Ik denk dat het Leger des Heils en veel andere hulporganisaties ook op flink wat nieuwe vrijwilligers kunnen rekenen.quote:Op donderdag 3 juli 2025 18:32 schreef Hanca het volgende:
Als deze wet inclusief amendement er door komt, ga ik me trouwens eens opgeven als vrijwilliger in de kerkdienst in Kampen. Koffie schenken voor die 'illegalen'. Ik ben tegen hoe die kerkdienst wordt ingezet, maar als het een signaal kan worden tegen de onzin van deze wet ben ik plotseling wel voor.
quote:De Algemene Rekenkamer stelt voor om de btw op boodschappen van 9 naar 21 procent te verhogen om de nieuwe defensie-uitgaven te betalen. Ik ben benieuwd of mensen nu nog steeds zitten te trappelen om onze defensie-uitgaven exorbitant te verhogen.
Tegen democratie zijnquote:Op donderdag 3 juli 2025 18:32 schreef Hanca het volgende:
Als deze wet inclusief amendement er door komt, ga ik me trouwens eens opgeven als vrijwilliger in de kerkdienst in Kampen. Koffie schenken voor die 'illegalen'. Ik ben tegen hoe die kerkdienst wordt ingezet, maar als het een signaal kan worden tegen de onzin van deze wet ben ik plotseling wel voor.
Nou ja dan ga je wel uit van het scenario dat die mensen hier komen, vervolgens netjes de asielprocedure volgen, afgewezen worden en dan ineens niet in staat zijn om terug te keren.quote:Op donderdag 3 juli 2025 17:53 schreef Hanca het volgende:
[..]
Jij hebt niet opgelet. Want over die strafbaarstelling van illegaliteit zegt de minister ook: dat gaat niet. Dan pak je ze op, stop je ze een half jaar in een cel, laat je ze weer vrij en dan kun je ze bij de uitgang weer oppakken omdat ze nog steeds geen papieren hebben. Het hele amendement is dus onuitvoerbaar.
En ja, illegalen die terug kunnen moeten in detentie als ze na 28 dagen niet zelfstandig terug/weg gaan en dan op een vliegtuig worden gezet, maar dat gebeurt al met vrijwel 100%. Wat er hier blijft kan nergens heen.
Ik ben veel benieuwder of Wilders nu enorme stennis gaat maken over 'de gewone man, die moet betalen voor de veiligheid/verdediging van Israel en de imperialistische plannen van Trump.'quote:Op donderdag 3 juli 2025 18:38 schreef Nober het volgende:
De prijzen kunnen nog wel wat hoger.
[..]
[ x ]
https://x.com/DanieldeLiever/status/1940727229119389846
Het geld kun je bij al die klimaatonzinuitgaven halen zoals de miljarden voor 0,000036 graden en die klimaatberaad al is dat klein bier maar nog steeds miljoenen die je elders kan spenderen, groeten PVV.quote:Op donderdag 3 juli 2025 18:42 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ik ben veel benieuwder of Wilders nu enorme stennis gaat maken over 'de gewone man, die moet betalen voor de veiligheid/verdediging van Israel en de imperialistische plannen van Trump.'
Tsjah het klinkt zo leuk, investeren in defensie maar deze rekening krijgen we nog wel gepresenteerd.quote:Op donderdag 3 juli 2025 18:38 schreef Nober het volgende:
De prijzen kunnen nog wel wat hoger.
[..]
[ x ]
https://x.com/DanieldeLiever/status/1940727229119389846
We hebben ook geen overlast van 90% van die mensen. Ze leven niet voor hun lol op straat, hoor. Maar om ze dan de cel in te gooien om iets waar ze op het moment dat ze strafbaar zijn niks meer aan kunnen veranderen, gewoon omdat ze bestaan, is echt n van de gekste wetten die er ooit in Nederland verzonnen is. En ja, dat begint wel op een bepaalde zwarte periode in de geschiedenis te lijken, toen werden er ook mensen vervolgd omdat ze bestaan.quote:Op donderdag 3 juli 2025 18:41 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Nou ja dan ga je wel uit van het scenario dat die mensen hier komen, vervolgens netjes de asielprocedure volgen, afgewezen worden en dan ineens niet in staat zijn om terug te keren.
Vervolgens hebben ze recht op Bed/Bad/Brood en is er geen enkele mogelijkheid vanuit de overheid om die mensen te dwingen en vanuit de persoon is er ook geen enkele incentive om te gaan.
Het strafbaar maken zorgt er iig wel voor dat je een stok achter de deur hebt voor personen die dit scenario bewandelen of die berhaupt niet netjes door de procedure lopen.
Er zal vast een % illegalen zijn welke alle regels en procedures hebben gevolgd in Nederland, geen asiel krijgen en nu gedwongen op straat leven, ik denk alleen dat het % wat wel op eigen houtje terug kan of berhaupt niet alle officile regels en procedures volgt veel groter is.quote:Op donderdag 3 juli 2025 19:11 schreef Hanca het volgende:
[..]
We hebben ook geen overlast van 90% van die mensen. Ze leven niet voor hun lol op straat, hoor. Maar om ze dan de cel in te gooien om iets waar ze op het moment dat ze strafbaar zijn niks meer aan kunnen veranderen, gewoon omdat ze bestaan, is echt n van de gekste wetten die er ooit in Nederland verzonnen is. En ja, dat begint wel op een bepaalde zwarte periode in de geschiedenis te lijken, toen werden er ook mensen vervolgd omdat ze bestaan.
Allemaal leuk en aardig. Maar ook dan is illegaliteit strafbaar stellen toch weinig meer dan zinloze symboolpolitiek?quote:Op donderdag 3 juli 2025 19:31 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Er zal vast een % illegalen zijn welke alle regels en procedures hebben gevolgd in Nederland, geen asiel krijgen en nu gedwongen op straat leven, ik denk alleen dat het % wat wel op eigen houtje terug kan of berhaupt niet alle officile regels en procedures volgt veel groter is.
Mensen hebben een gigantische prikkel om weg te gaan als ze uitgeprocedeerd zijn, je kan hier dan bepaald geen leven opbouwen.quote:Op donderdag 3 juli 2025 18:41 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Nou ja dan ga je wel uit van het scenario dat die mensen hier komen, vervolgens netjes de asielprocedure volgen, afgewezen worden en dan ineens niet in staat zijn om terug te keren.
Vervolgens hebben ze recht op Bed/Bad/Brood en is er geen enkele mogelijkheid vanuit de overheid om die mensen te dwingen en vanuit de persoon is er ook geen enkele incentive om te gaan.
Het strafbaar maken zorgt er iig wel voor dat je een stok achter de deur hebt voor personen die dit scenario bewandelen of die berhaupt niet netjes door de procedure lopen.
Ik denk dat het je een stok achter de deur geeft om een groot deel van de illegale mensen zelf te laten vertrekken. Er zal altijd een deel overblijven ja.quote:Op donderdag 3 juli 2025 19:35 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Allemaal leuk en aardig. Maar ook dan is illegaliteit strafbaar stellen toch weinig meer dan zinloze symboolpolitiek?
Dat lijkt me nogal naef. Maar goed, naviteit lijkt sowieso wel de basis voor het voorgestelde beleid rond migratie vanuit de rechtse hoek.quote:Op donderdag 3 juli 2025 19:38 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ik denk dat het je een stok achter de deur geeft om een groot deel van de illegale mensen zelf te laten vertrekken. Er zal altijd een deel overblijven ja.
Bed bad brood, je kan niet uitgezet worden, je bent niet strafbaar, er is altijd wel een asieladvocaat beschikbaar, hulporganisaties overal en nergens.quote:Op donderdag 3 juli 2025 19:35 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Mensen hebben een gigantische prikkel om weg te gaan als ze uitgeprocedeerd zijn, je kan hier dan bepaald geen leven opbouwen.
Als degene dat niet doet?quote:Op donderdag 3 juli 2025 19:31 schreef Kickinalfa het volgende:
Als je illegaliteit strafbaar maakt dat moet die persoon zelf maar op eigen houtje terug en zoekt hij/zij het daar maar uit.
Het is in mijn ogen ook geen oplossing voor alle gevallen, maar als bij wijze van spreken van de 10 illegalen een deel onder dreiging van celstraf vertrekt en een deel na een celstraf los je toch een deel van het probleem op.quote:Op donderdag 3 juli 2025 19:43 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Als degene dat niet doet?
Dan pak je die op en zet je hem in een cel voor een half jaar? Dan heb je een cel nodig en een bewaarder (waarvan we al tekort komen). Dan staat hij weer voor deuren van cellencomplex en kom je weer vragen; ga je nu terug? Nee. Hup weer de cel in.
Hoe is dat een oplossing? Ik snap dat het oneerlijk voelt.
Je beste oplossing is toch echt op diplomatiek niveau een akkoord bereiken met land van herkomst. Desnoods bied je ze geld. Minder geld dan een cel en een bewaarder kost het liefst natuurlijk. Dan kan je ze terug sturen.
Ga je er nog aan voorbij dat een deel kind is of kinderen heeft, gaan we die dan ook opsluiten voor feitelijk onbepaalde tijd? kinderen maar van hun ouders scheiden enkel vanwege wat ontbrekende papieren?quote:Op donderdag 3 juli 2025 19:43 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dan pak je die op en zet je hem in een cel voor een half jaar? Dan heb je een cel nodig en een bewaarder (waarvan we al tekort komen). Dan staat hij weer voor deuren van cellencomplex en kom je weer vragen; ga je nu terug? Nee. Hup weer de cel in.
Ja wat kan een mens zich nog meer wensen van het leven dan niet strafbaar zijn.quote:Op donderdag 3 juli 2025 19:43 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Bed bad brood, je kan niet uitgezet worden, je bent niet strafbaar, er is altijd wel een asieladvocaat beschikbaar, hulporganisaties overal en nergens.
Dan zit hij in de cel, dat is de oplossing. Voor het meerendeel zal een halfjaartje cel (wat het toch nooit wordt, een maand maximaal) genoeg reden zijn om dan toch maar te vertrekken, eventueel met oprotpremie. Dat gebeurt nu ook al.quote:Op donderdag 3 juli 2025 19:43 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Hoe is dat een oplossing?
Dat is nu al zo en kan prima samengaan met het nieuwe beleid. Het is geen of/of hier. Het breidt de mogelijkheden uit. Zak geld + de dreiging van een celstraf is een veel grotere incentive.quote:Je beste oplossing is toch echt op diplomatiek niveau een akkoord bereiken met land van herkomst. Desnoods bied je ze geld. Minder geld dan een cel en een bewaarder kost het liefst natuurlijk. Dan kan je ze terug sturen.
Jawel, want dat prefereren ze boven terug gaan naar hun eigen land. Dat is altijd een optie. Niet steeds zo opzichtig liegen.quote:Op donderdag 3 juli 2025 19:11 schreef Hanca het volgende:
[..]
We hebben ook geen overlast van 90% van die mensen. Ze leven niet voor hun lol op straat, hoor.
Dit klopt niet. Juist bij de mensen die al decennia illegaal zijn klopt er vaak geen klap van al het papierwerk. Soms is het zelfs maar de vraag of een “eigen land” te bepalen is.quote:Op donderdag 3 juli 2025 19:59 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Jawel, want dat prefereren ze boven terug gaan naar hun eigen land. Dat is altijd een optie. Niet steeds zo opzichtig liegen.
Dat lijkt me wel het streven.quote:Op donderdag 3 juli 2025 20:19 schreef -XOR- het volgende:
Is straks iedere kleurling ook bij voorbaat verdacht eigenlijk? Mogen de PVVD-vigilantes straks ook burgerarresten uitvoeren als ze een verdacht persoon tegenkomen?
Velen likkebaarden al bij de gedachte.quote:Op donderdag 3 juli 2025 20:19 schreef -XOR- het volgende:
Is straks iedere kleurling ook bij voorbaat verdacht eigenlijk? Mogen de PVVD-vigilantes straks ook burgerarresten uitvoeren als ze een verdacht persoon tegenkomen?
Dat lijkt me ook. Stel je voor: je woont in Winsum en je ziet een neger door het dorp lopen. Die komen daar van nature niet voor dus met 3 man burgerwacht eropaf. De vraag is dan hoeveel geweld is toegestaan. Het zijn vaak units he, die houd je niet zomaar in bedwang. Een ferme tik met een ploertendoder lijkt hier gerechtvaardigd!quote:
Maar kun je nog uitleggen wat er gebeurd als landen hun uitgeprocedeerde staatsburgers niet binnen willen laten? Moeten die in de aankomsthal blijven leven? Gaan die op het eerste beste vliegtuig terug? Hoe gaat dit precies in jou ogen?quote:Op donderdag 3 juli 2025 19:57 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dan zit hij in de cel, dat is de oplossing. Voor het meerendeel zal een halfjaartje cel (wat het toch nooit wordt, een maand maximaal) genoeg reden zijn om dan toch maar te vertrekken, eventueel met oprotpremie. Dat gebeurt nu ook al.
Dit doet me denken aan AfD bolwerken zoals Leipzig. Als je daar met een zonnenbanktint rondloopt val je al enorm op.quote:Op donderdag 3 juli 2025 20:27 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat lijkt me ook. Stel je voor: je woont in Winsum en je ziet een neger door het dorp lopen. Die komen daar van nature niet voor dus met 3 man burgerwacht eropaf. De vraag is dan hoeveel geweld is toegestaan. Het zijn vaak units he, die houd je niet zomaar in bedwang. Een ferme tik met een ploertendoder lijkt hier gerechtvaardigd!
In academia is elke witneus dat al... heft elkaar lekker op.quote:Op donderdag 3 juli 2025 20:19 schreef -XOR- het volgende:
Onzin natuurlijk.quote:Op donderdag 3 juli 2025 20:33 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
In academia is elke witneus dat al... heft elkaar lekker op.
Praktisch gezien lijkt me dit niet realistisch. Maar als je iemand hebt die de taal wel een beetje machtig is, maar niet voldoende, dan kun je wel kliergedrag en zoeken naar misverstanden verwachten waarop men graag anticipeert.quote:Op donderdag 3 juli 2025 20:27 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat lijkt me ook. Stel je voor: je woont in Winsum en je ziet een neger door het dorp lopen. Die komen daar van nature niet voor dus met 3 man burgerwacht eropaf. De vraag is dan hoeveel geweld is toegestaan. Het zijn vaak units he, die houd je niet zomaar in bedwang. Een ferme tik met een ploertendoder lijkt hier gerechtvaardigd!
Stuur een appje naar de Koene Kruisvaarders voor de Kultuurzuiverheid en je probleem is zo opgelost.quote:Op donderdag 3 juli 2025 20:27 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Bezoek de geestelijke wetenschappen faculteiten van de VU, UU en UvA eens.quote:
Debat ligt stil, allemaal verzinsels dusquote:Op donderdag 3 juli 2025 20:35 schreef xpompompomx het volgende:
Is Geert weer aan het fantaseren over burgerwachten dat dit ter sprake komt?
Er klopt geen klap van omdat ze bewust tegenwerken. Gewoon stoppen met liegen. Je hoeft je niet van de domme te houden hoorquote:Op donderdag 3 juli 2025 20:11 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dit klopt niet. Juist bij de mensen die al decennia illegaal zijn klopt er vaak geen klap van al het papierwerk. Soms is het zelfs maar de vraag of een “eigen land” te bepalen is.
Geert heeft het druk met vanallesquote:Op donderdag 3 juli 2025 20:35 schreef xpompompomx het volgende:
Is Geert weer aan het fantaseren over burgerwachten dat dit ter sprake komt?
Als bed, bad en brood al aantrekkelijk genoeg is om toch hier te blijven plakken is de cel dat waarschijnlijk ook wel. Ze noemen de cel toch niet voor niets gekscherend staatshotel. Dus per saldo schiet je dan weinig op, behalve dat de cel duurdere opvang is en dat ze dan wat meer leren hoe je uit de cel moet blijven van hun nieuwe collega's daar.quote:Op donderdag 3 juli 2025 19:57 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dan zit hij in de cel, dat is de oplossing. Voor het meerendeel zal een halfjaartje cel (wat het toch nooit wordt, een maand maximaal) genoeg reden zijn om dan toch maar te vertrekken, eventueel met oprotpremie. Dat gebeurt nu ook al.
[..]
Dat is nu al zo en kan prima samengaan met het nieuwe beleid. Het is geen of/of hier. Het breidt de mogelijkheden uit. Zak geld + de dreiging van een celstraf is een veel grotere incentive.
In Winsum wonen volgens alle cijfers 5 Marrokanen, 10 Turken, 15 Surinamers en 40 Antilianen.quote:Op donderdag 3 juli 2025 20:27 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Daar moeten ze een hele goede reden voor hebben, verder is het ons probleem niet. Dan blijft hij maar in de aankomsthal.quote:Op donderdag 3 juli 2025 20:31 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Maar kun je nog uitleggen wat er gebeurd als landen hun uitgeprocedeerde staatsburgers niet binnen willen laten?
Vrij absurde vergelijking. Gratis eten en onderdak en verder volledige vrijheid om te gaan en staan waar je wil vergelijken met de cel, grappiger moet het niet wordenquote:Op donderdag 3 juli 2025 20:40 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Als bed, bad en brood al aantrekkelijk genoeg is om toch hier te blijven plakken is de cel dat waarschijnlijk ook wel.
De hekken staan open, de omvolking is in volle gang! Zul je zien dat ze zich straks ook nog met elkaar gaan vermengen en dan kun je ze helemaal niet meer uit elkaar houden.quote:Op donderdag 3 juli 2025 20:40 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
In Winsum wonen volgens alle cijfers 5 Marrokanen, 10 Turken, 15 Surinamers en 40 Antilianen.
Die hebben dus vrolijk voor een amendement gestemd zonder de gevolgen te snappenquote:Op donderdag 3 juli 2025 19:49 schreef Mikeytt het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)elwetten-duurt-voort
SGP lijkt ook langzaam te draaien. Zijn erg geschokt over de brief van Van Weel
quote:Op donderdag 3 juli 2025 20:44 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Die hebben dus vrolijk voor een amendement gestemd zonder de gevolgen te snappen
Ook nu dat geneuzel dat ze verschillende opties hebben verkend. Er zijn 2 opties. Of je bent voor de wet en dan is alle ondersteuning aan illegalen strafbaar, of je bent tegen de wet en dan is het niet strafbaar.
Wat voor andere opties ze dan hebben bedacht kan ik niet verzinnen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |