abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218029330
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 09:18 schreef Hanca het volgende:
Je druk maken over Gaza is toch vooral weggelegd voor mensen die in hun eigen leven geen enkel probleem tegen komen, dat moet denk ik niet hun focusgroep zijn in de campagne.
Dat lijkt me niet. 150.000 demonstranten in Den Haag. Ik zag op de beelden gewone mensen, die dus ook problemen hebben op zijn tijd. Evenzo mensen die gehandicapt of chronisch ziek zijn kijken verder dan de eigen leed en zijn boos over de moordpartijen in Gaza. Idem mensen met een laag inkomen of zij die de ouderdomsgebreken ondervinden.
Dat zijn geen ongevoelige mensen. Die hebben ook gevoel voor het leed elders ter wereld

april 2025: Opiniepeiling: helft Nederlanders ziet genocide in Gaza

Overigens, gebruik ik het woord genocide niet zo snel. Dat doe ik pas als de helft van een etnische groep vermoord is. Zo zal er meer mensen boven die 51% zijn wel verontwaardigd of boos zijn daarover.

[ Bericht 10% gewijzigd door Bluesdude op 24-06-2025 09:48:10 ]
  Moderator dinsdag 24 juni 2025 @ 09:38:05 #52
5428 crew  miss_sly
pi_218029340
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 09:30 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ze hebben een belangrijk mediamoment voorbij laten gaan zonder het over voor hun campagne belangrijke onderwerpen te hebben, dus dat zie ik inderdaad als in de voet schieten. Dit was het moment om mensen in elk geval GL-PvdA op hun 'mogelijk stem ik wel op hen, met deze ideeën'-lijstje te laten zetten.

Mensen stemmen bijna nooit op een partij die ze 2/3 maanden daarvoor nog niet in hun top 3 hebben staan, meestal zelfs top 2. Dat blijkt uit internationaal onderzoek. Dit was het moment om daar te komen en dat lukt je volgens mij niet met dit congres.
Een congres is toch voornamelijk voor de leden, en niet voor de rest van Nederland?

Ik denk dat het nu ook nog niet heel zinvol is om op hoogste campagnestand te gaan staan. Na de zomervakantie lijkt me dat je met het hele verhaal moet komen. Nu stond dit congres vooral in het teken van de motie van Piri omdat daar zoveel ophef over was gecreeerd. Met in mijn ogen heel onterechte bewoordingen en uitleg.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator dinsdag 24 juni 2025 @ 09:39:55 #53
236264 crew  capricia
pi_218029350
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 09:10 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Daar was toch ook niet echt iets om te winnen en geen tegenstelling? Ja ik het FvD kamp en bij de PVV zaten een paar pro Poetin mensen, maar verder is iedereen voor Oekraine
Dan ben ik je even kwijt. Het gaat dus om tegenstellingen en niet zozeer om geopolitiek? Want geopolitiek heeft niet perse iets met tegenstellingen te maken.

Ik zou het heel heel dom vinden als GL/PvdA hun campagne op Israël/Gaza/Iran/midden oosten gaat voeren.

Sta je daar met je campagne en twee weken van te voren is er een vredesovereenkomst of zo.

Maar nogmaals: als ze dat willen, moeten ze dat natuurlijk gewoon doen. ^O^
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_218029360
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 09:31 schreef Bassie48 het volgende:

[..]
Het Palestina-Israël probleem versimpelen en éénzijdig benaderen is nog enger.
Als het over politiek praten voor jou enger is dan werkelijk mannen, vrouwen en kinderen en grote groepen bewust om zeep te helpen. Dan ben je niet lekker.

Maar blijkbaar werkt de bewalming van neo-liberalen en hyperkapitalisten die nu de dienst uitmaken en kun je dit soort giftige retoriek straks ook moeiteloos gaan toepassen elders.
pi_218029459
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 09:26 schreef Hanca het volgende:

[..]
Je wil zeggen dat GL-PvdA niet verliest op migratie als ze het maar genoeg over (totaal onrealistische en onmenselijke) plannen met Israël hebben? Zoveel stemmen zijn er ook weer niet te winnen bij Denk.
Nee dat bedoel ik niet. Meestal is er elke week een thema wat de aandacht domineert, iets wat vaak wordt veroorzaakt door een stuk rood vlees in de arena. Ik denk dat, in een land waar 60% vind dat de politiek te weinig doet tegen Israël, er winst te behalen is voor een partij die duidelijk stelling neemt over het feit dat ze vinden dat Israël te ver gaat. Ik denk dat ten tijde van de verkiezingen veel kiezers de inhoud van de motie alweer lang vergeten zijn, maar dat wel blijft hangen GL/PvdA is Israël aanpakken.

Daarnaast denk ik dat het voor GL/PvdA gunstiger is
dat het hier over gaat, dan over Migratie en daarmee een stuk rood vlees van bijvoorbeeld Wilders.

Ben ik het daarom inhoudelijk met dit plan eens, nee. Vind ik dit mooie politiek, nee. Maar tegelijk zie ik ook hoe de pers, de talkshows maar ook een forum als Fok! hier op aanslaat. Die stukken rood vlees creëren wel momentum helaas.
pi_218029483
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 09:39 schreef capricia het volgende:

[..]
Dan ben ik je even kwijt. Het gaat dus om tegenstellingen en niet zozeer om geopolitiek? Want geopolitiek heeft niet perse iets met tegenstellingen te maken.

Ik zou het heel heel dom vinden als GL/PvdA hun campagne op Israël/Gaza/Iran/midden oosten gaat voeren.

Sta je daar met je campagne en twee weken van te voren is er een vredesovereenkomst of zo.

Waar ik tegenstelling zei, bedoelde ik profileren. Een standpunt danwel discussie over Oekraïne krijgt toch gewoon weinig tractie omdat praktisch iedereen pro Oekraïne en anti Rusland zijn?
pi_218029585
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 09:39 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik denk niet dat PvdA/GL campagne wil voeren op Midden-Oosten politiek. Daarom is het best handig dat ze nu in elk geval binnen de partij een duidelijke lijn hebben gesteld die blijkbaar breed gedeeld is. Daardoor kunnen ze het denk ik nu makkelijker over andere onderwerpen hebben dan dat ze tegelijk nog een interne strijd over Midden-Oosten politiek laten broeien.

Het lijkt mij slimmer dan wat D66 bijvoorbeeld doet, benadrukken dat ze nu ook een Wilderiaans migratiestandpunt hebben. Iets waarmee ze zich totaal niet onderscheiden maar waarmee ze wel de nadruk leggen op een onderwerp waar ze historisch gezien weinig mee hebben.
  Moderator dinsdag 24 juni 2025 @ 10:20:29 #58
375570 crew  Cyan9
pi_218029640
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 10:12 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Ik denk niet dat PvdA/GL campagne wil voeren op Midden-Oosten politiek. Daarom is het best handig dat ze nu in elk geval binnen de partij een duidelijke lijn hebben gesteld die blijkbaar breed gedeeld is. Daardoor kunnen ze het denk ik nu makkelijker over andere onderwerpen hebben dan dat ze tegelijk nog een interne strijd over Midden-Oosten politiek laten broeien.

Het lijkt mij slimmer dan wat D66 bijvoorbeeld doet, benadrukken dat ze nu ook een Wilderiaans migratiestandpunt hebben. Iets waarmee ze zich totaal niet onderscheiden maar waarmee ze wel de nadruk leggen op een onderwerp waar ze historisch gezien weinig mee hebben.
Dat plan van D66 kan ik inderdaad totaal niet volgen. Lijkt me niet dat dit nou heel goed scoort bij hun achterban.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  dinsdag 24 juni 2025 @ 10:20:49 #59
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_218029644
quote:

[..]

Zie dit ietsje anders.
Het is wel redelijk gecalculeerd wat GLPvdA doet. In oktober is de situatie in het Midden Oosten waarschijnlijk weer veranderd (lees: helaas verslechterd). Die motie van Piri is dan minder relevant geworden en wanneer nodig kan Timmermans zich profileren als iemand die goed om kan gaan in het geopolitieke speelveld door wel duidelijk stelling te nemen. Iets wat de VVD nu veel minder doet. Wel wat tricky dit, maar goed.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 24 juni 2025 @ 10:27:06 #60
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_218029698
quote:
Het lijkt mij slimmer dan wat D66 bijvoorbeeld doet, benadrukken dat ze nu ook een Wilderiaans migratiestandpunt hebben
:')

Het is dat dit POL is, anders had je ook absoluut niet meer verdiend dan die emo.gif. Moet ik mijn post van gisteren nog even opzoeken? Die ene waarin ik stel dat de wereld in jullie ogen zwart-wit is? Want dit is daar weer een voorbeeld van.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_218029708
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 09:38 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Een congres is toch voornamelijk voor de leden, en niet voor de rest van Nederland?
Een congres in campagnetijd is om eenheid uit te stralen, leden te enthousiasmeren om campagne te gaan voeren en het moment om bijna complete toespraken de media in te krijgen zonder tegenspraak, dus bij uitstek een moment voor de rest van Nederland.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_218029716
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 10:20 schreef Falco het volgende:

[..]
Zie dit ietsje anders.
Het is wel redelijk gecalculeerd wat GLPvdA doet. In oktober is de situatie in het Midden Oosten waarschijnlijk weer veranderd (lees: helaas verslechterd). Die motie van Piri is dan minder relevant geworden en wanneer nodig kan Timmermans zich profileren als iemand die goed om kan gaan in het geopolitieke speelveld door wel duidelijk stelling te nemen. Iets wat de VVD nu veel minder doet. Wel wat tricky dit, maar goed.
Nouja het kan ook best dat Bontebal ze hier de kaas van het brood eet nu. Want er was toch wel wat #ophef. Wat dat betreft kán het natuurlijk ook goed uitpakken om het op safe te spelen vooral geen controverse veroorzaken. Een beetje op de vlakte blijven gaat dan wel tegen de hijgerige politieke mode in maar kan best goed uitpakken bij de kiezers die nogal moe worden van al het geschreeuw over elk onderwerp.

Het is koffiedik kijken. Als de situatie daar blijft zoals het is, is de ophef tijdens de verkiezingen al lang weer over iets anders. Als het zich flink ontwikkeld in het M-O kan het zowel positief als negatief uitpakken. Ligt Israel dan vol onder vuur, pakt het negatief uit lijkt me dan moeten ze misschien draaien. Staat de hele regio in vuur en vlam kan het best positief uitpakken dat meer mensen denken laat Nederland zich vooral niet meer bemoeien met die eindeloze strijd.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 24 juni 2025 @ 10:30:27 #63
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_218029726
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 10:28 schreef Hanca het volgende:

[..]
Een congres in campagnetijd is om eenheid uit te stralen, leden te enthousiasmeren om campagne te gaan voeren en het moment om bijna complete toespraken de media in te krijgen zonder tegenspraak, dus bij uitstek een moment voor de rest van Nederland.
Dus het was een complete mislukking
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  dinsdag 24 juni 2025 @ 10:33:38 #64
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_218029753
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 10:30 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Ruim 80 procent was voor de motie en de derde weg PvdA ers die in de jaren 90 meeheulden met de VVD door de ideologische veren af te schudden zeggen hun lidmaatschap op
Lijkt me prima resultaat!

Dat dit congres nog steeds een topic is voor niet PvdA'ers doet vermoeden dat er toch een angst ontstaat bij dit soort lui dat GLPvdA dit juist electoraal voordeel gaat opleveren.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_218029760
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 10:27 schreef Nattekat het volgende:

[..]
:')

Het is dat dit POL is, anders had je ook absoluut niet meer verdiend dan die emo.gif. Moet ik mijn post van gisteren nog even opzoeken? Die ene waarin ik stel dat de wereld in jullie ogen zwart-wit is? Want dit is daar weer een voorbeeld van.
Leg anders uit wat er zwart-wit aan is. D66 is historisch nooit een partij geweest die migratie als kernthema heeft. Volgens mij juist altijd belangrijk heeft gevonden dat ze een realistisch migratie standpunt hebben waar wel moet worden gekeken hoe je het in kan dammen maar wat ook rekening houdt met de rechten van mensen.
Een of ander vaag plan van aanmelding buiten Europa, iets wat geen land nog succesvol heeft weten uit te werken past dus niet geweldig.
Ik noem het Wilderiaans omdat het zo vaag is hoe het dan zou moeten werken, omdat er verdragen voor moeten worden aangepast. Normaal heeft D66 meestal plannen die al uitgevoerd kunnen worden zonder verdragswijziging. Want verdragswijziging heb je niet zelf in de hand.
Daarbij is dus de vraag of D66 hiermee kiezers kan trekken die heel erg tegen migratie zijn, want over het algemeen zien die D66 zéér negatief volgens mij. Of de traditionele D66 kiezer hier warm voor loopt geen idee misschien weet @Hexagon daar meer over.
  Moderator dinsdag 24 juni 2025 @ 10:35:10 #66
375570 crew  Cyan9
pi_218029766
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 10:33 schreef Falco het volgende:

[..]
Ruim 80 procent was voor de motie en de derde weg PvdA ers die in de jaren 90 meeheulden met de VVD door de ideologische veren af te schudden zeggen hun lidmaatschap op
Lijkt me prima resultaat!

Dat dit congres nog steeds een topic is voor niet PvdA'ers doet vermoeden dat er toch een angst ontstaat bij dit soort lui dat GLPvdA dit juist electoraal voordeel gaat opleveren.
Compleet in lijn met de frame van de VVD dat links het grootste gevaar is wat Nederland kan treffen.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 24 juni 2025 @ 10:37:28 #67
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_218029781
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 10:34 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Leg anders uit wat er zwart-wit aan is. D66 is historisch nooit een partij geweest die migratie als kernthema heeft. Volgens mij juist altijd belangrijk heeft gevonden dat ze een realistisch migratie standpunt hebben waar wel moet worden gekeken hoe je het in kan dammen maar wat ook rekening houdt met de rechten van mensen.
Een of ander vaag plan van aanmelding buiten Europa, iets wat geen land nog succesvol heeft weten uit te werken past dus niet geweldig.
Ik noem het Wilderiaans omdat het zo vaag is hoe het dan zou moeten werken, omdat er verdragen voor moeten worden aangepast. Normaal heeft D66 meestal plannen die al uitgevoerd kunnen worden zonder verdragswijziging. Want verdragswijziging heb je niet zelf in de hand.
Daarbij is dus de vraag of D66 hiermee kiezers kan trekken die heel erg tegen migratie zijn, want over het algemeen zien die D66 zéér negatief volgens mij. Of de traditionele D66 kiezer hier warm voor loopt geen idee misschien weet @:Hexagon daar meer over.
Niet iedereen die het niet eens is met jouw open-grenzen-idealen is automatisch extreemrechts. Echt, het is verdomme zo simpel.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_218029782
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 10:35 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Compleet in lijn met de frame van de VVD dat links het grootste gevaar is wat Nederland kan treffen.
In de huidige politiek kan je vaak toch ook beter zorgen dat er over je gepraat wordt. Is Wilders hele strategie niet altijd onder de aandacht zijn ook al is het negatief.
  dinsdag 24 juni 2025 @ 10:39:24 #69
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_218029791
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 10:37 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
In de huidige politiek kan je vaak toch ook beter zorgen dat er over je gepraat wordt. Is Wilders hele strategie niet altijd onder de aandacht zijn ook al is het negatief.
Klopt.
Pechtold en Wilders hebben elkaar enorm geholpen in het verleden.
pi_218029848
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 10:30 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Niet compleet. Er waren naar verluidt veel enthousiaste jongeren en vooral die groep heb je nodig voor het handwerk op straat.

Er wordt ook veel gewezen op stijgende ledentallen, maar ik denk dat dat bijna 100% bestaat uit mensen die nu van beide lid worden ipv van 1.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  dinsdag 24 juni 2025 @ 11:09:02 #71
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_218029997
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 10:39 schreef Falco het volgende:

[..]
Klopt.
Pechtold en Wilders hebben elkaar enorm geholpen in het verleden.
Zo'n 1 vs 1 fittie werkt meestal wel lekker ja.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  dinsdag 24 juni 2025 @ 11:09:04 #72
275286 Bondsrepubliek
Weltmeister 2014
pi_218029998
Die nieuwe denktank van Klaas Dijkhof wordt gesponsord door OTTO Work Force.
quote:
'Voor Ons Nederland wordt getypeerd als een VVD in gewetensnood'

Een week geleden lanceerden onder anderen de voormalig VVD-fractievoorzitter Klaas Dijkhoff, oud-VVD-campagnestrategen Bas Erlings en Mark Thiessen de actiegroep Voor Ons Nederland (VON). De groep is in het leven geroepen voor de milde meerderheid, maar wat dat betekent en wie dat dan moeten zijn, blijkt lastig te landen in Den Haag. Volgens politiek verslaggever van BNR Nieuwsradio, Floor Doppen, klinken er geluiden in de Haagse gangen over "een VVD in gewetensnood."

"Het initiatief is totaal nog niet geland in Den Haag. Eigenlijk alleen D66 heeft enthousiast gereageerd", vertelt Doppen in WNL Haagse Lobby op NPO Radio 1. De opmerking dat de groep een "VVD in gewetensnood" zou zijn, wuift Mark Thiessen direct weg: "Voor ons is de VVD helemaal niet zo interessant. Ik zie de VVD puur als een doelgroep en een partij die we erbij moeten houden. We moeten het vooroordeel dat wij als VVD'ers iets oprichten, overwinnen."

VON zal sowieso nog aan haar bekendheid moeten werken, want: "Het is allemaal nog vrij abstract", aldus Doppen. Thiessen zegt daarover: "Een grote groep Nederlanders deelt dezelfde zorgen en problemen. Inhoudelijk verschillen deze groepen op hoe ze die problemen willen oplossen, maar we zien nu ook dat we zelfs niet eens meer worden op de grote lijnen." VON zegt dan ook de polarisatie in de politiek en de samenleving tegen te willen gaan.

Marcel Mooren, parlementair lobbyist, ziet het anders: "Er gebeurt niks dus daarom schreeuwen de flanken nu."

The Lincoln Project
Om te verduidelijken wat de groep precies wil, vergeleek Dijkhoff de groep al eerder met The Lincoln Project. Dat is een Amerikaans politiek actiecomité dat eind 2019 werd opgericht door leden en voormalige leden van de Republikeinse partij. Het doel van de groep was om te verhinderen dat Donald Trump herkozen zou worden.

"The Lincoln Project is een marketingmachine en ik heb dat altijd heel graag geliked maar daarmee red je het niet. De traditionele politiek komt op dit moment niet verder dan te vertellen wat de Wildersen van deze wereld fout doen, terwijl we met een eigen verhaal moeten komen", zegt Thiessen.

Financiering
Overigens kleeft er wel een geheimzinnig randje aan de groep. VON wordt namelijk gesponsord door OTTO Work Force dat zich profileert als een marktleider op het gebied van internationale arbeidsbemiddeling, oftewel: arbeidsmigratie. Dat zou een kritische toon van VON richting arbeidsmigratie lastig kunnen maken.

Deze bevindingen hebben Thiessen ook bereikt. "Het is niet zo dat je als donateur ook direct bepaalt wat er gebeurt. Zo werkt het bij een voetbalclub niet, maar ook in de politiek werkt het niet zo. Daarnaast is het zo dat we nu zoveel meer donateurs hebben dan in het begin dat deze vraag überhaupt niet meer speelt."
https://www.nporadio1.nl/(...)-vvd-in-gewetensnood
  dinsdag 24 juni 2025 @ 11:18:48 #73
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218030076
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 10:34 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Daarbij is dus de vraag of D66 hiermee kiezers kan trekken die heel erg tegen migratie zijn, want over het algemeen zien die D66 zéér negatief volgens mij. Of de traditionele D66 kiezer hier warm voor loopt geen idee misschien weet @:Hexagon daar meer over.
Ik denk niet dat D66 hier nou per se nieuwe kiezers mee denkt trekken op korte termijn.

Ze zijn het eerder helemaal beu dat asielmigratie de politiek al jaren gijzelt en nu al twee kabinetten erover gesneuveld zijn. En er tussendoor tal van raadsleden bedreigd worden rondom AZC's. Dus lijkt dit wat tegemoet te komen aan degenen die minder overlast van AZC's willen.

Verder ligt die gewoon in lijn met het nieuwe EU beleid en ook het mogelijk maken van legale asielmigratie. Daarbij wordt het ook zinloos om je leven te gaan riskeren op gammele bootjes wanneer je toch al niet welkom bent. Het is deels ook een campagne strategie om duidelijk te maken dat migratie door de Eu opgelost moet worden, en daar ook stappen worden gezet.

In de appgroepen waar ik zit wordt het goed ontvangen als een genuanceerd plan. Podt doet ook goed naar best om vragen te beantwoorden en eventuele twijfel weg te nemen.
pi_218030143
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 11:18 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Verder ligt die gewoon in lijn met het nieuwe EU beleid
Dit is uiteindelijk toch de kern, het EU beleid gaat per definitie in, los van wat welke partij er in Nederland er van vind?
  Moderator dinsdag 24 juni 2025 @ 11:28:26 #75
5428 crew  miss_sly
pi_218030157
quote:

[..]
Ik denk niet dat D66 hier nou per se nieuwe kiezers mee denkt trekken op korte termijn.

Ze zijn het eerder helemaal beu dat asielmigratie de politiek al jaren gijzelt en nu al twee kabinetten erover gesneuveld zijn. En er tussendoor tal van raadsleden bedreigd worden rondom AZC's. Dus lijkt dit wat tegemoet te komen aan degenen die minder overlast van AZC's willen.

Verder ligt die gewoon in lijn met het nieuwe EU beleid en ook het mogelijk maken van legale asielmigratie. Daarbij wordt het ook zinloos om je leven te gaan riskeren op gammele bootjes wanneer je toch al niet welkom bent. Het is deels ook een campagne strategie om duidelijk te maken dat migratie door de Eu opgelost moet worden, en daar ook stappen worden gezet.

In de appgroepen waar ik zit wordt het goed ontvangen als een genuanceerd plan. Podt doet ook goed naar best om vragen te beantwoorden en eventuele twijfel weg te nemen.
Even een zijweg, maar ik vind Podt ook wel een goede.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_218030248
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 10:37 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Niet iedereen die het niet eens is met jouw open-grenzen-idealen is automatisch extreemrechts. Echt, het is verdomme zo simpel.
Ik noem ze helemaal niet extreem-rechts. Ik zeg dat een weinig uitgewerkt standpunt dat bovendien verdragswijziging nodig heeft het type voorstel is wat Wilders doet met zijn 10 puntenplan bijvoorbeeld.
Dat ze hun migratiestandpunt veranderen maakt ook niet dat ik denk dat D66 nu geen middenpartij meer is.

quote:
In 2015 kwam de VVD met een plan om asielzoekers alleen nog op te vangen in de eigen regio. Op dat idee kwam destijds kritiek, omdat het in strijd is met internationale verdragen. Het Vluchtelingenverdrag bijvoorbeeld schrijft voor dat iedereen die zich in Nederland meldt als vluchteling, een asielaanvraag moet kunnen indienen.

Volgens Jetten moet er dan ook worden gekeken naar het aanpassen van verdragen. Volgens hem is er in steeds meer landen discussie dat dit soort verdragen "rijp zijn voor modernisering".

De D66-leider erkent dat het aanpassen van verdragen veel tijd kost en pleit ervoor om in de tussentijd strenger op te treden tegen asielzoekers die overlast geven.
https://nos.nl/artikel/25(...)een-nog-buiten-de-eu
Dat is niet hoe D66 typisch opereert daarbij naar mijn inzicht ruim onvoldoende om mensen die dit héél belangrijk vinden over te halen dat ze ook D66 kunnen stemmen. Die blijven denk ik grotendeels bij veel rechtsere partijen die al veel langer dit soort standpunten hebben. Daarbij kun je als stemmer erop bouwen dat D66 dit standpunt vasthoud. Lijkt me dat stel ze formeren met CDA en PvdA dat ze het nogal snel kunnen laten vallen.
  dinsdag 24 juni 2025 @ 11:42:16 #77
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_218030261
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 10:37 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Maar iedereen op links die moeite heeft met het beleid van de staat Israel is natuurlijk wel automatisch een anti-semiet.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_218030302

Nieuwe leden GL/PvdA door motie Piri

De onvrede met de Israelische terreur in de Gaza zit diep bij de Nederlandse bevolking
pi_218030328
quote:

[..]

Ah bedankt voor de uitleg. Maar is het al nieuw EU beleid of is het verwacht dat de EU dit beleid mogelijk gaat maken? Het is mij om het even welke migratievoorstellen partijen doen, ik heb geen problemen met migratie sta vrij positief tegenover migranten maar ik deel inderdaad dat ik moe wordt dat het de hele politiek gijzelt. Dus ik denk ook wel van doe maar iets waarmee het een tijdje klaar is met het eindeloze gezeur hierover.

Ik moet ook zeggen dat ik wel een hard hoofd in deze buiten de EU aanpak heb omdat volgens mij de landen die aanmelding buiten hun land hebben geprobeerd op te zetten daar vrijwel allemaal in gefaald zijn of er geen verandering in migratie door zagen. Maar het plan is dus dat de aanmeldpunten door de EU worden opgezet niet door Nederland? Dus met dat plan krijgen wij straks vluchtelingen die nu in Spanje/Italie/Griekenland zouden eindigen? Of is de verwachting dat Oost-Europa op die manier juist verplicht kan worden ook meer vluchtelingen op te nemen?
  dinsdag 24 juni 2025 @ 12:35:00 #80
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_218030748
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 11:47 schreef Bluesdude het volgende:
[ afbeelding ]

De onvrede met de Israelische terreur in de Gaza zit diep bij de Nederlandse bevolking
Nee, allemaal anti-semieten!
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  dinsdag 24 juni 2025 @ 12:37:53 #81
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218030779
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 11:40 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Ik noem ze helemaal niet extreem-rechts. Ik zeg dat een weinig uitgewerkt standpunt dat bovendien verdragswijziging nodig heeft het type voorstel is wat Wilders doet met zijn 10 puntenplan bijvoorbeeld.
Dat ze hun migratiestandpunt veranderen maakt ook niet dat ik denk dat D66 nu geen middenpartij meer is.
[..]
https://nos.nl/artikel/25(...)een-nog-buiten-de-eu
Dat is niet hoe D66 typisch opereert daarbij naar mijn inzicht ruim onvoldoende om mensen die dit héél belangrijk vinden over te halen dat ze ook D66 kunnen stemmen. Die blijven denk ik grotendeels bij veel rechtsere partijen die al veel langer dit soort standpunten hebben. Daarbij kun je als stemmer erop bouwen dat D66 dit standpunt vasthoud. Lijkt me dat stel ze formeren met CDA en PvdA dat ze het nogal snel kunnen laten vallen.
Bij de veel rechtsere partijen kan je er al helemaal niet op bouwen dat ze er iets aan doen, zo blijkt.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  dinsdag 24 juni 2025 @ 12:54:01 #82
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218030961
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 11:26 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Dit is uiteindelijk toch de kern, het EU beleid gaat per definitie in, los van wat welke partij er in Nederland er van vind?
Nouja je kan altijd meer toelaten als je wilt. Of lekker doelloos schoppen tegen de EU. Maar dit lijkt me wel effectiever.
  Moderator dinsdag 24 juni 2025 @ 13:37:29 #83
236264 crew  capricia
pi_218031341
Kappen met naamsverbasteringen.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_218031364
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 11:47 schreef Bluesdude het volgende:
[ afbeelding ]

Dat zal praktisch 100% mensen zijn die van beide lid worden, toch? Die dus al lid zijn van de ene en nu ook van de ander lid worden.
  dinsdag 24 juni 2025 @ 13:40:08 #85
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218031370
VBL SC influencer
Left, right, behind
  dinsdag 24 juni 2025 @ 13:40:41 #86
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_218031374
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 13:39 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat zal praktisch 100% mensen zijn die van beide lid worden, toch? Die dus al lid zijn van de ene en nu ook van de ander lid worden.
Dat lijkt me best een flinke aanname zeker omdat GL en PvdA er beide niets over zeggen.
pi_218031384
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 13:40 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Dat lijkt me best een flinke aanname zeker omdat GL en PvdA er beide niets over zeggen.
Het lijkt me eerder een flinke aanname dat dat niet zo zou zijn.
  dinsdag 24 juni 2025 @ 13:43:44 #88
38496 Perrin
pi_218031397
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 13:40 schreef Caland het volgende:
[ afbeelding ]
Dat Coenradie-effect is wel opmerkelijk. Eerdmans is spekkoper. Zijn nieuwe aanwist maakt van JA21 een middenmoter ipv een splinter.
  dinsdag 24 juni 2025 @ 13:43:53 #89
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_218031398
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 13:42 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het lijkt me eerder een flinke aanname dat dat niet zo zou zijn.
Ik heb geen idee. Het zou best kunnen maar tegelijk vraag ik me af waarom je ook nog lid zou worden van PvdA als je al lid bent van GL.
pi_218031422
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 13:43 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Ik heb geen idee. Het zou best kunnen maar tegelijk vraag ik me af waarom je ook nog lid zou worden van PvdA als je al lid bent van GL.
Bij veel partijen wordt in verkiezingstijd sowieso een extra bijdrage gevraagd. Dat kun je dus ook doen door een 2e lidmaatschap af te sluiten. Ik zou ook niet goed weten waarom je geen GL lid zou worden als je al PvdA lid bent, ik zou dat zeker wel doen.
  dinsdag 24 juni 2025 @ 13:48:15 #91
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218031438
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 13:43 schreef Perrin het volgende:

[..]
Dat Coenradie-effect is wel opmerkelijk. Eerdmans is spekkoper. Zijn nieuwe aanwist maakt van JA21 een middenmoter ipv een splinter.
Zo opmerkelijk vind ik het niet, men springt aan de rechterkant elke maand wel weer op de volgende demagoog. Hij heeft hooguit een wat langere aanlooptijd nodig gehad.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  dinsdag 24 juni 2025 @ 13:49:21 #92
474254 GurneyIsBestOke
rekent een pak winegums af
pi_218031452
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 13:40 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Op mijn zeer linkse algoritmes zag ik voortdurend iets radicalere mensen die heel boos waren op D66, Volt en Groenlinks/PvdA dat zij nog niet een totaal embargo tegen Israël steunden. Binnen die groep is een deel waarschijnlijk overtuigd geraakt na de motie Piri.
Met pijn en moeite derde
  dinsdag 24 juni 2025 @ 13:50:49 #93
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218031461
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 13:43 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Je kan bij aanmelden kiezen op welke partij je lid wil worden of op allebei. Ik vermoed dat vrijwel iedereen voor allebei kiest.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  dinsdag 24 juni 2025 @ 13:52:56 #94
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_218031472
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 13:50 schreef Caland het volgende:

[..]
Je kan bij aanmelden kiezen op welke partij je lid wil worden of op allebei. Ik vermoed dat vrijwel iedereen voor allebei kiest.
Ah ja. Benieuwd hoeveel leden er dan overblijven als ze gaan fuseren want er zal inderdaad wat overlap zijn.
  Moderator dinsdag 24 juni 2025 @ 13:59:08 #95
236264 crew  capricia
pi_218031503
Zo, JA21 ook lekker in de lift.
9 zetels in de peilingen. :o
quote:
JA21 maakt een flinke sprong in de zetelpeiling nu Ingrid Coenradie zich bij de partij aansluit. De partij stijgt binnen 2 weken van 2 naar 9 zetels in de peiling van EenVandaag en onderzoeksbureau Verian.
https://eenvandaag.avrotr(...)rid-coenradie-160599
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 24 juni 2025 @ 14:02:06 #96
38496 Perrin
pi_218031523
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 13:59 schreef capricia het volgende:
Zo, JA21 ook lekker in de lift.
9 zetels in de peilingen. :o
[..]
https://eenvandaag.avrotr(...)rid-coenradie-160599
Benieuwd hoe hun campagne gaat zijn en of ze dit momentum weten vast te houden.
pi_218031540
Losers hebben, net als autodidacten, een bredere kennis dan winnaars, als je wilt winnen moet je alles weten van één ding en geen tijd verdoen met het leren van al het andere, het genot van eruditie is voorbehouden aan losers. ~Umberto Eco
  Moderator dinsdag 24 juni 2025 @ 14:05:56 #99
236264 crew  capricia
pi_218031542
quote:
Hoeveel dubbelleden zijn dat?
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 24 juni 2025 @ 14:05:58 #100
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_218031543
Er is niemand die weet wie Coeradie is, er is niemand die weet waar Coenradie voor staat, maar ze schijnt rechts te zijn, dus we moeten en zullen haar blindelings volgen.

Het is om te gieren als het niet al 25 jaar lang zulke grote gevolgen had.
Put these foolish ambitions to rest.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')