Omdat ze het nu wat open hadden gemaakt en met een lampie erin hebben geschenen hoor ik nu, naast de 2 bekende geluidjes, ook gezoemquote:Op maandag 30 juni 2025 20:23 schreef AnneX het volgende:
Jakkie.
Opgeruimd staat…zal een opluchting zijn nu je weet dat het wespen zijn.
Ik zou zelfs naar een hotel gaanquote:Op maandag 30 juni 2025 20:39 schreef Blues het volgende:
[..]
Omdat ze het nu wat open hadden gemaakt en met een lampie erin hebben geschenen hoor ik nu, naast de 2 bekende geluidjes, ook gezoemVannacht misschien alvast maar in de logeerkamer slapen, in ieder geval morgenavond.... ik weet niet of ze het vanaf de binnenkant open gaan maken om te verwijderen of ze het vanaf de buitenkant kunnen.....
Van de vlooienmarkt annex openlucht kringloop afgelopen zaterdag verdween het meeste in een kraakwagen.quote:Op maandag 30 juni 2025 20:34 schreef Blues het volgende:
Ik lees hier net dat Rataplan, kringloop in Haarlem, gaat verhuizen naar een groter pand.
Je zal toch een kringloopwinkel moeten verhuizen![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Buiten zwemmen in een zwembad of in buitenwater?quote:Op dinsdag 1 juli 2025 07:01 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb hier ook lekker alles tegen elkaar open gezet. Zo naar de sportschool (daar hebben ze geen airco namelijk). Ik hou op zich wel enorm van warmte, dus ik zal niet zoveel last hebben van een dag als vandaag. Ga ook lekker zwemmen, helemaal fijn.
Ik wist niet dat dat wilgenroosjes waren, sigme.
Wij hadden een wespennest onder de dakpannen vlak naast de achterdeur.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 08:57 schreef Blues het volgende:
Wij er op mijn vrije dag vroeg uit voor de wespenkillers, we hebben er slecht van geslapen
Mooi !quote:Op dinsdag 1 juli 2025 08:59 schreef gcjoel het volgende:
Wij hadden een wespennest onder de dakpannen vlak naast de achterdeur.
Dat was echt niet spectaculair hoe ze die bestrijden. Gewoon beetje gif, nog geen minuut werk was het
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hoe lang gaat dat duren @borisz en is vaker thuiswerken een optie?
Zijn er meer collega’s die ermee te maken hebben? Gedeelde smart…
Yt filmpjes gaan kijken en gerustgesteld worden.👍🏼quote:Op dinsdag 1 juli 2025 09:01 schreef Blues het volgende:
[..]
Mooi !
Ik had eerst visioenen van mannen in maanpakken, toen ging ik YT filmpjes kijken. En zag dat ze door kiertjes via zo'n pomp idd gif spuiten
https://www.nhnieuws.nl/n(...)pen-na-zwaar-ongelukquote:Op dinsdag 1 juli 2025 09:09 schreef AnneX het volgende:
Hoe lang gaat dat duren @:borisz en is vaker thuiswerken een optie?
Zijn er meer collega’s die ermee te maken hebben? Gedeelde smart…
Het is ongetwijfeld te googelen, maar ik zou het de bestrijdingsmensen vragenquote:Op dinsdag 1 juli 2025 09:15 schreef AnneX het volgende:
[..]
Vraag is: kan je er weer slapen binnen zó veel uur na de gifwolk? Is dat ook te goochelen…
Heb een ventilator, die gebruik ik ook al, en heb op eigen kamer ook al een (oude en niet meer helemaal 100% functionerende) hor. Dat raam staat dus al hele nacht open. Maar afkoelen gaat wel sneller als ik ook andere ramen hele nacht open kan laten staan ipv dat alleen mijn slaapkamer (enigszins) afkoelt.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 09:19 schreef AnneX het volgende:
@:vlindertje89 Kun je slapen bij het geluid van een ventilator? Blaast ook beestjes weg.
Totdat de horren functioneren. Plus koel.
Hier is alles dicht. Dat zal tegenvallen als ik naar buiten ga / moet straks.
Affijn..tis wat het is.
😳quote:Op dinsdag 1 juli 2025 09:24 schreef borisz het volgende:
[..]
https://www.nhnieuws.nl/n(...)pen-na-zwaar-ongeluk
Pas om 7:45 is snelweg vrijgegeven. Nu was het filerijden over de parallelle Schipholweg. Dit is éénmalig.
Maar ivm alle werkzaamheden met de Ring bij Amsterdam is het meer overlast tm oktober.
Ik ga naar Schoonhoven, buiten zwemmen dus. Sportschool was prima te doen. Nog snel wat huishouden gedaan thuis en nu zo weg.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 07:25 schreef sigme het volgende:
Buiten zwemmen in een zwembad of in buitenwater?
Er is nog een ander wilgenroosje (het harige wilgenroosje), dat bloeit nog niet. Ik zal er een foto van maken zodra dat ook bloeit.
Wilgenroosjes groeien veelal langs spoorbanen.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 11:12 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik ga naar Schoonhoven, buiten zwemmen dus. Sportschool was prima te doen. Nog snel wat huishouden gedaan thuis en nu zo weg.
Ik zal eens kijken of ik hier ergens wilgenroosjes kan vinden. Ik zoek meestal wel op wat een plantje/bloemetje is als ik het niet ken, dus ik vraag het me af of ze hier wel groeien.
Say whatquote:Op dinsdag 1 juli 2025 10:12 schreef Clubsoda het volgende:
Ik deed een soort birkam-dumbbell im de tuinnet nog even op de fiets maar verder wordt het hangen onder de parasol met ijskoffie en de watertafel
![]()
Dat is kinderding. Gebeuren op pootjes waar water in kan en je dan met emmertjes en gietertjes mee kan klooien.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 11:38 schreef flipsen het volgende:
[..]
Say what
Hier weer fucking koud, sorryEn alle wespen (en ander gespuis) dus weer dood. Ieder jaar wel 2 of 3 nesten, meestal in de nok van het dak aan de buitenkant voor en achter, die laat ik rustig zitten. Ze doen weinig verder, hangen een beetje rond bij de wastafel buiten, maar niet vervelend. Ook vaak grote nesten in de dennbomen in onze "tuin" (van 1 hectare), bij storm willen die wel eens naar beneden vallen, ziet er altijd indrukwekkend uit.
Welkom thuis zo!quote:Op dinsdag 1 juli 2025 11:05 schreef Candaasje het volgende:
Wij zijn op de terugweg richting huis, meer langs de kust, het is hier 21 graden en bewolkt(om jullie niet al teveel de ogen uit te steken; in de bergen was het gerust 33-35 graden, volle zon. Dat trok ik ook erg slecht
Maar ik ben nog wel vriendjes geworden met een roodborstje, en de omgeving was wel echt prachtig
)
Oh en pro-tip: trap niet op een tentharing. Ook al doe je dat maar half, het is niet handig. Vooral niet als je nog wil wandelen. Of zwemmen. Of gewoon niet over de camping wil manken.![]()
Qua wespen ben ik heel benieuwd wat een bekende van ons gaat leren tijdens een cursus bij een zgn ‘wespenvriend’. Dat is iemand die dus zonder gif wespennesten weghaalt en op een geschikte plek weer uitzet. Scheelt gif en het helpt de natuur ook weer, want ze hebben een slechte naam door hun sneller afwerende karakter, maar zijn net zo belangrijk als bijvoorbeeld bijen voor het ecosysteem
Oh ja, goed voor eindeloos speelplezier.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 11:48 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Dat is kinderding. Gebeuren op pootjes waar water in kan en je dan met emmertjes en gietertjes mee kan klooien.
[ afbeelding ]
“Die” werkt niet. Bol heeft zijn/ haar links verknald. Waarom?quote:Op dinsdag 1 juli 2025 12:58 schreef Kaatje1 het volgende:
@:blues ik heb nu al jaren dit hangen. Vanaf het vroege voorjaar, de "collega's" zien dat en denken, daar is al een team bezig, wij hoeven niet en gaan wel even verderop aan het werk https://www.bol.com/nl/nl(...)oIFE3kUaApVMEALw_wcB
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zoek even op Waspinatorquote:Op dinsdag 1 juli 2025 13:10 schreef AnneX het volgende:
“Die” werkt niet. Bol heeft zijn/ haar links verknald. Waarom?
Ha, eigenlijk las ik …terminator. Klinkt effectief.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 13:13 schreef sigme het volgende:
[..]
Zoek even op Waspinator
Dit zou een werkende link moeten zijn voor die van Kaatje: https://www.bol.com/nl/nl(...)=socialshare_pdp_www
Maar er zijn er meerdere
Op google "nep nest wespen kopen" invoeren. Dan heb je heel veel keusquote:Op dinsdag 1 juli 2025 13:25 schreef AnneX het volgende:
[..]
Ha, eigenlijk las ik …terminator. Klinkt effectief.
Ook jouw bol link werkt niet.
Oh, nooit gezien!quote:Op dinsdag 1 juli 2025 12:58 schreef Kaatje1 het volgende:
@:blues ik heb nu al jaren dit hangen. Vanaf het vroege voorjaar, de "collega's" zien dat en denken, daar is al een team bezig, wij hoeven niet en gaan wel even verderop aan het werk https://www.bol.com/nl/nl(...)oIFE3kUaApVMEALw_wcB
als ik het goed onthouden heb heeft het een afschrikkende werking van ca 50 meter.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 13:49 schreef Blues het volgende:
[..]
Oh, nooit gezien!
Maar waar zou ik het moeten hangen? Aan de buitenkant vd slaapkamer, 2 hoog, waar ze door een kier zijn binnengekomen, is geen optie.
Ok!quote:Op dinsdag 1 juli 2025 13:54 schreef Kaatje1 het volgende:
als ik het goed onthouden heb heeft het een afschrikkende werking van ca 50 meter.
hebben mussen nesten? ik zou het niet weten wat daar effectief tegen is (naast deet etc)quote:
Nou, ik ook. Ik voel me na een slechte nacht vaak grieperig dus wat hitte heeft regelmatig best gevolgen voor me. Die airco op de slaapkamer is de beste investering ooit. Vooral omdat daar nu ook mijn werkplek is.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 10:19 schreef Clubsoda het volgende:
Ik vind het zo'n briljante investering. Ik kon echt onrustig worden van het idee van warme nachten en ik heb sowieso een kind wat de hitte slecht trekt. En nu hebben we gewoon twee kamers in huis die heerlijk koel te maken zijn.
Kan je ze niet uitnodigen in de tuin bij jullie?quote:Op dinsdag 1 juli 2025 14:28 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik moet over een paar minuten door 37 graden gaan wandelen naar de statushoudersIk zit het uit te stellen. Ze hebben een ongeisoleerd huis. Niet eens fatsoenlijke raambekleding overal. Ik vind het heel naar voor hen. Maar ook voor mezelf
Ik heb 17 jaar lang ieder jaar tussen de 5 en 10 wespennesten verwijderd.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 12:51 schreef Blues het volgende:
[..]
Meneer van de plaagierenbeheersing zei dat ze tegenweurdig de wespennesten niet meer weghalen, want dan komt collega wesp zo weer een nieuwe maken. Na bestrijding (en ik wil het niet laten zitten boven mijn hoofd in de slaapkamer @:flipsen) moet het nest blijven zitten zodat de collega's daar niet een nieuw nest durven bouwen.
Zoiets.
Ik snap dat het niet goed is voor natuur en er betere opties zijn maar ik wil ook geen nieuw nest.
We gaan er maar eens voor sparenquote:Op dinsdag 1 juli 2025 10:19 schreef Clubsoda het volgende:
Ik vind het zo'n briljante investering. Ik kon echt onrustig worden van het idee van warme nachten en ik heb sowieso een kind wat de hitte slecht trekt. En nu hebben we gewoon twee kamers in huis die heerlijk koel te maken zijn.
Ik zie je link niet maar denk dat mijn moeder dat doet met papieren zakken.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 12:58 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik heb ze pas vanmiddag neergezet en niet op het meest zonnige balkon. Ze zijn nu semi semi zongedroogd. Morgenochtend zet ik ze op het andere balkon.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 17:58 schreef AnneX het volgende:
@:Kaatje1 Hoe is het met de zongedroogde tomaatjes? Werkt dat goed? in hoeveel tijd?
Ga je er poeder van maken?
Haha, had er alleen mobiel een snelle blik op geworpen en dacht dat het reepjes paprika warenquote:Op dinsdag 1 juli 2025 18:03 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik heb ze pas vanmiddag neergezet en niet op het meest zonnige balkon. Ze zijn nu semi semi zongedroogd. Morgenochtend zet ik ze op het andere balkon.
Ik doe ze in een bakje met wat olijfolie en ga snoepen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat doen wij toch beterquote:Op dinsdag 1 juli 2025 18:57 schreef borisz het volgende:
Eind mei doos bier besteld. Pas bij de derde bezorging heeft het mn voordeur gehaald. Bij pogingen één en twee was de doos beschadigd dat die iedere keer retour ging....
En DHL heeft er ook steeds zn tijd voor genomen...
Op zich wel. Maar de middagafspraak heeft een hele berg studiespullen en een laptop dus dat is niet heel praktisch. En vanavond was ik er alleen maar even voor wat huiszaken en een kletspraatje. Gelukkig was het daar in huis toch wat koeler dan buiten.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 14:34 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Kan je ze niet uitnodigen in de tuin bij jullie?
Mij mij mij!quote:Op dinsdag 1 juli 2025 19:27 schreef Queller het volgende:
100 punten voor de airco. De temperatuur is buiten langzaam aan het zakken. We hebben 40,8 gehaald. Nu is het 36,8 graden en binnen nog steeds aangenaam. Ik heb zoveel medelijden met mensen die het zonder airco moeten stellen vandaag.
Geen zekerheid op goed weer daar dan.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 17:54 schreef gcjoel het volgende:
Ik wil ik oktober naar Bilbao. Hopelijk werkt het weer mee.
Maar het is ook zo lekker om onder een fleece te zittenquote:Op dinsdag 1 juli 2025 19:32 schreef Vanyel het volgende:
Al heb ik dus een uur in het zwembad(je) liggen pitten en het verder helemaal niet spuugheet gehad. Tot nu.
Maar nu is het over de 29 in de woonkamer dus dat is niet gek.
Weerhield mijn kleine er niet van weer lekker onder een fleece op de bank te kruipen voor het eten.
Ik weet het, daarom moet ik hopenquote:Op dinsdag 1 juli 2025 19:30 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Geen zekerheid op goed weer daar dan.
Hè, ho ff, wat?! Ik ben al aan het pakken.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 19:46 schreef Queller het volgende:
[..]
Je bent welkom hoor; we hebben een woonkamer over!
Heb je wel een terugslagklep op de bron zitten? En zit de ontluchting hiervan dicht? Anders is het water naar de zee brengen.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 19:30 schreef derLudolf het volgende:
Offerte gekregen van elektra aanpassen, was maar goed dat ik zat.
Verder wou ik pomp aan de gang maken met de bron die ik heb, maar dat lukte ook niet. Lekker productieve avond.
Ik ben een kanaal gewend. Aanzuigslang in het kanaal, die vol met water doen, pomp vullen met water en stekker er in en het water komt er uit.
Dacht hetzelfde te doen met de bron. Maar na 10 minuten met de tuinslang in de zuigslang loopt het water nog steeds weg. Es vragen bij de buren die hebben hem gespoten vorig jaar, of het jaar ervoor.
Hoe later op de avond hoe schoner het volk.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 20:11 schreef yvonne het volgende:
[..]
Hè, ho ff, wat?! Ik ben al aan het pakken.
Ik heb eens in de hangmat in de tuin geslapen. Amateur opzet, dus geen isolatiedeken onder het lijf.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 19:45 schreef sigme het volgende:
Vandaag hadden we geen zin om ramen, deuren en gordijnen gesloten te houden dus we hadden alles open. Nu is het binnen 27o. Liefste is op pad, ik denk dat ik vannacht de stretcher ergens buiten neerzet en daar slaap.
Ja, die onderkant, daar tuinen veel mensen in. In de hangmatkampeerwereld koop je een speciale donsdeken om *onder* je hangmat te hangen.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 20:17 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik heb eens in de hangmat in de tuin geslapen. Amateur opzet, dus geen isolatiedeken onder het lijf.
Waarna de kou me midden in de nacht toch naar binnen jaagde.
De mussen zwaluwen vallen van het dak uit hun nestquote:Op dinsdag 1 juli 2025 20:20 schreef Barreltje het volgende:
De vogels hebben het warm onder het dak..
[ afbeelding ]
Dank u! Het is écht warm, zelf shier ad kust (en in de concrete jungle vh centrum waar ik woon nog veel erger).quote:Op dinsdag 1 juli 2025 19:27 schreef Queller het volgende:
100 punten voor de airco. De temperatuur is buiten langzaam aan het zakken. We hebben 40,8 gehaald. Nu is het 36,8 graden en binnen nog steeds aangenaam. Ik heb zoveel medelijden met mensen die het zonder airco moeten stellen vandaag.
Hier alles dichtgehouden (en nog steeds dicht. Afgelopen nacht wél open), en alsnog 28+ grden beneden 🥵quote:Op dinsdag 1 juli 2025 19:45 schreef sigme het volgende:
Vandaag hadden we geen zin om ramen, deuren en gordijnen gesloten te houden dus we hadden alles open. Nu is het binnen 27o. Liefste is op pad, ik denk dat ik vannacht de stretcher ergens buiten neerzet en daar slaap.
Ik bleek te cool... Een van de bejaarden ligt nu met het hoofd op de opladende opladerquote:Op dinsdag 1 juli 2025 20:27 schreef sigme het volgende:
Ik zag zojuist een van de bejaarde katten, die vandaag beide lekker onder het hete dak lagen te soezen, nota bene in z'n *verwarmde* mandje zitten.
Weest zeer welkomquote:
Het waar mag in dm (nieuwsgierig aagjequote:Op dinsdag 1 juli 2025 21:02 schreef borisz het volgende:
Zal wrs volgend jaar vaker Kaatjetown aan doen. Beste vriend heeft er een appartement gekocht. Tweede poging is raak. Kaatjetown is wel wat anders dan IJmuiden, maar snap zn keuze volkomen.
Klarendal. De eerste poging was een huisje ook in die wijk. Maar daar bood iemand net iets minder flink erover, maar wel zonder voorbehouden. Wat ik begreep Huisjes daar gaan met flinke overbiedingen weg ( meer dan >10% op vraagprijs is eerder regel dan uitzondering). Appartementen noteren een leuk plusje op de vraagprijs.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 21:04 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Het waar mag in dm (nieuwsgierig aagje)
Liefquote:Op dinsdag 1 juli 2025 21:03 schreef Kaatje1 het volgende:
Benedenbuurman was z'n tuin aan het sproeien en vulde ook het vogelzwembadje. Ik heb daar zicht op en zie iedere dag daar vogels badderen, hem dat net gezegd en blijkt dat hij vanuit huis dat niet kan zien en wanneer hij in de tuin is zijn de vogels weg. Hij blij.
Hij heeft echt een vogelvriendelijke tuin (de buren daar ook) dus het is 's morgens vroeg en 's avonds een vrolijk gefluitquote:Op dinsdag 1 juli 2025 21:21 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Lief
Ik kan ons vogelbadje ook niet vanuit huis zien, ik ga er maar vanuit dat ze het weten te vinden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |