi_218403689
quote:
1s.gif Op zondag 3 augustus 2025 08:57 schreef Mubassie het volgende:

Prachtig dit.
Daarom geloof ik er ook geen reet van.

Kom maar eens uitleggen wat dit is, stelletje Jodenhatende moslimterroristensteuners.
Maar het zal angstvallig stil blijven. Net als in de pers.
1947-2016
  zondag 3 augustus 2025 @ 10:28:13 #207
168739 Red_85
'echt wel'
pi_218403717
quote:
14s.gif Op zondag 3 augustus 2025 10:21 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Correct.

In de NRC kwam men afgelopen week al met een op-ed van 'Islam-kenner' en 'Arabist' over hoe het Westen, Isral volledig zou moeten boycotten: 'We moeten Isral volledig boycotten'.

Zogenaamd dan om het redden, wat heel raar is als je een land volledig wilt afsluiten van de wereld, dan steek je natuurlijk in op de vernietiging. En dan weer verwijzen naar alle radicaal tot extreemlinkse Isralische groepjes, die 'dit ook zouden willen'.

Het mag duidelijk zijn: het fantaseren over de ontmanteling van Isral is allang begonnen in zulke kringen, maar velen zijn slim genoeg om dit vervolgens wel via allerlei eufemismes en rookgordijnen te presteren.
Complete generatie die niet heeft opgelet bij geschiedenis. Of er een stijve/natte van kreeg.

Stelletje psychopaten
1947-2016
  zondag 3 augustus 2025 @ 10:36:07 #208
251427 Opnaarutrecht
pi_218403778
quote:
1s.gif Op zondag 3 augustus 2025 10:28 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Complete generatie die niet heeft opgelet bij geschiedenis. Of er een stijve/natte van kreeg.

Stelletje psychopaten
Ik durf zelfs te stellen dat er onder de Palliewappies figuren rondlopen die blij zijn met deze oorlog, omdat ze nu ongehinderd hun antisemitisme kunnen uiten.
  zondag 3 augustus 2025 @ 10:47:17 #209
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218403847
quote:
1s.gif Op zondag 3 augustus 2025 10:28 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Stelletje psychopaten
Dat niet alleen, ondertussen trekt een kwart (!) van de Nederlandse jongeren de ernst van de de Holocaust al in twijfel.

Moet je nagaan hoe dat in de volgende generaties zal zijn, waarbij ook een steeds groter wordende groep moslims zit, die leeftijdsgenoten benvloeden met de ideen die men thuis opdoet en tevens pro-Palestijnse activisme.
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2025 10:36 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]
Ik durf zelfs te stellen dat er onder de Palliewappies figuren rondlopen die blij zijn met deze oorlog, omdat ze nu ongehinderd hun antisemitisme kunnen uiten.
Zonder enige twijfel, we weten allemaal dat vooral binnen de Islamitische gemeenschappen, antisemitisme een groot probleem is. Het gros van de pro-Palestijnse activisten, zien moslims als een onderdrukte minderheid 'naar wie geluisterd moet worden'.

Daarnaast is er ook weer een toename in allerlei complottheorien merkbaar, over hoe 'Joden de wereld controleren' of 'de Zionistische lobby' overal aan de touwtjes trekt.
  zondag 3 augustus 2025 @ 11:07:35 #210
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_218403972
HAMAS is een haat dragend volk
de haat tegen joden is groter dan hun wil om te leven

En de leiders van HAMAS die baden in Luxe in Qatar

https://www.telegraaf.nl/(...)graaft/81447645.html
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 3 augustus 2025 @ 11:56:39 #211
168739 Red_85
'echt wel'
pi_218404295
quote:
14s.gif Op zondag 3 augustus 2025 10:47 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat niet alleen, ondertussen trekt een kwart (!) van de Nederlandse jongeren de ernst van de de Holocaust al in twijfel.

Moet je nagaan hoe dat in de volgende generaties zal zijn, waarbij ook een steeds groter wordende groep moslims zit, die leeftijdsgenoten benvloeden met de ideen die men thuis opdoet en tevens pro-Palestijnse activisme.
[..]
Zonder enige twijfel, we weten allemaal dat vooral binnen de Islamitische gemeenschappen, antisemitisme een groot probleem is. Het gros van de pro-Palestijnse activisten, zien moslims als een onderdrukte minderheid 'naar wie geluisterd moet worden'.

Daarnaast is er ook weer een toename in allerlei complottheorien merkbaar, over hoe 'Joden de wereld controleren' of 'de Zionistische lobby' overal aan de touwtjes trekt.
Een 'bepaalde' groep ja met 'bepaalde' afkomst. En daarbij de woke-helpers van het linkse politieke gedrocht.

Zo zonde van de arbeiderspartijen, het voormalige links. Kon mooi tegenwicht bieden aan het economisch rechts van vvd66.

We are fucked.
1947-2016
  zondag 3 augustus 2025 @ 12:58:28 #212
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218404762
quote:
1s.gif Op zondag 3 augustus 2025 11:56 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Een 'bepaalde' groep ja met 'bepaalde' afkomst. En daarbij de woke-helpers van het linkse politieke gedrocht.

Zo zonde van de arbeiderspartijen, het voormalige links. Kon mooi tegenwicht bieden aan het economisch rechts van vvd66.

We are fucked.
Nou, ik durf wel te stellen dat het lang niet alleen maar Islamitische jongeren zijn waar dit soort denkbeelden leven. Genoeg autochtone jongeren waar dit ook een probleem zal zijn, grote kans dat dit voornamelijk autochtone jongeren betreft die veel vrienden met een migratieachtergrond uit Islamitische landen hebben.
  zondag 3 augustus 2025 @ 13:22:36 #213
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_218405023
quote:
14s.gif Op zondag 3 augustus 2025 12:58 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nou, ik durf wel te stellen dat het lang niet alleen maar Islamitische jongeren zijn waar dit soort denkbeelden leven. Genoeg autochtone jongeren waar dit ook een probleem zal zijn, grote kans dat dit voornamelijk autochtone jongeren betreft die veel vrienden met een migratieachtergrond uit Islamitische landen hebben.
Zelfs dat niet eens.

Met name ook de ultralinkse "meisjes" van de uni.
  zondag 3 augustus 2025 @ 15:01:38 #214
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218405862
quote:
1s.gif Op zondag 3 augustus 2025 13:22 schreef Mubassie het volgende:

[..]
Zelfs dat niet eens.

Lang niet alleen jonge vrouwen, ook meer dan genoeg jonge mannen. Er komt een hele generatie geradicaliseerde jongeren uit de Westerse universiteiten, die in veel te veel gevallen radicaal tot extremistisch links gedachtegoed omarmen dat ook nog eens uitgesproken anti-Westers is.
  zondag 3 augustus 2025 @ 17:36:51 #215
108676 Aether
pi_218408462
  zondag 3 augustus 2025 @ 17:59:15 #216
504077 Zoddie
pi_218408680
quote:
1s.gif Op zondag 3 augustus 2025 11:56 schreef Red_85 het volgende:

[..]

We are fucked.
Niet alleen dat, maar wat denk je dat er gebeurd als de helft van de klaslokaal allochtoon is met hun eigen normen en waarden?
Dan zal dat effect hebben op Autochtoonse jongeren in die klas, die gaan ook steeds meer zo denken en dat zie je ook in de cijfers.

Men wordt conservatiever, anti-homo, anti-vrouwen.

Ik hoor en zie nu al steeds vaker blonde hollandse meisjes en jongens met zwaar Marokkaans accent spreken.
  zondag 3 augustus 2025 @ 18:01:41 #217
504077 Zoddie
pi_218408709
quote:
Tja die palliewappies zijn zo ver links dat NOS voor hun rechts is.
  zondag 3 augustus 2025 @ 18:39:59 #218
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218409094
quote:
Dit soort mensen zouden opgepakt moeten worden wegens opruiing en aangezet tot haat en geweld. Maar nee, bij de NOS besluit men dergelijke individuen als bron te gebruiken. Hier even een recap waar we mee te maken hebben:

twitter

twitter

twitter

twitter

twitter

Opgesomd: volgens hem moet Isral worden vernietigd, noemt 90% van de Joden wereldwijd 'genocidaal', meneer is vrienden met Mohammed Khatib, die de aanslagen van 7 oktober 2023 rechtvaardigde en toejuichte (Samidoun is de terreurgroepering die onder meer gebak aan het uitdelen was in Berlijn op de dag van de deze aanslagen).

Ook is Pettit van mening dat 'het Zionistische project' beindigd moet worden en de Palestijnen 'hun land' moeten terugkrijgen, wat een raar standpunt is aangezien 'de Palestijnen' als gefabriceerde identiteit pas 60 jaar bestaat en deze verzameling van Arabieren uit de regio nooit een eigen land hebben gehad.

En dit geeft nog altijd les aan een Nederlandse universiteit, immers dat is hoe het in radicaal links academische kringen werkt: voor anderen bestaat er geen vrijheid van meningsuiting, voor henzelf kent de vrijheid van meningsuiting geen grenzen.

We zitten inmiddels op het punt dat deze man kan stellen dat 'Hitler gelijk had' en dan nog zullen er geen gevolgen zijn.
  zondag 3 augustus 2025 @ 18:52:57 #219
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_218409265
Hopelijk een kwestie van tijd voordat deze Pettit de verkeerde tegenkomt. Kan toch niet dit.
  zondag 3 augustus 2025 @ 18:54:16 #220
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218409287
quote:
1s.gif Op zondag 3 augustus 2025 18:52 schreef Mubassie het volgende:
Hopelijk een kwestie van tijd voordat deze Pettit de verkeerde tegenkomt. Kan toch niet dit.
Het blijkt dus van wel helaas.
  zondag 3 augustus 2025 @ 19:13:31 #221
108676 Aether
pi_218409530
quote:
13s.gif Op zondag 3 augustus 2025 18:39 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

We zitten inmiddels op het punt dat deze man kan stellen dat 'Hitler gelijk had' en dan nog zullen er geen gevolgen zijn.
Heb ook bij een podcast gehoord dat hij een gastcollege op Universiteit Leiden had waar hij de Nederlandse studenten opriep hun leven te geven voor de Palestijnse zaak: groot gejuich van de studenten. Hoofd van de uni nog navragen wat hij nu bedoelde; zelfs als het letterlijk wordt gezegd komt het blijkbaar niet aan.
  zondag 3 augustus 2025 @ 19:18:52 #222
474733 Eagles89
pi_218409586
quote:
14s.gif Op zondag 3 augustus 2025 10:47 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

[..]

Dat vind ik altijd zo bijzonder aan die complot lui. Joden zijn de grootste ratten, het “onderras” en moet je volledig afslachten en verdelgen, en op hetzelfde moment roepen ze dat Joden alle grote bedrijven, politici en banken in hun macht hebben. Dat doen ze dan toch aardig goed dan, als “onderras”. 99.9% van de mensen eindigt als een simpele arbeider met nauwelijks macht. Maar de grote misvormde onderras ratten zijn zo slim dat ze alles en iedereen controleren lol.
Het is altijd zo heerlijk hypocriet en debiel met die lui.

Betreft de problemen in de toekomst zie je het heel goed, alle cijfers wijzen op veel meer toename van het geloven in complotten, ontkennen holocaust, en afkeer van alles wat de Westerse samenleving groot en succesvol heeft gemaakt de laatste 80 jaar. Het is dan ook echt een recept voor giga ellende in West Europa, en mede daardoor zag ik zelf echt geen enkele toekomst meer, het is namelijk niet meer op te lossen. Er moet zo ongeveer een mega dictator aan de macht komen (die ook nog even alle ambtenaren, rechters, politie moet vervangen) en de Eerste n Tweede Kamer buiten spel moet weten te zetten, om dit nog te kunnen omdraaien. Dat gaat natuurlijk niet gebeuren (tot de hel is losgebarsten althans) en daarom zie ik dit niet meer zonder enorme ellende nog goedkomen…

[ Bericht 4% gewijzigd door Eagles89 op 03-08-2025 19:25:43 ]
  zondag 3 augustus 2025 @ 19:20:21 #223
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_218409601
quote:
1s.gif Op zondag 3 augustus 2025 13:22 schreef Mubassie het volgende:

[..]
Zelfs dat niet eens.

ja gaan ze op Schiphol protesteren en dan kwaad als ze niet meer op Schiphol mogen komen om naar Ibiza te vliegen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 3 augustus 2025 @ 19:27:36 #224
277355 Homey
pi_218409691
Het is weer de jaren ‘30: alle schuld en dit en dat moeten wordt weer volledig geprojecteerd op de joden. History repeats.

En wederom is Nederland bijzonder antisemitisch; je ziet aan de dagelijkse anti-Israel haatpropaganda in onze pers.
  zondag 3 augustus 2025 @ 19:33:30 #225
277355 Homey
pi_218409754
Dat zo’n radicaal als Petit gewoon aan kan blijven zegt ook veel over de enorme angst onder bestuurders voor die XR/pallie mob.

Als zo’n faalhaas als van Huffelen wel zou ingrijpen, wordt bij haar verhaal gehaald.

De politie en OM doen niks, want die zijn ook zwak.

Feitelijk heb je een implosie van het gezag.
  zondag 3 augustus 2025 @ 19:40:10 #226
108676 Aether
pi_218409818
quote:
7s.gif Op zondag 3 augustus 2025 19:13 schreef Aether het volgende:

[..]
Heb ook bij een podcast gehoord dat hij een gastcollege op Universiteit Leiden had waar hij de Nederlandse studenten opriep hun leven te geven voor de Palestijnse zaak: groot gejuich van de studenten. Hoofd van de uni nog navragen wat hij nu bedoelde; zelfs als het letterlijk wordt gezegd komt het blijkbaar niet aan.
Denk dat het om dit fragment ging (6:44 minuut).

zondag 3 augustus 2025 @ 22:04:11 #227
168739 Red_85
'echt wel'
pi_218410808
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2025 17:59 schreef Zoddie het volgende:

[..]
Niet alleen dat, maar wat denk je dat er gebeurd als de helft van de klaslokaal allochtoon is met hun eigen normen en waarden?
Dan zal dat effect hebben op Autochtoonse jongeren in die klas, die gaan ook steeds meer zo denken en dat zie je ook in de cijfers.

Men wordt conservatiever, anti-homo, anti-vrouwen.

Ik hoor en zie nu al steeds vaker blonde hollandse meisjes en jongens met zwaar Marokkaans accent spreken.
Hoor je toch ook bij voetbal interviews?
Blanke gast, blond, jaartje of 18... en dan zo'n ranzig Berghuis accent.
Doe. Normaal.
1947-2016
  zondag 3 augustus 2025 @ 23:10:37 #228
277355 Homey
pi_218411299
Petit is zo’n klassieke opruier: oproepen tot geweld, maar zelf blijft hij lekker veilig zitten in z’n zolderkamertje. Anderen mogen de kastanjes uit het vuur halen. Welke sukkel doet dat nou?
  maandag 4 augustus 2025 @ 15:35:24 #229
125411 Mutsaers__78
pi_218415887
quote:
Hovenier weigert boom te snoeien bij synagoge ‘vanwege Gaza’: ‘Gaan aangifte doen van discriminatie’
Vlak voordat de monumentale kastanjeboom in de achtertuin bij een synagoge gesnoeid wordt, zegt de hovenier opeens af. Collega’s weigeren te werken voor een Joodse instelling vanwege de ‘verschrikkelijke situatie in Gaza’, schrijft het groenbedrijf aan de Liberaal Joodse Gemeente Den Haag.
https://www.ad.nl/binnenl(...)scriminatie~a44306af

Premium artikel, maar hetgeen wat je wel te zien krijgt dekt volledig de lading. Het bericht hieronder ook:

twitter
  maandag 4 augustus 2025 @ 18:19:55 #230
131800 Tarado
cap de fusca
pi_218417216
twitter
  maandag 4 augustus 2025 @ 20:44:21 #231
332912 bianconeri
pi_218418836
En ondertussen gaat de genocide in Gaza door en gaat Isral gewoon heel Gaza bezetten en dus annexeren.

En Nederland?
Lacht er om en kent nog altijd veel mensen die de genocide ontkennen en toejuichen.
  maandag 4 augustus 2025 @ 20:45:20 #232
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218418850
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2025 20:44 schreef bianconeri het volgende:
En ondertussen gaat de genocide in Gaza door en gaat Isral gewoon heel Gaza bezetten en dus annexeren.

En Nederland?
Lacht er om en kent nog altijd veel mensen die de genocide ontkennen en toejuichen.
Dat leed interesseert je geen flikker. Kap met faken.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 4 augustus 2025 @ 20:46:56 #233
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218418867
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2025 18:19 schreef Tarado het volgende:
[ x ]
Ja. En een hoofddoek om natuurlijk.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 4 augustus 2025 @ 21:03:17 #234
26415 spectrumanalyser
pi_218419076
quote:

En Nederland?
Dus Isral bied hulpgoederen aan. Voedsel is aangeboden via het Rode Kruis.
Wat doet Hamas? Die stellen eisen en laat de hulp alleen door op hun voorwaarden.
Vervolgens komt hier in het nieuws dat Isral geen hulpgoederen doorlaat.
  maandag 4 augustus 2025 @ 21:27:18 #235
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_218419321
quote:

En Nederland?
Heb je je achternaam al laten veranderen in "Genocide"? Allerjezus vent :')

Maak je maar eens wat drukker om de rol van Hamas.
  maandag 4 augustus 2025 @ 21:33:23 #236
332912 bianconeri
pi_218419401
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2025 20:45 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dat leed interesseert je geen flikker. Kap met faken.
Is het zo gek voor je dat sommige mensen WEL om anderen geven?

Ik weet niet over wie dat meer zegt (kuch, over jou, kuch).

quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2025 21:03 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]
Wat doet Hamas? Die stellen eisen en laat de hulp alleen door op hun voorwaarden.
Isral laat voedsel en water niet door.
Dropt bommen op burgers. Staat bij voedselpunten om lekker op wanhopige burgers te schieten.

Heel goed hoor.
  maandag 4 augustus 2025 @ 21:34:20 #237
332912 bianconeri
pi_218419412
quote:
1s.gif Op maandag 4 augustus 2025 21:27 schreef Mubassie het volgende:

[..]
Heb je je achternaam al laten veranderen in "Genocide"? Allerjezus vent :')

Maak je maar eens wat drukker om de rol van Hamas.
Zo lang de genocide en uberhaupt al het terreur door blijft gaan gaat er ook geen einde komen aan Hamas.

Isral is de reden wrm Hamas bestaat en als Isral de wapens neerlegt en stopt met terreur ook de reden dat Hamas zal stoppen.
  maandag 4 augustus 2025 @ 21:34:56 #238
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218419417
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2025 21:33 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Is het zo gek voor je dat sommige mensen WEL om anderen geven?

Ik weet niet over wie dat meer zegt (kuch, over jou, kuch).
[..]
Isral laat voedsel en water niet door.
Dropt bommen op burgers. Staat bij voedselpunten om lekker op wanhopige burgers te schieten.

Heel goed hoor.
Over mij?

Ik kom ook weleens in topics waarin het gaat over leed van vrouwen, homoseksuelen, armen, zieken, ouderen, mensen in Darfur, Jemen...

Jou daar nog nooit gezien.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 4 augustus 2025 @ 21:36:16 #239
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218419426
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2025 21:34 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Zo lang de genocide en uberhaupt al het terreur door blijft gaan gaat er ook geen einde komen aan Hamas.

Isral is de reden wrm Hamas bestaat en als Isral de wapens neerlegt en stopt met terreur ook de reden dat Hamas zal stoppen.
Mijn hemel.

Ja bianconeri... dan wordt dat altijd al zo diverse, democratische, tolerante, vrije Palestina weer wat het altijd is geweest... een baken van vrijheid en gelijkheid.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 4 augustus 2025 @ 21:43:15 #240
498859 Thorelf
pi_218419495
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2025 21:03 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]
Er staan duizenden voedselpakketten klaar! maar worden tegen gehouden... nee niet door Israel!!! we houden het graag links..in nederland...dus verdraaien het graag
  maandag 4 augustus 2025 @ 21:46:07 #241
26415 spectrumanalyser
pi_218419515
quote:

[..]

Geloof je dat nou zelf? Hamas is opgericht puur om de religie-ideologie, en komt voort uit de Palestijnse Moslimbroederschap. Met als doel het oprichten van een islamitische staat.
Er zijn redenen waarom Egypte het zooitje daar weghoudt.

Als Isral zichzelf opheft, is het niet klaar. Hamas schiet ook doodleuk op andere Palestijnen, zoals critici, politieke tegenstanders en vermeende collaborateurs.
  maandag 4 augustus 2025 @ 21:53:19 #242
498859 Thorelf
pi_218419574
respect voor Israel dat zich al decennia staande houdt in dit gebied....en absoluut geen respect voor de europese landen die de weg kwijt zijn!!
  maandag 4 augustus 2025 @ 21:59:53 #243
332912 bianconeri
pi_218419638
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2025 21:36 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Mijn hemel.

Ja bianconeri... dan wordt dat altijd al zo diverse, democratische, tolerante, vrije Palestina weer wat het altijd is geweest... een baken van vrijheid en gelijkheid.
Uhm ja....
Met een land dat alleen maar alles wil controleren en dag in dag uit ellende veroorzaakt...
Dan krijg je opstandelingen.

quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2025 21:34 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Over mij?

Ik kom ook weleens in topics waarin het gaat over leed van vrouwen, homoseksuelen, armen, zieken, ouderen, mensen in Darfur, Jemen...

Jou daar nog nooit gezien.
Dan lieg je.

En jij bent hypocriet als je in andere topics wel gaat zeuren over het leed van anderen.
Terwijl je ondertussen genocide steunt.
Blijf dan aan 1 kant he...
  maandag 4 augustus 2025 @ 22:00:53 #244
332912 bianconeri
pi_218419649
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2025 21:46 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]
Geloof je dat nou zelf? Hamas is opgericht puur om de religie-ideologie, en komt voort uit de Palestijnse Moslimbroederschap. Met als doel het oprichten van een islamitische staat.
Er zijn redenen waarom Egypte het zooitje daar weghoudt.

Als Isral zichzelf opheft, is het niet klaar. Hamas schiet ook doodleuk op andere Palestijnen, zoals critici, politieke tegenstanders en vermeende collaborateurs.
Hamas is er als tegen stem tegen de terreur van Israel.
Als Israel al die ellende niet meer uitvoert dan is er geen enkele reden nog voor Hamas.

quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2025 21:53 schreef Thorelf het volgende:
respect voor Israel dat zich al decennia staande houdt in dit gebied....en absoluut geen respect voor de europese landen die de weg kwijt zijn!!
Duik nog dieper in de IDF propaganda lol.
  maandag 4 augustus 2025 @ 22:01:26 #245
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218419655
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2025 21:59 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Uhm ja....
Met een land dat alleen maar alles wil controleren en dag in dag uit ellende veroorzaakt...
Klopt, daarom vluchten Palestijnse LGBTQ'ers al decennia naar Isral.
Daarom is er geen godsdienstvrijheid in Palestina.
Daarom zijn vrouwen in Palestina niet vrij.

Maar goed, dat zijn sodomieten en ander gespuis natuurlijk.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 4 augustus 2025 @ 22:02:01 #246
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218419660
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2025 22:00 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Als Israel al die ellende niet meer uitvoert dan is er geen enkele reden nog voor Hamas.
[..]
Hamas als tegenstem...

Echt, je weet nergens ook maar een zier van af...

En dan over propaganda beginnen... Wat een farce
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 4 augustus 2025 @ 22:04:35 #247
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218419684
quote:

[..]
Uhm ja....
[..]
Dan lieg je.

En jij bent hypocriet als je in andere topics wel gaat zeuren over het leed van anderen.
Hou toch op met je morele chantage, gespeelde morele verontwaardiging en ander salonfaehig gedeug vor de buhne.

Palestina interesseert je niks, Palestijnen interesseren je niks en genocide interesseert je niks.

Je zit hier met een agenda zo groot als de Oeral. En iedereen weet het.

Al was het maar omdat het zo duidelijk is dat je totaal onbelezen in de materie bent.

Hamas een 'tegenstem'. _O-
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 4 augustus 2025 @ 22:05:27 #248
442397 UitStraling
pi_218419693
quote:

[..]
Uhm ja....
[..]
Dan lieg je.

Waarom ga je je zelf niet mee vechten voor de islamitische zaak eigenlijk?
  maandag 4 augustus 2025 @ 22:07:52 #249
26415 spectrumanalyser
pi_218419716
quote:

[..]
waarom schiet Hamas dan op (andere) Palestijnen?
  maandag 4 augustus 2025 @ 22:08:35 #250
498859 Thorelf
pi_218419725
quote:

[..]
[..]
wow waar kom jij onder vandaan gekropen!! ojaa woke nederland etc... wake up my boy.. en laat je brein werken.
  maandag 4 augustus 2025 @ 22:10:22 #251
498859 Thorelf
pi_218419740
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2025 22:07 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]
waarom schiet Hamas dan op (andere) Palestijnen?
zieltjes winnen in de westerse wereld! en vele dombo's volgen
  maandag 4 augustus 2025 @ 22:13:39 #252
442397 UitStraling
pi_218419761
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2025 22:10 schreef Thorelf het volgende:

[..]
zieltjes winnen in de westerse wereld! en vele dombo's volgen
Niet alleen dombo's maar ook bijna sluwe islamitische levenshaters.
  maandag 4 augustus 2025 @ 22:17:13 #253
498859 Thorelf
pi_218419795
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2025 22:13 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Niet alleen dombo's maar ook bijna sluwe islamitische levenshaters.
true de moslims zijn de adders en de gematigde moslims het gras die ze verscholen houden!
  maandag 4 augustus 2025 @ 22:21:05 #254
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_218419830
quote:

[..]

Gooi jezelf weg, je bent echt totaal niet serieus te nemen.
Je weet ook van toeten noch blazen.

Of je bent gewoon een goede trol.
  maandag 4 augustus 2025 @ 22:23:04 #255
359105 Pleun2011
pi_218419847
quote:
En ondertussen gaat Isral gewoon heel Gaza bezetten

Dat is mooi. Dat shithole moet volledig schoongeveegd worden.
  maandag 4 augustus 2025 @ 22:25:25 #256
359105 Pleun2011
pi_218419870
Edit laat maar
  maandag 4 augustus 2025 @ 22:28:02 #257
498859 Thorelf
pi_218419887
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2025 22:23 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
vergeet niet dat dit persoon op een andere site geprezen wordt!!
  maandag 4 augustus 2025 @ 22:30:22 #258
168739 Red_85
'echt wel'
pi_218419902
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2025 22:23 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Krijg je er van als je mensen hun eigen graf laat graven nadat ze eerst 1.5 jaar lang zijn uitgemergeld en dat ook nog eens wereldkundig gaat maken.

Hamas en alles wat hen aanhangst: dood.
1947-2016
  maandag 4 augustus 2025 @ 22:32:09 #259
26415 spectrumanalyser
pi_218419915
onbegrijpelijk dat er hier lieden zijn die Hamas afschilderen als een eenvoudige politieke partij waar de hele bevolking achter staat.

Alsof je zegt dat Hamas ook wel naar Nederland mag komen, want wij hebben ook veel tunnels nodig.
  maandag 4 augustus 2025 @ 22:33:32 #260
498859 Thorelf
pi_218419928
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2025 22:32 schreef spectrumanalyser het volgende:
onbegrijpelijk dat er hier lieden zijn die Hamas afschilderen als een eenvoudige politieke partij waar de hele bevolking achter staat.

Alsof je zegt dat Hamas ook wel naar Nederland mag komen, want wij hebben ook veel tunnels nodig.
hee free palestina!!
  maandag 4 augustus 2025 @ 22:35:00 #261
26415 spectrumanalyser
pi_218419935
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2025 22:33 schreef Thorelf het volgende:

[..]
hee free palestina!!
Mja, kon je maar een land bevrijden van een religie.
  maandag 4 augustus 2025 @ 22:36:05 #262
251549 SpaceOddity
pi_218419945
quote:

[..]

Godverdomme wat een gestoorde quatsch. :') _O- 8)7
  maandag 4 augustus 2025 @ 22:38:31 #263
498859 Thorelf
pi_218419961
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2025 22:35 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]
Mja, kon je maar een land bevrijden van een religie.
gaat helaas niet lukken denk ik...is met moedermelk ingegoten ! zelfs hier in nederland geboren blijven ze anti de westerse cultuur
  maandag 4 augustus 2025 @ 22:40:58 #264
498859 Thorelf
pi_218419979
quote:

[..]

whats wrong with you?? je bent eng en dom... he mijn mening!
  maandag 4 augustus 2025 @ 22:54:23 #265
330914 Sherlock_Holmes
pi_218420097
quote:
WIDM: Extreme edition
  maandag 4 augustus 2025 @ 23:00:08 #266
498859 Thorelf
pi_218420142
quote:

joh die zit hier al lang! gesteund door Timmermans
  maandag 4 augustus 2025 @ 23:25:17 #267
277355 Homey
pi_218420306
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2025 22:05 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Waarom ga je je zelf niet mee vechten voor de islamitische zaak eigenlijk?
Iets met een uitkering en een sociale huurwoning vermoed ik zo. Plus die chill stoel van ikea zit wel erg geriefelijk.
  Moderator maandag 4 augustus 2025 @ 23:29:45 #268
236264 crew  capricia
pi_218420319
quote:

[..]

7 oktober. My friend.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 5 augustus 2025 @ 00:04:42 #269
498859 Thorelf
pi_218420459
quote:
1s.gif Op maandag 4 augustus 2025 23:29 schreef capricia het volgende:

[..]
7 oktober. My friend.
beetje moeilijk dit. hamas bestaat veel langer.. Israel is niet begonnen.. zij willen vrede. 7 okt..druppel!! en europa wordt bijna wordt overspoeld door dr 3e wereld..gaat er helaas nog in geloven ook.. ik zal altijd blijven geloven in het het goede...ik wil een vredige wereld
  Moderator dinsdag 5 augustus 2025 @ 00:10:45 #270
236264 crew  capricia
pi_218420477
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 00:04 schreef Thorelf het volgende:

[..]
beetje moeilijk dit. hamas bestaat veel langer.. Israel is niet begonnen.. zij willen vrede. 7 okt..druppel!! en europa wordt bijna wordt overspoeld door dr 3e wereld..gaat er helaas nog in geloven ook.. ik zal altijd blijven geloven in het het goede...ik wil een vredige wereld
Hamas gaat met wortel en tak weg.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 5 augustus 2025 @ 00:18:56 #271
498859 Thorelf
pi_218420516
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 00:10 schreef capricia het volgende:

[..]
i wish
  dinsdag 5 augustus 2025 @ 00:55:20 #272
191004 Accordtje
pi_218420696
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2025 22:33 schreef Thorelf het volgende:
hee free palestina!!
Een van de weinig leuzen van de palliwappies waar ik achter sta.
Althans, ze bedoelen neem ik aan dat "Palestina" bevrijd moet worden van hamas toch?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 5 augustus 2025 @ 06:58:29 #273
442397 UitStraling
pi_218421220
De staat van de wereld kun je makkelijk testen, hang in elke Europese of Amerikaanse stad een poster op van een Isralische gijzelaar en van een vermist huisdier, kijken welke poster het langste blijft hangen en wat men ervan vind dat ze verwijderd worden.
  dinsdag 5 augustus 2025 @ 07:46:43 #274
26415 spectrumanalyser
pi_218421477
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 00:10 schreef capricia het volgende:

[..]
Het is de religie, dat krijg je niet weg. In Gaza zijn gezinnen met wel 9 of 10 kinderen. Het gedachtegoed 'moet' doorgegeven worden en groeien.
  dinsdag 5 augustus 2025 @ 08:17:07 #275
108676 Aether
pi_218421798
twitter
  dinsdag 5 augustus 2025 @ 09:24:36 #276
19595 Chadi
pi_218422674
quote:
1s.gif Op maandag 4 augustus 2025 23:29 schreef capricia het volgende:

[..]
7 oktober. My friend.
Dat is een gevolg van wat er voor 7 oktober gebeurde en nu nog steeds gaande is. Palestijnen worden systematisch een toekomst op hun leefgebied onmogelijk gemaakt door kolonialisme.
  dinsdag 5 augustus 2025 @ 18:47:24 #277
442397 UitStraling
pi_218426904
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 09:24 schreef Chadi het volgende:

[..]
Dat is een gevolg van wat er voor 7 oktober gebeurde en nu nog steeds gaande is. Palestijnen worden systematisch een toekomst op hun leefgebied onmogelijk gemaakt door kolonialisme.
De Palestijnen zijn een verzinseltje van Yasser Arafat.
  dinsdag 5 augustus 2025 @ 19:49:27 #278
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_218427350
Zodra de zomervakanties voorbij zijn zullen ze wel weer gaan demonstreren. Nu eerst even 2 weken zonnen aan de Costa of in Griekenland of Turkije.
  dinsdag 5 augustus 2025 @ 20:02:36 #279
504077 Zoddie
pi_218427452
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 19:49 schreef WheeledWarrior het volgende:
Zodra de zomervakanties voorbij zijn zullen ze wel weer gaan demonstreren. Nu eerst even 2 weken zonnen aan de Costa of in Griekenland of Turkije.
Kunst vernielen? Wat er in Gaza gebeurd is erger!
Gebouwen bezetten? Wat er in Gaza gebeurd is erger!
Straten en steden vernielen? Wat er in Gaza gebeurd is erger!
Vakanties opgeven? Gaza kan wel even wachten :) :)
  dinsdag 5 augustus 2025 @ 20:05:47 #280
108676 Aether
pi_218427476
Gewonde Gazanen WELKOM IN AMSTERDAM
https://www.geenstijl.nl/(...)-welkom-in-amsterdam
  dinsdag 5 augustus 2025 @ 20:52:57 #281
352376 voetbalmanager2
pi_218427982
quote:
Gemeenteraad wil dat Amsterdam gewonde en zieke Palestijnen gaat opvangen
Meerdere partijen in de Amsterdamse gemeenteraad stellen voor om Palestijnen uit Gaza die dringend medische hulp nodig hebben, op te vangen in Amsterdam. Dat schrijven ze in een brief met schriftelijke vragen aan het college.

De brief is ondertekend door coalitiepartijen GroenLinks, PvdA en D66 en ook door oppositiepartijen Denk, Volt en de SP. Ze schrijven dat Nederland n van de weinige West-Europese landen is die nog geen aanstalten maakt om mensen uit Gaza op te vangen.

"Het demissionaire kabinet geeft aan de mogelijkheid tot financile en praktische steun aan medische evacuaties te onderzoeken", schrijven de raadsleden. "Maar ze geven hierbij nadrukkelijk de voorkeur aan opvang in de regio. Nederland doet voorlopig dus niets, terwijl er nu leiderschap nodig is om de genocide in Gaza te stoppen."

Mocht het Amsterdamse college besluiten om gewonde en zieke Palestijnen te willen opvangen, dan kan dat alleen als het Rijk ze evacueert. De raadsleden vragen burgemeester Femke Halsema en verantwoordelijk wethouder Rutger Groot-Wassink daarom ook of ze 'actief' met het kabinet in gesprek kunnen gaan over medische evacuaties uit Gaza.
https://www.at5.nl/artike(...)of-zieke-palestijnen
  dinsdag 5 augustus 2025 @ 20:55:09 #282
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218428005
quote:
3s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 20:05 schreef Aether het volgende:
Gewonde Gazanen WELKOM IN AMSTERDAM
https://www.geenstijl.nl/(...)-welkom-in-amsterdam
Ja dat zal de acceptatie van homo- en vrouwenrechten ten goede komen.

Echt, woke _O-
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 5 augustus 2025 @ 20:58:28 #283
186611 Haags
pi_218428047
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 20:52 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Goed idee! Zitten daar toevallig ook zwangere vrouwen tussen?

twitter
Zonder wrijving geen glans
  dinsdag 5 augustus 2025 @ 21:17:36 #284
Trkmenbashi
pi_218428277
Is helemaal niet aan de gemeente Amsterdam.

quote:
Mocht het Amsterdamse college besluiten om gewonde en zieke Palestijnen te willen opvangen, dan kan dat alleen als het Rijk ze evacueert. De raadsleden vragen burgemeester Femke Halsema en verantwoordelijk wethouder Rutger Groot-Wassink daarom ook of ze 'actief' met het kabinet in gesprek kunnen gaan over medische evacuaties uit Gaza.
Ja, precies. Weer van die raadsleden die de plaatselijke politiek met de landelijke verwarren. Ga weer (terug) de Kamer in als je je met internationaal beleid wilt bemoeien.
  dinsdag 5 augustus 2025 @ 21:28:38 #285
108676 Aether
pi_218428372
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 20:58 schreef Haags het volgende:

[..]
Goed idee! Zitten daar toevallig ook zwangere vrouwen tussen?

[ x ]
Britse babynaam die meest in populariteit steeg: "Yahya", voor het eerst in Top 100
  dinsdag 5 augustus 2025 @ 21:32:35 #286
355286 Eufonie
pi_218428414
Voor elke dode palestijn drink ik een glas goede wijn ^O^
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
  dinsdag 5 augustus 2025 @ 21:41:31 #287
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_218428465
Laat ze daar in Amsterdam de lokale joden maar eens in bescherming nemen. Steek die lange nekken daar maar eens voor uit.

Die Palestijnen redden zich wel, zij het niet in Palestina dan vast wel in een buurland.
  dinsdag 5 augustus 2025 @ 21:44:43 #288
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_218428492
Die gemeenteraad van Amsterdam is echt een open TBS kliniek. Wat een achterlijke debielen zitten daar.
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
  dinsdag 5 augustus 2025 @ 21:48:16 #289
277355 Homey
pi_218428506
https://m.bild.de/politik(...)ttps%3A%2F%2Ft.co%2F

Hoe Hamas visueel de propaganda oorlog voert.
  dinsdag 5 augustus 2025 @ 21:51:01 #290
277355 Homey
pi_218428524
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 21:17 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ja, precies. Weer van die raadsleden die de plaatselijke politiek met de landelijke verwarren. Ga weer (terug) de Kamer in als je je met internationaal beleid wilt bemoeien.
Verdringing speelt ook een rol. Veel echte gemeente taken worden totaal verwaarloosd, die lui zijn alleen maar bezig met Gaza dit en dat. gehersenspoeld in een online antisemitische fuik.
  dinsdag 5 augustus 2025 @ 21:53:21 #291
442397 UitStraling
pi_218428538
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 21:48 schreef Homey het volgende:

Daarom de Westerse volgers van Palestina gelijkstellen aan henzelf en ze behandelen als een terroristische organisatie, hoog tijd om de linkse troep ook eens hier op te ruimen en te vervolgen.
  dinsdag 5 augustus 2025 @ 21:59:37 #292
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_218428578
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 21:48 schreef Homey het volgende:

Man man man :')
  dinsdag 5 augustus 2025 @ 22:04:47 #293
500822 Niels0Kurovski
pi_218428622
Isral en Hamas, allebei fout. Wat is daar moeilijk aan? Echt belachelijk dat zoveel mensen zo krampachtig partij kiezen.
Rule of acquisition #214. Never begin a business negotiation on an empty stomach.
  dinsdag 5 augustus 2025 @ 22:06:44 #294
330914 Sherlock_Holmes
pi_218428636
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 22:04 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Isral en Hamas, allebei fout. Wat is daar moeilijk aan? Echt belachelijk dat zoveel mensen zo krampachtig partij kiezen.
Er is maar 1 kant die hier in NL de boel op stelten aan het zetten is.
  dinsdag 5 augustus 2025 @ 22:36:32 #295
504077 Zoddie
pi_218428856
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 21:17 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Het is gewoon pure propaganda en reclame voor hun partijen.
Even laten zien hoe veel je deugd, wetend dat het toch niet gaat gebeuren maar het staat goed voor je volgers.
Lekker slijmen bij de studenten van sociale wetenschappen.
  woensdag 6 augustus 2025 @ 09:56:38 #296
464844 torentje
pi_218430708
quote:
De wapenindustrie is de hoofdschuldige want die leveren wapens aan labiele groepen.
  woensdag 6 augustus 2025 @ 10:05:03 #297
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_218430792
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 20:52 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Op zich zie ik het probleem niet met medische hulp bieden aan mensen die het nodig hebben. Er worden nu ook mensen uit Gaza naar Isral en Jordani getransporteerd voor de genocide medische hulp. Als er plekken en middelen zijn hiervoor, waarom dan niet?

Beetje raar alleen dat het vanuit Amsterdam wordt gespind in plaats van door het land als geheel.
  woensdag 6 augustus 2025 @ 10:12:24 #298
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_218430859
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 10:05 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Op zich zie ik het probleem niet met medische hulp bieden aan mensen die het nodig hebben. Er worden nu ook mensen uit Gaza naar Isral en Jordani getransporteerd voor de genocide medische hulp. Als er plekken en middelen zijn hiervoor, waarom dan niet?

Beetje raar alleen dat het vanuit Amsterdam wordt gespind in plaats van door het land als geheel.
Het is natuurlijk een opmaat naar asielopvang van Gazanen en er zijn voorlopig genoeg ziekenhuizen in de regio (Qatar, Saudi-Arabi, Turkije, Oman, VAE).
  woensdag 6 augustus 2025 @ 11:10:23 #299
277355 Homey
pi_218431389
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 22:36 schreef Zoddie het volgende:

[..]
Het is gewoon pure propaganda en reclame voor hun partijen.
Even laten zien hoe veel je deugd, wetend dat het toch niet gaat gebeuren maar het staat goed voor je volgers.
Lekker slijmen bij de studenten van sociale wetenschappen.
Het probleem is: ze doen amper iets voor de stad zelf. Ik vermoed dat veel van die raadsleden in een online fuik zitten. Lubach noemde dat de fabeltjesfuik. Zij zitten in een antisemitische haatfuik.
  woensdag 6 augustus 2025 @ 11:58:24 #300
251427 Opnaarutrecht
pi_218431876
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 09:24 schreef Chadi het volgende:

[..]
De Palestijnen hebben voornamelijk geen eigen staat, omdat hun leiders 5 keer een staat hebben afgewezen.
  woensdag 6 augustus 2025 @ 12:08:16 #301
251427 Opnaarutrecht
pi_218431928
quote:
De terechte kritiek op de Isralische regering verbleekt, omdat door verschillende figuren:
1. Wordt gesteld dat Israel genocide pleegt, terwijl dat onzin is het daarnaast een rechter moet zijn die een oordeel geeft. Zeer waarschijnlijk heeft de IDF oorlogsmisdaden gepleegd, maar dat maakt het geen genocide.
2. Het bestaansrecht van Isral in twijfel wordt getrokken.
3. Zionisme op een lijn met nazisme wordt gesteld, terwijl rond de 95 procent van de Joden voorstander is van een Joodse staat.
4. Er sprake is van een enorme hypocrisie. Denk ontkent Israls bestaansrecht, terwijl Turkije deels ligt op een gebied waar Grieken en Armenirs etnisch zijn gezuiverd, Koerden nog steeds worden onderdrukt, een deel van Cyprus bezet houdt en er inmiddels tienduizenden Turken uit Turkije daar wonen en Turkije onder Erdogan een autocratie is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')