Ik ga naar Schoonhoven, buiten zwemmen dus. Sportschool was prima te doen. Nog snel wat huishouden gedaan thuis en nu zo weg.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 07:25 schreef sigme het volgende:
Buiten zwemmen in een zwembad of in buitenwater?
Er is nog een ander wilgenroosje (het harige wilgenroosje), dat bloeit nog niet. Ik zal er een foto van maken zodra dat ook bloeit.
Wilgenroosjes groeien veelal langs spoorbanen.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 11:12 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik ga naar Schoonhoven, buiten zwemmen dus. Sportschool was prima te doen. Nog snel wat huishouden gedaan thuis en nu zo weg.
Ik zal eens kijken of ik hier ergens wilgenroosjes kan vinden. Ik zoek meestal wel op wat een plantje/bloemetje is als ik het niet ken, dus ik vraag het me af of ze hier wel groeien.
Say whatquote:Op dinsdag 1 juli 2025 10:12 schreef Clubsoda het volgende:
Ik deed een soort birkam-dumbbell im de tuinnet nog even op de fiets maar verder wordt het hangen onder de parasol met ijskoffie en de watertafel
![]()
Dat is kinderding. Gebeuren op pootjes waar water in kan en je dan met emmertjes en gietertjes mee kan klooien.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 11:38 schreef flipsen het volgende:
[..]
Say what
Hier weer fucking koud, sorryEn alle wespen (en ander gespuis) dus weer dood. Ieder jaar wel 2 of 3 nesten, meestal in de nok van het dak aan de buitenkant voor en achter, die laat ik rustig zitten. Ze doen weinig verder, hangen een beetje rond bij de wastafel buiten, maar niet vervelend. Ook vaak grote nesten in de dennbomen in onze "tuin" (van 1 hectare), bij storm willen die wel eens naar beneden vallen, ziet er altijd indrukwekkend uit.
Welkom thuis zo!quote:Op dinsdag 1 juli 2025 11:05 schreef Candaasje het volgende:
Wij zijn op de terugweg richting huis, meer langs de kust, het is hier 21 graden en bewolkt(om jullie niet al teveel de ogen uit te steken; in de bergen was het gerust 33-35 graden, volle zon. Dat trok ik ook erg slecht
Maar ik ben nog wel vriendjes geworden met een roodborstje, en de omgeving was wel echt prachtig
)
Oh en pro-tip: trap niet op een tentharing. Ook al doe je dat maar half, het is niet handig. Vooral niet als je nog wil wandelen. Of zwemmen. Of gewoon niet over de camping wil manken.![]()
Qua wespen ben ik heel benieuwd wat een bekende van ons gaat leren tijdens een cursus bij een zgn ‘wespenvriend’. Dat is iemand die dus zonder gif wespennesten weghaalt en op een geschikte plek weer uitzet. Scheelt gif en het helpt de natuur ook weer, want ze hebben een slechte naam door hun sneller afwerende karakter, maar zijn net zo belangrijk als bijvoorbeeld bijen voor het ecosysteem
Oh ja, goed voor eindeloos speelplezier.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 11:48 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Dat is kinderding. Gebeuren op pootjes waar water in kan en je dan met emmertjes en gietertjes mee kan klooien.
[ afbeelding ]
“Die” werkt niet. Bol heeft zijn/ haar links verknald. Waarom?quote:Op dinsdag 1 juli 2025 12:58 schreef Kaatje1 het volgende:
@:blues ik heb nu al jaren dit hangen. Vanaf het vroege voorjaar, de "collega's" zien dat en denken, daar is al een team bezig, wij hoeven niet en gaan wel even verderop aan het werk https://www.bol.com/nl/nl(...)oIFE3kUaApVMEALw_wcB
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zoek even op Waspinatorquote:Op dinsdag 1 juli 2025 13:10 schreef AnneX het volgende:
“Die” werkt niet. Bol heeft zijn/ haar links verknald. Waarom?
Ha, eigenlijk las ik …terminator. Klinkt effectief.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 13:13 schreef sigme het volgende:
[..]
Zoek even op Waspinator
Dit zou een werkende link moeten zijn voor die van Kaatje: https://www.bol.com/nl/nl(...)=socialshare_pdp_www
Maar er zijn er meerdere
Op google "nep nest wespen kopen" invoeren. Dan heb je heel veel keusquote:Op dinsdag 1 juli 2025 13:25 schreef AnneX het volgende:
[..]
Ha, eigenlijk las ik …terminator. Klinkt effectief.
Ook jouw bol link werkt niet.
Oh, nooit gezien!quote:Op dinsdag 1 juli 2025 12:58 schreef Kaatje1 het volgende:
@:blues ik heb nu al jaren dit hangen. Vanaf het vroege voorjaar, de "collega's" zien dat en denken, daar is al een team bezig, wij hoeven niet en gaan wel even verderop aan het werk https://www.bol.com/nl/nl(...)oIFE3kUaApVMEALw_wcB
als ik het goed onthouden heb heeft het een afschrikkende werking van ca 50 meter.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 13:49 schreef Blues het volgende:
[..]
Oh, nooit gezien!
Maar waar zou ik het moeten hangen? Aan de buitenkant vd slaapkamer, 2 hoog, waar ze door een kier zijn binnengekomen, is geen optie.
Ok!quote:Op dinsdag 1 juli 2025 13:54 schreef Kaatje1 het volgende:
als ik het goed onthouden heb heeft het een afschrikkende werking van ca 50 meter.
hebben mussen nesten? ik zou het niet weten wat daar effectief tegen is (naast deet etc)quote:
Nou, ik ook. Ik voel me na een slechte nacht vaak grieperig dus wat hitte heeft regelmatig best gevolgen voor me. Die airco op de slaapkamer is de beste investering ooit. Vooral omdat daar nu ook mijn werkplek is.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 10:19 schreef Clubsoda het volgende:
Ik vind het zo'n briljante investering. Ik kon echt onrustig worden van het idee van warme nachten en ik heb sowieso een kind wat de hitte slecht trekt. En nu hebben we gewoon twee kamers in huis die heerlijk koel te maken zijn.
Kan je ze niet uitnodigen in de tuin bij jullie?quote:Op dinsdag 1 juli 2025 14:28 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik moet over een paar minuten door 37 graden gaan wandelen naar de statushoudersIk zit het uit te stellen. Ze hebben een ongeisoleerd huis. Niet eens fatsoenlijke raambekleding overal. Ik vind het heel naar voor hen. Maar ook voor mezelf
Ik heb 17 jaar lang ieder jaar tussen de 5 en 10 wespennesten verwijderd.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 12:51 schreef Blues het volgende:
[..]
Meneer van de plaagierenbeheersing zei dat ze tegenweurdig de wespennesten niet meer weghalen, want dan komt collega wesp zo weer een nieuwe maken. Na bestrijding (en ik wil het niet laten zitten boven mijn hoofd in de slaapkamer @:flipsen) moet het nest blijven zitten zodat de collega's daar niet een nieuw nest durven bouwen.
Zoiets.
Ik snap dat het niet goed is voor natuur en er betere opties zijn maar ik wil ook geen nieuw nest.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |