Mmmmmm wij eten vanaaf friethoes patat met eigengemaakt stoofvlees. Hele dag al zin inquote:Op dinsdag 8 juli 2025 16:17 schreef fietsie het volgende:
Ik heb zin in knapperige patatjes met zo'n asociale bult mayo zoals je bij Bram kunt kopen...
Schuurt zo lekker.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 17:18 schreef DancingPhoebe het volgende:
#teamLS
Anti baard. Lang vind ik vies. Stoppels kun je niet mee zoenen.
Kan je niet gewoon een afvoer je tuin in laten lopen?quote:Op dinsdag 8 juli 2025 17:29 schreef Lucky_Strike het volgende:
Op de buitenkeuken kont een waskom. Het wordt niet afgesloten op een afvoer maar moet meg een slang een of ander opvangding in. Ik dacht zelf aan een jerrycan. Heeft iemand daar een beter idee voor? Bij voorkeur iets dat niet snel wegwaait.
Altijdquote:Op dinsdag 8 juli 2025 16:50 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik ben vrijwel altijd pro scheren. Tenzij je elke 3 weken bij de barbier zit, is een baard al snel smoezelig in mijn ogen.
Ja dat vind ik stiekem ook nog wel hitsigquote:Op dinsdag 8 juli 2025 17:22 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Schuurt zo lekker.![]()
#teamgeenlanggezichtshaar.
Ik heb vind gezichtsbeharing irritant maar heb ook een hekel aan scheren, of ik ben gewoon lui.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 16:50 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik ben vrijwel altijd pro scheren. Tenzij je elke 3 weken bij de barbier zit, is een baard al snel smoezelig in mijn ogen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kranplätze müssen verdichtet sein
Klopt, ik heb natuurlijk nog maar 1 bier (quote:
Meer mn echte werk.quote:Op maandag 7 juli 2025 20:30 schreef Lucky_Strike het volgende:
Klinkt als een leuke cursus! Is dat voor je politieke werk?
En dan met je rooie bakkes naar het levequote:Op dinsdag 8 juli 2025 17:22 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Schuurt zo lekker.![]()
#teamgeenlanggezichtshaar.
Zinken emmer ?quote:Op dinsdag 8 juli 2025 17:29 schreef Lucky_Strike het volgende:
Op de buitenkeuken kont een waskom. Het wordt niet afgesloten op een afvoer maar moet meg een slang een of ander opvangding in. Ik dacht zelf aan een jerrycan. Heeft iemand daar een beter idee voor? Bij voorkeur iets dat niet snel wegwaait.
Kontquote:Op dinsdag 8 juli 2025 17:29 schreef Lucky_Strike het volgende:
Misschien moet je een keer naar een chiropractor?quote:Op dinsdag 8 juli 2025 18:56 schreef Blues het volgende:
En tuuuuuk is de hele beroepsgroep fysio niet meteen slecht omdat ik na 3 vervelende, slechte ervaringen en een aantal andere verhalen erg sceptisch en voorzichtig ben geworden en een gezonde twijfel heb gekregen aan deskundigheid.
Er kan pas een goede behandeling zijn als je precies weet wat er echt loos is.
#opendeur
Het wachten is op Fles met nieuwe billetjesquote:
Ik heb genoeg fysios versleten met mezelf te hebben afgesproken dat ik niet meer met iemand in zee ga wiens advies voelt alsof ik me in bochten met wringen.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 13:01 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik zou natuurlijk kunnen proberen om alsnog het advies van de fysio letterlijk op te volgen. Bus naar werk ipv fiets, vakantie met broertje schrappen, boodschappen laten bezorgen ipv lopend, hardlopen doe ik de afgelopen 2 maanden toch al amper meer. Elke dag de krachtoefeningen.
Ik snap alleen niet waarom ik naar de fysio ga voor m'n linkerheup en er vandaan kom met pijn in m'n rechterheup, rechterenkel, rechterkuit, linker bilspier.
Waarschijnlijk lukt het wel beter om de krachttraining netjes te doen als ik eerst ibuprofen slik. Mag een fysio dat überhaupt voorschrijven? Krijg je niet last als je continu ibuprofen slikt?
Soms is m'n best doen niet goed genoeg en moet ik dingen serieuzer nemen, dat klopt.
quote:Op dinsdag 8 juli 2025 18:59 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Misschien moet je een keer naar een chiropractor?
Dat bedoelde ik, met eerst weten wat het is en dan behandelen!quote:Op dinsdag 8 juli 2025 20:28 schreef Clubsoda het volgende:
En ik geloof dan weer dat de cesartherapeut me juist het meest van iedereen de verkeerde kant op duwde. Hoewel, dat was denk ik de manueel therapeut die me manipuleerde met twee hernia'seen goede tweede. Ik moest echt over 100 drempels heen toen ik een verwijzing kreeg voor spanningshoofdpijn. Heeft wel geholpen trouwens, dus dat was ook wel weer helend.
quote:Op dinsdag 8 juli 2025 20:17 schreef Clubsoda het volgende:
Ik heb echt een boel vervelende fysio's en cesartherapeuten gehad in mijn leven en durf met zekerheid te stellen dat ik nu geen chronische klachten gehad zou hebben als ze toen anders gehandeld. Het had me in ieder geval wat milde traumaatjes kunnen besparen. Mogelijk een operatie. Maar dat deden ze vast ook niet expres.
Mijn huidige is fantastisch. Ik hecht heel veel waarde aan zijn oordeel. Mijn zoon trof, met een peesruptuur, in dezelfde praktijk ook een hele goede sportfysiotherapeut.
Maar wat ik echt níet meer wil denken is "ik doe het niet goed. Ik moet beter mijn best doen", als het over mijn lijf gaat. Als ik dat gevoel krijg, ben ik weg.
Wat een martelgangquote:Op dinsdag 8 juli 2025 20:49 schreef Clubsoda het volgende:
Nou ja, mijn rugklachten waren natuurlijk mijn eigen schuld. Want een verkeerde houding. Evident. En ik deed duidelijk niet genoeg buikspieroefeningen, want anders had ik geen pijn gehad. Dus moest ik meer bewegen, me door de pijn heen bijten en niet zeuren, want eigen schuld. Ik weet nog hoe ik op het dieptepunt een lesje Zumba ging doen, ging voor geen meter. In mijn hoofd was dat: je bent ook zo'n stijve hark, beter je best doen. Had ik dus een dubbele hernia. Máánden al. Nog maanden kunnen hebben als ik geen connectieshad gehad, want de huisarts vond het niets. Lekker aan zitten trekken ook door de manueel therapeut dus. En veel oefeningen doen, die slappe buik en rug he?
Anyways, mijn huidige doet dit dus ook niet. Die heeft best wat tijd besteed om zich door mijn learned helplessness en verzet heen te werken.
Ik word er werkelijk schijtziek van bij vlagenquote:Op dinsdag 8 juli 2025 20:32 schreef Clubsoda het volgende:
Wat ingewikkeld trouwens, @:Lucky_Strike, je klachten. Lijkt me een hoop tijd en energie vragen om er zo zorgvuldig mee om te gaan.
quote:Op dinsdag 8 juli 2025 17:31 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Kan je niet gewoon een afvoer je tuin in laten lopen?
Gratis water voor je plantjes.
Tenzij je echt gore dingen afspoelt natuurlijk.
Jullie zijn slimmer dan ikquote:Op dinsdag 8 juli 2025 18:49 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Kont
Je hebt een sloot bij je tuin toch?
quote:Op dinsdag 8 juli 2025 21:04 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik word er werkelijk schijtziek van bij vlagenAlles is een probleem. Aankleden, werken, tuinieren, thee drinken, de deurklink, je kunt het zo gek niet verzinnen.
Het gaat ook wel beter hoor. Maar nadat ik vorige week weer 4 ochtenden heb gewerkt en daarvoor een dag heb getuinierd, is alweer een week alles veel te pijnlijk en ingewikkeld. Dus nu gaat het even niet beter. Binnenkort vast weer wel.
Sorry geen sorry!quote:
Leuk ding he, die schildklier? Ik ben ook fanquote:Op dinsdag 8 juli 2025 22:37 schreef Queller het volgende:
Beetje baardje (dag of 3) >> helemaal prima. Lange baarden: jakkes, echt bah!
Alles ertussen: niet mijn favo, maar ik vind het ook niet overdreven afstotelijk.
Al die lichamelijke ongemakkenSinds ik een vierdubbele dosis pillen slik voor mijn schildklier (sinds eind december) is het meeste wel opgelost. Ik kon lekker aan de wandel en knapte zienderogen op. Toen kwam er iets tussen en ben ik simpelweg te druk. Nog even en ik ga weer opstarten.
Geen idee of ik het al eens verteld heb, maar ik heb een jaar of 20 altijd en overal pijn gehad. In mijn bewegingsapparaat, gewrichten, spieren, pezen. Alles went, maar het was wel extreem; file rijden en ik had een dikke knie, zware vuilniszak naar de ondergrondse brengen en een week niets kunnen met mijn schouder. Rijden in de stad en veel linksaf slaan >> dikke pink. Bleek dus voor het grootste deel mijn schildklier die wat té ontspannen in de beat hangt. Een jaar of 5 geleden ontdekt. Begonnen met 1 pilletje per dag, dat was een wereld van verschil; nooit meer laten testen. Wist ik veel.
Beterschap aan iedereen
Beide. Ik heb natuurlijk ook geen partner, veel vrienden met wel een partner en iet iedereen woont in de buurt. Dus daar val je niet zomaar binnen.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 22:39 schreef vlindertje89 het volgende:
@:Kaatje1 het eenzame gevoel soms herkenbaar, of fijne van de SC hier, of beide?
Een fysio als partner lijkt me ook een top idee!
Snap ik helemaal. Lijkt me inderdaad erg lastig als je dan ook nog alles moet plannen ivm vervoer.. dan is de SC heel fijn!quote:Op dinsdag 8 juli 2025 22:43 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Beide. Ik heb natuurlijk ook geen partner, veel vrienden met wel een partner en iet iedereen woont in de buurt. Dus daar val je niet zomaar binnen.
Dan heb ik ook nog eens geen auto dus was het altijd erg plannen om ergens naar toe te gaan (nu lukt dat ook niet goed meer).
De sc geeft altijd aanspraak
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |