abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218161432
Ik heb echt een boel vervelende fysio's en cesartherapeuten gehad in mijn leven en durf met zekerheid te stellen dat ik nu geen chronische klachten gehad zou hebben als ze toen anders gehandeld. Het had me in ieder geval wat milde traumaatjes kunnen besparen. Mogelijk een operatie. Maar dat deden ze vast ook niet expres.

Mijn huidige is fantastisch. Ik hecht heel veel waarde aan zijn oordeel. Mijn zoon trof, met een peesruptuur, in dezelfde praktijk ook een hele goede sportfysiotherapeut.

Maar wat ik echt níet meer wil denken is "ik doe het niet goed. Ik moet beter mijn best doen", als het over mijn lijf gaat. Als ik dat gevoel krijg, ben ik weg.

[ Bericht 8% gewijzigd door Clubsoda op 08-07-2025 20:26:00 ]
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_218161483
Ik heb/had een fantastische mensendiecker *O* die n.a.v. mijn MRI alles en alles kon duiden en het helpt nog steeds _O_

Chiropractors brrrrr rrrrilll :D
pi_218161555
En ik geloof dan weer dat de cesartherapeut me juist het meest van iedereen de verkeerde kant op duwde. Hoewel, dat was denk ik de manueel therapeut die me manipuleerde met twee hernia's :X een goede tweede. Ik moest echt over 100 drempels heen toen ik een verwijzing kreeg voor spanningshoofdpijn. Heeft wel geholpen trouwens, dus dat was ook wel weer helend.
pi_218161588
Wat ingewikkeld trouwens, @Lucky_Strike, je klachten. Lijkt me een hoop tijd en energie vragen om er zo zorgvuldig mee om te gaan.
pi_218161609
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 20:28 schreef Clubsoda het volgende:
En ik geloof dan weer dat de cesartherapeut me juist het meest van iedereen de verkeerde kant op duwde. Hoewel, dat was denk ik de manueel therapeut die me manipuleerde met twee hernia's :X een goede tweede. Ik moest echt over 100 drempels heen toen ik een verwijzing kreeg voor spanningshoofdpijn. Heeft wel geholpen trouwens, dus dat was ook wel weer helend.
Dat bedoelde ik, met eerst weten wat het is en dan behandelen!

Ik had een nekhernia en 1tje dacht dat mijn nek vastzat :+
Ik heb een aangeboren kromming in mijn rug, waardoor ik al vanaf heel jong rugpijn heb. Ik weet eigenlijk niet beter... en in de zorg aan bed werd het steeds maar erger, maar ze zeiden steeds dat ik versleten SI gewricht had :?
Na MRI paar jjaar geleden bleek dus veel tussenwervels intussen weg/versleten/ingezakt en die kromming 8)7 dus helpt masseren en warmtepacks echt niet :') De Mensendieckmevrouw wist echt raad. En ik heb denk ik 50% minder pijn als ik haar adviezen qua bewegen/houdingsdingen/belasting opvolg.
pi_218161622
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 20:17 schreef Clubsoda het volgende:
Ik heb echt een boel vervelende fysio's en cesartherapeuten gehad in mijn leven en durf met zekerheid te stellen dat ik nu geen chronische klachten gehad zou hebben als ze toen anders gehandeld. Het had me in ieder geval wat milde traumaatjes kunnen besparen. Mogelijk een operatie. Maar dat deden ze vast ook niet expres.

Mijn huidige is fantastisch. Ik hecht heel veel waarde aan zijn oordeel. Mijn zoon trof, met een peesruptuur, in dezelfde praktijk ook een hele goede sportfysiotherapeut.

Maar wat ik echt níet meer wil denken is "ik doe het niet goed. Ik moet beter mijn best doen", als het over mijn lijf gaat. Als ik dat gevoel krijg, ben ik weg.
:o
Heb ik van de mijne nog nooit gehad. Dees is al 15 jaar mijn favorietje O+
En nee dat het al zo lang is ligt niet aan haar maar aan mijn eigen unieke kwaliteiten.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_218161800
Nou ja, mijn rugklachten waren natuurlijk mijn eigen schuld. Want een verkeerde houding. Evident. En ik deed duidelijk niet genoeg buikspieroefeningen, want anders had ik geen pijn gehad. Dus moest ik meer bewegen, me door de pijn heen bijten en niet zeuren, want eigen schuld. Ik weet nog hoe ik op het dieptepunt een lesje Zumba ging doen, ging voor geen meter. In mijn hoofd was dat: je bent ook zo'n stijve hark, beter je best doen. Had ik dus een dubbele hernia. Máánden al. Nog maanden kunnen hebben als ik geen connecties :r had gehad, want de huisarts vond het niets. Lekker aan zitten trekken ook door de manueel therapeut dus. En veel oefeningen doen, die slappe buik en rug he?

Anyways, mijn huidige doet dit dus ook niet. Die heeft best wat tijd besteed om zich door mijn learned helplessness en verzet heen te werken.
pi_218161878
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 20:49 schreef Clubsoda het volgende:
Nou ja, mijn rugklachten waren natuurlijk mijn eigen schuld. Want een verkeerde houding. Evident. En ik deed duidelijk niet genoeg buikspieroefeningen, want anders had ik geen pijn gehad. Dus moest ik meer bewegen, me door de pijn heen bijten en niet zeuren, want eigen schuld. Ik weet nog hoe ik op het dieptepunt een lesje Zumba ging doen, ging voor geen meter. In mijn hoofd was dat: je bent ook zo'n stijve hark, beter je best doen. Had ik dus een dubbele hernia. Máánden al. Nog maanden kunnen hebben als ik geen connecties :r had gehad, want de huisarts vond het niets. Lekker aan zitten trekken ook door de manueel therapeut dus. En veel oefeningen doen, die slappe buik en rug he?

Anyways, mijn huidige doet dit dus ook niet. Die heeft best wat tijd besteed om zich door mijn learned helplessness en verzet heen te werken.
Wat een martelgang ;( |:(
  dinsdag 8 juli 2025 @ 21:04:13 #134
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_218161980
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 20:32 schreef Clubsoda het volgende:
Wat ingewikkeld trouwens, @:Lucky_Strike, je klachten. Lijkt me een hoop tijd en energie vragen om er zo zorgvuldig mee om te gaan.
Ik word er werkelijk schijtziek van bij vlagen :r Alles is een probleem. Aankleden, werken, tuinieren, thee drinken, de deurklink, je kunt het zo gek niet verzinnen.

Het gaat ook wel beter hoor. Maar nadat ik vorige week weer 4 ochtenden heb gewerkt en daarvoor een dag heb getuinierd, is alweer een week alles veel te pijnlijk en ingewikkeld. Dus nu gaat het even niet beter. Binnenkort vast weer wel.

Jouw verhaal ;(

[ Bericht 3% gewijzigd door Lucky_Strike op 08-07-2025 21:09:14 ]
Spoilers!
  dinsdag 8 juli 2025 @ 21:09:04 #135
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_218162062
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 17:31 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Kan je niet gewoon een afvoer je tuin in laten lopen?
Gratis water voor je plantjes.
Tenzij je echt gore dingen afspoelt natuurlijk.
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 18:49 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Kont :D

Je hebt een sloot bij je tuin toch?
Jullie zijn slimmer dan ik :')

Ok, opgelost. Dan ga ik door met een kraan zoeken op Marktplaats. Dan meld ik me hier wel weer voor een domme vraag, ok?
Spoilers!
pi_218162120
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 21:04 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Ik word er werkelijk schijtziek van bij vlagen :r Alles is een probleem. Aankleden, werken, tuinieren, thee drinken, de deurklink, je kunt het zo gek niet verzinnen.

Het gaat ook wel beter hoor. Maar nadat ik vorige week weer 4 ochtenden heb gewerkt en daarvoor een dag heb getuinierd, is alweer een week alles veel te pijnlijk en ingewikkeld. Dus nu gaat het even niet beter. Binnenkort vast weer wel.

;( en :(
pi_218162126
:D
(@ buitenkraan, niet over nare pijn/klachten natuurlijk)

[ Bericht 23% gewijzigd door Candaasje op 09-07-2025 06:23:25 ]
pi_218162458
Wat shit @Lucky_Strike, dat het zo'n grote impact heeft op dagelijkse basis ;(

En @Clubsoda pfoe wat een verhaal. Kan me voorstellen dat je dan echt wel even nodig hebt om een fysio te vertrouwen.

Ik had vandaag best een okay dag, maar voel me vanavond een beetje eenzaam. Ik had vorige week al paar keer gevraagd of mn directe buren rondje wilden wandelen of even kletsen met thee, maar kwam steeds niet uit. Werkte vandaag thuis dus hele dag alleen, al ben ik wel groot deel vd dag met Centerparcs-collegavriendin aan het appen geweest, grotendeels over werk wel. Maar had wat behoefte aan face to face contact, dat is toch anders dan appen. Ik had gisteravond al een buurvrouw geappt of ze zin had te wandelen maar die was al net een uur geweest met een vriendin. Vanavond de directe buurvrouw geappt, maar ze was alleen thuis met kind en serietje kijken en geboortekaartjes adressen schrijven alvast. Dus maar alleen stukje gaan wandelen, was ik bijna thuis, kwam ik een andere buurvrouw tegen die net deur uit ging, dus vroeg of ze ging wandelen, nee ze ging naar buurvrouw van alleen thuis. Even gekletst tot daar/daar voor deur, en nadat zij daar binnen ging nog een rondje doorgelopen. Maar het maakte me toch een beetje verdrietig, ook al is het natuurlijk prima dat zij samen iets doen en had ik ook alleen wandelen gevraagd en niet of ze überhaupt zin had in even kletsen/thee/whatever. En ook al had ik dat wel gedaan is het natuurlijk helemaal prima als dat even niet uitkomt / ze al wat anders had / ze geen zin heeft. Maar het voelde toch wel nog extra alleen. Ik heb al een ander vriendinnetje geappt maar die is altijd vrij druk dus reageert wss morgen ergens. Ouders kan ik niet meer bellen om even te kletsen want zijn rond dit tijdstip altijd al onderweg naar bed en vandaag verwacht ik al helemaal want moeder gordelroos vaccinatie gehad en voelde zich vandaag niet helemaal lekker. Buurvrouw zei toen andere daar naar binnen ging wel dat ze morgen overdag als werkpauze wss wel even kon wandelen, dus dat is wel gezellig. Neemt het gevoel nu alleen even niet weg :) .

Ben sinds het weekend al redelijk moe en ook mentaal net niet helemaal lekker in mn vel, dus het kost allemaal ff wat meer moeite, ook met zorgen reguleren. Ik stootte vrijdag mn rug vrij hard aan punt van opengewaaid raam bij opstaan vanaf grond, daar zit nu wondje dat pas sinds vandaag wat minder gevoelig is, zaterdag dronk ik water uit een glas dat vlakbij raam had gestaan waarin ik aan boren/schroeven was geweest en waar wss wat schilfertjes vd dolgedraaide schroeven in zaten (zag iets erin toen ik slok wilde nemen later beneden, dacht vast stof, opgedronken, daarna oh wacht, en er lagen schilfertjes op nachtkastje naast waar glas had gestaan dus reëele kans dat dat het was), gisterenmiddag stootte ik hoofd aan uitstekend stukje slot in 'deurpost' na slipper tussen deur en deurpost leggen ter voorkoming van dichtwaaien. Dat ding steekt 2cm uit vanaf de deurpost en is 2cm breed en 0.5cm diep. Echt, als ik zó goed zou zijn in een vaardigheid waar je wel wat aan hebt, ipv jezelf pijn doen.. dat is nu nog steeds gevoelige plek op hoofd en mn nek is wat stijf, wss door de stress van alles bij elkaar (want ik heb natuurlijk tig manieren door mn hoofd horen flitsen waarop ik door welk van die gebeurtenissen dan ook ernstig in de problemen kan komen). Ik heb nu ook beetje hoofdpijn en dus beetje last van nek, wat meest waarschijnlijk komt door de zorgen/tranen, maar dan ook meteen weer stomme gedachten oproept.

Nou heb ik al die dingen grootste deel vd tijd best redelijk gemanaged met gericht advies vragen, spuien bij collegavriendin, ontspanningsoefeningen, wandelingen en proberen goed te slapen, maar echt fijn is het niet en het kost dus best wat energie enzo en gaat daarmee ook ten koste van hoe goed ik me voel. Zondagmiddag en gisterochtend was ik bij mn ouders, dat was zo fijn. Meteen een hoofd dat even wat minder aanstaat. Omdat ik en het fijn vind ze te zien en fijne gesprekken met ze kan hebben, en gezellige afleiding heb, en ik ook niet alleen ben.

Sorry voor de lange lief dagboek, maar ik vind jullie altijd heel fijn en lief en ik lig een beetje met mn ziel onder de arm op de bank momenteel ;(

[ Bericht 0% gewijzigd door vlindertje89 op 08-07-2025 21:45:56 ]
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 8 juli 2025 @ 21:41:10 #139
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_218162521
Heb gelukkig bijna nooit een fysio nodig gehad. Maar die paar keer, dan schakel ik eerst ma in :+ Het voordeel van een ma als fysio :s) .

Vlinder :*

Ben wel blij dat het vakantietijd is/wordt. Juni was gekkenhuis. Komende maanden gewoon lekker werken zonder overvolle agenda. En in september zelf de hort op als iedereen weer terug is :+
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  dinsdag 8 juli 2025 @ 22:07:01 #140
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_218162812
Och Vlinder, wat een vervelende samenloop van omstandigheden :*
Spoilers!
pi_218162901
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 21:36 schreef vlindertje89 het volgende:
Sorry voor de lange lief dagboek
Sorry geen sorry!

:*

Ik weet niks zinnigs te zeggen behalve dat je altijd mag spuien hier en ook lekker lang en alles.
Ter opvrolijking stuur ik wel een Mooitje. Dat is wel ongeveer het beste dat ik te bieden heb :')
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_218163004
Och @vlindertje89 toch wat moeilijk, en ook inderdaad wat fijn dat deze SC er is (t wel herkenbaar)

Fysio, ik kwam er vaak, en moet snel een afspraak maken met de oedeemfysio. Op het lijstje voor de komende dagen gezet. Bij het centrum waar ik naar toe ga vind ik sommigen ook fijner dan anderen.
Soms denk ik, wat zou het fijn zijn om samen te wonen met een fysiotherapeut die ‘s morgens eerste orde op zaken stelt en ik “dansend “ m’n bed uit kom. Heel lang geleden woonde er in het huis waar ik op kamers zat een fysiotherapeut, ideaal
We have far more in common than that which devides us..
pi_218163082
Dank jullie :* O+ het helpt wel een beetje :Y
Foto van Mooitje O+
Collegavriendin heeft sinds zaterdag een puppy, daar kreeg ik net ook wat extra filmpjes van O+
Haar andere, terminaal zieke net 10 jaar geworden hond overleed zondag :'( in oktober kreeg hij nog 6-8 weken als prognose met uitgezaaide lymfeklierkanker, daar heeft 'ie 8 maanden van gemaakt. Ik ben wel echt heel blij voor haar dat puppy er al was, want geeft behoorlijk wat afleiding. Ik denk heel eerlijk gezegd ook niet dat het toeval is dat het gebeurde een dag nadat puppy kwam. Tm zaterdag was hij prima op af en toe moeilijk doen met eten na, maar dat heeft hij altijd gehad. Zondagochtend braken, niet willen eten, moeilijker ademen. Zondag eind vd dag toch naar spoedpost gebeld omdat het erger werd, haar eigen kliniek had dienst (niet haar vaste da, maar wel die haar hond ook kende, 1x in de 6 weken hebben ze dienst..). Hij is daar in haar armen ingeslapen. Het kan natuurlijk puur medisch zijn waardoor het nu ineens slechter ging, maar ik geloof ergens dat hij het nu kon laten gaan omdat hij wist dat ze nu okay zou zijn. Okayish, dan, want uiteraard is ze niet okay, maar zonder nieuwe pup om op te focussen was ze nog veel meer niet okay geweest.
pi_218163101
Beetje baardje (dag of 3) >> helemaal prima. Lange baarden: jakkes, echt bah!
Alles ertussen: niet mijn favo, maar ik vind het ook niet overdreven afstotelijk.

Al die lichamelijke ongemakken :{ Sinds ik een vierdubbele dosis pillen slik voor mijn schildklier (sinds eind december) is het meeste wel opgelost. Ik kon lekker aan de wandel en knapte zienderogen op. Toen kwam er iets tussen en ben ik simpelweg te druk. Nog even en ik ga weer opstarten.

Geen idee of ik het al eens verteld heb, maar ik heb een jaar of 20 altijd en overal pijn gehad. In mijn bewegingsapparaat, gewrichten, spieren, pezen. Alles went, maar het was wel extreem; file rijden en ik had een dikke knie, zware vuilniszak naar de ondergrondse brengen en een week niets kunnen met mijn schouder. Rijden in de stad en veel linksaf slaan >> dikke pink. Bleek dus voor het grootste deel mijn schildklier die wat té ontspannen in de beat hangt. Een jaar of 5 geleden ontdekt. Begonnen met 1 pilletje per dag, dat was een wereld van verschil; nooit meer laten testen. Wist ik veel.

Beterschap aan iedereen :*
pi_218163115
@Kaatje1 het eenzame gevoel soms herkenbaar, of fijne van de SC hier, of beide?

Een fysio als partner lijkt me ook een top idee!
  dinsdag 8 juli 2025 @ 22:42:03 #147
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_218163129
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 22:37 schreef Queller het volgende:
Beetje baardje (dag of 3) >> helemaal prima. Lange baarden: jakkes, echt bah!
Alles ertussen: niet mijn favo, maar ik vind het ook niet overdreven afstotelijk.

Al die lichamelijke ongemakken :{ Sinds ik een vierdubbele dosis pillen slik voor mijn schildklier (sinds eind december) is het meeste wel opgelost. Ik kon lekker aan de wandel en knapte zienderogen op. Toen kwam er iets tussen en ben ik simpelweg te druk. Nog even en ik ga weer opstarten.

Geen idee of ik het al eens verteld heb, maar ik heb een jaar of 20 altijd en overal pijn gehad. In mijn bewegingsapparaat, gewrichten, spieren, pezen. Alles went, maar het was wel extreem; file rijden en ik had een dikke knie, zware vuilniszak naar de ondergrondse brengen en een week niets kunnen met mijn schouder. Rijden in de stad en veel linksaf slaan >> dikke pink. Bleek dus voor het grootste deel mijn schildklier die wat té ontspannen in de beat hangt. Een jaar of 5 geleden ontdekt. Begonnen met 1 pilletje per dag, dat was een wereld van verschil; nooit meer laten testen. Wist ik veel.

Beterschap aan iedereen :*
Leuk ding he, die schildklier? Ik ben ook fan O+

In dat kader doet mijn jaar sinds een week weer normaal. Het glanst, valt normaal en ik heb geen hemeltergende jeuk op mijn hoofd meer. Slechts 3 maanden na aanpassen hormonen. Dat is wel eens langer geweest dus ben hier erg blij mee.
Spoilers!
pi_218163145
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 22:39 schreef vlindertje89 het volgende:
@:Kaatje1 het eenzame gevoel soms herkenbaar, of fijne van de SC hier, of beide?

Een fysio als partner lijkt me ook een top idee!
Beide. Ik heb natuurlijk ook geen partner, veel vrienden met wel een partner en iet iedereen woont in de buurt. Dus daar val je niet zomaar binnen.
Dan heb ik ook nog eens geen auto dus was het altijd erg plannen om ergens naar toe te gaan (nu lukt dat ook niet goed meer).
De sc geeft altijd aanspraak
We have far more in common than that which devides us..
pi_218163148
Oef @Queller, wat heftig ;( en wat fijn dat je er nu weinig last meer van hebt!
pi_218163177
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 22:43 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Beide. Ik heb natuurlijk ook geen partner, veel vrienden met wel een partner en iet iedereen woont in de buurt. Dus daar val je niet zomaar binnen.
Dan heb ik ook nog eens geen auto dus was het altijd erg plannen om ergens naar toe te gaan (nu lukt dat ook niet goed meer).
De sc geeft altijd aanspraak
Snap ik helemaal. Lijkt me inderdaad erg lastig als je dan ook nog alles moet plannen ivm vervoer.. dan is de SC heel fijn!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')