abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 10 juli 2025 @ 20:27:59 #1
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218178992

Maandag 6 mei: Studenten slaan tentenkamp op uit protest tegen relaties UvA met Israelische instanties.

Bekijk deze YouTube-video

Dinsdag 7 mei: In de daarop volgende nacht wordt het tentenkamp ontruimd door de politie:

In de loop van dag volgt een protestmars naar UvA gebouwen in de binnenstad van Amsterdam, die bezet worden.

Woensdag 8 mei: In de middag worden door de politie de bezette UvA gebouwen ontruimd.
In de omliggende omgeving breken ongeregeldheden uit.

Donderdag 9 mei: Een protestmars vanaf de UvA gebouwen in Amsterdam Oost eindigt met 2 minuten stilte bij het Maagdenhuis aan het Spui.

Vrijdag 10 mei: Tijdens de ingelaste vergadering van de Amsterdamse gemeenteraad wordt buiten door studenten geprotesteerd.

Maandag 13 mei: Na een zgn. Walk Out worden gebouwen van de UvA bij Roeterseiland bezet.
De politie wordt ingezet om de ontruiming in gang te zetten.

SPOILER: Oorspronkelijke OP
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
twitter

twitter

twitter

quote:
Op maandag 6 mei 2024 22:48 schreef Cilantro het volgende:

[..]
Verdient wel een eigen topic.
twitter

twitter

LIVESTREAM

Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 10 juli 2025 @ 20:30:43 #2
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218179011
Weet je...

Ik vind het onderhand wel akkoord.

Hef Isral maar op, laat dat 'Frie Pallestein' islamitisch theocratisch hellhole nummer zoveel worden in het M.O.

Zijn we hier in ieder geval, HOPELIJK, verlost van al die woke hippies, BN'ers, baarden en hoofddoeken en hun selectief geblaat.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 10 juli 2025 @ 20:52:45 #3
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_218179277
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2025 20:30 schreef EttovanBelgie het volgende:
Weet je...

Hef Isral maar op, laat dat 'Frie Pallestein' islamitisch theocratisch hellhole nummer zoveel worden in het M.O.

Zijn we hier in ieder geval, HOPELIJK, verlost van al die woke hippies, BN'ers, baarden en hoofddoeken en hun selectief geblaat.
Nee hoor, dan is er heel snel weer het volgende.
  donderdag 10 juli 2025 @ 21:06:19 #4
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218179438
quote:
Weet je...

Doe alsjeblieft maar niet, dan wordt het alleen maar erger omdat men dan denkt dat het activisme zin heeft. En in de meest radicale kringen heeft men een volledige wensenlijst van wat er allemaal op de schop moet en dat is min of meer de hele Westerse samenleving. Zie bijvoorbeeld:

'I cannot wait for the West to fall'

twitter

Hier soortgelijke retoriek:

twitter

En hier zelfs van een vooraanstaand hoogleraar: ‘Oppressed people must create a set of revolutionary institutions to take power away from their oppressors’

twitter

Ten slotte nog iemand die in tijden van oorlog tegen zijn eigen land zou vechten en wenst dat het Westen valt:

tiktok

Deze mensen moet zo ver mogelijk van de knoppen af als het maar kan en als Isral zou vallen is het enkel koren op hun molen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  donderdag 10 juli 2025 @ 21:09:36 #5
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218179475
quote:
14s.gif Op donderdag 10 juli 2025 21:06 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Doe alsjeblieft maar niet, dan wordt het alleen maar erger omdat men dan denkt dat het activisme zin heeft. En in de meest radicale kringen heeft men een volledige wensenlijst van wat er allemaal op de schop moet en dat is min of meer de hele Westerse samenleving. Zie bijvoorbeeld:

'I cannot wait for the West to fall'

[ twitter ]

Hier soortgelijke retoriek:

[ twitter ]

En hier zelfs van een vooraanstaand hoogleraar: ‘Oppressed people must create a set of revolutionary institutions to take power away from their oppressors’

[ twitter ]

Ten slotte nog iemand die in tijden van oorlog tegen zijn eigen land zou vechten en wenst dat het Westen valt:

[ tiktok ]

Deze mensen moet zo ver mogelijk van de knoppen af als het maar kan en als Isral zou vallen is het enkel koren op hun molen.
Ik kan hoe dan ook geen Palestina vlag meer zien.

Hypocriete bende.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 10 juli 2025 @ 22:30:05 #6
504077 Zoddie
pi_218180224
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2025 21:09 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ik kan hoe dan ook geen Palestina vlag meer zien.

Hypocriete bende.
En Cultural appropiation geld alleen wanneer ze zin hebben om schuimbekkend een kind te pesten die een kimono draagt.
Hiervoor wordt het allemaal aan de kant gezet om te laten zien dat ze Hamas steunen met hun keffiyeh.
  donderdag 10 juli 2025 @ 22:31:09 #7
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218180232
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2025 22:30 schreef Zoddie het volgende:

[..]
En Cultural appropiation geld alleen wanneer ze zin hebben om schuimbekkend een kind te pesten die een kimono draagt.
Hiervoor wordt het allemaal aan de kant gezet om te laten zien dat ze Hamas steunen.
Het is dan ook al een tijdje een verbond tussen woke en islam.

Ik kan enkel grimassen om die Nederlandse jongens en meisjes en hun onbelezen stupiditeit.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 11 juli 2025 @ 01:06:23 #8
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_218180918
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2025 22:30 schreef Zoddie het volgende:

[..]
Hiervoor wordt het allemaal aan de kant gezet om te laten zien dat ze Hamas steunen met hun keffiyeh.
Daar had ik nog niet eens over nagedacht.
  vrijdag 11 juli 2025 @ 01:24:10 #9
498859 Thorelf
pi_218180957
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2025 22:31 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Het is dan ook al een tijdje een verbond tussen woke en islam.

Ik kan enkel grimassen om die Nederlandse jongens en meisjes en hun onbelezen stupiditeit.
auw soo true that ...het pijn doet
  vrijdag 11 juli 2025 @ 06:32:02 #10
108676 Aether
pi_218181354
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  vrijdag 11 juli 2025 @ 09:18:42 #11
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_218182304
quote:
In een Joods gebouw of in een joods gebouw?

Joods gebouw betekent van het Joodse volk, en joods gebouw betekent de religie (jodendom) ondersteunend.

Er zijn Joden die niet joods zijn, en er zijn joden die niet Joods zijn.

Joods ben je geboren (of erkend), en joods kun je worden.

Maar ik mis waarschijnlijk iets want het CIDI weet dit als geen ander. Zou het misschien een stagiair zijn geweest?
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
  vrijdag 11 juli 2025 @ 09:19:19 #12
504077 Zoddie
pi_218182309
quote:
Het fascistisch regime werkt prima, de angst die mensen nu hebben om met Joden gezien te worden past precies in het wereldje van de pro-pallies.

Blijft humor dat juist zij alles en iedereen fascistisch noemen.
  vrijdag 11 juli 2025 @ 11:50:12 #13
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218183424
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2025 09:18 schreef Hallulama het volgende:

[..]
In een Joods gebouw of in een joods gebouw?

Joods gebouw betekent van het Joodse volk, en joods gebouw betekent de religie (jodendom) ondersteunend.

Er zijn Joden die niet joods zijn, en er zijn joden die niet Joods zijn.

Joods ben je geboren (of erkend), en joods kun je worden.

Maar ik mis waarschijnlijk iets want het CIDI weet dit als geen ander. Zou het misschien een stagiair zijn geweest?
Het Jodendom is de religie van het Joodse volk, ja, Joden kunnen seculier zijn of zelfs een andere religie gaan aanhangen, maar volgens de Joodse wet blijven zij onderdeel van het Joodse volk. En een bekering tot het Jodendom is trouwens een zeldzaamheid en een erg lang traject, waar weinigen de toestemming voor krijgen en sommigen dan ook nog in de tussentijd afhaken. Het Jodendom is in tegenstelling tot bijv. het Christendom en de Islam namelijk geen religie met bekeringsdrang.

Een uitje richting aan synagoge afzeggen is simpelweg het gelijkstellen van het Jodendom en Joden aan de Isral en/of de Isralische regering, want daar komt het op neer.

Moet je trouwens ook even nagaan als dit met andere groepen zou gebeuren: 'De Gemeente Utrecht heeft besloten om een bezoek aan een plaatselijke moskee af te zeggen om verwarring of associatie met religieuze standpunten te vermijden'.

Bepaalde media (en we weten allemaal wel welke) zouden schuimbekkend over elkaar vallen om als eerste van 'Islamofobie' en zelfs 'racisme' te spreken.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  vrijdag 11 juli 2025 @ 12:59:30 #14
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_218184093
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 juli 2025 11:50 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het Jodendom is de religie van het Joodse volk, ja, Joden kunnen seculier zijn of zelfs een andere religie gaan aanhangen, maar volgens de Joodse wet blijven zij onderdeel van het Joodse volk. En een bekering tot het Jodendom is trouwens een zeldzaamheid en een erg lang traject, waar weinigen de toestemming voor krijgen en sommigen dan ook nog in de tussentijd afhaken. Het Jodendom is in tegenstelling tot bijv. het Christendom en de Islam namelijk geen religie met bekeringsdrang.

Een uitje richting aan synagoge afzeggen is simpelweg het gelijkstellen van het Jodendom en Joden aan de Isral en/of de Isralische regering, want daar komt het op neer.

Moet je trouwens ook even nagaan als dit met andere groepen zou gebeuren: 'De Gemeente Utrecht heeft besloten om een bezoek aan een plaatselijke moskee af te zeggen om verwarring of associatie met religieuze standpunten te vermijden'.

Bepaalde media (en we weten allemaal wel welke) zouden schuimbekkend over elkaar vallen om als eerste van 'Islamofobie' en zelfs 'racisme' te spreken.
Ik snap berhaupt niet waarom een bedrijfsuitje in een religieus gebouw zou moeten plaatsvinden. Waarom gaan ze niet gewoon karten en/of steengrillen? Scheiding kerk en staat toch?

Verhuurt de synagoge misschien vergaderruimtes, of bieden ze ruimtes voor algemeen nut?

Beste collega's, welkom, we zullen vandaag dit, en daarna dat, en vervolgens zus en zo, en we sluiten af met een besnijdenis, geheel volgens traditie en het personeelsbeleid? ;-)
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
  vrijdag 11 juli 2025 @ 14:51:37 #15
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218184938
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2025 12:59 schreef Hallulama het volgende:

[..]
Ik snap berhaupt niet waarom een bedrijfsuitje in een religieus gebouw zou moeten plaatsvinden. Waarom gaan ze niet gewoon karten en/of steengrillen? Scheiding kerk en staat toch?

Verhuurt de synagoge misschien vergaderruimtes, of bieden ze ruimtes voor algemeen nut?

Beste collega's, welkom, we zullen vandaag dit, en daarna dat, en vervolgens zus en zo, en we sluiten af met een besnijdenis, geheel volgens traditie en het personeelsbeleid? ;-)
Goede vraag, maar veel synagoges in Nederland zijn na de Holocaust niet meer in gebruik en dienen nu als cultureel erfgoed en hebben soms ook andere functies zoals musea of evenementenlocatie. En zo ook die in Enschede, als ik even kijk op hun website bieden zijn een rondleiding aan en hebben een permanente tentoonstelling
  vrijdag 11 juli 2025 @ 16:28:28 #16
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_218185622
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 juli 2025 14:51 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Goede vraag, maar veel synagoges in Nederland zijn na de Holocaust niet meer in gebruik en dienen nu als cultureel erfgoed en hebben soms ook andere functies zoals musea of evenementenlocatie. En zo ook die in Enschede, als ik even kijk op hun website bieden zijn een rondleiding aan en hebben een permanente tentoonstelling
Precies. Een aantal jaar geleden stond ik tijdens een historische stadswandeling ook eerst in in een synagoge en daarna in een kerkgebouw. Daar vertelde de gids iets over een symbool van een halve maan dat daar stond in relatie tot een historische gebeurtenis waarbij de Turken betrokken waren. Vulde een Turkse collega dat verhaal aan.

Alles verliep zonder dat er mensen cultuur, religie of geschiedenis met elkaar verwarden, niemand riep over Palestina of was bang geassocieerd te worden met al dan niet zionistische Joden of Christenen voor Isral.
  vrijdag 11 juli 2025 @ 16:38:49 #17
464230 saparmurat_niyazov
Trkmenbashi
pi_218185782
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2025 16:28 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Precies. Een aantal jaar geleden stond ik tijdens een historische stadswandeling ook eerst in in een synagoge en daarna in een kerkgebouw. Daar vertelde de gids iets over een symbool van een halve maan dat daar stond in relatie tot een historische gebeurtenis waarbij de Turken betrokken waren. Vulde een Turkse collega dat verhaal aan.

Alles verliep zonder dat er mensen cultuur, religie of geschiedenis met elkaar verwarden, niemand riep over Palestina of was bang geassocieerd te worden met al dan niet zionistische Joden of Christenen voor Isral.
Niet herkenbaar, ik heb gisteren in Muiden kerk, fort en het kasteel bezocht. Dat inspireerde mij tot het schreeuwen van "leve Holland, dood aan de Spanjolen", waarop ik alle buitenlandse toeristen binnen de vesting om het leven gebracht heb.
  vrijdag 11 juli 2025 @ 16:54:49 #18
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_218185950
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 juli 2025 16:38 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Niet herkenbaar, ik heb gisteren in Muiden kerk, fort en het kasteel bezocht. Dat inspireerde mij tot het schreeuwen van "leve Holland, dood aan de Spanjolen", waarop ik alle buitenlandse toeristen binnen de vesting om het leven gebracht heb.
Dat doet mij herinneren aan die keer dat ik Leve de Republiek! begon te krijsen in de tuinen van Paleis het Loo. Immers elke status quo die mij welgevallig is in de geschiedenis is een geldig excuus om iets te eisen.
  vrijdag 11 juli 2025 @ 19:58:17 #19
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218187122
Er is geen islamofobie in Nederland. Integendeel. Die religie wordt bij de vleet gefaciliteerd.

Wat we wel hebben in Nederland? De heropleving van NSB-genspireerde Jodenhaat.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 11 juli 2025 @ 22:18:18 #20
507368 RotatoR
pi_218188448
twitter

Halsema is zo ontzettend hypocriet.
  vrijdag 11 juli 2025 @ 22:20:53 #21
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218188462
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 juli 2025 22:18 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Om te kotsen, dat hele GroenLinks.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 11 juli 2025 @ 22:24:51 #22
442397 UitStraling
pi_218188501
quote:
[ x ]

Minderwaardig schijtwijf is dat.
  VIVA vrijdag 11 juli 2025 @ 22:27:14 #23
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_218188524
Waarom zijn de Universiteiten extreem links? Is wel interessant om te weten waar dat vandaan komt, is het intelligentie, of afzetten tegen de gevestigde orde? Je ziet deze trend niet op het MBO....
What lies behind makes no sense in my mind
  vrijdag 11 juli 2025 @ 22:27:30 #24
Trkmenbashi
pi_218188526
quote:
[ x ]

Mag het niet schuren, Femke?
  vrijdag 11 juli 2025 @ 22:40:30 #25
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_218188643
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2025 22:27 schreef cosmosis het volgende:
Waarom zijn de Universiteiten extreem links? Is wel interessant om te weten waar dat vandaan komt, is het intelligentie, of afzetten tegen de gevestigde orde? Je ziet deze trend niet op het MBO....
En dan maar zeggen dat MBOers geen verstand hebben :D
  vrijdag 11 juli 2025 @ 23:41:25 #26
504077 Zoddie
pi_218189088
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2025 22:27 schreef cosmosis het volgende:
Een combinatie denk ik.
Jongeren zitten nog in de leeftijd dat ze de wereld willen veranderen, dat ze nog niet de nuances zien en alleen het goede tegen het kwade.
Makkelijk beinvloedbaar ook nog.
Daarnaast heeft Rusland al sinds Stalin Universiteiten in het westen zitten te benvloeden, communisme propaganda en anti-westerse propaganda.
En daarmee is Rusland niet de enige, groepering voor Palestijnen op universiteiten zijn vaak gelinkt aan Iran.

Makkelijk benvloedbare jongeren worden aan alle kanten benvloed door buitenlandse naties.

Het ene type student is dan ook meer toevankelijk voor dan het andere.
Technische universiteiten zie je het een stuk minder, maar universiteiten met veel sociale studies zitten bomvol met anti-westerse studenten en leraren.

[ Bericht 0% gewijzigd door Zoddie op 11-07-2025 23:47:39 ]
  vrijdag 11 juli 2025 @ 23:45:54 #27
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_218189108
Universiteiten worden vaak als 'links' gezien omdat ze plekken zijn waar kritisch denken, sociale rechtvaardigheid en verandering centraal staan.

Hoger opgeleiden hebben gemiddeld progressievere ideen en universiteiten trekken mensen aan die maatschappelijk betrokken zijn.

Op het MBO ligt de nadruk juist op praktijk en werk waardoor politieke ideologie minder speelt.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  vrijdag 11 juli 2025 @ 23:46:55 #28
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218189115
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2025 23:45 schreef Perrin het volgende:
Universiteiten worden vaak als 'links' gezien omdat ze plekken zijn waar kritisch denken, sociale rechtvaardigheid en verandering centraal staan.

Hoger opgeleiden hebben gemiddeld progressievere ideen en universiteiten trekken mensen aan die maatschappelijk betrokken zijn.

Op het MBO ligt de nadruk juist op praktijk en werk waardoor politieke ideologie minder speelt.
Uni's in NL zijn op dit moment vooral woke bolwerken die met kritisch denken geen zak van doen hebben
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 12 juli 2025 @ 12:58:14 #29
505012 oblo
pi_218191500
  zaterdag 12 juli 2025 @ 13:18:18 #30
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218191595
quote:

Kritisch denken staat al jarenlang niet meer centraal op universiteiten. 'Dogmatisch denken' is een betere omschrijving. Er zijn namelijk inmiddels vele onderwerpen, waar elke millimeter afwijken van bepaalde standpunten als een zonde wordt gezien.

We zien dan helaas ook dat andersdenkenden worden geweerd uit de academische wereld. Zo is het bij gerenommeerde Amerikaanse universiteiten de norm dat zelfs bij de werving van nieuwe academici, kandidaten een 'DEI statement' moeten schrijven als onderdeel van hun sollicitatie. Dan krijg je bijvoorbeeld:
quote:
Statement on Contributions to Advancing Diversity, Equity, and Inclusion - Statement on your contributions to diversity, equity and inclusion, including information about your understanding of these topics, your record of activities to date, and your specific plans and goals for advancing equity and inclusion if hired at Berkeley (for additional information go to https://ofew.berkeley.edu/recruitment/contributions-diversity).
quote:
All applicants must submit a diversity statement. In this statement, please describe how you can support UMass Lowell's commitment to diversity, equity, inclusion (DEI), justice, and belonging. Describe how your teaching, service, and/or leadership (as applicable) has supported the success of students and/or colleagues; and/or describe the impact others have had on you as relating to DEI and your future plans for supporting DEI.
Bron

Kortom, dit creert natuurlijk zeer ideologisch en dogmatisch gedreven plekken, waar alleen de echte hardliners een baan zullen krijgen.
  zaterdag 12 juli 2025 @ 13:19:25 #31
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_218191597
quote:
[ x ]

En niet alleen met die komiek. Een strijkkwartet, een filmregisseur, een bejaarde zangeres. Stilte.

Maar nu: oh mijn God de artiesten!
  zaterdag 12 juli 2025 @ 19:16:16 #32
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218194198
Ik herhaal: Pro Palestina is een doodenge sekte.

Een vergaarbak van marxisten, Gloria Wekker-adepten, salafisten en wahabi's.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 12 juli 2025 @ 19:18:01 #33
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_218194207
quote:
Universiteiten worden vaak als 'links' gezien omdat ze plekken zijn waar kritisch denken, sociale rechtvaardigheid en verandering centraal horen te staan.

Fixed. We weten allemaal dat dat in Nederland al lang niet meer zo is.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zondag 13 juli 2025 @ 00:21:47 #34
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_218196548
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juli 2025 19:16 schreef EttovanBelgie het volgende:
Ik herhaal: Pro Palestina is een doodenge sekte.

Een vergaarbak van marxisten, Gloria Wekker-adepten, salafisten en wahabi's.
_O_
Same shit, different day
SC hopper present
  zondag 13 juli 2025 @ 11:12:03 #35
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218198661
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2025 10:23 schreef Chadi het volgende:

Ach Chadi toch.

Pro-Isral wil juist zeggen dat men tegen terreur is van de Palestijnen, waar genocidale motieven achter zitten. Het is namelijk de bedoeling om Isral en het Joodse volk te vernietigen. Dit hebben we op 7 oktober 2023 allemaal kunnen zien en de Palestijnse beleidsbepalers van Hamas hebben nadien ook letterlijk gezegd dit te herhalen tot Isral volledig is vernietigt.

En dit terreur werd veelal met lofgezang en zelfs festiviteiten ontvangen binnen de Arabische en Islamitische wereld.

Hoe komt het nu toch dat wat velen van jullie zelf Isral toewensen, je op Isral projecteert? Jullie zien Isral namelijk als een land dat niet mag bestaan en Joden als mensen die het allerliefst als tweederangsburgers moeten leven onder de Sharia (zoals eeuwenlang de norm was in Islamitische landen). En vervolgens beticht je Isral van wat de Palestijnen zelf nastreven.

twitter

twitter

En dit zijn trouwens ook sentimenten die nogal omarmd worden in de pro-Palestijnse clubjes, waaronder op de UvA:

twitter

twitter

twitter

[ Bericht 1% gewijzigd door Frutsel op 13-07-2025 14:06:51 ]
  zondag 13 juli 2025 @ 11:30:50 #36
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218198792
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2025 10:23 schreef Chadi het volgende:

Ja, die steeds opzichtigere wijze om Isral gelijk te stellen aan het Nazisme is nog zo'n smaakvol staaltje Pro-Palestina.

Pro-Israli... inderdaad, Chadi, de straten, universiteiten, media en academia puilen uit van pro-Israli met net zo'n rabiate selectiviteit als het rondreizend circus van zondagsactivisten waar we nu al anderhalf jaar last van hebben, met hun gesloop, gedreig en geboycot.

En laten we gewoon eerlijk zijn: mensenrechten interesseert die club niets. Het interesseert ze vooral of over de rug van de 'juiste' slachtoffers politiek en religie bedreven kan worden.

[ Bericht 6% gewijzigd door Frutsel op 13-07-2025 14:07:09 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 13 juli 2025 @ 12:13:37 #37
3542 Gia
User under construction
pi_218199015
quote:
Weet je...

Welnee, dan richten ze zich op herstelbetalingen voor negers.
  zondag 13 juli 2025 @ 12:49:14 #38
19595 Chadi
pi_218199250
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2025 11:30 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ja, die steeds opzichtigere wijze om Isral gelijk te stellen aan het Nazisme is nog zo'n smaakvol staaltje Pro-Palestina.

Pro-Israli... inderdaad, Chadi, de straten, universiteiten, media en academia puilen uit van pro-Israli met net zo'n rabiate selectiviteit als het rondreizend circus van zondagsactivisten waar we nu al anderhalf jaar last van hebben, met hun gesloop, gedreig en geboycot.

En laten we gewoon eerlijk zijn: mensenrechten interesseert die club niets. Het interesseert ze vooral of over de rug van de 'juiste' slachtoffers politiek en religie bedreven kan worden.
Je hoeft je best niet eens te doen om ze ermee te vergelijken. Ze doen het zelf met hun acties en politieke uitspraken en decennia lang beleid.

Het is niet dat het ontbreekt aan interesse in mensenrechten bij pro Palestina groeperingen. Het is dat het jou ontbreekt aan humaniteit richting palestijnen anders had je ook bij hen opgestaan voor hun rechten. Immers de rechten van n zijn de rechten van allen. Maar voor types zoals jij zijn sommige mensen meer gelijk dan anderen waardoor die vergelijking niet opgaat.
De selectieve verontwaardiging bij je als het gaat om palestijnen is doordruipt van sepsis en spreekt boekdelen.
  zondag 13 juli 2025 @ 13:30:10 #39
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218199662
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2025 12:49 schreef Chadi het volgende:

[..]
Je hoeft je best niet eens te doen om ze ermee te vergelijken. Ze doen het zelf met hun acties en politieke uitspraken en decennia lang beleid.

Het is niet dat het ontbreekt aan interesse in mensenrechten bij pro Palestina groeperingen. Het is dat het jou ontbreekt aan humaniteit richting palestijnen anders had je ook bij hen opgestaan voor hun rechten. Immers de rechten van n zijn de rechten van allen. Maar voor types zoals jij zijn sommige mensen meer gelijk dan anderen waardoor die vergelijking niet opgaat.
De selectieve verontwaardiging bij je als het gaat om palestijnen is doordruipt van sepsis en spreekt boekdelen.
Dat is precies waarom ik niet met die cult geassocieerd wil worden. Omdat het daar dus helemaal niet gaat om mensenrechten.

Als er n club de laatste tijd grossiert in selectieve verontwaardiging en ongelijke behandeling van mensen en mensenrechten, is het wel Pro-Palestina. Logisch, want het gaat daar in essentie ook niet eens om Palestina of Palestijnen, maar politiek, ideologie en religie.

Die zuivere observatie kun je dan natuurlijk beter framen als 'Palestijnenhaat' en 'racisme' en 'discriminatie' en natuurlijk 'islamofobie', maar juist vanwege de totale onmogelijkheid van die club om universele mensenrechten los te kunnen zien van irrelevante zaken als etniticeit en religie - de daadwerkelijke graadmeters voor hn interpretatie van zgn. 'mensenrechten' en wanneer deze wl gelden - bewijs je daarmee enkel mijn punt... opnieuw.

Giet daar allemaal nog een 'anti-zionisme' sausje over met allerlei geblaat over hoe Isral dan weer geen bestaansrecht heeft en dus Israli's ook niet, en je moet me dan niet euvel duiden dat ik dat wanstaltige misbruik van woorden als 'gelijkheid' en 'mensenrechten' uit die rabiaat partizaanse hoek niet serieus neem.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 13 juli 2025 @ 14:50:06 #40
277355 Homey
pi_218200609
Nu.nl speelt weer doorgeefluikje voor Hamas:

https://www.nu.nl/midden-(...)e-water-haalden.html
  maandag 14 juli 2025 @ 09:47:57 #41
19595 Chadi
pi_218207872
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2025 14:50 schreef Homey het volgende:

Isral heeft inmiddels erkend omdat ze er niet omheen konden. Dus wat nou doorgeefluik?

Speciaal aangepast voor Homey.

[ Bericht 3% gewijzigd door Chadi op 14-07-2025 09:55:00 ]
  maandag 14 juli 2025 @ 09:51:01 #42
277355 Homey
pi_218207887
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2025 09:47 schreef Chadi het volgende:

[..]
Isral heeft inmiddels erkent omdat ze er niet omheen konden. Dus wat nou doorgeefluik?
Erkend met een d. Let op het kofschip!
  maandag 14 juli 2025 @ 09:55:20 #43
19595 Chadi
pi_218207910
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2025 09:51 schreef Homey het volgende:

[..]
Erkend met een d. Let op het kofschip!
En heb je inhoudelijks nog wat toe te voegen?
  maandag 14 juli 2025 @ 10:15:02 #44
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218208009
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2025 14:50 schreef Homey het volgende:

Dit soort artikelen zijn er inmiddels elke dag. Iedereen keer opnieuw van 'lokale autoriteiten', 'lokale medici', Al Jazeera, of 'het Palestijnse persbureau Wafa'. Zie ook:
quote:
Wafa (Arabic: ???, lit. 'trust', an acronym of Arabic: ????? ??????? ?????????? Wikalat al-Anba al-Filastiniya, lit. 'Palestinian News Agency'), also referred to in English as the Palestine News Agency and the Palestinian News & Info Agency, is the official state-run news agency of the Palestinian National Authority (PNA). Before the formation of the PNA in 1994, Wafa was the official news agency of the Palestine Liberation Organization.

Bron
Dit is een betrouwbare bron volgens de Westerse media, een 'persbureau' dat geallieerd was aan een terreurorganisatie.
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2025 12:49 schreef Chadi het volgende:

[..]

Hmm.

En welke rechten hebben we het hier precies over?
  maandag 14 juli 2025 @ 10:17:00 #45
277355 Homey
pi_218208027
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2025 09:55 schreef Chadi het volgende:

[..]
En heb je inhoudelijks nog wat toe te voegen?
Propaganda van Hamas heeft geen inhoud. Het zijn verzinsels. Dat weet jij ook wel.
  maandag 14 juli 2025 @ 10:50:20 #46
19595 Chadi
pi_218208407
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2025 10:17 schreef Homey het volgende:

[..]
Propaganda van Hamas heeft geen inhoud. Het zijn verzinsels. Dat weet jij ook wel.
Isral zelf geeft het toe. Is het dan nog steeds propaganda van hamas?
  maandag 14 juli 2025 @ 10:53:24 #47
19595 Chadi
pi_218208430
quote:
14s.gif Op maandag 14 juli 2025 10:15 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dit soort artikelen zijn er inmiddels elke dag. Iedereen keer opnieuw van 'lokale autoriteiten', 'lokale medici', Al Jazeera, of 'het Palestijnse persbureau Wafa'. Zie ook:
[..]
Dit is een betrouwbare bron volgens de Westerse media, een 'persbureau' dat geallieerd was aan een terreurorganisatie.
[..]
Hmm.

En welke rechten hebben we het hier precies over?
Wat bedoel je met welke rechten? Zijn er humanitaire rechten waar zij geen aanspraak op mogen maken waar anderen wel aanspraak op kunnen maken?
En we doen het met lokale.. Dat komt omdat Isral anderen de toegang heeft ontzegd zodat het niet naar buiten komt.
  maandag 14 juli 2025 @ 10:59:58 #48
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218208482
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2025 10:53 schreef Chadi het volgende:

[..]
Wat bedoel je met welke rechten? Zijn er humanitaire rechten waar zij geen aanspraak op mogen maken waar anderen wel aanspraak op kunnen maken?
En we doen het met lokale.. Dat komt omdat Isral anderen de toegang heeft ontzegd zodat het niet naar buiten komt.
Jij stelt dat het mensen aan humaniteit ontbreekt als men niet staat voor de rechten van de Palestijnen. Dan zul je toch ook moeten onderbouwen om welke rechten het gaat. En 'humanitaire rechten' is te vaag. Wat bedoel je precies? Welke rechten hebben anderen wel, die de Palestijnen niet hebben?
  maandag 14 juli 2025 @ 11:37:37 #49
3542 Gia
User under construction
pi_218208807
Voedseltekorten.
Ik zag gisterenavond bij nieuwsuur een item hierover. Een vader die elke dag op zoek gaat naar voedsel voor zijn kinderen. Het eerste wat opvalt is dat moeder, uiteraard niet in beeld mag. De kindertjes wel.
Dan gaat vader naar de markt, waar kramen vol liggen met mooie groenten, grote tomaten, zakken suiker en ga zo maar door. Hij wil suiker kopen, maar dat kost 60 euro voor een kilo. Dat heeft hij niet.

Vervolgens hoor je dat er weer 4 vrachtwagens met voedsel verwacht worden. 3 ervan worden overvallen en geplunderd, waardoor er weer te weinig voedsel is.

Wat gebeurt er met dat geplunderde voedsel en wie doet dat? Hamas? En het dan verkopen op de markt tegen woekerprijzen. Er is dus gewoon voedsel, maar het wordt niet verdeeld onder de bevolking. Ze mogen het heel duur kopen.

Dit ligt dan niet aan Isral, maar aan degenen die de voedselhulp onderscheppen en plunderen.
  maandag 14 juli 2025 @ 11:53:40 #50
107276 rutger05
pi_218208898
quote:
Prachtig en zeer bijzonder gebouw. Ik kan een bezoek iedereen aanraden. Deze synagoge maakt samen met kerken en moskeen onderdeel uit van www.grootstemuseum.nl
  maandag 14 juli 2025 @ 11:55:55 #51
497025 Tjoent
pi_218208912
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2025 11:37 schreef Gia het volgende:
Voedseltekorten.
Ik zag gisterenavond bij nieuwsuur een item hierover. Een vader die elke dag op zoek gaat naar voedsel voor zijn kinderen. Het eerste wat opvalt is dat moeder, uiteraard niet in beeld mag. De kindertjes wel.
Dan gaat vader naar de markt, waar kramen vol liggen met mooie groenten, grote tomaten, zakken suiker en ga zo maar door. Hij wil suiker kopen, maar dat kost 60 euro voor een kilo. Dat heeft hij niet.

Vervolgens hoor je dat er weer 4 vrachtwagens met voedsel verwacht worden. 3 ervan worden overvallen en geplunderd, waardoor er weer te weinig voedsel is.

Wat gebeurt er met dat geplunderde voedsel en wie doet dat? Hamas? En het dan verkopen op de markt tegen woekerprijzen. Er is dus gewoon voedsel, maar het wordt niet verdeeld onder de bevolking. Ze mogen het heel duur kopen.

Dit ligt dan niet aan Isral, maar aan degenen die de voedselhulp onderscheppen en plunderen.
Dit zijn de feiten. Misschien kan de NOS (eindelijk) eens belichten hoe Hamas te werk gaat zodat bepaalde mensen hun ogen openen. Voor zover hun gendoctrineerde brein dat toelaat...
  maandag 14 juli 2025 @ 11:58:15 #52
3542 Gia
User under construction
pi_218208933
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2025 11:55 schreef Tjoent het volgende:

[..]
Dit zijn de feiten. Misschien kan de NOS (eindelijk) eens belichten hoe Hamas te werk gaat zodat bepaalde mensen hun ogen openen. Voor zover hun gendoctrineerde brein dat toelaat...
Welnee, die Marielle Tweebeeke zat weer heel meelevend te kijken bij dit onderwerp, want wat was die vader toch zielig en het ligt allemaal aan dat slechte Isral.

Als ze al het voedsel wat in noord-Gaza is, eerlijk, gratis, verdelen onder de bevolking, heeft iedereen genoeg te eten. Maar nee, Hamas moet er aan kunnen verdienen. Niet normaal, dit.
  maandag 14 juli 2025 @ 12:01:16 #53
497025 Tjoent
pi_218208954
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2025 11:58 schreef Gia het volgende:

[..]
Welnee, die Marielle Tweebeeke zat weer heel meelevend te kijken bij dit onderwerp, want wat was die vader toch zielig en het ligt allemaal aan dat slechte Isral.

Als ze al het voedsel wat in noord-Gaza is, eerlijk, gratis, verdelen onder de bevolking, heeft iedereen genoeg te eten. Maar nee, Hamas moet er aan kunnen verdienen. Niet normaal, dit.
Ja, dan ga je onderhand de hoop op objectieve berichtgeving wel opgeven helaas.
Hamas lacht zich kapot.
  maandag 14 juli 2025 @ 12:15:43 #54
277355 Homey
pi_218209144
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2025 10:50 schreef Chadi het volgende:

[..]
Isral zelf geeft het toe. Is het dan nog steeds propaganda van hamas?
Wat Israel zegt zijn toch zionistische leugens volgens jou? Wat is het nu?
  maandag 14 juli 2025 @ 15:57:40 #55
504077 Zoddie
pi_218211378
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2025 11:58 schreef Gia het volgende:

[..]

From the River to the sea, Press like and Subscribe to me!

twitter
  maandag 14 juli 2025 @ 16:39:49 #56
3542 Gia
User under construction
pi_218211760
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)t-deepfakes-illegaal

Zie het item over Gaza. Vanaf 2.45 beelden van verse groente op een kraam. Waarom is dit eten niet gewoon verdeeld, maar moeten ze het kopen? Kan me niet voorstellen dat er nog gewoon geboerd kan worden in dat gebied.
  maandag 14 juli 2025 @ 17:21:10 #57
108676 Aether
pi_218212148
Na klachten van Palestijnse burgers heeft de IDF besloten de voedselhulp aan Gaza te verbeteren. Dat betekent: meer aardappelen, meer meel om brood te bakken en minder voedsel uit blik. Daarnaast worden meer koekjes en chocolade uitgedeeld. Ook zullen de distributiepunten uitgebreid en verbeterd worden.

https://niw.nl/israel-verbetert-voedselhulp-aan-gaza/

maandag 14 juli 2025 @ 18:35:58 #58
19595 Chadi
pi_218213019
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2025 12:15 schreef Homey het volgende:

[..]
Wat Israel zegt zijn toch zionistische leugens volgens jou? Wat is het nu?
Volgens jou is het waarheid wat ze zeggen. Dus wat is het?
  maandag 14 juli 2025 @ 18:37:01 #59
19595 Chadi
pi_218213027
quote:
14s.gif Op maandag 14 juli 2025 10:59 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Jij stelt dat het mensen aan humaniteit ontbreekt als men niet staat voor de rechten van de Palestijnen. Dan zul je toch ook moeten onderbouwen om welke rechten het gaat. En 'humanitaire rechten' is te vaag. Wat bedoel je precies? Welke rechten hebben anderen wel, die de Palestijnen niet hebben?
De rechten zijn goed beschreven in het verdrag van Genve. Dus kom daar niet over miepen alsof je niet weet welke rechten
  maandag 14 juli 2025 @ 18:45:30 #60
3542 Gia
User under construction
pi_218213092
quote:
1s.gif Op maandag 14 juli 2025 17:44 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
Ja. En jouw opmerking geeft meteen maar aan wat voor zieke geest je hebt. Van harte daarmee ^O^
Zwaar gendoctrineerd. Slechte opvoeding gehad, waarschijnlijk.
  maandag 14 juli 2025 @ 18:58:04 #61
277355 Homey
pi_218213194
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2025 18:35 schreef Chadi het volgende:

[..]
Volgens jou is het waarheid wat ze zeggen. Dus wat is het?
Zeg jij het maar, jij kwam ermee.
  maandag 14 juli 2025 @ 19:10:39 #62
19595 Chadi
pi_218213280
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2025 18:58 schreef Homey het volgende:

[..]
Zeg jij het maar, jij kwam ermee.
Nou nee. Jij zei dat het een hamas doorgeef Luik was. En dus in feite onbetrouwbaar. Nu dat Isral zegt dat zij er achter zaten, heb jij vast een mening
  maandag 14 juli 2025 @ 19:16:31 #63
422690 Gizmogirl28
pi_218213336
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2025 16:39 schreef Gia het volgende:
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)t-deepfakes-illegaal

Zie het item over Gaza. Vanaf 2.45 beelden van verse groente op een kraam. Waarom is dit eten niet gewoon verdeeld, maar moeten ze het kopen? Kan me niet voorstellen dat er nog gewoon geboerd kan worden in dat gebied.
Huh voedselhulp problemen maar de Palestijnen zelf vragen 60 euro voor een kilo suiker???
  maandag 14 juli 2025 @ 19:29:35 #64
277355 Homey
pi_218213460
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2025 19:10 schreef Chadi het volgende:

[..]
Nou nee. Jij zei dat het een hamas doorgeef Luik was. En dus in feite onbetrouwbaar. Nu dat Isral zegt dat zij er achter zaten, heb jij vast een mening
Volgens jou is alles wat Isral zegt ‘hasbara’. Maar dan moet een toegeving voor iets ook een leugen op zich zijn. Jouw logica toch? Wees wel consistent in wat je zegt, anders spreek je jezelf tegen.

Merk dat meer bij antisemieten. Alles is een zionistische leugen uit Isral zogenaamd, maar als Isral wat toegeeft is het opeens wel waar. Wat is het nu?
  maandag 14 juli 2025 @ 19:33:47 #65
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218213541
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2025 18:37 schreef Chadi het volgende:

[..]
De rechten zijn goed beschreven in het verdrag van Genve. Dus kom daar niet over miepen alsof je niet weet welke rechten
Ah, en jij denkt deze wetten selectief toe te passen op alleen de Palestijnen of hoe moeten we dat zien?
  maandag 14 juli 2025 @ 20:06:57 #66
3542 Gia
User under construction
pi_218213861
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2025 19:16 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Huh voedselhulp problemen maar de Palestijnen zelf vragen 60 euro voor een kilo suiker???
Je ziet het toch! Evenals al die verse groenten op die kraam. En daar moeten ze de hoofdprijs voor betalen.

Hamas berooft en plundert de voedselconvooien en verkoopt het voor veel geld.
  maandag 14 juli 2025 @ 20:12:25 #67
422690 Gizmogirl28
pi_218213914
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2025 20:06 schreef Gia het volgende:

[..]
Je ziet het toch! Evenals al die verse groenten op die kraam. En daar moeten ze de hoofdprijs voor betalen.

Hamas berooft en plundert de voedselconvooien en verkoopt het voor veel geld.
Schandalig.
  maandag 14 juli 2025 @ 20:26:22 #68
288015 havanagila
pi_218214066
En dan in NL een willekeurige studieruimte slopen, want Isral, of zo....
  dinsdag 15 juli 2025 @ 07:32:05 #69
19595 Chadi
pi_218216899
quote:
14s.gif Op maandag 14 juli 2025 19:33 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ah, en jij denkt deze wetten selectief toe te passen op alleen de Palestijnen of hoe moeten we dat zien?
Nee jij wil ze niet toepassen op Palestijnen. Daarom loop je hier te draaien.
  dinsdag 15 juli 2025 @ 10:29:06 #70
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218218393
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2025 07:32 schreef Chadi het volgende:

[..]
Nee jij wil ze niet toepassen op Palestijnen. Daarom loop je hier te draaien.
Hmm, dat is dan vreemd. Want wat betreft gelden zulke richtlijnen in alle omstandigheden. Jij hebt het daarentegen alleen maar over de Palestijnen als je kunt wijzen naar Isral.

Volgens de Geneefse Conventies is het bijvoorbeeld ook verboden om burgers als menselijk schild te gebruiken, burgers te gijzelen of doelbewust geweld te gebruiken jegens burgers. Dingen waar de Palestijnen en hun beleidsbepalers zich schuldig aan maken.

Alleen daar horen we jou niet over, een tendens die breder merkbaar is in de Arabische en Islamitische wereld en helaas ook in de Islamitische gemeenschappen in het Westen.

'Ik ben gewoon voor mensenrechten'
'Ik ben tegen onschuldige slachtofers'
'Er komen vrouwen en kinderen om het leven'
'Voor de Palestijnen zijn is gewoon humaan zijn'

Zulke argumenten horen we dan. Wat erg opmerkelijk is, want als de Palestijnse terroristen door Isralische dorpen trekken dan staat men te juichen met gebak en muntthee, ineens gelden mensenrechten dan niet meer en kan het men niets schelen dat er vrouwen of kinderen het slachtoffer worden.
  dinsdag 15 juli 2025 @ 11:26:58 #71
19595 Chadi
pi_218218917
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 juli 2025 10:29 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Hmm, dat is dan vreemd. Want wat betreft gelden zulke richtlijnen in alle omstandigheden. Jij hebt het daarentegen alleen maar over de Palestijnen als je kunt wijzen naar Isral.

Volgens de Geneefse Conventies is het bijvoorbeeld ook verboden om burgers als menselijk schild te gebruiken, burgers te gijzelen of doelbewust geweld te gebruiken jegens burgers. Dingen waar de Palestijnen en hun beleidsbepalers zich schuldig aan maken.

Alleen daar horen we jou niet over, een tendens die breder merkbaar is in de Arabische en Islamitische wereld en helaas ook in de Islamitische gemeenschappen in het Westen.

'Ik ben gewoon voor mensenrechten'
'Ik ben tegen onschuldige slachtofers'
'Er komen vrouwen en kinderen om het leven'
'Voor de Palestijnen zijn is gewoon humaan zijn'

Zulke argumenten horen we dan. Wat erg opmerkelijk is, want als de Palestijnse terroristen door Isralische dorpen trekken dan staat men te juichen met gebak en muntthee, ineens gelden mensenrechten dan niet meer en kan het men niets schelen dat er vrouwen of kinderen het slachtoffer worden.
Nou nee. Dat is een smoes die jij gebruikt om het niet over de rechten van Palestijnen te hebben en niet over de schendingen daarvan door Isral. Voor mij zijn alle mensen gelijk. De n is niet meer gelijk dan een ander.
  dinsdag 15 juli 2025 @ 23:10:06 #72
442397 UitStraling
pi_218224495
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2025 11:26 schreef Chadi het volgende:

[..]
Nou nee. Dat is een smoes die jij gebruikt om het niet over de rechten van Palestijnen te hebben en niet over de schendingen daarvan door Isral. Voor mij zijn alle mensen gelijk. De n is niet meer gelijk dan een ander.
Helaas denkt Hamas anders over mensenrechten.
  woensdag 16 juli 2025 @ 09:07:33 #73
19595 Chadi
pi_218226009
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2025 23:10 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Helaas denkt Hamas anders over mensenrechten.
Hamas is uit hetzelfde hout gesneden als Isral. Het gaat ze om macht en haat richting Isral.
De Palestijnen fungeren als boksbal.
  woensdag 16 juli 2025 @ 20:13:18 #74
131800 Tarado
cap de fusca
pi_218232628
twitter
  woensdag 16 juli 2025 @ 20:18:48 #75
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218232684
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2025 09:07 schreef Chadi het volgende:

[..]
Hamas is uit hetzelfde hout gesneden als Isral. Het gaat ze om macht en haat richting Isral.
De Palestijnen fungeren als boksbal.
Dit gewoon uit je strot krijgen. Hilarisch.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 16 juli 2025 @ 20:19:36 #76
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218232695
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2025 20:13 schreef Tarado het volgende:
[ x ]
Goh. Verrassend weer.

En natuurlijk is populist Timmermans er weer bij.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 20 juli 2025 @ 17:12:56 #77
108676 Aether
pi_218270790
:+
quote:
De BBC heeft laten weten dat het Arabische woord ‘yahud’, wat gewoon ‘Jood’ betekent, ook in de toekomst in nieuwsberichten en documentaires vertaald zal blijven worden als ‘Israli’, ‘zionist’ en zelfs als ‘IDF-soldaat’. Op die manier probeert de Britse publieke omroep te voorkomen dat de kijker de indruk krijgt dat Palestijnen antisemieten zijn wanneer zij spreken over hun haat jegens de Joden. Ook dit was een van de kritiekpunten over de documentaire Gaza: How to survive a warzone. De BBC zal bijvoorbeeld de leuze ‘Dood aan de Joden’ blijven vertalen als ‘Dood aan de zionisten’ of zelfs ‘Dood aan de IDF’.

https://niw.nl/bbc-blijft(...)d-jood-te-vermijden/
  zondag 20 juli 2025 @ 20:32:59 #78
422690 Gizmogirl28
pi_218272039
quote:
1s.gif Op zondag 20 juli 2025 17:12 schreef Aether het volgende:
[..]

Dat moet andersom gebeuren, dan is de wereld te klein.
  maandag 21 juli 2025 @ 07:48:32 #79
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_218274440
quote:
[..]

Wat fijn dat ze die mensen even helpen duiden wat ze eigenlijk bedoelen. Dat is totaal niet denigrerend dat je dat voor hen bepaalt.

"Dood aan de Joden" wordt natuurlijk "proportioneel verzet tegen de zionisten"
  maandag 21 juli 2025 @ 09:57:37 #80
3542 Gia
User under construction
pi_218275220
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2025 20:19 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Goh. Verrassend weer.

Hij laat zich zien op plekken met de meeste sympathisanten voor een conflict, dus de meeste kans op stemmen op zijn persoontje.

Beetje dom, want de palliwappies schreeuwen wel het hardst, maar zoveel zijn het er nu ook weer niet dat je daarmee de verkiezingen gaat winnen.

Geen enkele organisatie komt op voor de ellende in Soedan, dus daar hoor je Timmerfrans ook niet over. Verspilde moeite want dat trekt geen extra kiezers.
  maandag 21 juli 2025 @ 10:02:49 #81
Trkmenbashi
pi_218275262
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2025 09:57 schreef Gia het volgende:

[..]
Hij laat zich zien op plekken met de meeste sympathisanten voor een conflict, dus de meeste kans op stemmen op zijn persoontje.

Beetje dom, want de palliwappies schreeuwen wel het hardst, maar zoveel zijn het er nu ook weer niet dat je daarmee de verkiezingen gaat winnen.

Geen enkele organisatie komt op voor de ellende in Soedan, dus daar hoor je Timmerfrans ook niet over. Verspilde moeite want dat trekt geen extra kiezers.
Denk ook dat hij hiermee op het verkeerde paard aan het wedden is. De achterban van de oude PvdA wordt steeds verder vervreemd, en voor de harde kern van GL gaat het nooit ver genoeg.
  maandag 21 juli 2025 @ 10:04:58 #82
497025 Tjoent
pi_218275282
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2025 09:57 schreef Gia het volgende:

[..]

Nouuu Gia, ik kan jouw input beslist niet appreciren hoor. Wat een stemmingmakerij :'(
  maandag 21 juli 2025 @ 11:51:42 #83
497478 Toine51
pi_218276077
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2025 20:19 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Goh. Verrassend weer.

Hand in hand met aanhangers van het Iraanse regime...
Je weet wel, dat regime dat het niet zo op heeft met vrouwen die Westers willen leven zonder hoofddoek....
En waar aanhangers van oa PvdA een tijd geleden nog zo verbolgen was over de dood van dat Iraanse meisje en collectief hun haartjes afknipten..

Ga weg met die populist. Gevaarlijke idioot die over lijken gaat om de macht te grijpen in NL..
:r
  maandag 21 juli 2025 @ 11:55:58 #84
168739 Red_85
'echt wel'
pi_218276119
quote:
[..]

Laf.

Heel laf. En gewoonweg buiten de waarheid.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 21 juli 2025 @ 11:59:56 #85
168739 Red_85
'echt wel'
pi_218276141
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2025 20:13 schreef Tarado het volgende:
[ x ]
En vervolgens heel links wat zich er nee in laat.
Met het terrorisme.

Dat is waar je dus op stemt de aankomende verkiezingen bij ze: moslimterrorisme, keihard antisemitisme, haat, steun aan moord, dood en verderf.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 21 juli 2025 @ 13:05:55 #86
464844 torentje
pi_218276572
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2025 11:59 schreef Red_85 het volgende:

[..]
En vervolgens heel links wat zich er nee in laat.
Met het terrorisme.

Dat is waar je dus op stemt de aankomende verkiezingen bij ze: moslimterrorisme, keihard antisemitisme, haat, steun aan moord, dood en verderf.
Generaliseren mag niet, niet ieder links medemens heeft sympathie voor religies.
  maandag 21 juli 2025 @ 13:14:48 #87
Trkmenbashi
pi_218276628
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2025 13:05 schreef torentje het volgende:

[..]
Generaliseren mag niet, niet ieder links medemens heeft sympathie voor religies.
Communistische dictaturen proberen dikwijls religie te vervangen door de partij als (af)god.

Verder zijn de in Nederland aanwezige progressieve partijen die dit soort activisme steunen vooral erg selectief in hun sympathie voor religies.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')