SPOILER: Oorspronkelijke OPOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:
LIVESTREAM
Bekijk deze YouTube-video
Nee hoor, dan is er heel snel weer het volgende.quote:Op donderdag 10 juli 2025 20:30 schreef EttovanBelgie het volgende:
Weet je...
Ik vind het onderhand wel akkoord.
Hef Isral maar op, laat dat 'Frie Pallestein' islamitisch theocratisch hellhole nummer zoveel worden in het M.O.
Zijn we hier in ieder geval, HOPELIJK, verlost van al die woke hippies, BN'ers, baarden en hoofddoeken en hun selectief geblaat.
Doe alsjeblieft maar niet, dan wordt het alleen maar erger omdat men dan denkt dat het activisme zin heeft. En in de meest radicale kringen heeft men een volledige wensenlijst van wat er allemaal op de schop moet en dat is min of meer de hele Westerse samenleving. Zie bijvoorbeeld:quote:Op donderdag 10 juli 2025 20:30 schreef EttovanBelgie het volgende:
Weet je...
Ik vind het onderhand wel akkoord.
Hef Isral maar op, laat dat 'Frie Pallestein' islamitisch theocratisch hellhole nummer zoveel worden in het M.O.
Zijn we hier in ieder geval, HOPELIJK, verlost van al die woke hippies, BN'ers, baarden en hoofddoeken en hun selectief geblaat.
Ik kan hoe dan ook geen Palestina vlag meer zien.quote:Op donderdag 10 juli 2025 21:06 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Doe alsjeblieft maar niet, dan wordt het alleen maar erger omdat men dan denkt dat het activisme zin heeft. En in de meest radicale kringen heeft men een volledige wensenlijst van wat er allemaal op de schop moet en dat is min of meer de hele Westerse samenleving. Zie bijvoorbeeld:
'I cannot wait for the West to fall'
[ twitter ]
Hier soortgelijke retoriek:
[ twitter ]
En hier zelfs van een vooraanstaand hoogleraar: ‘Oppressed people must create a set of revolutionary institutions to take power away from their oppressors’
[ twitter ]
Ten slotte nog iemand die in tijden van oorlog tegen zijn eigen land zou vechten en wenst dat het Westen valt:
[ tiktok ]
Deze mensen moet zo ver mogelijk van de knoppen af als het maar kan en als Isral zou vallen is het enkel koren op hun molen.
En Cultural appropiation geld alleen wanneer ze zin hebben om schuimbekkend een kind te pesten die een kimono draagt.quote:Op donderdag 10 juli 2025 21:09 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik kan hoe dan ook geen Palestina vlag meer zien.
Hypocriete bende.
Het is dan ook al een tijdje een verbond tussen woke en islam.quote:Op donderdag 10 juli 2025 22:30 schreef Zoddie het volgende:
[..]
En Cultural appropiation geld alleen wanneer ze zin hebben om schuimbekkend een kind te pesten die een kimono draagt.
Hiervoor wordt het allemaal aan de kant gezet om te laten zien dat ze Hamas steunen.
Daar had ik nog niet eens over nagedacht.quote:Op donderdag 10 juli 2025 22:30 schreef Zoddie het volgende:
[..]
En Cultural appropiation geld alleen wanneer ze zin hebben om schuimbekkend een kind te pesten die een kimono draagt.
Hiervoor wordt het allemaal aan de kant gezet om te laten zien dat ze Hamas steunen met hun keffiyeh.
auw soo true that ...het pijn doetquote:Op donderdag 10 juli 2025 22:31 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Het is dan ook al een tijdje een verbond tussen woke en islam.
Ik kan enkel grimassen om die Nederlandse jongens en meisjes en hun onbelezen stupiditeit.
In een Joods gebouw of in een joods gebouw?quote:Op vrijdag 11 juli 2025 06:32 schreef Aether het volgende:
https://www.geenstijl.nl/(...)eren-in-het-stamcafe
[ x ]
Het fascistisch regime werkt prima, de angst die mensen nu hebben om met Joden gezien te worden past precies in het wereldje van de pro-pallies.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 06:32 schreef Aether het volgende:
https://www.geenstijl.nl/(...)eren-in-het-stamcafe
[ x ]
Het Jodendom is de religie van het Joodse volk, ja, Joden kunnen seculier zijn of zelfs een andere religie gaan aanhangen, maar volgens de Joodse wet blijven zij onderdeel van het Joodse volk. En een bekering tot het Jodendom is trouwens een zeldzaamheid en een erg lang traject, waar weinigen de toestemming voor krijgen en sommigen dan ook nog in de tussentijd afhaken. Het Jodendom is in tegenstelling tot bijv. het Christendom en de Islam namelijk geen religie met bekeringsdrang.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 09:18 schreef Hallulama het volgende:
[..]
In een Joods gebouw of in een joods gebouw?
Joods gebouw betekent van het Joodse volk, en joods gebouw betekent de religie (jodendom) ondersteunend.
Er zijn Joden die niet joods zijn, en er zijn joden die niet Joods zijn.
Joods ben je geboren (of erkend), en joods kun je worden.
Maar ik mis waarschijnlijk iets want het CIDI weet dit als geen ander. Zou het misschien een stagiair zijn geweest?
Ik snap berhaupt niet waarom een bedrijfsuitje in een religieus gebouw zou moeten plaatsvinden. Waarom gaan ze niet gewoon karten en/of steengrillen? Scheiding kerk en staat toch?quote:Op vrijdag 11 juli 2025 11:50 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het Jodendom is de religie van het Joodse volk, ja, Joden kunnen seculier zijn of zelfs een andere religie gaan aanhangen, maar volgens de Joodse wet blijven zij onderdeel van het Joodse volk. En een bekering tot het Jodendom is trouwens een zeldzaamheid en een erg lang traject, waar weinigen de toestemming voor krijgen en sommigen dan ook nog in de tussentijd afhaken. Het Jodendom is in tegenstelling tot bijv. het Christendom en de Islam namelijk geen religie met bekeringsdrang.
Een uitje richting aan synagoge afzeggen is simpelweg het gelijkstellen van het Jodendom en Joden aan de Isral en/of de Isralische regering, want daar komt het op neer.
Moet je trouwens ook even nagaan als dit met andere groepen zou gebeuren: 'De Gemeente Utrecht heeft besloten om een bezoek aan een plaatselijke moskee af te zeggen om verwarring of associatie met religieuze standpunten te vermijden'.
Bepaalde media (en we weten allemaal wel welke) zouden schuimbekkend over elkaar vallen om als eerste van 'Islamofobie' en zelfs 'racisme' te spreken.
Goede vraag, maar veel synagoges in Nederland zijn na de Holocaust niet meer in gebruik en dienen nu als cultureel erfgoed en hebben soms ook andere functies zoals musea of evenementenlocatie. En zo ook die in Enschede, als ik even kijk op hun website bieden zijn een rondleiding aan en hebben een permanente tentoonstellingquote:Op vrijdag 11 juli 2025 12:59 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Ik snap berhaupt niet waarom een bedrijfsuitje in een religieus gebouw zou moeten plaatsvinden. Waarom gaan ze niet gewoon karten en/of steengrillen? Scheiding kerk en staat toch?
Verhuurt de synagoge misschien vergaderruimtes, of bieden ze ruimtes voor algemeen nut?
Beste collega's, welkom, we zullen vandaag dit, en daarna dat, en vervolgens zus en zo, en we sluiten af met een besnijdenis, geheel volgens traditie en het personeelsbeleid? ;-)
Precies. Een aantal jaar geleden stond ik tijdens een historische stadswandeling ook eerst in in een synagoge en daarna in een kerkgebouw. Daar vertelde de gids iets over een symbool van een halve maan dat daar stond in relatie tot een historische gebeurtenis waarbij de Turken betrokken waren. Vulde een Turkse collega dat verhaal aan.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 14:51 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Goede vraag, maar veel synagoges in Nederland zijn na de Holocaust niet meer in gebruik en dienen nu als cultureel erfgoed en hebben soms ook andere functies zoals musea of evenementenlocatie. En zo ook die in Enschede, als ik even kijk op hun website bieden zijn een rondleiding aan en hebben een permanente tentoonstelling
Niet herkenbaar, ik heb gisteren in Muiden kerk, fort en het kasteel bezocht. Dat inspireerde mij tot het schreeuwen van "leve Holland, dood aan de Spanjolen", waarop ik alle buitenlandse toeristen binnen de vesting om het leven gebracht heb.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 16:28 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Precies. Een aantal jaar geleden stond ik tijdens een historische stadswandeling ook eerst in in een synagoge en daarna in een kerkgebouw. Daar vertelde de gids iets over een symbool van een halve maan dat daar stond in relatie tot een historische gebeurtenis waarbij de Turken betrokken waren. Vulde een Turkse collega dat verhaal aan.
Alles verliep zonder dat er mensen cultuur, religie of geschiedenis met elkaar verwarden, niemand riep over Palestina of was bang geassocieerd te worden met al dan niet zionistische Joden of Christenen voor Isral.
Dat doet mij herinneren aan die keer dat ik Leve de Republiek! begon te krijsen in de tuinen van Paleis het Loo. Immers elke status quo die mij welgevallig is in de geschiedenis is een geldig excuus om iets te eisen.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 16:38 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Niet herkenbaar, ik heb gisteren in Muiden kerk, fort en het kasteel bezocht. Dat inspireerde mij tot het schreeuwen van "leve Holland, dood aan de Spanjolen", waarop ik alle buitenlandse toeristen binnen de vesting om het leven gebracht heb.
En dan maar zeggen dat MBOers geen verstand hebbenquote:Op vrijdag 11 juli 2025 22:27 schreef cosmosis het volgende:
Waarom zijn de Universiteiten extreem links? Is wel interessant om te weten waar dat vandaan komt, is het intelligentie, of afzetten tegen de gevestigde orde? Je ziet deze trend niet op het MBO....
Een combinatie denk ik.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 22:27 schreef cosmosis het volgende:
Waarom zijn de Universiteiten extreem links? Is wel interessant om te weten waar dat vandaan komt, is het intelligentie, of afzetten tegen de gevestigde orde? Je ziet deze trend niet op het MBO....
Uni's in NL zijn op dit moment vooral woke bolwerken die met kritisch denken geen zak van doen hebbenquote:Op vrijdag 11 juli 2025 23:45 schreef Perrin het volgende:
Universiteiten worden vaak als 'links' gezien omdat ze plekken zijn waar kritisch denken, sociale rechtvaardigheid en verandering centraal staan.
Hoger opgeleiden hebben gemiddeld progressievere ideen en universiteiten trekken mensen aan die maatschappelijk betrokken zijn.
Op het MBO ligt de nadruk juist op praktijk en werk waardoor politieke ideologie minder speelt.
Kritisch denken staat al jarenlang niet meer centraal op universiteiten. 'Dogmatisch denken' is een betere omschrijving. Er zijn namelijk inmiddels vele onderwerpen, waar elke millimeter afwijken van bepaalde standpunten als een zonde wordt gezien.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 23:45 schreef Perrin het volgende:
Universiteiten worden vaak als 'links' gezien omdat ze plekken zijn waar kritisch denken, sociale rechtvaardigheid en verandering centraal staan.
Hoger opgeleiden hebben gemiddeld progressievere ideen en universiteiten trekken mensen aan die maatschappelijk betrokken zijn.
Op het MBO ligt de nadruk juist op praktijk en werk waardoor politieke ideologie minder speelt.
quote:Statement on Contributions to Advancing Diversity, Equity, and Inclusion - Statement on your contributions to diversity, equity and inclusion, including information about your understanding of these topics, your record of activities to date, and your specific plans and goals for advancing equity and inclusion if hired at Berkeley (for additional information go to https://ofew.berkeley.edu/recruitment/contributions-diversity).
Bronquote:All applicants must submit a diversity statement. In this statement, please describe how you can support UMass Lowell's commitment to diversity, equity, inclusion (DEI), justice, and belonging. Describe how your teaching, service, and/or leadership (as applicable) has supported the success of students and/or colleagues; and/or describe the impact others have had on you as relating to DEI and your future plans for supporting DEI.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |